FK Haugesund (Klubbtråd)

Svar
Skåredalen

Re: FK Haugesund (Klubbtråd)

Legg inn av Skåredalen »

Nja..FKH har større stall nå enn i fjor f.eks, og det gir større muligheter å hvile spillere som sliter med småskader.

Deepdiver

Legg inn av Deepdiver »

Olsok skrev: lør apr 08, 2023 8:43 pm Det var nok skadene som var årsaken til den dårlige starten i fjor og. Liseth ute hele året, Eskesen mistet en del kamper i starten, MartinS hinka med støttefot ganske lenge og Thorep var vel skada det meste av vårsesongen. 4 startere ute lenge.
Mulig jeg husker feil men fikk vi ikke en dobbel dose problemer rett før eller i sesongstarten? Med det mener jeg skader på endel spillere, og i tillegg omtrent iike mange spillere coronasmittet.. Syns å minnes at det var akkurat slik at en ikke kunne søke om utsettelse pga at med diverse juniorspillere i A-laget så hadde man i følge NFFs regler nok spillere.. Selv om det innebar å bruke helt nyankomne spillere i flere posisjoner og gjerne i posisjoner de ikke var komfortable med, langt mindre trent på å spille i... Det var det som gjorde at jeg fikk tro på laget når det etterhvert ble mulig å se fremgang i kampene mot LSK og Viking selv om vi i siste nevnte kamp sprakk forferdelig i 2. omgang.

Deepdiver

Legg inn av Deepdiver »

Noen som vet hvilken plass VG satte FKH på i årets lupe?
Syns det virker litt som om vi i år tippes overraskende langt nede generelt.. Tror det var Nettavisen som skrev noe i retning av at FKH var svekket pga mange spillere som har blitt solgt eller forlatt klubben..
Etter det jeg kan se er det vel egentlig bare 3 spillere som spilte jevnlig i fjor høst som er vekke Zafeiris, Thore P og Walstad (+ til en viss grad Hillary Gong selv om han vel mer var brukt som innbytter siste 5-10 min). Og Thore P og Walstad er jo i tillegg vel begge venstre backer og det er dermed bare en posisjon som svekkes ved at de 2 er borte, og der er det hentet inn solid i form av Oscar Krusnell. Om Adrion Pajaziti kan fylle tomrommet etter Zafeiris fullt ut er vel høyst usikkert men det er uansett en lagdel der vi har brukbar dekning.
Om de har tenkt på han med "ilt i magen" i to omganger, led Badou.. så forsvant han i sommervinduet, og vi klarte oss brukbart også uten han.. Og vår nyankomne Sory Diarra virker lovende, og i tillegg så er det litt tørt krutt igjen i gamle Søder...
En ting jeg tror diverse "forståsegpåere" eller mer eller mindre selvutnevnte "Eksperter" har glemt er at salget av Badou og Zafeiris gav FKH tett på 40 mill derav vel rundt 25-30 mill cash.. Og FKH hadde som Opedal og Fauskanger har gjentatt flere ganger så var FKH på det tidspunktet en klubb med økonomisk balanse og uten svarte hull som måtte tettes. (etter at stadionleie saken omsider ble løst vinteren 2022). Og etter det jeg kan se har FKH ikke så langt brukt midler på et nivå som tyder på at de har brukt noe av salgssumen til å forsterke laget.. Det tyder på at de forsøker å holde igjen en solid økonomisk reserve som også gir mye bedre handlingsrom enn det lag som Odd, Tromsø, Aalesund, HamKam, Stabæk og Strømsgodset har.. Adrion Pajaziti er vel foreløpig kun på lån fra Fulham så er litt usikker på hvor høy den utkjøpsklausulen på han er..

I fjor ble sesongstarten en katastrofe pga skader og covidutbrudd, men mener jeg leste ved sesongslutt at om en så bort i fra første 5 serierunder ville FKH være topp 6 eller var det topp 8.. I år stiller en i alle fall forhåpentligvis ikke med 5 serie runders handicap.. Men med covidutbruddet i Strømsgodsets spillerstall så bør en vel være forsiktig med å være for sikker..

