Pride - er det nok nå?

Svar
TerryMcDermott

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Pride = MAGA

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »


startelver

Legg inn av startelver »

Koskinen skrev: man jul 03, 2023 1:20 am Er vel ikke lenge til disse syke folka som mener de er hunder og katter, krever en lovendring så de kan ha sex med hunder og katter. Er vel bare et tidsspørsmål før det er på agendaen til FRI.
Ta med barn i samme slengen.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 6:39 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 01, 2023 6:35 pm
Malacay skrev: lør jul 01, 2023 6:18 pm 85 000 i Paraden, disse nei til Pride/er det ikke nok nå-folka har tydeligvis ikke nådd helt frem med budskapet sitt.
Er det noen som har sagt at folk ikke skal få gå i tog da? Det er vel helst bare det at mange av oss begynner å gå temmelig lei og at dette kanskje heller virker mot sin hensikt.
Mtp at Paraden er historisk stor, og ca 70 % av Oslos befolkning er positiv til pride så er det ingen ting som tyder på at du har rett.
Tvert imot.
Det riktige tallet viser seg å være nærmere 20 000
https://inyheter.no/2023/07/03/uenige-om-parade-tall/

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Texas_John skrev: man jul 03, 2023 3:35 pm
Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 6:39 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 01, 2023 6:35 pm

Er det noen som har sagt at folk ikke skal få gå i tog da? Det er vel helst bare det at mange av oss begynner å gå temmelig lei og at dette kanskje heller virker mot sin hensikt.
Mtp at Paraden er historisk stor, og ca 70 % av Oslos befolkning er positiv til pride så er det ingen ting som tyder på at du har rett.
Tvert imot.
Det riktige tallet viser seg å være nærmere 20 000
https://inyheter.no/2023/07/03/uenige-om-parade-tall/
Vet ikke om @Malacay har ment at det var 85 000 som gikk i selve toget eller om han hele tiden har ment inkl publikum, som på mange måter er med på Pride ved å se på opptoget.

William_S

Legg inn av William_S »

Malacay skrev: man jul 03, 2023 4:49 pm Jeg har forholdt meg til de tallene politiet/arrangør har oppgitt. Var ikke klar over at selveste Arne var uenig.
Hahaha hva i alle dager gjør at Arne er kvalifisert til å mene noe om antallet?
Selvsagt er det vanskelig å telle slike folkemengder nøyaktig, men politiets estimater bruker å stemme sånn nogenlunde.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

kytec skrev: man jul 03, 2023 4:16 pm
Texas_John skrev: man jul 03, 2023 3:35 pm
Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 6:39 pm

Mtp at Paraden er historisk stor, og ca 70 % av Oslos befolkning er positiv til pride så er det ingen ting som tyder på at du har rett.
Tvert imot.
Det riktige tallet viser seg å være nærmere 20 000
https://inyheter.no/2023/07/03/uenige-om-parade-tall/
Vet ikke om @Malacay har ment at det var 85 000 som gikk i selve toget eller om han hele tiden har ment inkl publikum, som på mange måter er med på Pride ved å se på opptoget.
Både Malacay har @Henningsen snakket om deltakelse "i paraden". Det finnes bare én måte å forstå det på dersom man legger en naturlig språklig forståelse til grunn. Hvis de inkluderer alle som tilfeldigvis var i Oslo sentrum på en lørdag og beskuet spetakkelet idet det gikk forbi så er det ikke rart at man får høye tall.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Malacay skrev: man jul 03, 2023 4:49 pm Jeg har forholdt meg til de tallene politiet/arrangør har oppgitt. Var ikke klar over at selveste Arne var uenig.
Tror du oppriktig at det gikk 85 000 mennesker etter hverandre i paraden?

William_S

Legg inn av William_S »

Det er hysterisk morsomt at folk her inne heller tror på en tilfeldig Arne enn politiet som har lang erfaring med å holde oversikt over demonstrasjoner og lignende. Da kunne jeg like gjerne heller sagt at bare 500 deltok i paraden og at det tallet er helt rett...
Sist redigert av William_S den man jul 03, 2023 5:41 pm, redigert 2 ganger totalt.

