Pride - er det nok nå?

Svar
Chromeback

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Chromeback »

Malacay skrev: tir jun 13, 2023 8:26 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 8:17 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 8:03 pm

Hvorfor? Det er jo helt irrelevant om de har ett Pride-flagg i stua eller ikke.

Det har jo ikke noe å si om personen er homofil eller ikke? Dette begynner å nærme seg argumentet om at man ikke liker å se menn kysse offentlig fordi man da begynner å tenke på hva de gjør i senga.

Og til det siste du skrev så vrir du godt på ordene mine, det skal du ha.
Du skrev at å bli forvekslet som en homofil er "noe som aldri skjer med mindre du har ett veldig androgynt utseende og/eller er veldig metroseksuell". Det virker som du vil antyde at hvis man ikke ser feminin ut, kan andre være sikre på at man ikke er homofil. Men det var bare en lett spøk, jeg mente ikke at du faktisk er homofob.

Jeg personlig har aldri sett noen med et pride-flagg utenfor parader og politiske demonstrasjoner som ikke er homofil. Pride-flagget er en identifikator for LGBTQ-bevegelsen, og de fleste i den bevegelsen er skeive. Det betyr ikke at det ikke finnes ikke-skeive mennesker som har et slikt flagg, men de fleste heterofile, selv om de støtter pride-bevegelsen, vil ikke stille opp et regnbueflagg i hjemmet sitt. Kanskje du er forvirret av reklame og fotballspillere som bærer pride-armbånd, men disse menneskene gjør det fordi de blir betalt. Eller kanskje det er en sterk kulturforskjell mellom Norge og Tyskland og jeg har ikke nok kunnskap om norsk sammfun ennå. Jeg tviler ikke på at det i svært venstreorienterte kretser kan være annerledes, men den vanlige fyren på gata har ikke noe pride-flagg hjemme hvis de ikke er homofile, i hvert fall i Tyskland.
Hvor i all verden bor du ? Her på Vålerenga hvor jeg bor har opptil flere av mine heterofile naboer hengt ut Pride flagg utenfor døra. Tror ingen har betalt dem. Og ja, jeg vet de er heterofile. Nå kan du ta meg på det at jeg ikke har sjekket at de har samme flagg inne i stua. Oslo Pride er ikke lengre en parade kun for LGBT+. Det er en parade for folk som vil bo i en by hvor det er toleranse for annerledeshet.
Preach!

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Fazam skrev: tir jun 13, 2023 8:04 am Steen & Strøm satser på en kjønnsnøytral mote.
Det 226 år gamle varemagasinet har planer om å avvikle herre- og kvinneavdelinger.

https://www.minmote.no/nyheter/a/abLmEL ... ytral-mote
Hva er dette for noe woke galskap? Jeg fatter ikke poenget. Noen må kanskje forklare dem at det er kun modeller som har like kropper, ellers er mann og kvinne kroppene faktisk veldige ulike. Godt det har nok av andre butikker, for det er siste gang jeg har vært innom dem.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 8:30 pm
Solvgutt1 skrev: tir jun 13, 2023 8:18 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 7:51 pm

Du misforstår deg jeg sier. Jeg sier ikke at folk som har et pride-flagg definitivt vil forveksles med homofile, men at det er en faktor og at folk som ikke ønsker det, vil unngå å bli assosiert på den måten. Hvis du besøker noen som du ikke kjenner godt og den har et pride-flagg i stua, vil du selvfølgelig lure på om hvis den kan være homofil eller ikke (det betyr ikke at du tror det er et bevis eller at det ikke er andre muligheter). Og jeg snakker om vanlige apolitiske mennesker som kanskje vil drikke en øl mens de ser på fotball som ikke vil ha det. Det er virkelig rart, på den ene siden argumenterer folk her for at pride-parader er nødvendige fordi det fortsatt er et samfunnsstigma rundt det å være homofil, og samtidig ble du kallt gal hvis du sier at mange heterofile ikke ønsker å bli assosiert med homofile symboler.

