FK Haugesund (Klubbtråd)

Svar
Sekse

Re: FK Haugesund (Klubbtråd)

Legg inn av Sekse »

Det ble et meget heldig poeng hjemme mot 08 i går, som med normal uttelling hadde vunnet med flere mål. Lyspunktet i går var innbytterne som viser at det er mye ferdigheter på benk, så handler det om at Jos må våge å bruke de og ikke stadig velge det "safe" og trauste.

Ser murringen rundt Jos er begynt igjen på Twitter og den har vel vært av og på det siste året. Det er et vanskelig og sårt tema å diskutere framtiden hans han har holdt klubben i Eliteserien i 15 år som i seg selv er en stor prestasjon og det er fort å ta forgitt. En vet aldri hva en får om en får inn en ny trener.

Men tiden begynner kanskje å nærme seg? Alternativet er at Jos fornyer seg å tørr å være mer offensiv i lag-uttakene framover. Som regel blir det trauste og det som skal være mest safe defensivt valgt gang på gang, og det skremmer vekk folk fra å komme på kamp. Folk begynner dessverre å bli lei av å se et FKH lag som evner å skape minimalt med sjanser. Liseth, Diarra og Sande som de tre offensive har vist seg å ikke fungere men allikevel kjører vi på med de samme. Diarra blir alt for alene på topp og Liseth forvinner jo helt i den rollen, hans beste posisjon virker å være indreløper.

Tiden er inne for å slippe til Pajaziti, Njie og Tounekti. Laget skriker etter de ferdighetene og det samme gjør publikum. I tillegg er Claus og Eskesen snart tilbake og bør også ta plass i laget.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Trur Jos er den rette til å sikre oss ny kontrakt på øverste nivå, men trur dessverre ikkje han lenger er den rette til å ta oss nye steg oppover. Me blir nok verande i den situasjoen vi er i nå, så lenge Jos sitter ved roret...?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sjakalen80 skrev: ons mai 03, 2023 8:20 am Trur Jos er den rette til å sikre oss ny kontrakt på øverste nivå, men trur dessverre ikkje han lenger er den rette til å ta oss nye steg oppover. Me blir nok verande i den situasjoen vi er i nå, så lenge Jos sitter ved roret...?
Ja, mye kan tyde på at du har rett i dette.
Men Jos har strengt tatt gjort seg fortjent til å få sitte som trener nøyaktig så lenge han selv vil. Han har vært en ressurs for klubben helt siden den ble stiftet, og i forskjellige roller har han vært en avgjørende person for oss.

Jeg var seriøs når jeg skrev at han fortjener å få en statue. Er det en person som er Mr.FKH så er det ham.
(Men jeg ønsker fortsatt at han gir seg som hovedtrener igjen og går over i en annen rolle i klubben.)

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Aalesund up next.
Blir me atter ein gong dei hjelpesløse hjelper? Blir dette kampen som definerer resten av sesongen?
Blir det ein ny sesong der vi må kjempe for å overleve, eller vil vi sjå første stega på vei vekk frå gjørma?

Eg var kjempepositiv og optimistisk før sesongen, men det har snudd til pessimisme og stor bekymring for om vi er gode nok. Skummelt og dørgande kjedeleg å "forsvare" seg inn til ny kontrakt på øverste nivå.

Eg VIL sjå eit lag som byrjar og angripe, ikkje berre ligge med 11 mann i forsvar. Gå i strupa på eit lag som slit, ikkje by Aalesund på 3 poeng...

Mitt lag denne gong ( go for it) - flytt laget opp!!

Selvik
Bærtelsen, Fredriksen, Reese
Christensen (anker)
Tounekti, Pajaziti, Leite, Krusnell
Samuelsen, Diarra

Njie inn siste 30 min og gjere det han kan best..

Bakaroyna

Legg inn av Bakaroyna »

Tror sesongen blir bedre etterhvert, mange som er ute av form. Liseth trenger å jobbe seg opp, Diarra ser du har noe ved seg, men trenger en bedre makker per nå. Kanskje Samuelsen inn ja, syns han så litt vassere ut sist enn han gjort på lenge. "Ads", som Grindhaug kalte ham, bør være selvskreven. Bor mye fotball i den gutten.

