Pride - er det nok nå?

Svar
Crazy Horse

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Crazy Horse »

ehall skrev: ons jun 07, 2023 9:54 pm
Crazy Horse skrev: ons jun 07, 2023 8:45 pm
ehall skrev: ons jun 07, 2023 8:15 pm

Ytre høyre, ytre høyre, ytre høyre.
Det der med ytre høyre er en myte. Jeg er lei hele pride, og har stemt V eller H de senere år. Dersom mine barn som nærmer seg slutten på grunnskolen hadde kommer hjem med litteratur fra ekstreme ideologier om at kjønn ikke eksisterer - det avgjørende er hva man føler etc - hadde det blitt bokbål i bålplanna på terrassen. Maler nok fanden litt på veggen her nå, men deler av denne pride bevegelsen oppfatter jeg nesten som ytterliggående.

Samtidig er det helt greit at barn på ungdomsskolen i seksualundervisning - kjærlighet og sex - lærer seg at det er normalt for noen å bli forelsket og tiltrukket av mennesker med samme Kjønn, og ikke minst at slike mennesker skal respekteres og tolereres. En selvfølge for de fleste etniske nordmenn vil jeg tro. Jeg trenger i hvertfall ikke å bli tvangsfôret med pride i juni for å mene dette.
Det er en myte kun for ytre venstre (ikke alle da) som er helt blinde for hva som skjer i samfunnet rundt dem. Du skal leve under en stein om du ikke ser veldig mange, både med andre politiske tilknytninger, og som er homofile selv, synes Pride maset har gått altfor langt.

Nå er det en stund siden mine barn gikk på skole så jeg hadde ikke problemene dagens foreldre har. Men avkommet kom hjem med en lighter med Che Guevara en dag. Da fortalte jeg hvem denne kommunisten var, kastet lighteren i søpla, og så siden aldri noe med hans bilde igjen i huset.

Det er naturlig at seksualundervisning for større barn har med både heterofile og homofile, men de skal ikke ha med hele alfabetet til Pride og Fri. Da går undervisning over til propaganda for FRI og deres støttespillere og hva de ønsker å gjøre politisk.
Enig. Tittelen på denne tråden stiller spørsmål om det ikke er for mye pride nå. Ta Dagsrevyen i går kveld. Først var det en lengre reportasje om at Thon hotellene «presses» til å heise Pride flagget. Noe annet ville vært «uhørt», ville det ikke ? Om ikke det var nok så kom det enda mer pridestoff lengre ut. En kjønnsnøytral liturgi i kirken ved vielser. Tragedien i Ukraina, i Kherson oblast, 1,5 timers flytur fra Ukraina ble viet halve oppmerksomheten. En ødelagt demning. Enorme flomskader i byer som daglig utsettes for russisk terrorbombing. En stor humanitær og økologisk katastrofe, men pytt være. Hva er da det mot Pride tog og FRI som nesten hele Norge støtter opp om, eller ? Mulig jeg omgås feil type mennesker ?

William_S

Legg inn av William_S »

Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 9:12 pm
Texas_John skrev: ons jun 07, 2023 9:09 pm
Henningsen skrev: ons jun 07, 2023 9:02 pm

Hvor har jeg sagt noe sånt.
Klarer du ikke annet enn løgn og stråmenn lenger?

Hvilket problem er det at to menn kysser hverandre?
Overskriften i linken din: Hver femte nordmann synes det er ubehagelig å se homofile kysse
Er det et problem?
Det kalles fakta. Så kan du takle det på den måten du vil.
Jeg er neppe ansvarlig for hva som er skrevet, men du kunne jo oppdage noe om du leste mer enn overskriften for en gangs skyld.

Hva er problemet med at to menn kysser?
Texas Jåhhni har aldri vært noe særlig opptatt av fakta om man leser det han har postet her.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Bilde
———————————————————————————

Skatteetaten goes woke. Det er et eller annet absurd og smådystopisk med at Skatteetaten påpeker at du faktisk skal bli møtt med respekt dersom du kontakter den - uansett hvem du elsker. Og tenk det, de ansatte i Skatteetaten tenner å
på forskjellige ting!

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Texas_John skrev: tor jun 08, 2023 1:27 am Bilde
———————————————————————————

Skatteetaten goes woke. Det er et eller annet absurd og smådystopisk med at Skatteetaten påpeker at du faktisk skal bli møtt med respekt dersom du kontakter den - uansett hvem du elsker. Og tenk det, de ansatte i Skatteetaten tenner å
på forskjellige ting!
Så det er ikke ekstra straffeskatt om man er homo?!

