FK Haugesund (Klubbtråd)

Svar
heborres

FK Haugesund (Klubbtråd)

Legg inn av heborres »

Velkommen!

heborres

Legg inn av heborres »

Desler på vei til Toulouse ifølge Nettavisen.

Da blir det vel Thore P på høyrebacken og Stølås på venstrebacken?

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Det blir nok Stølås på venstre ja og Thore P på høyre.
Men det må nok inn en ekstra back til å presse Stølås/Thore P.

Men er litt bekymret for at FKH mister flere spillere nå. Grindhaug antydet at det kunne skje flere endringer :roll:

heborres

Legg inn av heborres »

Ny back må inn ja. Det er det ingen tvil om.

Jeg tenkte at det var Desler som Jos hadde i tankene da han snakket om at det ville skje ting på overgangsmarkedet siden svaret var så bastant. Normalt sett pleier vel han å svare litt tilbakeholdent på slike spørsmål.

Charlie70

Legg inn av Charlie70 »

Hei! Er dette en VG-plattform?

Helt usannsynlig at fx Fredriksen sklir ut til høyre back? Palle inn.

Mest hypp på å ha Stølås og Jappen som backer, men bare lufter.

Uansett; hvor lenge gidder Palle å finne seg i den situasjonen han er i nå?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Charlie70 skrev: man jul 19, 2021 8:00 pm Hei! Er dette en VG-plattform?

Helt usannsynlig at fx Fredriksen sklir ut til høyre back? Palle inn.

Mest hypp på å ha Stølås og Jappen som backer, men bare lufter.

Uansett; hvor lenge gidder Palle å finne seg i den situasjonen han er i nå?
Dette er en helt frittstående rebelsk plattform.

Velkommen skal du være!

heborres

Legg inn av heborres »

Velkommen Charlie! Kjekt å se vi får flere Maaker fra VGD inn her.

Fredriksen på høyreback er selvsagt en mulighet også, men tror Stølås og Thore P er de som foretrekkes pr nå tror jeg.

Når det gjelder Palle, så synes jeg synd på ham. Utrolig at klubben ikke kommer med et kontraktstilbud når han selv sier han vil bli værende.

Tiedemann forsvinner vel også etter sesongen, og gode midtstoppere som FKH kan ta seg råd til vokser definitivt ikke på trær.

heborres

Legg inn av heborres »

Forresten; hva var greia med Leite og Velde i går? Ble nevnt i en bisetning på TVH-sendingen om at det var amper stemning mellom de to.

Charlie70

Legg inn av Charlie70 »

Fikk med meg den kommentaren,jeg óg.

Mitt inntrykk er at medspillerne bytter på å godsnakke med Velde etter kamper han ikke har scora i.
Han har hatt et forferdelig (og barnslig) kroppsspråk etter at fløyta har gått en del kamper nå.
Liseth og Desler har hvertfall tatt hver sin tørn som jeg har sett. De blir til dels dytta vekk og får litt nebbing når de prøver å snakke fornuft til han.
Hvis Bruno fikk en sånn behandling, kan det godt se ut som de krangler.
Uansett. Håper for både Velde og ikke minst lagkameratene at han scorer snart:)

heborres

Legg inn av heborres »

Kan bli dårlig garderobekultur hvis Velde ikke scorer snart ja :P

For øvrig trist å lese på H-avis at det kom rasistiske rop til dommeren i går...
Satt på D-feltet selv, men fikk det ikke med meg (mest på grunn av at jeg selv holdt på å sprenge stemmebåndet - selvsagt på en objektiv og saklig måte).

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Jeg satt på E feltet. Hørte ingen rasistiske rop der heller.

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Når det gjelder Velde. Han må vokse opp altså. Går ikke an å gå rundt å sutre på den måten. På søndag spilte han en god kamp og han må lære seg at han ikke kun vurderes etter antall mål. Målgivende er minst like viktig.

heborres

Legg inn av heborres »

Ja, han ødelegger jo bare mer for seg selv når han holder på slik...
Det blir som Søder sa; at dette er noe klubbene legger merke til.

Brille

Legg inn av Brille »

Kamp borte mot Sandefjord i kveld kl 19. Noen synsing prestasjon og resultat?
Tipper vi merker at Desler ikke er med. Blir nok mye rotering i bakre rekker.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Får for all del håpe at vi kjører Fredriksen på HB framover. Det må definitivt inn forsterkninger på backene. Syltynt visst vi får skader der.

