*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Svar
Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

*Haaland vs Nunez Scoringstråd*

Legg inn av k9b »

Denne må så klart lages. Den norske Ebbe Sand mot Edison Cavani reborn.

Hvem scorer mest? Hvem vinner flest? Hvem kler sveisen best?

Haaaland
Kamper
Mål
Assist

Nunez
Kamper
Mål
Assist

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Jeg har med Haaland i kveldsbønnene mine fremover. Måtte han lykkes både på landslaget og for City.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Får edite inn storsigneringern på topp som United skal signere og. Blir ikke helt det samme uten storklubben United i en slik tråd.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Haaland scorer nok mer enn Nunez. Vi har fortsatt Salah, mens alt kommer til å handle om Erling i City.

Jeg har tippet at Nunez ender opp med flere mål enn Ronaldo og flere målpoeng enn Sancho neste sesong i en annen tråd. Tenker det passer å ta det her, så folk kan holde det over meg når Nunez flopper totalt og blir lånt tilbake til Benfica i januar..

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ser ut som rått parti.

Haaland - Nunez (kun PL):

Mål: 26-13

Ass: 12-6

Kamper: 30-30

Kan fort bli svært jevnt i antall kamper da, der blir det full haluba, og kjempespenning helt inn. Drama!

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Faquarl skrev: man jun 13, 2022 10:48 am Jeg har tippet at Nunez ender opp med flere mål enn Ronaldo og flere målpoeng enn Sancho neste sesong i en annen tråd.
Ronaldo (38 under sesongen) skårer nok minimalt neste sesong. Uansett hvordan han holder kroppen i trim, så forfaller man kjapt når man kommer opp i den alderen. Presspillet han blir ikke bedre og bedre med tiden, og det blir vel noen sporadiske løp her og der, men tviler på at han blir førstevalg ut sesongen.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Haaland bør få masse ammunisjon fra de rundt han ihvertfall. Mulig Nunez truer på assists. Der er Haaland mer bingoartet.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

TrueTopRed skrev: man jun 13, 2022 10:52 am Uansett hvordan han holder kroppen i trim, så forfaller man kjapt når man kommer opp i den alderen.
Blir ikke helt vanlige resultater når man er en vandrende PED ;)

taknina

Legg inn av taknina »

Det er de forskjellige smakene av de forskjellige ingrediensene som sammen bestemmer hvor velsmakende og suksessfull suppa blir.

Spessielt fiskesuppe der hodet til hellefisken eksempelvis til ti kroner eller noen gir vel fiskehodene bort gratis eller kaster dem gir mye bedre smak til fiskesuppa , trekt ut og gjort på rett måte en resten av fisken til 300 kr kiloen.

Sånn er det med fotballag der enkeltspillere kan skinne også.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

TrueTopRed skrev: man jun 13, 2022 10:52 am
Faquarl skrev: man jun 13, 2022 10:48 am Jeg har tippet at Nunez ender opp med flere mål enn Ronaldo og flere målpoeng enn Sancho neste sesong i en annen tråd.
Ronaldo (38 under sesongen) skårer nok minimalt neste sesong. Uansett hvordan han holder kroppen i trim, så forfaller man kjapt når man kommer opp i den alderen. Presspillet han blir ikke bedre og bedre med tiden, og det blir vel noen sporadiske løp her og der, men tviler på at han blir førstevalg ut sesongen.
Modig tips, ikke så sikkert på akkurat det. Ronaldo holder seg bedre enn de fleste og om ETH får til et brukbart angrepsspill, skal man ikke se bort i fra at Ronaldo runder 20 ligamål.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

taknina skrev: man jun 13, 2022 12:02 pm Det er de forskjellige smakene av de forskjellige ingrediensene som sammen bestemmer hvor velsmakende og suksessfull suppa blir.

Spessielt fiskesuppe der hodet til hellefisken eksempelvis til ti kroner eller noen gir vel fiskehodene bort gratis eller kaster dem gir mye bedre smak til fiskesuppa , trekt ut og gjort på rett måte en resten av fisken til 300 kr kiloen.

Sånn er det med fotballag der enkeltspillere kan skinne også.
Dette innlegget skal på matforumet.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Hvem er Nunez?

Yesil

Legg inn av Yesil »

k9b skrev: man jun 13, 2022 9:44 am Denne må så klart lages. Den norske Ebbe Sand mot Edison Cavani reborn.

Hvem scorer mest? Hvem vinner flest? Hvem kler sveisen best?

Haaaland
Kamper
Mål
Assist

Nunez
Kamper
Mål
Assist
Alle turneringer eller kun Premier League?

