*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: *Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Legg inn av kytec »

k9b skrev: man jun 13, 2022 12:10 pm
taknina skrev: man jun 13, 2022 12:02 pm Det er de forskjellige smakene av de forskjellige ingrediensene som sammen bestemmer hvor velsmakende og suksessfull suppa blir.

Spessielt fiskesuppe der hodet til hellefisken eksempelvis til ti kroner eller noen gir vel fiskehodene bort gratis eller kaster dem gir mye bedre smak til fiskesuppa , trekt ut og gjort på rett måte en resten av fisken til 300 kr kiloen.

Sånn er det med fotballag der enkeltspillere kan skinne også.
Dette innlegget skal på matforumet.
Er det rett og slett bevisst sabotasje av tråden?

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Mål:
Haaland - 3
Nunez - 47

Assists:
Haaland - 0
Nunez - 28

Minutter:
Haaland - 2922
Nunez - 860

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Enzino skrev: man jun 13, 2022 1:35 pm
Faquarl skrev: man jun 13, 2022 10:48 am Haaland scorer nok mer enn Nunez. Vi har fortsatt Salah, mens alt kommer til å handle om Erling i City.
Det er sant. City har jo ingen andre gode offensive spillere.
Sant.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Håper begge flopper.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

DennisB skrev: man jun 13, 2022 2:39 pm
Enzino skrev: man jun 13, 2022 1:39 pm
DennisB skrev: man jun 13, 2022 10:50 am Ser ut som rått parti.

Haaland - Nunez (kun PL):

Mål: 26-13

Ass: 12-6

Kamper: 30-30
Haaland. Kan nok få noen ekstra pga Citys spillestil, men tviler på at han havner på tosifret i første sesongen.

Jeg tror også 26 mål og 30 kamper er for mye. Han skal nok fases inn i laget og spillestilen. Tipper han havner på pluss minus 20 mål og 25 kamper. 6-7 assists. Det vil i så fall være en kanon første-sesong imo.
Jeg tror bare skader kan hindre Haaland i å score rundt 25 mål i sin første sesong. Spiller han 30+ kamper, så tror jeg 25 mål passeres. Han har jo vist seg å score tett oppunder ett mål pr. spilte kamp, og selv om det høres mye ut, så scorer City mange mål, og mye kommer til å handle om Haaland.

12 assists er selvsagt i overkant optimistisk, men jeg tror han øker andelen der, med City`s skarpe frontrekke. Mellom 8 og 10 tror jeg på.
City scorer for mange mål til at Haaland, som blir deres frontrunner, i for stor grad skal stå og se på.

Nunez kan sikkert overraske, men jeg tror han får større problemer med å tilpasse seg PL, enn Haaland. Dessuten har Liverpool flere typiske målscorere enn City.
Det siste du nevner jevnes kanskje ut nå med Braut på plass, og også avhengig av det nest siste pkt. i ditt innlegg...!?

Ellers et par interessante problemstillinger; hvordan/hvor raskt vil de to fases inn i lagene og hvem tåler overgangen til PL best?
Har blitt nevnt her inne om spillernes fysiske forutsetninger (muskulatur/stil), grunnlaget, nivået de holder pr.d.d. og nå skal de begge opp flere hakk kommende sesong, og til verdens hardeste (og beste?) liga!

Blir selv overrasket om begge bikker 30 kamper i PL så raskt og er meget spent på å se hvem som tåler det best.

Braut har så langt taklet alle utfordringer han har møtt, skadehistorikken spøker litt i bakgrunnen, det samme gjør ryktene om at Pep egentlig ønsket seg Kane, mens Nunez virket å bli hentet kontant&uten tvil.

Skal jeg ikke påstå at det betyr noe og jeg har selvfølgelig ikke fulgt den overgangen like tett....

taknina

Legg inn av taknina »

Saliph skrev: man jun 13, 2022 5:29 pm Håper begge flopper.
Vi vinner nok uansett på draktsalget. Spessielt consider hele storfamilien som araberne skal kjøpe drakter til.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Saliph skrev: man jun 13, 2022 5:29 pm Håper begge flopper.
+1

Braut kan gjerne fortsette å spille bra på landslaget da.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jeg tror Darwin tar denne. Både mål og målpoeng. Hadde Liverpool hentet Haaland og City Darwin hadde jeg trodd det motsatte. Jeg tror Haaland hadde vært helt enorm for Liverpool. Men etter neste sesong er jeg redd konsensus vil være at Nunez er den beste av disse to. Og det handler utelukkende om Klopp vs Pep.