Vi skal ikke ha noen ny Mjøndalen flause ikveld!

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Hadde vært artig å se FKH i en offensiv 3-5-2 formasjon igjen. Er vel kun Dempsey som har brukt den i FKH så vidt jeg husker.
Så lurer Torje, Palle og Samuelsen i sivet bak som nærmeste utfordrer til 11'er.
Husker da Myrestam ble omskolert fra back til midtstopper og det var en suksess. Har litt følelsen av denne rollen hadde kledd Pedersen også.
En slik formasjon kan gi mer rom for at Tiedeman faktisk kan føre ball fremover med sikring bak.
Selvik

Fredriksen Tiedeman Pedersen


Sandberg Stølås
Krygård

Liseth Therkildsen



Wadji Velde

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Ok, formasjonen så litt bedre ut når jeg postet den
Fredriksen, Tiedeman, Pedersen - midtstoppere
Sandberg og Stølås vingbacker
Therkildsen og Liseth indreløpere
Krygård - sittende/def midtbane

Velde og Wadji spisser

heborres

Legg inn av heborres »

3-5-2 er slettes ikke noe dårlig idé.

Tror kanskje jeg hadde flyttet Thore P bort som vingback, og tatt Palle inn blant de tre stopperne.
Da måtte i så fall Sandberg gått inn for Therkil og henvist ham til benken.

heborres

Legg inn av heborres »

Og velkommen Sekse og Brille! :D

Ser Tiedemann er ute med sykdom i kveld, så vi får håpe at forsvaret ikke slår fullstendig sprekker i kveld.

Thore P tror jeg skal takle høyrebacken ganske så bra, og det blir nok lettere for ham å slå bedre innlegg derfra med tanke på at han er høyrebent.

Charlie70

Legg inn av Charlie70 »

Mads Sande lovende takter?....

Olsok

Legg inn av Olsok »

Litt veik i dueller?

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Synes også at Mads Sande virker pigg/frisk når han kommer inn. Hørte på radioen etter hjemmekampen mot Vålerenga at Tideman skrøt av Sande at han var meget god på trening for tiden.

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Kan godt forstå hvorfor Fredriksen for tiden er makkern til Tideman. Stødig type. Vinner duellene sine og er tryggere med ballen enn Palle.

Faktisk var det ikke så dumt at Therkildsen ble flyttet ned som midtstopper i pausa da Palle måtte ut. Virker som FKH trenger spillende stoppere, som tør, og ikke minst har den nødvendige roen til å spille ut bakfra. Der sliter Palle.

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Forslag til cuplag mot Stord, hviler Sandberg, Wadji, Krygård, Liseth. Tjoland må få spilletid også.

Stople-keeper
Pedersen Fredriksen Benji Stølås - forsvar
Gunnarshaug (def mb)

Sande og og Leite indreløpere
Badou og Velde kantspillere
Endresen - spiss

Charlie70

Legg inn av Charlie70 »

Mener jeg noterte meg mange hodedueller hvor Sande kom vinnende ut + et hjemoverløp hvor han bare føyk inn foran ballfører og stakk av med ballen. Syns han virka meget på hugget og er uenig i h-avis sin vurdering av ham.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Søderlund signerer for Brann... 1.5 års kontrakt. Håper siste kontraktsåret blir OBOS liga spill...

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Ligger i kortene at Brann har betalt Søderlund veldig godt for kontrakt.
Og så er jeg ikke så sikker på at FKH i det hele tatt har gitt noe tilbud om kontrakt etter samtale med Søderlund.
Tipper FKH har formidlet at de i utgangspunktet er godt forspent på spissplassen, men at de kan hente ham på kontrakt til en edruelig sum.
Søderlund trenger ikke tygge på den, ettersom han sikkert kan tjene 4-5 ganger mer (her i Norge) enn det FKH har tilbudt.
Søderlund ble proff veldig seint i karrieren, og har ikke mange år igjen som fotballspiller på øverste nivå. Ønsker selvsagt å tjene mest mulig penger den tiden som er igjen av karrieren. Vi hadde gjort det samme alle sammen.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Mulig. Men da er det lite vits å komme med det vanlige pisset om at "jeg ønsker å avslutte karrieren i FKH"

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Det er sikkert drømmen hans. Men kan jo hende han bare skrive kontrakt ut sesongen med Brann.

Olsok

Legg inn av Olsok »

1,5 år( like lenge som MS), men Brann har opsjon på forlengelse.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»