Forresten, det er ikke en homofob stereotypi at alle homofile er veldig feminine som du virker å antyde :D
Jeg vil først og fremst tenke at de støtter Pride. Særlig hvis det er i Pride-måneden, men det kommer vel an på om man er homofob eller ikke.
Ja, sannsynligvis fordi de fleste i din omgangskrets bryr seg veldig om å vise støtte til slike saker, og da ser ikke pride-flagget ved siden av refugees welcome t-skjorten ut til å ha noe forhold til personlig seksuell legning. Men ikke alles sosiale miljø er det samme. Hvis du var i et mer tradisjonelt arbeiderklassemiljø hvor folk fortsatt er litt mer "macho" eller bare en miljø hvor pride-parader ikke er veldig populære, vil folk gjøre andre antagelser, selv om de ikke misliker homofile.

Det opprinnelige spørsmålet var om ølselskapet skadet sitt eget salg ved å sette et pride-flagg på sine ølbokser og det er mange mennesker, homofober og ikke-homofober, som ikke vil assosiere seg med pride-flagget.
Du gjør en bedre jobb med å overbevise meg om at Norge fortsatt er et ganske homofobt samfunn enn Pride-gjengen gjør.

Jeg har aldri hengt opp et Pride-flagg og kjenner ingen som gjør det. Det er ikke et bevisst valg. Det er bare ikke så nøye for meg. Jeg hadde ikke reagert på om noen hadde hengt det opp heller.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Malacay skrev: tir jun 13, 2023 8:26 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 8:17 pm
Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 8:03 pm

Hvorfor? Det er jo helt irrelevant om de har ett Pride-flagg i stua eller ikke.

Det har jo ikke noe å si om personen er homofil eller ikke? Dette begynner å nærme seg argumentet om at man ikke liker å se menn kysse offentlig fordi man da begynner å tenke på hva de gjør i senga.

Og til det siste du skrev så vrir du godt på ordene mine, det skal du ha.
Du skrev at å bli forvekslet som en homofil er "noe som aldri skjer med mindre du har ett veldig androgynt utseende og/eller er veldig metroseksuell". Det virker som du vil antyde at hvis man ikke ser feminin ut, kan andre være sikre på at man ikke er homofil. Men det var bare en lett spøk, jeg mente ikke at du faktisk er homofob.

Jeg personlig har aldri sett noen med et pride-flagg utenfor parader og politiske demonstrasjoner som ikke er homofil. Pride-flagget er en identifikator for LGBTQ-bevegelsen, og de fleste i den bevegelsen er skeive. Det betyr ikke at det ikke finnes ikke-skeive mennesker som har et slikt flagg, men de fleste heterofile, selv om de støtter pride-bevegelsen, vil ikke stille opp et regnbueflagg i hjemmet sitt. Kanskje du er forvirret av reklame og fotballspillere som bærer pride-armbånd, men disse menneskene gjør det fordi de blir betalt. Eller kanskje det er en sterk kulturforskjell mellom Norge og Tyskland og jeg har ikke nok kunnskap om norsk sammfun ennå. Jeg tviler ikke på at det i svært venstreorienterte kretser kan være annerledes, men den vanlige fyren på gata har ikke noe pride-flagg hjemme hvis de ikke er homofile, i hvert fall i Tyskland.
Hvor i all verden bor du ? Her på Vålerenga hvor jeg bor har opptil flere av mine heterofile naboer hengt ut Pride flagg utenfor døra. Tror ingen har betalt dem. Og ja, jeg vet de er heterofile. Nå kan du ta meg på det at jeg ikke har sjekket at de har samme flagg inne i stua. Oslo Pride er ikke lengre en parade kun for LGBT+. Det er en parade for folk som vil bo i en by hvor det er toleranse for annerledeshet.
Det vil nok sjokkere deg at sosiale holdninger ikke er like i hele verden som i indre Oslo. Berlin er det samme (utenfor migrantkvarterene selvfølgelig), men i det meste av verden ville du nok tro at du har kommet til Mars hvis du tror folk overalt på jorden er fans av pride-parader og regnbueflagget i samme grad som i indre Oslo .
Sist redigert av Dionysos den tir jun 13, 2023 8:44 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ehall skrev: tir jun 13, 2023 8:41 pm
Fazam skrev: tir jun 13, 2023 8:04 am Steen & Strøm satser på en kjønnsnøytral mote.
Det 226 år gamle varemagasinet har planer om å avvikle herre- og kvinneavdelinger.

