Lokalvalget 2023

Svar
William_S

Re: Lokalvalget 2023

Legg inn av William_S »

Everenga skrev: tir mar 28, 2023 3:31 pm
William_S skrev: søn mar 26, 2023 7:44 pm
Tja disse bompengeøkningene hadde kommet med Høyre i byrådet og, det har stort sett vært tverrpolitisk enighet om dette. Det er stort sett bare noen få timer i Oslo det ikke går noe kollektivt (ca 01-05).. så jeg vil påstå at de aller aller fleste i Oslo klarer seg med det bra tilbudet som faktisk er. Linje 31 og 37 går hele døgnet rundt. Og 31 betjener Groruddalen.
Men nå er det AP med SV og MDG som har innført dem da og det vil de jo selvfølgelig få merke ved valget. Prisøkningen på beboerparkeringen er også en flott måte å støte fra seg velgere på. De har i det hele tatt nok en gang undervurdert hvor mange i Oslo som har bil.
Er det egentlig fryktelig dyrt å betale 5700 i året for å parkere midt i sentrum i indre by på kommunens grunn? Bare å leie en p plass her koster det samme I måneden om ikke mer. Dessuten ligger Oslo under landsgjennomsnittet hva gjelder andelen som eier bil

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

William_S skrev: tir mar 28, 2023 4:02 pm Er det egentlig fryktelig dyrt å betale 5700 i året for å parkere midt i sentrum i indre by på kommunens grunn? Bare å leie en p plass her koster det samme I måneden om ikke mer. Dessuten ligger Oslo under landsgjennomsnittet hva gjelder andelen som eier bil
Nei, det er ikke spesielt dyrt, men så lenge det er dyrere enn det det var vil veldig mange velgere kun se den personlige kostnadsøkningen og ikke det større bildet på hva man forsøker å få til og dermed straffe disse politikerne. Dessverre.

William_S

Legg inn av William_S »

VifteKopp skrev: tir mar 28, 2023 4:56 pm
William_S skrev: tir mar 28, 2023 4:02 pm Er det egentlig fryktelig dyrt å betale 5700 i året for å parkere midt i sentrum i indre by på kommunens grunn? Bare å leie en p plass her koster det samme I måneden om ikke mer. Dessuten ligger Oslo under landsgjennomsnittet hva gjelder andelen som eier bil
Nei, det er ikke spesielt dyrt, men så lenge det er dyrere enn det det var vil veldig mange velgere kun se den personlige kostnadsøkningen og ikke det større bildet på hva man forsøker å få til og dermed straffe disse politikerne. Dessverre.
Jeg tror veldig mange har sett seg blind på P plasser. I noen amerikanske storbyer (ja faktisk San Francisco) kan det fort koste opp mot 40-50 USD dagen å stå i et P hus i sentrum og med sterkt begrenset gateparkering i det store og det hele.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

GoingKronos skrev: tor feb 02, 2023 8:53 am Arbeiderpartiet og Senterpartiet gjør det vesentlig bedre når det kommer til kommunevalg enn Stortingsvalget. I dagens måling hos NRK er det faktisk hele 6,4%. Jeg kan ikke huske å ha sett slike tall noen ganger, og jeg er jo skeptisk til om partiene virkelig klarer å holde på så mange velgere som er misfornøyd med regjeringen når valgkampen begynner og ting blir nasjonalisert i debatter.
Og nå er det økt til 11,7% i siste NRK måling. Det vil være en historisk prestasjon om Ap og Sp klarer å skille lokalvalg fra rikspolitikken i så stor grad som målingene peker på.

Sekkeposten Andre er også nesten like stor i Stortingsvalg som lokalvalg, som også er veldig spesielt.

pigg

Legg inn av pigg »

GoingKronos skrev: fre mar 31, 2023 9:00 am Og nå er det økt til 11,7% i siste NRK måling. Det vil være en historisk prestasjon om Ap og Sp klarer å skille lokalvalg fra rikspolitikken i så stor grad som målingene peker på.
Det er ikke overraskende at et parti som SP, som satser så til de grader på det som er nært og trygt, gjør det bedre kommunalt enn nasjonalt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

pigg skrev: fre mar 31, 2023 9:38 am
GoingKronos skrev: fre mar 31, 2023 9:00 am Og nå er det økt til 11,7% i siste NRK måling. Det vil være en historisk prestasjon om Ap og Sp klarer å skille lokalvalg fra rikspolitikken i så stor grad som målingene peker på.
Det er ikke overraskende at et parti som SP, som satser så til de grader på det som er nært og trygt, gjør det bedre kommunalt enn nasjonalt.
Ja, men nå er de nesten dobbelt så stor - så det er spesielt.

