MMA

Svar
TrueTopRed

Re: MMA

Legg inn av TrueTopRed »

Kenneth Bergh tap i titelfight i Superior Challenge mot Ederson Macedo. For en skuffende kamp, der Bergh var domminant för en feil gjorde at brassen slapp til å fikk strypt normannen som tappet.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Ser at det går noen godbiter i natt:

Weilli v Joanna Jedrzejczyk
Valentina Schevchenko v santos
Teixeira v Jiri Prochazka

Blir overrasket om Teixeira har noe å sette imot Tjekkern, selv om alt kan skje når de store gutta får inn slag. Jiri har import meg hver gang jeg har sett han i octagonen.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

TrueTopRed skrev: lør jun 11, 2022 9:38 pm Ser at det går noen godbiter i natt:

Weilli v Joanna Jedrzejczyk
Valentina Schevchenko v santos
Teixeira v Jiri Prochazka

Blir overrasket om Teixeira har noe å sette imot Tjekkern, selv om alt kan skje når de store gutta får inn slag. Jiri har import meg hver gang jeg har sett han i octagonen.
Stilen hans gjør meg stor fan, men alltid skummelt å møte en anakonda som Texeira. Kampen mot Reyes var et høydepunkter fra i fjor.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

MatsEn89 skrev: lør jun 11, 2022 10:42 pm Stilen hans gjør meg stor fan, men alltid skummelt å møte en anakonda som Texeira. Kampen mot Reyes var et høydepunkter fra i fjor.
Ja det må väre vanskelig å forbrede seg foran en kamp mot han. Heller angripe de svakhetene han tross alt har, men offensivt har han mye spennende å komme med. Ble en skikkelig fight til slutt det der, og Teixeira gjorde et par tekniske tabber på veien, ellers kunne det vel fort vippet andre veien så trött som Jiri var der.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Den kraftfulle svingen til Weilli var det lite å gjöre noe med. Joanna gjör nok helt rett som legger opp. Forbrede seg i 2 år også dette, da forstår hun at det fort blir lite å se frem imot for for den tidligere mesteren. Så like greit å ta tak i andre ting tenker jeg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Sean Strickland er en shady psykopat, men han gjorde denne presskonferansen helt konge. Blir stas å se Pereira mot en sterk mostander i MMA og håper han slår Strickland. Tipper Izzy er rimelig keen på å møte ham i ringen, mye å revansjere i kampsport.

Gleder meg til lørdag, solid kort med en haug fete kamper.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Alex Pereira har ikke vært veldig overbevisende i MMA tidligere da og Sean Strickland er en solid striker. Ser for meg Strickalnd lett kan ta denne fighten med jab og takedown.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

CPMunk skrev: fre jul 01, 2022 3:34 pm Alex Pereira har ikke vært veldig overbevisende i MMA tidligere da og Sean Strickland er en solid striker. Ser for meg Strickalnd lett kan ta denne fighten med jab og takedown.
Tenker det blir resultatet selv. Strickland kun en ørliten favoritt, setter nok litt penger. Setter nok også spill på Holloway og Munoz, og en long shot-trippel på Holloway, Munoz og Strickland.

Isåfall håper jeg jo selvfølgelig IKKE at Pereira vinner 😅

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Holloway sin beting line er veldig fristende ja. Men det er mot Volkanovski så det blir nok et tredje tap uheldigvis.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

CPMunk skrev: fre jul 01, 2022 5:01 pm Holloway sin beting line er veldig fristende ja. Men det er mot Volkanovski så det blir nok et tredje tap uheldigvis.
Synes oddsen er for høy, så da er det jo verdi i mine øyne. Vant emm mot Volk sist, og har hatt full kontroll på Yair (framstod tidvis litt som en cruising inn til kalkulert Holloway-seier) og Kattar (slakt) i mellomtiden.

Tror fighten blir stående, og Holloway sin boksing er blitt enda mer elite siden sist de møttes. Volk også gjort store framskritt der, og skjønner jo at han er favoritt. Men ikke så stor favoritt som oddsen skulle tilsi.

Får vi en fjerde fight om Max vinner?

