FK Haugesund (Klubbtråd)

Svar
Sekse

Re: FK Haugesund (Klubbtråd)

Legg inn av Sekse »

Men vi bør prøve oss på Jørgen Isnes i KFUM. Han har levert med små ressurser og levere offensiv fotball og det trur jeg den menige supporter er desperat etter. Alternativ Christian Johnsen som har levert bra resultater flere sesonger for Raufoss? Svein Maalen ex Ranheim? No må ihvertfall skje!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Sekse skrev: man apr 18, 2022 8:16 pm Men vi bør prøve oss på Jørgen Isnes i KFUM. Han har levert med små ressurser og levere offensiv fotball og det trur jeg den menige supporter er desperat etter. Alternativ Christian Johnsen som har levert bra resultater flere sesonger for Raufoss? Svein Maalen ex Ranheim? No må ihvertfall skje!
Isnes har vel takket nei til klubber som er mer atraktive enn FKH så han trur jeg dere kan stryke. Johnsen liker jeg men syn han fortjener en hel preseason for å implementere treningsregimet inkl det å rydde stall,

heborres

Legg inn av heborres »

Noe drastisk må gjøres hvert fall.
Rykker vi ikke ned i år, så kommer vi aldri til å rykke ned.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

heborres skrev: man apr 18, 2022 9:29 pm Noe drastisk må gjøres hvert fall.
Rykker vi ikke ned i år, så kommer vi aldri til å rykke ned.
Jo da bare spør LSK.

dzk

Legg inn av dzk »

Uwe Rosler er ledig. Blir kanskje en dyr mann, men kan kanskje gå med på en kontrakt ut sesongen ?

heborres

Legg inn av heborres »

Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂

Everenga

Legg inn av Everenga »

heborres skrev: ons apr 20, 2022 8:57 pm Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂
Dere har jo en interessant relativt ung trener i en klubb i byen :D

Mehell

Legg inn av Mehell »

Everenga skrev: tor apr 21, 2022 2:16 pm
heborres skrev: ons apr 20, 2022 8:57 pm Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂
Dere har jo en interessant relativt ung trener i en klubb i byen :D
Vi har vel strengt tatt flere i den kategorien. Grindheim som er i ungdomsavdelingen i FKH du tenker på? Eller Fosen som er hovedtrener i Vard? Eller Eide som er hovedtrener i Djerv1919 (altså uavgjort.)?

Mehell

Legg inn av Mehell »

heborres skrev: ons apr 20, 2022 8:57 pm Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂
Hadde vært artig hvis vi hadde klart å få et bra publikumssnitt på dem. De er gode representanter for klubben, så håper flest mulig tar turen og ser dem spille kamper.
5-0 mot Stord I serieåpningen lar seg høre, så fikk vi jo også se Velde herje på venstrekanten igjen :D

Everenga

Legg inn av Everenga »

Mehell skrev: fre apr 22, 2022 10:34 am
Everenga skrev: tor apr 21, 2022 2:16 pm
heborres skrev: ons apr 20, 2022 8:57 pm Ser ut som det er FKH-damene vi får satse på i år 🙂
Dere har jo en interessant relativt ung trener i en klubb i byen :D
Vi har vel strengt tatt flere i den kategorien. Grindheim som er i ungdomsavdelingen i FKH du tenker på? Eller Fosen som er hovedtrener i Vard? Eller Eide som er hovedtrener i Djerv1919 (altså uavgjort.)?
Det var mer et forsøk på å være morsom jfr Avaldsnes. :D

Mehell

Legg inn av Mehell »

Everenga skrev: fre apr 22, 2022 1:00 pm
Mehell skrev: fre apr 22, 2022 10:34 am
Everenga skrev: tor apr 21, 2022 2:16 pm

Dere har jo en interessant relativt ung trener i en klubb i byen :D
Vi har vel strengt tatt flere i den kategorien. Grindheim som er i ungdomsavdelingen i FKH du tenker på? Eller Fosen som er hovedtrener i Vard? Eller Eide som er hovedtrener i Djerv1919 (altså uavgjort.)?
Det var mer et forsøk på å være morsom jfr Avaldsnes. :D
Haha. Flaut når noen må fortelle vitsen til meg, så beklager det.

