Pride - er det nok nå?

Svar
Haugzu

Pride - er det nok nå?

Legg inn av Haugzu »

https://www.nrk.no/norge/osloskolen-med ... 1.15987353

https://www.nettavisen.no/nyheter/reage ... -95-522327

Osloskolen inviterer/oppfordrer ansatte og elever til å feire Pride, herunder gå i Pride-toget.
Læreren siterte i artikkelen mener skolen skal holde seg for god til å pushe "ideologi" på skolebarn.
Han mener også Pride-toget er overseksualisert.

Nå svarer Oddvar Haugen, også kjent som mannen som åpent har stått frem med en fetisj for å bli sparket i testiklene, han kaller uttalelsene tullete.
Oddvar Haugen har selv deltatt i Pride-toget. Bl.a. for fire år siden, da han krabbet på alle fire og ble holdt i bånd av en lett- og svartkledd dame.
Oddvar selv hevder: Barn tenker ikke på samme måte som vi voksne tenker. Jeg husker at da jeg krabbet rundt der, så syntes barna bare at det var morsomt. De fleste ropte: «Se, han er en hund!». Det er en morsom greie for dem. De tenker ikke sex, når de ser en mann krabbe rundt på alle fire med et hundebånd på seg. Det blir tullete å kalle det for overseksualisert, det er en tankegang læreren forsøker å tre nedover hodet på barna.

Bilde


Når skal galskapen ta slutt!?

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Det er mer enn nok, for lenge siden.
Men det kommer bare til å bli verre og verre, helt til nok folk en gang blir modige nok til å si fra at det faktisk er nok. Men jeg har mine tvil om at det kommer til å skje. De fleste er altfor redd for å bli kalt homofob, transfob, og det ene og det andre til å si det de egentlig mener.

Mehell

Legg inn av Mehell »

La oss skille mellom de ulike punktene her.
De aller fleste homofile er akkurat som de aller fleste heterofile også når det kommer til sexualisering og slike ting.
Slå gjerne ned på mennesker som skaper uønskede situasjoner (som f.eks den fyren som det er bilde av i denne tråden), men pridemarkeringen må og skal vi beholde.
Man dømmer ikke alle fra Stavanger selv om noen Vikingsupportere skaper seg, så kanskje vi ikke skal skjære alle over en kam her heller?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Mehell skrev: lør jun 11, 2022 7:34 pm La oss skille mellom de ulike punktene her.
De aller fleste homofile er akkurat som de aller fleste heterofile også når det kommer til sexualisering og slike ting.
Slå gjerne ned på mennesker som skaper uønskede situasjoner (som f.eks den fyren som det er bilde av i denne tråden), men pridemarkeringen må og skal vi beholde.
Man dømmer ikke alle fra Stavanger selv om noen Vikingsupportere skaper seg, så kanskje vi ikke skal skjære alle over en kam her heller?
De som går i Pride tog, støtter alt som er i toget, ellers hadde de holdt seg unna. Disse andre får lov til å gå i toget, dermed er de godkjente av arrangørene. Er jo dette som er hele problemet med Pride, de kan sies art det er for at alle skal få elske alle, og det er for å fremme homofile rettigheter. Men det er så veldig mye mer. Og med holdninger der som gjør at veldig mange av oss holder oss for nesa og holder oss milevis unna noen som helst Pride markering. Det er mye i 1. mai tok jeg kunne vært enig i, men så lenge kommunister også går i den for spre sin ideologi, holder jeg meg langt unna. For jeg anser det å bli med i toget godtar jeg alle andre som er med.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: lør jun 11, 2022 8:32 pm
Mehell skrev: lør jun 11, 2022 7:34 pm La oss skille mellom de ulike punktene her.
De aller fleste homofile er akkurat som de aller fleste heterofile også når det kommer til sexualisering og slike ting.
Slå gjerne ned på mennesker som skaper uønskede situasjoner (som f.eks den fyren som det er bilde av i denne tråden), men pridemarkeringen må og skal vi beholde.
Man dømmer ikke alle fra Stavanger selv om noen Vikingsupportere skaper seg, så kanskje vi ikke skal skjære alle over en kam her heller?
De som går i Pride tog, støtter alt som er i toget, ellers hadde de holdt seg unna. Disse andre får lov til å gå i toget, dermed er de godkjente av arrangørene. Er jo dette som er hele problemet med Pride, de kan sies art det er for at alle skal få elske alle, og det er for å fremme homofile rettigheter. Men det er så veldig mye mer. Og med holdninger der som gjør at veldig mange av oss holder oss for nesa og holder oss milevis unna noen som helst Pride markering. Det er mye i 1. mai tok jeg kunne vært enig i, men så lenge kommunister også går i den for spre sin ideologi, holder jeg meg langt unna. For jeg anser det å bli med i toget godtar jeg alle andre som er med.
Lov å spørre om hva du tenker på her? (Uthevet skrift)

