*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Svar
InsVerderben

Re: *Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Legg inn av InsVerderben »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 8:47 pm Vel, balansen i City-laget er en helt annen nå etter Håland sin inntreden. I en sånn sesong som vi ser nå ville City normalt sett ledet serien greit på dette tidspunktet. Ja Håland scorer mye mål, men har også en påvirkning på totalen. Litt det samme som vi så i retursesongen til Ronaldo i Man Utd. Ronaldo scoret mye mål, men totalt sett så ble Man Utd et svakere lag enn året før. City har ikke sett så sårbare ut på mange år.
Søkt i beste fall og framstår som en dårlig sammenligning...

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 8:47 pm Vel, balansen i City-laget er en helt annen nå etter Håland sin inntreden. I en sånn sesong som vi ser nå ville City normalt sett ledet serien greit på dette tidspunktet. Ja Håland scorer mye mål, men har også en påvirkning på totalen. Litt det samme som vi så i retursesongen til Ronaldo i Man Utd. Ronaldo scoret mye mål, men totalt sett så ble Man Utd et svakere lag enn året før. City har ikke sett så sårbare ut på mange år.
Ja, det siste er jo et lyspunkt. Mange overraskende poengtap.

taknina

Legg inn av taknina »

InsVerderben skrev: ons feb 22, 2023 8:58 pm
TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 8:28 pm
Champis skrev: tir feb 21, 2023 11:50 pm
Er jo smart bruk av penger fra City, all den tid de får så vanvittig mye mer igjen for sin investering enn det Liverpool gjør.
Det gjenstår å se. Hvis ikke City vinneren serien så er kjøpet foreløpig å anse som et bomkjøp
Mulig at min ironialarm ikke virker og tar din påstand helt enkelt ikke seriøst...!
Alle som har spilt litt fotball skjønner vel at City er ett mye vanskeligere lag å spille mot, forsvare seg mot nå når de har en verdensklasseangriper til å strekke forsvar oppsøke å bruke rom og ikke alt skal spilles på fot å prøve å forsere ledd drible seg forbi sin mann og en vet i mye større grad hva som blir prøvd på.

deBruyne og og også kantene får på en helt annen måte ett mye større register av valg som forsvarende lag må forholde seg til.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: ons feb 22, 2023 9:15 pm
InsVerderben skrev: ons feb 22, 2023 8:58 pm
TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 8:28 pm

Det gjenstår å se. Hvis ikke City vinneren serien så er kjøpet foreløpig å anse som et bomkjøp
Mulig at min ironialarm ikke virker og tar din påstand helt enkelt ikke seriøst...!
Alle som har spilt litt fotball skjønner vel at City er ett mye vanskeligere lag å spille mot, forsvare seg mot nå når de har en verdensklasseangriper til å strekke forsvar oppsøke å bruke rom og ikke alt skal spilles på fot å prøve å forsere ledd drible seg forbi sin mann og en vet i mye større grad hva som blir prøvd på.

deBruyne og og også kantene får på en helt annen måte ett mye større register av valg som forsvarende lag må forholde seg til.
Jøss, hjelper det å jukse?

taknina

Legg inn av taknina »

Det har det bestandig gjort. Særlig i kortspill.
Bare spør Morgan Kane.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

InsVerderben skrev: ons feb 22, 2023 9:07 pm
Søkt i beste fall og framstår som en dårlig sammenligning...
InsVerderben skrev: ons feb 22, 2023 8:58 pm
Mulig at min ironialarm ikke virker og tar din påstand helt enkelt ikke seriøst...!
Merkelig at en Man Utd-fan skal være så opptatt av at Håland skal lykkes og fremstå som et superkjøp...

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 9:53 pm
taknina skrev: ons feb 22, 2023 9:15 pm
InsVerderben skrev: ons feb 22, 2023 8:58 pm

Mulig at min ironialarm ikke virker og tar din påstand helt enkelt ikke seriøst...!
Alle som har spilt litt fotball skjønner vel at City er ett mye vanskeligere lag å spille mot, forsvare seg mot nå når de har en verdensklasseangriper til å strekke forsvar oppsøke å bruke rom og ikke alt skal spilles på fot å prøve å forsere ledd drible seg forbi sin mann og en vet i mye større grad hva som blir prøvd på.

deBruyne og og også kantene får på en helt annen måte ett mye større register av valg som forsvarende lag må forholde seg til.
Jøss, hjelper det å jukse?
Det morsomme paradokset i påstanden til taknina er jo at det er mange år siden det har vært enklere for lag å faktisk stikke kjepper i hjulene for City-maskineriet enn nettopp nå....

