MMA

Svar
MatsEn89

Re: MMA

Legg inn av MatsEn89 »

Hvor god er Nate på å forsvare takedowns?

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Han er bel helt ok på takedown defense, men han er bra fra rygg. Men ser da for meg at Khamzat kan bli et stort problem. Digger begge og ønsker ikke de skal møtes.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Skjønner : ) Jeg er team Khamzat. Drømmer om å se han mot Usman.

Synes Diaz-brødene har tatt litt mye skade, om det er lov å si, men Nate fortsatt farlig. Så fighten mot Edwards.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Ja og du så jo hvordan det gikk for Edwards. Bra dominering helt til siste 30 sek. Nate Diaz har chin og cardio som er av en annen verden.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

At Colby klarer å holde på WWE-karakteren sin gjennom hele pressekonferanser er ikke annet enn imponerende.


CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Spesielt med tanke på at dersom det jeg har hørt er riktig, er ikke Colby annet enn en god gutt når media ikke ser på. Gleder meg til tittel matchen og hadde faktisk vært gøy om Colby vant.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Wow

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

"Covington graduated with a bachelor's degree in sociology in 2011."

Damn...

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Haha. Driter i at det er forbanna sirkus, kunstig, barnslig osv. Dette er underholdende greier. Usman og Colby ser faktisk ut til å kose seg der oppe, Usman vet at Colby sin schtick selger PPV og tror ikke det er noe genuint hat mellom de to.


CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Marty sier jo nærmest at han er bare glad Colby hyper det hele. Colby hadde hele pressekonferansen for seg selv nærmest. Underholdene selv om det bare er en schitck.

Robin

Legg inn av Robin »

Hvordan vurderes beste pound for pound-utøver?

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Robin skrev: fre nov 05, 2021 11:43 pm Hvordan vurderes beste pound for pound-utøver?
Dominanse i egen divisjon også fiktivt gå utifra at den fighteren kunne gjort det i de andre vektklassene også. Men som vi alle vet fungerer ikke MMA math så ofte.

Robin

Legg inn av Robin »

CPMunk skrev: lør nov 06, 2021 10:38 am
Robin skrev: fre nov 05, 2021 11:43 pm Hvordan vurderes beste pound for pound-utøver?
Dominanse i egen divisjon også fiktivt gå utifra at den fighteren kunne gjort det i de andre vektklassene også. Men som vi alle vet fungerer ikke MMA math så ofte.
Takk for svar. Slet litt med å se for meg en logisk måte å rangere det på. Litt ymse da.

Robin

Legg inn av Robin »

Chin på Chandler. For en nydelig fight. Håper på rematch mellom Gaethje og Poirier nå.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

shiiit, blodig

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »


CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Chandler viser at han har chin! Digget fighten og regnet med Geathje kom til å vinne, men ikke på decision. Fight of the night uten tvil, og kanskje of the year.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Det jeg tenker UFC bør gjøre med Usman nå er å gi han en fight mot Adesanya. Ingen vits å kjøre 170 rematcher, og Chimaev er ikke helt tittel utfordrer enda.
Vet Usman sa han skulle ha 100mill eller noe for den fighten og det skjer ikke. Men tror begge to fort bestemmer seg dersom det likevel er en stor pott å tjene.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

For et sinnsvakt kort det har vært idag. Avsluttes like gjerne med Max vs Yair, egentlig en helt ellevill kamp. Forventer at Holloway tar det rimelig greit, men vi vet jo aldri med Yair. Gir ham faktisk bedre sjanse nå enn mot Volk, hadde ikke nubbesjanse mot brytingen til Edgar. Stående har han i hvert fall en sjanse til å gjøre noe sinnsykt. En annen faktor er jo at Rodriguez ikke har vært i oktagonet på to år. Kan ha utviklet seg mye.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Haha. Wow for noen første par minutter. Yair er så latterlig underholdende.

Jevn førsterunde, gir det såvidt til Rodriguez for leg kickene. Kan ikke tenke meg at gasstanken til mexicaneren holder her, voldsomt tempo og maks kraft i alle slag og spark.

2.runde klart til Holloway. Enten 1-1 eller 2-0 Holloway. Jeg har det 1-1.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Holloway med mye kontroll her på gulvet etter en takedown og ett eller annet som gjorde at Rodriguez falt ned. Nærmere 10-8, men tenker 10-9 er ok. 29-28 Holloway for meg. Blir overrasket om Rodriguez tar en runde til her blir gjerne overrasket.

For en krig! Yair Rodriguez er enda tøffere enn jeg trodde, gir absolutt ikke opp. Men må avslutte Max her, det skjer jo ikke. Jeg har 39-37 Holloway her.

Herrefred for en fight, dette var dritgøy. Veldig usikker på den siste runden, Yair fikk inn en del der. Skal vi si 48-47 Holloway da? Han vinner uansett kampen 48-47 eller 49-46.