Men la oss være ærlige: Riise som hovedtrener I FKH hadde gitt fryktelig mye moro for alle andre enn oss...

Sekse

Legg inn av Sekse »

Vi er i ferd med å bli ydmyket i Stavanger.

Jos kan ikke fortsette lenger, kan han vel? Nå må det taes grep fort!

chatin

Legg inn av chatin »

Hvem er det dere ønsker inn for Grindhaug da?

Får Sel sjansen i så fall? Hvilke alternativer finnes? Eirik Bakke, Lars Bohinen blant de som er tilgjengelig. Christian Johnsen i Raufoss?

Sekse

Legg inn av Sekse »

chatin skrev: lør apr 30, 2022 7:22 pm Hvem er det dere ønsker inn for Grindhaug da?

Får Sel sjansen i så fall? Hvilke alternativer finnes? Eirik Bakke, Lars Bohinen blant de som er tilgjengelig. Christian Johnsen i Raufoss?
Håper de jakter eksternt. Lars Bohinen bør være helt uaktuell. Tenker at Isnes og nevnte Johnsen bør være høyt på lista.

chatin

Legg inn av chatin »

Sekse skrev: lør apr 30, 2022 7:25 pm
chatin skrev: lør apr 30, 2022 7:22 pm Hvem er det dere ønsker inn for Grindhaug da?

Får Sel sjansen i så fall? Hvilke alternativer finnes? Eirik Bakke, Lars Bohinen blant de som er tilgjengelig. Christian Johnsen i Raufoss?
Håper de jakter eksternt. Lars Bohinen bør være helt uaktuell. Tenker at Isnes og nevnte Johnsen bør være høyt på lista.
Isnes blir vel vanskelig, har sagt ganske klart at han ikke er ferdig i Kåffa og takket vel nei til å prate med Sarpsborg i vinter. Johnsen er vel mer sannsynlig i et Raufoss som han nok har tatt så langt man kan ta de og med økonomiske problemer og potensiell tvangsnedflytting hengende over seg.

Med høsten Bohinen leverte med Sarp i fjor er vel han en het kandidat i så fall.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Laget har en god del spillere som bør være mer en gode nok for eliteserien men i tillegg så har laget store svakheter som trenerteamet ikke klare å kompensere for.

Selvik klarer seg bra i mål. Forsvaret har mye kvalitet med Bærtelsen, Pedersen og Walstad. Men så har vi Reese som ble hentet inn som forsvarssjef men opptrer som en vandrende katastrofe.

Midtbaneleddet har også mye kvalitet med Zafeiris, Therkildsen, Krygård og Liseth. Eskesen har vi knapt sett noe til etter han ble hentet fra Danmark.

I angrepsleddet er Badou våres største trussel. Gong virker å ha potensiell men har ikke fått allverdens med spilletid enda. Njie har heller ikke fått mye spilletid etter han ble hentet fra KFUM. Søderlund og Holtan virker dessverre å være alt annet en målfarlige, vi går enkelt og greit rett ned visst de fortsetter i samme spor. Sande er også bare et sorgens kapittel. Her ser trenerteamet noe ingen andre ser...

Er også tvilende til om dette er et mannskap som passer til 433.

Champis

Legg inn av Champis »

Ikke full krise for Haugesund enda. Man har fått elendig betalt i de kampene man har spilt. Kunne fint hatt minst 4-6 poeng mer, og da hadde alle vært happy. Så skjønner jeg også at det nytter ikke å si det i det uendelige, men faktum er at Haugesund vil ta ok poeng hvis man fortsetter å prestere omtrent som man har gjort.