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Anders Noreng har noen snodige formuleringer, lett å få inntrykk av at dette egentlig handler om hans personlige meninger om homofili.

Dette handler jo, i bunn og grunn, om kjærlighet til medmennesker. At barn fra tidlig alder opplever at det ikke er farlig å være annerledes, er i all hovedsak positivt.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Haugzu skrev: lør jun 11, 2022 7:14 pm https://www.nrk.no/norge/osloskolen-med ... 1.15987353

https://www.nettavisen.no/nyheter/reage ... -95-522327

Osloskolen inviterer/oppfordrer ansatte og elever til å feire Pride, herunder gå i Pride-toget.
Læreren siterte i artikkelen mener skolen skal holde seg for god til å pushe "ideologi" på skolebarn.
Han mener også Pride-toget er overseksualisert.

Nå svarer Oddvar Haugen, også kjent som mannen som åpent har stått frem med en fetisj for å bli sparket i testiklene, han kaller uttalelsene tullete.
Oddvar Haugen har selv deltatt i Pride-toget. Bl.a. for fire år siden, da han krabbet på alle fire og ble holdt i bånd av en lett- og svartkledd dame.
Oddvar selv hevder: Barn tenker ikke på samme måte som vi voksne tenker. Jeg husker at da jeg krabbet rundt der, så syntes barna bare at det var morsomt. De fleste ropte: «Se, han er en hund!». Det er en morsom greie for dem. De tenker ikke sex, når de ser en mann krabbe rundt på alle fire med et hundebånd på seg. Det blir tullete å kalle det for overseksualisert, det er en tankegang læreren forsøker å tre nedover hodet på barna.

Bilde


Når skal galskapen ta slutt!?
At vi ikke skal ha plass til han her fyren i Norge er jo helt absurd. Hva galt kan det gjøre at han krabber rundt i ett tog en gang i året? Jeg tar gjerne flere slike arrangementer som Pride. Jeg tror heller de som er imot dette synes det er skikkelig skummelt med alt som har med seksualitet å gjøre selv så da er det enklest å prøve å forby det.

