EU seier for standard ladekabel

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

EU seier for standard ladekabel

Legg inn av Canucks »

https://www.aftenposten.no/verden/i/y4o ... e-fra-2024

EU-motsandere i Norge er nok sure på det også, ser på kommentarfeltet på Aftenposten på Facebook at mange boomere der ikke skjønner hva det innebærer, og tror at deres gamle Apple-telefoner må bytte ladere, og det er veldig mange EU-motstandere der.

Dette betyr i praksis at Apple globalt vil slutte med Lightning-ladere globalt innen 2024, noe som man ser Linus Tech Tips i Canada og andre data-nerder også er meget glade over, mens norske EU-motstanderere rasende og fly forbannet over. Regner med at det også er tilfellet her inne at man ikke liker slike standariseringer som gjør det lettere for forbrukere, og at man er i mot det bare fordi at det kommer fra EU som har tatt denne kampen, akkurat som når EU har tatt andre kamper på vegne av forbrukere mot disse selskapene tidligere som f.eks nettleser i Windows.


Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: søn jun 12, 2022 10:59 am https://www.aftenposten.no/verden/i/y4o ... e-fra-2024

EU-motsandere i Norge er nok sure på det også, ser på kommentarfeltet på Aftenposten på Facebook at mange boomere der ikke skjønner hva det innebærer, og tror at deres gamle Apple-telefoner må bytte ladere, og det er veldig mange EU-motstandere der.

Dette betyr i praksis at Apple globalt vil slutte med Lightning-ladere globalt innen 2024, noe som man ser Linus Tech Tips i Canada og andre data-nerder også er meget glade over, mens norske EU-motstanderere rasende og fly forbannet over. Regner med at det også er tilfellet her inne at man ikke liker slike standariseringer som gjør det lettere for forbrukere, og at man er i mot det bare fordi at det kommer fra EU som har tatt denne kampen, akkurat som når EU har tatt andre kamper på vegne av forbrukere mot disse selskapene tidligere som f.eks nettleser i Windows.

Sikkert greit nok dette, ser ikke helt hva som har vært problemet og hva dette løser. Jeg tviler jo på at USB-C er den ultimate ladekabelen for all fremtid, det vil nok komme noe fremover som fungerer enda bedre. Da får vi håpe denne standardiseringen ikke står i veien for utviklingen.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 11:06 am Sikkert greit nok dette, ser ikke helt hva som har vært problemet og hva dette løser. Jeg tviler jo på at USB-C er den ultimate ladekabelen for all fremtid, det vil nok komme noe fremover som fungerer enda bedre. Da får vi håpe denne standardiseringen ikke står i veien for utviklingen.
Man har jo hatt andre standariseringer tidligere som har blitt byttet ut når ny teknologi kommer på plass, fremtiden er nok uansett kabelløs lading i det lange løp. Ja dagens trådløse ladere kobles til med USB-C til støpsel for øyeblikket, men det kommer garantert noe bedre også der, og da vil det nok neppe bli hindringer på det så lenge det er nytt og bedre. På samme måten som man så med VHS til DVD til streaming på nett.

For øyeblikket så er derimot en slik standardisering høyst nødvendig og meget brukervennelig og praktisk, det var riktignok mye mer håpløst før i tiden hvor hver eneste leverandør av mobiler hadde egne løsninger frem til de fleste på Android gjorde standariseringer, og man har jo der også beviset på at det ikke er forhindrende for bedre løsninger. Det er ikke så lenge siden de alle gikk over til USB-C der heller da det var det overlegne da.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: søn jun 12, 2022 11:14 am Man har jo hatt andre standariseringer tidligere som har blitt byttet ut når ny teknologi kommer på plass, fremtiden er nok uansett kabelløs lading i det lange løp. Ja dagens trådløse ladere kobles til med USB-C til støpsel for øyeblikket, men det kommer garantert noe bedre også der, og da vil det nok neppe bli hindringer på det så lenge det er nytt og bedre. På samme måten som man så med VHS til DVD til streaming på nett.

