Lokalvalget 2023

Svar
William_S

Re: Lokalvalget 2023

Legg inn av William_S »

Så er jo regjeringen enormt upopulær uten at det egentlig er veldig fortjent heller. Men det er klart det oser en arroganse over at de ikke turte å bli med i Debatten over fattigdom og lignende selv om de gjorde det i går. AP bør virkelig se til Danmark hvor Socialdemokratene gjorde et veldig bra valg. Det samme Sverige selv om de forsåvidt tapte der, så var det ingen knockout for den borgerlige siden i Sverige, snarere tvert om.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

William_S skrev: ons nov 23, 2022 7:58 am Så er jo regjeringen enormt upopulær uten at det egentlig er veldig fortjent heller. Men det er klart det oser en arroganse over at de ikke turte å bli med i Debatten over fattigdom og lignende selv om de gjorde det i går. AP bør virkelig se til Danmark hvor Socialdemokratene gjorde et veldig bra valg. Det samme Sverige selv om de forsåvidt tapte der, så var det ingen knockout for den borgerlige siden i Sverige, snarere tvert om.
I Sverige tapte AP på grunn av dårlege val for dei andre partia på venstresiden. I Danmark vant venstresiden på grunn av godt val for AP.

I Norge har AP og SP forferdige målinger. Samstundes som resten av venstresiden gjer det bra. Dog har Høgre i motsetning til sine venner i Danmark og Sverige fantastiske tall.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Canucks skrev: tir nov 22, 2022 11:25 pm Om Ap er nede på 14-15 så er det nok også fordi at mange har funnet veien til Rødt,SP og MDG(holder stand), og at det kun er noen få prosenter som har skiftet side. Må vel en ganske kraftig sving i Oslo for å endre noe.
Med tanke på at MDG, SV og Rødt lå på nesten 30% alene, er sannsynligheten for skifte i Oslo liten slik jeg ser det. Problematikken for de borgerlige er at mange av disse velgerne må bytte side, og da er det Venstre som er eneste mulighet. Sevlv om Høyre skulle få mange stemmer fra Ap, vil nok de andre rødgrønne partiene få det også. Generaliseringen er jo nettopp at disse er mer ideologisk sentrert enn personfokusert?

Ville ikke overraske meg om SV og Rødt til sammen er like store som Ap i Oslo. Må innrømme at disse målingene som har MDG nede på 11-12% virker noe far-fetched. MDG tjener nokså rått på nye velgere som bikker 18 gjør de ikke det? Tips for Oslo:

Høyre: 26.5%
Ap: 17.5%
MDG: 14%
SV: 11.5%
Rødt 9%
Venstre: 7-8%
FrP: 6%
KrF: 1.5%
Sp: 1%
Andre: 3-4%

Everenga

Legg inn av Everenga »

Canucks skrev: tir nov 22, 2022 11:25 pm
GoingKronos skrev: tir nov 22, 2022 10:51 pm
Canucks skrev: tir nov 22, 2022 11:59 am Selv med målingene som AP har om dagen så vil de fortsatt beholde makta i Oslo, og det med Høyre og borgerlige partier sin fremarsj, selv om noe av tapet til AP også er til Rødt og SV, så har det vært bevegelse over to borgerlig side, så tror at man kan konkludere med at Oslo forblir rødgrønt uansett hva som skjer, og samme med Trondheim.
Jeg tror nok ikke de borgerlige skal gi opp verken Oslo eller Trondheim enda. Frp ligger veldig lavt, det har jo mye med Høyre å gjøre og at Sp er svak i byene - men Venstre kan sikkert flytte noen velgere over til borgerlig side om folk vil ha nytt styre etter mange år med AP. I Trondheim får de jo i det minste et nytt ansikt uansett, mens Raymond Johansen skal prøve å bli gjenvalgt for en tredje periode.

