Huddersfield Town

Svar
TommyCowan2

Huddersfield Town

Legg inn av TommyCowan2 »

"There's a team that is dear to its followers,
their colours are bright blue and white"

Da er det vel så vidt innenfor å si at sesongen 22/23 er i gang?
Treningskamper begynner å komme på plass, og vi har til og med fått årets første signering inn portene på Canal Side.
26 år gamle midtstopperen Will Boyle har kommet hjem etter 5 år i Cheltenham, hvor han var kaptein sist sesong i League One, og en ordentlig hardhaus. Kommer inn i troppen som direkte erstatter for frigitte Naby Sarr.
Ellers har den 18 år gamle nord-irske backen Brodie Spencer fått et gjennombrudd på tampen av forrige sesong, men ironisk nok på landslaget før han har vært å se på klubbnivå. B-lagsspilleren startet sist, borte mot Kosovo og fikk seg til og med en assist på åpningsmålet, i en kamp Nord-Irland senere tapte. Håper å se mye mer til Spencer i blått og hvitt kommende sesong. Med en Pipa ryktet på vei bort i sommer (Olympiakos), så ligger jo veien åpen på høyresiden og.

Vanskelig å si hvor klubben ligger an, etter det sure tapet i playoff-finalen. Jeg er ikke bombesikker på at vi kommer til å være med helt der oppe i år igjen, men øvre halvdel bør være oppnåelig.
Avhengig av kvalitet inn, først og fremst en midtstopper som erstatter for Levi Colwill, en kreativ midtbanemann (James McAtee fra Man City på lån virker å være målet her), og en måltjuv på topp, selv om Danny Ward gjorde en godkjent jobb i jor.

På keeperplass har vi årets keeper i Championship i Lee Nicholls, men ingen godkjent backup siden Jamal Blackmann ble fristilt.
Harry Toffolo er soleklar på venstreback, men kan fort forsvinne i sommer. Tom Lees, Matty Pearson og Will Boyle er en solid trio i midten, men vi MÅ ha inn en til av kvalitet, og helst med fart. Jeg håper litt av svaret ligger i å satse på Rarmani Edmonds-Green som kommer fra et flott låneopphold i opprykkslaget Rotherham. Får utrolig gode skussmål fra rett sør i Yorkshire. REG som vi kaller ham er 23 nå, og bør få sjansen.

På midtbanen ser det litt tynnere ut. Jon Russell er selvskreven etter gjennombruddet i andre halvdel av 21/22, sammen med Lewis O'Brien, hvor ryktene om en overgang til Leeds har stilnet. Burnley skal snuse, men de sliter jo økonomisk, så vi får se. Duane Holmes glimtet til, og var jevnt over bedre enn jeg fryktet forrige sesong. Sinani og solid, men han hadde man ikke råd til å kjøpe fra Norwich.
Høyrevingen er Sorba Thomas sin, men på venstre hadde Josh Koroma en tøff sesong. Her skal det nok komme inn noe nytt blod, tipper jeg.

Ward, Rhodes og unge Kian Harratt (som fikk oppleve en opptur med Port Vale, med scoring på Wembley og opprykk) ser alt for tynt ut på topp, så her bør man hente minst en, kanskje to nye.

Ellers gjenstår det kun å si UTFT!

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Ser ut som at vår spanske (ex u21-landslagsspiller) Pipa skal forlate oss i sommer. En overgang til Olympiacos er nært forestående. Kan jo skjønne at han takker ja, men kan ikke skjønne at han skal være noe 1.valg der, de er tross alt det soleklart beste laget i Hellas og skal ut i CL til høsten.

Håper unge Brodie Spencer skal satses på i tomrommet på høyreback!

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

TommyCowan2 skrev: søn jun 19, 2022 2:41 pm Pipa
Han høres utvilsomt ut som en Oslolosen kunne ha gått god for, og som da må ha spilt for Skeid tidlig på 60-tallet en gang. "Pipa" var da antakelig et alias for et noe mer alminnelig navn.

Ellers har jeg ikke unngått å legge merke til at du virker spent på Brodie Spencer. Jeg så du oppfordret Vikinghopper (aka RFriday) til å følge litt ekstra med på ham da banehopperen var og så Nord-Irland på Balkan her nylig (det var vel i Montenegro?).