https://www.minmote.no/nyheter/a/abLmEL ... ytral-mote
Hva er dette for noe woke galskap? Jeg fatter ikke poenget. Noen må kanskje forklare dem at det er kun modeller som har like kropper, ellers er mann og kvinne kroppene faktisk veldige ulike. Godt det har nok av andre butikker, for det er siste gang jeg har vært innom dem.
Det er en veldig stor variasjon i kroppene innenfor de ulike kjønnene også.

Cabal

Legg inn av Cabal »

ehall skrev: tir jun 13, 2023 8:41 pm
Fazam skrev: tir jun 13, 2023 8:04 am Steen & Strøm satser på en kjønnsnøytral mote.
Det 226 år gamle varemagasinet har planer om å avvikle herre- og kvinneavdelinger.

https://www.minmote.no/nyheter/a/abLmEL ... ytral-mote
Hva er dette for noe woke galskap? Jeg fatter ikke poenget. Noen må kanskje forklare dem at det er kun modeller som har like kropper, ellers er mann og kvinne kroppene faktisk veldige ulike. Godt det har nok av andre butikker, for det er siste gang jeg har vært innom dem.
Tror fortsatt du finner deg en mandig ola-bukse i størrelse 46-32 selv om etasjene ikke er delt i herre- og damemote.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Cabal skrev: tir jun 13, 2023 8:46 pm

Tror fortsatt du finner deg en mandig ola-bukse i størrelse 46-32 selv om etasjene ikke er delt i herre- og damemote.
Det blir vel kanskje vanskeligere å finne det en er på utkikk etter, om det ikke er delt inn i herre/dame-avdelinger.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Chromeback skrev: tir jun 13, 2023 6:57 pm Hvorfor skulle man få rykte på seg at man er homofil hvis man ikke er det? Fordi man er nærme ett Pride-flagg?
Nei, fordi det hender at forsmodde og avviste homofile setter ut rykter. Dette ble poengtert tidligere i tråden, og jeg har sett det på nært hold. Det er ikke særlig kult.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Guttorm123 skrev: tir jun 13, 2023 9:07 pm
Cabal skrev: tir jun 13, 2023 8:46 pm

Tror fortsatt du finner deg en mandig ola-bukse i størrelse 46-32 selv om etasjene ikke er delt i herre- og damemote.
Det blir vel kanskje vanskeligere å finne det en er på utkikk etter, om det ikke er delt inn i herre/dame-avdelinger.
Tror det kommer til å gå helt fint for dere, dette. Ingen grunn til panikk.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Rainmaker skrev: tir jun 13, 2023 6:42 pm De virker å være sikre på seg selv ja.
Og med det dro poenget ditt til havs.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir jun 13, 2023 9:07 pm
Cabal skrev: tir jun 13, 2023 8:46 pm

