Pride - er det nok nå?

Svar
Bantor
Innlegg: 1173

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av Bantor »

Det er greit å ikke ha noen overdrevent positiv holdning til homofile. Hvis ikke risikerer du å bli en del av denne statisitikken:

https://www.nrk.no/norge/dramatisk-okni ... 1.13759502

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 5:41 pm
Queenie skrev: søn jun 12, 2022 5:30 pm Dette er det dummeste jeg har lest noen gang. En mann som reagerer på noe så infantilt er ikke en Mann man vil ha, en trygg mann ville f eks reagert med et smil og gått bort og råklint med dama si. Tror ikke du skal tenke så mye over hva damer tror og ikke, det har du åpenbart ikke peiling på.
De som går rundt og sier at folk er homo, kan kalle deg homo rett opp i ansiktet. Men, de kan også gå rundt og si at du er homo til folk, så folk tror det. Alt er som kjent lov i spill og kjærlighet.

Det kan få deg opp i mange rare situasjoner.

Hva damer sier de vil ha, og hva damer vil ha er to forskjellige ting.
Om en person kaller deg for en j... Homo så er det jo bare å smile og le av det. Det sier langt mer om idioten som er avsender, og ingen ting om deg som mottaker.
Vedkommende har allerede driti seg ut.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Malacay skrev: søn jun 12, 2022 5:49 pm
Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 5:41 pm
Queenie skrev: søn jun 12, 2022 5:30 pm Dette er det dummeste jeg har lest noen gang. En mann som reagerer på noe så infantilt er ikke en Mann man vil ha, en trygg mann ville f eks reagert med et smil og gått bort og råklint med dama si. Tror ikke du skal tenke så mye over hva damer tror og ikke, det har du åpenbart ikke peiling på.
De som går rundt og sier at folk er homo, kan kalle deg homo rett opp i ansiktet. Men, de kan også gå rundt og si at du er homo til folk, så folk tror det. Alt er som kjent lov i spill og kjærlighet.

Det kan få deg opp i mange rare situasjoner.

Hva damer sier de vil ha, og hva damer vil ha er to forskjellige ting.
Beklager, men jeg tror damer har bedre greie på hva damer vil ha en deg. Og du beskriver en virkelighet er som er veldig fjern fra folk flest. Hvis jeg skal oppsummerer røret ditt så tror du altså at at dersom du støtter homofile så vil heterofile damer dumpe deg og heterofile menn vil tro at du er homo siden heterofile damer bare vil ha machofolk som ikke liker homser ?
Blir det sånn noenlunde korrekt ?
🤣🤣🤣

Mehell

Legg inn av Mehell »

Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 5:41 pm
Queenie skrev: søn jun 12, 2022 5:30 pm Dette er det dummeste jeg har lest noen gang. En mann som reagerer på noe så infantilt er ikke en Mann man vil ha, en trygg mann ville f eks reagert med et smil og gått bort og råklint med dama si. Tror ikke du skal tenke så mye over hva damer tror og ikke, det har du åpenbart ikke peiling på.
De som går rundt og sier at folk er homo, kan kalle deg homo rett opp i ansiktet. Men, de kan også gå rundt og si at du er homo til folk, så folk tror det. Alt er som kjent lov i spill og kjærlighet.

Det kan få deg opp i mange rare situasjoner.

Hva damer sier de vil ha, og hva damer vil ha er to forskjellige ting.
Hva har det egentlig å si om noen skulle gå rundt og si at du er homofil? Mener du at vi bor i en verden hvor folk automatisk tror alt vi sier? Ville du for eksempel trodd på meg hvis jeg fortalte deg at Malacay er en frosk? (Det er helt sant altså. Han er en frosk på skikkelig).
Og hvis noen skulle trodd at du var homofil fordi en eller annen tilfeldig fyr hadde gårr tundt og fortalt det: Har ikke du da muligheten til å bare forklare at du er heterofil?

Et lite tips til deg min venn: Vær trygg på deg selv og din egen seksualitet. Hvis du sliter med å finne en partner så kan du kanskje reise til Thailand eller noe for å bygge opp litt selvtillit gjennom noen tilfeldige ferieforhold der borte.

