*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Svar
Hoppidioten

Re: *Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Legg inn av Hoppidioten »

2-2

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Det her blir ikke jevnt engang om oksen fra Jæren holder seg skadefri

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KTBFFH skrev: søn aug 07, 2022 7:02 pm Det her blir ikke jevnt engang om oksen fra Jæren holder seg skadefri
Nei, drit i den konkurransen først som sist. Kommer til å bli 25-12 hvis Nunez er heldig.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Folk_flesk skrev: søn aug 07, 2022 7:03 pm
KTBFFH skrev: søn aug 07, 2022 7:02 pm Det her blir ikke jevnt engang om oksen fra Jæren holder seg skadefri
Nei, drit i den konkurransen først som sist. Kommer til å bli 25-12 hvis Nunez er heldig.
Blir nok ikke 25-12 men ja tror ikke det blir noe konkurranse

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Flott å se Utdsupportere som egentlig heier på City.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Faquarl skrev: søn aug 07, 2022 7:06 pm Flott å se Utdsupportere som egentlig heier på City.
"Konkludere med at Haaland kommer til å score mer enn Nunez" = City-supporter.

De kommer til å få litt av tilskuerskare isåfall.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Hoppidioten skrev: søn aug 07, 2022 6:58 pm2-2
Burde vel også splittes litt etter serie,cup etc.

For den "treningskampen" før sesongstart har jo ganske annen verdi enn mål i Premier League, og om en av de spiller andre Mikke-Mus cupper etterhvert også.

I serien er det ve 2-1 til Haaland, så har Nunez det ene målet i den "treningskampen".

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Folk_flesk skrev: søn aug 07, 2022 7:15 pm
"Konkludere med at Haaland kommer til å score mer enn Nunez" = City-supporter.

De kommer til å få litt av tilskuerskare isåfall.
Det går fint, skjønner at du har lyst til å heie på et lag i max medgang. Det er jo derfor du ble Utdsupporter til å begynne med ;)

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Faquarl skrev: søn aug 07, 2022 7:06 pm Flott å se Utdsupportere som egentlig heier på City.
Enda flottere å se hvor lite det er som skal til for å vippe pool-supportere av pinnen... De samme som troller i alle andres tråder..

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Da er det 6-3. Eller egentlig 6-2 da den straffen ikke kan anerkjennes.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Nunez 6-3 Haaland

Ser ut som utklassing, men det kan jo bli jevnt etterhvert - kanskje utpå nyåret.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

TheOpiate skrev: søn jul 31, 2022 1:00 am
Belinho skrev: lør jul 30, 2022 9:02 pm Ronaldo slår begge to.
I å brette opp shortsen og flekke av seg trøya for å vise muskler på bilder?

Ganske brukbar godeste Nunez også der…
Som å se inn i et speil.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Lars Jubas skrev: fre jul 22, 2022 11:58 am
Chromeback skrev: tir jun 14, 2022 7:26 am
johwi68 skrev: tir jun 14, 2022 7:15 am

Enda sterkere tall:

Haaland - £450k i uka i fem år (£117M)
Nunez - 100k i uka i seks år (£31M)

Netto, riktignok.
450k er vel ikke riktig?

Netto, ja. Rar måte å velge å legge frem tallene på. Romano melder 375k i uka på Braut.
Romano har nok rett her.Stusser på at en spiller til 1 milliard kroner tjener mindre enn Matip,Robertson,Milner og Chamberlain. Kan det stemme?
Var ikke Klopp sitt argument at han ikke kunne kjøpe Haaland fordi han kostet for mye penger?

startelver

Legg inn av startelver »

Nunez har vel scoret flere mål hvis vi regner spilletid på banen.

Tror det blir en jevn fight mellom disse.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Det er en fornærmelse for Haaland å bli nevnt i samme åndedrag som fotball-hipsternes favorittspiller. Divisjoner forskjell. Skal være bra rød på øynene for å ikke klare å se dette.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

kytec skrev: søn aug 07, 2022 8:05 pm
Lars Jubas skrev: fre jul 22, 2022 11:58 am
Chromeback skrev: tir jun 14, 2022 7:26 am

450k er vel ikke riktig?

