Newcastle og Manchester City

Svar
Number4

Re: Newcastle og Manchester City

Legg inn av Number4 »

Hutchinson og MacKenzie rararara

taknina

Legg inn av taknina »

Rensenbrink82 skrev: ons nov 09, 2022 6:46 pm
markantovertak skrev: ons nov 09, 2022 6:18 pm Det blir sikkert noen rolige dager for eierne av Castle og City under VM når alt fokuset blir rettet mot Qatar. Da er det viktig å huske at det ikke er noen forskjell på regimene som eier City og Castle, og Qatar. Det er samme møkka, så det vil være helt naturlig å poste kritiske Qatar-saker i denne tråden.
Hilsen trådstarter.
Nei, det er ifølge deg avsporinger så det må du ta i en annen tråd. Jada,du har for lengst gjort det klart hvor vanvittig selektiv du er innen dette emnet, men nå nærmer hele tråden seg til å bli en vrøvlete parodi når det ene er lov å avspore med, mens andre ting ikke er lov.
Whatever is my right as a man is also the right of others. And it become my duty to guarentee as well as possess.

Thomas Paine

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

morrisey skrev: søn nov 13, 2022 7:17 am https://www.dailymail.co.uk/sport/sport ... alies.html

Og sånn går no dagan....
De etterforskes og etterforskes. Jukset fortsetter. Men det er sikkert noen andre som har gjort noe galt også.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

morrisey skrev: tor nov 10, 2022 4:58 pm
Klaumb skrev: tor nov 10, 2022 8:50 am
Fantastisk at en gruppe tar denne kampen. Dette er skikkelig supportere som ønsker klubben det beste. Enkelt å få sympati for denne gjengen som ser klubben bli misbrukt og ødelagt slik den blir nå. og den tøffe kampen de har for å få klubben sin tilbake.
Og håper mediene fortsetter å gi den gruppa omtale hver gang de gjør det, slik at det kan vokse videre.
Ja, dette er supportere. Folk som er glad i klubben sin, folk som ikke ønsker klubbens renomme ødelagt av dårlige eiere.
Dette er også supportere som gjør at man klandrer eierne, ikke klubbens fanskare generelt. Rett og slett et sett anstendige folk.
Merket ikke noe av denne såkalte protesten i gårsdagens kamp.

Number4

Legg inn av Number4 »

En ting jeg lurer på hva kritikere angår er: hvis du har holdt med City siden 60-tallet. Forventer man at man bare kan skru av som supporter bare fordi eieren ikke passer inn? Det kan da ikke være så enkelt?

morrisey

Legg inn av morrisey »

Number4 skrev: søn nov 13, 2022 12:52 pm En ting jeg lurer på hva kritikere angår er: hvis du har holdt med City siden 60-tallet. Forventer man at man bare kan skru av som supporter bare fordi eieren ikke passer inn? Det kan da ikke være så enkelt?
Nei, det tror jeg ikke noen forventer.
Men er det ikke normalt i alle klubber, at det protesteres mot eiere man ikke ønsker?
Og ønsker man disse eierne, så er det greit for meg. Men jeg må ha retten til å mene at da er det noe med det moralske kompasset som ikke helt stemmer...

Number4

Legg inn av Number4 »

morrisey skrev: søn nov 13, 2022 1:10 pm Men er det ikke normalt i alle klubber, at det protesteres mot eiere man ikke ønsker?
Der møtte jeg meg selv i døra. 😎

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: ons nov 09, 2022 3:45 pm Snart kan vi døpe om tråden til City, Newcastle og Liverpool.
Mitt tips er at Newcstle blir farligere for Liverpools gullsjanser allerede den her sesongen og da blir vel de i Liverpoolsvingen mer opptatt av de som kler seg ut i sjeikehabitt enn de som eventuellt protesterer mot eierne igjen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Number4 skrev: søn nov 13, 2022 12:52 pm En ting jeg lurer på hva kritikere angår er: hvis du har holdt med City siden 60-tallet. Forventer man at man bare kan skru av som supporter bare fordi eieren ikke passer inn? Det kan da ikke være så enkelt?
Min helt ærlige mening er at om man har holdt med City siden 60-tallet så ville man gjort noe for å unngå eller bli kvitt disse eierne. De ødelegger klubben.

