Pride - er det nok nå?

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av ehall »

William_S skrev: søn jun 04, 2023 2:12 pm Pride trengs fortsatt
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/t ... 1.16433065
Er jo akkurat dette som er noe av problemet. De flagger nå mens bygde Pride toget skal gå 17. juni. Uten at dere skjønner det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Texas_John skrev: søn jun 04, 2023 2:06 pm

Samtidig er antakelig homofile overrepresentert hva angår å tilhøre de som higer mest etter denne innvandringen, interessant.
Crazy Horse stilte et godt spørsmål som skaper såpass mye dilemmaer for enkelte, at de velger å ignorere det.

"Er det da rett at pridetog går gjennom den bydel i Oslo med flest muslimer ? Dypt troende muslimer som er bokstavtro i forhold til Koranen liker ikke homofili. Skal vi ikke respektere dette" ?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Guttorm123 skrev: søn jun 04, 2023 2:28 pm
Texas_John skrev: søn jun 04, 2023 2:06 pm

Samtidig er antakelig homofile overrepresentert hva angår å tilhøre de som higer mest etter denne innvandringen, interessant.
Crazy Horse stilte et godt spørsmål som skaper såpass mye dilemmaer for enkelte, at de velger å ignorere det.

"Er det da rett at pridetog går gjennom den bydel i Oslo med flest muslimer ? Dypt troende muslimer som er bokstavtro i forhold til Koranen liker ikke homofili. Skal vi ikke respektere dette" ?
Har sett spørsmålet besvart fleire gangar, men kan svare eg og. Ja, det er rett at pridetoget skal gå der det provoserer mest. Det er eit av poenga med pride det å vise at ein ikkje lar seg kue av verken muslimar eller ekstrem høgre.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

William_S skrev: søn jun 04, 2023 2:12 pm Pride trengs fortsatt
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/t ... 1.16433065
Og selvsagt blir det forsidesak i alle landets aviser at en eller annen skrulling har brent ned et flagg. Hvorfor gi det oppmerksomhet?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

MRSA skrev: søn jun 04, 2023 2:33 pm Ja, det er rett at pridetoget skal gå der det provoserer mest. Det er eit av poenga med pride det å vise at ein ikkje lar seg kue av verken muslimar eller ekstrem høgre.
Er det mange høyreekstremister på Grønland?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Malacay skrev: søn jun 04, 2023 2:42 pm Nei. Grunnen er å vise at skeive har lov til å gå akkurat hvor de vil uten å bli utsatt for vold eller trusler.
På samme måte som andre grupperinger kan bruke ytringsfriheten sin hvor de vil, uten å bli utsatt for vold og trusler?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Malacay skrev: søn jun 04, 2023 2:51 pm Selvfølgelig.
Da noterer jeg bak øreflippen av du mener det er flott at en gitt organisasjon brenner koranen foran en moske.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Malacay skrev: søn jun 04, 2023 3:04 pm Jeg mener ikke det er flott, men jeg mener man skal ha lov til å gjøre det. Mye jeg synes er teit men fortsatt mener skal være lovlig.
Oki. Jeg trodde du mente det var flott med et pride-tog gjennom Grønland. Men så var det bare teit...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Crazy Horse skrev: søn jun 04, 2023 1:04 pm
Henningsen skrev: søn jun 04, 2023 12:28 pm
Crazy Horse skrev: søn jun 04, 2023 12:03 pm

For meg er Grønland en stor øy, og ikke en bydel i Oslo hvor jeg aldri - i motsetning til øya - vil sette mine ben. Du hevder at paraden har gått i bydelen Grønland, uten problemer - skriver du. Var ikke i stand til å imøtegå dette, da jeg er opptatt av andre ting i livet. Leste imidlertid Guttorm 123 sitt innlegg med en lang rekke linker om den muslimske majoriteten på Grønland sitt syn på homofili. Stemmer ikke akkurat med et «problemfritt pridetog gjennom Grønland». Vi nordmenn - og da særlig de lett krenkbare wokere - skal da ikke såre eller krenke andre. Er det da rett at pridetog går gjennom den bydel i Oslo med flest muslimer ? Dypt troende muslimer som er bokstavtro i forhold til Koranen liker ikke homofili. Skal vi ikke respektere dette ?
Det har gått pridetog gjennom Grønland i Oslo, og det gikk vel problemfritt..?
Jeg er stadig vekk der, og ser ingen grunn til å unngå området.
Tror riktignok en del mørkredde ville opplevd det ubehagelig.