Netto, ja. Rar måte å velge å legge frem tallene på. Romano melder 375k i uka på Braut.
Romano har nok rett her.Stusser på at en spiller til 1 milliard kroner tjener mindre enn Matip,Robertson,Milner og Chamberlain. Kan det stemme?
Var ikke Klopp sitt argument at han ikke kunne kjøpe Haaland fordi han kostet for mye penger?
Vi skjønner vel alle hvorfor oksen Braut må stille i en litt lavere lønnskategori enn den virkelige Ox?

taknina

Legg inn av taknina »

Alle monner drar

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Darwin 1 Haaland 2

Yesil

Legg inn av Yesil »

Alle offisielle kamper telles selvsagt med. For kun Premier League, sjekk: https://www.premierleague.com/stats/top/players/goals

Haaaland
Kamper: 2 (167 min/1,86 kamp)
Mål: 2 (hvert 83,5 min)
Assist: 0

Nunez
Kamper: 2 (70 min/0,78 kamp)
Mål: 2 (hvert 35. min)
Assist: 1 (hvert 70. min)

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Mr.Meep skrev: man aug 08, 2022 2:35 am Darwin 1 Haaland 2
Men hvordan ser det ut hvis man legger inn treningskamper, hvilken manager som er den største frauden og net spend?

taknina

Legg inn av taknina »

Det er vel Moyes og Rodgers som konkurerer om den tittelen har jeg latt meg fortalt.

Bf109

Legg inn av Bf109 »

Yesil skrev: man aug 08, 2022 5:50 am Alle offisielle kamper telles selvsagt med. For kun Premier League, sjekk: https://www.premierleague.com/stats/top/players/goals

Haaaland
Kamper: 2 (167 min/1,86 kamp)
Mål: 2 (hvert 83,5 min)
Assist: 0

Nunez
Kamper: 2 (70 min/0,78 kamp)
Mål: 2 (hvert 35. min)
Assist: 1 (hvert 70. min)
Dette ser ut som en fin fasit. Gøy å ha med assists også. Det å ta med preseason kamper blir for dumt.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Yesil skrev: man aug 08, 2022 5:50 am Alle offisielle kamper telles selvsagt med. For kun Premier League, sjekk: https://www.premierleague.com/stats/top/players/goals

Haaaland
Kamper: 2 (167 min/1,86 kamp)
Mål: 2 (hvert 83,5 min)
Assist: 0

Nunez
Kamper: 2 (70 min/0,78 kamp)
Mål: 2 (hvert 35. min)
Assist: 1 (hvert 70. min)
Her tror jeg vi har et oppsett vi kan leve med ja.

Spent på om Nunez klarer å opprettholde målsnittet sitt på mål hvert 35. minutt. Ikke usannsynlig, men det er vel godkjent om det skvetter ned til hvert 45. minutt også. Noe svakere enn det tror jeg ikke det blir.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

DuncanE skrev: fre aug 05, 2022 12:07 pm
k9b skrev: søn jul 31, 2022 8:20 am Vi teller kun offisielle kamper.

Haaland: 0
Nunez: 1

Tidlig ledelse på Nunez, men var ikke lett for Haaland idag. Han fikk ikke noen særlig gode eller store sjanser.
Nei, foruten de 2-3 gangene har var alene med keeper og den ene han satte i tverra.
Jeg beklager at du ikke klarte å forstå at det var sarkasme.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

k9b skrev: man aug 08, 2022 7:45 am
Yesil skrev: man aug 08, 2022 5:50 am Alle offisielle kamper telles selvsagt med. For kun Premier League, sjekk: https://www.premierleague.com/stats/top/players/goals

Haaaland
Kamper: 2 (167 min/1,86 kamp)
Mål: 2 (hvert 83,5 min)
Assist: 0

Nunez
Kamper: 2 (70 min/0,78 kamp)
Mål: 2 (hvert 35. min)
Assist: 1 (hvert 70. min)
Her tror jeg vi har et oppsett vi kan leve med ja.

Spent på om Nunez klarer å opprettholde målsnittet sitt på mål hvert 35. minutt. Ikke usannsynlig, men det er vel godkjent om det skvetter ned til hvert 45. minutt også. Noe svakere enn det tror jeg ikke det blir.
Men helt syk impact Nunez har gjort på de minuttene han har. Det er selvfølgelig noe annet når man skal spille fra start og rommet blir mindre i kampene, så verdien av disse tallene er ikke veldig store, men det er altså helt spinnville tall både i sluttprodukt, men også i xG. Som jeg skrev i en annen tråd her for litt siden:

Mot Fulham leverte Darwin 4.07 xG/90 og 1.20 xA/90. Haaland sine tall var til sammenligning 2.38 xG/90 og 0.00 xA/90.