Sekse

Legg inn av Sekse »

Vi blir igjen overkjørt av Brann. Idag ser det jo enda verre ut en i cupenkampen for en måned siden. At vi taper er forventet og greit nok, men dette ser jo ille ut.

Spent på Kamma hjemme neste søndag...

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Sekse skrev: man apr 10, 2023 8:30 pm Vi blir igjen overkjørt av Brann. Idag ser det jo enda verre ut en i cupenkampen for en måned siden. At vi taper er forventet og greit nok, men dette ser jo ille ut.

Spent på Kamma hjemme neste søndag...
Måtte vente ein dag med å skrive noko, trengte rett og slett å få kampen litt på avstand... Dette var skremmende, rett og slett skremmende.. Virker som det er null plan med ball, og kvaliteten er skremmende dårleg. Vi klarer ikkje ein enkel innsidepasning på fem meters avstand. Ja, Brann er fryktelig gode om dagen, men å ligge med 11 mann på eigen 16 meter er vel sjeldan ein god metode for å få poeng. Vi angriper jo ikkje i det heile, og har knapt nok spelarar med fremover. Sjølv når vi er to mål under, så prøver vi ikkje å løfte laget og ta litt sjansar.. Var direkte vondt å sjå på.

Men dette var berre første kamp, så det kan snu, men fryktelig skremt over kor lite me produserer fremover. Og dette er eit kjent fenomen under Grindhaug. Kor lenge skal vi gi det tid.... og kan ein spore misnøye/ manglande tru frå spelargruppa?
Vi må sjå klart betre ut på søndag, ellers begynner det å likne ei krise igjen.
For min del sit ikkje Jostein trygt... kor har utviklinga vært dei siste åra...?

Therkel /Sande må ut neste kamp, inn med Solheim.
Og vil og ha inn Niyukuri bak. Han virker veldig spennende, og har litt x-faktor. trygg med ball og ein kraftpakke.
Igjen - savnet av ein ekte høgre kantspelar blir berre større og større

Olsok

Legg inn av Olsok »

De har øket lønningene( det har de sagt selv) og ansatt ganske mange. Tror mesteparten av pengene er gått der og at det ikke er så mye igjen å handle for. Ny matte(hvor de ikke har hatt værgudene på sin side) kostet vel og 4,5 mill? Blir sikkert mer pga den hersens vinteren. Økte strømutgifter og dårlig krone ved handler med utlandet, rammer nok de også. Samtidig så har de vel ikke fått alle pengene enda heller? Men tror de har prioritert det ovenfornevnte i år og håper at laget holder seg. Det skal nok holde hardt, tror jeg. De kommer skeivt ut hvert eneste sesong. I år vet jeg ikke om det er nok kvalitet i laget heller? Skadene er begynt å florere også, selv om de har bedre bredde i år.
Ser ikke helt svart på et nedrykk heller, selv om det blir vanskelig å komme opp igjen. Det kan nok tvinge fram noen endringer rundt laget. Vil heller ha et Oboslag som spiller attraktiv fotball og er i utvikling enn det begredelige som har vært de siste årene. Ser liten eller ingen utvikling, dessverre. I Obos kan de gjerne bygge litt på de mange unge og fremadstorende talentene som er tatt opp i A-troppen.

Olsok

Legg inn av Olsok »

Så har man baneleia på 4,5 mill i året. Sammen med ny matte så forsvinner 10 mill min rett ut. Og økte utgifter, økte lønninger, flere ansatte koster også. Det er nok hovedgrunnene til at de ikke har forsterket seg mer, kun venstrebacken de har kjøpt pr nå. Så har vel hovedtrener en anstendig lønn også, etter så mange re-signeringer? Og en del spillere har ganske bra lønn, tror flere av danskene ligger relativt høyt. Må vel kanskje til for å lokke de til klubben også. Men hadde håpet at de kunne vist litt mer igjen, de har hatt en veldig nedadgående kurve, spesielt i år. Kun Eskesen som har levert, men han er jo skada😢Pajaziti også. Og Søder er blitt syk igjen. Da går det en stund før han finner formen. Bruno er enda ikke klar. Trenger hans terriertakter på midtbanen.