Pep er kanskje verdens beste trener. Men selv verdens beste kan ha svakheter. Da er det ikke unaturlig at Pep Guardiola, som ikke er verdens beste, har noen. Det er kanskje ikke en svakhet, men en prioritering.

Om noen mener Pep er verdens beste kan jeg derfor forstå det. Men da verdsetter man noe helt annet enn hva jeg gjør. Det kan godt tenkes at Guardiola er verdens beste til å «drille» et fotballag. Implementere et system og en struktur med og uten ball. Der er han helt åpenbart helt spesiell. Og når han på toppen av det hele har vært i en unik posisjon mht ressurser hele karrieren er det ikke rart resultatene er like så. Men jeg synes likevel det er andre trenere som er enda bedre til å få ut potensialet til spillerne deres.

Nils Arne Eggen forklarte at forskjellen mellom hans godfot-teori og Ajaxskolen var at han ønsket å dyrke styrkene til spillerne. I Ajax ønsket man å utvikle spillerne til å bli komplette fotballspillere slik at de kunne passe inn i deres fotball. Etter Eggens syns var det ikke noe poeng i å kaste bort tid på at Brattbak skulle bli god med høyrefoten når han allerede hadde en verdensklasse venstrefot. Derav «godfoten». Både fra et fotballperspektiv og et mennesklig perspektiv har jeg veldig sans for en slik tilnærming.

Jeg har alltid ment at man ser veldig mye av Eggen i Klopp og Conte. Det er to trenere som ønsker å få maksimalt ut av spillerne deres fysisk. Lagene deres spiller med en voldsom intensitet og trøkk. Det går fort fremover når man gjenvinner ball.

Samtidig setter man opp laget på en måte som gjør at spillerne får spille på styrkene deres. Og det virker selvforsterkende. Trent Alexander-Arnold hadde alltid en god fot, men i dag er han en playmaker i verdensklasse. Klopp har helt sikkert gitt mye god veiledning og input på veien. Men det viktigste er trolig at han på det aller øverste nivået, flere tusen min i PL og CL, har fått dyrke endel av spillet hvor han hadde et veldig høyt potensial. Det ble lagt til rette for det!

Firmino og Salah er kanskje enda bedre eksempler. Da Klopp kom til Liverpool var det ingen som så noen Lewandowski i Firmino. Det gjorde ikke Klopp heller. Men han så en spiller med spisskompetanse som kunne dyrkes. Eller hva med Salah som aldri hadde levert mer enn femten mål (til tross for han spilte på et betydelig lavere nivå)?

Jeg mener Conte også har en drøss slike eksempler i karrieren. Fra Pirlo og Pogba i Juve til David Luiz, Azpi og Moses i Chelsea. Og kanskje særlig Lukaku i Inter.

I Pep Guardiolas karriere er det defintivt en hel haug med spillere som har fått ut potensialet deres. Men det er først og fremst fordi deres kvaliteter eller potensial har passet perfekt i Guardiola-ball. Det har vært brikker som har passet han perfekt. Typer som Xavi, de Bruyne, Iniesta, Silva-brødrene, Foden, Rodri, Dias, Laporte er gode eksempler.

Andre synes jeg ikke har fått mulighet til å maksimere deres potensial som fotballspillere. Sterling er et eksempel på en slik spiller. Et annet er Kyle Walker. Det siste er kanskje kontroversielt, men jeg synes Walker var en veldig spennende spiller under Pochettino. Da var han en spiller ala Robertson i Liverpool. En som dundret fremover i banen. I City skulle han løse Peps behov for en back som ga ekstra trygghet bakover i banen og fikk aldri ut potensialet som en offensiv back. Eto er et annet eksempel på en spiller jeg synes var mye bedre under andre enn Pep.

Typisk nok var Peps kommentar til Haaland-overgangen at «Haaland vil tilpasse seg raskt». Det blir spennende å se hva han legger i dette. I utgangspunktet burde Haaland/City være en perfekt match. En spiller som tilfører nøyaktig de kvalitetene City har litt lite av. Gjennombruddskraft og enorm tilstedeværelse i boksen. Man skulle ikke tro at Haaland skulle tilpasse seg noe særlig i det hele tatt. Man kan jo ikke tro at Haaland hentes for å gjøre det samme på banen som Foden og Silva?