Jeg er forøvrig rimelig sikker på at Haaland tar denne. Skal inn og være main man i City-angrepet og jeg tipper at han samtidig tar over straffeansvaret i klubben. Liverpool har fremdeles Salah som straffeskytter og sannsynligvis også toppscorer.

Haaland kommer til å banke inn mål, men jeg er usikker på om laget blir bedre. De kommer jo ikke til å score særlig mer totalt enn de gjorde denne sesongen, det blir vel mer det at det meste skal siktes mot Haaland, litt som Ronaldo i Man Utd. Det kan bli et problem.

I Liverpool skal Nunez inn og Mane ut. Det i seg selv er en umiddelbar svekkelse, men kanskje laget tjener på å ha en litt annerledes type der fremme.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Mjordan23 skrev: man jun 13, 2022 12:04 pm Modig tips, ikke så sikkert på akkurat det. Ronaldo holder seg bedre enn de fleste og om ETH får til et brukbart angrepsspill, skal man ikke se bort i fra at Ronaldo runder 20 ligamål.
Spiller han alt så kanskje, jeg regner med at han ikke gjør det basert på at man til synes leter spiss i markedet.

taknina

Legg inn av taknina »

k9b skrev: man jun 13, 2022 12:10 pm
taknina skrev: man jun 13, 2022 12:02 pm Det er de forskjellige smakene av de forskjellige ingrediensene som sammen bestemmer hvor velsmakende og suksessfull suppa blir.

Spessielt fiskesuppe der hodet til hellefisken eksempelvis til ti kroner eller noen gir vel fiskehodene bort gratis eller kaster dem gir mye bedre smak til fiskesuppa , trekt ut og gjort på rett måte en resten av fisken til 300 kr kiloen.

Sånn er det med fotballag der enkeltspillere kan skinne også.
Dette innlegget skal på matforumet.
De beste managerene bygger opp sine lag etter samme prinsipper som mesterkokkene sine matretter.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Rexwiller skrev: man jun 13, 2022 12:13 pm Hvem er Nunez?
Den nye Lukaku.
Kommer sikkert til å bli en massiv hit i Liverpool, i hvert fall så lenge Klopp er manager.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Faquarl skrev: man jun 13, 2022 10:48 am Haaland scorer nok mer enn Nunez. Vi har fortsatt Salah, mens alt kommer til å handle om Erling i City.
Det er sant. City har jo ingen andre gode offensive spillere.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Enzino skrev: man jun 13, 2022 1:35 pm
Faquarl skrev: man jun 13, 2022 10:48 am Haaland scorer nok mer enn Nunez. Vi har fortsatt Salah, mens alt kommer til å handle om Erling i City.
Det er sant. City har jo ingen andre gode offensive spillere.
Du tok ikke poenget her?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: man jun 13, 2022 10:50 am Ser ut som rått parti.

Haaland - Nunez (kun PL):

Mål: 26-13

Ass: 12-6

Kamper: 30-30

Kan fort bli svært jevnt i antall kamper da, der blir det full haluba, og kjempespenning helt inn. Drama!
Offensivt med tanke på stats. Haaland har vel aldri prestert 50% av scoringer noe sted? 22-7 for BVB i Bundes forrige sesong. Kan nok få noen ekstra pga Citys spillestil, men tviler på at han havner på tosifret i første sesongen.

Jeg tror også 26 mål og 30 kamper er for mye. Han skal nok fases inn i laget og spillestilen. Tipper han havner på pluss minus 20 mål og 25 kamper. 6-7 assists. Det vil i så fall være en kanon første-sesong imo.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Mehell skrev: man jun 13, 2022 1:30 pm
Rexwiller skrev: man jun 13, 2022 12:13 pm Hvem er Nunez?
Den nye Lukaku.
Kommer sikkert til å bli en massiv hit i Liverpool, i hvert fall så lenge Klopp er manager.
Lukaku floppet jo bra i Man Utd og hittil i Chelsea. Lyktes dog i Everton og Inter. Så hvis Nunez er "den nye Lukaku" så har han vel ca. 50% sjanse på å lykkes i Liverpool.

Tror uansett Haaland vinner den duellen greit. Spesielt hvis han blir straffeskytter.
Sist redigert av Folk_flesk den man jun 13, 2022 1:43 pm, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Yesil skrev: man jun 13, 2022 12:41 pm
k9b skrev: man jun 13, 2022 9:44 am Denne må så klart lages. Den norske Ebbe Sand mot Edison Cavani reborn.

Hvem scorer mest? Hvem vinner flest? Hvem kler sveisen best?