Og vi vet jo ikke om AP har bunnet ut heller, og ingen nylige målinger i Oslo - med tanke på hvordan det ser ut nasjonalt så kan vi fort snakke om AP nede i 14-15 i hovedstaden.
Om Ap er nede på 14-15 så er det nok også fordi at mange har funnet veien til Rødt,SP og MDG(holder stand), og at det kun er noen få prosenter som har skiftet side. Må vel en ganske kraftig sving i Oslo for å endre noe.
Skal bli artig med en lokal meningsmåling for Oslo snart. Hadde ikke tro på noe skifte men jeg har en mistanke om at den borgerlige blokken fort er størst. Evenrud ute for Rødt, SV veldig anonyme lokalt og mister Lysbakken nasjonalt, MDG omtales i samme åndedrag som fehuer med maling i Frognerparken og AP fortsetter å tømme rifla mot egne føtter. Dette kan bli interessant.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Everenga skrev: ons nov 23, 2022 10:47 am
Canucks skrev: tir nov 22, 2022 11:25 pm
GoingKronos skrev: tir nov 22, 2022 10:51 pm

Jeg tror nok ikke de borgerlige skal gi opp verken Oslo eller Trondheim enda. Frp ligger veldig lavt, det har jo mye med Høyre å gjøre og at Sp er svak i byene - men Venstre kan sikkert flytte noen velgere over til borgerlig side om folk vil ha nytt styre etter mange år med AP. I Trondheim får de jo i det minste et nytt ansikt uansett, mens Raymond Johansen skal prøve å bli gjenvalgt for en tredje periode.

Og vi vet jo ikke om AP har bunnet ut heller, og ingen nylige målinger i Oslo - med tanke på hvordan det ser ut nasjonalt så kan vi fort snakke om AP nede i 14-15 i hovedstaden.
Om Ap er nede på 14-15 så er det nok også fordi at mange har funnet veien til Rødt,SP og MDG(holder stand), og at det kun er noen få prosenter som har skiftet side. Må vel en ganske kraftig sving i Oslo for å endre noe.
Skal bli artig med en lokal meningsmåling for Oslo snart. Hadde ikke tro på noe skifte men jeg har en mistanke om at den borgerlige blokken fort er størst. Evenrud ute for Rødt, SV veldig anonyme lokalt og mister Lysbakken nasjonalt, MDG omtales i samme åndedrag som fehuer med maling i Frognerparken og AP fortsetter å tømme rifla mot egne føtter. Dette kan bli interessant.
For Oslo sin del virker det slik at uansett selvskudd, skandaler og idioti som kommer fra dagens styre så sitter dem overraskende trygt. Grunnen er at folk har det relativt greit i byen nå og flertallet er nokså enig i den retningen byen har tatt. Vi kommer ikke til å få et skifte før økonomien tanker og folk får øynene opp for hvor mye som faktisk sløses bort.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Everenga skrev: ons nov 23, 2022 10:47 am Skal bli artig med en lokal meningsmåling for Oslo snart. Hadde ikke tro på noe skifte men jeg har en mistanke om at den borgerlige blokken fort er størst. Evenrud ute for Rødt, SV veldig anonyme lokalt og mister Lysbakken nasjonalt, MDG omtales i samme åndedrag som fehuer med maling i Frognerparken og AP fortsetter å tømme rifla mot egne føtter. Dette kan bli interessant.
Spent på Oslo (ikke overraskende når man bor her)

Tror ikke vi er så langt for unna det resultatet vi fikk sist på en meningsmåling heller...

I mitt hode vil jeg tro MDG går mest tilbake fra sine 15% til litt under 10, og at de som stemte dem heller trekker til H, R og SV. FNB (eller hva de nå kaller seg) har så og si forsvunnet, så de stemmene går mer over til H, V og FRP

Rødt og SV sin taktikk med å splitte byen i dere mot oss vil dessverre fortsette å lykkes.

Centrist

Legg inn av Centrist »

PollofPolls leverte i går en snittmåling fra 39 kommuner i tidsrommet februar-november, hvor de samlet leverte ca. 50% av totale stemmer. De fleste målingene august-september. Derav ikke så mange målinger i den veldig svake perioden til Ap.

Ap 23,3 (24.8)
H 27,3 (20,1)
Frp 11,2 (8,2)
SV 7,5 (6,1)
Sp 6,9 (14,4)
KrF 3,5 (4,0)
V 4,7 (3,9)
MDG 4,2 (6,8)
R 5,1 (3,8)
Andre 6,3 (7,9)

Man er mer tilbake til typ 2011 og tidligere med Høyre høyt og Sp lavt. Som ventet så er dette tale om perioder, for det er mange velgere som ikke akkurat er lojale der. De fire små overraskende små, men det er vel en bivirkning av Ap ikke har mistet så mye som forventet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Centrist skrev: ons nov 23, 2022 10:23 am Må innrømme at disse målingene som har MDG nede på 11-12% virker noe far-fetched. MDG tjener nokså rått på nye velgere som bikker 18 gjør de ikke det?
Det er vel en myte, MDG fikk altså 8% i skolevalget i Oslo sist, mens de fikk 8,5% i det virkelige valget. Jeg syns jo det er litt fascinerende at Frp og MDG gjorde det like bra i skolevalget i Oslo, det er virkelig ikke den allmenne oppfatning.