Den gamle midtbanekvartetten Brandon-Hudson-Worthington-Schofield skal vel uansett litt til å matche? Hudson og jeg krysset stier ved flere anledninger da jeg i et par-tre sesonger fulgte Northern League litt over snittet nært sett fra et norsk perspektiv. Populær herremann i de klubbene i indre Durham grevskap han har tjenestegjort.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: søn jun 19, 2022 4:32 pm
TommyCowan2 skrev: søn jun 19, 2022 2:41 pm Pipa
Han høres utvilsomt ut som en Oslolosen kunne ha gått god for, og som da må ha spilt for Skeid tidlig på 60-tallet en gang. "Pipa" var da antakelig et alias for et noe mer alminnelig navn.

Ellers har jeg ikke unngått å legge merke til at du virker spent på Brodie Spencer. Jeg så du oppfordret Vikinghopper (aka RFriday) til å følge litt ekstra med på ham da banehopperen var og så Nord-Irland på Balkan her nylig (det var vel i Montenegro?).

Den gamle midtbanekvartetten Brandon-Hudson-Worthington-Schofield skal vel uansett litt til å matche? Hudson og jeg krysset stier ved flere anledninger da jeg i et par-tre sesonger fulgte Northern League litt over snittet nært sett fra et norsk perspektiv. Populær herremann i de klubbene i indre Durham grevskap han har tjenestegjort.
Pipa får en annen lyd der nede, ja blir vel for helt gresk å regne for oss lenger nord! Unnskyld....

Jeg rakk å se denne kvartetten live, like før alle fire var spredd over alle vinder. Hudson og Schofield var helt klart for favoritter å regne hos meg, men også svak for stuttkjukken Taylor-Fletcher. Schofield og Worthington er tilbake i byen og har trenerroller i klubben, for øvrig.
Synes vi har noen "characters" nå og da, selv om jeg begynner å bli for gammel for "favoritter". Keeperen Lee Nicholls og venstreback Harry Toffolo de mest fremtredende og utagerende, sånn sett. Jonathan Hogg går inn i sin tiende sesong i blått og hvitt og er en utmerket ambassadør for "terriers" både på og utenfor banen. Fotballspillere flest stikker til Dubai osv, Hogg er i North Yorkshire på fisketur, han.

Veldig spent på Spencer, ja. Selvsagt fremdeles veldig ung (18), så kommer jo ikke til å spille fast. Mener landskampen var i Kosovo? Men Ollie Turton er kabapel nok han og, til at jeg ikke synes høyre back er svekket betraktelig.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Da har fire unggutter blitt sendt ut på lån for kommende sesong. Liker at to og to sendes ut, slik at de får et kjent ansikt ved siden av seg det kommende året. Ikke skal de fryktelig langt heller, så kan bo hjemme.

Kian Harratt (20) og Romoney Chrichlow (23) skal til Bradford i League Two. Den gamle erkefienden får litt hjelp på veien oppover tabellen kommende sesong, under Mark Hughes.

Harratt fylte 20 år forleden og er en jeg personlig har trua på at kan få en fin karriere på minimum Championship nivå. Han tilbragte siste halvdel av forrige sesong i Port Vale, hvor han noterte seg for fem mål og vokste på seg selvtillit utover sesongen som kulminerte i opprykk via Wembley, i en finale hvor Harratt scorte ett og traff stolpen to ganger i 3-0 seieren over Mansfield. Nå skal han få en full sesong der, og forhåpentligvis vise seg tilliten verdig. Jeg tipper tosifret antall mål denne sesongen på Harratt.

For Chrichlow er den kommende sesongen på en måte veldig definerende for hva slags karriere stopperen vil få innen fotball. Kontrakten han med Hudds går ut etter kommende sesong. Han hadde en fin høstsesong i Swindon i samme divisjonen i fjor, før han så fikk prøve seg i League One med Plymouth i andre halvdel. Det gikk langt fra like godt, så litt tilbake til start i år. I Huddersfield har han også Rarmani Edmonds-Green foran seg i køen hva angår unge, egenproduserte stoppere. At moren hans ble brutalt myrdet for noen år tilbake, satte naturlig nok sitt preg på ham, både på og utenfor banen i en god stund. Jeg håper han lykkes, men han blir mest sannsynlig ingen Huddersfieldspiller etter denne sesongen.