Jeg er veldig spent på hvordan dette skal påvirke barn, noen som har en forklaring?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: lør jun 11, 2022 7:35 pm
Haugzu skrev: lør jun 11, 2022 7:14 pm Når skal galskapen ta slutt!?
Når muslimene blir i flertall, formodentlig sånn rundt 2050.
Tja, det hadde vel ikke blitt noe særlig bedre mtp homofiles rettigheter under de kristenkonservative fundamentalistene du tilber, eller.
Tror denne tråden er helt feil sted for deg å kritisere noe som helst.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Pride-festivalen burde slått ned på de som bruker den til upassende oppførsel (som bilde i tråden) for lenge siden. Sadomasochisme har ingenting med toleranse/stolthet for homofile å gjøre og bør eventuelt finne sted bak husets 4 vegger.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Henningsen skrev: lør jun 11, 2022 9:01 pm
ehall skrev: lør jun 11, 2022 8:32 pm
Mehell skrev: lør jun 11, 2022 7:34 pm La oss skille mellom de ulike punktene her.
De aller fleste homofile er akkurat som de aller fleste heterofile også når det kommer til sexualisering og slike ting.
Slå gjerne ned på mennesker som skaper uønskede situasjoner (som f.eks den fyren som det er bilde av i denne tråden), men pridemarkeringen må og skal vi beholde.
Man dømmer ikke alle fra Stavanger selv om noen Vikingsupportere skaper seg, så kanskje vi ikke skal skjære alle over en kam her heller?
De som går i Pride tog, støtter alt som er i toget, ellers hadde de holdt seg unna. Disse andre får lov til å gå i toget, dermed er de godkjente av arrangørene. Er jo dette som er hele problemet med Pride, de kan sies art det er for at alle skal få elske alle, og det er for å fremme homofile rettigheter. Men det er så veldig mye mer. Og med holdninger der som gjør at veldig mange av oss holder oss for nesa og holder oss milevis unna noen som helst Pride markering. Det er mye i 1. mai tok jeg kunne vært enig i, men så lenge kommunister også går i den for spre sin ideologi, holder jeg meg langt unna. For jeg anser det å bli med i toget godtar jeg alle andre som er med.
Lov å spørre om hva du tenker på her? (Uthevet skrift)
Les om Oddvar Haugen over her. Han må gjerne holde på med sitt, men det er kvalmt at han gjør det i full offentlighet. Det er forbudt å gå naken på gata, dette her er ti ganger verre. FRI står for så mye at det er bare å lese der. Forrige dagen måtte en på politiavhør pga en FRI rådgiver ikke likte at vedkommende mente menn ikke kan få barn. Det er rett og slett veldig mye langt over kanten her. Hva man gjør innenfor husets vegger bryr jeg meg ikke det døyt om, men jeg bryr meg om hva som skjer i det offentlige rom.

Dette er min mening, og dermed holder jeg meg unna. Andre får ha andre meninger, men jeg tillater meg å si ifra. Så får andre ikke like det jeg skriver.

PS! Når det nærmer seg midnatt i helgen har man gjerne inntatt litt alkohol,, og da kan man bli litt for løssluppen. Prøver å slutte av her før alkoholprosenten blir for høy, men noen ganger fristes det for mye. Problemet er at jeg diskuterer saker og legger aldri merke til andres nick, dermed er det ikke alltid jeg treffer. Men husker deg nå ;), og skal blir bedre, prøve i alle fall. Ha en god debattkveld videre.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: lør jun 11, 2022 10:16 pm
Henningsen skrev: lør jun 11, 2022 9:01 pm
ehall skrev: lør jun 11, 2022 8:32 pm

De som går i Pride tog, støtter alt som er i toget, ellers hadde de holdt seg unna. Disse andre får lov til å gå i toget, dermed er de godkjente av arrangørene. Er jo dette som er hele problemet med Pride, de kan sies art det er for at alle skal få elske alle, og det er for å fremme homofile rettigheter. Men det er så veldig mye mer. Og med holdninger der som gjør at veldig mange av oss holder oss for nesa og holder oss milevis unna noen som helst Pride markering. Det er mye i 1. mai tok jeg kunne vært enig i, men så lenge kommunister også går i den for spre sin ideologi, holder jeg meg langt unna. For jeg anser det å bli med i toget godtar jeg alle andre som er med.
Lov å spørre om hva du tenker på her? (Uthevet skrift)
Les om Oddvar Haugen over her. Han må gjerne holde på med sitt, men det er kvalmt at han gjør det i full offentlighet. Det er forbudt å gå naken på gata, dette her er ti ganger verre. FRI står for så mye at det er bare å lese der. Forrige dagen måtte en på politiavhør pga en FRI rådgiver ikke likte at vedkommende mente menn ikke kan få barn. Det er rett og slett veldig mye langt over kanten her. Hva man gjør innenfor husets vegger bryr jeg meg ikke det døyt om, men jeg bryr meg om hva som skjer i det offentlige rom.