Når det er sagt, så er jeg vel ikke frelst av Grindhaug som trener - hverken nå eller tidligere. Men spørsmålet er mer hvem som er aktuelle kandidater til å ta over. Ser det spekuleres i Christian Johnsen - det ville jeg ikke gått for. Ikke veldig god på menneskebehandling, og heller ikke noe taktisk enestående. Ja, han har fått ganske gode resultater med Raufoss, men jeg har mine sterke tvil om han i Eliteserien.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Champis skrev: søn mai 01, 2022 11:51 pm Ikke full krise for Haugesund enda. Man har fått elendig betalt i de kampene man har spilt. Kunne fint hatt minst 4-6 poeng mer, og da hadde alle vært happy. Så skjønner jeg også at det nytter ikke å si det i det uendelige, men faktum er at Haugesund vil ta ok poeng hvis man fortsetter å prestere omtrent som man har gjort.

Når det er sagt, så er jeg vel ikke frelst av Grindhaug som trener - hverken nå eller tidligere. Men spørsmålet er mer hvem som er aktuelle kandidater til å ta over. Ser det spekuleres i Christian Johnsen - det ville jeg ikke gått for. Ikke veldig god på menneskebehandling, og heller ikke noe taktisk enestående. Ja, han har fått ganske gode resultater med Raufoss, men jeg har mine sterke tvil om han i Eliteserien.
Det som kjennetegner lagene som rykker ned er vel at de har tapt jevne kamper. Ikke at de har vært dritdårlige gjennomgående og hele sesongen. Jeg synes derfor det stinker nedrykk av FKH. Slik de taper kamper nå er typisk for lag som rykker ned. Helt greit å rykke ned også. Ingen bryr seg tydeligvis uansett.

Champis

Legg inn av Champis »

HNilsen skrev: man mai 02, 2022 12:00 am
Champis skrev: søn mai 01, 2022 11:51 pm Ikke full krise for Haugesund enda. Man har fått elendig betalt i de kampene man har spilt. Kunne fint hatt minst 4-6 poeng mer, og da hadde alle vært happy. Så skjønner jeg også at det nytter ikke å si det i det uendelige, men faktum er at Haugesund vil ta ok poeng hvis man fortsetter å prestere omtrent som man har gjort.

Når det er sagt, så er jeg vel ikke frelst av Grindhaug som trener - hverken nå eller tidligere. Men spørsmålet er mer hvem som er aktuelle kandidater til å ta over. Ser det spekuleres i Christian Johnsen - det ville jeg ikke gått for. Ikke veldig god på menneskebehandling, og heller ikke noe taktisk enestående. Ja, han har fått ganske gode resultater med Raufoss, men jeg har mine sterke tvil om han i Eliteserien.
Det som kjennetegner lagene som rykker ned er vel at de har tapt jevne kamper. Ikke at de har vært dritdårlige gjennomgående og hele sesongen. Jeg synes derfor det stinker nedrykk av FKH. Slik de taper kamper nå er typisk for lag som rykker ned. Helt greit å rykke ned også. Ingen bryr seg tydeligvis uansett.

Det er derfor jeg sier at det ikke nytter å se det i det uendelige. Men de fleste lag har en periode eller to hvor man ikke har marginer med seg, og det er samme om det skjer i starten av sesongen eller midt i. Jeg tror absolutt Haugseund vil begynne å ta flere poeng. De to største utfordringene er: 1. når resultatene uteblir, så gjør det ofte at prestasjonene også faller på lengre sikt, og det kan selvsagt skje med Haugesund nå. 2. Det er såpass brukbar kvalitet på nedre halvdel i Eliteserien nå at det er få opplaget dumpekandidater. Så det blir en beintøff kamp om å berge seg i år.

Jeg skjønner at Viking-supportere har blitt ganske høye på seg selv, men jeg tipper det har ganske mye å si for de som følger Haugesund om de rykker ned eller ikke...

