Newcastle og Manchester City

Svar
markantovertak

Re: Newcastle og Manchester City

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: tor jun 16, 2022 11:11 pm
markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:04 pm

Jeg er ikke så grunn at det eneste som engasjerer meg er det jeg skriver om på et forum på nett.

Vi fikk svar på spørsmålet altså.
Da er vi like også der, men spørsmålet står uansett. Og du gjør lite annet enn å vri deg unna slik jeg ser det.
Vi tar alle mange bevisste og ubevisste valg hver eneste dag. Det å skape en større bevisshet rundt vår egen personlighet og våre valg i livet kan vel ikke være galt? Men jeg har samtidig full forståelse for at du ikke ønsker å ta en selvransakelse pga en diskusjon på FD, og at du ikke ønsker å dele svarene du får hvis du tar en.
Hehe, det siste jeg ønsker er å fremstå som taknina.

Mehell

Legg inn av Mehell »

markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:04 pm

Ellers så ser man jo slike innlegg, og holdninger med jevne mellomrom også andre steder. Det handler da stort sett om whataboutisme, og som unnskyldning for å ikke engasjere seg. «Hvorfor skal jeg bry meg om dette når…».
Særdeles lite sjarmerende.
Jeg erkjenner at jeg vet svært lite om folk, selv folk jeg tror jeg kjenner godt. Hvilke evner eller hvilken kapasitet de har for å bidra for andre er ikke noe jeg har noe med. Alle har rett til å være seg sjøl nærmest
Om man vil bidra for å på en eller annen måte gjøre verden til et bedre sted og kanskje engasjere seg for homofiles rettigheter i Saudi-Arabia, så er det i mitt hodet jævla ufint å spørre om hvorfor de ikke engasjerer seg for lesbiskes rettigheter i Polen i stedet.
Så har du supporterne av City, Newcastle og PSG, hvorfor skal de plages til å ta standpunkt?
Jo fordi de ved støtte å disse klubbene bevisst eller aller helst ubevisst støtter eierne av klubbene. Altså det som kalles sportsvasking. Da er det meget viktig at de blir kjent med hva regimene står for, så kan de ta kvalitative, gode og bevisste valg. Det må da være mye bedre?
Qui tacet consentire videtur. Juridisk er dette selvfølgelig en påstand med sterke reservasjoner, men i denne sammenhengen er det en påstand med sannhet. For å rette opp i en urettferdighet så trengs det ofte oppmerksomhet rundt det.
Og hvorfor mener du da at homofiles rettigheter i Saudi-Arabia er mer betydningsfullt enn lesbiskes rettigheter i Polen? (som var ditt tenkte eksempel)

Det siste du skriver vil jeg si meg delvis enig i. Hvis noen supportere av disse klubbene ikke vet om eierne eller deres verdier så fortjener de absolutt å høre sannheten. Men hvilke valg har supportere av disse klubbene når de har hørt sannheten, og gjerne satt seg inn i dette? Må de forlate klubbene for å beholde sin gode moral, må de daglig gå ut og fordømme dem, eller finnes det en alternativ mulighet hvor de kan leve sitt daglige liv og fortsatt elske klubben i sitt hjerte uten å føle at de støtter regimet som eier den?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: tor jun 16, 2022 11:44 pm
markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:04 pm

Ellers så ser man jo slike innlegg, og holdninger med jevne mellomrom også andre steder. Det handler da stort sett om whataboutisme, og som unnskyldning for å ikke engasjere seg. «Hvorfor skal jeg bry meg om dette når…».
Særdeles lite sjarmerende.
Jeg erkjenner at jeg vet svært lite om folk, selv folk jeg tror jeg kjenner godt. Hvilke evner eller hvilken kapasitet de har for å bidra for andre er ikke noe jeg har noe med. Alle har rett til å være seg sjøl nærmest
Om man vil bidra for å på en eller annen måte gjøre verden til et bedre sted og kanskje engasjere seg for homofiles rettigheter i Saudi-Arabia, så er det i mitt hodet jævla ufint å spørre om hvorfor de ikke engasjerer seg for lesbiskes rettigheter i Polen i stedet.
Så har du supporterne av City, Newcastle og PSG, hvorfor skal de plages til å ta standpunkt?
Jo fordi de ved støtte å disse klubbene bevisst eller aller helst ubevisst støtter eierne av klubbene. Altså det som kalles sportsvasking. Da er det meget viktig at de blir kjent med hva regimene står for, så kan de ta kvalitative, gode og bevisste valg. Det må da være mye bedre?
Qui tacet consentire videtur. Juridisk er dette selvfølgelig en påstand med sterke reservasjoner, men i denne sammenhengen er det en påstand med sannhet. For å rette opp i en urettferdighet så trengs det ofte oppmerksomhet rundt det.
Og hvorfor mener du da at homofiles rettigheter i Saudi-Arabia er mer betydningsfullt enn lesbiskes rettigheter i Polen? (som var ditt tenkte eksempel)

