Huddersfield Town

Svar
Lezah

Re: Huddersfield Town

Legg inn av Lezah »

TommyCowan2 skrev: ons sep 14, 2022 7:57 pm Huddersfield 1-2 Wigan

Flaut tap igjen, og det ender med at Danny Schofield mister trenerjobben.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Huddersfield 1-0 Cardiff

Cardiff var favoritter, men de er jo ca like elendige som hudds, så var ikke så veldig bekymret egentlig, og 11eren så ok ut før kamp.
Rhodes starter og scorer og unggutter som Camara og Kasumu på midten dominerte.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Ny sjef ble Mark Fotheringham, eks Hertha og Ingolstadt, som assistentmanager. Var tungt linket til den ledige jobben i Bochum nå i høst. Idag debuterer han borte mot Reading. Blir tøft uansett hvor flink han er, det.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

3-1 til Reading. Denne Luke Mbete, på lån fra Man City, må bare legge opp. Han blir det ikke noe av. Stealing a living.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Luton 3-3 Town
Jeg gjentar; hvis noen Cityfans på bruket tror Luke Mbete er et talent, så har jeg dystre nyheter. Verste forsvarsspilleren jeg har sett i min tid som Hudds-fan, og det sier en hel del. Skyld i alle tre baklengsmåla.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Liker ikke at Kesler-Hayden er ute av startoppstillingen for tiden 😭

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

MentalM skrev: ons okt 05, 2022 7:10 am Liker ikke at Kesler-Hayden er ute av startoppstillingen for tiden 😭
Fikk høre at fyren var lovende, og det startet bra, men i et par kamper var han den dårligste på banen og etter det har han slitt med å få minutter.
Mark Fotheringham liker å spille med 3 bak, tror jeg (tidlig å si ennå), og i så fall er høyre vingback Sorba Thomas' å miste.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Det brygger opp til viktig Yorkshire derby på søndag formiddag mot Hull. Begge lag har allerede sparket en trener i høst, men det er først og fremst hjemmelaget som er i desperat poengjakt.
Tune in på Viasat søndag kl13!

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Hudds 2-0 Hull

Vil ikke si det var i nærheten av en god fotballkamp, men andre omgang var i det minste en forbedring, og alltid morsomt å se ungdom debutere. Charles Ondo fikk noen minutter på tampen. Herlig å se Etienne Camara starte igjen, og Ben Jackson fortjener å fortsette på venstre vingback.

Lezah

Legg inn av Lezah »

TommyCowan2 skrev: man okt 10, 2022 7:06 am Hudds 2-0 Hull

Vil ikke si det var i nærheten av en god fotballkamp, men andre omgang var i det minste en forbedring,
Jeg så deler av førsteomgang, skiftet kanal :D

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Lezah skrev: man okt 10, 2022 12:43 pm
TommyCowan2 skrev: man okt 10, 2022 7:06 am Hudds 2-0 Hull

Vil ikke si det var i nærheten av en god fotballkamp, men andre omgang var i det minste en forbedring,
Jeg så deler av førsteomgang, skiftet kanal :D
Mark Fotheringham skjelte ut flere i pausen, og var sint selv etter kampen. Enda godt noen er ærlige, når den offisielle klubbkontoen presterte å skrive "great performance".

Lezah

Legg inn av Lezah »

TommyCowan2 skrev: tir okt 11, 2022 6:26 am
Lezah skrev: man okt 10, 2022 12:43 pm
TommyCowan2 skrev: man okt 10, 2022 7:06 am Hudds 2-0 Hull

Vil ikke si det var i nærheten av en god fotballkamp, men andre omgang var i det minste en forbedring,
Jeg så deler av førsteomgang, skiftet kanal :D
Mark Fotheringham skjelte ut flere i pausen, og var sint selv etter kampen. Enda godt noen er ærlige, når den offisielle klubbkontoen presterte å skrive "great performance".
SÅNT liker vi, ja.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Rotherham 2-1 Hudds

Greit nok, Rotherham er sterke hjemme, men statistikken var jo mye Warne. Matt Taylor fikk dog få problemer med å sikre sin første seier i trenerstolen mot et usynkronisert bortelag. Grusomme bytter av Foz.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Jeg tror det var trener'n deres jeg overhørte et intervju av her forleden via Twitter, og uten å feste meg altfor mye ved hva som ble sagt, kunne jeg ikke unngå å bli bergtatt av dialekten hans. Det er muligens første gang jeg hører en fra Dundee snakke (i hvert fall som jeg har vært bevisst på), og dialekten er jo et salig konglomerat av så mye artig. Mest av alt syntes jeg den minnet om sørafrikansk engelsk.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: søn okt 16, 2022 10:17 am Jeg tror det var trener'n deres jeg overhørte et intervju av her forleden via Twitter, og uten å feste meg altfor mye ved hva som ble sagt, kunne jeg ikke unngå å bli bergtatt av dialekten hans. Det er muligens første gang jeg hører en fra Dundee snakke (i hvert fall som jeg har vært bevisst på), og dialekten er jo et salig konglomerat av så mye artig. Mest av alt syntes jeg den minnet om sørafrikansk engelsk.
Haha fin dialekt, ja. Kan han muligens være preget av flere år i Tyskland og?