Godt eksempel på at det kan bli litt mye.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Sulfat skrev: tor jun 08, 2023 6:48 am Så det er ikke ekstra straffeskatt om man er homo?!
Synd. Jeg hadde forventet minst 10 prosent ekstra.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

kytec skrev: ons jun 07, 2023 11:47 pm
Malacay skrev: ons jun 07, 2023 11:45 pm
kytec skrev: ons jun 07, 2023 11:41 pm Ble forøvrig fortalt i dag at han som stod bak Pride-flagget var en pedo som hadde seksuelle ekspriment med småbarn.

Har navnet et sted om noen er interessert.
Gilbert Blake du snakker om ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gilbert_Baker_(artist)
Nei.

Fra en FB-venn som vanligvis scorer høyt på troverdighet.

"Ifølge dokumentaren til Matt Walsh er opphavet til prideflagget Albert Kimsey som gjorde seksuelle forsøk på barn under ett år. Han var ikkje åleina heller. Dette feirer heile verden. Ikkje så rart eg ikkje feirar prideflagget".
Høres merkelig ut, så lenge man finner navnet Gilbert Baker overalt på nettet hvis man søker på tegneren av Pride-flagget. Det ble visst brukt første gangen i 1978.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Hadde vært fint om det var sånn.
Det er en vei å gå fortsatt.
https://amnesty.no/hver-femte-nordmann- ... file-kysse
Ja en lang vei å gå før folk svarer ærlig i undersøkelser.

"Hver fjerde nordmann synes det er verre å se homofile enn heterofile klemme eller kysse"

Selv om folk sier at det er akkurat det samme hvilke kjønn som kysser hvem og alt ser helt likt ut for dem, så er det ikke sikkert det er det de egentlig mener.
Folk er høflige, siviliserte og stort sett greie . Så man sier ikke ting som er ufint dersom man kan unngå det.

jeg tør påstå at -alle- menn kjenner på en litt annen følelse når de ser 2 heterofile kysse enn når to menn kysser. Også når 2 kvinner kysser. Det er en helt annen følelse og inntrykk.
Jeg diskutert dette endel før om årene og selv de mest innbitte homoforkjemperne som kunne slått hver løgndetektor i verden har sagt at "joda, joda, det var ganske rart å dele leilighet med Johan den gangen og han tok med seg mann etter mann hjem. Samme hvor ofte de såg det så var det noe rart."

Seksuell omgang og samliv mellom 2 av samme kjønn vil aldri gi den samme opplevelsen og inntrykket som 2 av forskjellig kjønn. Rett og slett fordi biologisk så er det sistnevnte som må til for å produsere mennesker. Det er sistnevnte som er årsaken til at de fleste av oss er her. Og det er sistnevnte som er hel eller delpreferansen til 99 % av befolkningen. Så slutt å lure oss selv til å tro at bare vi presser nok og gjør det ubehagelig nok så vil alle plutselig bli helt blinde og homo og heterofil vil være hipp som happ . Det vil aldri skje. Det blir som nakenhet. En mann som er naken er ikke det samme som en kvinne som er naken. Det oppleves annerledes uansett.

Men det betyr ikke at man ikke skal behandle folk med respekt og la folk være som de. Heterofile må vite at det er ikke lett å være homofil, man er en minoritet og man blir ikke oppfattet som standarden. Homofile må vite at de er en minoritet og ikke forvente at de skal oppleves som like mye normalen som en gruppe som er så mye større (heterofile) og man må bare leve med at folk spøre hva fruen heter om de hører du er gift. Sånn er det. Er man kortvokst så er det vanskelig å finne klær. Man kan ikke kreve at alle butikker skal ha alt du trenger. Livet er brutalt, vi har alle våre utfordringer , men alt i alt går det på hvordan du lærer å takle det.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

missChance skrev: ons jun 07, 2023 10:55 pm Er det mulig å holde seg unna personfokuset her? Nå er det flere siden som ikke går på tema, men personlige preferanser og alt mulig annet. /mod
Mye rart her inne :) Men jeg synes folk burde holde seg for gode til å blande inn pedofili når vi diskuterer homofile og Pride.
Hva faen har pedofili å gjøre med saken som diskuteres? :roll:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

pfrog567 skrev: tor jun 08, 2023 9:22 am
kytec skrev: ons jun 07, 2023 11:47 pm
Malacay skrev: ons jun 07, 2023 11:45 pm

Gilbert Blake du snakker om ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gilbert_Baker_(artist)
Nei.

Fra en FB-venn som vanligvis scorer høyt på troverdighet.

