Pride - er det nok nå?

Svar
Predatorgnu

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Predatorgnu »

Maxus5 skrev: tir jun 13, 2023 1:31 pm Her er noen veldig interessante 14 minutter. Først en god innføring i Woke-selskaper også en diskusjon som bare er hysterisk om biologiske kvinner.
Hun/han/det er fascinerende på et vis. Enten er vedkommende jævla smart, og har lurt medie- og internettverden til å grave seg ned i dollar. Eller så er det en person som burde beskyttes litt mot seg selv - hva kan bli det neste stuntet for oppmerksomhet? Amputeringer?

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Texas_John skrev: tir jun 13, 2023 11:24 am
missChance skrev: tir jun 13, 2023 11:06 am "Lesbian [sexual orientation]: A non-man attracted to non-men. While past definitions refer to ‘lesbian’ as a woman who is emotionally, romantically, and/or sexually attracted to other women, this updated definition includes non-binary people who may also identify with the label." https://studentaffairs.jhu.edu/lgbtq/ed ... /glossary/

Dette er ingen spøk. Og jeg gjetter på at det er en bakgrunn for en form for "motbevegelse". Ting blandes sammen, og irritasjon over én ting, utvides.

Ps. Homofile menn får være menn: Gay Man: A man who is emotionally, romantically, sexually, affectionately, or relationally attracted to other men, or who identifies as a member of the gay community. At times, “gay” is used to refer to all people, regardless of gender, who have their primary sexual and or romantic attractions to people of the same gender. “Gay” is an adjective (not a noun) as in “He is a gay man.”
Motbevegelsen skjer naturlig og kommer i form av barnløshet og muslimsk masseinnvandring som vil sette en stopper for dette en gang for alle en eller annen gang mellom 2050 og 2100.
Det morsomme er at muslimer har en tendens til å være helt woke i USA. Jeg ville heller ikke stole på at barnløshet setter en stopper for wokeness, for disse menneskene er ikke avhengige av å få barn for å formere seg. De formerer seg ved å kontrollere kulturinstitusjoner og omvende andres barn. Jeg er enig i at det pågår et motbevegelse for øyeblikket, men du hadde en lignende motbevegelse på 1980-tallet, som dessverre ikke hadde særlig langsiktig effekt for å være ærlig og realistisk.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 4:02 pm
Texas_John skrev: tir jun 13, 2023 11:24 am
missChance skrev: tir jun 13, 2023 11:06 am "Lesbian [sexual orientation]: A non-man attracted to non-men. While past definitions refer to ‘lesbian’ as a woman who is emotionally, romantically, and/or sexually attracted to other women, this updated definition includes non-binary people who may also identify with the label." https://studentaffairs.jhu.edu/lgbtq/ed ... /glossary/

Dette er ingen spøk. Og jeg gjetter på at det er en bakgrunn for en form for "motbevegelse". Ting blandes sammen, og irritasjon over én ting, utvides.

Ps. Homofile menn får være menn: Gay Man: A man who is emotionally, romantically, sexually, affectionately, or relationally attracted to other men, or who identifies as a member of the gay community. At times, “gay” is used to refer to all people, regardless of gender, who have their primary sexual and or romantic attractions to people of the same gender. “Gay” is an adjective (not a noun) as in “He is a gay man.”
Motbevegelsen skjer naturlig og kommer i form av barnløshet og muslimsk masseinnvandring som vil sette en stopper for dette en gang for alle en eller annen gang mellom 2050 og 2100.
Det morsomme er at muslimer har en tendens til å være helt woke i USA. Jeg ville heller ikke stole på at barnløshet setter en stopper for wokeness, for disse menneskene er ikke avhengige av å få barn for å formere seg. De formerer seg ved å kontrollere kulturinstitusjoner og omvende andres barn. Jeg er enig i at det pågår et motbevegelse for øyeblikket, men du hadde en lignende motbevegelse på 1980-tallet, som dessverre ikke hadde særlig langsiktig effekt for å være ærlig og realistisk.
Omvende fra hva til hva?