Dette er min mening, og dermed holder jeg meg unna. Andre får ha andre meninger, men jeg tillater meg å si ifra. Så får andre ikke like det jeg skriver.

PS! Når det nærmer seg midnatt i helgen har man gjerne inntatt litt alkohol,, og da kan man bli litt for løssluppen. Prøver å slutte av her før alkoholprosenten blir for høy, men noen ganger fristes det for mye. Problemet er at jeg diskuterer saker og legger aldri merke til andres nick, dermed er det ikke alltid jeg treffer. Men husker deg nå ;), og skal blir bedre, prøve i alle fall. Ha en god debattkveld videre.
Takk for saklig og ærlig svar
Skål, og ha en flott debattkveld du og.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Malacay skrev: lør jun 11, 2022 9:20 pm Dette er med all respekt å melde bare pisspreik.
Det er ikke noe problem for meg å være åpen homofil, jeg har aldri hatt noe som helst problemer med det. Men andre har.

https://www.aftenposten.no/meninger/sid ... vy9fHuRbEk
Det er mitt pisspreik, deal with it. Om det bare hadde vært en parade for homofili, fint for dere. Men de har tatt med hele alfabetet. Jeg godtar at dere har et problem, selv om jeg jobbet i en bransje der det er mange åpne homofile. og det er så vanlig at ingen hever øyenbrynet.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Henningsen skrev: lør jun 11, 2022 10:22 pm Takk for saklig og ærlig svar
Skål, og ha en flott debattkveld du og.
Skål tilbake, er fortsatt på vinen. Når jeg går over til singel malt whiskey skal jeg slå av ;)

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: lør jun 11, 2022 10:12 pm Har ikke sett mange muslimer klage på pride i denne tråden. Enkelte andre derimot.
Hvis det er en trøst for deg kan vi jo si at det godt kan hende Pride hadde blitt forbudt dersom kristenkonservative hadde blitt i flertall i befolkningen også, men alle vet at det aldri vil skje. Jeg snakker om ting som realistisk sett vil skje.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Ja, det kan bli for meget!

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

skrivfeil
Sist redigert av Ostemanden den lør jun 11, 2022 11:23 pm, redigert 2 ganger totalt.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Malacay skrev: lør jun 11, 2022 11:00 pm
Texas_John skrev: lør jun 11, 2022 10:44 pm
Malacay skrev: lør jun 11, 2022 10:12 pm Har ikke sett mange muslimer klage på pride i denne tråden. Enkelte andre derimot.
Hvis det er en trøst for deg kan vi jo si at det godt kan hende Pride hadde blitt forbudt dersom kristenkonservative hadde blitt i flertall i befolkningen også, men alle vet at det aldri vil skje. Jeg snakker om ting som realistisk sett vil skje.
Tuller du med meg ?. Det er vel kristenkonservative i USA som har innført dont say gay loven ? Heldigvis er ungdommen i Usa betydelig betydelig mer oppegående enn den eldre generasjonen.

Det finnes ikke noen “don’t say gay” lov.
Jeg foreslår at du setter deg litt inn i hva denne loven faktisk handler om. Det viser seg at et flertall av demokrater og minoriteter (dersom det også skulle være relevant) støtter denne loven.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Ka9nen skrev: lør jun 11, 2022 10:01 pm Pride-festivalen burde slått ned på de som bruker den til upassende oppførsel (som bilde i tråden) for lenge siden. Sadomasochisme har ingenting med toleranse/stolthet for homofile å gjøre og bør eventuelt finne sted bak husets 4 vegger.