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Champis skrev: man mai 02, 2022 1:23 am
HNilsen skrev: man mai 02, 2022 12:00 am
Champis skrev: søn mai 01, 2022 11:51 pm Ikke full krise for Haugesund enda. Man har fått elendig betalt i de kampene man har spilt. Kunne fint hatt minst 4-6 poeng mer, og da hadde alle vært happy. Så skjønner jeg også at det nytter ikke å si det i det uendelige, men faktum er at Haugesund vil ta ok poeng hvis man fortsetter å prestere omtrent som man har gjort.

Når det er sagt, så er jeg vel ikke frelst av Grindhaug som trener - hverken nå eller tidligere. Men spørsmålet er mer hvem som er aktuelle kandidater til å ta over. Ser det spekuleres i Christian Johnsen - det ville jeg ikke gått for. Ikke veldig god på menneskebehandling, og heller ikke noe taktisk enestående. Ja, han har fått ganske gode resultater med Raufoss, men jeg har mine sterke tvil om han i Eliteserien.
Det som kjennetegner lagene som rykker ned er vel at de har tapt jevne kamper. Ikke at de har vært dritdårlige gjennomgående og hele sesongen. Jeg synes derfor det stinker nedrykk av FKH. Slik de taper kamper nå er typisk for lag som rykker ned. Helt greit å rykke ned også. Ingen bryr seg tydeligvis uansett.

Det er derfor jeg sier at det ikke nytter å se det i det uendelige. Men de fleste lag har en periode eller to hvor man ikke har marginer med seg, og det er samme om det skjer i starten av sesongen eller midt i. Jeg tror absolutt Haugseund vil begynne å ta flere poeng. De to største utfordringene er: 1. når resultatene uteblir, så gjør det ofte at prestasjonene også faller på lengre sikt, og det kan selvsagt skje med Haugesund nå. 2. Det er såpass brukbar kvalitet på nedre halvdel i Eliteserien nå at det er få opplaget dumpekandidater. Så det blir en beintøff kamp om å berge seg i år.

Jeg skjønner at Viking-supportere har blitt ganske høye på seg selv, men jeg tipper det har ganske mye å si for de som følger Haugesund om de rykker ned eller ikke...
Det er ikke plass til tre eliteserielag i vårt fylke. Hverken plass eller grunnlag. Det handler om ressurser og det handler om spillere. Nå ser det ut som at Sandnes-Ulf har oppdrift. De har ny stadion (en av de flotteste i landet - sjekk), Bjarne Berntsen som trener og sponsorene på sin side. FKH er jo på konkursens rand og ble reddet av kommunen med et nødskrik. Det er bakgrunnen for at jeg skriver det jeg skriver. Fordi jeg har lokalkunnskapen du ikke har - ikke fordi jeg er vikingsupporter. Jeg tipper Sandnes-Ulf er i Eliteserien neste år, mens FKH har rykket ned.

Champis

Legg inn av Champis »

HNilsen skrev: man mai 02, 2022 5:29 am
Champis skrev: man mai 02, 2022 1:23 am
HNilsen skrev: man mai 02, 2022 12:00 am

Det som kjennetegner lagene som rykker ned er vel at de har tapt jevne kamper. Ikke at de har vært dritdårlige gjennomgående og hele sesongen. Jeg synes derfor det stinker nedrykk av FKH. Slik de taper kamper nå er typisk for lag som rykker ned. Helt greit å rykke ned også. Ingen bryr seg tydeligvis uansett.

Det er derfor jeg sier at det ikke nytter å se det i det uendelige. Men de fleste lag har en periode eller to hvor man ikke har marginer med seg, og det er samme om det skjer i starten av sesongen eller midt i. Jeg tror absolutt Haugseund vil begynne å ta flere poeng. De to største utfordringene er: 1. når resultatene uteblir, så gjør det ofte at prestasjonene også faller på lengre sikt, og det kan selvsagt skje med Haugesund nå. 2. Det er såpass brukbar kvalitet på nedre halvdel i Eliteserien nå at det er få opplaget dumpekandidater. Så det blir en beintøff kamp om å berge seg i år.