Olsok

Legg inn av Olsok »

De starter helt ræva hver sesong. Hvorfor? Hvorfor trenger man så lang tid på å komme i form hvert eneste år? De har vel ikke en spiller som er i nærheten av form i det hele tatt pr nå, utenom keeper, kanskje. Er det noe galt med treningsopplegg? Oppfølging? De har jo like lang oppkjøring som alle andre.
Hadde de hatt 5-6-7 nye spillere som skal spilles inn, så kan man forstå at det tar tid. Men når de startet sesongen så hadde de en ny spiller, venstreback. Samt at Christos forsvant, men Liseth kom tilbake. Resten spilte høsten i fjor da de etter hvert ble ganske ok. Hvorfor klarer de ikke å bygge på det videre i neste sesong da?
De har hatt og har en del skader og sykdom. Likevel er en del av de som går inn på laget kjent med måten å spille på? Savnet av Eskesen har nok smertet mest, og så fikk man utvisning 2 kamper på Krygård. Det at Claus ble skada i sin 2. kamp har nok og betydd noe. Søder er på sidelinja og nå er vel Liseth ute også. Klart man merker det, 5 frafall er jo mye. Men likevel?
Hva har skjedd med danskene? De er jo totalt bortreist og har vært det hele sesongen. Bryr de seg ikke eller vil de bare hjem?
Svaret ligger nok at de ikke har en tydelig nok spillestil eller bestemte roller i posisjonene sine? De trener og øver, men vet ikke helt på hva? Så har troppen for lite fart, for få driblere? For få målscorere? For få kreative spillere? Så blir alt bare lapskaus, som Jos sier. Men da har vel treneren ikke tydeliggjort oppgavene spillerene har på banen godt nok? De må ha føringer og kan ikke bare finne på noe? Eller er det det de forventer? Hva skal man egentlig med trener da?
Å ødelegge sesongen i starten hvert år og spille dørgende kjedelig fotball, det tar totalt vekk gnisten. De må komme seg videre snart, man må se noe utvikling over tid. Det ser vi ikke. Det er verken peis på eller ballbesittende. Det er lapskaus.
Om man ønsker å komme videre med spill uansett divisjon, så må man ha inn nye koster på trenersida og på sportslogistikk. Det holder rett og slett ikke lenger.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Fekk dessverre (eller er det dessverre) sett kampen i går? Var det så svakt som eg får inntrykk av? Slapp jo ikkje inn mål, så bakover var det kanskje greit?
Men ser på stats på vglive, og det viser tre avslutningar, der ingen var på mål...? Det er VELDIG urovekkande, at me ikkje klarer å produsjere sjansar mot eit så svakt lag.
Og spelte vi 3-4-3 igjen, eller korleis såg vi ut. Mykje famling både med formasjon og spelarar.. Eg er veldig bekymra for vegen vidare.. Virkar jo ikkje som vi har vært på trening i vinter... Ser så utroleg tamt og grått ut det vi held på med. Berre eit langt gjesp...

Såg berre høgdepunkter, og ser ut som vi nok ein gong var heldige som ikkje fekk mål i mot? Var ikkje ein einaste FKH sjanse i høgdepunkta

Bakaroyna

Legg inn av Bakaroyna »

Det var i bedte fall ok-minus defensivt, blir godt hjulpet av en meget god keeper. Syns det var mye rot og tilfeldigheter, og så må det nevnes st Aafk satte ny Eliteserierekord i antall minutter i sesongstart uten å score, så var ikke akkurat RBK i glansdagene vi møtte. Hadde neppe holdt nullen mot bedre motstand.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Eliteseriens beste keeper, defensiv innstilling, noe tilfeldigheter, og null planer offensivt.
Det var en fryktelig trist kamp, enkelt og greit.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Nokon som abbonerer på H-avis som kort kan seie litt om korleis FKH kommenterer kritikken?

Olsok

Legg inn av Olsok »

Ha har problemer med å komme i kontakt med noen i klubben. Ope svarer ikke. Fauski sier de forstår at noen er misfornøyde, men at de fokuserer på neste kamp. Og noe om at vi ikke vet alt i en klubb. GPP over hele linja. Dekker seg bak hverandre. Sier ikke noe om tiltak, hva de har gjort, hva de planlegger å gjøre. Sier egentlig ingenting. Gutteklubben Grei.
De trenger ikke legge ut detaljer da, men dette var ugyre svakt. Faktisk nesten verre enn å ikke svare i det hele tatt. Det blir litt som å pisse på supporteren, men kanskje de ikke trenger de mer?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Er jo ganske standard for slike Gutteklubben Grei-tilstander at man helst ikke vil svare på (kritiske) spørsmål, man selv vet best og de rundt har ikke kunnskap om hva som foregår så de bør være forsiktige med å være kritiske. Og siden de rundt er kritiske og ikke forstår, så kan man heller ikke utdype om hva som foregår fordi omgivelsene forstår ikke det som foregår i klubben uansett og hvor god jobb de i klubben faktisk gjør utifra forutsetningene.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Hmm, skuffende. Så "dette svarer FKH" kan eigentleg skrives om til "FKH svarer ikkje på kritikken"?
Om vi ikkje veit alt - opplys oss då, gje oss noko.
Farleg å ta lett på supporterne... Det å unngå å svare skapar jo berre meir skepsis og misnøye.