P.S: Malacay er en frosk.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Henningsen skrev: søn jun 12, 2022 5:52 pm
Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 5:41 pm
Queenie skrev: søn jun 12, 2022 5:30 pm Dette er det dummeste jeg har lest noen gang. En mann som reagerer på noe så infantilt er ikke en Mann man vil ha, en trygg mann ville f eks reagert med et smil og gått bort og råklint med dama si. Tror ikke du skal tenke så mye over hva damer tror og ikke, det har du åpenbart ikke peiling på.
De som går rundt og sier at folk er homo, kan kalle deg homo rett opp i ansiktet. Men, de kan også gå rundt og si at du er homo til folk, så folk tror det. Alt er som kjent lov i spill og kjærlighet.

Det kan få deg opp i mange rare situasjoner.

Hva damer sier de vil ha, og hva damer vil ha er to forskjellige ting.
Om en person kaller deg for en j... Homo så er det jo bare å smile og le av det. Det sier langt mer om idioten som er avsender, og ingen ting om deg som mottaker.
Vedkommende har allerede driti seg ut.
Det aller mest sexy er å gi totalt faen i hva andre mener. Tips til alle dere menn.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 5:41 pm
Queenie skrev: søn jun 12, 2022 5:30 pm Dette er det dummeste jeg har lest noen gang. En mann som reagerer på noe så infantilt er ikke en Mann man vil ha, en trygg mann ville f eks reagert med et smil og gått bort og råklint med dama si. Tror ikke du skal tenke så mye over hva damer tror og ikke, det har du åpenbart ikke peiling på.
De som går rundt og sier at folk er homo, kan kalle deg homo rett opp i ansiktet. Men, de kan også gå rundt og si at du er homo til folk, så folk tror det. Alt er som kjent lov i spill og kjærlighet.

Det kan få deg opp i mange rare situasjoner.

Hva damer sier de vil ha, og hva damer vil ha er to forskjellige ting.
Ikkje veit eg kva type folk du omgåast, men her i område ville nokon som går rundt å spreie rykte bli kalla for sladrekjerring uansett kjønn og dei ville blitt oversett.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Det er da voldsomt aggressive og motstander folk er mot religiøse folk. Er det grensen for å debattere seriøst? Bland inn religion så er hanskene av?

peraleks

Legg inn av peraleks »

MRSA skrev: søn jun 12, 2022 6:02 pm
Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 5:41 pm
Queenie skrev: søn jun 12, 2022 5:30 pm Dette er det dummeste jeg har lest noen gang. En mann som reagerer på noe så infantilt er ikke en Mann man vil ha, en trygg mann ville f eks reagert med et smil og gått bort og råklint med dama si. Tror ikke du skal tenke så mye over hva damer tror og ikke, det har du åpenbart ikke peiling på.
De som går rundt og sier at folk er homo, kan kalle deg homo rett opp i ansiktet. Men, de kan også gå rundt og si at du er homo til folk, så folk tror det. Alt er som kjent lov i spill og kjærlighet.

Det kan få deg opp i mange rare situasjoner.

Hva damer sier de vil ha, og hva damer vil ha er to forskjellige ting.
Ikkje veit eg kva type folk du omgåast, men her i område ville nokon som går rundt å spreie rykte bli kalla for sladrekjerring uansett kjønn og dei ville blitt oversett.
Eneste Bantorangen gjør akkurat nå er å faktisk vise hvorfor Pride definitivt er en ting.
For noen holdninger og tankegang.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Mini Pride / Drag for barna.

Noen her inne som vil lokke barna sine med på det?

https://www.oslopride.no/event/drag-for-barna

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

bundetrente skrev: søn jun 12, 2022 6:18 pm Mini Pride / Drag for barna.