MDG sitt fantastiske valgresultat i 2019 betyr at de hentet velgere som tidligere har stemt på den borgerlige siden og nå får vi jo se hva vinteren bringer - men det virker i utgangspunktet vanskelig å være et miljøparti i en tid med høye energipriser og økonomiske tøffe kår som i tillegg har mistet sitt største trekkplaster i Lan.

William_S

Legg inn av William_S »

Kommet ny måling fra Oslo. Høyre gjør det bra og Ap dårlig men det er likevel ikke borgerlig flertall i hovedstaden. Ap reddes av en ellers sterk venstreside og MDG. Rødt er helt upåvirket av de skandalene Oslo partiet har gjennomgått i det siste. Ut fra dette tror jeg ikke det blir et borgerlig byråd i Oslo til høsten. Problemet til Høyre er at deres samarbeidspartnere utenom Venstre gjør det dårlig. Frp og KrF er liksom en dårlig match for Oslo. Høyres håp kan jo være å lokke over MDG, men det virker nokså utenkelig per ce da de i byrådet Johansen får enormt med gjennomslag
https://www.aftenposten.no/norge/politi ... -paa-lenge

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

William_S skrev: ons des 07, 2022 8:04 pm Kommet ny måling fra Oslo. Høyre gjør det bra og Ap dårlig men det er likevel ikke borgerlig flertall i hovedstaden. Ap reddes av en ellers sterk venstreside og MDG.
Det er jevnt, de borgerlige må snu to mandater. Det hadde vært interessant med spørsmål om hvor mange som er fornøyd med byrådet, det hadde gikk en indikasjon på hvor stor sjanse opposisjonen har. Og hvilken strategi som partiene bør ha, er Raymond Johansen populær nok til at AP kan drive valgkamp med viktigheten av et sterkt AP?

William_S

Legg inn av William_S »

Fortsatt rødgrønt flertall i Oslo, men SV er nesten større enn AP i denne målingen. Hovedproblemet til Høyre er igjen at samarbeidspartiene deres gjør det ganske svakt utenom Venstre. Det er jevnt ja, men det er alltid jevnt i Oslo. SV gjør det klokelig å ikke fremme noen egen byrådslederkandidat (magaplasket til Vedum som statsministerkandidat kan vel alle huske). Venstre drømmer om et byråd av Høyre, Venstre og MDG, men jeg ser det ikke helt for meg etter dette valget. MDG får ganske mye gjennomslag i byrådet Johansen. Samtidig så vet vi at Oslo Venstre og Oslo FrP har ganske lite til overs for hverandre, selv om mitt inntrykk i den senere tid at Oslo FrP forsøker å nærme seg mer borgerlig mainstream politikk her i byen. Oslo FrP ble jo ganske grundig ristet i etter en liten flørt med ekstrem nasjonalkonservatisme (etter min mening burde Oslo FrP fått lov å holde på sånn, da hadde de nok vært nesten helt ute av bystyret)
https://www.dagsavisen.no/oslo/nyheter/ ... -i-nakken/

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Har de borgelige blitt servert tidenes gavepakke og mulighet i Oslo med nedleggelsen av ABC-klinikken? Jeg tror fortsatt at Oslo er såpass vanskelig for Høyre og de borgerlige, men dette er noe som de borgerlige kommer til å kjøre hardt på frem mot lokalvalget til høsten i Oslo.