For øyeblikket så er derimot en slik standardisering høyst nødvendig og meget brukervennelig og praktisk, det var riktignok mye mer håpløst før i tiden hvor hver eneste leverandør av mobiler hadde egne løsninger frem til de fleste på Android gjorde standariseringer, og man har jo der også beviset på at det ikke er forhindrende for bedre løsninger. Det er ikke så lenge siden de alle gikk over til USB-C der heller da det var det overlegne da.
Ja det kommer alltid noe bedre. Derfor er jeg på generell basis skeptisk til at en så sendrektig organisasjon som EU skal styre utviklingen. Det er ikke slik at eurokratene i Brüssel hiver seg rundt og vedtar endringer dersom det kommer ny og bedre teknologi dersom du tror det. Enhver endring tar tid. Lang tid.

Du nevner utviklingen VHS til DVD til straming, poenget her er jo at det ikke fantes noe politisk vedtak om at f.eks. VHS skulle være formatet i EU. Hadde en hatt det så ville en effektivt blokkert veien for DVD, og utviklingen ville tatt mye lengere tid om den hadde kommet i det heletatt.

I forhold til ladekabler så er jeg enig i at det var håpløst når hver leverandør hadde "sin" lader. Her klarte selskapene imidlertid å standardisere til USB-C helt på egenhånd, kun Apple som insisterte på å beholde sin lader, har vi ventet noen år til er jeg temmelig sikker på at en hadde hatt et felles format på lading av mobiler. Helt uten å gjøre byråkratiske vedtak i Brüssel.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Canucks: "mens norske EU-motstanderere rasende og fly forbannet over. Regner med at det også er tilfellet her inne at man ikke liker slike standariseringer som gjør det lettere for forbrukere, og at man er i mot det bare fordi at det kommer fra EU som har tatt denne kampen".
-------------------------------------
Det heter seg at det skal ikke mye til for å glede et barnehjerte :)

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

hauge23 skrev: man jun 13, 2022 3:51 pm Canucks: "mens norske EU-motstanderere rasende og fly forbannet over. Regner med at det også er tilfellet her inne at man ikke liker slike standariseringer som gjør det lettere for forbrukere, og at man er i mot det bare fordi at det kommer fra EU som har tatt denne kampen".
-------------------------------------
Det heter seg at det skal ikke mye til for å glede et barnehjerte :)
Det som fikk meg til å starte tråden var faktisk hvor rasende EU-motstandere fra Livets Harde Skole som var 60+ på Aftenposten sitt kommentarfelt som trodde at EU ville komme og ta fra dem deres gamle ladere på deres gamle telefoner og tvinge Apple til og på en eller annen måte gjøre det sånn at gamle telefoner også måtte bruke disse laderne.

Selv om jeg syntes det er bra med en ladertype.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: søn jun 12, 2022 11:24 am
Canucks skrev: søn jun 12, 2022 11:14 am Man har jo hatt andre standariseringer tidligere som har blitt byttet ut når ny teknologi kommer på plass, fremtiden er nok uansett kabelløs lading i det lange løp. Ja dagens trådløse ladere kobles til med USB-C til støpsel for øyeblikket, men det kommer garantert noe bedre også der, og da vil det nok neppe bli hindringer på det så lenge det er nytt og bedre. På samme måten som man så med VHS til DVD til streaming på nett.

For øyeblikket så er derimot en slik standardisering høyst nødvendig og meget brukervennelig og praktisk, det var riktignok mye mer håpløst før i tiden hvor hver eneste leverandør av mobiler hadde egne løsninger frem til de fleste på Android gjorde standariseringer, og man har jo der også beviset på at det ikke er forhindrende for bedre løsninger. Det er ikke så lenge siden de alle gikk over til USB-C der heller da det var det overlegne da.
Ja det kommer alltid noe bedre. Derfor er jeg på generell basis skeptisk til at en så sendrektig organisasjon som EU skal styre utviklingen. Det er ikke slik at eurokratene i Brüssel hiver seg rundt og vedtar endringer dersom det kommer ny og bedre teknologi dersom du tror det. Enhver endring tar tid. Lang tid.