"Ifølge dokumentaren til Matt Walsh er opphavet til prideflagget Albert Kimsey som gjorde seksuelle forsøk på barn under ett år. Han var ikkje åleina heller. Dette feirer heile verden. Ikkje så rart eg ikkje feirar prideflagget".
Høres merkelig ut, så lenge man finner navnet Gilbert Baker overalt på nettet hvis man søker på tegneren av Pride-flagget. Det ble visst brukt første gangen i 1978.
Når man bruker Matt Walsh som kilde så sier det egentlig alt.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Chromeback skrev: tor jun 08, 2023 10:18 am
pfrog567 skrev: tor jun 08, 2023 9:22 am
kytec skrev: ons jun 07, 2023 11:47 pm

Nei.

Fra en FB-venn som vanligvis scorer høyt på troverdighet.

"Ifølge dokumentaren til Matt Walsh er opphavet til prideflagget Albert Kimsey som gjorde seksuelle forsøk på barn under ett år. Han var ikkje åleina heller. Dette feirer heile verden. Ikkje så rart eg ikkje feirar prideflagget".
Høres merkelig ut, så lenge man finner navnet Gilbert Baker overalt på nettet hvis man søker på tegneren av Pride-flagget. Det ble visst brukt første gangen i 1978.
Når man bruker Matt Walsh som kilde så sier det egentlig alt.
Jeg har sett dokumentaren flere ganger og nei han sier ikke dette noe sted.

Han snakker Albert Kimsey med Miriam Grossman MD og hun nevner Kimsey og hans innflytelse før Walsh never mer utfyllende om metodene til Kimsey. Prideflagget ble ikke nevnt.

Se fra ca 51:10 og utover:

https://twitter.com/realDailyWire/statu ... 1372941312

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

kytec skrev: ons jun 07, 2023 11:47 pm Nei.

Fra en FB-venn som vanligvis scorer høyt på troverdighet.

"Ifølge dokumentaren til Matt Walsh er opphavet til prideflagget Albert Kimsey som gjorde seksuelle forsøk på barn under ett år. Han var ikkje åleina heller. Dette feirer heile verden. Ikkje så rart eg ikkje feirar prideflagget".
Alfred Kinsey, og opphavsmannen til den moderne sexualundervisningen og hovedinspirator for Pride-bevegelsen og fri sex. Han hylles av venstresiden, står en statue av ham blant annet ved universitetet i Indiana https://news.iu.edu/live/news/28033-bro ... marks-75th

Fra Wikipedia:
Kinsey's research went beyond theory and interview to include observation of and participation in sexual activity, sometimes involving co-workers. Kinsey justified this sexual experimentation as being necessary to gain the confidence of his research subjects. He encouraged his staff to do likewise, and to engage in a wide range of sexual activity, to the extent that they felt comfortable; he argued that this would help his interviewers understand the participants' responses.
...
Kinsey wrote about pre-adolescent orgasms using data in tables 30 to 34 of the male volume, which report observations of orgasms in over 300 children aged from two months up to fifteen years.[27] This information was said to have come from adults' childhood memories, or from parent or teacher observation.[28] Kinsey said he also interviewed nine men who had sexual experiences with children and who told him about the children's responses and reactions.

Alfred Kinsey: ‘Father of sexual revolution’ who claimed babies have orgasms, child rape benefits victims
https://www.opindia.com/2021/08/alfred- ... -children/
Sist redigert av Texas_John den tor jun 08, 2023 10:41 am, redigert 1 gang totalt.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Texas_John skrev: tor jun 08, 2023 1:27 am Bilde
———————————————————————————

Skatteetaten goes woke. Det er et eller annet absurd og smådystopisk med at Skatteetaten påpeker at du faktisk skal bli møtt med respekt dersom du kontakter den - uansett hvem du elsker. Og tenk det, de ansatte i Skatteetaten tenner å
på forskjellige ting!
Er det mulig ? Man tror det pokker meg ikke før man leser det. Nå skal altså offentlige ansatte bruke tid på dette våset, som jeg ved å betale skatt er med på å finansiere. Eller at kommunalt ansatte skal merke fotgjengerfelt i regnbuens farger. Dette og overfokuseringen på pride er ikke med på å gjøre meg mer positivt innstilt til homofili mv enn jeg er. Etter denne «utblåsningen» får jeg vente på beskyldninger fra de som har inntatt offerrollen om at jeg fremmer hat og indirekte støtter Oslo terroren 25/6 i fjor. Meningstyranniet - eller hva det er rett og galt og mene - brer dessverre mer og mer om seg i det norske samfunnet.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Etter denne «utblåsningen» får jeg vente på beskyldninger fra de som har inntatt offerrollen om at jeg fremmer hat og indirekte støtter Oslo terroren 25/6 i fjor. Meningstyranniet - eller hva det er rett og galt og mene - brer dessverre mer og mer om seg i det norske samfunnet.
Du vet standardsvaret på all kritikk av Pride er at de betyr at vi TRENGER MER PRIDE !!