Josh Austerfield og Jaheim Headley sendes også til League Two, men de to skal litt nordover i stedet, til Harrogate Town. De to 20-åringene signerte nylig nye kontrakter med Hudds, og spesielt Josh, midtbanemannen har man stor tro på. Han har også fått prøve seg med a-laget ved et par anledninger, i kamper uten alt for mye press. Han var ute på lån i nettopp Harrogate forrige sesong og, og kom sterkt mot slutten. Etter hjemkomsten har han jobbet hardt for å bygge muskler, og bli litt mer robust. Ett nytt år i League Two vil derfor passe perfekt i utviklingen hans.

Headley er venstreback, og har sittet på benken til a-laget ved en anledning. Dette vil bli hans første utlån i det profesjonelle ligasystemet og Harrogate har fulgt ham en god stund. Jeg vet ikke alt for mye om ham egentlig, men han er fast for b-laget og har ikke vært i klubben i alt for mange år.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Et sesongkort på John Smith's Stadium koster £350 for kommende sesong, noe som må sies å være relativt overkommelig. Et tilsvarende ett på f eks Riverside i Middlesbrough, vil koste deg mellom £6-700.....
Uansett, det aller mest gledelige her er jo at klubben allerede har solgt 15.500, fantastisk støtte fra fansen, selv etter en misære av en opprykksfinale. Up the fucking Town!

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Siden vi er godt ut i sommervinduet og pre-season snart starter opp, kan jeg jo presentere troppen, slik det ligger an nå og prøve å spekulere i hvem vi muligens mister og hva vi uansett må ha inn.

Keeperplass:
- Lee Nicholls
Soleklart 1.valg og topp3 keeper i Championship. Blir 30 år i år og i sitt livs form. Huddersfields beste spiller i fjor med ganske god margin. Ikke sett ham ryktet bort, så forhåpentligvis forblir han i målet sesongen 22/23 og.
- Ryan Schofield
Bør for sin egen del (og egentlig vår) finne seg en ny klubb i sommer og bygge opp selvtillit og tro på egne ferdigheter på et litt lavere nivå enn Championship. Om så bare på lån.

Under disse to spiller tre relativt jevne keepere på b-laget. Australia u23-landslagsspillerne Jacob Chapman og Nic Bilocapic og Gisoue Bellagambi, som representerer Gambia på internasjonalt nivå.

Konklusjon: jeg tror vel egentlig ikke det var det aller lureste å slippe Jamal Blackman på free transfer i sommer. Vi trenger en stødig nr2, og enn så lenge ser jeg ikke hvem som skal gi Nicholls noe konkurranse på keeperplass.

Høyre back:
- Pipa. Forventes å være klar for Olympiacos om ikke mange dagene, så lar være å si noe mer enn at basert på forrige sesong, så svekkes ikke klubben spesielt av denne avgangen.
- Ollie Turton. Rivjern og terrier, som ikke er spesielt god over midtstreken til motstanderen, men jobber beinhardt og gir absolutt alt. Helt ok på dette nivået.
- Brodie Spencer. Akkurat fylt 18 og deretter debutert på det nord-irske landslaget. Offensiv som type, både av karakter og på banen. Kan bekle begge backene og er glad i å komme på løp oppover i banen og slår også gode innlegg. Forventer å se ham kommende sesong, om han da ikke skal lånes ut. Blir det lån, må vi ha en ny spiller inn.
- Aaron Rowe. Make it or break it for unge Rowe, som fyller 21 til høsten. Omskolert fra lite effektiv ving, til vingback, men ganske langt unna plass i laget for øyeblikket.

Konklusjon: tror ikke denne plassen blir prioritert i sommer. Godt skodd.