Du nevner utviklingen VHS til DVD til straming, poenget her er jo at det ikke fantes noe politisk vedtak om at f.eks. VHS skulle være formatet i EU. Hadde en hatt det så ville en effektivt blokkert veien for DVD, og utviklingen ville tatt mye lengere tid om den hadde kommet i det heletatt.

I forhold til ladekabler så er jeg enig i at det var håpløst når hver leverandør hadde "sin" lader. Her klarte selskapene imidlertid å standardisere til USB-C helt på egenhånd, kun Apple som insisterte på å beholde sin lader, har vi ventet noen år til er jeg temmelig sikker på at en hadde hatt et felles format på lading av mobiler. Helt uten å gjøre byråkratiske vedtak i Brüssel.
Nå er det lett og ha en ordlyd som er fremtidsrettet her, og som gjør det lett og bytte uten at det blir noe problem, dersom man f.eks har noe rundt bedre og mer effektivt pakket inn i det. Da Apple aldri kunne bevise noe slikt med deres ladersystem som bedre.

Jeg tviler forresten på sistnevnte, Apple har hatt god tid, og hadde neppe brukt såpass med energi på å kjempe mot dette dersom de hadde planer om nettopp det, nå derimot så vil de gjøre endringene sine globalt for de vil ikke ha en linje for produksjon for telefoner kun for EU markedet, og en for resten.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: man jun 13, 2022 6:22 pm Nå er det lett og ha en ordlyd som er fremtidsrettet her, og som gjør det lett og bytte uten at det blir noe problem, dersom man f.eks har noe rundt bedre og mer effektivt pakket inn i det. Da Apple aldri kunne bevise noe slikt med deres ladersystem som bedre.

Jeg tviler forresten på sistnevnte, Apple har hatt god tid, og hadde neppe brukt såpass med energi på å kjempe mot dette dersom de hadde planer om nettopp det, nå derimot så vil de gjøre endringene sine globalt for de vil ikke ha en linje for produksjon for telefoner kun for EU markedet, og en for resten.
Nå er jo ikke Brüssel kjent for å være verken fremtidsrettet eller rask til å ta i bruk nye løsninger.

Dette vil virker dempende på innovasjon, og som tidligere nevnt: Et EU vedtak om at VHS var standarden i Europa ville nok medført at overgangen til DVD ville tatt mye lenger tid, og den hadde kommet i det heletatt. Er det en utvikling du ville ønsket?

Hvem ønsker å bruke penger på å utvikle noe bedre når du er forhindret fra å ta i bruk dette?

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Canucks skrev: man jun 13, 2022 6:19 pm
hauge23 skrev: man jun 13, 2022 3:51 pm Canucks: "mens norske EU-motstanderere rasende og fly forbannet over. Regner med at det også er tilfellet her inne at man ikke liker slike standariseringer som gjør det lettere for forbrukere, og at man er i mot det bare fordi at det kommer fra EU som har tatt denne kampen".
-------------------------------------
Det heter seg at det skal ikke mye til for å glede et barnehjerte :)
Det som fikk meg til å starte tråden var faktisk hvor rasende EU-motstandere fra Livets Harde Skole som var 60+ på Aftenposten sitt kommentarfelt som trodde at EU ville komme og ta fra dem deres gamle ladere på deres gamle telefoner og tvinge Apple til og på en eller annen måte gjøre det sånn at gamle telefoner også måtte bruke disse laderne.

Selv om jeg syntes det er bra med en ladertype.
Jeg tror det blir i tynneste laget å kjemme "EU-motstandere" i gruppe sammen med hva du leser i Aftenposten.
At folk som ikke ønsker norsk EU-medlemskap er imot standardisering generelt eller gjeldende ladere er nytt for meg.
Finnes det noen statistikk på at det er forskjell i synet på standardisering av ladere mellom de ulike synene på norsk EU-medlemskap?
Synes å se en viss likhet med fjøra som ble til fem høns og trådstarten din. :(