Ingen skal fortelje meg at eg er medgangssupporter fordi eg er kristisk til det som skjer om dagen. Eg har støtta og fulgt laget i 30 år, i nedturar og oppturar.
Men kan ikkje hugse at eg har hatt så lite motivasjon til å sjå ein FKH kamp, både på stadion og på tv. Trur eg er langt i frå å vera aleine om det. Og det MÅ klubben ta på alvor.

Olsok

Legg inn av Olsok »

Samme her. Vet rett og slett ikke om jeg gidder mer. Slipper noen kamper nå pga barnevakt og reise, det føles nesten som en befrielse.
Når man «svarer» sånt uten å si noen ting og heller setter et nedlatende skråblikk på supporterene, da er man ganske ille ute altså. Det kan aldri gå bra. En begynnelse på slutten?
Skulle ikke forundre meg om hele klubben har fått totalt taleforbud heller? Merkelig stilt overalt. Vel, jeg kan ikke identifisere meg med et slikt styresett som tvinger sin befolkning til taushet. Den veien bør ikke noen av oss være på.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

thewaterfall skrev: ons mai 10, 2023 2:44 pm Er jo ganske standard for slike Gutteklubben Grei-tilstander at man helst ikke vil svare på (kritiske) spørsmål, man selv vet best og de rundt har ikke kunnskap om hva som foregår så de bør være forsiktige med å være kritiske. Og siden de rundt er kritiske og ikke forstår, så kan man heller ikke utdype om hva som foregår fordi omgivelsene forstår ikke det som foregår i klubben uansett og hvor god jobb de i klubben faktisk gjør utifra forutsetningene.
Da hadde jeg forlangt et åpent møte slik de nevnte kunne forklart seg slik omgivelsene forstår. En fotballklubb i Norge er faktisk et idrettslag og medlemmene i klubben bestemmer/styrer klubben.
Om ikke medlemmer forstår så har noen Internt i klubben sviktet i sitt arbeid og må enten korrigere seg selv eller finne nytt arbeid. Dette er en oppfordring til å melde seg inn i FKH som klubb for å påvirke gutteklubben grei. Det er fullt mulig å kvitte seg med disse unotene men da kreves det medlemmer i klubben og at man plager/støyer og utfordrer disse menneskene til de endrer seg eller blir byttet ut med folk som har harmonerer mer med verdiene til supportere.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Supporterne og medlemmene i FKH bør absolutt avkreve svar, eller så er det jo bare å komme med innspill til valgkomitéen evt. begynne å snakke om ekstraordinært årsmøte med mistillit mot sittende styre hvis de ikke tar grep eller kommer på banen overfor den daglige ledelsen og gir beskjed om at slik kan de ikke holde på mot supportere og medlemmer.

staron

Legg inn av staron »

thewaterfall skrev: ons mai 10, 2023 5:42 pm Supporterne og medlemmene i FKH bør absolutt avkreve svar, eller så er det jo bare å komme med innspill til valgkomitéen evt. begynne å snakke om ekstraordinært årsmøte med mistillit mot sittende styre hvis de ikke tar grep eller kommer på banen overfor den daglige ledelsen og gir beskjed om at slik kan de ikke holde på mot supportere og medlemmer.
Problemet er ikke styret, men 2 stk personer i sport som er tilnærmet allmektige i klubben.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

staron skrev: ons mai 10, 2023 6:05 pm
thewaterfall skrev: ons mai 10, 2023 5:42 pm Supporterne og medlemmene i FKH bør absolutt avkreve svar, eller så er det jo bare å komme med innspill til valgkomitéen evt. begynne å snakke om ekstraordinært årsmøte med mistillit mot sittende styre hvis de ikke tar grep eller kommer på banen overfor den daglige ledelsen og gir beskjed om at slik kan de ikke holde på mot supportere og medlemmer.
Problemet er ikke styret, men 2 stk personer i sport som er tilnærmet allmektige i klubben.
Styret blir valgt av medlemmene. Styret ansetter og avsetter.