Noen her inne som vil lokke barna sine med på det?

https://www.oslopride.no/event/drag-for-barna
Aldri i livet. Er mer nærliggende å ringe barnevernet.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

seriemester2013 skrev: søn jun 12, 2022 5:30 pm Har ingenting imot pride. Har aldri møtt opp å sett markeringen, men sånn som homofile har blitt stigmatisert gjennom årene må det føles godt for dem å markere med parade.
For meg blir det med et skuldertrekk til det hele
Ja, er omtrent der selv. Sikkert mange andre også.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Bibelen er klar på at heterofilt ekteskap ikke er for alle. Les for eksempel Matteus 19, 11-12.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 6:36 pm Bibelen er klar på at heterofilt ekteskap ikke er for alle. Les for eksempel Matteus 19, 11-12.
Nei, vanligvis så er vi bare to.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Malacay skrev: søn jun 12, 2022 4:28 pm Vi er dypt inne i incelverdenen nå skjønner jeg.
Haha, det tenkte jeg også. Høres ut som noe han har hørt på en eller annen video om "hvordan sjekke damer når du ikke kan sjekke damer og aldri går ut døren".

Queenie

Legg inn av Queenie »

Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 6:36 pm Bibelen er klar på at heterofilt ekteskap ikke er for alle.
Helt riktig.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 6:36 pm Bibelen er klar på at heterofilt ekteskap ikke er for alle. Les for eksempel Matteus 19, 11-12.
Skal man tro på alt som står i bibelen? Og lever du etter bibelens ord?
(Det er en del feller her, noe du sikkert vet hvis du kjenner bibelen.)

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Bantorangen er sannsynlegvis berre eit troll. Alternativ 1 person med store mentale problemer. Beste er å drite i kva personen skriver.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Tjaaah skrev: søn jun 12, 2022 6:50 pm
Malacay skrev: søn jun 12, 2022 4:28 pm Vi er dypt inne i incelverdenen nå skjønner jeg.
Haha, det tenkte jeg også. Høres ut som noe han har hørt på en eller annen video om "hvordan sjekke damer når du ikke kan sjekke damer og aldri går ut døren".
Trodde det skulle bli en bestselger når jeg lagde den, men av en eller annen grunn ble den bare solgt i et eksemplar.
Hvem kunne ane at oppsummering av egenopplevd dårlig flørting ikke kunne fungere som sjekketriks for andre?
Artig at du var kjøperen, forresten. Vil du at jeg skal signere den?

P.S: Jeg er på riktig vei nå. I går kom jeg nesten til andre base med en kvinne. Vi stod riktig nok i en kø, og det var et uhell at jeg streifet brystene med albuen, men det teller like fullt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

bundetrente skrev: søn jun 12, 2022 6:18 pm Mini Pride / Drag for barna.

Noen her inne som vil lokke barna sine med på det?

https://www.oslopride.no/event/drag-for-barna
Når man ser slike ting så skjønner man hvorfor ting har blitt som det har blitt opp gjennom historien. Det er liksom ikke slik at religioner og samfunn har hentet aversjonen mot dette ut av tynn luft

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Mehell skrev: søn jun 12, 2022 7:03 pm
Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 6:36 pm Bibelen er klar på at heterofilt ekteskap ikke er for alle. Les for eksempel Matteus 19, 11-12.
Skal man tro på alt som står i bibelen? Og lever du etter bibelens ord?
(Det er en del feller her, noe du sikkert vet hvis du kjenner bibelen.)
Man kan ikke ta alt som står i Bibelen bokstavelig. Dessuten har jeg ikke alltid levd 100% etter Bibelens ord, mennesket er syndig....

Men når det gjelder homofil praksis, er Bibelen ganske klar. Jeg er faktisk litt forsiktig med å fordømme homofil praksis, fordi jeg ikke selv har klart å holde min sti ren med tanke på heterofil sex utenfor ekteskap.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Du kan gjøre hva du vil. Bare du ikke plager andre med det.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Tar man ting som skapelsesberetningen, så er den ikke 100% bokstavelig. Også må man tolke GT i lys av NT.

Matteus 19, 11-12, sammenholdt med Romerbrevet 1 er imidlertid vanskelig å komme til noen annen konklusjon på. Uten at jeg er noen teolog. Vanskelig å komme til et annet resultat enn at sex kun skal foregå i et heterofilt ekteskap mellom to personer.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 8:15 pm
Mehell skrev: søn jun 12, 2022 7:03 pm
Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 6:36 pm Bibelen er klar på at heterofilt ekteskap ikke er for alle. Les for eksempel Matteus 19, 11-12.
Skal man tro på alt som står i bibelen? Og lever du etter bibelens ord?
(Det er en del feller her, noe du sikkert vet hvis du kjenner bibelen.)
Man kan ikke ta alt som står i Bibelen bokstavelig. Dessuten har jeg ikke alltid levd 100% etter Bibelens ord, mennesket er syndig....