Samtidig har jeg full forståelse for at noen er så glade i klubben, men samtidig ikke har ork eller ressurser til å fighte mot eierne, og at disse følger klubben i stillhet.

Dette er forøvrig gjentatt uttallige ganger i tråden.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: søn nov 13, 2022 12:46 pm
morrisey skrev: tor nov 10, 2022 4:58 pm
Klaumb skrev: tor nov 10, 2022 8:50 am

Fantastisk at en gruppe tar denne kampen. Dette er skikkelig supportere som ønsker klubben det beste. Enkelt å få sympati for denne gjengen som ser klubben bli misbrukt og ødelagt slik den blir nå. og den tøffe kampen de har for å få klubben sin tilbake.
Og håper mediene fortsetter å gi den gruppa omtale hver gang de gjør det, slik at det kan vokse videre.
Ja, dette er supportere. Folk som er glad i klubben sin, folk som ikke ønsker klubbens renomme ødelagt av dårlige eiere.
Dette er også supportere som gjør at man klandrer eierne, ikke klubbens fanskare generelt. Rett og slett et sett anstendige folk.
Merket ikke noe av denne såkalte protesten i gårsdagens kamp.
Ditt eget engasjement mot Roman, Putin og Russland? Noen som merket noe til det?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Muligens postet tidligere, men Nick Harris med en tråd om 8xBet. City etterforskes altså for å konstruere en samarbeidspartner for å omgå FFP.


bigwin

Legg inn av bigwin »

Lew_Ashby skrev: søn nov 13, 2022 2:16 pm Muligens postet tidligere, men Nick Harris med en tråd om 8xBet. City etterforskes altså for å konstruere en samarbeidspartner for å omgå FFP.

Mye snusk med disse bettingselskapene og PL virker det som.
Manchester United har vel (hadde?) HTH som offisiell bettingpartner - kinesisk selskap (https://josimarfootball.com/the-trillio ... ling-game/) , Liverpool, Leeds , Newcastle, West Ham, med flere har de siste årene hatt flere obskure bettingselskaper som sponsorer. Der er det mye grums å finne tror jeg om noen begynner gå dette etter i sømmene.

Ellers er det jo interessant at f.eks Emirates NDB - statseide banken i Emirates er Manchester Uniteds offisielle bankpartner i midtøsten ("The deal has seen ENBD launch United-themed prepaid, debit and credit cards and offer its customers club-based rewards as well as opportunities for exclusive experiences.") - For meg er dette også sportsvasking

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

bigwin skrev: man nov 14, 2022 2:39 pm
Lew_Ashby skrev: søn nov 13, 2022 2:16 pm Muligens postet tidligere, men Nick Harris med en tråd om 8xBet. City etterforskes altså for å konstruere en samarbeidspartner for å omgå FFP.

Mye snusk med disse bettingselskapene og PL virker det som.
Manchester United har vel (hadde?) HTH som offisiell bettingpartner - kinesisk selskap (https://josimarfootball.com/the-trillio ... ling-game/) , Liverpool, Leeds , Newcastle, West Ham, med flere har de siste årene hatt flere obskure bettingselskaper som sponsorer. Der er det mye grums å finne tror jeg om noen begynner gå dette etter i sømmene.

Ellers er det jo interessant at f.eks Emirates NDB - statseide banken i Emirates er Manchester Uniteds offisielle bankpartner i midtøsten ("The deal has seen ENBD launch United-themed prepaid, debit and credit cards and offer its customers club-based rewards as well as opportunities for exclusive experiences.") - For meg er dette også sportsvasking
Men det er vel ikke eierskap?