Tror fortsatt du finner deg en mandig ola-bukse i størrelse 46-32 selv om etasjene ikke er delt i herre- og damemote.
Det blir vel kanskje vanskeligere å finne det en er på utkikk etter, om det ikke er delt inn i herre/dame-avdelinger.
Tipper man kan finne dem ganske greit om man går i den delen av butikken hvor det er bukser.
Sist redigert av Henningsen den tir jun 13, 2023 9:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Cabal skrev: tir jun 13, 2023 8:46 pm
ehall skrev: tir jun 13, 2023 8:41 pm
Fazam skrev: tir jun 13, 2023 8:04 am Steen & Strøm satser på en kjønnsnøytral mote.
Det 226 år gamle varemagasinet har planer om å avvikle herre- og kvinneavdelinger.

https://www.minmote.no/nyheter/a/abLmEL ... ytral-mote
Hva er dette for noe woke galskap? Jeg fatter ikke poenget. Noen må kanskje forklare dem at det er kun modeller som har like kropper, ellers er mann og kvinne kroppene faktisk veldige ulike. Godt det har nok av andre butikker, for det er siste gang jeg har vært innom dem.
Tror fortsatt du finner deg en mandig ola-bukse i størrelse 46-32 selv om etasjene ikke er delt i herre- og damemote.
Ola-bukse er kanskje kjønnsnøytral, jeg vet ikke. Men alt av overdeler er ikke det, om du ikke skal ha et telt som passer alle.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Cabal skrev: tir jun 13, 2023 9:12 pm
Tror det kommer til å gå helt fint for dere, dette. Ingen grunn til panikk.
Ja,. det er jo bare å la være å handle i slike butikker, så får dere som kler dere i både dame og herreklær få ha slike butikker for dere selv.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Malacay skrev: tir jun 13, 2023 9:12 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 8:42 pm
Malacay skrev: tir jun 13, 2023 8:26 pm

Hvor i all verden bor du ? Her på Vålerenga hvor jeg bor har opptil flere av mine heterofile naboer hengt ut Pride flagg utenfor døra. Tror ingen har betalt dem. Og ja, jeg vet de er heterofile. Nå kan du ta meg på det at jeg ikke har sjekket at de har samme flagg inne i stua. Oslo Pride er ikke lengre en parade kun for LGBT+. Det er en parade for folk som vil bo i en by hvor det er toleranse for annerledeshet.
Det vil nok sjokkere deg at sosiale holdninger ikke er like i hele verden som i indre Oslo. Berlin er det samme (utenfor migrantkvarterene selvfølgelig), men i det meste av verden ville du nok tro at du har kommet til Mars hvis du tror folk overalt på jorden er fans av pride-parader og regnbueflagget i samme grad som i indre Oslo .
Men du er tydeligvis i Oslo . Forhold deg til det.
Åh? Jeg bor i Tyskland, har kun besøkt Oslo én gang i noen dager. Bortsett fra det virker uttalelsen din ganske fremmedfiendtlig. Mangfold betyr også å akseptere at ikke alle tenker som deg

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 9:15 pm
Malacay skrev: tir jun 13, 2023 9:12 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 8:42 pm

Det vil nok sjokkere deg at sosiale holdninger ikke er like i hele verden som i indre Oslo. Berlin er det samme (utenfor migrantkvarterene selvfølgelig), men i det meste av verden ville du nok tro at du har kommet til Mars hvis du tror folk overalt på jorden er fans av pride-parader og regnbueflagget i samme grad som i indre Oslo .
Men du er tydeligvis i Oslo . Forhold deg til det.
. Bortsett fra det virker uttalelsen din ganske fremmedfiendtlig.
På hvilken måte?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 9:14 pm

Tipper man kan finne dem ganske greit om man går i den delen av butikken hvor det er bukser.
Noe slikt du tenker på?

https://www.joom.com/nb/products/6243fa ... 0148dc3290

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 9:17 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 9:15 pm
Malacay skrev: tir jun 13, 2023 9:12 pm

Men du er tydeligvis i Oslo . Forhold deg til det.
. Bortsett fra det virker uttalelsen din ganske fremmedfiendtlig.
På hvilken måte?
At du virker å tro at folk som flytter dit du bor ikke har rett til en annen mening enn flertallets mening i ditt område. Det er som å si "Vi er kristne her, så hvis du flytter inn i samfunnet vårt, bør du gå i kirken!"