Haaaland
Kamper
Mål
Assist

Nunez
Kamper
Mål
Assist
Alle turneringer eller kun Premier League?

Jeg er forøvrig rimelig sikker på at Haaland tar denne. Skal inn og være main man i City-angrepet og jeg tipper at han samtidig tar over straffeansvaret i klubben. Liverpool har fremdeles Salah som straffeskytter og sannsynligvis også toppscorer.

Haaland kommer til å banke inn mål, men jeg er usikker på om laget blir bedre. De kommer jo ikke til å score særlig mer totalt enn de gjorde denne sesongen, det blir vel mer det at det meste skal siktes mot Haaland, litt som Ronaldo i Man Utd. Det kan bli et problem.

I Liverpool skal Nunez inn og Mane ut. Det i seg selv er en umiddelbar svekkelse, men kanskje laget tjener på å ha en litt annerledes type der fremme.
Man kan jo si det akkurat samme om Haaland og Man City. En av tingene som ofte har blitt trukket frem om dem er jo at de mangler en mer fysisk spiss i kamper der hvor de ikke klarer å score.

Jeg er forøvrig ikke uenig i at det er mulig at de vil være "svakere" i noen av kampene ettersom Haaland ikke er like god til å gjøre den jobben som Foden, B. Silva og Jesus har gjort de siste par årene, men de vil jo nå ha muligheten til å endre problemstillingene for motstandere i mye større grad enn det de har gjort tidligere.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Folk_flesk skrev: man jun 13, 2022 1:41 pm
Spesielt hvis han blir straffeskytter.
Det er jo faktisk litt spennende om han blir. Med tanke på hvor utrolig dårlig Citys stjernegalleri har vært til å score på avgjørende straffer de siste sesongene, burde han jo faktisk få prøve seg. Bra for landslaget hvis han blir vant til de situasjonene.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Wellé skrev: man jun 13, 2022 1:42 pm
Yesil skrev: man jun 13, 2022 12:41 pm
k9b skrev: man jun 13, 2022 9:44 am Denne må så klart lages. Den norske Ebbe Sand mot Edison Cavani reborn.

Hvem scorer mest? Hvem vinner flest? Hvem kler sveisen best?

Haaaland
Kamper
Mål
Assist

Nunez
Kamper
Mål
Assist
Alle turneringer eller kun Premier League?

Jeg er forøvrig rimelig sikker på at Haaland tar denne. Skal inn og være main man i City-angrepet og jeg tipper at han samtidig tar over straffeansvaret i klubben. Liverpool har fremdeles Salah som straffeskytter og sannsynligvis også toppscorer.

Haaland kommer til å banke inn mål, men jeg er usikker på om laget blir bedre. De kommer jo ikke til å score særlig mer totalt enn de gjorde denne sesongen, det blir vel mer det at det meste skal siktes mot Haaland, litt som Ronaldo i Man Utd. Det kan bli et problem.

I Liverpool skal Nunez inn og Mane ut. Det i seg selv er en umiddelbar svekkelse, men kanskje laget tjener på å ha en litt annerledes type der fremme.
Man kan jo si det akkurat samme om Haaland og Man City. En av tingene som ofte har blitt trukket frem om dem er jo at de mangler en mer fysisk spiss i kamper der hvor de ikke klarer å score.

Jeg er forøvrig ikke uenig i at det er mulig at de vil være "svakere" i noen av kampene ettersom Haaland ikke er like god til å gjøre den jobben som Foden, B. Silva og Jesus har gjort de siste par årene, men de vil jo nå ha muligheten til å endre problemstillingene for motstandere i mye større grad enn det de har gjort tidligere.
Det kan absolutt slå begge veier, med begge to, ja. Samtidig føler jeg at Liverpool i større grad kan putte inn Nunez i det som vi allerede vet fungerer. Haaland inn i City krever at man gjør ting på en litt annen måte enn de har gjort med Jesus, Foden eller KdB i den rollen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Enzino skrev: man jun 13, 2022 1:46 pm
Folk_flesk skrev: man jun 13, 2022 1:41 pm
Spesielt hvis han blir straffeskytter.
Det er jo faktisk litt spennende om han blir. Med tanke på hvor utrolig dårlig Citys stjernegalleri har vært til å score på avgjørende straffer de siste sesongene, burde han jo faktisk få prøve seg. Bra for landslaget hvis han blir vant til de situasjonene.
Mahrez bør iallefall være ute etter missen mot West Ham (og den på overtid på Anfield noen år tidligere). De må ha en som kan sette straffer i slike helt avgjørende situasjoner.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Yesil skrev: man jun 13, 2022 1:51 pm
Wellé skrev: man jun 13, 2022 1:42 pm
Yesil skrev: man jun 13, 2022 12:41 pm
Alle turneringer eller kun Premier League?