Lezah

Legg inn av Lezah »

markantovertak skrev: man nov 14, 2022 3:29 pm

Men det er vel ikke eierskap?
Er ikke tanken at det er eierskapet som har mekket disse stråselskapene/falske bedriftene for å pøse inn penger via?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Lezah skrev: man nov 14, 2022 3:37 pm
markantovertak skrev: man nov 14, 2022 3:29 pm

Men det er vel ikke eierskap?
Er ikke tanken at det er eierskapet som har mekket disse stråselskapene/falske bedriftene for å pøse inn penger via?
Men de eier vel ikke Man Utd?

Lezah

Legg inn av Lezah »

markantovertak skrev: man nov 14, 2022 3:42 pm
Lezah skrev: man nov 14, 2022 3:37 pm
markantovertak skrev: man nov 14, 2022 3:29 pm

Men det er vel ikke eierskap?
Er ikke tanken at det er eierskapet som har mekket disse stråselskapene/falske bedriftene for å pøse inn penger via?
Men de eier vel ikke Man Utd?
Nei, jeg tenkte på det rundt City her.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

PL konkludert etter 4 års etterforskning med at City har hatt en rekke FFP-brudd i flere år. Blir interessant å se hva dette ender med.

Fremstår ganske grovt:

Kent

Legg inn av Kent »

Gjeeeesp, ender som vanlig opp med ingenting.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Men dersom det faktisk skulle vise seg å ende opp med noe så er kanskje dette løsningen på å redde fotballen, og et stort F*** U til diktoratorstatene

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

På høy tid at det kom noe fra denne etterforskningen, og dette er kanskje grunnen til at man ser Newcastle foreløpig sitter relativt stille i båten? Dette kan smelle hardt, systematisk juksing over mange år. Det er en grunn til at etterforskningen har tatt 4(!) år.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Funkhouser skrev: man feb 06, 2023 11:47 am På høy tid at det kom noe fra denne etterforskningen, og dette er kanskje grunnen til at man ser Newcastle foreløpig sitter relativt stille i båten? Dette kan smelle hardt, systematisk juksing over mange år. Det er en grunn til at etterforskningen har tatt 4(!) år.
Dette er noe helt annet enn ordinære FFP-brudd. Det er jo forsettlige brudd på diverse regnskapslovgivning, gjennom (slik jeg leser det) blant annet å betale spillere og trenere fra andre selskaper enn klubben, såkalt "under bordet".

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Odysseen skrev: man feb 06, 2023 11:50 am
Funkhouser skrev: man feb 06, 2023 11:47 am På høy tid at det kom noe fra denne etterforskningen, og dette er kanskje grunnen til at man ser Newcastle foreløpig sitter relativt stille i båten? Dette kan smelle hardt, systematisk juksing over mange år. Det er en grunn til at etterforskningen har tatt 4(!) år.
Dette er noe helt annet enn ordinære FFP-brudd. Det er jo forsettlige brudd på diverse regnskapslovgivning, gjennom (slik jeg leser det) blant annet å betale spillere og trenere fra andre selskaper enn klubben, såkalt "under bordet".
Ja, dette er veldig alvorlige anklager om - nettopp - systematisk juks, triksing med tall og annet som har vært en dårlig skjult hemmelighet i mange år nå pga. lekkasjer. De har jo ikke gjort noe særlig forsøk på å skjule det heller med oppblåste sponsoravtaler, sponsoravtaler med skallselskap, lønninger under bordet. Det blir jo komiske Ali over hele greia når denne klubben angivelig ikke har høyest lønnsbudsjett i ligaen, har høyest omsetning og var den eneste klubben som økte omsetningen under pandemien. Jeg er faktisk imponert over etterforskningen uansett utfall, det enkle her hadde vært å bare gi en bot for dårlig oppførsel og mangel på samarbeid, men den gang ei. Det blir nok en satans fight i rettssystemet, men PL skal ha for å gå all-in.