Men når det gjelder homofil praksis, er Bibelen ganske klar. Jeg er faktisk litt forsiktig med å fordømme homofil praksis, fordi jeg ikke selv har klart å holde min sti ren med tanke på heterofil sex utenfor ekteskap.
Paven er vel relativt høyt verdsatt av kristne også i Norge vil jeg tro. Betyr det ikke noe at han godkjenner homofile ekteskap?
Tidene forandrer seg, og livet er ikke det samme nå som når bibelen ble skrevet. Bibelen godkjenner vel slaver, undertrykking av kvinner og incest bl.a, mens ting som å spise sjømat, onani, arbeid på søndager osv er sett på som synder.

Jeg respekterer at du har en kristen tro og jeg prøver på ingen måte å rakke ned på det. Men det å tolke bibelen bokstavelig fungerer rett og slett ikke i moderne tidsalder.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ormen den lange skrev: søn jun 12, 2022 8:25 pm Du kan gjøre hva du vil. Bare du ikke plager andre med det.
Har hørt om en by som har verdens flotteste lover. Hadde jeg bare visst hvor denne byen er så hadde jeg flyttet dit.


Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Malacay skrev: søn jun 12, 2022 8:39 pm
Bantorangen skrev: søn jun 12, 2022 8:29 pm Tar man ting som skapelsesberetningen, så er den ikke 100% bokstavelig. Også må man tolke GT i lys av NT.

Matteus 19, 11-12, sammenholdt med Romerbrevet 1 er imidlertid vanskelig å komme til noen annen konklusjon på. Uten at jeg er noen teolog. Vanskelig å komme til et annet resultat enn at sex kun skal foregå i et heterofilt ekteskap mellom to personer.
Så dette dreier seg altså ikke om pride og hvordan folk kler seg der. Det dreier seg om at du er mot likekjønnede forhold uansett på grunn av din tro. Selv om man avskaffet pride og de "ikke synes" ville du fortsatt vært i mot ?
Jeg synes ikke at alt som er syndig av religiøse grunner skal være straffbart etter statens lovbok.

Så i praksis tolerer jeg vel likekjønnede parforhold.

Det beste alternativet til heterofilt ekteskap er imidlertid å leve singel, det er vel den nærliggende konklusjonen etter det jeg har skrevet.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Den logiske konklusjonen når man leser boken, er å ha en mening om ting som heterofile samboerskap, gjengifte, polygami og polyandri som er upopulær i dagens samfunn...

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ja.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 1:03 am
Gårdsdattra skrev: lør jun 11, 2022 11:13 pm
Men det er ikke slik. Det er stikk motsatt. Det er faktisk masosjiten som bestemmer ned til den minste detalj hva sadisten skal gjøre, og har hun en voldtektsfantasi så er det også hun som bestemmer hvordan "voldtekten" skal skje. Og da er selvfølgelig alt som en ekte voldtekt er og medfører tatt vekk. Da er det viktig at sadisten følger ønskene og avtalene til punkt og prikke, da dette er voldsomme saker.
Dette er nå normalisert av myndighetene, men jeg legger merke til at folk flest ikke skjønner bæret og derfor er det viktig å sette søkelyset på det og vise små illustrasjoner i Pride opptoget, gjennom å krabbe på alle fire med et hundehalsbånd rundt halsen eller svinge med en pisk. Mer enn det er det vel ikke og barn skjønner vel ikke hva dette betyr. Og gjør de det kan ikke jeg se at det skader. Tvert imot.
Vel, jeg trodde Pride-paraden stod for å vise frem at man er homofil og er stolt av det. Eventuelt at man er opptatt av å støtte opp om at homofile ikke skal måtte oppleve hets, vise at de er en likeverdig del av samfunnet vårt. En pride-parade burde strengt tatt være noe man kan ta med barna på, for dette burde jo være viktige verdier å lære tidlig.

