Pride - er det nok nå?

Svar
Henningsen

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Henningsen »

Soteria skrev: ons jun 07, 2023 5:11 pm https://www.nrk.no/kultur/naer-halvpart ... 1.16418623


Samfunnet tåler en del som ikke får barn, men hvis det virkelig er så mange som skal leve i homo- eller transforhold framover, ser det litt mørkt ut faktisk. Erna har allerede sagt at folk må føde flere barn. Flere vestlige land har allerede hatt lav fødselsrate i mange år.
Hvordan velger man sin egen legning?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: ons jun 07, 2023 5:44 pm
Ostemanden skrev: ons jun 07, 2023 1:03 pm Fra reddit
Mye prat om Pride her om dagen, og mange argumenter for og i mot markering. Jeg er skeiv og for meg har Pride betydd mye de siste årene. Mine tanker om markering eller ikke i år:

Nei, du trenger ikke flagge eller vise støtte aktivt. Hvis du har en grunnleggende idé om at folk ikke skal bli forfulgt og trakassert basert på sånn de er født, og beskytter folk rundt deg som opplever dette, holder det i massevis.

Hvis du har veldig sterke meninger om paraden, vær så snill: gå og se den. Hvis du får bekrefta det du trodde: helt ok. Da har du et bedre grunnlag for å uttale deg. Generelt mener jeg at alle som har sterke meninger om ting har plikt til å sette seg inn i hva de uttaler seg om, ellers risikerer du å påvirke andre menneskers mening i en retning du egentlig ikke vil - hvis du hadde visst litt mer.
Dette holder ikke som argument for de stadige opptogene.
Folk har lov og rett til å elske hvem man vil i Norge. Slik har det vært i mange år, man trenger ikke banke det inn i hodene på folk stadig vekk med høylytte markeringer og krav om flagging.
Krav som blir mer og mer intolerante og militante. Det var vel ikke den retningen det skulle ta?

Barnepride og flaggkrav gjør at folk blir provoserte.
Har ikke hørt eller lest om noen "vanlige folk" som er positive til eskaleringen. De har fått nok.
Jammen godt gjort å få folk i mot seg i svært tolerante Norge. Well done.
Det er en undersøkelse på forrige side som viser at en overveldende majoriteten er positive

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: ons jun 07, 2023 4:14 pm
return_of_drakkar skrev: ons jun 07, 2023 4:05 pm 7 kjønn?
Ok.
tradisjonelt er dette kodet:
1 = mann
2 = kvinne

Hvis man aksepterer at noen er 100% mann og noen er 100 prosent kvinne (og det må man vel...), så er det 5 kjønn derimellom.
Hva er intervallene mellom 1 og 2 for disse?
Er det grenser for hver av dem eller er de flytende?
Er det også slik at man mener at på et gitt tidspunkt = 1 mens man på et annet tidspunkt er noe annet, altså samme person...osv?

Dette kan synes som flisespikkeri osv, men er faktisk ganske reelt.
Kan man ikke sette grensene, så bør man vel heller si: Det finnes ikke noe bestemt antall...
Dette er ikke utviklet av folk med spesielt velfungerende logiske evner, for å si det forsiktig (mulig det er derfor det fenger typer som @Henningsen @William_S @greyserpent med flere) Et av disse 7 kjønnene er jo en person som forkaster hele idéen om kjønn.

Når det gjelder kjønnsidentitet så er fasiten så enkel som at det finnes like mange kjønnsidentiteter som det finnes mennesker.
Er det virkelig innafor at denne idioten juger og kaster stråmenn rundt som sukkertøy?