Fazam

Legg inn av Fazam »

William_S skrev: man jul 03, 2023 5:38 pm Det er hysterisk morsomt at folk her inne heller tror på en tilfeldig Arne enn politiet
Ikke like morsomt som Pride-tilhengere som faktisk tror på at slike overdimensjonerte tall var det faktiske antallet som gikk i paraden.

William_S

Legg inn av William_S »

Malacay skrev: man jul 03, 2023 5:40 pm Ville ikke blitt overrassket dersom det var 85000 i selve paraden. Men atter en gang, jeg forholder meg til uttalelser fra politiet/arrangør. At det dukker opp en selvutnevnt ekspert ved navn Arne kan jeg ikke ta seriøst på samme måte.
Nå må du huske på at tilfeldige Arne har helt rett og politiet og arrangører kommer med fake news.

William_S

Legg inn av William_S »

Fazam skrev: man jul 03, 2023 5:41 pm
William_S skrev: man jul 03, 2023 5:38 pm Det er hysterisk morsomt at folk her inne heller tror på en tilfeldig Arne enn politiet
Ikke like morsomt som Pride-tilhengere som faktisk tror på at slike overdimensjonerte tall var det faktiske antallet som gikk i paraden.
Hvorfor tror du heller på Arne enn politiet? Hva gjør Arne mer kvalifisert enn politiet til å ha en mening om dette?

Fazam

Legg inn av Fazam »

William_S skrev: man jul 03, 2023 5:43 pm
Fazam skrev: man jul 03, 2023 5:41 pm
William_S skrev: man jul 03, 2023 5:38 pm Det er hysterisk morsomt at folk her inne heller tror på en tilfeldig Arne enn politiet
Ikke like morsomt som Pride-tilhengere som faktisk tror på at slike overdimensjonerte tall var det faktiske antallet som gikk i paraden.
Hvorfor tror du heller på Arne enn politiet? Hva gjør Arne mer kvalifisert enn politiet til å ha en mening om dette?
Med det svaret tror også du på 85000 i opptoget. Hva slags kriterier som politiet legger til grunn kjenner vel ikke du til?

William_S

Legg inn av William_S »

Malacay skrev: man jul 03, 2023 5:51 pm Arne påstår at det var omtrent like mange deltakere i 1. mai toget 2019 i Oslo som det var i Pride i år. Nå er det endel som har sett begge seansene, så vi kan nok konkludere med at Arne ikke er så veldig flink til å telle.
Det er jeg enig i. Jeg var med i 1 mai toget i 2019, hele den seansen der tok ikke så lang tid etter at toget gikk fra Youngstorget.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 6:39 pm

Mtp at Paraden er historisk stor, og ca 70 % av Oslos befolkning er positiv til pride så er det ingen ting som tyder på at du har rett.
Tvert imot.
Hvor har du disse misvisende tallene fra?

Hovedstaden har landets mest positive innbyggere til Pride. Hele 81 prosent av Oslos innbyggere er positive til Pride-arrangementer. Kun 11 prosent er negative, mens 9 prosent svarer vet ikke eller har ingen mening.

https://opinion.no/tag/positive-til-pri ... n%20mening.

William_S

Legg inn av William_S »

Hehe apropos Arne, det er en gammel gimmick på The Gathering hvor alle deltakerne roper etter ham.
https://www.gathering.org/tg23/article/ ... u-egentlig

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

kytec skrev: man jul 03, 2023 5:23 pm

Tror du oppriktig at det gikk 85 000 mennesker etter hverandre i paraden?
Hvorfor ikke?

Fra i fjor:

Det ble arrangert et regnbuetog i september 2022 etterfulgt av en solidaritetsmarkering. I dette toget gikk det 72.000 mennesker.

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... d=17983260

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Guttorm123 skrev: man jul 03, 2023 6:07 pm
kytec skrev: man jul 03, 2023 5:23 pm

Tror du oppriktig at det gikk 85 000 mennesker etter hverandre i paraden?
Hvorfor ikke?

Fra i fjor:

Det ble arrangert et regnbuetog i september 2022 etterfulgt av en solidaritetsmarkering. I dette toget gikk det 72.000 mennesker.

