Pride - er det nok nå?

Svar
Solvgutt1

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:25 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:22 pm Så ethvert troll som kun er ute etter å skape kvalme og provosere er ytringsfrihetsforkjempere i din bok?
Det er synd at koranbrenning skal skape slik spetakkel og kvalme. Det er synd at det finnes folk som lar seg provosere av dette, og på grunn av det, utøver vold.
Hva med denne gjengen? Er det synd at noen lar seg provosere av dem? Bør de også hylles for sin kamp for ytringsfriheten?



Eller er det «teit» å stille opp utenfor en begravelse å si at gud drepte sønnen, mannen og faren deres fordi han hater homofile?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:28 pm Hva med denne gjengen? Er det synd at noen lar seg provosere av dem? Bør de også hylles for sin kamp for ytringsfriheten?
Dette er syke religiøse folk som antakelig ikke er særlig glad i ytringsfriheten.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:25 pm

Det er synd at koranbrenning skal skape slik spetakkel og kvalme. Det er synd at det finnes folk som lar seg provosere av dette, og på grunn av det, utøver vold.
Hva med......? Helt sykt!

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:20 pm
pfrog567 skrev: søn jun 04, 2023 4:15 pm Pride og SIAN kan ikke sammenlignes på noen måte.
De kan sammenlignes på den måten at begge organisasjonene gjør en bestemt ting for å bevisst provosere en annen minoritet. Dette hvis vi skal gå ut fra at det Malacay skrev, stemmer.
Vel, slik jeg har forstått det, så ble det bestemt at Pride-toget skulle starte på Grønland etter at et homofilt par ble antastet på en pizzasjappe (?) for en del år siden, nettopp nedpå Grønland. Tror ikke Pride ville provosere, men heller markere at vi bor i Norge og homofili er tillatt. Og vi nordmenn applauderte (meg selv inkludert) det.

Mens SIAN, slik jeg har forstått disse skrullingene, er i mot mørkhudede mennesker, muslim eller ei. Jeg tror ikke noe på de når de babler i vei om islam, og det er liksom bare muslimer de er opphengt i. Beklager, men de får aldri min sympati eller støtte. Og for øvrig kan de brenne så mange Koranen de vil for meg. Ta med Bibelen også i samme slengen.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

pfrog567 skrev: søn jun 04, 2023 4:37 pm Vel, slik jeg har forstått det, så ble det bestemt at Pride-toget skulle starte på Grønland etter at et homofilt par ble antastet på en pizzasjappe (?) for en del år siden, nettopp nedpå Grønland. Tror ikke Pride ville provosere, men heller markere at vi bor i Norge og homofili er tillatt. Og vi nordmenn applauderte (meg selv inkludert) det.

Mens SIAN, slik jeg har forstått disse skrullingene, er i mot mørkhudede mennesker, muslim eller ei. Jeg tror ikke noe på de når de babler i vei om islam, og det er liksom bare muslimer de er opphengt i.
Poenget er at dersom en som aldri har vist seg i noen offentlige settinger, eller uttalt seg om noe som helst, stilte seg opp å brant en koran, så ville brunbeisingen og fordømmelsen startet umiddelbart av de samme som vil provosere den samme minoriteten gjennom å gå med lær og pisk gjennom Grønland.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

pfrog567 skrev: søn jun 04, 2023 4:37 pm

Vel, slik jeg har forstått det, så ble det bestemt at Pride-toget skulle starte på Grønland etter at et homofilt par ble antastet på en pizzasjappe (?) for en del år siden, nettopp nedpå Grønland. Tror ikke Pride ville provosere, men heller markere at vi bor i Norge og homofili er tillatt. Og vi nordmenn applauderte (meg selv inkludert) det.

Mens SIAN, slik jeg har forstått disse skrullingene, er i mot mørkhudede mennesker, muslim eller ei. Jeg tror ikke noe på de når de babler i vei om islam, og det er liksom bare muslimer de er opphengt i. Beklager, men de får aldri min sympati eller støtte. Og for øvrig kan de brenne så mange Koranen de vil for meg. Ta med Bibelen også i samme slengen.
Så du mener at Pride-tog ikke er en bevisst provokasjon?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:33 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:28 pm Hva med denne gjengen? Er det synd at noen lar seg provosere av dem? Bør de også hylles for sin kamp for ytringsfriheten?
Dette er syke religiøse folk som antakelig ikke er særlig glad i ytringsfriheten.
De gikk da til høyesterett for å forsvare ytringsfriheten sin. Hyller du dette?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:43 pm De gikk da til høyesterett for å forsvare ytringsfriheten sin. Hyller du dette?
SelvFØLGelig ikke. Å møte opp i en begravelse for å trakassere er et stygt lovbrudd her til lands.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:41 pm