Jack

Legg inn av Jack »

Ref Mancini-saken

En lønn oppgitt i selskapet.
En annen lønn betalt gjennom et annet selskap, med tydelige links til city-eierskapet.

Der Spiegel viste vel til et lignende opplegg for Agüero. Husker også at på et tidspunkt begynte city-spillerne å akseptere nye kontrakter med lavere lønn. De var på det tidspunktet omtrent den eneste klubben i verden som klarte å overtale stjernespillerne sine til å akseptere lavere lønn.

"Fordi de er så glade i klubben og bryr seg om dens videre suksess."

Er det derfor Pep trives bedre i Manchester kontra sitt kjære Barcelona eller tradisjonsrike Bayern?
Sist redigert av Jack den man feb 06, 2023 11:57 am, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Poengtrekk denne sesongen bør være et minimum. Burde også fratas div PL-trofeer (som dessverre betyr at både Man Utd og Liverpool får noen ekstra). For min del så mener jeg at de bør sendes ned til Championship hvis dette stemmer og de vinner frem.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Wellé skrev: man feb 06, 2023 11:57 am Poengtrekk denne sesongen bør være et minimum. Burde også fratas div PL-trofeer (som dessverre betyr at både Man Utd og Liverpool får noen ekstra). For min del så mener jeg at de bør sendes ned til Championship hvis dette stemmer og de vinner frem.
Om dette stemmer, bør det være helt utvilsomt at poengtrekk denne sesongen i hvert fall bør være straffen. Om ikke de gjør det, åpner de egentlig opp for at det er fritt frem.

Hva gjelder tidligere sesonger er jeg usikker på mulighetene for straff med tilbakevirkende kraft.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Odysseen skrev: man feb 06, 2023 11:59 am
Wellé skrev: man feb 06, 2023 11:57 am Poengtrekk denne sesongen bør være et minimum. Burde også fratas div PL-trofeer (som dessverre betyr at både Man Utd og Liverpool får noen ekstra). For min del så mener jeg at de bør sendes ned til Championship hvis dette stemmer og de vinner frem.
Om dette stemmer, bør det være helt utvilsomt at poengtrekk denne sesongen i hvert fall bør være straffen. Om ikke de gjør det, åpner de egentlig opp for at det er fritt frem.

Hva gjelder tidligere sesonger er jeg usikker på mulighetene for straff med tilbakevirkende kraft.
Hvorfor skulle det være noe problem å straffe de i etterkant? Det tipper jeg er det enkleste her. Hvordan å få til en straff nå som oppveier det de har oppnådd med jukset. Det er utfordringen. I utgangspunktet er det tvangssalg a la Roman, og nedflytting i divisjonssystemet. Ikke det at jeg tror det blir fasiten her, men det City vi ser i dag er bygd på mange års økonomisk juks. Hvordan rette opp det uten særdeles tunge straffer?

Wellé

Legg inn av Wellé »

markantovertak skrev: man feb 06, 2023 12:07 pm
Odysseen skrev: man feb 06, 2023 11:59 am
Wellé skrev: man feb 06, 2023 11:57 am Poengtrekk denne sesongen bør være et minimum. Burde også fratas div PL-trofeer (som dessverre betyr at både Man Utd og Liverpool får noen ekstra). For min del så mener jeg at de bør sendes ned til Championship hvis dette stemmer og de vinner frem.
Om dette stemmer, bør det være helt utvilsomt at poengtrekk denne sesongen i hvert fall bør være straffen. Om ikke de gjør det, åpner de egentlig opp for at det er fritt frem.