Du må ikke tro på alt guttormen skriver, han pusher den mørkredde propagandaen sin non stop, og har neppe vært i disse områdene engang...
Trist med slike folk.
Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Jeg skal ikke innlede meg på prosenter her, men det er et faktum at mange muslimer ikke liker homofili. Det er bare å se hen til synet på homofili i land rundt om i verden med muslimsk styre. Du får gå hånd i hånd med et menneske av samme kjønn i Kabul. Lykke til ! Synet på homofili blant muslimer bosatt i Norge - kulturelt eller religiøst betinget - er ikke udelt positivt. Er det ikke da provokativt av pridetog å gå gjennom Grønland ? Krenkes ikke mange muslimer da ?
Du vet at vi bor i Norge...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Crazy Horse skrev: søn jun 04, 2023 1:04 pm Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Jeg skal ikke innlede meg på prosenter her, men det er et faktum at mange muslimer ikke liker homofili. Det er bare å se hen til synet på homofili i land rundt om i verden med muslimsk styre. Du får gå hånd i hånd med et menneske av samme kjønn i Kabul. Lykke til ! Synet på homofili blant muslimer bosatt i Norge - kulturelt eller religiøst betinget - er ikke udelt positivt. Er det ikke da provokativt av pridetog å gå gjennom Grønland ? Krenkes ikke mange muslimer da ?
Her forvirrer du Henningsen, så noe svar vil du neppe få derfra...

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Malacay skrev: søn jun 04, 2023 3:18 pm Nei, jeg synes ikke det er teit.
Det er med andre ord greit å provosere muslimer for pride pga. homoseksualitet, men når andre organisasjoner gjør det pga. ytringsfriheten, så er det teit. Forstår jeg deg rett her?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 3:11 pm
Malacay skrev: søn jun 04, 2023 3:04 pm Jeg mener ikke det er flott, men jeg mener man skal ha lov til å gjøre det. Mye jeg synes er teit men fortsatt mener skal være lovlig.
Oki. Jeg trodde du mente det var flott med et pride-tog gjennom Grønland. Men så var det bare teit...
Kanskje hans syns Pride er flott og koranbrenning er teit?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:33 pm Kanskje hans syns Pride er flott og koranbrenning er teit?
Prøver å få litt klarhet i nettopp dette...

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 3:34 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:33 pm Kanskje hans syns Pride er flott og koranbrenning er teit?
Prøver å få litt klarhet i nettopp dette...
Syns det virker ganske klart. Han skrev at koranbrenning er teit og du tolket det som at Pride er teit. Da ligger vel problemet hos deg?

Koranbrenning og Pride er jo ikke det samme.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:35 pm Koranbrenning og Pride er jo ikke det samme.
Selvsagt ikke, men i begge tilfeller går man inn for å provosere muslimer for henholdsvis homoseksualitet og ytringsfriheten. Da ville det vært greit å fått litt klarhet i hvorfor man brunbeiser den ene, og hyller den andre.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 3:39 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:35 pm Koranbrenning og Pride er jo ikke det samme.
Selvsagt ikke, men i begge tilfeller går man inn for å provosere muslimer for henholdsvis homoseksualitet og ytringsfriheten. Da ville det vært greit å fått litt klarhet i hvorfor man brunbeiser den ene, og hyller den andre.
Tror ikke alle er enige i at SIAN brenner Koranen «for ytringsfrihet». Så det er kanskje der du svikter.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:41 pm Tror ikke alle er enige i at SIAN brenner Koranen «for ytringsfrihet». Så det er kanskje der du svikter.
Nei, også for å provosere. Akkurat som pride, som det ble hevdet tidligere i tråden. Begge provoserer muslimer med viten og vilje. Den ene hylles og den andre brunbeises.