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

hauge23 skrev: man jun 13, 2022 6:38 pm
Canucks skrev: man jun 13, 2022 6:19 pm
hauge23 skrev: man jun 13, 2022 3:51 pm Canucks: "mens norske EU-motstanderere rasende og fly forbannet over. Regner med at det også er tilfellet her inne at man ikke liker slike standariseringer som gjør det lettere for forbrukere, og at man er i mot det bare fordi at det kommer fra EU som har tatt denne kampen".
-------------------------------------
Det heter seg at det skal ikke mye til for å glede et barnehjerte :)
Det som fikk meg til å starte tråden var faktisk hvor rasende EU-motstandere fra Livets Harde Skole som var 60+ på Aftenposten sitt kommentarfelt som trodde at EU ville komme og ta fra dem deres gamle ladere på deres gamle telefoner og tvinge Apple til og på en eller annen måte gjøre det sånn at gamle telefoner også måtte bruke disse laderne.

Selv om jeg syntes det er bra med en ladertype.
\
Finnes det noen statistikk på at det er forskjell i synet på standardisering av ladere mellom de ulike synene på norsk EU-medlemskap?
\
Tviler på at det er tall på det, men jeg føler meg rimelig sikker på at EU-motstandere av ren refleks er i mot, og det var en trend hos flere i nevnte kommentarfelt, altså typiske Nei til EU folk. Folk med Livets Harde Skole som får sin informasjon på Steigan,Document etc. som deres primærkilder.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:00 pm Tviler på at det er tall på det, men jeg føler meg rimelig sikker på at EU-motstandere av ren refleks er i mot, og det var en trend hos flere i nevnte kommentarfelt, altså typiske Nei til EU folk. Folk med Livets Harde Skole som får sin informasjon på Steigan,Document etc. som deres primærkilder.
EU-motstandere er nok av refleks mot byråkratiske løsninger som forhindrer innovasjon og utvikling ja. Det har du nok rett i.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:00 pm
hauge23 skrev: man jun 13, 2022 6:38 pm
Canucks skrev: man jun 13, 2022 6:19 pm

Det som fikk meg til å starte tråden var faktisk hvor rasende EU-motstandere fra Livets Harde Skole som var 60+ på Aftenposten sitt kommentarfelt som trodde at EU ville komme og ta fra dem deres gamle ladere på deres gamle telefoner og tvinge Apple til og på en eller annen måte gjøre det sånn at gamle telefoner også måtte bruke disse laderne.

Selv om jeg syntes det er bra med en ladertype.
\
Finnes det noen statistikk på at det er forskjell i synet på standardisering av ladere mellom de ulike synene på norsk EU-medlemskap?
\
Tviler på at det er tall på det, men jeg føler meg rimelig sikker på at EU-motstandere av ren refleks er i mot, og det var en trend hos flere i nevnte kommentarfelt, altså typiske Nei til EU folk. Folk med Livets Harde Skole som får sin informasjon på Steigan,Document etc. som deres primærkilder.
Men vet du med sikkerhet at det kun er "EU-motstandere" og "typiske Nei til EU folk" som utgjør "Folk med Livets Harde Skole" som er imot standardisering av ladere og får sin informasjon på Steigan, Document, etc som deres primærkilder?
Sitter du bare og fantaserer eller har du noe mere håndfast materiale?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: man jun 13, 2022 7:38 pm
Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:00 pm Tviler på at det er tall på det, men jeg føler meg rimelig sikker på at EU-motstandere av ren refleks er i mot, og det var en trend hos flere i nevnte kommentarfelt, altså typiske Nei til EU folk. Folk med Livets Harde Skole som får sin informasjon på Steigan,Document etc. som deres primærkilder.
EU-motstandere er nok av refleks mot byråkratiske løsninger som forhindrer innovasjon og utvikling ja. Det har du nok rett i.
Vi kan jo se hvor det har kommet mest innovasjon av Norge og EU og sammenligne, vi kan videre gjøre det samme mellom Oslo med tanke på innovasjon kontra f.eks Nordreisa også, så kan vi se hvor innovasjonen kommer, om den kommer hos EU-motstanderne, jeg har en mistanke om at innovasjon er ganske så kraftig i favør EU på alle måter hva teknologi og innovasjon gjelder. Norge er Norge et langt mer innovasjonsrikt land enn f.eks Sverige,Estland,Finland,Danmark etc.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

hauge23 skrev: man jun 13, 2022 7:39 pm
Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:00 pm
hauge23 skrev: man jun 13, 2022 6:38 pm