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Hudds 0-1 PNE

Neeeei, det er vel på tide å pakke ned denne fotballklubben, vel?

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Nå kommer det ganske solide rykter om at kaptein Hogg slang trener Fotheringham opp etter veggen i forbindelse med trening. Aldri kjedelig i Hudds, det skal de ha.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Boro 0-0 Hudds

Bortepoeng tar vi imot, men nok en elendig fotballkamp. Enda verre at Fotheringham IGJEN kun gjør ett fattig bytte. Er da nok å ta av der ute, som ikke fortjener å fullføre kampen. ARGH!

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Dean Hoyle, mannen som tok klubben fra en middelhavsfarer i League One, til PL, og nesten tilbake slik det ser ut om dagen, trapper ned.
Hoyle fikk pankreatitt for et par år siden og svevde mellom liv og død. Nå har legen gitt ham arbeidsforbud og inn har kommet Dave Baldwin, med fortid i Burnley, Bradford og EFL. Baldwins jobb er å sikre klubben eierskap over stadion (som man per nå deler med rugby-laget og som eies av et sammensurium kokt opp av tidligere eier Ken Davy) og å finne en passende kjøper til å ta over permanent for Hoyle.
Spennende og skumle tider i vente.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Hudds 1-0 Millwall

En kamp preget mer av kampen om håndklær (lang historie som involverer Millwalls Zian Flemmings drøying ved hvert innkast og en ballgutt. tl;dr ballgutten vant) enn fin fotball, men hjemmelaget fortjente helt klart seieren, spesielt etter 1. omgang.
Vinnermålet kom fra Yuta Nakayama som legger inn via en Millwall-fot, som gjør akkurat nok "skade" til at den går i en bue over keeper. David Kasumu gjør en meget sterk kamp på midtbanen.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

"Derby, en klubb i oppløsning" heter tråden under denne. Jeg tror kanskje de bommet på klubbvalg i trådtittelen, for Huddersfield kommer ikke til å satse igjen i League One.

Hudds 0-2 Sunderland

Selv uten sin klart farligste spiller (Jack Clarke), så ble dette til slutt enkelt for Sunderland. Mye fordi hjemmelaget er ekstremt tannløse, og fordi tidligere spillere alltid scorer mot sin gamle klubb. I dette tilfellet Pritchard, og etter hans 0-1 i det 55.minutt var kampen over.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Rover 1-0 Hudds

Ben B Diaz mathcvinner. Hudds hadde et par ok sjanser i 2.omg, en bom helt upresset fra fem meter og en klarering på strek.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

QPR 1-2 Hudds
Hudds 0-0 Swans

En helt ok fangst på tampen, før det nå skal bli VM-pause [sic].

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Den gamle Rangers-stjerna Kenny Miller inn i trenerteamet. Erstatter Paul Harsley som kom fra Brum i sommer. Dette er da Mark Fotheringham som får inn "sin mann", og Harsley var mer ment som backing for Schofield.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Ikke uventet ble det tap mot Blades i Sheffield, og enda mindre overraskende var det at Billy Sharp ble tungen på vektskålen.
Hogg var tilbake fra skade etter pause og vi fikk også debuten til Tyreece Simpson etter hvert.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Hudds 0-2 Watford

The mess continues, men langt fra bare på banen. Duan Holmes f eks, av alle, ble utelatt av troppen i går fordi han skal selges. Er visst alt for dyr i drift. DUANE HOLMES. DYR. I. DRIFT. Let that sink in.
Ellers forventer jeg at man selger det man kan i januar for å gjøre klubben mest mulig gjeldsfri for nye eiere som kan komme inn og "satse" på ny i League One.
Lee Nicholls, Sorba Thomas, Duane Holmes, Jon Russell, Etienne Camara er vel de jeg ser for meg. Muligens Jordan Rhodes, som gamleklubben Ipswich er interesserte i. Ingen vil komme inn. Russell er bekreftet uønsket og ender mest sannsynlig opp i WBA hos Corberan.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Vant i dag, og med 1 kamp mindre spilt enn lagene foran er det fortsatt håp. Skal seff holde hardt, men alt er mulig.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

De to neste kampene er veldig viktige, trenger 4 eller 6 poeng der for at det skal være noe som helst håp.
Men lovende takter i går, og første seieren i Preston på over 60 år.
Sorba helt utelatt fra troppen er jo tankevekkende, rykter i "London papers" om en overgang til Brentford i januar.
Klarte oss jo fint uten, og Brahima Diarra hadde et veldig godt innhopp som var med på å snu kampen.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

2-0 mot Rotherham i den ekstremt viktige "sekspoengeren" og Town er ikke lenger sist på tabellen.
Duane Holmes' første for sesongen og Jordan Rhodes' 97ende i blåhvitt.
Villa-loanee Kaine Kesler-Hayden storspilte og ble fortjent banens beste.
Nå venter Luton 1/1 og det blir en anelse vanskeligere.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Hudds 1-2 Luton

Det går ad undas etter Hoggs skade, og påfølgende dårlige bytter/taktiske valg av Fotheringham, og Luton klarer å snu tap til seier.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»