Deepdiver

Legg inn av Deepdiver »

Olsok skrev: tor apr 13, 2023 11:23 pm De har øket lønningene( det har de sagt selv) og ansatt ganske mange. Tror mesteparten av pengene er gått der og at det ikke er så mye igjen å handle for. Ny matte(hvor de ikke har hatt værgudene på sin side) kostet vel og 4,5 mill? Blir sikkert mer pga den hersens vinteren. Økte strømutgifter og dårlig krone ved handler med utlandet, rammer nok de også. Samtidig så har de vel ikke fått alle pengene enda heller? Men tror de har prioritert det ovenfornevnte i år og håper at laget holder seg. Det skal nok holde hardt, tror jeg. De kommer skeivt ut hvert eneste sesong. I år vet jeg ikke om det er nok kvalitet i laget heller? Skadene er begynt å florere også, selv om de har bedre bredde i år.
Ser ikke helt svart på et nedrykk heller, selv om det blir vanskelig å komme opp igjen. Det kan nok tvinge fram noen endringer rundt laget. Vil heller ha et Oboslag som spiller attraktiv fotball og er i utvikling enn det begredelige som har vært de siste årene. Ser liten eller ingen utvikling, dessverre. I Obos kan de gjerne bygge litt på de mange unge og fremadstorende talentene som er tatt opp i A-troppen.
Tror de har fått rundt 24-30 mill så langt, om jeg husker rett er vel kontantbeløpet for Badou 11 mill av de 17 og jeg tror ikke de solgte Zafeiris uten å ha fått mye av det umiddelbart.
I posten din har du glemt eller utelatt to viktige andre faktorer.. Det går bedre på sponsorsiden igjen og inntektene der har vel økt, og ligger ann til fremdeles øke noe. I tillegg så øker vel inntektene fra TV rettighetene også betydelig i år og det er vel det som langt på vei skal dekke økte lønnsutgifter. Når det gjelder banedekke og strømutgifter vedrørende stadion så er det vel kostnader som påløper stadionselskapet og ikke FKH som klubb eller FKH AS. Og jeg tviler sterkt på at de har fått styret i FKH AS, med Henrik Nesheim og flere andre gamle travere, med på å øke faste kostnader på lønn pga variable inntekter som spillersalg av dette formatet tross alt er.. De har brent seg på den slags på 90 og tidlig 2000 tallet..
Skadene har begynt å florere sier du det er vel kun Eskesen som er ute i en lengre periode (hamstringskade som vel tar 4-6 uker og han er vel 1 uke inn i den peioden), Bruno Leite har også slitt med en hamstringsskade og er vel trolig tilbake til helgen eller neste helg. Sødelund har etter det h-avis skrev slitt litt med sykdom men han kom jo inn som innbytter.. Forrige sesongs mareritt med mange skader og corona er vi jo langt unna.
Tror dessverre ikke noe nedrykk til Obos vil være positivt, mye lavere inntekter og omtrent samme utgifter (lønnsnivået på stab og støtteapparat blir neppe vesentlig lavere), spillerne i Obos krever også brukbart betalt, reisekostnadene bllir omtrent det samme og samme blir stadionkostnaden og da er vi fort i PostNord på vei ned ala Fredrikstad

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Nå sletter eg Brannkampen frå minnet, og ser fram mot søndag. Alt ligger til rette for ein folkefest, og gleder meg til å gå på kamp på stadion igjen.
Redd for at festen skal ende i katastrofe, men håpar me får sjå eit heimelag som er gira og motiverte, og som går ut og peiser på, og skaper ei flott oppleving slik at mange vil kome på kamp igjen. Denne kampen blir utrolig viktig både for å få selvtillit i laget, men og for engasjement rundt klubben. Og ikkje minst for å unngå å henge i sumpa allerede.. Vi MÅ ha 3 poeng i denne kampen.

0 poeng og ingen framgang å spore = tid for å stille spørsmålsteikn ved Jos i leiarstolen..

Mehell

Legg inn av Mehell »

Herlig med 3 poeng mot HamKam, og en artig kamp som forhåpentligvis også gjør at mange av de over 7.000 på tribunen har lyst til å gå på flere kamper.