Det siste du skriver vil jeg si meg delvis enig i. Hvis noen supportere av disse klubbene ikke vet om eierne eller deres verdier så fortjener de absolutt å høre sannheten. Men hvilke valg har supportere av disse klubbene når de har hørt sannheten, og gjerne satt seg inn i dette? Må de forlate klubbene for å beholde sin gode moral, må de daglig gå ut og fordømme dem, eller finnes det en alternativ mulighet hvor de kan leve sitt daglige liv og fortsatt elske klubben i sitt hjerte uten å føle at de støtter regimet som eier den?
Men det er ingen urett å gjøre noe «godt» bare fordi man kunne gjort noe bedre eller like bra. Det er heller ikke en stilltiende aksept av noe fordi man engasjerer seg i noe annet.
Et tenkt eksempel er et tenkt eksempel. Du kan bytte rundt om du vil.

Hva supporterne av disse klubbene skal gjøre når de er opplest? Jeg tipper at for mange sier det seg sjøl, de vil ha nye eiere.

Mehell

Legg inn av Mehell »

markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:56 pm
Men det er ingen urett å gjøre noe «godt» bare fordi man kunne gjort noe bedre eller like bra. Det er heller ikke en stilltiende aksept av noe fordi man engasjerer seg i noe annet.
Et tenkt eksempel er et tenkt eksempel. Du kan bytte rundt om du vil.

Hva supporterne av disse klubbene skal gjøre når de er opplest? Jeg tipper at for mange sier det seg sjøl, de vil ha nye eiere.
Er det ikke en stilltiende aksept av noe med mindre man engasjerer seg i det?
Her inne er det i hvert fall mange som angriper supportere av Man.City (og tildels Newcastle) fordi de ikke daglig orker å skrive negativt om sine eiere. Og du skrev vel også tidligere at de støtter dette regimet bevisst eller ubevisst kun gjennom å holde med klubben.
Hvis du prøver å huske tilbake til tiden på VGd så var det flere av de som er her nå som skrev nøyaktig hva de mener om disse regimene, og deres meninger var så vidt jeg husker ikke annerledes enn våre. Jeg klandrer dem ikke for å nå ikke orke å ta den diskusjonen daglig lenger. I hvert fall ikke når det hele starter med at de gang etter gang blir angrepet for noe som de ikke skal stå til ansvar for, selv om de helt sikkert fordømmer det.

Det tenkte eksempelet fungerte som fjell på en solfyllt sommerdag, så det passet bra til gjenbruk.

Det å ønske nye eiere er en ting, men nøyaktig hva må en supporter av Man.City, Newcastle og PSG gjøre i det daglige for å kunne si at h*n fortsatt kan ha moral og integritet? Jeg snakker ikke om hva h*n ønsker og mener, men kan man utvise kjærlighet til en slik klubb, juble over resultater og pokaler selv om eierne fortjener å brenne i helvete til evig tid?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: fre jun 17, 2022 12:19 am
markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:56 pm
Men det er ingen urett å gjøre noe «godt» bare fordi man kunne gjort noe bedre eller like bra. Det er heller ikke en stilltiende aksept av noe fordi man engasjerer seg i noe annet.
Et tenkt eksempel er et tenkt eksempel. Du kan bytte rundt om du vil.

Hva supporterne av disse klubbene skal gjøre når de er opplest? Jeg tipper at for mange sier det seg sjøl, de vil ha nye eiere.
Er det ikke en stilltiende aksept av noe med mindre man engasjerer seg i det?
Her inne er det i hvert fall mange som angriper supportere av Man.City (og tildels Newcastle) fordi de ikke daglig orker å skrive negativt om sine eiere. Og du skrev vel også tidligere at de støtter dette regimet bevisst eller ubevisst kun gjennom å holde med klubben.