Så er dette veldig tynt datagrunnlag, men med tall som er ganske like også mot Man City i Community Shield kan jeg ikke huske å ha sett en spiller gjøre større impact noensinne som fersk i laget enn det Darwin har gjort på disse minuttene. Blir overrasket om det finnes tall som ligner også om man ser på toppligaene. Rett og slett helt enormt og det skjer jo noe rundt han uansett om ballen kommer i lufta, langs bakken eller i bakrom.
Jeg er veldig spent på dynamikken mellom Salah og Darwin over tid. Ingen tvil om at Salah fremdeles skal være lagets ener og med straffeansvar i tillegg vil jeg tro Haaland tar denne tråden her i alle fall denne sesongen. Men liker at man ser totalen av bidraget de har igjennom assist også, der mistenker jeg Darwin som "løytnanten" til Salah vil levere bedre enn Haaland.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Det burde legges til i templaten til Yesil, straffemål er en egen statistikk sel sakt.

Hadeland
Kamper: 2 (167 min/1,86 kamp)
Mål: 1 (hvert 180 min)
Straffemål: 1
Assist: 0

Darwin
Kamper: 2 (70 min/0,78 kamp)
Mål: 2 (hvert 35. min)
Assist: 1 (hvert 70. min)

Darwin blir bare bedre og bedre.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Kan legge til at Cucurelle og Longstaff hadde hhv 5,24 og 4,51 i xA/90 også. Cucurella med t.o.m enda større impact enn Nunez!

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

MentalM skrev: man aug 08, 2022 11:11 am Kan legge til at Cucurelle og Longstaff hadde hhv 5,24 og 4,51 i xA/90 også. Cucurella med t.o.m enda større impact enn Nunez!
Haha. Sa at datagrunnlaget er tynt med 40 minutter her og minuttene mot City, men er vel betydelig bedre grunnlag enn 0.34 xA på 6 minutter spilt.

Men Cucurella så absolutt bra ut. Kommer assist og mål derifra også om han får mer spilletid.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Faquarl skrev: søn aug 07, 2022 7:24 pm
Folk_flesk skrev: søn aug 07, 2022 7:15 pm
"Konkludere med at Haaland kommer til å score mer enn Nunez" = City-supporter.

De kommer til å få litt av tilskuerskare isåfall.
Det går fint, skjønner at du har lyst til å heie på et lag i max medgang. Det er jo derfor du ble Utdsupporter til å begynne med ;)
Gjelder for samtlige Liverpool-supportere som begynte å heie på laget på 70- og 80-tallet.

Uansett, den eneste måten Nunez kan vinne denne konkurransen på er om Haaland blir skadet i store deler av sesongen.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Folk_flesk skrev: man aug 08, 2022 11:28 am
Faquarl skrev: søn aug 07, 2022 7:24 pm
Folk_flesk skrev: søn aug 07, 2022 7:15 pm
"Konkludere med at Haaland kommer til å score mer enn Nunez" = City-supporter.

De kommer til å få litt av tilskuerskare isåfall.
Det går fint, skjønner at du har lyst til å heie på et lag i max medgang. Det er jo derfor du ble Utdsupporter til å begynne med ;)
Gjelder for samtlige Liverpool-supportere som begynte å heie på laget på 70- og 80-tallet.

Uansett, den eneste måten Nunez kan vinne denne konkurransen på er om Haaland blir skadet i store deler av sesongen.
Som jo er en veldig aktuell problemstilling. Haaland har jo mistet 28 kamper for Dortmund pga skade siste tre sesongene. Og den skadehistorikken gjør nok også at Pep Guardiola vil ta litt hensyn til det mtp hvor mange minutter han spiller selv.

Ellers tror jeg også Haaland vil score mer. Av flere grunner, der den mest åpenbare er at Liverpool allerede har en toppscorer og ener i Mohamed Salah som fortsatt tar straffer og er den som skal avslutte flest Liverpoolangrep. Og jeg synes fremdeles Haaland har en edge mtp timingen av de løpene han score 2-0 på i går. Og at Man City sitt spill nå vil bygges opp rundt han som målscoreren mens Liverpool sitt er bygd opp rundt Salah.

Men basert på det begge har vist til nå i hver sin klubb er det Darwin har levert i alle fall ikke noe dårligere enn det Haaland har levert på de minuttene vi har sett de. Egentlig tvert i mot. Men føler meg tryggere på at det vi så i går er Haaland sitt nivå fremover enn jeg er på Darwin sine vegne når det kommer til sluttprodukt i alle fall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»