Men lenge til valget, folk har nok ikke tenkt så mye på det enda - og det vil være imponerende om velgere som er veldig misfornøyd med Støre og Vedum stemmer på partiet lokalt.

pigg

Legg inn av pigg »

GoingKronos skrev: fre mar 31, 2023 9:43 am Ja, men nå er de nesten dobbelt så stor - så det er spesielt.

Men lenge til valget, folk har nok ikke tenkt så mye på det enda - og det vil være imponerende om velgere som er veldig misfornøyd med Støre og Vedum stemmer på partiet lokalt.
Det er langt fra Bardu til Oslo. ;)

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Distriktsopprøret er ikke over, og jeg tror Sp har såpass eierskap på det området at mange stemmer på de lokalt uansett.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Bror1 skrev: fre mar 31, 2023 10:26 am Distriktsopprøret er ikke over, og jeg tror Sp har såpass eierskap på det området at mange stemmer på de lokalt uansett.
Distriktsopprøret som ikke var mye til opprør er ikke greia, men SP er store i kommuner som er små nok til at folk faktisk kjenner ordføreren og da sitter han/hun tryggere enn når det bare er et navn i lokalavisa.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Everenga skrev: fre mar 31, 2023 11:24 am
Bror1 skrev: fre mar 31, 2023 10:26 am Distriktsopprøret er ikke over, og jeg tror Sp har såpass eierskap på det området at mange stemmer på de lokalt uansett.
Distriktsopprøret som ikke var mye til opprør er ikke greia, men SP er store i kommuner som er små nok til at folk faktisk kjenner ordføreren og da sitter han/hun tryggere enn når det bare er et navn i lokalavisa.
Ikke opprør da, men en økende misnøye. Jeg tror det er en kombinasjon, mitt inntrykk i hvertfall.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

William_S skrev: tir mar 28, 2023 4:02 pm
Everenga skrev: tir mar 28, 2023 3:31 pm
William_S skrev: søn mar 26, 2023 7:44 pm
Tja disse bompengeøkningene hadde kommet med Høyre i byrådet og, det har stort sett vært tverrpolitisk enighet om dette. Det er stort sett bare noen få timer i Oslo det ikke går noe kollektivt (ca 01-05).. så jeg vil påstå at de aller aller fleste i Oslo klarer seg med det bra tilbudet som faktisk er. Linje 31 og 37 går hele døgnet rundt. Og 31 betjener Groruddalen.
Men nå er det AP med SV og MDG som har innført dem da og det vil de jo selvfølgelig få merke ved valget. Prisøkningen på beboerparkeringen er også en flott måte å støte fra seg velgere på. De har i det hele tatt nok en gang undervurdert hvor mange i Oslo som har bil.
Er det egentlig fryktelig dyrt å betale 5700 i året for å parkere midt i sentrum i indre by på kommunens grunn? Bare å leie en p plass her koster det samme I måneden om ikke mer. Dessuten ligger Oslo under landsgjennomsnittet hva gjelder andelen som eier bil
Nå er 5700,- fryktelig mye mer enn 0,- som det kostet før. Og det gir deg ingen fast plass samtidig som det tvinger alle som har bil og ikke p-plass til å betale. Det har ikke blitt flere plasser men kanskje det positive er at man blir kvitt vrak. Alt i alt er det bare en ekstra avgift som er innført.