Brukeravatar
Arduinna
Innlegg: 55

Legg inn av Arduinna »

missChance skrev: ons jun 07, 2023 4:49 pm
Arduinna skrev: ons jun 07, 2023 4:43 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 4:38 pm

Ser den.
Men jeg tror det er en større andel av negative her enn ellers. Ellers lager de bare mer lyd enn utenfor. Det har kanskje litt med alderssammensetning blant de som bruker en tradisjonell forumplattform.
Ja, tror du kan ha rett i det. Motsetningene er kanskje større i den gruppen som er her inne.
Eller så blir frontene skarpere på grunn av måten det diskuteres på her inne. Og fordi man er anonyme.
Ja, det er nok riktig.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Texas_John skrev: tir jun 06, 2023 7:38 pm
Hardy-guttene skrev: tir jun 06, 2023 2:50 pm Er han/hun/hen/den/det/de fra Toten? Jeg har glemt hvor Subaruen var registrert, men jeg trodde det var Rendalen eller noe sånt?
Skulle ønske det var mitt skilt, men det var nok fra en bil som stod utenfor Texas BBQ i Asker. Som for øvrig tragisk nok stengte i fjor sommer pga horrible norske skatteregler

«We loved serving y’all great barbecue for 8 years. We survived the fire, we have survived Covid, but we are not longer willing to accept the unwise and unfair VAT taxation and regulation applied to dine-in restaurants in Norway»
Jeg har bodd rett utenfor Asker, men har aldri sett den bilen.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 10:05 am Nå blir vel Thon hotels boikottet av mange, og Petter Stordalen ser vel sitt snitt til å melke dette for penger.

Boikotting er jo toleranse ifølge pride gjengen. Toleranse for dem, er at vi gjør akkurat som de mener.

PS! Morsomt å lese kommentarene på Thon hotels facebook side. Når pride tilhengere mener det er pinlig feigt av Thon å droppe regnbueflagget har de misforstått ganske bra. Er vel noe av det mest ballsy som er gjort. Alle som føler seg tvunget til å heise flagget, bruke pride flagget i logo, og gi etter for dette umennskelige politisk korrekte presset, er de som er feige.
Og i 2018 var det mange som truga med å boikotte Stordalen sine hotell sidan dei flagga med Prideflagget.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

William_S skrev: ons jun 07, 2023 5:37 pm

Du har muslimer i monitor hele tiden. Det er nok ikke helt bra for psyken det.
Det er vel kanskje ikke så rart at muslimer blir nevnt i denne Pride-tråden, på bakgrunn av hva som skjedde i fjor sommer.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Hardy-guttene skrev: ons jun 07, 2023 6:48 pm Jeg har bodd rett utenfor Asker, men har aldri sett den bilen.
Det er jo rart
https://m.facebook.com/texasbbqnorge/ph ... 73/?type=3

Brukeravatar
Arduinna
Innlegg: 55

Legg inn av Arduinna »

Astrid Meland har en kommentar i VG idag som er ganske fornuftig.

En av tingene hun tok på kornet, var dette:

De som insisterer på å feire mangfoldet, slår samtidig ned på alle avvik.

Det er mye sant i det.


Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Rainmaker skrev: ons jun 07, 2023 3:08 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 3:00 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 2:16 pm

På hvilken måte tvinges du til å bruke pride flagget?
Blir du oppsøkt, arrestert og henrettet slik de gjorde i nazityskland?

Sammenligningen er en fullstendig hjerneblødning!
Nei, du blir boikottet og uthengt. Som sagt ganske mange ganger nå. Jeg sammenligner symbolikken. At alle må føye seg bak et flagg/symbol for ikke å få uønsket trøbbel.

At folk her ikke klarer å se at det er den sammenligningen jeg gjør og begynner å snakke om jødeutryddelse og alt annet er jo rimelig merkelig.

Syns dere det er greit at det er et stort press om å støtte pride i samfunnet?

At skolesekker blir forsøkt presset på 1. klassinger med pride logo, er det greit?
Som nevnt tidligere;

Sammenlikningen viser at du har et stort behov for å sette deg inn i histore.
Tror jeg kan langt enn de fleste om historien fra 40 åra, hvis det er det du tenker på. Men er nok dere som trenger å forstå hva som menes med symbolikken og ikke dra egne slutninger. Når pride flagget har blitt så hellig for enkelte at det skaper raserianfall, boikotter osv når det uteblir fra enkelte hoteller. Da er det rimelig mørkt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 7:58 pm
Rainmaker skrev: ons jun 07, 2023 3:08 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 3:00 pm

Nei, du blir boikottet og uthengt. Som sagt ganske mange ganger nå. Jeg sammenligner symbolikken. At alle må føye seg bak et flagg/symbol for ikke å få uønsket trøbbel.