Hørte ikke etter, tror det ble 49-46 og 48-47 x2. Uansett er vi MMA-fans vinnerne etter denne.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Heftig fight mellom Yair og Holloway. Nivået holder høyt gjennom alle 5 rundene og det er jevnt på scorecardene. Hvilket som helst år kunne dette vært MOTY kandiat, men ikke i år. Og det sier sitt om 2021 og hva vi har fått servert tidligere.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

CPMunk skrev: søn nov 14, 2021 11:37 am Heftig fight mellom Yair og Holloway. Nivået holder høyt gjennom alle 5 rundene og det er jevnt på scorecardene. Hvilket som helst år kunne dette vært MOTY kandiat, men ikke i år. Og det sier sitt om 2021 og hva vi har fått servert tidligere.
Skal vi gi Holloway en siste sjanse mot Volk da? Har ikke sett 2.oppgjøret deres mer enn en gang, men hadde følelsen av at den enkelt kunne vippet i Holloway sin favør med andre dommere. Første fighten mener jeg var greit til Volk selv om mange mener det motsatte.

Hva skjer egentlig i 145 framover?Volk slår meg som typen til å gi Max en siste sjanse, og det er emm eneste naturlige. Hvis ikke er det jo nå ingen alternativer. Zombie fortjener ikke, Yair tapte rimelig greit mot Holloway, Ortega nære med noen subs men tapte til slutt klart mot Volk. Kattar blir aldri den samme igjen etter slakten Max utførte. Faktisk Chikadze ikke langt unna, men han er jo ranket helt nede som nr 9. Hverken ham eller Allen har møtt noen i topp 5 enda, så begge bør være utelukket.

Utrolig kjipt at Magomedsharipov (måtte google stavelsen) aldri fikk vist hvor langt han kunne nådd. Selv om jeg er rimelig sikker på at både Volk og Holloway hadde tatt ham greit.

Ser heller ikke noen i 155 som enkelt kan gå ned og forsøke seg. Conor er ferdig som 145. Gaetjhe, Islam, Poirier osv er utelukket. Kan Chandler klare å komme seg til 145 igjen? Veien til tittel myyye kortere der enn 155 i hvert fall for ham nå.

Ser heller ikke noen 135 som kan gå opp og bli tittelutfordrer med en gang. Kanskje Aldo kunne få seg en legacy tittelfight for lang og tro tjeneste.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Håper faktisk på Holloway vs McGregor i 155-klassen. Begge får betalt bra, McGregor får gode muligheter til å komme på vinnersporet igjen mot en mindre mann som ikke hadde sjansen mot Poirier i den vektklassen men allikevel vil være en prestisjeseier for Conor, og det burde ikke ødelegge ny tittelkamp for Max i 145. Om han er heldig taper Volk overraskende et forsvar i mellomtiden, og Max blir automatisk favoritt mot ny mester.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Altså skal Chandler endre vektklasse blir det 170. Ikke faen han klarer å stå på vekten i 145 klassen.
Synd med Zabit ja. Tror han kunne gjort det bra i tittelbilde. Men er det ikke rykter om at han er på bedringens vei?
Holloway vs Volk 3 er eneste 145 tittelfighten å lage nå

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

CPMunk skrev: søn nov 14, 2021 1:11 pm Altså skal Chandler endre vektklasse blir det 170. Ikke faen han klarer å stå på vekten i 145 klassen.
Synd med Zabit ja. Tror han kunne gjort det bra i tittelbilde. Men er det ikke rykter om at han er på bedringens vei?
Holloway vs Volk 3 er eneste 145 tittelfighten å lage nå
Av en eller annen grunn tenkte jeg at Chandler hadde gått kamper som 145, det var selvsagt feil. Han var tidligere 170, sorry! Noen andre 155-ere som kan gå ned?

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Dan Hooker kanskje? Resten i topp 10 har nok problemer med å nå 155 på innveiingen. Chandler har innrømmet at han er nærmere 200lbs nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er en utakknemlig oppgave å være MMA-dommer, og Herb Dean har vært veldig dyktig i lang tid. Men han begynner å få en lei liste av uheldige opptredener nå:

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Det hele gikk veldig fort da, og kampen burde likevel blitt stoppet så helgens tilfelle er ikke så gale som internet skal ha det til. Joda, han virket litt usikker, men det ble stoppet så fort etterpå at det ikke gjorde noe skade.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

CPMunk skrev: ons nov 17, 2021 5:27 pm Det hele gikk veldig fort da, og kampen burde likevel blitt stoppet så helgens tilfelle er ikke så gale som internet skal ha det til. Joda, han virket litt usikker, men det ble stoppet så fort etterpå at det ikke gjorde noe skade.
Helt enig angående helgens hendelse. Skjønner egentlig ikke hvorfor den har blitt hauset opp som noen stor tabbe. Helt grei stopp etter min mening, selv om Herb burde vært mer tydelig på at kampen var stanset.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Kampsport & Wrestling»