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... d=17983260
Ifølge eksperten på demonstrasjonstellinger som Klassekampen har snakket med er det reelle tallet rundt 22 000

William_S

Legg inn av William_S »

Guttorm123 skrev: man jul 03, 2023 6:07 pm
kytec skrev: man jul 03, 2023 5:23 pm

Tror du oppriktig at det gikk 85 000 mennesker etter hverandre i paraden?
Hvorfor ikke?

Fra i fjor:

Det ble arrangert et regnbuetog i september 2022 etterfulgt av en solidaritetsmarkering. I dette toget gikk det 72.000 mennesker.

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... d=17983260
INyheter er jo ikke redelige heller - her med en anonym debattant som visstnok sitter sentralt i en rekke beslutningsprosesser som mener man kan kalle Oslo for Oslamabad...
https://inyheter.no/2023/07/02/veien-til-oslamabad/
Uansett vi som bor her i byen kjenner oss ikke igjen i det der. Jeg bor selv i en del av byen skribenten neppe ville ha turt å oppsøke godt plassert i Groruddalen. Hver dag må jeg forbi steinkastende ungdom - eller vent nå litt. Tror kanskje det verste som har skjedd meg her i Groruddalen i sene nattetimer var ungdom som spurte om røyk. Svarte nei og så brydde de seg ikke noe mer om den saken og spurte neste person.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

William_S skrev: man jul 03, 2023 6:21 pm
INyheter er jo ikke redelige heller - her med en anonym debattant som visstnok sitter sentralt i en rekke beslutningsprosesser som mener man kan kalle Oslo for Oslamabad...
https://inyheter.no/2023/07/02/veien-til-oslamabad/
Uansett vi som bor her i byen kjenner oss ikke igjen i det der. Jeg bor selv i en del av byen skribenten neppe ville ha turt å oppsøke godt plassert i Groruddalen. Hver dag må jeg forbi steinkastende ungdom - eller vent nå litt. Tror kanskje det verste som har skjedd meg her i Groruddalen i sene nattetimer var ungdom som spurte om røyk. Svarte nei og så brydde de seg ikke noe mer om den saken og spurte neste person.
Men hva vil du frem til her?

Mener du at dette ikke er troverdig?

Fra i fjor:

Det ble arrangert et regnbuetog i september 2022 etterfulgt av en solidaritetsmarkering. I dette toget gikk det 72.000 mennesker.

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... d=17983260

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: man jul 03, 2023 5:54 pm
Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 6:39 pm

Mtp at Paraden er historisk stor, og ca 70 % av Oslos befolkning er positiv til pride så er det ingen ting som tyder på at du har rett.
Tvert imot.
Hvor har du disse misvisende tallene fra?

Hovedstaden har landets mest positive innbyggere til Pride. Hele 81 prosent av Oslos innbyggere er positive til Pride-arrangementer. Kun 11 prosent er negative, mens 9 prosent svarer vet ikke eller har ingen mening.

https://opinion.no/tag/positive-til-pri ... n%20mening.
Takk! Tallene jeg brukte var fra en undersøkelse som ble postet her tidligere, jeg tror det var i denne tråden og 70% var et ca tall som jeg tok fra toppen av teflonhjernen jeg tror det var litt over.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

William_S skrev: man jul 03, 2023 5:38 pm Det er hysterisk morsomt at folk her inne heller tror på en tilfeldig Arne enn politiet som har lang erfaring med å holde oversikt over demonstrasjoner og lignende. Da kunne jeg like gjerne heller sagt at bare 500 deltok i paraden og at det tallet er helt rett...
Egentlig så var det ingen parade i det hele tatt. Det var bare en illusjon.
Dette er helt sant for Jånni Torgeir sa det.
Så da så!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man jul 03, 2023 6:30 pm

Takk! Tallene jeg brukte var fra en undersøkelse som ble postet her tidligere, jeg tror det var i denne tråden og 70% var et ca tall som jeg tok fra toppen av teflonhjernen jeg tror det var litt over.
Dette tyder vel på at en ikke kan stole på alle disse tallene.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Malacay skrev: man jul 03, 2023 6:36 pm

Ser ut som det var heftig liv og masse blide mennesker.

@Texas_John du kan se på filmen og telle over antall mennesker.
Da har du noe produktivt og fornuftig å bedrive tiden med de neste par dagene...