At folk her ikke klarer å se at det er den sammenligningen jeg gjør og begynner å snakke om jødeutryddelse og alt annet er jo rimelig merkelig.

Syns dere det er greit at det er et stort press om å støtte pride i samfunnet?

At skolesekker blir forsøkt presset på 1. klassinger med pride logo, er det greit?
Som nevnt tidligere;

Sammenlikningen viser at du har et stort behov for å sette deg inn i histore.
Tror jeg kan langt enn de fleste om historien fra 40 åra,
He he, ja jøss... Tydelig det :roll:
Jeg kan forøvrig gå på vannet.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Det gikk kortere tid enn jeg trodde før mobben som står for «mangfold, inkludering og toleranse» fikk presset Thon i kne. Å være PK har blitt viktigere enn å fremme ytringsfrihet og ha egne meninger. Selvfølgelig har ikke VG kommentarfelt på saken, for dette skal kun hylles, ingen avvikende meldinger eller kritiske kommenterer aksepteres.

Pride bevegelsen står nå faktisk frem som de mest usympatiske og hatende gruppene vi i har dag.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

ehall skrev: ons jun 07, 2023 8:06 pm Det gikk kortere tid enn jeg trodde før mobben som står for «mangfold, inkludering og toleranse» fikk presset Thon i kne. Å være PK har blitt viktigere enn å fremme ytringsfrihet og ha egne meninger. Selvfølgelig har ikke VG kommentarfelt på saken, for dette skal kun hylles, ingen avvikende meldinger eller kritiske kommenterer aksepteres.

Pride bevegelsen står nå faktisk frem som de mest usympatiske og hatende gruppene vi i har dag.
I 2018 vart Nordic Coise hotella truga med boikott på grunn av prideflagget og. Dei var det første hotellet som brukte prideflagget, og det likte ikkje ytre høgre.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

MRSA skrev: ons jun 07, 2023 8:10 pm
ehall skrev: ons jun 07, 2023 8:06 pm Det gikk kortere tid enn jeg trodde før mobben som står for «mangfold, inkludering og toleranse» fikk presset Thon i kne. Å være PK har blitt viktigere enn å fremme ytringsfrihet og ha egne meninger. Selvfølgelig har ikke VG kommentarfelt på saken, for dette skal kun hylles, ingen avvikende meldinger eller kritiske kommenterer aksepteres.

Pride bevegelsen står nå faktisk frem som de mest usympatiske og hatende gruppene vi i har dag.
I 2018 vart Nordic Coise hotella truga med boikott på grunn av prideflagget og. Dei var det første hotellet som brukte prideflagget, og det likte ikkje ytre høgre.
Ytre høyre, ytre høyre, ytre høyre.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Malacay skrev: ons jun 07, 2023 8:13 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 7:58 pm
Rainmaker skrev: ons jun 07, 2023 3:08 pm

Som nevnt tidligere;

Sammenlikningen viser at du har et stort behov for å sette deg inn i histore.
Tror jeg kan langt enn de fleste om historien fra 40 åra, hvis det er det du tenker på. Men er nok dere som trenger å forstå hva som menes med symbolikken og ikke dra egne slutninger. Når pride flagget har blitt så hellig for enkelte at det skaper raserianfall, boikotter osv når det uteblir fra enkelte hoteller. Da er det rimelig mørkt.
Det er en gullgruve for næringslivet. Hoteller, utesteder, butikker håver inn penger. Selvfølgelig støtter de det, de hadde vært idioter ellers. Det eventuelle tapet de går glipp av på grunn av boikottfolket blir en bagatell i forhold.
Tror det er veldig mange av de mest negative som ikke klarer å tenke over dette faktum.
Masse tilreisende, mange utebysfra og alle skal ha sine livsnødvendigheter og gjerne en del ekstra, og en god fest.
Lurer på summene dette genererer.
Det er ikke småtteri vi snakker om.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