lund

Legg inn av lund »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 3:44 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:41 pm Tror ikke alle er enige i at SIAN brenner Koranen «for ytringsfrihet». Så det er kanskje der du svikter.
Nei, også for å provosere. Akkurat som pride, som det ble hevdet tidligere i tråden. Begge provoserer muslimer med viten og vilje. Den ene hylles og den andre brunbeises.
Ledende personer i SIAN brunbeiser vel strengt tatt seg selv med uttalelser. Der har du vel også en forskjell.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 3:44 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:41 pm Tror ikke alle er enige i at SIAN brenner Koranen «for ytringsfrihet». Så det er kanskje der du svikter.
Nei, også for å provosere. Akkurat som pride, som det ble hevdet tidligere i tråden. Begge provoserer muslimer med viten og vilje. Den ene hylles og den andre brunbeises.
Ikke også for å provosere. Kun for å provosere. Den ene kjemper for å kunne elske den man hvem og vise det hvor man vil. Den andre kjemper for å brenne bøker hvor man vil(?).

Jeg syns helt klart den ene er flott og den andre er teit. Ikke så uklart det.

Pride-toget går forresten en gang i måneden. Og det går i store deler av Oslo. SIAN er utenfor moskeer nesten hver uke og brenner koraner.

Hvordan hadde de som syns det blir «for mye Pride» reagert hvis det hadde vært Pride-tog hver uke?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

lund skrev: søn jun 04, 2023 3:45 pm Ledende personer i SIAN brunbeiser vel strengt tatt seg selv med uttalelser. Der har du vel også en forskjell.
Meget mulig, men det er hovedsaklig koranbrenningen som provoserer de samme som vil at pride skal provosere muslimer. Dersom jeg, som en helt ukjent mann som ikke har sagt et eneste ord offentlig om hva jeg står for, stilte meg opp med en brennende koran, så ville de samme som vil provosere muslimer gjennom pride, brunbeise meg.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:48 pm Ikke også for å provosere. Kun for å provosere. Den ene kjemper for å kunne elske den man hvem og vise det hvor man vil. Den andre kjemper for å brenne bøker hvor man vil(?).

Jeg syns helt klart den ene er flott og den andre er teit. Ikke så uklart det.

Pride-toget går forresten en gang i måneden. Og det går i store deler av Oslo. SIAN er utenfor moskeer nesten hver uke og brenner koraner.

Hvordan hadde de som syns det blir «for mye Pride» reagert hvis det hadde vært Pride-tog hver uke?
Å brenne bøker hvor man vil er under ytringsfriheten og blir gjort nettopp for å vise at dette faktisk er lov i Norge, vel vitende om at det provoserer muslimer. Har det vært pride-tog hver uke, så ville vel dem som synes det er for mye, synes det er altfor mye.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 3:53 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:48 pm Ikke også for å provosere. Kun for å provosere. Den ene kjemper for å kunne elske den man hvem og vise det hvor man vil. Den andre kjemper for å brenne bøker hvor man vil(?).

Jeg syns helt klart den ene er flott og den andre er teit. Ikke så uklart det.

Pride-toget går forresten en gang i måneden. Og det går i store deler av Oslo. SIAN er utenfor moskeer nesten hver uke og brenner koraner.

Hvordan hadde de som syns det blir «for mye Pride» reagert hvis det hadde vært Pride-tog hver uke?
Å brenne bøker hvor man vil er under ytringsfriheten og blir gjort nettopp for å vise at dette faktisk er lov i Norge, vel vitende om at det provoserer muslimer. Har det vært pride-tog hver uke, så ville vel dem som synes det er for mye, synes det er altfor mye.
Det er lov under ytringsfriheten, men det er teit og barnslig.