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 4:08 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 4:02 pm
Texas_John skrev: tir jun 13, 2023 11:24 am
Motbevegelsen skjer naturlig og kommer i form av barnløshet og muslimsk masseinnvandring som vil sette en stopper for dette en gang for alle en eller annen gang mellom 2050 og 2100.
Det morsomme er at muslimer har en tendens til å være helt woke i USA. Jeg ville heller ikke stole på at barnløshet setter en stopper for wokeness, for disse menneskene er ikke avhengige av å få barn for å formere seg. De formerer seg ved å kontrollere kulturinstitusjoner og omvende andres barn. Jeg er enig i at det pågår et motbevegelse for øyeblikket, men du hadde en lignende motbevegelse på 1980-tallet, som dessverre ikke hadde særlig langsiktig effekt for å være ærlig og realistisk.
Omvende fra hva til hva?
fra ikke-woke til woke. Kanskje omvende var ikke det riktige ordet, jeg mente konvertere.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 1:06 pm
Texas_John skrev: tir jun 13, 2023 12:13 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 11:33 am Bud Light er jo like woke som feks Coors Light, som mange byttet ut Bud’en sin med.

Bud Light lagde én boks som ekstremhøyre ikke likte. Én boks. Man skulle jo tro at det var noen ekstremt såre sjeler som ble truffet av denne boksen som de ikke likte. Nesten så man kan kalle dem snowflakes.
Det er lite hensiktsmessig å diskutere med noen som ikke engang anerkjenner grunnleggende logikk, men det fungerer altså ikke helt slik at man er en snøkrystall bare fordi man på et punkt setter ned foten og sier at nok er nok. Det vil alltid være "bare én boks" eller "bare én etasje på Steen & Strøm" eller "bare ett kapittel i læreboka".
Hva er problemet med at Bud Light har pride-flagg på boksen sin?
Det var jo ikke det de hadde en gang. Det ble produsert en boks som aldri skulle brukes i noen form for kampanjer eller skulle ut i salg. Dette er altså det de mener er verdt å melde «go woke, go broke»;

Bilde

Dette er en boks ingen konservative noen gang ville sett irl. Så man kan virkelig snakke om skjøre sjeler her.

Men igjen, det morsomme her er jo når man ser tallene bak, så skjønner man hvor lite de faktisk følger med. Bud Light sitt salg har stupt, men til gjengjeld har salget av blant annet Coors Light økt.

Coors Light har åpent støttet Pride siden 1980-tallet. Så ja, vet ikke jeg. Dobbeltmoralen lenge leve? Eller kanskje det er uvitenheten. Samma det, de har null kontroll på hva de boikotter eller hvorfor.

Uansett, det store problemet til Bud Light, og årsaken til at de «go woke, go broke» er at kundebasen deres i grunn er ganske smal, så ikke så rart at de stuper når den ene kundebasen deres dropper dem. Hadde de hatt en «woke» kundebase fra før av så ville dette aldri vært ett problem, men for de aller fleste så vil dette «pissvannet» ikke bli savnet av særlig mange.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 4:36 pm
Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 4:08 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 4:02 pm

Det morsomme er at muslimer har en tendens til å være helt woke i USA. Jeg ville heller ikke stole på at barnløshet setter en stopper for wokeness, for disse menneskene er ikke avhengige av å få barn for å formere seg. De formerer seg ved å kontrollere kulturinstitusjoner og omvende andres barn. Jeg er enig i at det pågår et motbevegelse for øyeblikket, men du hadde en lignende motbevegelse på 1980-tallet, som dessverre ikke hadde særlig langsiktig effekt for å være ærlig og realistisk.
Omvende fra hva til hva?
fra ikke-woke til woke. Kanskje omvende var ikke det riktige ordet, jeg mente konvertere.
Hva betyr "woke"?

Hva konkret snakker du om?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Neptun skrev: tir jun 13, 2023 9:32 am Her er Pride saken (en av mange) som IKKE fikk oppmerksomhet av riksmediene - i motsetning til barne-Pride i Bergen og Thon Hotels som ville være nøytral.
https://www.drm24.no/ingen-pride-flagg- ... ram/256328

Forsøkt dysset ned av både lærere og medier.
Jeg leser at det var elever som ropte "Haram!". Det er ikke bare snakk om noen litt patriotiske sunnmøringer?

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 5:11 pm Dette er en boks ingen konservative noen gang ville sett irl. Så man kan virkelig snakke om skjøre sjeler her.
Ikke bare konservative, men alle normale hetero-folk som ikke vil forveksles med å være homofile, er ikke opptatt av å ha ting med pride-flagg liggende rundt i huset. Så fra et PR-perspektiv et stort selvmål.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 5:17 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 4:36 pm
Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 4:08 pm

Omvende fra hva til hva?
fra ikke-woke til woke. Kanskje omvende var ikke det riktige ordet, jeg mente konvertere.
Hva betyr "woke"?