William_S

Legg inn av William_S »

Scuderia skrev: fre mar 31, 2023 3:36 pm
William_S skrev: tir mar 28, 2023 4:02 pm
Everenga skrev: tir mar 28, 2023 3:31 pm

Men nå er det AP med SV og MDG som har innført dem da og det vil de jo selvfølgelig få merke ved valget. Prisøkningen på beboerparkeringen er også en flott måte å støte fra seg velgere på. De har i det hele tatt nok en gang undervurdert hvor mange i Oslo som har bil.
Er det egentlig fryktelig dyrt å betale 5700 i året for å parkere midt i sentrum i indre by på kommunens grunn? Bare å leie en p plass her koster det samme I måneden om ikke mer. Dessuten ligger Oslo under landsgjennomsnittet hva gjelder andelen som eier bil
Nå er 5700,- fryktelig mye mer enn 0,- som det kostet før. Og det gir deg ingen fast plass samtidig som det tvinger alle som har bil og ikke p-plass til å betale. Det har ikke blitt flere plasser men kanskje det positive er at man blir kvitt vrak. Alt i alt er det bare en ekstra avgift som er innført. Dessuten har det vel siden 90 tallet ihvertfall ikke vært gratis å sette fra seg bilen i indre by beboer eller ei.
Nå er det jo en politisk målsetning å redusere antall biler i indre by. Beboerparkering i særlig disse områdene er et slags virkemiddel mot det. Selv i parkeringshuset i mitt borettslag er det vel en leie på 500 kroner måneden for P plass og dette er godt utenfor ring 3.

Dessuten har det vel ikke vært gratis å parkere i indre by på veldig veldig lenge, siden 90 tallet muligens.

William_S

Legg inn av William_S »

Høyre skal styre Oslo ved hjelp av Norgesdemokratene og INP...
Denne målingen kan bli krise for byen om den skulle slå til
https://www.nrk.no/osloogviken/flertall ... 1.16409982

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Småpartier på vippen i Oslo.

"Ifølge målinga får både Norgesdemokratene (Ndem) og Industri- og næringspartiet (Inp) inn en representant i bystyret.
Mens Folkets Parti, tidligere Folkeaksjonen nei til mer bompenger (Fnb), kan få to."

Det er nok en del tidligere Frp-velgere her, og det kan bli avgjørende for om det blir stabil styring i Oslo om Frp klarer å ta nok tilbake til at de ikke havner på vippen.

William_S

Legg inn av William_S »

GoingKronos skrev: tir mai 16, 2023 7:39 am Småpartier på vippen i Oslo.

"Ifølge målinga får både Norgesdemokratene (Ndem) og Industri- og næringspartiet (Inp) inn en representant i bystyret.
Mens Folkets Parti, tidligere Folkeaksjonen nei til mer bompenger (Fnb), kan få to."

Det er nok en del tidligere Frp-velgere her, og det kan bli avgjørende for om det blir stabil styring i Oslo om Frp klarer å ta nok tilbake til at de ikke havner på vippen.
Verdt å merke seg på målingen at KrF er helt ute. De har riktignok aldri stått særlig sterkt i Oslo

Everenga

Legg inn av Everenga »

William_S skrev: tir mar 28, 2023 4:02 pm
Er det egentlig fryktelig dyrt å betale 5700 i året for å parkere midt i sentrum i indre by på kommunens grunn? Bare å leie en p plass her koster det samme I måneden om ikke mer. Dessuten ligger Oslo under landsgjennomsnittet hva gjelder andelen som eier bil
5700 i måneden for leie av en parkeringsplass? Det var rart siden jeg bor i Oslo 1 (altså postnummer 01XX) og her går p plassene i garasje under bygget for 1000-1200 i måneden, 1500 hvis det er med lader.

AP taper mer på dette enn MDG selv siden MDGs velgere i utgangspunktet ikke er bileierne.

William_S

Legg inn av William_S »

Everenga skrev: tir mai 16, 2023 8:40 am
William_S skrev: tir mar 28, 2023 4:02 pm
Er det egentlig fryktelig dyrt å betale 5700 i året for å parkere midt i sentrum i indre by på kommunens grunn? Bare å leie en p plass her koster det samme I måneden om ikke mer. Dessuten ligger Oslo under landsgjennomsnittet hva gjelder andelen som eier bil
5700 i måneden for leie av en parkeringsplass? Det var rart siden jeg bor i Oslo 1 (altså postnummer 01XX) og her går p plassene i garasje under bygget for 1000-1200 i måneden, 1500 hvis det er med lader.