Ville vi fått flere drapstrusler og sjikane og kanskje til og med vold fra de som syns det er for mye Pride hvis de hadde vært like aktive og pågående som Sian? Hva hvis Pride hadde oppsøkt de som hater Pride og holdt dragshow på gaten utenfor jobben deres, kirken deres eller huset deres hver uke? Hadde noen av dem mistet besinnelsen da?
Sist redigert av Solvgutt1 den søn jun 04, 2023 3:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:55 pm Det er lov under ytringsfriheten, men det er teit og barnslig.
Men å gå i lær og pisk gjennom Grønland for å provosere er ikke det? Jeg vet at det er et fåtall av de mange i pride-toget som ikke gjør det, men noen er det. Er ikke det også teit og barnslig? Ser du tok over stafett-pinnen for Malacay, men det er greit.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 3:58 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:55 pm Det er lov under ytringsfriheten, men det er teit og barnslig.
Men å gå i lær og pisk gjennom Grønland for å provosere er ikke det? Jeg vet at det er et fåtall av de mange i pride-toget som ikke gjør det, men noen er det. Er ikke det også teit og barnslig?
Jeg syns det er teit å gå i lær og pisk ja, men jeg syns ikke det er teit å markere Pride også i områder som ikke liker Prise, en gang i året.

Hadde de gjort dette hver eneste uke, og kun utenfor lokalene til grupper som ikke liker Pride hadde jeg nok sett på det som ganske teit.
Sist redigert av Solvgutt1 den søn jun 04, 2023 4:00 pm, redigert 1 gang totalt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:55 pm Ville vi fått flere drapstrusler og sjikane og kanskje til og med vold fra de som syns det er for mye Pride hvis de hadde vært like aktive og pågående som Sian? Hva hvis Pride hadde oppsøkt de som hater Pride og holdt dragshow på gaten utenfor jobben deres, kirken deres eller huset deres hver uke? Hadde noen av dem mistet besinnelsen da?
Ingen grunn til å komplisere debatten med hypotetiske problemstillinger pga. manglende svar.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:00 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:55 pm Ville vi fått flere drapstrusler og sjikane og kanskje til og med vold fra de som syns det er for mye Pride hvis de hadde vært like aktive og pågående som Sian? Hva hvis Pride hadde oppsøkt de som hater Pride og holdt dragshow på gaten utenfor jobben deres, kirken deres eller huset deres hver uke? Hadde noen av dem mistet besinnelsen da?
Ingen grunn til å komplisere debatten med hypotetiske problemstillinger pga. manglende svar.
Det er du som sammenligner Sian og Pride. Hadde Pride brukt de samme metodene som SIAN hadde vi nok sett mer vold og trusler mot Pride, og ikke kun fra muslimer. De får veldig mye hets og trusler for den ene måneden de holder på. Gjerne fra folk som liker SiAN.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:59 pm Jeg syns det er teit å gå i lær og pisk ja, men jeg syns ikke det er teit å markere Pride også i områder som ikke liker Pride, en gang i året.
Så en gang i året skal man få lov til å bevisst provosere muslimer, og atpåtil bli hyllet for dette i media og regjering. Men tenner du på en bok av nøyaktig samme grunn, så er helvete løs.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: søn jun 04, 2023 4:04 pm
Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 3:59 pm Jeg syns det er teit å gå i lær og pisk ja, men jeg syns ikke det er teit å markere Pride også i områder som ikke liker Pride, en gang i året.
Så en gang i året skal man få lov til å bevisst provosere muslimer, og atpåtil bli hyllet for dette i media og regjering. Men tenner du på en bok av nøyaktig samme grunn, så er helvete løs.
Men har lov å provosere muslimer hele året. Så har vi andre lov å mene at noe er teit, og annet ikke er det.

Hovedhensikten med Pride-toget er nok ikke å provosere muslimer.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:01 pm Det er du som sammenligner Sian og Pride.
Vel. Begge gjør en bestemt ting for å provosere en annen minoritet, nemlig muslimene. Ingen av handlingene til pride eller SIAN er til fysisk skade for noen, likevel hylles den ene mens den andre fordømmes.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 4:05 pm Hovedhensikten med Pride-toget er nok ikke å provosere muslimer.
Ifølge Malacay er det det som er hovedhensikten ved å gå gjennom Grønland.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»