Hva konkret snakker du om?
Jeg mener alle som når de hører ordet woke, later som om de ikke vet hva det betyr.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Nå inntar jeg også denne diskusjonen for alvor. Jeg sliter veldig med å forstå hvorfor det er så vanskelig for enkelte å se på et flagg som i utgangspunktet er ment for positiv inkludering, samhold og med sterkt ønske om aksept av identiteter.

Jeg ser at enkelte skriver at 'de fleste' ikke støtter pride, men hvor finner dere disse tallene fra? Undersøkelser har visst at det er flest 'positive holdninger' til homofile og lesbiske, men, at det fremdeles er mange 'negative holdninger' til dette. Det siste betyr jo at Pride synliggjøring av LHBT-personer er nødvendig.

Enkelte her skriver også at barna blir forvirret når man blander kjønn og snakker om det som noe flytende. Selv sliter jeg med å sette meg inn i en persons følelser for det å omtale seg som for eksempel 'hen', men jeg aksepterer likevel a at det er der personen er og at personen gjerne må få omtale seg selv som det. Jeg jobber selv i skole og har jobbet i barnehage der rosa kompetanse er tatt i bruk. Selv opplever jeg at barna ikke blir noe mer forvirret over dette enn annen kunnskap som at det er viktig å vente på grønt lys før man går over veien, eller at brennesle gjør vondt å ta på. I de fleste tilfeller er det faktisk mye verre å lære dem bordskikk og å si unnskyld når man gjør noen vondt uansett om det er med vilje eller ved uhell.

Rosa kompetanse handler ikke om seksualisering av barn. Det er å lære dem å forstå at ikke alle er like på hvem de liker og hvem de ønsker å være utifra normen.
Det at voksne mennesker sliter med dette, handler om tradisjon. Det funker ikke å si at alt var bedre før, for homofile og transkjønnede har levd i skjul i massevis av år. De har ikke turt å tre ut, og det er det mange av dem som fortsatt sliter med. Det skjønner jeg godt når motstanden til Pride er så hard som den er nå. Fjerner vi Pride, er jeg redd verden vil falle tilbake til "tradisjonell" kjærlighet, der alt annet er forbudt. Heldigvis er de fleste enige med meg om at den må holde fortet så lenge det lar seg gjøre.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Neptun skrev: tir jun 13, 2023 9:32 am https://www.drm24.no/ingen-pride-flagg- ... ram/256328

Forsøkt dysset ned av både lærere og medier.
Det er fordi det er forventet og helt ok siden de er muslimer. Hvem som helst andre av de hvite elevene ville blitt utvist på timen, og mediene ville ryddet forsidene.

For ikke å snakke om wokerne her inne som ville ha slitt ut tastaturet sitt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 5:20 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 5:11 pm Dette er en boks ingen konservative noen gang ville sett irl. Så man kan virkelig snakke om skjøre sjeler her.
Ikke bare konservative, men alle normale hetero-folk som ikke vil forveksles med å være homofile, er ikke opptatt av å ha ting med pride-flagg liggende rundt i huset. Så fra et PR-perspektiv et stort selvmål.
De fleste «normale heterofile» pleier ikke å være redde for å bli forvekslet med å være homofile. Utenom kanskje et par varianter her inne tydeligvis.

Hvor kommer dette fra?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 5:22 pm
Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 5:17 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 4:36 pm

fra ikke-woke til woke. Kanskje omvende var ikke det riktige ordet, jeg mente konvertere.
Hva betyr "woke"?