Hvis du prøver å huske tilbake til tiden på VGd så var det flere av de som er her nå som skrev nøyaktig hva de mener om disse regimene, og deres meninger var så vidt jeg husker ikke annerledes enn våre. Jeg klandrer dem ikke for å nå ikke orke å ta den diskusjonen daglig lenger. I hvert fall ikke når det hele starter med at de gang etter gang blir angrepet for noe som de ikke skal stå til ansvar for, selv om de helt sikkert fordømmer det.

Det tenkte eksempelet fungerte som fjell på en solfyllt sommerdag, så det passet bra til gjenbruk.

Det å ønske nye eiere er en ting, men nøyaktig hva må en supporter av Man.City, Newcastle og PSG gjøre i det daglige for å kunne si at h*n fortsatt kan ha moral og integritet? Jeg snakker ikke om hva h*n ønsker og mener, men kan man utvise kjærlighet til en slik klubb, juble over resultater og pokaler selv om eierne fortjener å brenne i helvete til evig tid?
Nei, det er ikke stilltiende aksept å ikke engasjere seg i noe. Det er heller ingen som angriper City-supporterne for å ikke daglig skrive negativt om eierne. Dette er bare en tøysete stråmann.
De som ikke sier noe eller ikke gjør noe ut av seg gjør jo ikke noe galt. De fungerer heller ikke som sportsvaskere for regimet.

Men dette var tynn suppe. Jeg gir meg der.

Mehell

Legg inn av Mehell »

markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:04 pm
Så har du supporterne av City, Newcastle og PSG, hvorfor skal de plages til å ta standpunkt?
Jo fordi de ved støtte å disse klubbene bevisst eller aller helst ubevisst støtter eierne av klubbene.Altså det som kalles sportsvasking. Da er det meget viktig at de blir kjent med hva regimene står for, så kan de ta kvalitative, gode og bevisste valg. Det må da være mye bedre?
God natt sjef. Vi treffes sikkert igjen her på FD ved en senere anledning.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: fre jun 17, 2022 12:38 am
markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:04 pm
Så har du supporterne av City, Newcastle og PSG, hvorfor skal de plages til å ta standpunkt?
Jo fordi de ved støtte å disse klubbene bevisst eller aller helst ubevisst støtter eierne av klubbene.Altså det som kalles sportsvasking. Da er det meget viktig at de blir kjent med hva regimene står for, så kan de ta kvalitative, gode og bevisste valg. Det må da være mye bedre?
God natt sjef. Vi treffes sikkert igjen her på FD ved en senere anledning.
Nettopp støtter man klubbene gjør man noe aktivt. Da er man ikke stilltiende.

taknina

Legg inn av taknina »

markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:26 pm
Mehell skrev: tor jun 16, 2022 11:11 pm
markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:04 pm

Jeg er ikke så grunn at det eneste som engasjerer meg er det jeg skriver om på et forum på nett.

Vi fikk svar på spørsmålet altså.
Da er vi like også der, men spørsmålet står uansett. Og du gjør lite annet enn å vri deg unna slik jeg ser det.
Vi tar alle mange bevisste og ubevisste valg hver eneste dag. Det å skape en større bevisshet rundt vår egen personlighet og våre valg i livet kan vel ikke være galt? Men jeg har samtidig full forståelse for at du ikke ønsker å ta en selvransakelse pga en diskusjon på FD, og at du ikke ønsker å dele svarene du får hvis du tar en.
Hehe, det siste jeg ønsker er å fremstå som taknina.
Alle er ikke fødd med samme intelektuelle ressurser. Og takk fan for det.

At Søppeltømmerne møter på jobb hver dag eller klosettvaskere på sykehjem og sykehus eksempelvis er langt viktigere enn at sånne som jeg og mine familiemedlemmer som har lang skolegang for å bekle sine jobber møter hver dag.

Når en skjønner dette så har en faktisk kommet ett godt stykke på veg i samfunnsmessig lærdom.

Om en da faktisk har intelektuell kapasitet og den rette humble personligheten til å faktisk ta det innover seg.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Justice 97 skrev: fre jun 17, 2022 4:13 pm NRK med sak. Det går an å protestere mot bandittene og vinne fram. Her et eksempel til etterfølgelse:


Men ikke alle tar imot nye eiere. Nylig kom det frem av CFG ville kjøpe NAC Breda, et lag i Nederland. I mars møtte en gruppe NAC-fans opp utenfor Citys stadion med et banner som sa: «Hold dere utenfor vårt territorium. NAC er ikke en City Group-historie».