Champis

Legg inn av Champis »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 8:28 pm
Champis skrev: tir feb 21, 2023 11:50 pm
Er jo smart bruk av penger fra City, all den tid de får så vanvittig mye mer igjen for sin investering enn det Liverpool gjør.
Det gjenstår å se. Hvis ikke City vinneren serien så er kjøpet foreløpig å anse som et bomkjøp

Ja, ekstremt bomkjøp å kjøpe en spiss som sletter alle scoringsrekorder :lol: :lol:

Akkurat det har lite med seriegull eller ikke å gjøre. Og er det lagets resultater som teller for hvordan man ser på verdien av kjøpet, så endrer ikke det akkurat på konklusjonen min, all den tid Liverpool ligger på 8. plass og er hodestups på vei ut av CL. Så med den måten å tenke på, så har hvert fall City fått mye mer igjen for investeringen!

Champis

Legg inn av Champis »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 8:47 pm Vel, balansen i City-laget er en helt annen nå etter Håland sin inntreden. I en sånn sesong som vi ser nå ville City normalt sett ledet serien greit på dette tidspunktet. Ja Håland scorer mye mål, men har også en påvirkning på totalen. Litt det samme som vi så i retursesongen til Ronaldo i Man Utd. Ronaldo scoret mye mål, men totalt sett så ble Man Utd et svakere lag enn året før. City har ikke sett så sårbare ut på mange år.

Haha, å mene at City er mer sårbare pga Haaland er noe av det mer komiske jeg har lest her inne :D Snakk om å gripe etter halmstrå!

Champis

Legg inn av Champis »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 10:23 pm
InsVerderben skrev: ons feb 22, 2023 9:07 pm
Søkt i beste fall og framstår som en dårlig sammenligning...
InsVerderben skrev: ons feb 22, 2023 8:58 pm
Mulig at min ironialarm ikke virker og tar din påstand helt enkelt ikke seriøst...!
Merkelig at en Man Utd-fan skal være så opptatt av at Håland skal lykkes og fremstå som et superkjøp...

Du avslører deg selv kraftig hvert fall. Når du viser for hele verden at det faktisk er hvilken klubb man heier på som avgjør hva man skal synes om Haaland. Det setter jo dine kommentarer om Haalands prestasjoner i et ganske grelt lys...

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Hvordan er det liv i denne tråden?

Haaland parkerte Nunez etter et par uker og har aldri snudd seg tilbake.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Champis skrev: tor feb 23, 2023 12:42 am
Du avslører deg selv kraftig hvert fall. Når du viser for hele verden at det faktisk er hvilken klubb man heier på som avgjør hva man skal synes om Haaland. Det setter jo dine kommentarer om Haalands prestasjoner i et ganske grelt lys...
Har jeg kommentert Hålands prestasjoner? Håland er knallbra. Jeg har primært snakket om City sine prestasjoner, og de er ikke på samme gode nivå som man har blitt vant med de siste sesongene.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Champis skrev: tor feb 23, 2023 12:40 am
Haha, å mene at City er mer sårbare pga Haaland er noe av det mer komiske jeg har lest her inne :D
Ta det med ro. Hadde ingen forventning at du skulle være i stand til å forså dette uansett, så denne er ikke ment på sånne som deg

Champis

Legg inn av Champis »

TheOpiate skrev: tor feb 23, 2023 1:04 am
Champis skrev: tor feb 23, 2023 12:42 am
Du avslører deg selv kraftig hvert fall. Når du viser for hele verden at det faktisk er hvilken klubb man heier på som avgjør hva man skal synes om Haaland. Det setter jo dine kommentarer om Haalands prestasjoner i et ganske grelt lys...
Har jeg kommentert Hålands prestasjoner? Håland er knallbra. Jeg har primært snakket om City sine prestasjoner, og de er ikke på samme gode nivå som man har blitt vant med de siste sesongene.

Du har altså skrevet at Haaland ligner et bomkjøp, men mener samtidig at Haalands prestasjoner er knallbra....

Champis

Legg inn av Champis »

TheOpiate skrev: tor feb 23, 2023 1:06 am
Champis skrev: tor feb 23, 2023 12:40 am
Haha, å mene at City er mer sårbare pga Haaland er noe av det mer komiske jeg har lest her inne :D
Ta det med ro. Hadde ingen forventning at du skulle være i stand til å forså dette uansett, så denne er ikke ment på sånne som deg

Godt å se at du ikke klarer å forklare påstanden, jeg regnet ikke med at du visste hva du pratet om.

Det er totalt andre grunner til at City er sårbare, og det har veldig lite med en av verdens beste spisser å gjøre.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Champis skrev: tor feb 23, 2023 1:22 am Godt å se at du ikke klarer å forklare påstanden, jeg regnet ikke med at du visste hva du pratet om.

