FK Haugesund (Klubbtråd)

Svar
trønderen

Re: FK Haugesund (Klubbtråd)

Legg inn av trønderen »

Ikke akkurat hver dag at den kanskje mest kjente overgangsjournalisten i verden rapporterer om Haugesund.

30 mill må da være et av de største salgene dere har gjort noe gang?


Deepdiver

Legg inn av Deepdiver »

trønderen skrev: fre jan 27, 2023 3:23 pm Ikke akkurat hver dag at den kanskje mest kjente overgangsjournalisten i verden rapporterer om Haugesund.

30 mill må da være et av de største salgene dere har gjort noe gang?

Hei

Det vil være det største salget FKH noen gang har gjort. De to største så langt er vel Badou salget i fjor til 16-17 mill med rundt 11 mill "up front". Salget av Håvard Nordtveit til Arsenal for mange år siden kunne blitt omtrent like stort som Badou salget eller større.. , men der var problemet at mye var basert på klausuler som dessverre ikke ble oppfylt siden nåløyet for Nordtveit i Arsenal ble litt for trangt..

Personlig håper jeg at FKH har så pass ryggrad og is i magen at de avventer litt og legger lista så høyt at vi beholder Zafeiris til sommeren.. Han tok overgangen fra OBOS til Elitediv på strakarm i fjor, og jeg tviler på at vi har sett maks potensialet enda.. Laget i år bør bli bedre og mer stabilt, så sant vi ikke får samme skade og sykdoms katastrofe som sist sesong da vi knapt kunne stille lag 3-5 første kamper.. Zafeiris er signert på en 5 - fem - års kontrakt så det er ingen grunn til å forhaste seg. Og i fjor ble han tatt opp på U21 laget, og han bør ha brukbar sjanse til å få spilletid der i kommende U21 VM som er et fint utstillingsvindu..

Personlig mener jeg at klubben i hvertfall bør prøve å legge lista på 50-60 mill, og avvente og se hva som skjer. Zafeiris er en nokså komplett midtbanespiller, og han er 19 år ( fyller 20 i februar), så han har tatt nivået kjapt og styrte mye av spiller for oss i fjor.. Jeg håper FKH lærte endel av salget av Badou der den belgiske klubben begynte med å tilby 3 mill..

Og et annet pluss er at FKHs økonomi er rapportert å være solid nå som vi fikk løst problemet med baneleie gjeld til kommunen for koronaårene 2020 og 2021, så vi behøver ikke selge.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Lille-Jappen til Brann.
Hva tenker dere om dette? Jeg kommer selvfølgelig til å savne ham, men samtidig unner jeg ham dette 100%.

Deepdiver

Legg inn av Deepdiver »

Mehell skrev: fre jan 27, 2023 8:49 pm Lille-Jappen til Brann.
Hva tenker dere om dette? Jeg kommer selvfølgelig til å savne ham, men samtidig unner jeg ham dette 100%.
Tjaaa.

Grubler litt på om jeg føler Brann eller viking er verste klubb i Norge han kunne velge å gå til.. Føler litt at rivaliseringen med Brann egentlig har vært større senere år bortsett fra perioden 2020 tom sommeren 2022 da Viking og Hordene ble veldig høye og mørke.. før de landet med et brak.. lol

Men samtidig føler jeg vel at Thore P. er et treningsprodukt som har tatt den lange veien i Haugesunds fotballen via Vard, jobbet hardt og vel ikke alltid blitt satset 100% på i FKH i posisjoner han ønsker å spille i... Samtidig så skjønner jeg argumentet hans med at Horne er trener i Brann, og en han kjenner godt fra før. Det gjør jo overgangen tryggere for han at begge kjenner hverandre godt fra før, og vet hva en får.. Skjønner og argumentet hans med at Brann er en større klubb, og at rammene blir større med mer publikum.. mulig at han kan få en overdose fotballinteresse fra omgivelsene og aviser/media..

Samtidig er han ikke en back av samme klasse som Desler, så utrolig vanskelig å erstatte er han ikke.. Så vi får håpe Opedal og Jos får fingeren ut og at det kommer inn minst 1 venstre back og gjerne 1 høyre back eller en som kan spille både midtstopper og back.. Vi trenger litt mer dekning..

Sekse

Legg inn av Sekse »

Da var Zafeiris bekrefte solgt til Slavia Praha. Nå må det begynne å skje noe på inn froten. Må Zafeiris erstattes eller stoler vi på at vi har nok kvalitet med Leite og Liseth i hans posisjon? Så får vi håpe at vi klarer å beholde Krygård til overgangsvinduet stenger.

Ønsker med ytterligere tre forsterkninger før sesongstart. Ventreback, spiss og midtbanespiller. Økonomien bør være meget god etter salgene av Badou og Zafeiris.