Olsok

Legg inn av Olsok »

Da ble det offerrollen all time high. Stakkars oss, stygge dere. Muligens jeg må dra på kamp i dag pga en tidligere inngått avtale. Jeg bryter ikke avtaler. Men det blir siste gang under dette regimet.

Olsok

Legg inn av Olsok »

Tok litt feil av dagen, mente i morgen. Litt hett rundt ørene for tida, så går litt i baddel…

Deepdiver

Legg inn av Deepdiver »

Olsok skrev: fre mai 05, 2023 11:00 pm De starter helt ræva hver sesong. Hvorfor? Hvorfor trenger man så lang tid på å komme i form hvert eneste år? De har vel ikke en spiller som er i nærheten av form i det hele tatt pr nå, utenom keeper, kanskje. Er det noe galt med treningsopplegg? Oppfølging? De har jo like lang oppkjøring som alle andre.
Hadde de hatt 5-6-7 nye spillere som skal spilles inn, så kan man forstå at det tar tid. Men når de startet sesongen så hadde de en ny spiller, venstreback. Samt at Christos forsvant, men Liseth kom tilbake. Resten spilte høsten i fjor da de etter hvert ble ganske ok. Hvorfor klarer de ikke å bygge på det videre i neste sesong da?
De har hatt og har en del skader og sykdom. Likevel er en del av de som går inn på laget kjent med måten å spille på? Savnet av Eskesen har nok smertet mest, og så fikk man utvisning 2 kamper på Krygård. Det at Claus ble skada i sin 2. kamp har nok og betydd noe. Søder er på sidelinja og nå er vel Liseth ute også. Klart man merker det, 5 frafall er jo mye. Men likevel?
Hva har skjedd med danskene? De er jo totalt bortreist og har vært det hele sesongen. Bryr de seg ikke eller vil de bare hjem?
Svaret ligger nok at de ikke har en tydelig nok spillestil eller bestemte roller i posisjonene sine? De trener og øver, men vet ikke helt på hva? Så har troppen for lite fart, for få driblere? For få målscorere? For få kreative spillere? Så blir alt bare lapskaus, som Jos sier. Men da har vel treneren ikke tydeliggjort oppgavene spillerene har på banen godt nok? De må ha føringer og kan ikke bare finne på noe? Eller er det det de forventer? Hva skal man egentlig med trener da?
Å ødelegge sesongen i starten hvert år og spille dørgende kjedelig fotball, det tar totalt vekk gnisten. De må komme seg videre snart, man må se noe utvikling over tid. Det ser vi ikke. Det er verken peis på eller ballbesittende. Det er lapskaus.
Om man ønsker å komme videre med spill uansett divisjon, så må man ha inn nye koster på trenersida og på sportslogistikk. Det holder rett og slett ikke lenger.
Vel de nye spillerne ser da ikke så verst ut egentlig, eller gjør de det?
Claus og Krusnell ser da definitivt ut som brukbare signeringer, men begge er relativt unge. Krusnell sliter nok litt ekstra med at forsvarsrekken ser ut til å slite, det er i seg selv litt rart.
Pajaziti ser ut som mer enn en brukbar signering, selv om han nok kanskje også trenger litt tid til omstilling fra Fulhams rek lag.
Sory Diarra ser også ut som en brukbar signering om en tar med i betraktning at laget sliter og ikke gjør hans rolle lett.
eneste signeringen som ikke har lykkes er vel han unge islendingen, høyrekanten med farts tid på islands U19 og U21, som ble signert og kom for så å bli lånt ut igjen til en islandsk klubb før sesongstart. Hva var det med han, var han rett og slett ikke klar for å flytte hjemme fra? Han kom vel sammen med moren om jeg husker rett.

Slik jeg ser det så er vel egentlig ikke signeringene så gale, langt unna noen grunn til å sparke folk.

Det som oveerrasker meg er at det virker plutselig som om midtforsvaret vårt har blitt svakere, mens jeg hadde håpet at de skulle tatt nye steg og blitt bedre (i fjor ble de i hvertfall bedre og bedre).
Så langt så syns jeg dette virker litt som en tidligere sesong med Jos og Horneland - tror det var sesongen etter bronsemedaljen da Horneland hadde funnet ut at vi skulle gjøre en liten endring for å bli bedre. Den gang tok det nesten hele sesongen å få rettet opp skuta. Nå ser det ikke så dårlig ut verken som den gang eller i fjor, så jeg har tro på at en klarer å få justert de små tingene som er det jeg tror trengs for å heve produktet FKH flere hakk. Bare ikke spillerne mister selvtillit som de gjorde det året etter bronsemedaljen - da ble det krise.