– Dette kan bli den mørkeste dagen i NACs historie, skrev fangruppen Breda Loco’s.De sa at de ikke ville bli et leketøy for en sjeik.– Dette går mot alt det vi står for og vil skade klubbens identitet. Fansen drev også kampanjer på sosiale medier. Og ved denne anledningen fikk de det som de ville. Klubbens aksjonærer sa til slutt nei til oppkjøpet.

Bilde
Ikke helt ukjent og er ikke sjokkert, men omfanget av det hele, de forskjellige motivene for å gå inn i klubbene på eiersiden og alle konsekvensene er grunn til bekymring og verre enda.
Slenger på en hilsen til UEFA, FIFA, div forbund&regjeringer og "takker" for deres bidrag til utviklingen....!

Tar informasjonen til ettertanke!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: fre jun 17, 2022 3:29 pm
markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:26 pm
Mehell skrev: tor jun 16, 2022 11:11 pm

Da er vi like også der, men spørsmålet står uansett. Og du gjør lite annet enn å vri deg unna slik jeg ser det.
Vi tar alle mange bevisste og ubevisste valg hver eneste dag. Det å skape en større bevisshet rundt vår egen personlighet og våre valg i livet kan vel ikke være galt? Men jeg har samtidig full forståelse for at du ikke ønsker å ta en selvransakelse pga en diskusjon på FD, og at du ikke ønsker å dele svarene du får hvis du tar en.
Hehe, det siste jeg ønsker er å fremstå som taknina.
Alle er ikke fødd med samme intelektuelle ressurser. Og takk fan for det.

At Søppeltømmerne møter på jobb hver dag eller klosettvaskere på sykehjem og sykehus eksempelvis er langt viktigere enn at sånne som jeg og mine familiemedlemmer som har lang skolegang for å bekle sine jobber møter hver dag.

Når en skjønner dette så har en faktisk kommet ett godt stykke på veg i samfunnsmessig lærdom.

Om en da faktisk har intelektuell kapasitet og den rette humble personligheten til å faktisk ta det innover seg.
Intellektuell.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 5:51 pm
taknina skrev: fre jun 17, 2022 3:29 pm
markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:26 pm

Hehe, det siste jeg ønsker er å fremstå som taknina.
Alle er ikke fødd med samme intelektuelle ressurser. Og takk fan for det.

At Søppeltømmerne møter på jobb hver dag eller klosettvaskere på sykehjem og sykehus eksempelvis er langt viktigere enn at sånne som jeg og mine familiemedlemmer som har lang skolegang for å bekle sine jobber møter hver dag.

Når en skjønner dette så har en faktisk kommet ett godt stykke på veg i samfunnsmessig lærdom.

Om en da faktisk har intelektuell kapasitet og den rette humble personligheten til å faktisk ta det innover seg.
Intellektuell.
Du har stavekontroll skjønner jeg, men oppfattet kanskje ikke selve poenget i innlegget...?! ;)

Mehell

Legg inn av Mehell »

InsVerderben skrev: fre jun 17, 2022 6:03 pm
markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 5:51 pm
taknina skrev: fre jun 17, 2022 3:29 pm

Alle er ikke fødd med samme intelektuelle ressurser. Og takk fan for det.

At Søppeltømmerne møter på jobb hver dag eller klosettvaskere på sykehjem og sykehus eksempelvis er langt viktigere enn at sånne som jeg og mine familiemedlemmer som har lang skolegang for å bekle sine jobber møter hver dag.

Når en skjønner dette så har en faktisk kommet ett godt stykke på veg i samfunnsmessig lærdom.

Om en da faktisk har intelektuell kapasitet og den rette humble personligheten til å faktisk ta det innover seg.
Intellektuell.
Du har stavekontroll skjønner jeg, men oppfattet kanskje ikke selve poenget i innlegget...?! ;)
Tar du bort hjulmutterne på en bil så vil den ikke være kjørbar, uansett hvor imponerende motor du har.

Er jeg inne på noe?
Prøvde å svare litt på Taknina-vis, selv om jeg selvfølgelig har mye å lære før jeg kommer dit.