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Malacay skrev: tir jun 13, 2023 9:19 pm
Er du bekymret for at du ikke får tak i en bukse ?
På ingen måte. Skal jeg kjøpe meg en bukse, så leter jeg i herreavdelingen.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Malacay skrev: tir jun 13, 2023 9:20 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 9:15 pm
Malacay skrev: tir jun 13, 2023 9:12 pm

Men du er tydeligvis i Oslo . Forhold deg til det.
Åh? Jeg bor i Tyskland, har kun besøkt Oslo én gang i noen dager. Bortsett fra det virker uttalelsen din ganske fremmedfiendtlig. Mangfold betyr også å akseptere at ikke alle tenker som deg
Jeg aksepter det uten problemer. Det er du som henger deg opp i prideflagg.
Du kan ha so mange pride-flagg som du vil. Alt jeg sier er at selskaper som plaster produktene sine med pride-flagg ikke følger en god salgsstrategi, fordi mange mennesker som ikke identifiserer seg med LGBTQ¨-bevegelsen ikke har lyst til å kjøpe disse produktene da.

Og ordren "Forhold deg til det." ser ikke ut som du aksepterer det i det hele tatt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

ehall skrev: tir jun 13, 2023 8:41 pm
Fazam skrev: tir jun 13, 2023 8:04 am Steen & Strøm satser på en kjønnsnøytral mote.
Det 226 år gamle varemagasinet har planer om å avvikle herre- og kvinneavdelinger.

https://www.minmote.no/nyheter/a/abLmEL ... ytral-mote
Hva er dette for noe woke galskap? Jeg fatter ikke poenget. Noen må kanskje forklare dem at det er kun modeller som har like kropper, ellers er mann og kvinne kroppene faktisk veldige ulike. Godt det har nok av andre butikker, for det er siste gang jeg har vært innom dem.
En av de ytterst få tingene jeg likte med stedet var det faktum at man kunne forholde seg til én etasje. Baktanken her må være en kalkyle som viser at det vil være lønnsomt, jeg forstår bare ikke hvordan.

At de skal tiltrekke ser nye kunder, flere enn de de eventuelt mister, på denne måten virker usannsynlig, så tanken må være at det på en eller annen måte vil føre til mersalg ved at folk eksponeres for en enda større mengde produkter når de nå må tråle to etasjer i stedet for en.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 9:21 pm
Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 9:17 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 9:15 pm
. Bortsett fra det virker uttalelsen din ganske fremmedfiendtlig.
På hvilken måte?
At du virker å tro at folk som flytter dit du bor ikke har rett til en annen mening enn flertallets mening i ditt område. Det er som å si "Vi er kristne her, så hvis du flytter inn i samfunnet vårt, bør du gå i kirken!"
Hvor har du det fra? Jeg spurte hva ved malacay sin uttalelse som du synes var fremmedfiendlig.
Sist redigert av Henningsen den tir jun 13, 2023 9:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir jun 13, 2023 9:20 pm
Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 9:14 pm

Tipper man kan finne dem ganske greit om man går i den delen av butikken hvor det er bukser.
Noe slikt du tenker på?

https://www.joom.com/nb/products/6243fa ... 0148dc3290
He he he, den hadde nok sittet som et skudd på både deg og meg den der :lol:

Tror nok du vil risikere å finne noe som passer oss mannfolk også. Muligens på stativet ved siden av.
Tipper det ikke kommer til å bli noe problem å finne en.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 9:45 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 9:21 pm
Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 9:17 pm