Poenget er at dersom en som aldri har vist seg i noen offentlige settinger, eller uttalt seg om noe som helst, stilte seg opp å brant en koran, så ville brunbeisingen og fordømmelsen startet umiddelbart av de samme som vil provosere den samme minoriteten gjennom å gå med lær og pisk gjennom Grønland.
Kanskje brenning av Pride-flagg blir det neste store.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

William_S skrev: søn jun 04, 2023 2:12 pm Pride trengs fortsatt
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/t ... 1.16433065
Jeg mistenker pride-folkene for å være ute etter slike reaksjoner for nettopp å kunne si "Pride trengs fortsatt".

Norge er et av de mest tolerante landene i verden - og homofile har alle mulige rettigheter, så de sparker inn åpne dører!
Nå har de mast så mye og vært så høylytte at risikoen for å få folk i mot seg er overhengende. De burde roe ned.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:45 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:43 pm De gikk da til høyesterett for å forsvare ytringsfriheten sin. Hyller du dette?
SelvFØLGelig ikke. Å møte opp i en begravelse for å trakassere er et stygt lovbrudd her til lands.
De er ikke i begravelsen. Det står utenfor den. På offentlig sted.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:46 pm De er ikke i begravelsen. Det står utenfor den. På offentlig sted.
Trakassering er ikke lov på offentlig sted, heller.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:48 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:46 pm De er ikke i begravelsen. Det står utenfor den. På offentlig sted.
Trakassering er ikke lov på offentlig sted, heller.
De har et politisk budskap. Ikke et personlig. «God hates all fags». Amerikansk Høyesterett slo fast at den er dekket av ytringsfriheten.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:51 pm De har et politisk budskap. Ikke et personlig. «God hates all fags». Amerikansk Høyesterett slo fast at den er dekket av ytringsfriheten.
Det ville nok blitt sett på som trakassering i Norge, og det med rette. Merker meg ellers at det er en vanskelig øvelse å forklare hvorfor en gitt organisasjon blir hyllet av å provosere en minoritet, mens en annen blir til rasister.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:55 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:51 pm De har et politisk budskap. Ikke et personlig. «God hates all fags». Amerikansk Høyesterett slo fast at den er dekket av ytringsfriheten.
Det ville nok blitt sett på som trakassering i Norge, og det med rette. Merker meg ellers at det er en vanskelig øvelse å forklare hvorfor en gitt organisasjon blir hyllet av å provosere en minoritet, mens en annen blir til rasister.
Noen vil kalle det SIAN driver med trakassering.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 3:31 pm
Malacay skrev: søn jun 04, 2023 3:18 pm Nei, jeg synes ikke det er teit.
Det er med andre ord greit å provosere muslimer for pride pga. homoseksualitet, men når andre organisasjoner gjør det pga. ytringsfriheten, så er det teit. Forstår jeg deg rett her?
Å brenne bøker er det motsatte av ytringsfridom. Med å brenne bøker nektar du forfattaren å ytre seg. Det same skjedde i nazi Tyskland og dessverre i USA i dag.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 5:00 pm Noen vil kalle det SIAN driver med trakassering.
Mens andre vil kalle det å gå med lær og pisk gjennom Grønland er å trakassere. Det artige er jo at det er disse som hevder koranbrenning er trakassering. De driter en lang kabel i at muslimene både føler seg trakassert og provosert når de selv legger opp til det.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

MRSA skrev: søn jun 04, 2023 5:03 pm Å brenne bøker er det motsatte av ytringsfridom. Med å brenne bøker nektar du forfattaren å ytre seg.
Eh, du aner ikke hvor feil du tar, og ikke gidder jeg å forklare deg hvorfor. Forfatteren har jo allerede ytret seg. Derfor en bok. Resten av feilkonklusjonen din må du finne ut av selv.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 5:06 pm
MRSA skrev: søn jun 04, 2023 5:03 pm Å brenne bøker er det motsatte av ytringsfridom. Med å brenne bøker nektar du forfattaren å ytre seg.
Eh, du aner ikke hvor feil du tar, og ikke gidder jeg å forklare deg hvorfor. Forfatteren har jo allerede ytret seg. Derfor en bok. Resten av feilkonklusjonen din må du finne ut av selv.
Når du brenn ei bok så hindrar du folk å lese den boka. Dermed stenger du forfattaren ute.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 5:04 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 5:00 pm Noen vil kalle det SIAN driver med trakassering.
Mens andre vil kalle det å gå med lær og pisk gjennom Grønland er å trakassere. Det artige er jo at det er disse som hevder koranbrenning er trakassering. De driter en lang kabel i at muslimene både føler seg trakassert og provosert når de selv legger opp til det.
Hvis de kun hadde gjort det i Grønland, og de hadde gjort det hver helg, så hadde du kanskje ut et poeng. Men det gjør de ikke. Så da har du ikke det.