Så det kan vi godt ta med oss videre i samfunnet. Dersom naboen klager på at du spiller høy musikk innimellom så betyr det at du må spille enda høyere , enda oftere.

Fazam

Legg inn av Fazam »

NRK sender forøvrig en og en halv time i prime time på lørdag 1.juli fra Pride-toget i Oslo.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Denne artikkelen kan vere nyttig å lese. https://forsvaretsforum.no/forste-verde ... amp/204356

Kjøtteter

Legg inn av Kjøtteter »

Texas_John skrev: tor jun 08, 2023 1:27 am
► Show Spoiler
———————————————————————————
Hva med de som bare elsker penger? Når skal de få lov til å være seg selv og få aksept for den de er? Mange av dem ser seg nødt til å rømme landet for å kunne leve ut sin identitet i fred fra de hatefulle og intolerante arbeiderne i skatteetaten. Norges mest forfulgte minoritet. Da hjelper det ikke engang at saksbehandleren er en funksjonshemmet, kortvokst transkvinne med muslimsk bakgrunn. Kjærlighet er kjærlighet.❤️🏳️‍🌈💵🏳️‍⚧️

Investor

Legg inn av Investor »

Fazam skrev: tor jun 08, 2023 10:46 am NRK sender forøvrig en og en halv time i prime time på lørdag 1.juli fra Pride-toget i Oslo.
Ser frem til å se Raymond og Støre i fri utfoldelse igjen :lol:

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Investor skrev: tor jun 08, 2023 11:18 am
Fazam skrev: tor jun 08, 2023 10:46 am NRK sender forøvrig en og en halv time i prime time på lørdag 1.juli fra Pride-toget i Oslo.
Ser frem til å se Raymond og Støre i fri utfoldelse igjen :lol:
Skal ikke Erna delta?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

busemannen skrev: tor jun 08, 2023 11:32 am
Investor skrev: tor jun 08, 2023 11:18 am
Fazam skrev: tor jun 08, 2023 10:46 am NRK sender forøvrig en og en halv time i prime time på lørdag 1.juli fra Pride-toget i Oslo.
Ser frem til å se Raymond og Støre i fri utfoldelse igjen :lol:
Skal ikke Erna delta?
:lol: :lol: :lol: Nei, tydeligvis bare "venstresiden" :)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Kjøtteter skrev: tor jun 08, 2023 11:01 am
Texas_John skrev: tor jun 08, 2023 1:27 am
► Show Spoiler
———————————————————————————
Hva med de som bare elsker penger? Når skal de få lov til å være seg selv og få aksept for den de er? Mange av dem ser seg nødt til å rømme landet for å kunne leve ut sin identitet i fred fra de hatefulle og intolerante arbeiderne i skatteetaten. Norges mest forfulgte minoritet. Da hjelper det ikke engang at saksbehandleren er en funksjonshemmet, kortvokst transkvinne med muslimsk bakgrunn. Kjærlighet er kjærlighet.❤️🏳️‍🌈💵🏳️‍⚧️
Ja, de blir helt sikkert akseptert i Sveits og Monaco bare pga denne nye legningen der.. Er vel heller snakk om at mye vil ha mer og faen vil ha fler..

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

busemannen skrev: tor jun 08, 2023 11:32 am
Investor skrev: tor jun 08, 2023 11:18 am
Fazam skrev: tor jun 08, 2023 10:46 am NRK sender forøvrig en og en halv time i prime time på lørdag 1.juli fra Pride-toget i Oslo.
Ser frem til å se Raymond og Støre i fri utfoldelse igjen :lol:
Skal ikke Erna delta?
Det er en parade som skal vare i x antall timer med erna på slep så blir det snakk om x antall dager