Det er totalt andre grunner til at City er sårbare, og det har veldig lite med en av verdens beste spisser å gjøre.
Enkleste slutningen er Haaland+City=City dårligere ja

Nyanser finnes ikke lissom..

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Havrebukken skrev: tor feb 23, 2023 12:42 am Hvordan er det liv i denne tråden?

Haaland parkerte Nunez etter et par uker og har aldri snudd seg tilbake.
Når trådstarter er en legende, så flokker folk til for å vise seg fram.

Kjent fenomen.

taknina

Legg inn av taknina »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 10:27 pm
markantovertak skrev: ons feb 22, 2023 9:53 pm
taknina skrev: ons feb 22, 2023 9:15 pm

Alle som har spilt litt fotball skjønner vel at City er ett mye vanskeligere lag å spille mot, forsvare seg mot nå når de har en verdensklasseangriper til å strekke forsvar oppsøke å bruke rom og ikke alt skal spilles på fot å prøve å forsere ledd drible seg forbi sin mann og en vet i mye større grad hva som blir prøvd på.

deBruyne og og også kantene får på en helt annen måte ett mye større register av valg som forsvarende lag må forholde seg til.
Jøss, hjelper det å jukse?
Det morsomme paradokset i påstanden til taknina er jo at det er mange år siden det har vært enklere for lag å faktisk stikke kjepper i hjulene for City-maskineriet enn nettopp nå....

Natuligvis pga det alle burde se og forstå. Pga mye dårligere balansert strukturert midtbane spessielt i toppkamper men også ellers enn det har vært under Gardiola tidligere,

Derfor blir en tatt i ubalanse alt for ofte nå i forhold til tidligere.

Derfor blir en mye mer eksponert i def struktur og taper mer poeng enn om, da laget var bedre balansert.

Og når topplag sliter som Liverpool nå eksempelvis så er det nesten uten unntak pga akkurat dette og det er dit en må se og fikse.

Kritikk mot Haaland og angrepspillet er ett totalt bomSKUDD men kan selvsagt struktureres enda bedre.

Før spilte de for mye på førstebevegelse i rom etter Peps smak og fikk høre det er jeg rimelig sikker på mens nå pendelen har snudd andre veien og rommene og pasninger inn i de på Haalands oppsøking blir brukt for lite eller for sent.
Sist redigert av taknina den tor feb 23, 2023 9:26 am, redigert 1 gang totalt.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

k9b skrev: tor feb 23, 2023 8:48 am
Havrebukken skrev: tor feb 23, 2023 12:42 am Hvordan er det liv i denne tråden?

Haaland parkerte Nunez etter et par uker og har aldri snudd seg tilbake.
Når trådstarter er en legende, så flokker folk til for å vise seg fram.

Kjent fenomen.
Har åpningsinnlegget blitt slettet, i kjent VGD-stil? :o

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Champis skrev: tor feb 23, 2023 1:21 am
Du har altså skrevet at Haaland ligner et bomkjøp, men mener samtidig at Haalands prestasjoner er knallbra....
Du får lese alt igjen...

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 10:23 pm
InsVerderben skrev: ons feb 22, 2023 9:07 pm
Søkt i beste fall og framstår som en dårlig sammenligning...
InsVerderben skrev: ons feb 22, 2023 8:58 pm
Mulig at min ironialarm ikke virker og tar din påstand helt enkelt ikke seriøst...!
Merkelig at en Man Utd-fan skal være så opptatt av at Håland skal lykkes og fremstå som et superkjøp...
"He's a good lad", som OGS ville sagt det! ;)
Heier vel litt på nordmenn (få unntak) uansett hvor de spiller (nesten) og med sine xtreme kvaliteter og om han gjør seg fortjent til suksess, så greit nok. Tror forøvrig han er mer verdt i laget og spillergruppa som både spiller&person, enn en viss portugiser....

Må gjerne sette rekorder uten at City må vinne rubbel&bit, unner ham personlig suksess og må gjerne hjelpe Norge opp i det gode selskap.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Er et par stk her som bør finne seg en annen tråd å trolle i for nå begynner det å grense til parodi…

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 8:28 pm
Champis skrev: tir feb 21, 2023 11:50 pm
Er jo smart bruk av penger fra City, all den tid de får så vanvittig mye mer igjen for sin investering enn det Liverpool gjør.
Det gjenstår å se. Hvis ikke City vinneren serien så er kjøpet foreløpig å anse som et bomkjøp
Salah scorte 44 mål totalt for Liverpool i 17/18, laget vant ikke en dritt forøvrig den sesongen, tidenes bomkjøp han da?

Jeg skjønner at det står dårlig til for tida med eget lag, men det får da liksom være måte på….