All sex foregår bak husets fire vegger. Det forekommer ikke sex i Prideparaden, og det har heller ingenting med sexuell utfoldelse å gjøre at et par viser et bilde av en fetish.
Det er viktig at BDSM og fetisjer er med i Prideparadene. Det er bare tolv år siden BDSMere ble friskmeldt fra diagnosen og personlighetsforstyrrelsen psykopati.https://www.foreningenfri.no/who-friskm ... -bdsm-ere/
BDSMere eri en sårbar situasjon når de treffer et menneske de forelsker seg i, og ønsker sex med. Mange forveksler BDSM med vold, og en voldtektsfantasi om et ønske om å bli voldtatt på ekte. Og dette kan føre til mye krøll om det kommer ut, og det gjør det gjerne om den en er forelsket i ikke skjønner hva BDSM er.
Og for ikke å snakke om hva det kan føre til om folk som ikke vet hva det er de prøver på..

Men det er ikke slik. Det er stikk motsatt. Det er faktisk masosjiten som bestemmer ned til den minste detalj hva sadisten skal gjøre, og har hun en voldtektsfantasi så er det også hun som bestemmer hvordan "voldtekten" skal skje. Og da er selvfølgelig alt som en ekte voldtekt er og medfører tatt vekk. Da er det viktig at sadisten følger ønskene og avtalene til punkt og prikke, da dette er voldsomme saker.
Dette er nå normalisert av myndighetene, men jeg legger merke til at folk flest ikke skjønner bæret og derfor er det viktig å sette søkelyset på det og vise små illustrasjoner i Pride opptoget, gjennom å krabbe på alle fire med et hundehalsbånd rundt halsen eller svinge med en pisk. Mer enn det er det vel ikke og barn skjønner vel ikke hva dette betyr. Og gjør de det kan ikke jeg se at det skader. Tvert imot.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Det er aldri nok. Aldri

Mehell

Legg inn av Mehell »

Nattevakt skrev: lør jun 11, 2022 11:03 pm.
Betyr dette at punktum er satt i denne diskusjonen?
Kjedelig, men sikkert fornuftig. Blir ikke mye diskusjon ut av at vi sitter på hver vår side og forfekter vårt syn i et forsøk på å presse våre meninger over på andre uten å prøve å forstå deres tanker og holdninger.

Vi kan kanskje prøve en litt annen vinkling før vi setter et endelig punktum?
La oss prøve å forklare hvorfor vi mener det vi mener, og la oss samtidig prøve å forstå hvorfor andre har en annen mening.

Min mening er at Pride er viktig fordi alle mennesker bør ha rett til å gi og få kjærlighet uansett hvilket kjønn man forelsker seg i. Så lenge det er gjensidig kjærlighet mellom to mennesker så er det fullstendig ubetydelig om disse har utovertiss eller innovertiss, og om de føler seg som en mann eller en kvinne. Dessverre finnes det mennesker, både i Norge og andre plasser i verden, som ikke aksepterer en slik kjærlighet og det er dessverre også fortsatt mange homofile som føler på en skam og som dermed ikke tør å leve et fullverdig liv.
Så skjønner jeg at det kan være problemer med at noen utagerer under disse markeringene, og jeg er enig i at disse er med på å undergrave poenget med Pride. Ting som burde blitt holdt innenfor husets fire vegger eller på en privat klubb for spesielt interesserte bør ikke vises frem i tog på dagtid mens mange tusen barn og voksne ser på.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Gårdsdattra skrev: lør jun 11, 2022 11:13 pm
Ka9nen skrev: lør jun 11, 2022 10:01 pm Pride-festivalen burde slått ned på de som bruker den til upassende oppførsel (som bilde i tråden) for lenge siden. Sadomasochisme har ingenting med toleranse/stolthet for homofile å gjøre og bør eventuelt finne sted bak husets 4 vegger.