Sian har jo også flere ganger blitt dømt for vold på disse koranbrenningene sine.
Sist redigert av Solvgutt1 den søn jun 04, 2023 5:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:18 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:16 pm Men SIAN brenner ikke Koranen for ytringsfriheten.
Jo, det også. For bokbrenning ligger nemlig under ytringsfriheten. Eller har de sagt noe annet?
Det er lov å brenne bøker, ja, men
Lars Thorsen reiser ikke rund i jeepen sin, med disse imbesile kvinnemenneskene i baksetet, og brenner bøker for ytringsfriheten.

Han har et inderlig ønske å terge folk til voldeligeter. Mest mulig vold og kaos. Altid bak en trygg vegg av politi.
Så kan han peke, "Se så voldelige de er, muslimene og deres lakeier "

Lars Thorsen håp er at kaoset så skal overbevise folk om at sians forvrengte syn på islam er riktig. Ytringsfrihet, liksom..

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 5:10 pm Hvis de kun hadde gjort det i Grønland, og de hadde gjort det hver helg, så hadde du kanskje ut et poeng. Men det gjør de ikke. Så da har du ikke det.
Så litt trakassering en gang i året er greit?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 5:14 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 5:10 pm Hvis de kun hadde gjort det i Grønland, og de hadde gjort det hver helg, så hadde du kanskje ut et poeng. Men det gjør de ikke. Så da har du ikke det.
Så litt trakassering en gang i året er greit?
Det er ikke trakassering en gang i året.

Sian er først og fremst konfliktssøkende og voldelige. De driter i ytringsfriheten.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

MRSA skrev: søn jun 04, 2023 5:10 pm Når du brenn ei bok så hindrar du folk å lese den boka. Dermed stenger du forfattaren ute.
Nei, for brenner du en koran, så ligger det hundrevis av millioner av den andre plasser. Pluss på nett.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 5:16 pm Det er ikke trakassering en gang i året.
Jeg er enig i at det ikke er trakassering, men mange vil nok likevel hevde dette. F.eks. dem som pride bevisst provoserer. En gang i året.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

MRSA skrev: søn jun 04, 2023 5:10 pm
Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 5:06 pm
MRSA skrev: søn jun 04, 2023 5:03 pm Å brenne bøker er det motsatte av ytringsfridom. Med å brenne bøker nektar du forfattaren å ytre seg.
Eh, du aner ikke hvor feil du tar, og ikke gidder jeg å forklare deg hvorfor. Forfatteren har jo allerede ytret seg. Derfor en bok. Resten av feilkonklusjonen din må du finne ut av selv.
Når du brenn ei bok så hindrar du folk å lese den boka. Dermed stenger du forfattaren ute.
Forutsetter du da at folk må lese akkurat det eksemplaret? Om jeg kaster/destruerer ei bok jeg ikke likte da jeg leste den, hindrer jeg ikke forfatteren i å ytre seg.
(Ellers er det tåpelig oppførsel, ja.)

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Selv synes jeg det til tider kan bli for meget oppmerksomhet om Pride i media. Jeg oppsøker ikke slike parader. Men konstanterer at flagg o.a., er plassert både her og der hvor folk flest ferdes. Om jeg da velger å se en annen vei, blir da dette tolket som et tegn på hat?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 5:17 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 5:16 pm Det er ikke trakassering en gang i året.
Jeg er enig i at det ikke er trakassering, men mange vil nok likevel hevde dette. F.eks. dem som pride bevisst provoserer. En gang i året.
Hvem vil hevde det? Har ikke sett noen andre enn deg hevde det. Har ikke inntrykk av at de som bor på Grønland blir så veldig provoserte heller.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 5:19 pm Hvem vil hevde det? Har ikke sett noen andre enn deg hevde det. Har ikke inntrykk av at de som bor på Grønland blir så veldig provoserte heller.
Så pride går gjennom Grønland der et stort antall muslimer som ikke liker dem holder til, helt nyttesløst? Tror du ikke en del av disse muslimene føler seg trakassert og provosert?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

MRSA skrev: søn jun 04, 2023 5:10 pm

Når du brenn ei bok så hindrar du folk å lese den boka. Dermed stenger du forfattaren ute.
Så hvis noen finner på å brenne boken "Norges Lover", så hindrer en folk i å sette seg inn i lovverket?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»