Jeg tror forskjellen i tilnærming henger litt sammen med bakgrunn. Pep startet som trener for verdens beste fotballag, gikk videre til verdens beste fotballag og deretter tok over et lag med ressurser en aldri har sett maken til. Klopp og Conte, derimot, jobbet seg opp via lag med svært begrensede ressurser. Da man må man finne alternative løsninger. Det har Pep alltid sluppet.

«The impediment to action advances action. What stands in the way becomes the way.”

taknina

Legg inn av taknina »

InsVerderben skrev: man jun 13, 2022 5:33 pm
DennisB skrev: man jun 13, 2022 2:39 pm
Enzino skrev: man jun 13, 2022 1:39 pm

Haaland. Kan nok få noen ekstra pga Citys spillestil, men tviler på at han havner på tosifret i første sesongen.

Jeg tror også 26 mål og 30 kamper er for mye. Han skal nok fases inn i laget og spillestilen. Tipper han havner på pluss minus 20 mål og 25 kamper. 6-7 assists. Det vil i så fall være en kanon første-sesong imo.
Jeg tror bare skader kan hindre Haaland i å score rundt 25 mål i sin første sesong. Spiller han 30+ kamper, så tror jeg 25 mål passeres. Han har jo vist seg å score tett oppunder ett mål pr. spilte kamp, og selv om det høres mye ut, så scorer City mange mål, og mye kommer til å handle om Haaland.

12 assists er selvsagt i overkant optimistisk, men jeg tror han øker andelen der, med City`s skarpe frontrekke. Mellom 8 og 10 tror jeg på.
City scorer for mange mål til at Haaland, som blir deres frontrunner, i for stor grad skal stå og se på.

Nunez kan sikkert overraske, men jeg tror han får større problemer med å tilpasse seg PL, enn Haaland. Dessuten har Liverpool flere typiske målscorere enn City.


Det siste du nevner jevnes kanskje ut nå med Braut på plass, og også avhengig av det nest siste pkt. i ditt innlegg...!?

Ellers et par interessante problemstillinger; hvordan/hvor raskt vil de to fases inn i lagene og hvem tåler overgangen til PL best?
Har blitt nevnt her inne om spillernes fysiske forutsetninger (muskulatur/stil), grunnlaget, nivået de holder pr.d.d. og nå skal de begge opp flere hakk kommende sesong, og til verdens hardeste (og beste?) liga!

Blir selv overrasket om begge bikker 30 kamper i PL så raskt og er meget spent på å se hvem som tåler det best.

Braut har så langt taklet alle utfordringer han har møtt, skadehistorikken spøker litt i bakgrunnen, det samme gjør ryktene om at Pep egentlig ønsket seg Kane, mens Nunez virket å bli hentet kontant&uten tvil.

Skal jeg ikke påstå at det betyr noe og jeg har selvfølgelig ikke fulgt den overgangen like tett....
Men hva med fleksibilitet og stahet opp mot satt spillemønster hos disse to managerne.

Er ikke Pep litt mer pragmatisk enn Klopp egentlig historisk sett selv om de fleste her etter som jeg leser det synest å mene motsatt å det vil kunne komme til å hemme en type Haaland noe mener mange.

Forøvrig ser jeg for meg en type som Grealish slå ut i full blomst neste sesong og gjerne i par med nevnte Haaland?

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Ifølge VGD/FD-logikk på PL-forumet kommer nok Nunez til å putte klart flest da han er dyrest.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Rensenbrink82 skrev: man jun 13, 2022 6:22 pm Ifølge VGD/FD-logikk på PL-forumet kommer nok Nunez til å putte klart flest da han er dyrest.
Gi det en uke så har Liverpoolsupportere her inne kåret ham til verdens beste.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Enzino skrev: man jun 13, 2022 3:36 pm
DennisB skrev: man jun 13, 2022 3:14 pm
Yesil skrev: man jun 13, 2022 3:10 pm
Jeg støtter denne. Vi kan ikke utpeke Haaland til beste spiss siden XXX i PL før han har spilt i PL.

Alt tyder på at Haaland blir en suksess, men rarere ting har skjedd i fotball enn om han ikke skulle bli det.
Man hadde jo tro på Frank Strandli & Tomas Brolin også, så jo hvordan det gikk.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Tenk at vi klarte å kjøpe verdens beste spiss! Nå vinner vi ligaen. Lett!