AP taper mer på dette enn MDG selv siden MDGs velgere i utgangspunktet ikke er bileierne.
Garasjen under bygget ditt er vel ikke kommunens grunn? Det jeg prater om er beboerparkeringsordningen.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Er Venstre helt ute av det i Oslo mtp. på samarbeid? Man skal ikke se helt bort ifra at Venstre tar (flere) velgere fra MDG og med et litt sterkere FrP har de flertall.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Centrist skrev: tir mai 16, 2023 9:01 am Er Venstre helt ute av det i Oslo mtp. på samarbeid? Man skal ikke se helt bort ifra at Venstre tar (flere) velgere fra MDG og med et litt sterkere FrP har de flertall.
Venstre er helt inne i det. Etter all sannsylighet er det borgerlige alternativet H og V med støtte fra Frp og evt INP. FP og DEM vil jo også heller ha et borgerlig byråd.

Everenga

Legg inn av Everenga »

William_S skrev: tir mai 16, 2023 8:52 am
Everenga skrev: tir mai 16, 2023 8:40 am
William_S skrev: tir mar 28, 2023 4:02 pm
Er det egentlig fryktelig dyrt å betale 5700 i året for å parkere midt i sentrum i indre by på kommunens grunn? Bare å leie en p plass her koster det samme I måneden om ikke mer. Dessuten ligger Oslo under landsgjennomsnittet hva gjelder andelen som eier bil
5700 i måneden for leie av en parkeringsplass? Det var rart siden jeg bor i Oslo 1 (altså postnummer 01XX) og her går p plassene i garasje under bygget for 1000-1200 i måneden, 1500 hvis det er med lader.

AP taper mer på dette enn MDG selv siden MDGs velgere i utgangspunktet ikke er bileierne.
Garasjen under bygget ditt er vel ikke kommunens grunn? Det jeg prater om er beboerparkeringsordningen.
Du sammenlignet beboerparkeringen med leie av parkeringsplass så vidt jeg skjønte.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Everenga skrev: tir mai 16, 2023 9:03 am
Centrist skrev: tir mai 16, 2023 9:01 am Er Venstre helt ute av det i Oslo mtp. på samarbeid? Man skal ikke se helt bort ifra at Venstre tar (flere) velgere fra MDG og med et litt sterkere FrP har de flertall.
Venstre er helt inne i det. Etter all sannsylighet er det borgerlige alternativet H og V med støtte fra Frp og evt INP. FP og DEM vil jo også heller ha et borgerlig byråd.
Ja, tenkte meg det. Noe annet ville vært rart, men NRK artikkelen nevnte det ikke. Kan det tenkes dog at Venstre ikke vil samarbeide med INP, FP og DEM? Dette er ikke akkurat partier man tenker på når man hører EU-samarbeid, liberalisme og grønn utvikling.

Når det er sagt. Vil et byråd med f.eks. H, FrP, V og FP virkelig være så kaotisk som folk skal ha det til? De tre store vil kvele FP endel skulle man tro.
3, nesten 4, jevnstore partier i Ap, MDG, Sv og Rødt høres nesten like kaotisk ut selv om de har erfaring med å lede sammen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Centrist skrev: tir mai 16, 2023 9:10 am
Ja, tenkte meg det. Noe annet ville vært rart, men NRK artikkelen nevnte det ikke. Kan det tenkes dog at Venstre ikke vil samarbeide med INP, FP og DEM? Dette er ikke akkurat partier man tenker på når man hører EU-samarbeid, liberalisme og grønn utvikling.