ehall skrev: ons jun 07, 2023 8:15 pm

Ytre høyre, ytre høyre, ytre høyre.
Du forventer vel ikke at ytre venstre skal nevne en viss annen gruppe?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: ons jun 07, 2023 8:15 pm
MRSA skrev: ons jun 07, 2023 8:10 pm
ehall skrev: ons jun 07, 2023 8:06 pm Det gikk kortere tid enn jeg trodde før mobben som står for «mangfold, inkludering og toleranse» fikk presset Thon i kne. Å være PK har blitt viktigere enn å fremme ytringsfrihet og ha egne meninger. Selvfølgelig har ikke VG kommentarfelt på saken, for dette skal kun hylles, ingen avvikende meldinger eller kritiske kommenterer aksepteres.

Pride bevegelsen står nå faktisk frem som de mest usympatiske og hatende gruppene vi i har dag.
I 2018 vart Nordic Coise hotella truga med boikott på grunn av prideflagget og. Dei var det første hotellet som brukte prideflagget, og det likte ikkje ytre høgre.
Ytre høyre, ytre høyre, ytre høyre.
Noen må jo veie opp for dine "sosialister, ytre venstre, pk blablabla" osv osv.

Meget mulig det er lurt om du feier for egen dør først ;)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

StormEagle skrev: ons jun 07, 2023 12:15 pm
Solvgutt1 skrev: ons jun 07, 2023 11:25 am Det er selvfølgelig helt sykt at næringsdrivende skal tvinges til å ta standpunkt i politiske spørsmål. Hadde det vært at Thon hadde hengt opp et Pride-fiendtlig flagg så hadde jeg forstått reaksjonene, men her sier de bare at de ikke vil markere et standpunkt av hensyn til de som ikke støtter Pride. Dette gjelder jo, som vi har sett, også en del skeive. Hadde jeg eid et hotell så hadde jeg nok hengt opp Pride-flagget der, men jeg hadde ikke akseptert at noen skulle true eller presse meg til det. Et forsøk på dette hadde trolig ført til at flagget forble i skuffen.

Skal på jobbreise neste uke og hadde opprinnelig bestilt et hotell utenfor Thon-kjeden, men nå må jeg nesten ombestille.

Edit: Ser de feiget ut. Da blir det ikke Thon likevel.
Skal ikke se bort fra at dette er et bevisst PR stunt fra Thon. Gjør dette og få masse oppslag i media og litt hat en liten stund, også snu og rette opp inntrykket igjen og få enda mer gratis reklame i media. Litt av det samme som når Stordalen for noen år siden annonserte at han fjernet egg og bacon fra frokost buffeen, også kort tid etterpå tok det tilbake når alle klagde på det. Han hadde da fått masse gratis oppmerksomhet i media.
Ja, og Petter Stordalen sa at han kunne godt ta inn 1000 flyktninger på sine hotell, i 2015 da det kom mange over bl.a. Storskog. Men gjorde han det? Nei...

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:49 pm
pfrog567 skrev: ons jun 07, 2023 11:43 am
Fazam skrev: ons jun 07, 2023 10:49 am

Har Pride patent på regnbuefarger?
Nå er det bare 6 farger i regnbuen, mens Pride-flagget har i hvert fall rosa i tillegg :)
Til info så er det 7.
Ok. Men det ble jo 7 til sammen da jeg tok med rosa også? Eller tar jeg helt feil her?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Malacay skrev: ons jun 07, 2023 8:25 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 8:18 pm
Malacay skrev: ons jun 07, 2023 8:13 pm