\
Finnes det noen statistikk på at det er forskjell i synet på standardisering av ladere mellom de ulike synene på norsk EU-medlemskap?
\
Tviler på at det er tall på det, men jeg føler meg rimelig sikker på at EU-motstandere av ren refleks er i mot, og det var en trend hos flere i nevnte kommentarfelt, altså typiske Nei til EU folk. Folk med Livets Harde Skole som får sin informasjon på Steigan,Document etc. som deres primærkilder.
Men vet du med sikkerhet at det kun er "EU-motstandere" og "typiske Nei til EU folk" som utgjør "Folk med Livets Harde Skole" som er imot standardisering av ladere og får sin informasjon på Steigan, Document, etc som deres primærkilder?
Sitter du bare og fantaserer eller har du noe mere håndfast materiale?
Har jeg sagt at jeg vet det? Jeg har sagt at det er et inntrykk jeg sitter med, og sitter med inntrykk at du også tilhører nevnte gruppe.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:43 pm Vi kan jo se hvor det har kommet mest innovasjon av Norge og EU og sammenligne, vi kan videre gjøre det samme mellom Oslo med tanke på innovasjon kontra f.eks Nordreisa også, så kan vi se hvor innovasjonen kommer, om den kommer hos EU-motstanderne, jeg har en mistanke om at innovasjon er ganske så kraftig i favør EU på alle måter hva teknologi og innovasjon gjelder. Norge er Norge et langt mer innovasjonsrikt land enn f.eks Sverige,Estland,Finland,Danmark etc.
Innovasjon betinger at det ikke er eurokrater i Brüssel som bestemmer utviklingen.

Ville det vært en god ide dersom Brüssel vedtok at formatet for film skulle være VHS? Ville en da fått utviklingen til DVD? Eller ville det stoppet opp?
Sist redigert av newsflash den man jun 13, 2022 7:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: man jun 13, 2022 7:47 pm
Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:43 pm Vi kan jo se hvor det har kommet mest innovasjon av Norge og EU og sammenligne, vi kan videre gjøre det samme mellom Oslo med tanke på innovasjon kontra f.eks Nordreisa også, så kan vi se hvor innovasjonen kommer, om den kommer hos EU-motstanderne, jeg har en mistanke om at innovasjon er ganske så kraftig i favør EU på alle måter hva teknologi og innovasjon gjelder. Norge er Norge et langt mer innovasjonsrikt land enn f.eks Sverige,Estland,Finland,Danmark etc.
Innovasjon betinger at det ikke er eurokrater i Brüssel som bestemmer utviklingen.
EU har så absolutt lagt til rette for at Estland kunne bli et land for tech startups og mye innovasjon, noe de ikke var før om ikke annet, så noe hindring legger de ikke på det.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:48 pm EU har så absolutt lagt til rette for at Estland kunne bli et land for tech startups og mye innovasjon, noe de ikke var før om ikke annet, så noe hindring legger de ikke på det.
Ville det vært en god ide dersom Brüssel i 1983 vedtok at formatet for film skulle være VHS? Ville en da fått utviklingen til DVD? Eller ville det stoppet opp?

Hypotetisk selvfølgelig, men minner mye om dagens vedtak.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

newsflash skrev: man jun 13, 2022 7:51 pm
Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:48 pm EU har så absolutt lagt til rette for at Estland kunne bli et land for tech startups og mye innovasjon, noe de ikke var før om ikke annet, så noe hindring legger de ikke på det.
Ville det vært en god ide dersom Brüssel i 1983 vedtok at formatet for film skulle være VHS? Ville en da fått utviklingen til DVD? Eller ville det stoppet opp?