Venstre back:
- Harry Toffolo. Enormt populær blant fansen, eksemplifisert ved hvor mye tid han tilbragte med kreftsyke Hopson på vårparten. I tillegg er han en av klubbens beste og viktigste spillere, noe han viste ved å score fem mål på de siste 8 kampene. Kan bruke begge føttene og har et farlig skudd. Blir 27 til høsten og det er jo en viss fare for at han benytter formkurven sin i våres til å få agenten til å se om det er noen PL-lag som er nysgjerrige. Krysser fingrene for at han blir!
- Josh Ruffels. Erstatteren til Toffolo er uansett allerede i klubben, men kan også bekle en midtbanerolle. Slo igjennom under Chris Wilder i Oxford, omskolert fra ving til back, og er en type som liker å komme frem i banen, skyte og/eller slå innlegg. Har fått for lite tid til å ordentlig vise hva han kan, men det er veldig trygt å ha en så solid backup.
- Ben Jackson. Kapteinen på b-laget har fått prøve seg på lån både i League One og Two, og ser ut til å kunne få seg en solid karriere på det nivået, ja kanskje til og med i Championship, men det blir nok ikke i Huddersfield. Til det er vi for godt skodd på denne plassen og han er allerede i 20-åra. Veldig slepen venstrefot.

Presentasjon fortsetter i ny post.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Midstoppere:
- Matty Pearson. Lokal murbrekker som personifiserer hva klubben står for på og utenfor banen. "The Keighley Cannavaro" er en fremtidig kaptein den dagen Hogg gir seg. Han har faktisk også jobbet hardt med ballen i beina, og måker ikke lenger bare ballen unna, med nærmeste kroppsdel. Enormt viktig spiller. Eneste minus er da altså at han ikke er super på nærteknikken og heller ikke veldig rask. Har i en alder av 28 allerede nesten 400 kamper på seniornivå.
- Tom Lees. En spiller som de fleste nok tenkte skulle være et fjerdevalg da han ble hentet i fjor sommer, men som tok sjansen sin med begge hender da Colwill ble skadet et lite stykke uti sesongen og aldri så seg tilbake. En "Terry Butcher" type, ikonisert av et lignende bilde med bandasjert hode. Legger ingenting imellom, og har hatt en stor del av æren for hvor godt forsvaret spilte forrige sesong. Fremdeles "bare" 31 år.
- Will Boyle. Førstemann inn denne sommeren, var et produkt av det nå nedlagte akademiet til klubben, før han tok turen til Cheltenham og var med og spilte dem opp fra League Two og til deres høyeste plassering noensinne i League One sesongen 21/22, hvor han også bar kapteinsbindet. Litt lik de to andre, kanskje? Men kommer til å gjøre alt som er i hans makt for å beskytte buret til Nicholls de gangene han får sjansen.
- Rarmani Edmonds-Green. Jeg håper "REG" er ment å være en del av 1.laget kommende sesong. Veldig godt likt i Rotherham sesongen 21/22, hvor så og si alle vil ha ham tilbake, etter at han var en del av laget som rykket opp til Championship. 99-modell, så det er "på tide" at han får vist seg frem i Championship i år. Spillende stopper, som like gjerne kan vikariere som anker på midten. Et litt annet alternativ enn de andre stopperne i troppen, og en jeg personlig har stor tro på.

Midtbanen:
Jonathan Hogg. Så og si "Mr Huddersfield" på dette tidspunktet. Hoggy går inn i sin 10.de sesong i Hudds og er, selv med definitive svakheter, en av de aller første på "papiret" til Corberàn, når det er dags for laguttaket. Krever mye av seg selv, og alle andre, men alt kommer fra en motivasjon om at Hudds skal gjøre det godt. Bena brukes først og frems til å løpe og takle, skyte og sentre overlates best til andre. Kaptein med verdens største K. Nei! Ikke sånn K! Griser.
- Jon Russell. Kom gratis til klubben fra Chelsea i fjor, hvor han ikke ble ansett som et stort nok talent til å bli innlemmet i låne-avdelingen. Heldigvis for oss. Fikk først kontrakt med b-laget og spilte der til godt over jul, hvor han etterhvert ble så god at det ikke lenger var noe bruk for Carel Eiting, som hadde blitt hentet inn i januar for å forsterke midtbanen. Elegant ro, og tar igjen det han mangler i fart, med hodestyrke, teknikk, spilleglede og lange ben som fisker til seg ballen fra umulige situasjoner.
- Lewis O'Brien. Klubbens beste (ute)spiller lå i toppen på de fleste statistikker i fjor, men han kan altså ikke skyte om det så står om liv. Er overalt på banen, bryter opp spill, dirigerer, dikterer og holder hele skuta sammen. Hadde han kunnet avslutte på et visst nivå, hadde han vært i PL for lenge siden. Og klubber som Leeds og Crystal Palace har lenge sendt speidere. Det krever nok et bud på omkring £15m for at klubben sier ja, men det er jo ikke tvil om at han fortjener sjansen i "toppetasjen". Kanskje etter neste sesong?
- Duane Holmes. Duane hadde en ganske så god sesong ifjor, og svarte dermed sine relativt mange kritikere. Fikk like mange gule som O'Brien (9 i slaget), et resultat av sin vilje til å jobbe med svakhetene sine. Bidro også med 5 mål. En fin spiller å i det minste ha på benken, eller i rotasjon.