Hva gjelder tidligere sesonger er jeg usikker på mulighetene for straff med tilbakevirkende kraft.
Hvorfor skulle det være noe problem å straffe de i etterkant? Det tipper jeg er det enkleste her. Hvordan å få til en straff nå som oppveier det de har oppnådd med jukset. Det er utfordringen. I utgangspunktet er det tvangssalg a la Roman, og nedflytting i divisjonssystemet. Ikke det at jeg tror det blir fasiten her, men det City vi ser i dag er bygd på mange års økonomisk juks. Hvordan rette opp det uten særdeles tunge straffer?
Der hvor jeg misforsto i mitt innlegg var i perioden etterforskingen gikk på. Jeg trodde det var de siste 4 sesongene, som ville gitt dere to ligagull og Man Utd et (tatt fra hukommelsen). Hvis det er fra 2009-2018 så får vel dere et (2013/2014), mens Chelsea og Man Utd hanker inn enda flere.

Det må vel en ny etterforskning for perioden 2018-2022 vil jeg tro for at man skal kunne frata dem titler i denne perioden, selvom man selvfølgelig kan argumentere for at suksessen i denne perioden er bygget på suksessen fra perioden hvor de er tatt for å jukse.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Få inn Chelsea i dette rotet også. Så får plutselig Spurs et ligatrofe i posten fra 2018 :D

Syns godgutten Harry fortjener det

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: man feb 06, 2023 12:16 pm
markantovertak skrev: man feb 06, 2023 12:07 pm
Odysseen skrev: man feb 06, 2023 11:59 am

Om dette stemmer, bør det være helt utvilsomt at poengtrekk denne sesongen i hvert fall bør være straffen. Om ikke de gjør det, åpner de egentlig opp for at det er fritt frem.

Hva gjelder tidligere sesonger er jeg usikker på mulighetene for straff med tilbakevirkende kraft.
Hvorfor skulle det være noe problem å straffe de i etterkant? Det tipper jeg er det enkleste her. Hvordan å få til en straff nå som oppveier det de har oppnådd med jukset. Det er utfordringen. I utgangspunktet er det tvangssalg a la Roman, og nedflytting i divisjonssystemet. Ikke det at jeg tror det blir fasiten her, men det City vi ser i dag er bygd på mange års økonomisk juks. Hvordan rette opp det uten særdeles tunge straffer?
Der hvor jeg misforsto i mitt innlegg var i perioden etterforskingen gikk på. Jeg trodde det var de siste 4 sesongene, som ville gitt dere to ligagull og Man Utd et (tatt fra hukommelsen). Hvis det er fra 2009-2018 så får vel dere et (2013/2014), mens Chelsea og Man Utd hanker inn enda flere.

Det må vel en ny etterforskning for perioden 2018-2022 vil jeg tro for at man skal kunne frata dem titler i denne perioden, selvom man selvfølgelig kan argumentere for at suksessen i denne perioden er bygget på suksessen fra perioden hvor de er tatt for å jukse.
Det finnes link i tråde her allerede men vi prøver igjen. Dette er tiltalepunkter helt fram til i dag.

5. In respect of the period from December 2018 to date, the Premier League Rules applicable in the relevant Seasons requiring a member club to cooperate with, and assist, the Premier League in its investigations, including by providing documents and information to the Premier League in the utmost good faith, namely:
(a) for Season 2018/19, Premier League Rules B.16, B.19, W.1, W.2, W.12 and W.13;
(b) for Season 2019/20, Premier League Rules B.16, B.19, W.1, W.2, W.12 and W.13;
(c) for Season 2020/21, Premier League Rules B.16, B.19, W.1, W.2, W.12 and W.13;
(d) for Season 2021/22, Premier League Rules B.15, B.18, W.1, W.2, W.15 and W.16; and
(e) for Season 2022/23, Premier League Rules B.15, B.18, W.1, W.2, W.15 and W.16.

https://www.premierleague.com/news/3045970

MentalM

Legg inn av MentalM »

Stor utfordring er om man flytter City ned en divisjon eller fler.

Skal man da kalle det "big 5" og "other 15" eller skal noen rykke opp i City sin plass?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»