Det er en gullgruve for næringslivet. Hoteller, utesteder, butikker håver inn penger. Selvfølgelig støtter de det, de hadde vært idioter ellers. Det eventuelle tapet de går glipp av på grunn av boikottfolket blir en bagatell i forhold.
Tror det er veldig mange av de mest negative som ikke klarer å tenke over dette faktum.
Masse tilreisende, mange utebysfra og alle skal ha sine livsnødvendigheter og gjerne en del ekstra, og en god fest.
Lurer på summene dette genererer.
Det er ikke småtteri vi snakker om.
Vi snakker om drøssevis av millioner. Næringslivet er stort sett ganske enkelt. De vil ha pengene. Pride er etter 17.mai det arrangemntet som trekker flest folk. Det er altså bare tull at det er så mange boikottfolk. Det ble lagt ut tall her som viste at folk som bor på steder med mindre enn 2000 innbyggere var blandt de mest negative. Hvorfor i all verden skulle næringslivet i Oslo bry seg om det ?
De er ikke så mange, men lager en del støy her inne hvor det er unaturlig tett mellom dem.
Det er jo greit å få påpekt hvilke kår de med flest slike holdninger kommer fra. Ikke overraskende at det er der fordommene sitter hardest i veggene.
Kommer ikke som noe stort sjokk

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 7:58 pm
Rainmaker skrev: ons jun 07, 2023 3:08 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 3:00 pm

Nei, du blir boikottet og uthengt. Som sagt ganske mange ganger nå. Jeg sammenligner symbolikken. At alle må føye seg bak et flagg/symbol for ikke å få uønsket trøbbel.

At folk her ikke klarer å se at det er den sammenligningen jeg gjør og begynner å snakke om jødeutryddelse og alt annet er jo rimelig merkelig.

Syns dere det er greit at det er et stort press om å støtte pride i samfunnet?

At skolesekker blir forsøkt presset på 1. klassinger med pride logo, er det greit?
Som nevnt tidligere;

Sammenlikningen viser at du har et stort behov for å sette deg inn i histore.
Tror jeg kan langt enn de fleste om historien fra 40 åra, hvis det er det du tenker på. Men er nok dere som trenger å forstå hva som menes med symbolikken og ikke dra egne slutninger. Når pride flagget har blitt så hellig for enkelte at det skaper raserianfall, boikotter osv når det uteblir fra enkelte hoteller. Da er det rimelig mørkt.
Det at du ikke vet hva jeg henviser til forteller at du ikke kan så mye som du hevder...

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 8:04 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 7:58 pm
Rainmaker skrev: ons jun 07, 2023 3:08 pm

Som nevnt tidligere;

Sammenlikningen viser at du har et stort behov for å sette deg inn i histore.
Tror jeg kan langt enn de fleste om historien fra 40 åra,
He he, ja jøss... Tydelig det :roll:
Jeg kan forøvrig gå på vannet.
Som vanlig et tåpelig svar fra deg. Som mann godt oppe i 40 åra, så har jeg nok lest og sett mer dokumentarer enn de fleste fra krigen. Og i og med at jeg har jødiske venner, så har jeg stor respekt for dem og deres lidelser forbundet med krigen. Har besøkt Auschwitz sammen med datteren min på skoletur blant annet, noe som gav et uslettelig inntrykk.

Er det noen som bør lære av historien så er det vel de som tror at ikke historie gjentar seg. Vi er må i 2023, jøde er fortsatt et skjeldsord, og folk blir boikottet for å ikke bøye seg etter et symbol/flagg.

Du får latterliggjøre meg så mye du vil. Politisk korrekt som du er.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 8:34 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 8:04 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 7:58 pm

Tror jeg kan langt enn de fleste om historien fra 40 åra,
He he, ja jøss... Tydelig det :roll:
Jeg kan forøvrig gå på vannet.
Som vanlig et tåpelig svar fra deg. Som mann godt oppe i 40 åra, så har jeg nok lest og sett mer dokumentarer enn de fleste fra krigen. Og i og med at jeg har jødiske venner, så har jeg stor respekt for dem og deres lidelser forbundet med krigen. Har besøkt Auschwitz sammen med datteren min på skoletur blant annet, noe som gav et uslettelig inntrykk.