Ellers har vi flere unggutter å ta av. Scott High fikk prøve seg flere ganger ifjor, også fra start, men har nok ikke det i seg å etablere seg på et såpass høyt nivå som Championship. Det samme vil jeg nok si om Matty Daly.
Da ser jeg heller at vi lar to andre prøve seg, nemlig de to parisianerne Brahima Diarra (som overbeviste i Harrogate ifjor, helt til en skade ødela) og Etienne Camara. Begge to er 2003-modeller. Camara er et beist på 1.90 som liker seg dypt i banen, mens Diarra er helt motsatt, en offensiv playmaker, som har fart, teknikk og jobber like hardt som de mer defensivt anlagte midtbanemenn vanligvis gjør. Typen som kan drible seg forbi tre mann inne i en telefonkiosk.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Angripere, herunder også alt som kan krype og gå av "wide men", vinger osv:
- Sorba Thomas. Fjorårets stjerneskudd, som på ca 18mnd har gått fra Boreham Wood til å spille VM for Wales, hvor han skal bryne seg på Iran, USA og selveste England. Pga skadesituasjonen og covid ble han brukt som vingback mye i høst, men han kommer virkelig til sin rett mye høyere i banen. Tar alle cornere, og sikter som regel på en midtstopper (det ble 8 mål av slikt i fjor). Assistkonge, men har fremdeles mer å jobbe på mann mot mann.
- Rolando Aarons. Jamaicaneren som for det meste har gått skadet siden overgangen fra Newcastle. Har virket frisk for landslaget på forsommeren, så kanskje blir han for en ny signering å regne kommende sesong?
- Jordan Rhodes. Presentasjon så og si overflødig. Er for gammel nå, til å kunne regnes med i start-elleveren, men veldig fin å ha kommende inn fra benk, for målteften vil jo alltid være der. Og han er blitt en ganske smart spiller med alderen og kan bidra med assists.
- Danny Ward. Unggutten Ward, som jeg alltid vil se ham som, har rukket å bli 31 år nå og kan se tilbake på sin beste sesong noensinne. 14 mål i ligaen ble det til slutt, og han var litt uheldig som ikke fikk flere, faktisk. Kan også benyttes på venstrevingen. Slankere enn før, en av spillerne som har nytt godt av Carlos' og gjengens treningsregime.
- Josh Koroma. Vi får være så ærlige og si det som det er; Josh hadde en forferdelig 21/22-sesong. Trodde litt for mye på egen hype, og etter noen rykter om overgang vinteren 21, så har han ikke vært den samme. Fikk også covid som preget ham en god del. Jeg håper han krummer nakken i sommer og kommer tilbake til den han var for 1.5 år siden, for da er han et veldig farlig våpen. Scoret 8 mål for et lag som såvidt reddet plassen, kontra kun 4 for laget som endte på 3.plass.
- Kieran Phillips. Phillips var en målmaskin fra tidlig av, som ble snappet opp av Everton etter at toffees unge gutter hadde blitt smadret av et Huddersfield u12 med Phillips på topp, som alene scoret 12 mål mot dem. Kom tilbake til Huddersfield i 2020 etter at en alvorlig skade satte hans progresjon et stykke tilbake. Spilte for to forskjellige klubber i League Two forrige sesong, først Walsall frem til jul, og så rykket han opp med Exeter. Spilte for det meste ving for Walsall, men fikk være spydspiss i Exeter. Med utlånet av Harratt, ser jeg det som fullt mulig at klubben vil beholde Phillips som et alternativ kommende sesong.