Jeg skjønner at Viking-supportere har blitt ganske høye på seg selv, men jeg tipper det har ganske mye å si for de som følger Haugesund om de rykker ned eller ikke...
Det er ikke plass til tre eliteserielag i vårt fylke. Hverken plass eller grunnlag. Det handler om ressurser og det handler om spillere. Nå ser det ut som at Sandnes-Ulf har oppdrift. De har ny stadion (en av de flotteste i landet - sjekk), Bjarne Berntsen som trener og sponsorene på sin side. FKH er jo på konkursens rand og ble reddet av kommunen med et nødskrik. Det er bakgrunnen for at jeg skriver det jeg skriver. Fordi jeg har lokalkunnskapen du ikke har - ikke fordi jeg er vikingsupporter. Jeg tipper Sandnes-Ulf er i Eliteserien neste år, mens FKH har rykket ned.

For å si det sånn, så blir jeg overrasket hvis du har mer inngående kunnskap om det indre liv i Haugesund eller Sandnes Ulf enn det jeg har.

Sandnes Ulf har absolutt en mulighet til å komme seg opp i Eliteserien i år, selv om det fortsatt blir en tøff og lang vei. De har fått helt enormt betalt på de fire første kampene sine, og jeg blir fortsatt imponert om de tar en av de to første plassene. Men jeg har lenge lansert dem som en av utfordrerne til de to øverste plassene der i år. Haugesund kan også fort rykke ned, men foreløpig mener jeg det er over 50% sjanse for at de ikke gjør det.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

HNilsen skrev: man mai 02, 2022 5:29 am
Det er ikke plass til tre eliteserielag i vårt fylke. Hverken plass eller grunnlag. Det handler om ressurser og det handler om spillere. Nå ser det ut som at Sandnes-Ulf har oppdrift.
Hvis Møre og Romsdal klarer av tre eliteserielag med drøyt halvparten av befolkningen i Rogaland, så ser jeg ikke helt plass argumentet. Haugesundsklubbene fisker også fra gamle sunnhordaland og bør ha greit av grunnlag for talenter, sponsorer og tilhengere uavhengig av oss sør i fylket. Bydelen Sandnes fisker i samme sund og er mer en bekymring slikt sett, enn hva måkene er og har vært.

Synes det er kos med Haugesund, mye farget av de lar oss få vinne i serien igjen. Mye heller måker enn gauker om jeg skulle få valgt. Håper Brann og Start, og eventuelt sulf går opp. Det blir mer trøkk enn Jerv og Kristiansund i alle fall.

Sekse

Legg inn av Sekse »

HNilsen skrev: man mai 02, 2022 5:29 am
Champis skrev: man mai 02, 2022 1:23 am
HNilsen skrev: man mai 02, 2022 12:00 am

Det som kjennetegner lagene som rykker ned er vel at de har tapt jevne kamper. Ikke at de har vært dritdårlige gjennomgående og hele sesongen. Jeg synes derfor det stinker nedrykk av FKH. Slik de taper kamper nå er typisk for lag som rykker ned. Helt greit å rykke ned også. Ingen bryr seg tydeligvis uansett.

Det er derfor jeg sier at det ikke nytter å se det i det uendelige. Men de fleste lag har en periode eller to hvor man ikke har marginer med seg, og det er samme om det skjer i starten av sesongen eller midt i. Jeg tror absolutt Haugseund vil begynne å ta flere poeng. De to største utfordringene er: 1. når resultatene uteblir, så gjør det ofte at prestasjonene også faller på lengre sikt, og det kan selvsagt skje med Haugesund nå. 2. Det er såpass brukbar kvalitet på nedre halvdel i Eliteserien nå at det er få opplaget dumpekandidater. Så det blir en beintøff kamp om å berge seg i år.