Og bare for ordens skyld, så ingen misforstår: Jeg liker Taknina. Faktisk så digger jeg fyren, selv om jeg ikke alltid klarer å følge ham i alt han skriver.

Mehell

Legg inn av Mehell »

markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 1:15 am
Mehell skrev: fre jun 17, 2022 12:38 am
markantovertak skrev: tor jun 16, 2022 11:04 pm
Så har du supporterne av City, Newcastle og PSG, hvorfor skal de plages til å ta standpunkt?
Jo fordi de ved støtte å disse klubbene bevisst eller aller helst ubevisst støtter eierne av klubbene.Altså det som kalles sportsvasking. Da er det meget viktig at de blir kjent med hva regimene står for, så kan de ta kvalitative, gode og bevisste valg. Det må da være mye bedre?
God natt sjef. Vi treffes sikkert igjen her på FD ved en senere anledning.
Nettopp støtter man klubbene gjør man noe aktivt. Da er man ikke stilltiende.
Usikker på om du prøver å gjemme deg bak en teknikalitet her, eller om du seriøst mener at det er en stor forskjell på å støtte eller holde med en klubb. Men du virker å være en oppegående og ærlig person så jeg bør vel tolke det i beste mening.

Vi er uansett enige i det store bildet, så kan vi heller diskutere detaljene igjen ved en senere anledning.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

InsVerderben skrev: fre jun 17, 2022 6:03 pm
markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 5:51 pm
taknina skrev: fre jun 17, 2022 3:29 pm

Alle er ikke fødd med samme intelektuelle ressurser. Og takk fan for det.

At Søppeltømmerne møter på jobb hver dag eller klosettvaskere på sykehjem og sykehus eksempelvis er langt viktigere enn at sånne som jeg og mine familiemedlemmer som har lang skolegang for å bekle sine jobber møter hver dag.

Når en skjønner dette så har en faktisk kommet ett godt stykke på veg i samfunnsmessig lærdom.

Om en da faktisk har intelektuell kapasitet og den rette humble personligheten til å faktisk ta det innover seg.
Intellektuell.
Du har stavekontroll skjønner jeg, men oppfattet kanskje ikke selve poenget i innlegget...?! ;)
Nei, er for dum.

taknina

Legg inn av taknina »

InsVerderben skrev: fre jun 17, 2022 6:03 pm
markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 5:51 pm
taknina skrev: fre jun 17, 2022 3:29 pm

Alle er ikke fødd med samme intelektuelle ressurser. Og takk fan for det.

At Søppeltømmerne møter på jobb hver dag eller klosettvaskere på sykehjem og sykehus eksempelvis er langt viktigere enn at sånne som jeg og mine familiemedlemmer som har lang skolegang for å bekle sine jobber møter hver dag.

Når en skjønner dette så har en faktisk kommet ett godt stykke på veg i samfunnsmessig lærdom.

Om en da faktisk har intelektuell kapasitet og den rette humble personligheten til å faktisk ta det innover seg.
Intellektuell.
Du har stavekontroll skjønner jeg, men oppfattet kanskje ikke selve poenget i innlegget...?! ;)
Problemet mitt er vel at jeg aldri er her inne på telefon med stavekontroll. Kun på min Asus bærbare :-)

På andre medier som facebook spessielt så er det hovedsaklig telefon. Mest pga at jeg omtrent aldri oppholder med innomhus om det er vær til å oppholde seg ute iallefall 8 mnd i året. Utenom soving og annet småtteri som å skrive her :-)

Senest igår var jeg på en lengre sykkeltur til fiskeværet Bud å kom hjem med omtrent ti kilo tyngre påkledning enn da jeg reiste pga regnvær.

Og at mobilen fortsatt virker er jo det største underet da jeg både tok bilder og skrev på sosiale media, la ut bilder med tekst med tørking av både mobilskjerm og briller hele tida omtrent .-).

taknina

Legg inn av taknina »

Forøvrig så får jeg flashback til denne sangen hver gang jeg leser i denne tråden av en eller annen merkelig grunn.