heborres

Legg inn av heborres »

– Vi er i bånn, og det er litt deilig. I hvert fall for min del. Du river av et plaster, og så er det ingen som snakker om øvre halvdel og sånne ting. Her gjelder det å kare til seg hvert poeng for å spille i Eliteserien neste år, sier Grindhaug.
Drit og dra Jos! 🤬

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

heborres skrev: man mai 29, 2023 9:47 pm
– Vi er i bånn, og det er litt deilig. I hvert fall for min del. Du river av et plaster, og så er det ingen som snakker om øvre halvdel og sånne ting. Her gjelder det å kare til seg hvert poeng for å spille i Eliteserien neste år, sier Grindhaug.
Drit og dra Jos! 🤬
Det du sa...

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

For å begynne med det positive frå kampen i går

1. Ulrik Fredriksen - syns han er veldig positiv, virker solid. Og ser ut som ein som vil vinne.
2. Søren Reese - faktisk benka
3. Troy og Hope fekk speletid - kjekt at dei unge blir testa og satsa på. Hadde nok høge skuldre og nervøse i går, gjekk vel så som så. Men kjekt likevel
4. Bruno Leite - 1. omgang var han veldig god, vart nok sliten og forsvant utover kampen
5. Bortsett frå to cornermål så har vi full kontroll bakover

Så over til det som ikkje er positivt
1. Vi evner ikkje å skape sjansar. Heilt planlaust fremover. Krise å skape så lite i løpet av 8 seriekampar. Skremmende svakt, og lukter sinnsykt nedrykk
2. Bilal aleine på topp. Blir ikkje spelt i bakrom ein einaste gong, og ballane han får er stort sett høge. Usikker på om Jos veit det, men han er ingen hodespelar
3. Gjesp.... frister rett og slett ikkje å reise på stadion. Dette er så kjedeleg
4. Sande og Therkild - kvifor har dei klippekort? Er rett og slett ikkje gode nok
5. Tounekti og Samuelsen - kvifor klarar ikkje trenarteamet å få fart på dei
6. jamfør punkt 5 - kvar er utviklinga av spelarane?
7. Speler med ein på topp, med resten av laget 48 km bak. Då har du ikkje sjanse som spiss.
8. Jos - + trenarteam. Kva er planen? Det trur eg hverken eg, spelarar, trenarar, ekspertar eller nokon andre veit
9. JOS - ref innlegg over. "vi er i bånn og det er litt deilig"?????? ka søren..?? kven andre enn klubben har snakka om FKH som toppklubb i år?? Og letta over at ingen trenger å tenke at FKH skal være med å kjempe topp 5-6? Det er bedre å tape og vise at me rykker ned, enn å ta tre poeng og kunne sjå oppover. Kven blir motivert av dette? Kven får tru på prosjektet?
10. 30 års jubileum - nedrykkssesong.. say no more
11. Handling - er og blir null handling er eg redd, Jos sitter trygt så lenge han vil.Styret våger ikkje å kaste han
12. JOS - ja, han er FKH, og har gjort ekstremt mykje for klubben. Men han er nok blitt for stor, og setter seg sjølve foran klubben, ikkje motsatt. Jostein - no er det på tide å gjere det største du kan gjere for klubben. Tre til side
13. Ny stemme - vi trenger ei ny stemme, ein ny ledar. Jos må gå!

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Absolutt eit steg i rett retning i går. Og det mest positive er av vi skapar sjansar. Kanskje fleire i denne kampen enn totalt på dei føregåande kampane? Ikkje langt unna iallfall. Og 3 poeng NYDELIG. Det var viktig.
Håpar på vidare positiv utvikling. Det trengs virkeleg nå, før me skal opp mot det eine sterke laget etter det andre.

Bakaroyna

Legg inn av Bakaroyna »

Er det bare meg, eller skaper vi mer når vi spiller uten Pajaziti? Virker som vi spiller mer direkte og gjennombruddshissig uten ham, alt av spill skal gjennom ham når han er på banen. Er litt av nøkkelen å finne ut hvordan vi bør angripe når han spiller?

Sekse

Legg inn av Sekse »

Tror Pajaziti kan bli viktig for dette laget, men han har fått en formdupp og drar fort ned tempoet litt for mye.

Deilig med en opptur og litt marginer på rett side i Drammen og så får vi håper at vi leverer to gode resultater mot Brattvåg og Sandefjord denne uken. Vi ser ihvertfall mye bedre ut med Njie og Diarra fra start. Det ble faktisk skapt sjanser!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»