Hva konkret snakker du om?
Jeg mener alle som når de hører ordet woke, later som om de ikke vet hva det betyr.
Så fortell oss hva de konkret skal "konverteres" fra og til.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 5:20 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 5:11 pm Dette er en boks ingen konservative noen gang ville sett irl. Så man kan virkelig snakke om skjøre sjeler her.
Ikke bare konservative, men alle normale hetero-folk som ikke vil forveksles med å være homofile, er ikke opptatt av å ha ting med pride-flagg liggende rundt i huset. Så fra et PR-perspektiv et stort selvmål.
Hvorfor tror du at du blir "forvekslet med å være homofil" av at du er i nærheten av et prideflagg?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:05 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 5:20 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 5:11 pm Dette er en boks ingen konservative noen gang ville sett irl. Så man kan virkelig snakke om skjøre sjeler her.
Ikke bare konservative, men alle normale hetero-folk som ikke vil forveksles med å være homofile, er ikke opptatt av å ha ting med pride-flagg liggende rundt i huset. Så fra et PR-perspektiv et stort selvmål.
De fleste «normale heterofile» pleier ikke å være redde for å bli forvekslet med å være homofile. Utenom kanskje et par varianter her inne tydeligvis.

Hvor kommer dette fra?
Usikkerhet på seg selv og egen seksualitet vil være en ganske typisk grunn, tipper jeg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hansiso skrev: tir jun 13, 2023 5:22 pm Nå inntar jeg også denne diskusjonen for alvor. Jeg sliter veldig med å forstå hvorfor det er så vanskelig for enkelte å se på et flagg som i utgangspunktet er ment for positiv inkludering, samhold og med sterkt ønske om aksept av identiteter.

Jeg ser at enkelte skriver at 'de fleste' ikke støtter pride, men hvor finner dere disse tallene fra? Undersøkelser har visst at det er flest 'positive holdninger' til homofile og lesbiske, men, at det fremdeles er mange 'negative holdninger' til dette. Det siste betyr jo at Pride synliggjøring av LHBT-personer er nødvendig.

Enkelte her skriver også at barna blir forvirret når man blander kjønn og snakker om det som noe flytende. Selv sliter jeg med å sette meg inn i en persons følelser for det å omtale seg som for eksempel 'hen', men jeg aksepterer likevel a at det er der personen er og at personen gjerne må få omtale seg selv som det. Jeg jobber selv i skole og har jobbet i barnehage der rosa kompetanse er tatt i bruk. Selv opplever jeg at barna ikke blir noe mer forvirret over dette enn annen kunnskap som at det er viktig å vente på grønt lys før man går over veien, eller at brennesle gjør vondt å ta på. I de fleste tilfeller er det faktisk mye verre å lære dem bordskikk og å si unnskyld når man gjør noen vondt uansett om det er med vilje eller ved uhell.

Rosa kompetanse handler ikke om seksualisering av barn. Det er å lære dem å forstå at ikke alle er like på hvem de liker og hvem de ønsker å være utifra normen.
Det at voksne mennesker sliter med dette, handler om tradisjon. Det funker ikke å si at alt var bedre før, for homofile og transkjønnede har levd i skjul i massevis av år. De har ikke turt å tre ut, og det er det mange av dem som fortsatt sliter med. Det skjønner jeg godt når motstanden til Pride er så hard som den er nå. Fjerner vi Pride, er jeg redd verden vil falle tilbake til "tradisjonell" kjærlighet, der alt annet er forbudt. Heldigvis er de fleste enige med meg om at den må holde fortet så lenge det lar seg gjøre.
Heldigvis, til tross for alt det negative man kan lese fra den stille «majoriteten», så er det i USA nå en rekordstor oppslutning om homofile ekteskap.

https://news.gallup.com/poll/393197/sam ... -high.aspx

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 6:11 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:05 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 5:20 pm

Ikke bare konservative, men alle normale hetero-folk som ikke vil forveksles med å være homofile, er ikke opptatt av å ha ting med pride-flagg liggende rundt i huset. Så fra et PR-perspektiv et stort selvmål.
De fleste «normale heterofile» pleier ikke å være redde for å bli forvekslet med å være homofile. Utenom kanskje et par varianter her inne tydeligvis.

Hvor kommer dette fra?
Usikkerhet på seg selv og egen seksualitet vil være en ganske typisk grunn, tipper jeg.
Det er rart med det der. På seg selv kjenner man andre, eller noe sånt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:05 pm De fleste «normale heterofile» pleier ikke å være redde for å bli forvekslet med å være homofile. Utenom kanskje et par varianter her inne tydeligvis.