Er det noen som bør lære av historien så er det vel de som tror at ikke historie gjentar seg. Vi er må i 2023, jøde er fortsatt et skjeldsord, og folk blir boikottet for å ikke bøye seg etter et symbol/flagg.

Du får latterliggjøre meg så mye du vil. Politisk korrekt som du er.
Når du sammenligner symbolikken i pride med nazityskland på 40tallet så fortjener du ikke så mye mer enn den slags svar.
Spesielt ikke når du gjentar det en haug av ganger i tillegg. Da latterliggjør du deg egentlig selv.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man jun 13, 2022 11:01 pm
ehall skrev: man jun 13, 2022 10:56 pm
Gårdsdattra skrev: man jun 13, 2022 8:46 pm



Det finnes også en rimelig stor andel barn som er skeive. Skal ikke disse få føle at de er inkludert istedet for at de skammer seg over å være anderledes?
Nei, det er det ikke. Kvalmt at voksene mennesker tenker slikt om barn, de er verken skeive, streite eller noe. De er BARN. Er denne indoktrineringen vi er uenig i og en av grunnene vi blir mot FRI og Pride, barn skal slippe dette.
Her er jeg helt enig med deg.
La ungene være unger. La de leke bekymringsfritt og uskyldig så lenge man kan.
Komplikasjonene og livets realiteter henter de inn mer enn tids nok. Trenger ikke løpe etter det med det.
Bra man kan være enig i noe..Henningsen....
Sist redigert av Guttorm123 den ons jun 07, 2023 8:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

pfrog567 skrev: ons jun 07, 2023 8:28 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 12:49 pm
pfrog567 skrev: ons jun 07, 2023 11:43 am

Nå er det bare 6 farger i regnbuen, mens Pride-flagget har i hvert fall rosa i tillegg :)
Til info så er det 7.
Ok. Men det ble jo 7 til sammen da jeg tok med rosa også? Eller tar jeg helt feil her?
Det er faktisk 7 farger, men rosa er egentlig ikke en av de.
De er opprinnelig som følger : rød, oransje, gul, grønn, blå, indigo og fiolett.
😊

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

ehall skrev: ons jun 07, 2023 8:15 pm
MRSA skrev: ons jun 07, 2023 8:10 pm
ehall skrev: ons jun 07, 2023 8:06 pm Det gikk kortere tid enn jeg trodde før mobben som står for «mangfold, inkludering og toleranse» fikk presset Thon i kne. Å være PK har blitt viktigere enn å fremme ytringsfrihet og ha egne meninger. Selvfølgelig har ikke VG kommentarfelt på saken, for dette skal kun hylles, ingen avvikende meldinger eller kritiske kommenterer aksepteres.

Pride bevegelsen står nå faktisk frem som de mest usympatiske og hatende gruppene vi i har dag.
I 2018 vart Nordic Coise hotella truga med boikott på grunn av prideflagget og. Dei var det første hotellet som brukte prideflagget, og det likte ikkje ytre høgre.
Ytre høyre, ytre høyre, ytre høyre.
Det der med ytre høyre er en myte. Jeg er lei hele pride, og har stemt V eller H de senere år. Dersom mine barn som nærmer seg slutten på grunnskolen hadde kommer hjem med litteratur fra ekstreme ideologier om at kjønn ikke eksisterer - det avgjørende er hva man føler etc - hadde det blitt bokbål i bålplanna på terrassen. Maler nok fanden litt på veggen her nå, men deler av denne pride bevegelsen oppfatter jeg nesten som ytterliggående.