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 6:22 pm
InsVerderben skrev: fre jun 17, 2022 6:03 pm
markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 5:51 pm

Intellektuell.
Du har stavekontroll skjønner jeg, men oppfattet kanskje ikke selve poenget i innlegget...?! ;)
Nei, er for dum.
Beklager, formulerte meg dårlig, smått nedlatende og det går på meg!
Er i grunn bare interessert i å høre din oppriktige mening og bryr meg lite om rettskrivning...!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

InsVerderben skrev: fre jun 17, 2022 7:01 pm
markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 6:22 pm
InsVerderben skrev: fre jun 17, 2022 6:03 pm

Du har stavekontroll skjønner jeg, men oppfattet kanskje ikke selve poenget i innlegget...?! ;)
Nei, er for dum.
Beklager, formulerte meg dårlig, smått nedlatende og det går på meg!
Er i grunn bare interessert i å høre din oppriktige mening og bryr meg lite om rettskrivning...!
Min oppriktige mening rundt røret til Taknina? Så dum er jeg ikke…

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Haaland for 120mill£, Cucurella for 50mill£ og Phillips for 60mill£.

For en vits av en liga.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Knaxern skrev: fre jun 17, 2022 8:54 pm Haaland for 120mill£, Cucurella for 50mill£ og Phillips for 60mill£.

For en vits av en liga.
Finner på selv nå.Kunne blitt Vg-journalist du.Knaxern og Welhaven. Guds egne gravere!!

Yesil

Legg inn av Yesil »

Ryktes at Zinchenko ønsker seg bort. Har han innsett galskapen?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Yesil skrev: lør jun 18, 2022 6:43 pm Ryktes at Zinchenko ønsker seg bort. Har han innsett galskapen?
Det er vel det årlige kjøpet av venstreback som plager ham.

taknina

Legg inn av taknina »

markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 8:18 pm
InsVerderben skrev: fre jun 17, 2022 7:01 pm
markantovertak skrev: fre jun 17, 2022 6:22 pm
Nei, er for dum.
Beklager, formulerte meg dårlig, smått nedlatende og det går på meg!
Er i grunn bare interessert i å høre din oppriktige mening og bryr meg lite om rettskrivning...!
Min oppriktige mening rundt røret til Taknina? Så dum er jeg ikke…
Ho er for ljos til det.

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tir jun 14, 2022 5:31 pm
taknina skrev: tir jun 14, 2022 5:26 pm
markantovertak skrev: tir jun 14, 2022 5:05 pm
Hvorfor har du fått for deg at jeg ikke ønsker en bred sanering her? Den kommer automatisk om disse regimene kastes ut av fotballen. Det vil koste hele fotballen enormt med penger. Men jippi!

Forresten. Dødsstraff for 14-åringer?
Jeg innbiller meg at du er så samfunnsbevisst at du vet at makt korrumperer og grå til nesten svarte soner florerer i enhver organisasjon av noen størrelse.

Og her snakker en om kjempestore organisasjoner innen idretten som strekker sine fangarmer rundt hele verden.

Alle ønsker en bit av kaka og da finnes det bare en vei. Å gjøre kaka større. Det er det realistiske verdensbilde.

Så kan en gjerne være idealist å stå på barrierene om en bedre renere mer rettferdig verden, men der makt og pengene rår som i fotballlag og organisasjoner generelt så sager de neppe av grena de sitter på.

De kan sikkert rive opp å kaste de verste ugresset men det vil garantert komme tilbake å vokse opp igjen etter ei stund om en ikke snur om på hele jordstykket. Legger plast under først og bruker rikelig med ugressmiddel i jorda før såing.

Men mennesker med maktDNA er ikke skapt slik at de vil redusere sine egne muligheter til makt og penger.
Ok, dødsstraff for 14-åringer? Hva synes du om det og de regimene som bedriver slikt? Hadde du ville jobbet for et slikt regime?

Dødsstraff for 14-åringer har veldig lite med Newcastle/City, fotballsupportere eller fotballklubber å gjøre. Å insinuere at dette ikke hadde skjedd hvis de ikke fikk innpass i fotballen blir såpass søkt at jeg tar det mest som trolling. Og sannsynligvis trolling fra noen som plutselig har engasjert seg i dette fordi disse klubbene er konkurrenter av en klubb man heier på...