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Om Max vinner på split decision (det er noe å bette på) får vi nok en fjerde fight. Men får vi en finish tror jeg det er helt utelukket med enda en fight.
At Max vant fight nr 2 er mange enige om, og Volk selv tror jeg vil jage finish i senere runder for å unngå noe kontroversiell avgjørelse.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Volkanovski stabil seier. Hadde mine bange følelser før kampen at det ville bli på den måten. For rask, kraftfull og confident for Holloway.

Får også en følelse av at Max Holloway ikke trodde på det selv heller. Selvtilliten man tidligere kunne se der han pratet til motstander kunne man istedet se hos Volkanovski. Jeg tror det var litt knekkende for han kjenne på den delen der Volkanovski virket urørt og ville ha håndslaget foran hver runde. Mindgames!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: fre jul 01, 2022 3:39 pm
CPMunk skrev: fre jul 01, 2022 3:34 pm Alex Pereira har ikke vært veldig overbevisende i MMA tidligere da og Sean Strickland er en solid striker. Ser for meg Strickalnd lett kan ta denne fighten med jab og takedown.
Tenker det blir resultatet selv. Strickland kun en ørliten favoritt, setter nok litt penger. Setter nok også spill på Holloway og Munoz, og en long shot-trippel på Holloway, Munoz og Strickland.

Isåfall håper jeg jo selvfølgelig IKKE at Pereira vinner 😅
Glad jeg droppet disse spillene med underdogs.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Cannonier, altså er det mulig?! Har han opp gjerdet og 30 sek igjen, så kommer det ikke et forbannet forsøk på slag eller noe som helst. Du vet du står til klart tap også er det dette du kommer opp med. Skuffet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Izzy er så forbanna kjedelig, om ikke motstander er offensiv så bli kampene ofte et gjesp. Kommer aldri til å være i nærheten av Anderson Silva.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lew_Ashby skrev: søn jul 03, 2022 7:22 am Izzy er så forbanna kjedelig, om ikke motstander er offensiv så bli kampene ofte et gjesp.
Dette ble for kjedelig ja. Jeg forstår at det er vanskelig for motstander å komme inn på Adezanya med den kroppen/smidigheten (blir sikkert litt paralysert til tider), men at det ikke prøves mer i siste gjør at kampen kjentes meningsløs. Har man først fått sjansen å komme til en sånn fight, så gi alt. Så får du heller få noen på tryne å bli kontret i senk, vel viten om at du har prøvd. Får mer en følelse av at man sier seg fornøyd med hederlig tap med det som ble vist i siste 5, med noen få unntak.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TrueTopRed skrev: søn jul 03, 2022 7:43 am
Lew_Ashby skrev: søn jul 03, 2022 7:22 am Izzy er så forbanna kjedelig, om ikke motstander er offensiv så bli kampene ofte et gjesp.
Dette ble for kjedelig ja. Jeg forstår at det er vanskelig for motstander å komme inn på Adezanya med den kroppen/smidigheten (blir sikkert litt paralysert til tider), men at det ikke prøves mer i siste gjør at kampen kjentes meningsløs. Har man først fått sjansen å komme til en sånn fight, så gi alt. Så får du heller få noen på tryne å bli kontret i senk, vel viten om at du har prøvd. Får mer en følelse av at man sier seg fornøyd med hederlig tap med det som ble vist i siste 5, med noen få unntak.
Enig!

Samtidig skjønner jeg jo at man ikke vil bli nedverdiget som Whittaker i første kamp og Costa da han måtte ta mer sjanser. Samtidig er kanskje litt urettferdig overfor Izzy, det er jo pga strikingen hans er så elite at det blir slik. Det er perfeksjon. Men skulle ønske han hadde evnen til å skape mer kaos også når motstander er forsiktig.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Lew_Ashby skrev: søn jul 03, 2022 9:01 am Samtidig skjønner jeg jo at man ikke vil bli nedverdiget som Whittaker i første kamp og Costa da han måtte ta mer sjanser. Samtidig er kanskje litt urettferdig overfor Izzy, det er jo pga strikingen hans er så elite at det blir slik. Det er perfeksjon. Men skulle ønske han hadde evnen til å skape mer kaos også når motstander er forsiktig.
Ja det var nok en respekt der fra begges sider som gjør at det blir som det blir. Adesanya har sånn sett full kontroll, og man ser at han har mer inne hvis man absolutt måtte eller om han hadde følt at han lå under og måtte komme opp med noe. Det hadde vært gøy å sett han gå litt "berserk"!