1. LFC
2. Newcastle
3. Man City

taknina

Legg inn av taknina »

Det viktigste er å delta

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

To lag som regelrett har kjøpt seg til topps i Europa. Her snakker man god gammel pest eller kolera, men holder en knapp på Haaland.
Sist redigert av LeCoq den man jun 13, 2022 7:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

LeCoq skrev: man jun 13, 2022 7:03 pm To lag som regelrett av kjøpt seg til topps i Europa. Her snakker man god gammel pest eller kolera, men holder en knapp på Haaland.
Ja men net spend!

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Net spend betyr ingenting! Bare tull de kriminelle Liverpool-supporterne har diktet opp.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

tbb skrev: man jun 13, 2022 5:37 pm
Nils Arne Eggen forklarte at forskjellen mellom hans godfot-teori og Ajaxskolen var at han ønsket å dyrke styrkene til spillerne. I Ajax ønsket man å utvikle spillerne til å bli komplette fotballspillere slik at de kunne passe inn i deres fotball. Etter Eggens syns var det ikke noe poeng i å kaste bort tid på at Brattbak skulle bli god med høyrefoten når han allerede hadde en verdensklasse venstrefot. Derav «godfoten». Både fra et fotballperspektiv og et mennesklig perspektiv har jeg veldig sans for en slik tilnærming.
Merkelig eksempel på Gofot-teorien.

Dels fordi Brattbakk var veldig god til å skyte med begge bein, og dels fordi han vitterlig scoret de fleste og de mest spektakulære målene sine med høyre.



Se f.eks. Volley'en etter 0:34.

Se også hvordan han vrir kroppen for å få avsluttet med høyre etter 1:04. Jeg har aldri sett en venstrebeint spiller foreta den manøveren for å få avsluttet med feil fot.

Se også når han er alene med keeper og kan bruke begge beina for å få lobbet over keeper. Han bruker høyre.

Flere fine på halv volley med venstre også, men hvis du ser gjennom den compilation-videoen, så ser du ikke en spiller som foretrekker venstre.

Kan det ha vært Skammelsrud han sa det til?

https://www.nrk.no/trondelag/godfotens- ... 1.15655895

"– Jeg kom til RBK som 25-åring og hadde alltid fått kritikk fordi jeg ikke var så god med høyrefoten min. Men Nils var kun opptatt av det du var god til. Og det gjør noe med mennesker når du fokuserer på det du er flink til, sier Skammelsrud."

Forøvrig gikk godfot-teorien som du skriver ut på å spille på styrkene til en spiller, men hovedpoenget var likevel det kollektive, altså at alle skulle vite hva medspillerne dine var gode på og så sette dem opp på strykene deres. Så godfot teorien var primært ikke "hva er jeg god på, da må jeg spille på det". Men det var: "hvordan kan jeg gjøre de andre bedre". Fordi da spiller man medspillerne bra og dermed blir laget like sterkt som alles styrker, ikke like svakt som alles svakheter. Eggen var ekstremt sosialdemokratisk, og tenkte veldig mye kollektivt og lite individuelt. Det funker i lagidrett.

Det begynner å bli noen år siden jeg leste den boka, men jeg husker fortsatt hovedideene.

Drillos filosofi på starten av 90-tallet som ledet Norge til nr 2 på verdensrankingen var veldig lik. Selv om spillestilen til RBK og Norge på den tiden var veldig forskjellige.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Enzino skrev: man jun 13, 2022 7:09 pm
tbb skrev: man jun 13, 2022 5:37 pm
Nils Arne Eggen forklarte at forskjellen mellom hans godfot-teori og Ajaxskolen var at han ønsket å dyrke styrkene til spillerne. I Ajax ønsket man å utvikle spillerne til å bli komplette fotballspillere slik at de kunne passe inn i deres fotball. Etter Eggens syns var det ikke noe poeng i å kaste bort tid på at Brattbak skulle bli god med høyrefoten når han allerede hadde en verdensklasse venstrefot. Derav «godfoten». Både fra et fotballperspektiv og et mennesklig perspektiv har jeg veldig sans for en slik tilnærming.
Merkelig eksempel på Gofot-teorien.

Dels fordi Brattbakk var veldig god til å skyte med begge bein, og dels fordi han vitterlig scoret de fleste og de mest spektakulære målene sine med høyre.



Se f.eks. Volley'en etter 0:34.

Se også hvordan han vrir kroppen for å få avsluttet med høyre etter 1:04. Jeg har aldri sett en venstrebeint spiller foreta den manøveren for å få avsluttet med feil fot.