All sex foregår bak husets fire vegger. Det forekommer ikke sex i Prideparaden, og det har heller ingenting med sexuell utfoldelse å gjøre at et par viser et bilde av en fetish.
Det er viktig at BDSM og fetisjer er med i Prideparadene. Det er bare tolv år siden BDSMere ble friskmeldt fra diagnosen og personlighetsforstyrrelsen psykopati.https://www.foreningenfri.no/who-friskm ... -bdsm-ere/
BDSMere eri en sårbar situasjon når de treffer et menneske de forelsker seg i, og ønsker sex med. Mange forveksler BDSM med vold, og en voldtektsfantasi om et ønske om å bli voldtatt på ekte. Og dette kan føre til mye krøll om det kommer ut, og det gjør det gjerne om den en er forelsket i ikke skjønner hva BDSM er.
Og for ikke å snakke om hva det kan føre til om folk som ikke vet hva det er de prøver på..

Men det er ikke slik. Det er stikk motsatt. Det er faktisk masosjiten som bestemmer ned til den minste detalj hva sadisten skal gjøre, og har hun en voldtektsfantasi så er det også hun som bestemmer hvordan "voldtekten" skal skje. Og da er selvfølgelig alt som en ekte voldtekt er og medfører tatt vekk. Da er det viktig at sadisten følger ønskene og avtalene til punkt og prikke, da dette er voldsomme saker.
Dette er nå normalisert av myndighetene, men jeg legger merke til at folk flest ikke skjønner bæret og derfor er det viktig å sette søkelyset på det og vise små illustrasjoner i Pride opptoget, gjennom å krabbe på alle fire med et hundehalsbånd rundt halsen eller svinge med en pisk. Mer enn det er det vel ikke og barn skjønner vel ikke hva dette betyr. Og gjør de det kan ikke jeg se at det skader. Tvert imot.
Det stemmer godt med virkeligheten det du skriver. hadde en kvinnelig kollega i reykjavik som drev med bdsm som dominatrix, verdens hyggeligste dame, fortalte det som du sier at dette er ikke voldelig,

Alle har en fetisj, det er svært få som tør å vise den

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Mehell skrev: lør jun 11, 2022 11:18 pm
Nattevakt skrev: lør jun 11, 2022 11:03 pm.
Betyr dette at punktum er satt i denne diskusjonen?
Kjedelig, men sikkert fornuftig. Blir ikke mye diskusjon ut av at vi sitter på hver vår side og forfekter vårt syn i et forsøk på å presse våre meninger over på andre uten å prøve å forstå deres tanker og holdninger.

Vi kan kanskje prøve en litt annen vinkling før vi setter et endelig punktum?
La oss prøve å forklare hvorfor vi mener det vi mener, og la oss samtidig prøve å forstå hvorfor andre har en annen mening.

Min mening er at Pride er viktig fordi alle mennesker bør ha rett til å gi og få kjærlighet uansett hvilket kjønn man forelsker seg i. Så lenge det er gjensidig kjærlighet mellom to mennesker så er det fullstendig ubetydelig om disse har utovertiss eller innovertiss, og om de føler seg som en mann eller en kvinne. Dessverre finnes det mennesker, både i Norge og andre plasser i verden, som ikke aksepterer en slik kjærlighet og det er dessverre også fortsatt mange homofile som føler på en skam og som dermed ikke tør å leve et fullverdig liv.
Så skjønner jeg at det kan være problemer med at noen utagerer under disse markeringene, og jeg er enig i at disse er med på å undergrave poenget med Pride. Ting som burde blitt holdt innenfor husets fire vegger eller på en privat klubb for spesielt interesserte bør ikke vises frem i tog på dagtid mens mange tusen barn og voksne ser på.
Nei klarte og poste samme ting to ganger på rad..