William_S

Legg inn av William_S »

Canucks skrev: tir jan 24, 2023 1:01 pm Har de borgelige blitt servert tidenes gavepakke og mulighet i Oslo med nedleggelsen av ABC-klinikken? Jeg tror fortsatt at Oslo er såpass vanskelig for Høyre og de borgerlige, men dette er noe som de borgerlige kommer til å kjøre hardt på frem mot lokalvalget til høsten i Oslo.
Jeg har egentlig ikke skjønt greia med ABC klinikken. Det virker som man får et inntrykk av at hele fødetilbudet i Oslo er nedlagt, noe som ikke stemmer. Man har ikke nedlagt fødeklinikken på verken OUS eller Ahus. Dessuten er det lite det rødgrønne byrådet kan gjøre med sykehusene som er statlig eid. Tror det er heller helsehusene som har gitt Høyre en gavepakke som faktisk er kommunalt eid.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

William_S skrev: tor jan 26, 2023 5:58 pm
Canucks skrev: tir jan 24, 2023 1:01 pm Har de borgelige blitt servert tidenes gavepakke og mulighet i Oslo med nedleggelsen av ABC-klinikken? Jeg tror fortsatt at Oslo er såpass vanskelig for Høyre og de borgerlige, men dette er noe som de borgerlige kommer til å kjøre hardt på frem mot lokalvalget til høsten i Oslo.
Jeg har egentlig ikke skjønt greia med ABC klinikken. Det virker som man får et inntrykk av at hele fødetilbudet i Oslo er nedlagt, noe som ikke stemmer. Man har ikke nedlagt fødeklinikken på verken OUS eller Ahus. Dessuten er det lite det rødgrønne byrådet kan gjøre med sykehusene som er statlig eid. Tror det er heller helsehusene som har gitt Høyre en gavepakke som faktisk er kommunalt eid.
Fortsatt et ganske populært tilbud, noe som også ordføreren og SV i Oslo også vet, derfor de også reagerer ganske så kraftig på dette, og ikke er fornøyd, og det er noe som vil drilles frem mot valget garantert.

William_S

Legg inn av William_S »

Canucks skrev: tor jan 26, 2023 6:00 pm
William_S skrev: tor jan 26, 2023 5:58 pm
Canucks skrev: tir jan 24, 2023 1:01 pm Har de borgelige blitt servert tidenes gavepakke og mulighet i Oslo med nedleggelsen av ABC-klinikken? Jeg tror fortsatt at Oslo er såpass vanskelig for Høyre og de borgerlige, men dette er noe som de borgerlige kommer til å kjøre hardt på frem mot lokalvalget til høsten i Oslo.
Jeg har egentlig ikke skjønt greia med ABC klinikken. Det virker som man får et inntrykk av at hele fødetilbudet i Oslo er nedlagt, noe som ikke stemmer. Man har ikke nedlagt fødeklinikken på verken OUS eller Ahus. Dessuten er det lite det rødgrønne byrådet kan gjøre med sykehusene som er statlig eid. Tror det er heller helsehusene som har gitt Høyre en gavepakke som faktisk er kommunalt eid.
Fortsatt et ganske populært tilbud, noe som også ordføreren og SV i Oslo også vet, derfor de også reagerer ganske så kraftig på dette, og ikke er fornøyd, og det er noe som vil drilles frem mot valget garantert.
Joda jeg har skjønt at det skiller seg fra de tradisjonelle fødeklinikkene og at det er populært. Og det er det jeg synes jo også er skummelt med helseforetaksmodellen - det blir for enkelt for helseministeren å skjule seg bak helseforetakene når de gjør noen upopulære valg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Borgerlig flertall i Oslo på siste måling.

Det kommer til å bli tett og jevnt i Oslo, og med Høyre på over 35% så kan de fort danne et mindretallsbyrå enten alene eller sammen med V, så kan de veksle på støtte fra Frp, MDG og Ap.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Spørs om MDG ønsker å samarbeide med Høyre da. Venstre og MDG kan jeg fint se at kan samarbeide godt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

trønderen skrev: fre jan 27, 2023 4:58 pm Spørs om MDG ønsker å samarbeide med Høyre da. Venstre og MDG kan jeg fint se at kan samarbeide godt.
Er vel bare Frp de har sagt at er uaktuelt, nå tror jeg ikke det skjer, men dersom Høyre,Venstre og MDG f.eks ville hatt rent flertall sammen så kan det ikke utelukkes helt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Arbeiderpartiet og Senterpartiet gjør det vesentlig bedre når det kommer til kommunevalg enn Stortingsvalget. I dagens måling hos NRK er det faktisk hele 6,4%. Jeg kan ikke huske å ha sett slike tall noen ganger, og jeg er jo skeptisk til om partiene virkelig klarer å holde på så mange velgere som er misfornøyd med regjeringen når valgkampen begynner og ting blir nasjonalisert i debatter.