Jeg skjønner at Viking-supportere har blitt ganske høye på seg selv, men jeg tipper det har ganske mye å si for de som følger Haugesund om de rykker ned eller ikke...
Det er ikke plass til tre eliteserielag i vårt fylke. Hverken plass eller grunnlag. Det handler om ressurser og det handler om spillere. Nå ser det ut som at Sandnes-Ulf har oppdrift. De har ny stadion (en av de flotteste i landet - sjekk), Bjarne Berntsen som trener og sponsorene på sin side. FKH er jo på konkursens rand og ble reddet av kommunen med et nødskrik. Det er bakgrunnen for at jeg skriver det jeg skriver. Fordi jeg har lokalkunnskapen du ikke har - ikke fordi jeg er vikingsupporter. Jeg tipper Sandnes-Ulf er i Eliteserien neste år, mens FKH har rykket ned.
Virker som det mangler litt lokalkunnskap hos deg også. FKH kjemper om helt andre sponsorpenger en det Sandnes Ulf og Viking gjør. At de kjemper om de samme resursene og sponsor kronene er naturlig. Meg bekjent har ikke FKH noen sponsorinntekter fra sør-fylket, og det er også utenkelig at næringslivet på Haugalandet går inn i Sandnes Ulf eller Viking uavhengig av hvilken divisjon FKH skulle spille i.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Sekse skrev: man mai 02, 2022 7:36 pm FKH kjemper om helt andre sponsorpenger en det Sandnes Ulf og Viking gjør. At de kjemper om de samme resursene og sponsor kronene er naturlig. Meg bekjent har ikke FKH noen sponsorinntekter fra sør-fylket, og det er også utenkelig at næringslivet på Haugalandet går inn i Sandnes Ulf eller Viking uavhengig av hvilken divisjon FKH skulle spille i.
Dette er veldig riktig. Det eneste FKH har til felles med Viking/Sandnes Ulf er fylket.

Det er langt mer relevant å diskutere hvorvidt geografien er stor nok til både Viking og Ulf. FKH lever sitt eget liv mellom Stavanger og Bergen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

CliffC skrev: man mai 02, 2022 8:15 pm
Sekse skrev: man mai 02, 2022 7:36 pm FKH kjemper om helt andre sponsorpenger en det Sandnes Ulf og Viking gjør. At de kjemper om de samme resursene og sponsor kronene er naturlig. Meg bekjent har ikke FKH noen sponsorinntekter fra sør-fylket, og det er også utenkelig at næringslivet på Haugalandet går inn i Sandnes Ulf eller Viking uavhengig av hvilken divisjon FKH skulle spille i.
Dette er veldig riktig. Det eneste FKH har til felles med Viking/Sandnes Ulf er fylket.

Det er langt mer relevant å diskutere hvorvidt geografien er stor nok til både Viking og Ulf. FKH lever sitt eget liv mellom Stavanger og Bergen.
For å svare på det så er det ja.
Haugalandet utgjør i overkant av 100 000 som kjerne. Så har du Stord og Bømlo i Sunnhordaland med hva? 30 000ish som ser like mye til Haugesund som Bergen? Suldal og Sauda selv om del av Ryfylke som sogner sør til Stavanger er det mer naturlig å se til Haugesund med 9000 innbyggere.