Setter opp "min" 11er, med to alternative formasjoner, med de forsterkningene jeg helst ser at vi anskaffer oss:

.........................................Nicholls............................................
Spencer.........Pearson...............Lees...........................Toffolo
.........Russell..................Hogg....................O'Brien...................
Thomas.........................Ny spiller................................Ward......

benken: ny keeper, Boyle, Edmonds-Green, Ruffels, Koroma, Diarra, Rhodes


.....................................Nicholls................................................
.........REG.................Pearson....................Lees........................
Thomas..........................................................................Toffolo
....................Russell..................Hogg........................................
...................................O'Brien.....................................................
...................Ny spiller.........................Ward................................

benken: ny keeper, Boyle, Ruffels, Spencer, Koroma, Rhodes, Diarra

Fokus i transfervinduet:
- en ny keeper, gjerne en litt voksen en, vi trenger god konkurranse i buret, og en som også er erfaren nok til å steppe inn med selvtilliten som trengs.
- en ny stopper da vi mangler et venstrebeint alternativ, og det er en lang sesong, spesielt siden vi ofte benytter oss av tre bak.
- en offensiv midtbanespiller som kan bidra med opp mot tosifret mål og assists.
- en spiss som lukter mål på en annen måte enn Ward.

Ser ikke bort ifra at vi får inn et par stk på lån fra PL.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Dette er mer enn kun solid håndverk, tommy_c. Mektig.
Jeg har naturligvis intet å fare med på dette nivået, for mens jeg for et tiår eller litt mer siden hadde grei koll på bortimot de fleste spillerne i Football League, så har jeg forfalt så ekstremt at jeg knapt nok har hørt om selv de du trekker fram som noen av de mest kjente skikkelsene i klubben din. Og Huddersfield er ikke unik i så måte; det er jeg som overhode ikke har fulgt med i timen. Det stopper etter Toffolo, Hogg og Jordan Rhodes for min del. Jeg tok meg selv i å bli overrasket over hvor lite oversikt jeg hadde for et par år tilbake, men har sluttet selv med det, så jeg har vel strengt tatt gitt opp. Men Viasat beholder kanskje Championship, og etter å ha flyttet vekk fra et Get-velde og inn i det deilige Riks-TV-land, så er jeg etter hvert koplet på. Det gjelder bare å finne tid til levende fotballbilder klemt inne blant all nostalgien. Det spørs om det lar seg gjøre.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: ons jun 22, 2022 4:07 pm Dette er mer enn kun solid håndverk, tommy_c. Mektig.
Jeg har naturligvis intet å fare med på dette nivået, for mens jeg for et tiår eller litt mer siden hadde grei koll på bortimot de fleste spillerne i Football League, så har jeg forfalt så ekstremt at jeg knapt nok har hørt om selv de du trekker fram som noen av de mest kjente skikkelsene i klubben din. Og Huddersfield er ikke unik i så måte; det er jeg som overhode ikke har fulgt med i timen. Det stopper etter Toffolo, Hogg og Jordan Rhodes for min del. Jeg tok meg selv i å bli overrasket over hvor lite oversikt jeg hadde for et par år tilbake, men har sluttet selv med det, så jeg har vel strengt tatt gitt opp. Men Viasat beholder kanskje Championship, og etter å ha flyttet vekk fra et Get-velde og inn i det deilige Riks-TV-land, så er jeg etter hvert koplet på. Det gjelder bare å finne tid til levende fotballbilder klemt inne blant all nostalgien. Det spørs om det lar seg gjøre.
Litt sånn jeg har det med PL. Begynner å bli ganske mange ukjente der oppe, de ekstremt få gangene jeg titter innom.
Men er vel litt derfor jeg presenterer gjengen og, sånn hvis noen skulle være nysgjerrig..... Tom Lees har jo vært en traver i Football League lenge nå, selv ikke han ringer bjeller? Leeds, Accie, Bury, Sheff Weds?
Har Viasat selv. Championship og 2.bundes, det holder jo lenge?