Men både Ap og Sp er ordførerpartier, særlig i små kommuner så har nok disse kanskje nok tillit til å stå mot en nasjonal bølge. Da er jeg mer skeptisk på byene, der kan det bli virkelig ille.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tv2 også både med nasjonal og kommunal måling:

Ap 16,9 nasjonalt, mens de får 20,2 i kommunevalg. Sp 7,4 nasjonalt og 10,2 lokalt. Så også her over 6% forskjell for regjeringspartiene. Det blir interessant å følge med på utover året.

Om det skulle stå seg så er det en redningsflåte for Vedum og Støre, da kan de si at de har gjort det bedre enn de verste målingene og snudd den dårlige trenden. At det egentlig er litt sammenligning av epler og pærer bryr nok ikke seg mange utenom oss nerder seg om.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GoingKronos skrev: tir feb 07, 2023 11:05 am Tv2 også både med nasjonal og kommunal måling:

Ap 16,9 nasjonalt, mens de får 20,2 i kommunevalg. Sp 7,4 nasjonalt og 10,2 lokalt. Så også her over 6% forskjell for regjeringspartiene. Det blir interessant å følge med på utover året.

Om det skulle stå seg så er det en redningsflåte for Vedum og Støre, da kan de si at de har gjort det bedre enn de verste målingene og snudd den dårlige trenden. At det egentlig er litt sammenligning av epler og pærer bryr nok ikke seg mange utenom oss nerder seg om.
Blir litt som en rølpete trønder jeg overhørte på byen forleden. Han sa at han ville melde seg inn i Nidaros sosialdemokratisk forum fordi han hadde troen på Trond Giske. "Mænn æ ska bætre itj stæm på dæm om to år hvis dæm itj skifte ut hain Støre!"

Det er nok en del som tenker slik her og der.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

På den nasjonale TV2 målingen får Industri- og næringspartiet 2,2% og Norgesdemokratene (tidl. Demokratene) 2,0%. Disse to er lavere på kommunemålingene men må snart skilles ut og ikke være på sekkeposten Andre som nå er hele 6%.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

"En fersk spørreundersøkelse InFact har gjort for iTromsø viser at Høyre med 23,4 prosent oppslutning nå er det største partiet i byen, en fremgang på 7,9 prosentpoeng sammenlignet med forrige kommunevalg. Resultatet ville ført til tre ekstra mandater i kommunestyret. Det samme ville Fremskrittspartiet fått, som i målingen ender på 16,6 prosent, nær en dobling siden 2019.

Dersom man forutsetter at Høyre og Frp skulle finne sammen i en borgerlig allianse, der også Venstre, KrF, Nei til bompenger og By- og landlista var med, hadde man ifølge undersøkelsen hatt et knapt borgerlig flertall i Tromsø kommunestyre." Link

Tromsø kommer til å bli veldig jevnt i valget, AP og SP sitt svik rundt kutt i infrastrukturstøtte sammen med innføring av bompenge gjør at byen som egentlig har vært rød helt siden Rian gikk av (med et lite borgerlig mellomspill) nå står i fare for å gå til de borgerlige.

Everenga

Legg inn av Everenga »

GoingKronos skrev: tor feb 02, 2023 8:53 am Arbeiderpartiet og Senterpartiet gjør det vesentlig bedre når det kommer til kommunevalg enn Stortingsvalget. I dagens måling hos NRK er det faktisk hele 6,4%. Jeg kan ikke huske å ha sett slike tall noen ganger, og jeg er jo skeptisk til om partiene virkelig klarer å holde på så mange velgere som er misfornøyd med regjeringen når valgkampen begynner og ting blir nasjonalisert i debatter.