Bare Haugalandet er strengt tatt nok til å ha et levedyktig grunnlag både mtp befolkning og økonomi. Det er toppserielag i Avaldsnes, PostNord lag i Vard og Eliteserielag i FKH og Haugaland Toppidretsgynnas. Men man bør kanskje ikke leve på nåden til Ole Henrik Nesheim? Det er skummelt og problematisk at enkeltpersoner er defacto klubbeier. Så et FKH på mer nedskalert nivå men konkuransedyktig typ KBK de siste årene (ja veit ståa nå) bør være mulig.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Var så heldig at jeg hadde en særs travel periode på jobb, så fikk ingen mulighet til å se forrige kamp.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Rantanplan skrev: man mai 02, 2022 2:17 pm
HNilsen skrev: man mai 02, 2022 5:29 am
Det er ikke plass til tre eliteserielag i vårt fylke. Hverken plass eller grunnlag. Det handler om ressurser og det handler om spillere. Nå ser det ut som at Sandnes-Ulf har oppdrift.
Hvis Møre og Romsdal klarer av tre eliteserielag med drøyt halvparten av befolkningen i Rogaland, så ser jeg ikke helt plass argumentet.
Møre og Romsdal klarer ikke tre lag i Eliteserien over tid. Årets Eliteserie er en unntakstilstand. Neste år vil det være to lag, og på sikt bare ett. Det burde være Aalesund, som har mer naturlige forutsetninger for å være i Eliteserien. Men Molde holdes «kunstig» i ligaen grunnet bemidlede hjelper.

Araberen

Legg inn av Araberen »

HNilsen skrev: tor mai 05, 2022 8:14 am Møre og Romsdal klarer ikke tre lag i Eliteserien over tid. Årets Eliteserie er en unntakstilstand. Neste år vil det være to lag, og på sikt bare ett. Det burde være Aalesund, som har mer naturlige forutsetninger for å være i Eliteserien. Men Molde holdes «kunstig» i ligaen grunnet bemidlede hjelper.
Molde Bør vel begynne å bli ganske selvdrevne med de premiepengene de har hatt de siste årene.

Champis

Legg inn av Champis »

HNilsen skrev: tor mai 05, 2022 8:14 am
Rantanplan skrev: man mai 02, 2022 2:17 pm
HNilsen skrev: man mai 02, 2022 5:29 am
Det er ikke plass til tre eliteserielag i vårt fylke. Hverken plass eller grunnlag. Det handler om ressurser og det handler om spillere. Nå ser det ut som at Sandnes-Ulf har oppdrift.
Hvis Møre og Romsdal klarer av tre eliteserielag med drøyt halvparten av befolkningen i Rogaland, så ser jeg ikke helt plass argumentet.
Møre og Romsdal klarer ikke tre lag i Eliteserien over tid. Årets Eliteserie er en unntakstilstand. Neste år vil det være to lag, og på sikt bare ett. Det burde være Aalesund, som har mer naturlige forutsetninger for å være i Eliteserien. Men Molde holdes «kunstig» i ligaen grunnet bemidlede hjelper.

Du må huske på at med 16 lag i Eliteserien, så er vil det være mulighet for flere ganske små plasser å ha Eliteserieklubber. Molde var også en klubb på høyeste nivå i mange år før Røkke/Gjelsten begynte å involvere seg - og da var det kun 12 lag i øverste divisjon.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Champis skrev: tor mai 05, 2022 11:36 am
HNilsen skrev: tor mai 05, 2022 8:14 am
Rantanplan skrev: man mai 02, 2022 2:17 pm

Hvis Møre og Romsdal klarer av tre eliteserielag med drøyt halvparten av befolkningen i Rogaland, så ser jeg ikke helt plass argumentet.
Møre og Romsdal klarer ikke tre lag i Eliteserien over tid. Årets Eliteserie er en unntakstilstand. Neste år vil det være to lag, og på sikt bare ett. Det burde være Aalesund, som har mer naturlige forutsetninger for å være i Eliteserien. Men Molde holdes «kunstig» i ligaen grunnet bemidlede hjelper.

Du må huske på at med 16 lag i Eliteserien, så er vil det være mulighet for flere ganske små plasser å ha Eliteserieklubber. Molde var også en klubb på høyeste nivå i mange år før Røkke/Gjelsten begynte å involvere seg - og da var det kun 12 lag i øverste divisjon.
«Du må huske på.» :) Molde var et heislag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»