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Pipa, eller Gonzalo Avila som han nå vil hete i Hellas pga at "pipa" visst er et litt stygt ord der nede, bekreftet som ny Olympiacos-spiller, ja. Summen "undisclosed", men vil anta mellom £1-1.5m.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

TommyCowan2 skrev: ons jun 22, 2022 11:04 pm Tom Lees har jo vært en traver i Football League lenge nå, selv ikke han ringer bjeller? Leeds, Accie, Bury, Sheff Weds?
Jo, visst. Tom Lees ringer faktisk bjeller, selv om jeg ikke kan påstå å ha sett ham spille (det hadde vi jo ikke i tidlige VGD-dager heller, omtrent med noen, uten at dét hindret oss i å ha bastante meninger om diverse spillere).
TommyCowan2 skrev: ons jun 22, 2022 11:04 pm Har Viasat selv. Championship og 2.bundes, det holder jo lenge?
Har man Zweite der også, ja? Det var jeg faktisk ikke klar over, men så har jeg da heller ikke gjort noe forsøk på å prøve å hekte meg på den Zweite-bølgen som (vel fortsatt) rir landet. Championship, derimot, går jo aldri av moten. Og det gjør jo ikke nostalgi heller. Når man først har vandret ut i den hengemyra der, så er det vanskelig å gjøre retrett. Jeg ser heller Polen-Peru fra '82 for tredje gang enn Man Utd-Arsenal, for å konstruere en konflikt.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: fre jun 24, 2022 2:33 pm Har man Zweite der også, ja? Det var jeg faktisk ikke klar over, men så har jeg da heller ikke gjort noe forsøk på å prøve å hekte meg på den Zweite-bølgen som (vel fortsatt) rir landet.
Er det en greie? For min egen del, handler det mest om tilgang+ at jeg ikke er stor fan av moderne fotball på høyeste nivå. Kaiserslautern er tilbake og, i tillegg til andre klubber jeg krysser fingerne for, som Nürnberg (Schindler er der, og jaggu en nordmann og!), Karlsruhe og St. Pauli (jada, jada, hipstertrekk der). Måtte vi bare få opp 1860 neste år!

Anyway, Huddersfield ja!
Den unge vingen Pat Jones, som slet mye med skader ifjor, har signert proffkontrakt ut sesongen 24/25 og fått beskjed om at en plass i a-lagstroppen er hans hvis han "stepper opp". Jones spiller på Wales u21, kan bekle alle roller bak spissen og er ganske målfarlig selv og. Det største problemet hans er at han ser 14 år gammel ut. Må beefes opp kraftig for å overleve i Championship. Fylte 19 år nå i juni. En "Stockport native", som ble fostret opp i Wrexham før Hudds hentet ham i 2019. Academy player of the year sesongen 19/20.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Hudds kjører helsort på bortebane (neida, ikke alle 23 kampene) neste sesong.
https://www.htafc.com/news/2022/june/20 ... -revealed/

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Da sa Carlos Corberan opp trenerjobben med øyeblikkelig virkning. Lei av freebies og 3.valg. Det var forståelig i fjor kanskje, men etter en playoff-finale er det utilgivelig med så svak backing i sommer.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Danny Schofield forfremmes. Ikke snakk om noen caretaker stilling, Schofield får jobben permanent.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Forest kommer, som mange andre playoff-vinnere, og snapper de beste spillerne fra taperlaget. Lewis O'Brien og Harry Toffolo blir skogvoktere i Premiern, fremfor middelhavsfarere i Champ.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

2.05m høye Kyle Hudlin kommer fra klubben Villa og Brum-fans går og ser når de er lei av den moderne fotballen, Solihull Moors og vil i første omgang være med b-laget, så får vi se om han kan imponere.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Fyrtårnet Hudlin lånes ut til AFC Wimbledon neste sesong, og motsatt vei kommer Jack "Rudi" Rudoni. En knapt 21 år gammel offensiv midtbanespiller som scoret 12 mål for nedrykkslaget i League One ifjor. Rudi blir veldig morsom å følge i Hudds, god med begge beina, sterk på hodet og fart i venstreslegga!

Enda en mann kom inn dørene i går, den japanske forsvareren Yuta Nakayama, som forlot Zwolle etter forrige sesong. Fast inventar på landslaget og det man kan kalle en moderne forsvarer. Venstrebent, som var en essensiell faktor for troppen.
To gode forsterkninger!

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Ser at jeg helt har glemt å nevne David Kasumu, 22 år gammel midtbanekriger, som kom inn fra MK Dons! Kasumu og Rudoni vil liksom ta hver sin del av jobben med å tette hullet etter O'Brien. Spennende spiller.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Faustino Anjorin, "Tino" blant venner, kommer tilbake til Hudds. Angriperen var med Chelsea til USA, men et utlån var alltid planlagt. Tino var hos Hudds vårsesongen, men det var nesten som rekonvalesens å regne, viste dog i kampen mot Coventry hva som bor i han. Nå er han frisk og var også god i USA-turneen. Og han har i intervjuer sagt at han valgte Hudds fordi han har noe å bevise.
Begynner å ligne noe. Få inn en spiss nå, så er jeg ganske fornøyd med sommeren!