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Ostemanden skrev: tor jun 08, 2023 12:07 pm
busemannen skrev: tor jun 08, 2023 11:32 am
Investor skrev: tor jun 08, 2023 11:18 am
Ser frem til å se Raymond og Støre i fri utfoldelse igjen :lol:
Skal ikke Erna delta?
Det er en parade som skal vare i x antall timer med erna på slep så blir det snakk om x antall dager
Hu kan jo vralte rundt på et lasteplan?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ostemanden skrev: tor jun 08, 2023 12:07 pm
busemannen skrev: tor jun 08, 2023 11:32 am
Investor skrev: tor jun 08, 2023 11:18 am
Ser frem til å se Raymond og Støre i fri utfoldelse igjen :lol:
Skal ikke Erna delta?
Det er en parade som skal vare i x antall timer med erna på slep så blir det snakk om x antall dager
Om paraden trekker ut til å bli fra noen timer til å vare i dagesvis så rakner det nok helt for en viss gjeng her inne. De kommer til å fly på veggene av irritasjonen :lol:

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Texas_John skrev: tor jun 08, 2023 10:34 am Alfred Kinsey: ‘Father of sexual revolution’ who claimed babies have orgasms, child rape benefits victims
https://www.opindia.com/2021/08/alfred- ... -children/
Du finner nå også de mest obskure kilder.
Not only did Kinsey hypothesise that infants are orgasmic from birth, but he also suggested that incest relationships and paedophilia benefit children. Regarding human sexuality, Kinsey opined that humans are naturally bisexual but religious precepts and prejudices have forced people into chastity, heterosexuality and monogamy. Kinsey believed that moral standards regarding sex result only from “cultural conditioning,” not from timeless guidelines for what is right and what is wrong.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

busemannen skrev: tor jun 08, 2023 12:09 pm
Ostemanden skrev: tor jun 08, 2023 12:07 pm
busemannen skrev: tor jun 08, 2023 11:32 am
Skal ikke Erna delta?
Det er en parade som skal vare i x antall timer med erna på slep så blir det snakk om x antall dager
Hu kan jo vralte rundt på et lasteplan?
På et lasteplan ville det vært fare for at folk sklir i svetten og detter og slår seg fordervet

Heller på en tilhenger typ 3 akslet Ifor Williams eller Brian James med typ en Ford f150 dually som trekkvogn til den seriøse lasten.
Vet ikke om bildene hadde havnet i hengerspoitting tråden
Sist redigert av Ostemanden den tor jun 08, 2023 12:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Henningsen skrev: tor jun 08, 2023 12:12 pm Om paraden trekker ut til å bli fra noen timer til å vare i dagesvis så rakner det nok helt for en viss gjeng her inne. De kommer til å fly på veggene av irritasjonen :lol:
En typisk argumentasjon fra tilhengere av Pride.
Ikke rart at folk blir irritert.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fazam skrev: tor jun 08, 2023 12:20 pm
Henningsen skrev: tor jun 08, 2023 12:12 pm Om paraden trekker ut til å bli fra noen timer til å vare i dagesvis så rakner det nok helt for en viss gjeng her inne. De kommer til å fly på veggene av irritasjonen :lol:
En typisk argumentasjon fra tilhengere av Pride.
Ikke rart at folk blir irritert.
Det er valgfritt å la seg irritere.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Fazam skrev: tor jun 08, 2023 12:20 pm
Henningsen skrev: tor jun 08, 2023 12:12 pm Om paraden trekker ut til å bli fra noen timer til å vare i dagesvis så rakner det nok helt for en viss gjeng her inne. De kommer til å fly på veggene av irritasjonen :lol:
En typisk argumentasjon fra tilhengere av Pride.
Ikke rart at folk blir irritert.
Hva blir du irritert over?

At meningsfellene dine blir triggered?
At det er såpass snøflak at de ikke takler å se, eller å bare la være å se på, en parade?

baltazar

Legg inn av baltazar »

Kan ikke de skeive leve sitt skeive liv uten at hele befolkningen skal måtte skal bli påtvunget alt dette ståket i en hel måned. De fleste respekterer vel at noen er skeive bare man slipper å bli involvert i skeivheten. Når pride skal feirest i skole og barnehager begynner det å gå for langt. Pride fører kun med seg et økende hat mot skeive blandt mange mennesker. Og dermed fare for at noen tipper over og tar i bruk vold.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

baltazar skrev: tor jun 08, 2023 12:33 pm Kan ikke de skeive leve sitt skeive liv uten at hele befolkningen skal måtte skal bli påtvunget alt dette ståket i en hel måned. De fleste respekterer vel at noen er skeive bare man slipper å bli involvert i skeivheten. Når pride skal feirest i skole og barnehager begynner det å gå for langt. Pride fører kun med seg et økende hat mot skeive blandt mange mennesker. Og dermed fare for at noen tipper over og tar i bruk vold.
Hvilke undersøkelser og statistikker tilsier at økt eksponering av pride medfører mer hat mot homofile?
Finnes det noe som underbygger den påstanden?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»