Jeg vet ikke hvor bra det er for små barn å se folk i BDSM-kostymer, simulert sex og nakne rumper/pupper i en sånn setting. Vanligvis ville det vært 18-års grense eller mer for denne type "show". Og det er det vel antagelig en grunn til.

Om man ønsker å sette fokus på voldtekt så finnes det vel bedre måter å gjøre det på og ikke minst bedre anledninger enn en pride-festival. Men det er bare min mening.


Jeg vet ikke hvor du mener Pride setter fokus på voldtekt, men dersom du mener BDSM setter fokus på voldtekt så det fokus på en straffbar handling som ikke innebærer BDSM.
Jeg vet ikke om det er skadelig for barn å se folk som har kledd seg ut, men barn har uansett ikke noe forhold til voksen seksualitet, enten der er slik eller sånn. Ellers så var det vanlig på syttitallet for kvinner å gå toppløse, og jeg kan ikke erindre at barn tok skade av det. Bryster er heller ikke kjønnsorganer som noen later til å tro.
Men å vise kjønnsorganer i all offentlighet er forbudt ved lov. Så jeg regner med at de som gikk helt nakne fikk en reaksjon.
Uansett kan man ikke dømme Pride på dette grunnlag.
Når det gjelder fetisjer så handler det om hva folk tenner på, ikke hva kostymemakerne finner på.

BigJilm
Innlegg: 310

Legg inn av BigJilm »

Gårdsdattra skrev: søn jun 12, 2022 11:54 pm
Ka9nen skrev: søn jun 12, 2022 1:03 am
Gårdsdattra skrev: lør jun 11, 2022 11:13 pm
Men det er ikke slik. Det er stikk motsatt. Det er faktisk masosjiten som bestemmer ned til den minste detalj hva sadisten skal gjøre, og har hun en voldtektsfantasi så er det også hun som bestemmer hvordan "voldtekten" skal skje. Og da er selvfølgelig alt som en ekte voldtekt er og medfører tatt vekk. Da er det viktig at sadisten følger ønskene og avtalene til punkt og prikke, da dette er voldsomme saker.
Dette er nå normalisert av myndighetene, men jeg legger merke til at folk flest ikke skjønner bæret og derfor er det viktig å sette søkelyset på det og vise små illustrasjoner i Pride opptoget, gjennom å krabbe på alle fire med et hundehalsbånd rundt halsen eller svinge med en pisk. Mer enn det er det vel ikke og barn skjønner vel ikke hva dette betyr. Og gjør de det kan ikke jeg se at det skader. Tvert imot.
Vel, jeg trodde Pride-paraden stod for å vise frem at man er homofil og er stolt av det. Eventuelt at man er opptatt av å støtte opp om at homofile ikke skal måtte oppleve hets, vise at de er en likeverdig del av samfunnet vårt. En pride-parade burde strengt tatt være noe man kan ta med barna på, for dette burde jo være viktige verdier å lære tidlig.

Jeg vet ikke hvor bra det er for små barn å se folk i BDSM-kostymer, simulert sex og nakne rumper/pupper i en sånn setting. Vanligvis ville det vært 18-års grense eller mer for denne type "show". Og det er det vel antagelig en grunn til.

Om man ønsker å sette fokus på voldtekt så finnes det vel bedre måter å gjøre det på og ikke minst bedre anledninger enn en pride-festival. Men det er bare min mening.


Ellers så var det vanlig på syttitallet for kvinner å gå toppløse, og jeg kan ikke erindre at barn tok skade av det.
Jeg vet ikke 100% sikkert men tviler sterkt på at ingen barn har tatt skade av å se deg toppløs.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: søn jun 12, 2022 8:39 pm
Ormen den lange skrev: søn jun 12, 2022 8:25 pm Du kan gjøre hva du vil. Bare du ikke plager andre med det.
Har hørt om en by som har verdens flotteste lover. Hadde jeg bare visst hvor denne byen er så hadde jeg flyttet dit.

Den ligger i Kristiansand. Lykke til med flyttingen 8-)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»