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Pre season er over, og det ble en miks av mediokre og ok resultater:
3-1 Morecambe
0-1 Harrogate
0-1 Doncaster
4-1 Tranmere
1-1 Bolton

For det meste b-laget i aksjon, untatt de første 45 mot Doncaster og første 60 mot Bolton. Rhodes for det meste med b-laget, og storkoste seg. Ben Jackson, venstrebent og allsidig, har scoret 3 mål i sommer. Eneste målet for a-laget sto Danny Ward for i sommerens siste, mot Bolton etter innlegg fra Sorba. Vi trenger en spiss.....

Lezah

Legg inn av Lezah »

TommyCowan2 skrev: man jul 25, 2022 11:00 am For det meste b-laget i aksjon,
Hva er egentlig et toppet Hudds-lag pdd?

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Lezah skrev: man jul 25, 2022 11:15 am
TommyCowan2 skrev: man jul 25, 2022 11:00 am For det meste b-laget i aksjon,
Hva er egentlig et toppet Hudds-lag pdd?
Noe sånt:

...............................................Nicholls...................................................
........Pearson...................Lees...........................Nakayama..................

Thomas......................................................................................Ruffels
...................Kasumu.............Hogg...................Russell..........................
.......................................Anjorin.............................................................
.............................................................Ward..........................................

Litt merkelig formasjon, men ville få frem hvem de 11 beste spillerne er.
Benken ville da vært: Bilokapic eller Chapman som 2.keeper, Edmonds-Green, Rudoni, Rhodes, Holmes, Koroma og Turton. Har i det minste mye ungt som viser fine takter.

Lezah

Legg inn av Lezah »

TommyCowan2 skrev: man jul 25, 2022 11:02 pm Litt merkelig formasjon,
Etter at 442 for det meste ble skrapet, syns jeg alt er like rart og vanlig :) Fint svar, et par navn der jeg må google/wikie.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Lezah skrev: man jul 25, 2022 11:07 pm
TommyCowan2 skrev: man jul 25, 2022 11:02 pm Litt merkelig formasjon,
Etter at 442 for det meste ble skrapet, syns jeg alt er like rart og vanlig :) Fint svar, et par navn der jeg må google/wikie.
La meg presentere et par av de, hehe. Josh Ruffels kom ifjor, som backup/utfordrer til Toffolo. Hadde bedre stats i League One for Oxford enn Toffs hadde for Lincoln, men ikke helt fått det til i Championship ennå. Solid defensiv, men skorter litt offensivt enn så lenge. Her er unge Ben Jackson også et alternativ, pluss at nestemann jeg kan nevne kan spille der.
Yuta Nakayama. Storspilt for svake PEC Zwolle i Æresdivisjonen i noen år til de rykket ned i våres. På statsfronten var det bare to forsvarere foran ham forrige sesong og den ene gikk til Utd for £50m.....Et kupp, og han blir ikke værende i West Yorkshire hvis vi roter rundt midten mer enn 1 sesong. Spillende midtstopper med en utsøkt venstrefot.
Jon Russell var fjorårets gjennombrudd. Kom fra Chelsea på sommeren, tilbragte første halvdel med b-laget før han kjempet seg inn i laget og gjorde signeringen av Carel Eiting i januar helt overflødig. Phil Billing-type.

Ellers er jo tidligere nevnte Kasumu og Rudoni spennende nykommere.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Brahima Diarra ble overraskende nok med b-laget på en miniturne til Nord-Irland nå. Var sikker på at han hadde gjort nok i sommer til å skulle være en del av a-laget denne sesongen. Svarte med å komme inn til pause og score 2 mål i en 4-2 seier over Loughgall. Neste motstander er Coleraine.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Hudds 0-1 Burnley

Burde blitt mer, Burnley gode, Hudds katastrofale.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Som mot Burnley, er det en helt katastrofalt rævva 1.omg som leder til tap. Schofield ikke lært en dritt enn så lenge. 2-1Brum

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»