På hvilken måte?
At du virker å tro at folk som flytter dit du bor ikke har rett til en annen mening enn flertallets mening i ditt område. Det er som å si "Vi er kristne her, så hvis du flytter inn i samfunnet vårt, bør du gå i kirken!"
Hvor har du det fra? Jeg spurte hva ved malacay sin uttalelse som du synes var fremmedfiendlig.
Beklager, så ikke på navnet og antok det var skrevet av samme person. Men jeg tror jeg har forklart det likevel. Han sier effektivt: "Slik gjør vi det i denne byen, og som en utlending som flyttet hit (som han antok at jeg var) har du ingen rett til å gjøre det annerledes". Virker ikke veldig mangfoldsvennlig eller åpensinnet for meg.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 9:48 pm

He he he, den hadde nok sittet som et skudd på både deg og meg den der :lol:

Tror nok du vil risikere å finne noe som passer oss mannfolk også. Muligens på stativet ved siden av.
Tipper det ikke kommer til å bli noe problem å finne en.
Problemer vil det nok ikke bli nei, for oss som velger herreavdelinger.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 9:55 pm
Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 9:45 pm
Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 9:21 pm

At du virker å tro at folk som flytter dit du bor ikke har rett til en annen mening enn flertallets mening i ditt område. Det er som å si "Vi er kristne her, så hvis du flytter inn i samfunnet vårt, bør du gå i kirken!"
Hvor har du det fra? Jeg spurte hva ved malacay sin uttalelse som du synes var fremmedfiendlig.
Beklager, så ikke på navnet og antok det var skrevet av samme person.
Aha, da var det bare en misforståelse. Det er sånt som skjer.
Null problem! 👍

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir jun 13, 2023 10:00 pm
Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 9:48 pm

He he he, den hadde nok sittet som et skudd på både deg og meg den der :lol:

Tror nok du vil risikere å finne noe som passer oss mannfolk også. Muligens på stativet ved siden av.
Tipper det ikke kommer til å bli noe problem å finne en.
Problemer vil det nok ikke bli nei, for oss som velger herreavdelinger.
Om det ikke er noen herreavdeling, så tror jeg du finner ei bukse som passer der hvor de har bukser.
Tviler på at det blir noe problem, om man ikke ønsker å gjøre det til et.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 10:07 pm

Om det ikke er noen herreavdeling, så tror jeg du finner ei bukse som passer der hvor de har bukser.
Tviler på at det blir noe problem, om man ikke ønsker å gjøre det til et.
Skal jeg handle klær til meg selv, så oppsøker jeg av praktiske årsaker herreavdelinger. Det er vel ikke mer å diskutere.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Guttorm123 skrev: tir jun 13, 2023 10:11 pm
Henningsen skrev: tir jun 13, 2023 10:07 pm

Om det ikke er noen herreavdeling, så tror jeg du finner ei bukse som passer der hvor de har bukser.
Tviler på at det blir noe problem, om man ikke ønsker å gjøre det til et.
Skal jeg handle klær til meg selv, så oppsøker jeg av praktiske årsaker herreavdelinger. Det er vel ikke mer å diskutere.
Det virker som veldig gammeldags og problematisk binær tenkning som du har. Kjønn er et spektrum og en sosial konstruksjon. Du kan kun bli født med en av to kjønn hvis det er i feil kropp og da er det biologisk, men ellers er det bare en sosial konstruksjon.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Guttorm123 skrev: tir jun 13, 2023 10:11 pm Skal jeg handle klær til meg selv, så oppsøker jeg av praktiske årsaker herreavdelinger. Det er vel ikke mer å diskutere.
Dem som liker kjoler og damebukser vil visst diskutere. Er vel best å stå over.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Dionysos skrev: tir jun 13, 2023 10:20 pm
Det virker som veldig gammeldags og problematisk binær tenkning som du har. Kjønn er et spektrum og en sosial konstruksjon. Du kan kun bli født med en av to kjønn hvis det er i feil kropp og da er det biologisk, men ellers er det bare en sosial konstruksjon.
Sosial kuk?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»