Registrerte for øvrig at hverken VG eller Dagbladet brydde seg med å ha en eneste artikkel om vår kamp denne helgen, selv om det var en jubileumskamp.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Viktig å få med seg 3 poeng selv om kampen ikke var alle verdens spillemessig fra FKH sin side, men det kommer får vi håpe. Når er det bare å smelle til igjen mot Stabæk på søndag og få med seg poeng tilbake til Vestlandet. Om så skjer er det lov å håpe på nye gode tilskuertall hjemme mot S08.

Sekse

Legg inn av Sekse »

For en trist fotballsøndag. Idiotisk rødt kort av Krygård som pådrar seg karantene. Nadderud burde ikke vært godkjent for Eliteseriespill, men nok om det. De personlige feilene florerer og Reese med flere ser ut som fryktelig suppe.

Den forsiktige optimismen før sesongstart begynner å gå over og bunnkamp virker pr nå dessverre uunngåelig... Offensivt ser det absolutt ikke bra ut, 3-4-3 er ikke løsningen på problemet til dette laget... Mener at 3-5-2 eller 4-3-3 passer dette mannskapet best... Liseth, Diarra og Sande som fronttrio med Christiansen og Krygård bak i 3-4-3 fungerer absolutt ikke, og kommer heller ikke til å gjøre det.

Ønsker dette mannskapet mot 08 neste søndag.

Selvik
Bærtelsen Fredriksen Reese
Solheim Liseth Christiansen Leite Krusnell
Diarra Njie

Forventer en kraftig reaksjon på søndag ellers vil spørsmålene rundt trener og sportssjef begynner igjen.

Olsok

Legg inn av Olsok »

Det tristeste er Claus da. Ufortjent og urettferdig med ny alvorlig skade.
Spillet og spillerene er ikke gode nok. Det savnes kvalitet. Man ropte på flere i forsvar hele preseason. Og kantspillere.
Men de som har mest å hente må være trener. Samtlige spillere er totalt ute av form, det er godt gjort etter snart 4 mndrs oppkjøring og kamper. Skjer hvert år, har man ikke evne til å endre noe av sesongopplegget da? Det er jo få nye spillere, så da bør relasjonene sitte bedre. Blir det sånn når man sitter på livstidskontrakt? Evnen til å utvikle og engasjere minker for hvert år? Hva er planen for spillet? Hvor er utviklingen? Hvor skal de yngste spille? Går man på banen uforberedt? Hvorfor får de samme spille kamp etter kamp selv om de nesten blir dårligere for hver kamp? Får man endringer om man rykker ned? Da er det kanskje verdt det? Man feirer 30 års jubileum i år, men planen er vel ikke å tape 3 - 0 i hver kamp for det? Selv om det var store ord at i år mente de alvor og økte den sportslige satsinga. Den har vi vel ikke sett?

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Olsok skrev: søn apr 23, 2023 11:20 pm Det tristeste er Claus da. Ufortjent og urettferdig med ny alvorlig skade.
Spillet og spillerene er ikke gode nok. Det savnes kvalitet. Man ropte på flere i forsvar hele preseason. Og kantspillere.
Men de som har mest å hente må være trener. Samtlige spillere er totalt ute av form, det er godt gjort etter snart 4 mndrs oppkjøring og kamper. Skjer hvert år, har man ikke evne til å endre noe av sesongopplegget da? Det er jo få nye spillere, så da bør relasjonene sitte bedre. Blir det sånn når man sitter på livstidskontrakt? Evnen til å utvikle og engasjere minker for hvert år? Hva er planen for spillet? Hvor er utviklingen? Hvor skal de yngste spille? Går man på banen uforberedt? Hvorfor får de samme spille kamp etter kamp selv om de nesten blir dårligere for hver kamp? Får man endringer om man rykker ned? Da er det kanskje verdt det? Man feirer 30 års jubileum i år, men planen er vel ikke å tape 3 - 0 i hver kamp for det? Selv om det var store ord at i år mente de alvor og økte den sportslige satsinga. Den har vi vel ikke sett?
Utorlig kjipt og trist med Claus. Likte typen, og trur han kunne fått ein kjempesesong.
Ellsers enig i resten. Fekk berre sett første 30 min i går, og det er ingenting å rope hurra for. Vi virker jo heilt forkomne på banen. Rett og slett dårlig. Vi vant mot HamKam, men lite som overbeviser ellers.
Eg må bli overbevist om betre takter neste heimekamp, ellers må Jos gå.. eg trur ikkje på han lenger... Null plan, null betring.. vi trenger berre tid... Holder ikkje lenger. er vel ikkje mange som kan ha trua innad i gruppa lenger heller, når ein gjer endringar allerede.. Då har ein ikkje gått inn i sesongen på rett måte