Vi bør fortsette å jakte talenter fra OBOS-ligaen med videre salgspotensial. Skeid har et par lovende og ettertraktede talenter i Melchior og Romsaas.

Skulle jeg satt opp laget til sesongstart nå ville det sett noe slikt ut:

Selvik
Bærtelsen Krygård Reese
Therkildsen Christiansen Leite (NY)
Eskesen Søderlund Njie

Benk: Wichne, Niyukuri, Fredriksen, Sande, Nyhammer, Solheim, Liseth, Samuelsen, Tounketi og Halldorson + Holtan som nok forsvinner før sesongstart.

Føler egentlig vi har en stor stall i år. De som eventuelt blir hentet bør heve laget.

heborres

Legg inn av heborres »

Midtbanen er så pass godt befolket, så den ville jeg ikke prioritert nå.

Venstre back står absolutt øverst på listen.

Olsok

Legg inn av Olsok »

Romsaas er skada, røyk vel korsbåndet nylig?
Krygård forsvinner nok nå? Muligens Holtan og Naustdal også? Samt man må vel vurdere Sande og Ulrik også? Da trenger man mer enn en venstreback. Og ikke bare 2. div spillere.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Olsok skrev: søn jan 29, 2023 6:58 pm Romsaas er skada, røyk vel korsbåndet nylig?
Krygård forsvinner nok nå? Muligens Holtan og Naustdal også? Samt man må vel vurdere Sande og Ulrik også? Da trenger man mer enn en venstreback. Og ikke bare 2. div spillere.
Det røyk ikke som i han er ute i 12 måneder. Men han rekker ikke seriestart minst og derav TIL og andre som har vært interessert dropper han fort i dette vinduet.

heborres

Legg inn av heborres »

Hvis noen, slik som meg, tilfeldigvis har fått interesse for kroatisk seriefotball, så kan jeg tipse om at Onefootball streamer den kroatiske ligaen gratis.

Kampen mellom Pardubice og Slavia Praha startet nettopp.
Zafeiris er på benken.

heborres

Legg inn av heborres »

Og jeg mente selvsagt tsjekkisk og ikke kroatisk....

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Dere har et spennende backpar på 2006 landslaget.

Mikkel Hope har jeg jo sett litt av før.

Men synes også Mathias Bakken Myklebust har gjort en veldig god figur de 2 landskampene jeg har sett han i nå. Veldig bra power i spillet sitt. Kan ha stor fremtid på venstrebacken.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Olsok skrev: søn jan 29, 2023 6:58 pm Muligens Holtan.
Er noen veldig løse rykte på Bryne om at Holtan skal tilbake Bryne. Ingen i Haugesund som har noe inside der? Det er jo den store drømmen for oss å få Holtan tilbake.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Adrion Pajaziti er i Haugesund for å se på forholdene. 20 år gammel sentral midtbanespiller, kan signere innen kort tid står det i h-avis. Lån med kjøpsopsjon er visstnok aktuelt. Han har kontrakt med Fulham fram til 2025.

Vet absolutt ikke hva vi kan forvente av han her, har landskamper for Albania sitt U21 landslag men det sier nok ikke veldig mye om nivået hans.

Strider

Legg inn av Strider »

Er Søderlund enda god eller tapt seg en del?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Soccermannen skrev: tir feb 07, 2023 2:22 pm
Olsok skrev: søn jan 29, 2023 6:58 pm Muligens Holtan.
Er noen veldig løse rykte på Bryne om at Holtan skal tilbake Bryne. Ingen i Haugesund som har noe inside der? Det er jo den store drømmen for oss å få Holtan tilbake.
Ikke hørt noe konkret, men han er i hvert fall tilgjengelig for de som kan være interessert i ham.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Godt ut i februar nå og det nærmer seg raskt sesongstart 2023, med ein tidleg kick-off den 12. mars.
Stallen er langt betre og større enn den var i 2022 på same tidspunkt.

Vi har henta opp noke unggutar i a-lagstoppen. Bra at det er fokus på dei unge, og fleire ser spanande ut. Håpar dei får prøvd seg ein del utover sesongen

Ellers har vi henta inn Wichne (k), Niyukuri (FS), Halldorsson (kant). Sistnevnte har allereie gått på lån tilbake til Island.
I tillegg er nok både Holtan og Naustal på veg ut.

Har ikkje panikk, men tenkjer at det er på tide å få inn nokre fleire nå, for å få dei godt inkludert i laget før sesongstart.