Hvor kommer dette fra?
De fleste heterofile vil selvfølgelig ikke ha noe rykte på seg for å ha en annen legning enn hva de i virkeligheten har. Hvorfor skulle de ville det? Derimot er det mange homofile som mer enn gjerne utbasunerer legningen sin hvor enn de er.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 6:11 pm Usikkerhet på seg selv og egen seksualitet vil være en ganske typisk grunn, tipper jeg.
Er det derfor mange homofile ikke levner noen tvil om hvilken legning de har?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Knaberaps skrev: tir jun 13, 2023 6:30 pm
Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 6:11 pm Usikkerhet på seg selv og egen seksualitet vil være en ganske typisk grunn, tipper jeg.
Er det derfor mange homofile ikke levner noen tvil om hvilken legning de har?
De virker å være sikre på seg selv ja.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 12:27 am
ehall skrev: tir jun 13, 2023 12:25 am
busemannen skrev: tir jun 13, 2023 12:23 am
De som ikke er enig med dere er selvsagt sabotører.
Har jo forstått det.
Det er ikke kun denne saken, er slik Rainmaker holder på med i alle tråder. Typisk eksempel på et troll.
Er det kjipt for deg at du/dere får spørsmål hvor dere må skrive i klartekst hva dere mener, og ikke kan skjule meningene deres bak fyndord og diverse formuleringer?
Takk for at du understreker poenget mitt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:13 pm
Hansiso skrev: tir jun 13, 2023 5:22 pm
Heldigvis, til tross for alt det negative man kan lese fra den stille «majoriteten», så er det i USA nå en rekordstor oppslutning om homofile ekteskap.
Tilfelle du lurer på det.

Det er ingen som deltar i denne tråden som har noe imot homofile ekteskap.

Det er ikke det tråden handler om engang, tråden handler like mye om Opel Ascona som den handler om motstand av homofili.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 6:42 pm
Knaberaps skrev: tir jun 13, 2023 6:30 pm
Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 6:11 pm Usikkerhet på seg selv og egen seksualitet vil være en ganske typisk grunn, tipper jeg.
Er det derfor mange homofile ikke levner noen tvil om hvilken legning de har?
De virker å være sikre på seg selv ja.
Ikke Mia Hundvin.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Knaberaps skrev: tir jun 13, 2023 6:27 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:05 pm De fleste «normale heterofile» pleier ikke å være redde for å bli forvekslet med å være homofile. Utenom kanskje et par varianter her inne tydeligvis.

Hvor kommer dette fra?
De fleste heterofile vil selvfølgelig ikke ha noe rykte på seg for å ha en annen legning enn hva de i virkeligheten har. Hvorfor skulle de ville det? Derimot er det mange homofile som mer enn gjerne utbasunerer legningen sin hvor enn de er.
Hvorfor skulle man få rykte på seg at man er homofil hvis man ikke er det? Fordi man er nærme ett Pride-flagg?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

ehall skrev: tir jun 13, 2023 6:44 pm
Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 12:27 am
ehall skrev: tir jun 13, 2023 12:25 am

Det er ikke kun denne saken, er slik Rainmaker holder på med i alle tråder. Typisk eksempel på et troll.
Er det kjipt for deg at du/dere får spørsmål hvor dere må skrive i klartekst hva dere mener, og ikke kan skjule meningene deres bak fyndord og diverse formuleringer?
Takk for at du understreker poenget mitt.
Med mindre poenget ditt er at du ikke vil å skrive ut hva du mener i klartekst, så understreker jeg intet poeng.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:05 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 5:20 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 5:11 pm Dette er en boks ingen konservative noen gang ville sett irl. Så man kan virkelig snakke om skjøre sjeler her.
Ikke bare konservative, men alle normale hetero-folk som ikke vil forveksles med å være homofile, er ikke opptatt av å ha ting med pride-flagg liggende rundt i huset. Så fra et PR-perspektiv et stort selvmål.
De fleste «normale heterofile» pleier ikke å være redde for å bli forvekslet med å være homofile. Utenom kanskje et par varianter her inne tydeligvis.

Hvor kommer dette fra?
Med normale heterofile mente jeg bare folk som er heterofile og ikke har noen sterke syn på homofili på en eller annen måte. De ønsker vanligvis ikke å bli forvekslet med å være homoseksuelle, om ikke annet for å ikke gi kvinnene de kan være interessert i den falske ideen. Det er ingenting ondt, diskriminerende eller "-fob" ved å ikke ønske å forveksles med noen med en annen seksuell tiltrekning.