Se også når han er alene med keeper og kan bruke begge beina for å få lobbet over keeper. Han bruker høyre.

Flere fine på halv volley med venstre også, men hvis du ser gjennom den compilation-videoen, så ser du ikke en spiller som foretrekker venstre.

Kan det ha vært Skammelsrud han sa det til?

https://www.nrk.no/trondelag/godfotens- ... 1.15655895

"– Jeg kom til RBK som 25-åring og hadde alltid fått kritikk fordi jeg ikke var så god med høyrefoten min. Men Nils var kun opptatt av det du var god til. Og det gjør noe med mennesker når du fokuserer på det du er flink til, sier Skammelsrud."

Forøvrig gikk godfot-teorien som du skriver ut på å spille på styrkene til en spiller, men hovedpoenget var likevel det kollektive, altså at alle skulle vite hva medspillerne dine var gode på og så sette dem opp på strykene deres. Så godfot teorien var primært ikke "hva er jeg god på, da må jeg spille på det". Men det var: "hvordan kan jeg gjøre de andre bedre". Fordi da spiller man medspillerne bra og dermed blir laget like sterkt som alles styrker, ikke like svakt som alles svakheter. Eggen var ekstremt sosialdemokratisk, og tenkte veldig mye kollektivt og lite individuelt. Det funker i lagidrett.

Det begynner å bli noen år siden jeg leste den boka, men jeg husker fortsatt hovedideene.

Drillos filosofi på starten av 90-tallet som ledet Norge til nr 2 på verdensrankingen var veldig lik. Selv om spillestilen til RBK og Norge på den tiden var veldig forskjellige.
(Helt sikkert Skammelsrud da. I grunnen ikke særlig relevant for poenget.)

Helt riktig det. Akkurat som for Klopp. Kollektivet er alltid pri 1. Jeg tror jeg har til gode å se en trener på dette nivået som ville sagt noe annet. Dyrkingen av spisskompetanse innenfor kollektivet har jeg derimot sett flere eksempler på trenere som ikke ser ut til å være like opptatt av. Mourinho i Man Utd er kanskje det beste eksemplet.

Klopp (og Eggen) i andre enden av skalaen. Og det er en veldig fin måte å utvikle spillere på. Jeg synes feks Salah ser ut som en veldig mye bedre avslutter i dag enn for noen år tilbake. Og det handler nok mye om antallet avslutninger de siste fem årene.
Sist redigert av tbb den man jun 13, 2022 7:26 pm, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Har akkurat sett 1.omgang av storkampen mellom Skaugum og Vivil. Stor spenning, 3-3, og Erling med en fantastisk scoring. Ingen tvil om at han vil dominere i PL. Ikke engang Bruce Grobbelaar hadde tatt den.
4 stk. Haaland for Skaugum, med prinsen, kronprinsen og kronprinsessen i spissen.
Moro med gøy!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

tbb skrev: man jun 13, 2022 7:23 pm
Helt riktig det. Akkurat som for Klopp. Kollektivet er alltid pri 1. Jeg tror jeg har til gode å se en trener på dette nivået som ville sagt noe annet. Dyrkingen av spisskompetanse innenfor kollektivet har jeg derimot sett flere eksempler på trenere som ikke ser ut til å være like opptatt av. Mourinho i Man Utd er kanskje det beste eksemplet.

Klopp (og Eggen) i andre enden av skalaen. Og det er en veldig fin måte å utvikle spillere på. Jeg synes feks Salah ser ut som en veldig mye bedre avslutter i dag enn for noen år tilbake. Og det handler nok mye om antallet avslutninger de siste fem årene.
De beste managerene i verden dyrker kollektivet. Alex F var også ekstrem på det.

Men de gjør det på forskjellige måter. Eggens resultater, mål opp mot ressursene var enorme.

Mourinho er ikke lett å bli klok på. Gjør en del ting som er helt genialt i medgang, men mannen takler virkelig ikke motgang, og da tærer han ekstremt på omgivelsene sine. Tiden i ManUtd er vel den dårligste han har hatt i karrieren sin, og likevel vant han pokaler (selv om det ikke var "de riktige"). Men altså å vinne CL med Porto, det er ikke mange enkelt-prestasjoner fra en manger i fotball-historien som overgår det.