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: man jul 03, 2023 6:24 pm
Hvor har du fått det fra at han er ekspert på slike tellinger ? Han mener jo i fullt alvor at det var like mange i 1. mai toget i 2019 ? Noe ethvert seende menneske vet at det ikke var.
Kanskje du bare må erkjenne at det har deltatt langt færre i disse togene enn du har tenkt

Regnbuetoget i Oslo lørdag (2022) samlet gledeligvis veldig mange – men langt fra 72.000, skriver Arne Rolijordet, som har lang fartstid med telleapparat.
Lørdag hadde jeg gleden av å stå på Karl Johan og telle regnbuetoget. Der gikk det ifølge mitt telleapparat 11.000 personer. Dette plasserer Pride blant de aller største demonstrasjonstogene som har gått i Oslo.
https://klassekampen.no/utgave/2022-09- ... -fra-pride

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man jul 03, 2023 6:42 pm
Ser ut som det var heftig liv og masse blide mennesker.

@Texas_John du kan se på filmen og telle over antall mennesker.
Da har du noe produktivt og fornuftig å bedrive tiden med de neste par dagene...
Nå har jeg talt: 44157 pluss en halv.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: man jul 03, 2023 6:47 pm
Henningsen skrev: man jul 03, 2023 6:42 pm
Ser ut som det var heftig liv og masse blide mennesker.

@Texas_John du kan se på filmen og telle over antall mennesker.
Da har du noe produktivt og fornuftig å bedrive tiden med de neste par dagene...
Nå har jeg talt: 44157 pluss en halv.
Det var jaggu meg fort gjort.
Men jeg tror du glemte de to i grønn speedo bak parasollene.
:lol:

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: man jul 03, 2023 6:47 pm
Texas_John skrev: man jul 03, 2023 6:43 pm
Malacay skrev: man jul 03, 2023 6:24 pm
Hvor har du fått det fra at han er ekspert på slike tellinger ? Han mener jo i fullt alvor at det var like mange i 1. mai toget i 2019 ? Noe ethvert seende menneske vet at det ikke var.
Kanskje du bare må erkjenne at det har deltatt langt færre i disse togene enn du har tenkt

Regnbuetoget i Oslo lørdag (2022) samlet gledeligvis veldig mange – men langt fra 72.000, skriver Arne Rolijordet, som har lang fartstid med telleapparat.
Lørdag hadde jeg gleden av å stå på Karl Johan og telle regnbuetoget. Der gikk det ifølge mitt telleapparat 11.000 personer. Dette plasserer Pride blant de aller største demonstrasjonstogene som har gått i Oslo.
https://klassekampen.no/utgave/2022-09- ... -fra-pride
Hvis du mener det er like mange mennesker i de 2 videoene jeg har lagt ut er du enig med Arne.
Rekordmange gikk i 1. mai-tog i Oslo
10.600 personer gikk i tog for å markere 1. mai i Oslo.
Den gamle deltakerrekorden var på 9.500 og ble satt i 1990. Den ble tangert i 2015. Rekorden er en markant økning fra fjoråret, da 8.300 gikk i tog. I 2017 var tallet 9.200, mens det i 2016 var 7.250.
Arne Rolijordet, som har hatt oppdraget med å føre dette regnskapet for LO, sier at det mellom 2002 og 2012 aldri var så mange som 8.000 deltakere i 1. mai-toget.

https://www.aftenposten.no/norge/i/RR5W ... tog-i-oslo

Er det slik å forstå at du mener LO har ansatt en komplett udugelig teller alle disse årene?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Ut i fra trådens tittel så handler det om at trådstarter synes det var nok pride.
Men her diskuterer dere fortsatt pride som var ferdig på lørdag :lol:
Så for enkelte så blir det ikke nok pride med andre ord..

Fazam

Legg inn av Fazam »

Ostemanden skrev: man jul 03, 2023 7:18 pm Ut i fra trådens tittel så handler det om at trådstarter synes det var nok pride.
Men her diskuterer dere fortsatt pride som var ferdig på lørdag :lol:
Så for enkelte så blir det ikke nok pride med andre ord..
Og for enkelte blir det ikke nok latterliggjøring av meningsmotstandere.
Sist redigert av Fazam den man jul 03, 2023 7:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»