Jeg er forøvrig rimelig sikker på at Haaland tar denne. Skal inn og være main man i City-angrepet og jeg tipper at han samtidig tar over straffeansvaret i klubben. Liverpool har fremdeles Salah som straffeskytter og sannsynligvis også toppscorer.

Haaland kommer til å banke inn mål, men jeg er usikker på om laget blir bedre. De kommer jo ikke til å score særlig mer totalt enn de gjorde denne sesongen, det blir vel mer det at det meste skal siktes mot Haaland, litt som Ronaldo i Man Utd. Det kan bli et problem.

I Liverpool skal Nunez inn og Mane ut. Det i seg selv er en umiddelbar svekkelse, men kanskje laget tjener på å ha en litt annerledes type der fremme.
Man kan jo si det akkurat samme om Haaland og Man City. En av tingene som ofte har blitt trukket frem om dem er jo at de mangler en mer fysisk spiss i kamper der hvor de ikke klarer å score.

Jeg er forøvrig ikke uenig i at det er mulig at de vil være "svakere" i noen av kampene ettersom Haaland ikke er like god til å gjøre den jobben som Foden, B. Silva og Jesus har gjort de siste par årene, men de vil jo nå ha muligheten til å endre problemstillingene for motstandere i mye større grad enn det de har gjort tidligere.
Det kan absolutt slå begge veier, med begge to, ja. Samtidig føler jeg at Liverpool i større grad kan putte inn Nunez i det som vi allerede vet fungerer. Haaland inn i City krever at man gjør ting på en litt annen måte enn de har gjort med Jesus, Foden eller KdB i den rollen.
Nja, jeg er litt usikker på om jeg er helt enig i det. Jeg syns de fremstår som ganske like spillertyper, med et lite unntak av at Nunez er mer glad i å trekke bredt og kan spille kant.

Agüero vs Haaland er ikke verdens største switch, spesielt ikke Agüero mot slutten av karrieren. Ingen av de er/var spesielt intense i presset eller fryktelig involvert i det oppbyggende spillet. Hovedoppgaven for begge er/var å komme seg på enden av innlegg, bakromspasninger, etc. Og det fungerte jo absolutt helt greit med Agüero i City, og nå får de i stor grad en oppgradert versjon av Agüero. Jeg tror på generelt grunnlag at de vil slite med å være like gode til å spille seg frem i banen, men de er allerede så dominerende i denne fasen at det ikke nødvendigvis er et problem i spesielt mange kamper.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Folk_flesk skrev: man jun 13, 2022 1:41 pm
Mehell skrev: man jun 13, 2022 1:30 pm
Rexwiller skrev: man jun 13, 2022 12:13 pm Hvem er Nunez?
Den nye Lukaku.
Kommer sikkert til å bli en massiv hit i Liverpool, i hvert fall så lenge Klopp er manager.
Lukaku floppet jo bra i Man Utd og hittil i Chelsea. Lyktes dog i Everton og Inter. Så hvis Nunez er "den nye Lukaku" så har han vel ca. 50% sjanse på å lykkes i Liverpool.

Tror uansett Haaland vinner den duellen greit. Spesielt hvis han blir straffeskytter.
Liverpool har spillere som kan slå gode innlegg, og hodesterke Nunez kommer til å passe som hånd i hanske der. I tillegg er han hardtarbeidende og dermed også en god presspiller. Han har dog (i likhet med Lukaku) en del å hente på ballbehandling, men Klopp vet nok hvordan han skal få det beste ut av stjernesigneringen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: man jun 13, 2022 2:15 pm
Yesil skrev: man jun 13, 2022 1:51 pm
Wellé skrev: man jun 13, 2022 1:42 pm
Man kan jo si det akkurat samme om Haaland og Man City. En av tingene som ofte har blitt trukket frem om dem er jo at de mangler en mer fysisk spiss i kamper der hvor de ikke klarer å score.

Jeg er forøvrig ikke uenig i at det er mulig at de vil være "svakere" i noen av kampene ettersom Haaland ikke er like god til å gjøre den jobben som Foden, B. Silva og Jesus har gjort de siste par årene, men de vil jo nå ha muligheten til å endre problemstillingene for motstandere i mye større grad enn det de har gjort tidligere.
Det kan absolutt slå begge veier, med begge to, ja. Samtidig føler jeg at Liverpool i større grad kan putte inn Nunez i det som vi allerede vet fungerer. Haaland inn i City krever at man gjør ting på en litt annen måte enn de har gjort med Jesus, Foden eller KdB i den rollen.
Nja, jeg er litt usikker på om jeg er helt enig i det. Jeg syns de fremstår som ganske like spillertyper, med et lite unntak av at Nunez er mer glad i å trekke bredt og kan spille kant.