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Kva tenkjer vi om kampen til helga? Blir det ny formasjonsendring når Claus er ute med skada, og Krygård i tillegg må stå over pga rødt kort?
Kva formasjon vil ein evnt sjå, og kan vi gjere endringar igjen? Er det nokon som bør ut/inn av laget?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sjakalen80 skrev: ons apr 26, 2023 12:26 pm Kva tenkjer vi om kampen til helga? Blir det ny formasjonsendring når Claus er ute med skada, og Krygård i tillegg må stå over pga rødt kort?
Kva formasjon vil ein evnt sjå, og kan vi gjere endringar igjen? Er det nokon som bør ut/inn av laget?
Gode spørsmål.
Personlig håper jeg på en formasjonsendring igjen, men man vet jo aldri hva Grinhaug & co tenker. Og uten Krygård er vi uansett bra svekket denne helgen. Hvis jeg får bestemme så endrer vi formasjon til en type 4-3-3, og Njie og Solheim får prøve seg fra start. Gjerne også Tounekti, som jeg av en eller annen grunn føler har noe spesielt ved seg.
Men hjemme bør vi slå S08 uansett.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Kunne vi kjørt 4-2-3-1, men ca denne oppstilinga?

Selvik
Solheim- Bærtelsen- Reese- Krusnell
Christensen- Leite
Samuelsen - Liseth- Njie
Diarra

Samuelsen har dessverre ikkje vist mykje, men hadde vært bra å spelt han i form. Syns me blir veldig defansive og baktunge. Syns dette hadde vært ein spennende offansiv firer, med fart, hodestyrke, kraft og meir uforutsigbarhet. Defansiv midtbane og stopparar bør klare å halde kontroll bakover om backene blir med på offansive løp? På tide å tenke at angrep er beste forsvar? Me er dårlege på å ligge bak å forsvare oss...

Sekse

Legg inn av Sekse »

Enig med i det laget. Diarra har blitt veldig alene så på topp så langt. Tror dessverre ikke at Liseth-Diarra-Sande i en fronttrio vil bli noen suksess. Men nå kjører Grindhaug på med akkurat disse tre mot 08 på søndag, så la oss håpe på bedring... Søderlund, Krygård, Eskesen og Claus er ute på søndag og laget blir etter all sannsynlighet som dette:

Selvik
Berthelsen Fredriksen Reese
Therkildsen Christiansen Leite Krusnell
Sande Diarra Liseth

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Sekse skrev: fre apr 28, 2023 12:12 pm Enig med i det laget. Diarra har blitt veldig alene så på topp så langt. Tror dessverre ikke at Liseth-Diarra-Sande i en fronttrio vil bli noen suksess. Men nå kjører Grindhaug på med akkurat disse tre mot 08 på søndag, så la oss håpe på bedring... Søderlund, Krygård, Eskesen og Claus er ute på søndag og laget blir etter all sannsynlighet som dette:

Selvik
Berthelsen Fredriksen Reese
Therkildsen Christiansen Leite Krusnell
Sande Diarra Liseth
Regner også med at dette blir laget ja, dessverre. Liseht er ikkje kantspelar, og Sande kan plutselig putte /gi assist, men det blir for "tamt". Redd Diarra blir veldig aleine på topp i denne kampen og. Lite kreativitet og uromoment her, me blir lette å lese og stoppe i angrepsfasen er eg redd..