Men både Ap og Sp er ordførerpartier, særlig i små kommuner så har nok disse kanskje nok tillit til å stå mot en nasjonal bølge. Da er jeg mer skeptisk på byene, der kan det bli virkelig ille.
Det kommer til å bli en bølge av AP og SP ordførere som går ut i media mot diverse regjeringshandlinger for å redde sin egen ræv. Dette vil heller ikke hjelpe partiene nasjonalt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Poll of polls har satt sammen målinger fra mars måned i de store byene (Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger og Sandnes). Og jeg syns tallene er interessante. Valgresultat i 2019 i parentes:

Ap 17% (21,5)
H 35,2% (22,9)
Frp 8,2% (6,1)
SV 11,9% (8,7)
SP 1,5% (4)
KRF 2,6% (2,6)
V 6,1% (5)
MDG 6,7% (12,1)
Rødt 7,3% (6,3)
Andre 3,7% (10,9)

Regjeringspartienes fall er på 7%, mot fall på 16,3 nasjonalt fra sist stortingsvalg (snitt for mars måned). Så at de gjør det bedre er i storbyene handler mye om at Sp ikke kan falle så mye siden de ikke var spesielt populær i byene i 2019 heller.

Frp er blitt mer og mer et distriktsparti, men ser ut til å kunne snu trenden i år. Mye ser ut til å skyldes at bompengerpartiene har kollapset og det at Frp ikke tar mer av de velgerne bør bekymre.

Så må vi snakke om MDG sitt fall, de har slitt i Stortingsvalgsmålinger over tid og blitt satt i skyggen av SV og Rødt. Men at de nesten er halvert i lokalvalg i de viktige byene gjør at vi kan snakke om et parti i krise. Og det er kanskje det faller som gjør at samtlige store byer kan skifte fra rødt til blått i høst. SV har fin oppgang pga Ap og MDG sin kollaps, og Rødt er også litt opp. Så vi ser at venstresiden blir mer radikal, mens vi har motsatt trend på høyresiden der Frp og andre blir spist opp av moderate Høyre.

Venstre også en liten fremgang, som alltid er glasset litt halvfullt for Norges eldste parti. Det er bra at de har styrket seg på tross av at Høyre er så utrolig sterke, samtidig så skulle de nok tatt flere miljøvelgere fra MDG. Venstre bør nok plassere seg godt over sperregrensen nå som de er i opposisjon, ellers kan det bli skummelt med regjeringsmakt i 2025. KRF kan man vel mest omtale som at de ligger i stabilt sideleie.

William_S

Legg inn av William_S »

Måling for Trondheim, fortsatt rødgrønt flertall, men det er ikke AP som har tyngdepunktet. SV er nesten i ferd med å gå forbi AP i trønderhovedstaden
https://www.nrk.no/trondelag/hogre-dobb ... 1.16347491

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

William_S skrev: tor mar 23, 2023 6:51 am Måling for Trondheim, fortsatt rødgrønt flertall, men det er ikke AP som har tyngdepunktet. SV er nesten i ferd med å gå forbi AP i trønderhovedstaden
https://www.nrk.no/trondelag/hogre-dobb ... 1.16347491
Har vanskelig å tro på Frp på 3-tallet, Infact hadde dem på 8,7% i sin måling. Jeg ser at Pensjonistpartiet gjorde det veldig bra i Trondheim i 2019, men nå nesten er utslettet - har det skjedd noe i partiet eller døde alle velgerne av corona?

Blir en thriller i Trondheim, hørte politisk kvarter og opposisjonen hørtes mest ut som sosialistisk høyreparti.

Investor

Legg inn av Investor »

Håper inderlig at Oslos røde byråd blir sparka på hue og rævva ut at Rådhuset i september!
FOR en tragisk gjeng, fra ende til annen.
Inn med Anne Lindboe som Ordfører!

William_S

Legg inn av William_S »

Investor skrev: tor mar 23, 2023 3:26 pm Håper inderlig at Oslos røde byråd blir sparka på hue og rævva ut at Rådhuset i september!
FOR en tragisk gjeng, fra ende til annen.
Inn med Anne Lindboe som Ordfører!
¨
Byrådet har gjort mye bra i Oslo synes jeg. Det har faktisk skjedd mye positivt de snart 8 årene de rødgrønne har styrt byen.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

ehall skrev: tir feb 07, 2023 9:11 pm På den nasjonale TV2 målingen får Industri- og næringspartiet 2,2% og Norgesdemokratene (tidl. Demokratene) 2,0%. Disse to er lavere på kommunemålingene men må snart skilles ut og ikke være på sekkeposten Andre som nå er hele 6%.
Er jo irrelevant så lenge de er langt unna 4%,

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»