Når det er sagt. Vil et byråd med f.eks. H, FrP, V og FP virkelig være så kaotisk som folk skal ha det til? De tre store vil kvele FP endel skulle man tro.
3, nesten 4, jevnstore partier i Ap, MDG, Sv og Rødt høres nesten like kaotisk ut selv om de har erfaring med å lede sammen.
Folkets parti kan fort bli de letteste å ha med å gjøre her ja. Aner ikke hvordan de fortsatt ligger an til to mandater men de er nok lettere å få med på ting ved å stryke dem medhårs enn å skulle forholde seg til spesielt Norgesdemokratene. INP er vel egentlig stort sett Frp på lokalplan.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Centrist skrev: tir mai 16, 2023 9:10 am
Når det er sagt. Vil et byråd med f.eks. H, FrP, V og FP virkelig være så kaotisk som folk skal ha det til? De tre store vil kvele FP endel skulle man tro.
3, nesten 4, jevnstore partier i Ap, MDG, Sv og Rødt høres nesten like kaotisk ut selv om de har erfaring med å lede sammen.
Jeg tror nok ikke FP vil være aktuell, det er vel mer at de kan få noen innrømmelser for å slippe frem et nytt byråd. Blir det ikke sosialistisk flertall så er vel H+V kanskje det mest sannsynlige om Frp gjør det så dårlig. Faren for FRP ved å ikke gå i byråd er selvsagt at byrådet kan finne samarbeid med MDG i enkelte saker, og det er jo en rød klut.

William_S

Legg inn av William_S »

Everenga skrev: tir mai 16, 2023 9:04 am
William_S skrev: tir mai 16, 2023 8:52 am
Everenga skrev: tir mai 16, 2023 8:40 am

5700 i måneden for leie av en parkeringsplass? Det var rart siden jeg bor i Oslo 1 (altså postnummer 01XX) og her går p plassene i garasje under bygget for 1000-1200 i måneden, 1500 hvis det er med lader.

AP taper mer på dette enn MDG selv siden MDGs velgere i utgangspunktet ikke er bileierne.
Garasjen under bygget ditt er vel ikke kommunens grunn? Det jeg prater om er beboerparkeringsordningen.
Du sammenlignet beboerparkeringen med leie av parkeringsplass så vidt jeg skjønte.
Noe som er helt fair å gjøre. Poenget er at beboerparkeringen i all hovedsak er langt billigere enn å leie P plass hos private P hus.

Everenga

Legg inn av Everenga »

William_S skrev: tir mai 16, 2023 9:24 am
Everenga skrev: tir mai 16, 2023 9:04 am
William_S skrev: tir mai 16, 2023 8:52 am

Garasjen under bygget ditt er vel ikke kommunens grunn? Det jeg prater om er beboerparkeringsordningen.
Du sammenlignet beboerparkeringen med leie av parkeringsplass så vidt jeg skjønte.
Noe som er helt fair å gjøre. Poenget er at beboerparkeringen i all hovedsak er langt billigere enn å leie P plass hos private P hus.
Men del aller fleste leier jo ikke i private p hus, de leier av privatpersoner. Og da er ikke prisen i nærheten av 5000 i måneden.

William_S

Legg inn av William_S »

Centrist skrev: tir mai 16, 2023 9:10 am
Everenga skrev: tir mai 16, 2023 9:03 am
Centrist skrev: tir mai 16, 2023 9:01 am Er Venstre helt ute av det i Oslo mtp. på samarbeid? Man skal ikke se helt bort ifra at Venstre tar (flere) velgere fra MDG og med et litt sterkere FrP har de flertall.
Venstre er helt inne i det. Etter all sannsylighet er det borgerlige alternativet H og V med støtte fra Frp og evt INP. FP og DEM vil jo også heller ha et borgerlig byråd.
Ja, tenkte meg det. Noe annet ville vært rart, men NRK artikkelen nevnte det ikke. Kan det tenkes dog at Venstre ikke vil samarbeide med INP, FP og DEM? Dette er ikke akkurat partier man tenker på når man hører EU-samarbeid, liberalisme og grønn utvikling.

Når det er sagt. Vil et byråd med f.eks. H, FrP, V og FP virkelig være så kaotisk som folk skal ha det til? De tre store vil kvele FP endel skulle man tro.
3, nesten 4, jevnstore partier i Ap, MDG, Sv og Rødt høres nesten like kaotisk ut selv om de har erfaring med å lede sammen.
AP, MDG, SV med Rødt som støtteparti er jo de som styrer byen i dag. Har ikke vært så mye kaos egentlig de 8 årene med unntak av noen få krumspring fra Rødt. Ellers har man blitt enige i store saker som budsjetter osv.