Deepdiver

Legg inn av Deepdiver »

Når en ser Brann ta ledelsen på Aspmyra 0-2 mot Bodø-Glimt begynner de 2 tapene mot Brann å se litt mer akseptable ut.. Må rett og slett ta hatten av for Brann pdd og det Horneland har fått til der oppe..

Sekse

Legg inn av Sekse »

Det ble et meget heldig poeng hjemme mot 08 i går, som med normal uttelling hadde vunnet med flere mål. Lyspunktet i går var innbytterne som viser at det er mye ferdigheter på benk, så handler det om at Jos må våge å bruke de og ikke stadig velge det "safe" og trauste.

Ser murringen rundt Jos er begynt igjen på Twitter og den har vel vært av og på det siste året. Det er et vanskelig og sårt tema å diskutere framtiden hans han har holdt klubben i Eliteserien i 15 år som i seg selv er en stor prestasjon og det er fort å ta forgitt. En vet aldri hva en får om en får inn en ny trener.

Men tiden begynner kanskje å nærme seg? Alternativet er at Jos fornyer seg å tørr å være mer offensiv i lag-uttakene framover. Som regel blir det trauste og det som skal være mest safe defensivt valgt gang på gang, og det skremmer vekk folk fra å komme på kamp. Folk begynner dessverre å bli lei av å se et FKH lag som evner å skape minimalt med sjanser. Liseth, Diarra og Sande som de tre offensive har vist seg å ikke fungere men allikevel kjører vi på med de samme. Diarra blir alt for alene på topp og Liseth forvinner jo helt i den rollen, hans beste posisjon virker å være indreløper.

Tiden er inne for å slippe til Pajaziti, Njie og Tounekti. Laget skriker etter de ferdighetene og det samme gjør publikum. I tillegg er Claus og Eskesen snart tilbake og bør også ta plass i laget.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Trur Jos er den rette til å sikre oss ny kontrakt på øverste nivå, men trur dessverre ikkje han lenger er den rette til å ta oss nye steg oppover. Me blir nok verande i den situasjoen vi er i nå, så lenge Jos sitter ved roret...?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sjakalen80 skrev: ons mai 03, 2023 8:20 am Trur Jos er den rette til å sikre oss ny kontrakt på øverste nivå, men trur dessverre ikkje han lenger er den rette til å ta oss nye steg oppover. Me blir nok verande i den situasjoen vi er i nå, så lenge Jos sitter ved roret...?
Ja, mye kan tyde på at du har rett i dette.
Men Jos har strengt tatt gjort seg fortjent til å få sitte som trener nøyaktig så lenge han selv vil. Han har vært en ressurs for klubben helt siden den ble stiftet, og i forskjellige roller har han vært en avgjørende person for oss.

Jeg var seriøs når jeg skrev at han fortjener å få en statue. Er det en person som er Mr.FKH så er det ham.
(Men jeg ønsker fortsatt at han gir seg som hovedtrener igjen og går over i en annen rolle i klubben.)

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Aalesund up next.
Blir me atter ein gong dei hjelpesløse hjelper? Blir dette kampen som definerer resten av sesongen?
Blir det ein ny sesong der vi må kjempe for å overleve, eller vil vi sjå første stega på vei vekk frå gjørma?

Eg var kjempepositiv og optimistisk før sesongen, men det har snudd til pessimisme og stor bekymring for om vi er gode nok. Skummelt og dørgande kjedeleg å "forsvare" seg inn til ny kontrakt på øverste nivå.

Eg VIL sjå eit lag som byrjar og angripe, ikkje berre ligge med 11 mann i forsvar. Gå i strupa på eit lag som slit, ikkje by Aalesund på 3 poeng...

Mitt lag denne gong ( go for it) - flytt laget opp!!

Selvik
Bærtelsen, Fredriksen, Reese
Christensen (anker)
Tounekti, Pajaziti, Leite, Krusnell
Samuelsen, Diarra

Njie inn siste 30 min og gjere det han kan best..