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Så dum er selv ikke du...

City er soleklar favoritt før sesongen og kjøper en av verdens beste spisser. Så langt så er det mye som tyder på at City som lag har blitt påvirket av Håland sin inntreden, da de må spille på en annen måte for å makse Håland sitt potensial. I tillegg så er Håland en spiller som påvirker førstepresset til City mer enn tidligere spisser da han i langt større grad "hviler" mellom involveringene sine, som igjen gjør at andre spillere må jobbe bittelitt mer og kanskje befinner seg i litt andre posisjoner enn normalt når de mister, men også gjenvinner ballen. Foreløpig så fremstår City som lag endel skjørere, men også mer endimensjonale enn tidligere. Dette kan gå seg til, men slik fremstår de for øyeblikket.

Det var teskje-varianten til alle som enten er eller ønsker å fremstå litt over gjennomsnittet korka i topplokket

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

:roll:
Rensenbrink82 skrev: tor feb 23, 2023 9:46 pm
TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 8:28 pm
Champis skrev: tir feb 21, 2023 11:50 pm
Er jo smart bruk av penger fra City, all den tid de får så vanvittig mye mer igjen for sin investering enn det Liverpool gjør.
Det gjenstår å se. Hvis ikke City vinneren serien så er kjøpet foreløpig å anse som et bomkjøp
Salah scorte 44 mål totalt for Liverpool i 17/18, laget vant ikke en dritt forøvrig den sesongen, tidenes bomkjøp han da?

Jeg skjønner at det står dårlig til for tida med eget lag, men det får da liksom være måte på….
Haaland spiller på laget som jukser. Salah spiller på laget som ble slått av de som jukser.
Jeg tipper ikke engang du annerkjenner Mühleggs resultater.

taknina

Legg inn av taknina »

Eg vil tippe med rimelig stor sikkerhet at enkle hjerner tenker mer endimensjonalt enn noe i nærheten av hva Citys spill har blitt.

Omtrent sånn som i gamle dager at en visste akkurat hvor stiften hengte seg opp og gneldret på den samme strofa.

Eneste forskjellen er, var at med stiften var det mulig å puffe den forbi.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

TheOpiate skrev: fre feb 24, 2023 11:43 am Så dum er selv ikke du...

City er soleklar favoritt før sesongen og kjøper en av verdens beste spisser. Så langt så er det mye som tyder på at City som lag har blitt påvirket av Håland sin inntreden, da de må spille på en annen måte for å makse Håland sitt potensial. I tillegg så er Håland en spiller som påvirker førstepresset til City mer enn tidligere spisser da han i langt større grad "hviler" mellom involveringene sine, som igjen gjør at andre spillere må jobbe bittelitt mer og kanskje befinner seg i litt andre posisjoner enn normalt når de mister, men også gjenvinner ballen. Foreløpig så fremstår City som lag endel skjørere, men også mer endimensjonale enn tidligere. Dette kan gå seg til, men slik fremstår de for øyeblikket.

Det var teskje-varianten til alle som enten er eller ønsker å fremstå litt over gjennomsnittet korka i topplokket
Hehe, korka? Det var ikke jeg som sa at en spiss som har putta 26 mål på en drøy halv sesong muligens er et bomkjøp. «Forklaringen» din er jo helt håpløs.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

markantovertak skrev: fre feb 24, 2023 12:44 pm :roll:
Rensenbrink82 skrev: tor feb 23, 2023 9:46 pm
TheOpiate skrev: ons feb 22, 2023 8:28 pm

Det gjenstår å se. Hvis ikke City vinneren serien så er kjøpet foreløpig å anse som et bomkjøp
Salah scorte 44 mål totalt for Liverpool i 17/18, laget vant ikke en dritt forøvrig den sesongen, tidenes bomkjøp han da?

Jeg skjønner at det står dårlig til for tida med eget lag, men det får da liksom være måte på….
Haaland spiller på laget som jukser. Salah spiller på laget som ble slått av de som jukser.
Jeg tipper ikke engang du annerkjenner Mühleggs resultater.
Spammekongen måtte innom her og ja.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Folk_flesk skrev: ons feb 22, 2023 7:18 pm Trøstemål på forskudd, kan man vel kalle det.

Hva er stillingen nå? 25-10?
26-6 i PL.

32-12 hvis man tar med cuper og CS.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Enzino skrev: fre feb 24, 2023 6:10 pm
Folk_flesk skrev: ons feb 22, 2023 7:18 pm Trøstemål på forskudd, kan man vel kalle det.

Hva er stillingen nå? 25-10?
26-6 i PL.

32-12 hvis man tar med cuper og CS.
Så hvis man ser bort fra PL så er det faktisk uavgjort?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»