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Nattevakt skrev: lør jun 11, 2022 11:19 pm Alle har en fetisj, det er svært få som tør å vise den
Hvorfor må alle med en fetisj vise den i offentligheten. Hva og hvem hjelper det?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: lør jun 11, 2022 11:07 pm Mulig jeg er litt skarp nå, men jeg ser ikke den store forskjellen på hvordan ekstreme muslimer ser på homofile og hvordan du og folk i enkelte delstater i USA gjør det ? Men du kan sikkert forklare forskjellen ?
Forskjellen er selvfølgelig at det er 26 muslimske land i verden med 2 milliarder mennesker, hvorav minst 10 har dødsstraff for homofili og resten vel har fengsel og et par hundre piskeslag. Når det gjelder muslimer i Europa, som vil være i flertall fra ca 2050 i flere land, svarer feks halvparten av britiske muslimer at homofili bør være straffbart.

Jeg tror innerst inne at selv du skjønner forskjellen, men kanskje jeg er for optimistisk.

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

Malacay skrev: lør jun 11, 2022 11:30 pm
bundetrente skrev: lør jun 11, 2022 11:08 pm
Malacay skrev: lør jun 11, 2022 11:00 pm

Tuller du med meg ?. Det er vel kristenkonservative i USA som har innført dont say gay loven ? Heldigvis er ungdommen i Usa betydelig betydelig mer oppegående enn den eldre generasjonen.

Det finnes ikke noen “don’t say gay” lov.
Jeg foreslår at du setter deg litt inn i hva denne loven faktisk handler om. Det viser seg at et flertall av demokrater og minoriteter (dersom det også skulle være relevant) støtter denne loven.
Hvilken lov ? Det er jo en ikke-eksisterende lov i følge deg ? Hva er det studentene i Florida protesterer mot ?

Det er ingen homofile som krever særrettigheter. De krever ingen rettigheter som du ikke har. Men de har det ikke og derfor demonstrerer man.
Den loven du refererer til heter ikke det du tror den heter, og den sier ikke det du tror den sier. Sjekk det opp.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Malacay skrev: lør jun 11, 2022 11:07 pm Mulig jeg er litt skarp nå, men jeg ser ikke den store forskjellen på hvordan ekstreme muslimer ser på homofile og hvordan du og folk i enkelte delstater i USA gjør det ? Men du kan sikkert forklare forskjellen ?
Det er ikke skarpt i det hele tatt. Du har helt rett.
Kristenfundametalismen enkelte steder i usa er faktisk veldig lik fundamentalistisk islam, selv om de selv tror de er såå mye bedre.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

For min del kan jenter elske jenter og gutter elske gutter. Folk kan gå i prise-tog, og ha det akkurat så gøy de bare ønsker. Gutter kan kle seg i jenteklær og jenter kan kle seg i gutteklær.
Gutter og jenter kan skifte kjønn hvis det er slik at de er «født i feil kropp»

Men der går grensen for meg. Kjenner jeg begynner å bli LITT sliten av denne daglige kampen om hvem som er først ute med å finne opp ett nytt kjønn.

Gutter er gutter, og jenter er jenter, til de er ferdige med sin kjønnsoperasjon.

Hvis noen føler seg krenket over dette, så definerer jeg meg som en person som gir fullstendig faen i det.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Gårdsdattra skrev: lør jun 11, 2022 11:13 pm
Ka9nen skrev: lør jun 11, 2022 10:01 pm Pride-festivalen burde slått ned på de som bruker den til upassende oppførsel (som bilde i tråden) for lenge siden. Sadomasochisme har ingenting med toleranse/stolthet for homofile å gjøre og bør eventuelt finne sted bak husets 4 vegger.