Bakaroyna

Legg inn av Bakaroyna »

Tror sesongen blir bedre etterhvert, mange som er ute av form. Liseth trenger å jobbe seg opp, Diarra ser du har noe ved seg, men trenger en bedre makker per nå. Kanskje Samuelsen inn ja, syns han så litt vassere ut sist enn han gjort på lenge. "Ads", som Grindhaug kalte ham, bør være selvskreven. Bor mye fotball i den gutten.

Olsok

Legg inn av Olsok »

De starter helt ræva hver sesong. Hvorfor? Hvorfor trenger man så lang tid på å komme i form hvert eneste år? De har vel ikke en spiller som er i nærheten av form i det hele tatt pr nå, utenom keeper, kanskje. Er det noe galt med treningsopplegg? Oppfølging? De har jo like lang oppkjøring som alle andre.
Hadde de hatt 5-6-7 nye spillere som skal spilles inn, så kan man forstå at det tar tid. Men når de startet sesongen så hadde de en ny spiller, venstreback. Samt at Christos forsvant, men Liseth kom tilbake. Resten spilte høsten i fjor da de etter hvert ble ganske ok. Hvorfor klarer de ikke å bygge på det videre i neste sesong da?
De har hatt og har en del skader og sykdom. Likevel er en del av de som går inn på laget kjent med måten å spille på? Savnet av Eskesen har nok smertet mest, og så fikk man utvisning 2 kamper på Krygård. Det at Claus ble skada i sin 2. kamp har nok og betydd noe. Søder er på sidelinja og nå er vel Liseth ute også. Klart man merker det, 5 frafall er jo mye. Men likevel?
Hva har skjedd med danskene? De er jo totalt bortreist og har vært det hele sesongen. Bryr de seg ikke eller vil de bare hjem?
Svaret ligger nok at de ikke har en tydelig nok spillestil eller bestemte roller i posisjonene sine? De trener og øver, men vet ikke helt på hva? Så har troppen for lite fart, for få driblere? For få målscorere? For få kreative spillere? Så blir alt bare lapskaus, som Jos sier. Men da har vel treneren ikke tydeliggjort oppgavene spillerene har på banen godt nok? De må ha føringer og kan ikke bare finne på noe? Eller er det det de forventer? Hva skal man egentlig med trener da?
Å ødelegge sesongen i starten hvert år og spille dørgende kjedelig fotball, det tar totalt vekk gnisten. De må komme seg videre snart, man må se noe utvikling over tid. Det ser vi ikke. Det er verken peis på eller ballbesittende. Det er lapskaus.
Om man ønsker å komme videre med spill uansett divisjon, så må man ha inn nye koster på trenersida og på sportslogistikk. Det holder rett og slett ikke lenger.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Fekk dessverre (eller er det dessverre) sett kampen i går? Var det så svakt som eg får inntrykk av? Slapp jo ikkje inn mål, så bakover var det kanskje greit?
Men ser på stats på vglive, og det viser tre avslutningar, der ingen var på mål...? Det er VELDIG urovekkande, at me ikkje klarer å produsjere sjansar mot eit så svakt lag.
Og spelte vi 3-4-3 igjen, eller korleis såg vi ut. Mykje famling både med formasjon og spelarar.. Eg er veldig bekymra for vegen vidare.. Virkar jo ikkje som vi har vært på trening i vinter... Ser så utroleg tamt og grått ut det vi held på med. Berre eit langt gjesp...

Såg berre høgdepunkter, og ser ut som vi nok ein gong var heldige som ikkje fekk mål i mot? Var ikkje ein einaste FKH sjanse i høgdepunkta

Bakaroyna

Legg inn av Bakaroyna »

Det var i bedte fall ok-minus defensivt, blir godt hjulpet av en meget god keeper. Syns det var mye rot og tilfeldigheter, og så må det nevnes st Aafk satte ny Eliteserierekord i antall minutter i sesongstart uten å score, så var ikke akkurat RBK i glansdagene vi møtte. Hadde neppe holdt nullen mot bedre motstand.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Eliteseriens beste keeper, defensiv innstilling, noe tilfeldigheter, og null planer offensivt.
Det var en fryktelig trist kamp, enkelt og greit.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Nokon som abbonerer på H-avis som kort kan seie litt om korleis FKH kommenterer kritikken?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»