Men den følelsen Cannonier må ha etter å kikket på reprisen fra og med pausepraten fra trenerne ("du må gjøre noe") og ut de 5 minuttene, må være kjip å sitte med nå etterpå. Det er dette man jobber så hardt og lenge for å komme til, også ender det i det der....De første 20 var greit nok og selv om han lå klart under, men "sluttspurten" ødelegger alt og kampen blir ganske meningsløs.

Veldig kontrollert og sikker seier for Izzy.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Hvor langt unna er Volkanovski GOAT 145-status nå? 2-3 tittelforsvar mot sterke utfordrere til for å gå forbi Aldo? Brasilianeren sin periode i 2008-2015 var helt latterlig, men Volk er ikke langt unna nå emm. Å slå Holloway, kanskje nr. 3 fjærvekt gjennom tidene, i sin prime tre ganger ila 2,5 år, er voldsomt sterkt.

Volkanovski er et tap som middleweight i 2013 unna å være 25-0. Håper at Yair slår Ortega, og møter Volk til tittelkamp i desember. Videre går Allen og Mitchell i ringen og Volkanovski møter vinneren av den matchen i 2023. Tar han de to kampene er han emm tidenes 145-fighter. Han kan gjerne ta for seg Emmett og/eller Kattar, og evt Topuria og Evloev om de fortsetter å vinne.

Håper ikke han går opp til 155 før han har gått 2-3 kamper til i 145. Det er fortsatt flere navn han bør ta før han kan si at han har rensket den divisjonen. Han fyller 35 år høsten 2023, forhåpentligvis er han fortsatt tilnærmet på toppen av karrieren fram til 2024 og kan ta noen 155-kamper da.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Volk er P4P GOAT allerede. Det er på tide folk respekterer det. Nr 2 på den listen er Oliveira. Usman er tredjeplass.

Alfon

Legg inn av Alfon »

Når går Khamzat sin neste fight?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Alfon skrev: søn jul 17, 2022 8:33 am Når går Khamzat sin neste fight?
Ingenting offisielt booket, men har vel vært mest snakk om Belal Mohammed i Abu Dhabi i oktober. Sikkert fornuftig fight det for begge. Også fornuftig at Chimaev tok seg en liten pause, han tok mye skade mot Burns.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Slik jeg har oppfattet det har Khamzat visa problemer. Nate Diaz godtok fight mot han nylig men ble ikke noe av grunnet en kombo av visa og bryllup.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

CPMunk skrev: man jul 18, 2022 2:37 pm Slik jeg har oppfattet det har Khamzat visa problemer. Nate Diaz godtok fight mot han nylig men ble ikke noe av grunnet en kombo av visa og bryllup.
Da skal den være på plass. Rart om dette er Main Event.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Snart UFC London, boys! De feteste UFC-eventene hver forbanna gang.

CPMunk

Legg inn av CPMunk »

Lew_Ashby skrev: tor jul 21, 2022 7:05 am Snart UFC London, boys! De feteste UFC-eventene hver forbanna gang.
Helt til Abu Dhabi i oktober. Men ja er klar!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Rockhold var helt sjef i helgen. Ga absolutt alt han hadde der de fleste andre hadde gitt opp


Jack

Legg inn av Jack »

UFC 279

Diaz vs Chimaev er blitt til Diaz vs Ferguson da Chimaev veide inn 3,4kg for mye.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jack_Daniels skrev: lør sep 10, 2022 2:32 am UFC 279

Diaz vs Chimaev er blitt til Diaz vs Ferguson da Chimaev veide inn 3,4kg for mye.
Haha. Klovn altså. Skal du slenge så mye drit så misser du ikke vekt med 450kg. Hele opplegget er så sykt at det virker planlagt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Kampsport & Wrestling»