Samtidig er det helt greit at barn på ungdomsskolen i seksualundervisning - kjærlighet og sex - lærer seg at det er normalt for noen å bli forelsket og tiltrukket av mennesker med samme Kjønn, og ikke minst at slike mennesker skal respekteres og tolereres. En selvfølge for de fleste etniske nordmenn vil jeg tro. Jeg trenger i hvertfall ikke å bli tvangsfôret med pride i juni for å mene dette.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

:twisted:
Malacay skrev: ons jun 07, 2023 8:38 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 8:34 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 8:04 pm

He he, ja jøss... Tydelig det :roll:
Jeg kan forøvrig gå på vannet.
Som vanlig et tåpelig svar fra deg. Som mann godt oppe i 40 åra, så har jeg nok lest og sett mer dokumentarer enn de fleste fra krigen. Og i og med at jeg har jødiske venner, så har jeg stor respekt for dem og deres lidelser forbundet med krigen. Har besøkt Auschwitz sammen med datteren min på skoletur blant annet, noe som gav et uslettelig inntrykk.

Er det noen som bør lære av historien så er det vel de som tror at ikke historie gjentar seg. Vi er må i 2023, jøde er fortsatt et skjeldsord, og folk blir boikottet for å ikke bøye seg etter et symbol/flagg.

Du får latterliggjøre meg så mye du vil. Politisk korrekt som du er.
Du har helt rett. Sammen med Homo er Jøde at av de mest brukte skjellsordene i 2023.
Det er nok korrekt. Heldigvis har jeg aldri brukt noen av dem. Og min motstand mot Pride går ikke på homokampen. Den er viktig.

Mitt problem med pride er rett og slett på at den skal tres over hodet på folk, og sette folk i bås. At det rett og slett har godt for langt. Og at det ikke lenger er snakk om toleranse for at folk kan mene noe annet.
Sist redigert av Koskinen den ons jun 07, 2023 8:49 pm, redigert 2 ganger totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: ons jun 07, 2023 8:42 pm
Henningsen skrev: man jun 13, 2022 11:01 pm
ehall skrev: man jun 13, 2022 10:56 pm

Nei, det er det ikke. Kvalmt at voksene mennesker tenker slikt om barn, de er verken skeive, streite eller noe. De er BARN. Er denne indoktrineringen vi er uenig i og en av grunnene vi blir mot FRI og Pride, barn skal slippe dette.
Her er jeg helt enig med deg.
La ungene være unger. La de leke bekymringsfritt og uskyldig så lenge man kan.
Komplikasjonene og livets realiteter henter de inn mer enn tids nok. Trenger ikke løpe etter det med det.
Bra man kan være enig i noe..Henningsen....
De færreste er vel uenige i alt, men det er de tingene man er uenig om det blir litt 'fuzz' rundt.
Tipper vi er enige om mange ting, men det blir lite fart i diskusjonen rundt de ting vi er enige om 😉

Brukeravatar
Arduinna
Innlegg: 55

Legg inn av Arduinna »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 8:38 pm
Koskinen skrev: ons jun 07, 2023 8:34 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 8:04 pm

He he, ja jøss... Tydelig det :roll:
Jeg kan forøvrig gå på vannet.
Som vanlig et tåpelig svar fra deg. Som mann godt oppe i 40 åra, så har jeg nok lest og sett mer dokumentarer enn de fleste fra krigen. Og i og med at jeg har jødiske venner, så har jeg stor respekt for dem og deres lidelser forbundet med krigen. Har besøkt Auschwitz sammen med datteren min på skoletur blant annet, noe som gav et uslettelig inntrykk.

Er det noen som bør lære av historien så er det vel de som tror at ikke historie gjentar seg. Vi er må i 2023, jøde er fortsatt et skjeldsord, og folk blir boikottet for å ikke bøye seg etter et symbol/flagg.

Du får latterliggjøre meg så mye du vil. Politisk korrekt som du er.
Når du sammenligner symbolikken i pride med nazityskland på 40tallet så fortjener du ikke så mye mer enn den slags svar.
Spesielt ikke når du gjentar det en haug av ganger i tillegg. Da latterliggjør du deg egentlig selv.
Slik jeg ser det, trekker han sammenlikning med prinsippet, ikke innholdet. Du velger bevisst å ikke høre på det, men står på ditt. Det er en ufin debatt- teknikk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»