Hypotetisk selvfølgelig, men minner mye om dagens vedtak.
DVD ville selvsagt dukket opp uansett som ny innovasjon, og utkonkurert VHS, da det er et ganske annet produkt, ladekablene som er i dag er identiske mer eller mindre, hvor endringene er mikroskopiske, og det kan som sagt være at neste steg blir at man kutter ut hele kabelen og stenger ladehullet helt i fremtiden. Kommer noen opp med noe annet nytt som er en radikal endring er det nok lagt inn i regelverket at det ikke blir hindret, EU har som sagt beviselig mye mer innovasjon enn Norge, også små land i EU som Estland, samme også med sammenlignbare land med samme befolkning som Danmark og Finland.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Dette kommer de med nå som ingen engang bruker ladekabel lenger… for en vits hele EU-byråkratiet er

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:59 pm DVD ville selvsagt dukket opp uansett som ny innovasjon, og utkonkurert VHS, da det er et ganske annet produkt, ladekablene som er i dag er identiske mer eller mindre, hvor endringene er mikroskopiske, og det kan som sagt være at neste steg blir at man kutter ut hele kabelen og stenger ladehullet helt i fremtiden. Kommer noen opp med noe annet nytt som er en radikal endring er det nok lagt inn i regelverket at det ikke blir hindret, EU har som sagt beviselig mye mer innovasjon enn Norge, også små land i EU som Estland, samme også med sammenlignbare land med samme befolkning som Danmark og Finland.
Jeg tror også DVD ville dukket opp. Men det ville tatt lengere tid, DVDen ville vil blitt lovlig i EU lenge etter at streaming hadde overtatt.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:44 pm
hauge23 skrev: man jun 13, 2022 7:39 pm
Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:00 pm

Tviler på at det er tall på det, men jeg føler meg rimelig sikker på at EU-motstandere av ren refleks er i mot, og det var en trend hos flere i nevnte kommentarfelt, altså typiske Nei til EU folk. Folk med Livets Harde Skole som får sin informasjon på Steigan,Document etc. som deres primærkilder.
Men vet du med sikkerhet at det kun er "EU-motstandere" og "typiske Nei til EU folk" som utgjør "Folk med Livets Harde Skole" som er imot standardisering av ladere og får sin informasjon på Steigan, Document, etc som deres primærkilder?
Sitter du bare og fantaserer eller har du noe mere håndfast materiale?
Har jeg sagt at jeg vet det? Jeg har sagt at det er et inntrykk jeg sitter med, og sitter med inntrykk at du også tilhører nevnte gruppe.
Det var beroligende å høre, du bare fantaserer og er ikke i stand til å danne seriøse inntrykk. Greit stempel du satte på deg selv.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

newsflash skrev: man jun 13, 2022 7:38 pm
Canucks skrev: man jun 13, 2022 7:00 pm Tviler på at det er tall på det, men jeg føler meg rimelig sikker på at EU-motstandere av ren refleks er i mot, og det var en trend hos flere i nevnte kommentarfelt, altså typiske Nei til EU folk. Folk med Livets Harde Skole som får sin informasjon på Steigan,Document etc. som deres primærkilder.
EU-motstandere er nok av refleks mot byråkratiske løsninger som forhindrer innovasjon og utvikling ja. Det har du nok rett i.
Innovasjon og utvikling er dekket
In order to address any future developments in charging technology and to ensure the minimum common interoperability between radio equipment and the charging devices for such radio equipment, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission to amend the categories or classes of radio equipment and the specifications regarding the charging interfaces and charging communication protocols, as well as the details on the information in relation to charging. It is of particular importance that the Commission carry out appropriate consultations during its preparatory work, including at expert level, and that those consultations be conducted in accordance with the principles laid down in the Inter-institutional Agreement on Better Law-Making of 13 April 20167. In particular, to ensure equal participation in the preparation of delegated acts, the European Parliament and the Council receive all documents at the same time as Member States' experts, and their experts systematically have access to meetings of Commission expert groups dealing with the preparation of delegated acts.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Texas_John skrev: man jun 13, 2022 8:03 pm Dette kommer de med nå som ingen engang bruker ladekabel lenger… for en vits hele EU-byråkratiet er
Jaha?