Eg tenkjer at vi treng følgjande:
Venstreback - dette må vi ha, og det har klubben vært tydlege på og. Men her drar det ut, og det gjer meg litt uroa
Høgreback - klubben signaliserer at det ikkje er prioritert. Eg meiner at vi bør ha inn ein betre kvalitetsspelar her. Therkildsen er ikkje back
Høgre kant - virkar ikkje som dette heller er posisjon dei tenkjer å forsterke i. Her meiner eg me MÅ ha inn ein rask driblesterk kant, som kan utfordre og skape trøbbel Spiss - me har nokre gode alternativ, men laget skriker etter ein goalgetter, og det må inn
Sentral midt - klubben uttrykker at Zafeiris skal bli erstatta. Då bør det vera ein av god kvaliet, men usikker på om det er den plassen som er viktigast. Men ein ny her bør vera ein som kan skape ubalanse og bryte gjennom ledd.

Laget skriker etter kreativitet framover, og spelarar som kan skape ting på eigahand.

Me virkar relativt solide defansivt, men me produserer skremmande lite fremover.

Ser fram til ein ny sesong, men håpar at nye spelarar er på veg inn snarleg. Savner litt rykter og spekulasjonar her

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Mehell skrev: ons feb 08, 2023 1:38 am
Soccermannen skrev: tir feb 07, 2023 2:22 pm
Olsok skrev: søn jan 29, 2023 6:58 pm Muligens Holtan.
Er noen veldig løse rykte på Bryne om at Holtan skal tilbake Bryne. Ingen i Haugesund som har noe inside der? Det er jo den store drømmen for oss å få Holtan tilbake.
Ikke hørt noe konkret, men han er i hvert fall tilgjengelig for de som kan være interessert i ham.
Holtan på veg til Kongsvinger i følge Haugesunds Avis i dag

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sjakalen80 skrev: ons feb 15, 2023 1:28 pm
Mehell skrev: ons feb 08, 2023 1:38 am
Soccermannen skrev: tir feb 07, 2023 2:22 pm

Er noen veldig løse rykte på Bryne om at Holtan skal tilbake Bryne. Ingen i Haugesund som har noe inside der? Det er jo den store drømmen for oss å få Holtan tilbake.
Ikke hørt noe konkret, men han er i hvert fall tilgjengelig for de som kan være interessert i ham.
Holtan på veg til Kongsvinger i følge Haugesunds Avis i dag
Velkommen til FD :)

FKH-supporter? Hadde vært strålende med flere av oss her inne.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Mehell skrev: ons feb 15, 2023 1:36 pm
Sjakalen80 skrev: ons feb 15, 2023 1:28 pm
Mehell skrev: ons feb 08, 2023 1:38 am

Ikke hørt noe konkret, men han er i hvert fall tilgjengelig for de som kan være interessert i ham.
Holtan på veg til Kongsvinger i følge Haugesunds Avis i dag
Velkommen til FD :)

FKH-supporter? Hadde vært strålende med flere av oss her inne.
Takk takk. FKH supportar ja. Har famla i blinde etter at VGD vart nedlagt. Kjipt når ein ikkje kunne diskutere FKH lenger. Håpar fleire kjem på her :)

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sjakalen80 skrev: ons feb 15, 2023 1:56 pm
Mehell skrev: ons feb 15, 2023 1:36 pm
Sjakalen80 skrev: ons feb 15, 2023 1:28 pm

Holtan på veg til Kongsvinger i følge Haugesunds Avis i dag
Velkommen til FD :)

FKH-supporter? Hadde vært strålende med flere av oss her inne.
Takk takk. FKH supportar ja. Har famla i blinde etter at VGD vart nedlagt. Kjipt når ein ikkje kunne diskutere FKH lenger. Håpar fleire kjem på her :)
Godt du fant frem til slutt da:)
Jeg var KingAnderson på VGd i gamle dager, bare sånn i tilfelle du skulle huske meg.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Hei King Anderson. Det var eit kjent navn, og hugsar deg som aktiv i debatten. Eg var nok litt mindre aktiv, men leste det meste :)

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

I dagens treningskamp mot Åsane er endeleg Sondre Liseth tilbake på banen. Dette er gode nyheter. Fantastisk kjekt å sjå kapteinen tilbake, og vi får tilbake ein vinnarskalle som gir alt for laget. Liseth i form til sesongen starter er gull verdt. Dette har vi venta lenge på.

Kva for ein posisjon Liseth får på banen, er eg meir usikker på. Legger vel ikkje skjul på at han ser på seg sjølv som ein spiss, men var veldig godt også på midtbanen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sjakalen80 skrev: fre feb 17, 2023 7:27 am I dagens treningskamp mot Åsane er endeleg Sondre Liseth tilbake på banen. Dette er gode nyheter. Fantastisk kjekt å sjå kapteinen tilbake, og vi får tilbake ein vinnarskalle som gir alt for laget. Liseth i form til sesongen starter er gull verdt. Dette har vi venta lenge på.