Men vi har vel havnet litt OT her. Det blir spennende å se hvordan disse to spillerne glir inn i de respektive kollektivene. Tipper begge kommer til å lykkes bra. Men mistenker at Braut tross alt har de beste forutsetningene.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

LeCoq skrev: man jun 13, 2022 7:03 pm To lag som regelrett har kjøpt seg til topps i Europa.
Med et par små unntak er Liverpool i praksis en kameratgjeng som på heroisk vis har kjempet seg fram i konstant motvind.


Og ja, Haaland kommer til å putte flest.

DennisB

Legg inn av DennisB »

DennisB skrev: man jun 13, 2022 7:26 pm Har akkurat sett 1.omgang av storkampen mellom Skaugum og Vivil. Stor spenning, 3-3, og Erling med en fantastisk scoring. Ingen tvil om at han vil dominere i PL. Ikke engang Bruce Grobbelaar hadde tatt den.
4 stk. Haaland for Skaugum, med prinsen, kronprinsen og kronprinsessen i spissen.
Moro med gøy!
Kampen for øvrig ferdig, Vivil vant 10-9. Hvilket drama!

Jeg tror vi kan konkludere med at City har kjøpt feil Haaland!

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Retnuh skrev: man jun 13, 2022 7:05 pm
LeCoq skrev: man jun 13, 2022 7:03 pm To lag som regelrett av kjøpt seg til topps i Europa. Her snakker man god gammel pest eller kolera, men holder en knapp på Haaland.
Ja men net spend!
Gikk jo jævla dårlig for de som angivelig er så rå på dette i januarvinduet da 😀 :

https://www.skysports.com/football/news ... adline-day

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Rensenbrink82 skrev: man jun 13, 2022 8:09 pm
Retnuh skrev: man jun 13, 2022 7:05 pm
LeCoq skrev: man jun 13, 2022 7:03 pm To lag som regelrett av kjøpt seg til topps i Europa. Her snakker man god gammel pest eller kolera, men holder en knapp på Haaland.
Ja men net spend!
Gikk jo jævla dårlig for de som angivelig er så rå på dette i januarvinduet da 😀 :

https://www.skysports.com/football/news ... adline-day
--- Vi ligger sørgelig lavt på listen så vi bør jobbe oss oppover,ja.
https://www.si.com/fannation/soccer/fut ... n-10-years

Ps:Diaz ble kjøpt på forrige regnskapsår og vi havnet på brutto på £850K sist sommer så det var triste saker

milanB

Legg inn av milanB »

Tipper Hålannf alene putter mer enn Man Utd totalt. DET hadde vært helt nydelig!

Yesil

Legg inn av Yesil »

Rensenbrink82 skrev: man jun 13, 2022 8:09 pm
Retnuh skrev: man jun 13, 2022 7:05 pm
LeCoq skrev: man jun 13, 2022 7:03 pm To lag som regelrett av kjøpt seg til topps i Europa. Her snakker man god gammel pest eller kolera, men holder en knapp på Haaland.
Ja men net spend!
Gikk jo jævla dårlig for de som angivelig er så rå på dette i januarvinduet da 😀 :

https://www.skysports.com/football/news ... adline-day
Jeg elsker at det finnes folk som drar frem et enslig transfervindu, atpåtil i januar, når det snakkes om net spend. Da vet man at vedkommende enten er blåst eller desperat. Kanskje også begge deler.

Det er forøvrig gøy at Manchester er samlet i sitt forsøk på å "ta" de som snakker om net spend. Nesten (men bare nesten) så jeg mistenker at de hater at det er mulig å bli god uten at man trenger å gå i dundrende underskudd på overgangsmarkedet. I alle fall så hater de at Liverpool gjør det.

emin

Legg inn av emin »

I kveld ble det for meg startet et veddemål med Haaland vs Nunez. Hvem scorer flest PL-mål? Minst 25 kamper som kriterie for å sikre for en alvorlig skade. Jeg har Haaland mot en LFC-supporter som mener at Nunez kommer til å score flere mål. Håper Haaland avgjør i løpet av høsten, kan se at han hviles til CL på våren. Premien er på 10 pils på byen, som er en bra sum med norske alkoholpriser.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Sterke tall


johwi68

Legg inn av johwi68 »

chelsea8 skrev: tir jun 14, 2022 7:10 am Sterke tall

Enda sterkere tall:

Haaland - £450k i uka i fem år (£117M)
Nunez - 100k i uka i seks år (£31M)

Netto, riktignok.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»