William_S

Legg inn av William_S »

Everenga skrev: tir mai 16, 2023 9:25 am
William_S skrev: tir mai 16, 2023 9:24 am
Everenga skrev: tir mai 16, 2023 9:04 am

Du sammenlignet beboerparkeringen med leie av parkeringsplass så vidt jeg skjønte.
Noe som er helt fair å gjøre. Poenget er at beboerparkeringen i all hovedsak er langt billigere enn å leie P plass hos private P hus.
Men del aller fleste leier jo ikke i private p hus, de leier av privatpersoner. Og da er ikke prisen i nærheten av 5000 i måneden.
Jeg tror kanskje vi har snakket litt forbi hverandre her. :) Beboerparkeringen er 5700 kroner i året, ikke i måneden heldigvis.

Everenga

Legg inn av Everenga »

William_S skrev: tir mai 16, 2023 9:28 am
Everenga skrev: tir mai 16, 2023 9:25 am
William_S skrev: tir mai 16, 2023 9:24 am

Noe som er helt fair å gjøre. Poenget er at beboerparkeringen i all hovedsak er langt billigere enn å leie P plass hos private P hus.
Men del aller fleste leier jo ikke i private p hus, de leier av privatpersoner. Og da er ikke prisen i nærheten av 5000 i måneden.
Jeg tror kanskje vi har snakket litt forbi hverandre her. :) Beboerparkeringen er 5700 kroner i året, ikke i måneden heldigvis.
Det vet jeg og den prisen er egentlig helt ok i mine øyne men du sa lenger opp at det koster en plass i måneden privat. Og ja i et OnePark hus eller lignende gjør den sikkert det, men i et borettslagsanlegg der folk leier av hverandre ligger den på cirka 1000-1500 i måneden her, sikkert mer på andre siden av byen.

Centrist

Legg inn av Centrist »

William_S skrev: tir mai 16, 2023 9:25 am AP, MDG, SV med Rødt som støtteparti er jo de som styrer byen i dag. Har ikke vært så mye kaos egentlig de 8 årene med unntak av noen få krumspring fra Rødt. Ellers har man blitt enige i store saker som budsjetter osv.
Absolutt. Allikevel har de siste 8 årene, spesielt de 4 første, vært preget av tydelige inndelinger i størrelsen. Ap hadde bla. over 30% i 2015.

Det er ikke helt utenkelig at med et svært svekket Ap nede på 14-15%, og de tre andre med 8-12% hver, så snakker vi om et byråd med mer uenigheter enn før.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Centrist skrev: tir mai 16, 2023 9:10 am
Everenga skrev: tir mai 16, 2023 9:03 am
Centrist skrev: tir mai 16, 2023 9:01 am Er Venstre helt ute av det i Oslo mtp. på samarbeid? Man skal ikke se helt bort ifra at Venstre tar (flere) velgere fra MDG og med et litt sterkere FrP har de flertall.
Venstre er helt inne i det. Etter all sannsylighet er det borgerlige alternativet H og V med støtte fra Frp og evt INP. FP og DEM vil jo også heller ha et borgerlig byråd.
Ja, tenkte meg det. Noe annet ville vært rart, men NRK artikkelen nevnte det ikke. Kan det tenkes dog at Venstre ikke vil samarbeide med INP, FP og DEM? Dette er ikke akkurat partier man tenker på når man hører EU-samarbeid, liberalisme og grønn utvikling.

Når det er sagt. Vil et byråd med f.eks. H, FrP, V og FP virkelig være så kaotisk som folk skal ha det til? De tre store vil kvele FP endel skulle man tro.
"De tre store" kan kanskje heller beskrives som en veldig stor og to relativt små. Det har jo blitt en veldig stor konsentrasjon av borgerlige velgere hos Høyre i Oslo. Venstre kan forsåvidt fortsatt gjøre et bra valg. Når det gjelder FrP så har det vært bare rot og løse kanoner i Oslo de siste årene, og nå har det toppet seg med denne nachspiel-klovnen som er ekskludert men som fortsatt offisielt troner på toppen av valglista deres. Helt håpløst. Trolig vil de måtte være fornøyd med 5% ved valget, men det kan absolutt bli lavere. Så får vi se hvordan det vil påvirke de borgerliges muligheter til flertall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»