Hvordan kopler du til strøm til disse apparatene?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rainmaker skrev: fre jul 15, 2022 8:36 am Innovasjon og utvikling er dekket
In order to address any future developments in charging technology and to ensure the minimum common interoperability between radio equipment and the charging devices for such radio equipment, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission to amend the categories or classes of radio equipment and the specifications regarding the charging interfaces and charging communication protocols, as well as the details on the information in relation to charging. It is of particular importance that the Commission carry out appropriate consultations during its preparatory work, including at expert level, and that those consultations be conducted in accordance with the principles laid down in the Inter-institutional Agreement on Better Law-Making of 13 April 20167. In particular, to ensure equal participation in the preparation of delegated acts, the European Parliament and the Council receive all documents at the same time as Member States' experts, and their experts systematically have access to meetings of Commission expert groups dealing with the preparation of delegated acts.
Du mener det er bra for innovasjon og utvikling at dette delegeres til EU-kommisjonen?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

newsflash skrev: fre jul 15, 2022 9:33 am
Rainmaker skrev: fre jul 15, 2022 8:36 am Innovasjon og utvikling er dekket
In order to address any future developments in charging technology and to ensure the minimum common interoperability between radio equipment and the charging devices for such radio equipment, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission to amend the categories or classes of radio equipment and the specifications regarding the charging interfaces and charging communication protocols, as well as the details on the information in relation to charging. It is of particular importance that the Commission carry out appropriate consultations during its preparatory work, including at expert level, and that those consultations be conducted in accordance with the principles laid down in the Inter-institutional Agreement on Better Law-Making of 13 April 20167. In particular, to ensure equal participation in the preparation of delegated acts, the European Parliament and the Council receive all documents at the same time as Member States' experts, and their experts systematically have access to meetings of Commission expert groups dealing with the preparation of delegated acts.
Du mener det er bra for innovasjon og utvikling at dette delegeres til EU-kommisjonen?
At fremtidige endringer til standardiseringen delegeres? Ja.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rainmaker skrev: fre jul 15, 2022 9:40 am At fremtidige endringer til standardiseringen delegeres? Ja.
Så dersom da f.eks. Samsung utvikler en ny og bedre ladekabel, så må de be EU-kommisjonen om lov å ta den i bruk i Europa? Og dersom de skal få lov til det så må de da dele den nyutviklede teknologien med alle andre, slik at de også kan ta den i bruk?

Det blir ikke mye innovasjon av sånt, skjønner du.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

newsflash skrev: fre jul 15, 2022 9:46 am
Rainmaker skrev: fre jul 15, 2022 9:40 am At fremtidige endringer til standardiseringen delegeres? Ja.
Så dersom da f.eks. Samsung utvikler en ny og bedre ladekabel, så må de be EU-kommisjonen om lov å ta den i bruk i Europa? Og dersom de skal få lov til det så må de da dele den nyutviklede teknologien med alle andre, slik at de også kan ta den i bruk?

Det blir ikke mye innovasjon av sånt, skjønner du.
Standerisering vil alltid bremse utvikling. Det må man være klar over når man innfører standarisering.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Texas_John skrev: man jun 13, 2022 8:03 pm Dette kommer de med nå som ingen engang bruker ladekabel lenger...
Nei vel...?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Hva er egentlig vitsen med denne standardiseringen?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

newsflash skrev: fre jul 15, 2022 9:46 am
Rainmaker skrev: fre jul 15, 2022 9:40 am At fremtidige endringer til standardiseringen delegeres? Ja.
Så dersom da f.eks. Samsung utvikler en ny og bedre ladekabel, så må de be EU-kommisjonen om lov å ta den i bruk i Europa? Og dersom de skal få lov til det så må de da dele den nyutviklede teknologien med alle andre, slik at de også kan ta den i bruk?

Det blir ikke mye innovasjon av sånt, skjønner du.
Det fungerer slik på mange områder allerede i dag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Norge og EU»