All sex foregår bak husets fire vegger. Det forekommer ikke sex i Prideparaden, og det har heller ingenting med sexuell utfoldelse å gjøre at et par viser et bilde av en fetish.
Det er viktig at BDSM og fetisjer er med i Prideparadene. Det er bare tolv år siden BDSMere ble friskmeldt fra diagnosen og personlighetsforstyrrelsen psykopati.https://www.foreningenfri.no/who-friskm ... -bdsm-ere/
BDSMere eri en sårbar situasjon når de treffer et menneske de forelsker seg i, og ønsker sex med. Mange forveksler BDSM med vold, og en voldtektsfantasi om et ønske om å bli voldtatt på ekte. Og dette kan føre til mye krøll om det kommer ut, og det gjør det gjerne om den en er forelsket i ikke skjønner hva BDSM er.
Og for ikke å snakke om hva det kan føre til om folk som ikke vet hva det er de prøver på..

Men det er ikke slik. Det er stikk motsatt. Det er faktisk masosjiten som bestemmer ned til den minste detalj hva sadisten skal gjøre, og har hun en voldtektsfantasi så er det også hun som bestemmer hvordan "voldtekten" skal skje. Og da er selvfølgelig alt som en ekte voldtekt er og medfører tatt vekk. Da er det viktig at sadisten følger ønskene og avtalene til punkt og prikke, da dette er voldsomme saker.
Dette er nå normalisert av myndighetene, men jeg legger merke til at folk flest ikke skjønner bæret og derfor er det viktig å sette søkelyset på det og vise små illustrasjoner i Pride opptoget, gjennom å krabbe på alle fire med et hundehalsbånd rundt halsen eller svinge med en pisk. Mer enn det er det vel ikke og barn skjønner vel ikke hva dette betyr. Og gjør de det kan ikke jeg se at det skader. Tvert imot.
Ikke ofte jeg er uenig med deg, men her er en av de gangene.
Jeg har selvfølgelig ikke noe i mot at noen er sadomasochister eller har andre fetisjer. Så lenge disse bedrives med likesinnede som gir sitt samtykke så er det egentlig fritt frem til å gjøre som man vil. Men som med all annen seksuell aktivitet så mener jeg at dette skal skje på privaten. Kardemommeloven passer egentlig veldig bra inn her.
Problemet er dog at man kan plage andre ved å vise frem fetisjer i en slik parade.
Og hva med de som har som fetisj å ha sex på offentlige plasser, eller å vise frem sitt kjønn på offentlige plasser? Skal de også få vise frem fetisjen sin i denne paraden? Hvor setter man grensen?

La Pride være noe som alle kan være stolte over. Hvor homofile kan føle støtte og trygghet, hvor heterofile kan få en forståelse for at kjærlighet er vakkert uansett hvem man forelsker seg i, og hvor vi kan bygge fellesskap hvor mennesker tør være seg selv uten frykt. La oss gjøre dette uten å pushe grenser for hva som skal tolereres av nakenhet og seksuell utagerende oppførsel.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Retnuh skrev: lør jun 11, 2022 11:49 pm For min del kan jenter elske jenter og gutter elske gutter. Folk kan gå i prise-tog, og ha det akkurat så gøy de bare ønsker. Gutter kan kle seg i jenteklær og jenter kan kle seg i gutteklær.
Gutter og jenter kan skifte kjønn hvis det er slik at de er «født i feil kropp»

Men der går grensen for meg. Kjenner jeg begynner å bli LITT sliten av denne daglige kampen om hvem som er først ute med å finne opp ett nytt kjønn.

Gutter er gutter, og jenter er jenter, til de er ferdige med sin kjønnsoperasjon.

Hvis noen føler seg krenket over dette, så definerer jeg meg som en person som gir fullstendig faen i det.
Haha. Du har vel lov å definere deg som akkurat hva du vil i disse dager, så den er innafor slik jeg ser det.
Jeg er også litt forvirret og lei over alle disse nye tingene, men det at jeg er forvirret er ikke grunn nok til at jeg ikke skal akseptere det. Hvis noen sier til meg at de vil tituleres med han/hun/hen/det eller hva det nå enn er så skal jeg gjøre mitt ytterste for å etterleve det.
Jeg skal selvfølgelig også gjøre det samme for å la deg definere deg selv som en person som gir fullstendig faen :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»