Kva for ein posisjon Liseth får på banen, er eg meir usikker på. Legger vel ikkje skjul på at han ser på seg sjølv som ein spiss, men var veldig godt også på midtbanen.
Hvis vi skal dømme fra tiden Sondre har spilt hos oss så er han faktisk ganske mye bedre som midtbanespiller eller linkspiller enn som angriper.
Så tipper vi kommer til å se ham som åtter eller tier, eller kanskje en merkelig kombinasjon av disse i beste Grindhaug-stil.

Herlig å ha ham tilbake. Vil nok ta litt tid, men etter hvert vil jo dette være som å få en ny klassespiller inn.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Mehell skrev: fre feb 17, 2023 7:59 am
Sjakalen80 skrev: fre feb 17, 2023 7:27 am I dagens treningskamp mot Åsane er endeleg Sondre Liseth tilbake på banen. Dette er gode nyheter. Fantastisk kjekt å sjå kapteinen tilbake, og vi får tilbake ein vinnarskalle som gir alt for laget. Liseth i form til sesongen starter er gull verdt. Dette har vi venta lenge på.

Kva for ein posisjon Liseth får på banen, er eg meir usikker på. Legger vel ikkje skjul på at han ser på seg sjølv som ein spiss, men var veldig godt også på midtbanen.
Hvis vi skal dømme fra tiden Sondre har spilt hos oss så er han faktisk ganske mye bedre som midtbanespiller eller linkspiller enn som angriper.
Så tipper vi kommer til å se ham som åtter eller tier, eller kanskje en merkelig kombinasjon av disse i beste Grindhaug-stil.

Herlig å ha ham tilbake. Vil nok ta litt tid, men etter hvert vil jo dette være som å få en ny klassespiller inn.
Ja, er heilt enig i at han furgerte veldig bra på midten. Ekstremt sterkt i kroppen, og er ein spelar som kan halde på ball, og bryte gjennom ledd med nokre utsøkte vendingar. Håpar me får Liseth tilbake i god gammal form, då styrkar me midtbanen godt.

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Nærmer seg ny treningsleir i sydligare strøk. Her bør nye spelarar være med. Må skje noko på overgansfronten rimelig raskt nå.
Tegn på at dei slit med å få inn spelarane dei ynskjer, når det drar såpass ut?
Vart stilt rundt denne spelaren frå England som såg på forholdene og..

Sekse

Legg inn av Sekse »

FKH har lagt inn flere bud på en svensk venstreback, ryktes at budet var mellom 2 og 3 millioner. Det bør jo skje noe på overgangsfronten veldig snart. Tipper mange begynner å bli veldig utålmodige.

Blir nok viktig å få tak i 2-3 skikkelige forsterkninger for å få fart på sesongkortsalget og få en skikkelig go rundt laget før sesongstart!

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Liker at me får opp fleire unge gutar, som virkelig viser seg fram, og tar nivået. Blir jobba godt i klubben. Håpar dei får speletid utover sesongen. Liker det eg ser. Uredde, og tar plass. Kan være gull her

Trenger nok nokon inn som hever laget endå eit hakk, men gi gjerne ungdommen ein del tillit.

Håpar me får på plass denne venstrebacken snarlig, og ein rask driblar på høgre kant. Då ser det veldig bra ut

Sjakalen80

Legg inn av Sjakalen80 »

Då var ny spiss på plass. Velkommen Diarra. Heilt ukjent navn for meg, men virker å vita kvar målet står. Håpar han tar nivået, og blir ein ny attraksjon på laget :)

Ser ut til at me og kan få på plass både venstreback og sentral midtbane ganske snart.
Etter å ha sett Hope i sving på fredag, er eg ikkje så uroa for høgre back, men ønsker meg ein høgre kant i tillegg. Då ser stallen komplett ut

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sjakalen80 skrev: man feb 20, 2023 2:07 pm Då var ny spiss på plass. Velkommen Diarra. Heilt ukjent navn for meg, men virker å vita kvar målet står. Håpar han tar nivået, og blir ein ny attraksjon på laget :)

Ser ut til at me og kan få på plass både venstreback og sentral midtbane ganske snart.
Etter å ha sett Hope i sving på fredag, er eg ikkje så uroa for høgre back, men ønsker meg ein høgre kant i tillegg. Då ser stallen komplett ut
Har fra sikre kilder at Diarra er bedre enn Braut. Penere også :D


Satser på at det vi ser i det klippet blir vår nye hverdag med ham på laget :)


Sekse

Legg inn av Sekse »

Et helt ubeskrevet blad for alle vil jeg tro. Veldig bra scoringsnitt på rumensk nivå to. Får håpe at de virkelig har truffet blink her og at han slår til på direkten. Skal bli spennende å følge han! Han har ikke spilt fotball siden mai i 2022 etter å ha vert i konflikt med sin rumenske klubb.

Endelig skjer det iallefall noe på overgangsfronten!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»