Hvis du har et pride-flagg i huset ditt, vil folk vanligvis anta at du er homofil (eller en annen type skeiv), fordi det stort sett er homofile som har det. Kanskje ikke i ekstremt venstreorienterte bobler, men blant vanlige folk. Akkurat som folk vil anta at hvis du har et Norgesflagg i hjemmet ditt, er du sannsynligvis norsk.
Sist redigert av Dionysos den tir jun 13, 2023 7:05 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 7:01 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:05 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 5:20 pm

Ikke bare konservative, men alle normale hetero-folk som ikke vil forveksles med å være homofile, er ikke opptatt av å ha ting med pride-flagg liggende rundt i huset. Så fra et PR-perspektiv et stort selvmål.
De fleste «normale heterofile» pleier ikke å være redde for å bli forvekslet med å være homofile. Utenom kanskje et par varianter her inne tydeligvis.

Hvor kommer dette fra?
Med normale heterofile mente jeg bare folk som er heterofile og ikke har noen sterke syn på homofili på en eller annen måte. De ønsker vanligvis ikke å bli forvekslet med å være homoseksuelle, om ikke annet for å ikke gi kvinnene de kan være interessert i den falske ideen. Det er ingenting ondt, diskriminerende eller "-fob" ved å ikke ønske å forveksles med noen med en annen seksuell tiltrekning.
Hvorfor blir du "forvekslet med homofile" fordi du er i nærheten av et pride-flagg?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

kytec skrev: tir jun 13, 2023 6:44 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:13 pm
Hansiso skrev: tir jun 13, 2023 5:22 pm
Heldigvis, til tross for alt det negative man kan lese fra den stille «majoriteten», så er det i USA nå en rekordstor oppslutning om homofile ekteskap.
Tilfelle du lurer på det.

Det er ingen som deltar i denne tråden som har noe imot homofile ekteskap.

Det er ikke det tråden handler om engang, tråden handler like mye om Opel Ascona som den handler om motstand av homofili.
Skrev jeg noen gang «i denne tråden»?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 7:01 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:05 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 5:20 pm

Ikke bare konservative, men alle normale hetero-folk som ikke vil forveksles med å være homofile, er ikke opptatt av å ha ting med pride-flagg liggende rundt i huset. Så fra et PR-perspektiv et stort selvmål.
De fleste «normale heterofile» pleier ikke å være redde for å bli forvekslet med å være homofile. Utenom kanskje et par varianter her inne tydeligvis.

Hvor kommer dette fra?
Med normale heterofile mente jeg bare folk som er heterofile og ikke har noen sterke syn på homofili på en eller annen måte. De ønsker vanligvis ikke å bli forvekslet med å være homoseksuelle, om ikke annet for å ikke gi kvinnene de kan være interessert i den falske ideen. Det er ingenting ondt, diskriminerende eller "-fob" ved å ikke ønske å forveksles med noen med en annen seksuell tiltrekning.
Om du henger med folk som er homofile, så blir du ikke mistenkt for å være homofil selv. Det kan være at noen spør, men det er ett kjapt ja/nei spørsmål som det er utrolig lett å svare nei på.

Hilsen en som har hengt med homofile i flere år, også på Elsker og London.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 7:02 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 7:01 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:05 pm

De fleste «normale heterofile» pleier ikke å være redde for å bli forvekslet med å være homofile. Utenom kanskje et par varianter her inne tydeligvis.

Hvor kommer dette fra?
Med normale heterofile mente jeg bare folk som er heterofile og ikke har noen sterke syn på homofili på en eller annen måte. De ønsker vanligvis ikke å bli forvekslet med å være homoseksuelle, om ikke annet for å ikke gi kvinnene de kan være interessert i den falske ideen. Det er ingenting ondt, diskriminerende eller "-fob" ved å ikke ønske å forveksles med noen med en annen seksuell tiltrekning.
Hvorfor blir du "forvekslet med homofile" fordi du er i nærheten av et pride-flagg?
Hvis du har et pride-flagg i huset ditt, vil folk vanligvis anta at du er homofil (eller en annen type skeiv), fordi det stort sett er homofile som har det for å vise deres "pride". Kanskje ikke i ekstremt venstreorienterte bobler, men blant vanlige folk. Akkurat som folk vil anta at hvis du har et Norgesflagg i hjemmet ditt, er du sannsynligvis norsk og ikke svensk eller dansk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»