Agüero vs Haaland er ikke verdens største switch, spesielt ikke Agüero mot slutten av karrieren. Ingen av de er/var spesielt intense i presset eller fryktelig involvert i det oppbyggende spillet. Hovedoppgaven for begge er/var å komme seg på enden av innlegg, bakromspasninger, etc. Og det fungerte jo absolutt helt greit med Agüero i City, og nå får de i stor grad en oppgradert versjon av Agüero. Jeg tror på generelt grunnlag at de vil slite med å være like gode til å spille seg frem i banen, men de er allerede så dominerende i denne fasen at det ikke nødvendigvis er et problem i spesielt mange kamper.
Du undervurderer både Haaland og Nunez når det gjelder det oppbyggende spillet.
To grunner.
1. Den åpenbare. Dette er to spillere som i veldig stor grad kan være hele det oppbyggende spillet. Altså de får ballen, og løper. Jeg tipper både City og Liverpool kommer til å bli enda flinkere til å gå hurtig i angrep. City har i stor grad forlatt det ettersom det har blitt så gode at de ikke trenger. Mens Liverpool gjort mindre og mindre av det, mye av samme grunn. Nå får begge lag inn spillere som kan spilles på, og løpe laget i angrep.
2. Begge to er mye bedre når de spilles opp på og ballen skal videre, enn de får kred for. Men de driver ikke med dulling. Det går dritfort og det går framover. Så jada, ikke alt går hjem, men det skyldes høy risiko.
Samtidig kan jo begge klubbene det de driver med i dag, og dette er en ny streng rett og slett. Både Nunez og Haaland er gode nok til å være med på det klubbene gjør i dag, og til og med å forbedre det. Samtidig som de tilfører den ekstreme hurtige fremover-fotballen. Når det gjelder det siste her, jeg mistenker at dette passer Diaz, Salah og Jota bedre enn hva City har, om de ikke får fyr i Sterling for fullt. Kanskje.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: man jun 13, 2022 1:39 pm
DennisB skrev: man jun 13, 2022 10:50 am Ser ut som rått parti.

Haaland - Nunez (kun PL):

Mål: 26-13

Ass: 12-6

Kamper: 30-30

Kan fort bli svært jevnt i antall kamper da, der blir det full haluba, og kjempespenning helt inn. Drama!
Offensivt med tanke på stats. Haaland har vel aldri prestert 50% av scoringer noe sted? 22-7 for BVB i Bundes forrige sesong. Kan nok få noen ekstra pga Citys spillestil, men tviler på at han havner på tosifret i første sesongen.

Jeg tror også 26 mål og 30 kamper er for mye. Han skal nok fases inn i laget og spillestilen. Tipper han havner på pluss minus 20 mål og 25 kamper. 6-7 assists. Det vil i så fall være en kanon første-sesong imo.
Jeg tror bare skader kan hindre Haaland i å score rundt 25 mål i sin første sesong. Spiller han 30+ kamper, så tror jeg 25 mål passeres. Han har jo vist seg å score tett oppunder ett mål pr. spilte kamp, og selv om det høres mye ut, så scorer City mange mål, og mye kommer til å handle om Haaland.

12 assists er selvsagt i overkant optimistisk, men jeg tror han øker andelen der, med City`s skarpe frontrekke. Mellom 8 og 10 tror jeg på.
City scorer for mange mål til at Haaland, som blir deres frontrunner, i for stor grad skal stå og se på.

Nunez kan sikkert overraske, men jeg tror han får større problemer med å tilpasse seg PL, enn Haaland. Dessuten har Liverpool flere typiske målscorere enn City.
Sist redigert av DennisB den man jun 13, 2022 2:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Mehell skrev: man jun 13, 2022 1:30 pm
Rexwiller skrev: man jun 13, 2022 12:13 pm Hvem er Nunez?
Den nye Lukaku.
Kommer sikkert til å bli en massiv hit i Liverpool, i hvert fall så lenge Klopp er manager.
Lukaku? Er da stor forskjell i kroppsbygningen på Nunez og Lukaku. Jeg tror han blir en hit, og aldri igjen sammenlignes med Lukaku på noen som helst måte.

VFK1899

Legg inn av VFK1899 »

Haaland og det blir ikke en gang nært, det stinker flopp og Lukaku 2.0 over hele Nunez.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»