Champis

Legg inn av Champis »

fazz skrev: ons jun 15, 2022 9:46 am
stikkpillen skrev: tir jun 14, 2022 5:12 pm Blir verden bedre av slike tråder dom dette?
At Man City truer Liverpool og Man U er nok det som teller for flertallet her inne. En haug med hyklere, for en gjeng.
Truer med tortur, steining og hodekapping? Når det gjelder det fotballmessige så er det vel ingen nevneverdig trussel. Manchester City og Newcastle er som alle andre slike leketøy fra rikinger, til slutt blir dem kjedelige og glemt, og uten en skikkelig grunnmur så forsvinner plastikksuporterne og klubbene visner hen. Da finner "supporterne" sin neste "favorittklubb" for å få sine 5 minutter i sola hver helg, uten å bruke spesielt mye hjerneaktivitet på hva som faktisk foregår i klubben.

Nå har vel United langt flere plastikksupportere enn City.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Champis skrev: tir jun 21, 2022 3:58 am
fazz skrev: ons jun 15, 2022 9:46 am
stikkpillen skrev: tir jun 14, 2022 5:12 pm Blir verden bedre av slike tråder dom dette?
At Man City truer Liverpool og Man U er nok det som teller for flertallet her inne. En haug med hyklere, for en gjeng.
Truer med tortur, steining og hodekapping? Når det gjelder det fotballmessige så er det vel ingen nevneverdig trussel. Manchester City og Newcastle er som alle andre slike leketøy fra rikinger, til slutt blir dem kjedelige og glemt, og uten en skikkelig grunnmur så forsvinner plastikksuporterne og klubbene visner hen. Da finner "supporterne" sin neste "favorittklubb" for å få sine 5 minutter i sola hver helg, uten å bruke spesielt mye hjerneaktivitet på hva som faktisk foregår i klubben.

Nå har vel United langt flere plastikksupportere enn City.
Hva er en plastikksupporter?

edit: Ikke det at jeg nødvendigvis er uenig. Finnes sikkert mange som har blitt supportere av både United og andre lag fordi de har vunnet trofeer og slike ting, hvis det er det du sikter til. Og United får helt sikkert også supportere fordi de er en stor klubb som får mye oppmerksomhet generelt sett. Men definisjonen på en plastikksupporter er jeg spent på, og hvis det er slik jeg tenker så burde vel de vært borte fra klubben for mange år siden nå....
Sist redigert av Mehell den tir jun 21, 2022 4:13 am, redigert 1 gang totalt.

Champis

Legg inn av Champis »

oddvar_kjempebra skrev: ons jun 15, 2022 12:50 pm
MentalM skrev: ons jun 15, 2022 12:46 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons jun 15, 2022 12:38 pm Jeg vet hvordan jeg ville reagert. Og jeg vet hvordan samtlige av de LFC-fans jeg kjenner ville ha reagert.

Og jo, vi vet mye om hvordan Pep har reagert. Han har reagert med grådighet.

Vi vet også at Man U-fans vet å reagerer negativt på sine eiere. Både nå og på 90-tallet hvor Rupert Murdock prøvde å kjøpe klubben. Så hvorfor gjør ikke Man C-fans det? Fordi de er grådige. Grådige på suksess. Og ikke bryr seg om at det er blodpenger og økonomisk doping.

Forøvrig er det veldig feigt å pratet om at "vi vet ikke om andre ville vært like umoralske som oss".
Nei, du vet ikke hvordan du ville reagert. Du vet hvordan du TROR du ville reagert.

Helt enig med deg i at Pep har vært grådig, han lukker øynene for ting han vet foregår og det er ekkelt å se på. Du dro opp at Klopp ville reagert annerledes, men det vet vi faktisk ikke. Jeg håper han hadde gjort det, applauderer en hver spiller og trener som sier ifra.

Du kan kalle det feigt, jeg sier det er to forskjellige diskusjoner. En er teoretisk om hvordan Klopp ville reagert, en er de faktisk realitetene om de horrible eierne til City og Newcastle mtp menneskerettigheter (+ økonomisk juks for City sine).
Nei, jeg vet hvordan jeg ville ha reagert. Jeg har nemlig vært i mange situasjoner i livet hvor jeg har måtte velge mellom grådighet eller fornuft. For meg er dette en no-brainer. Jeg ville aldri ha akseptert eiere av den typen.

Når det gjelder Klopp så er det selvfølgelig bare noe jeg tror. Men alt av det han har gjort og sagt opp til nå tilsier at han ikke ville ha akseptert noe slikt. Ikke bare fordi det er det moralske riktige, men også fordi det er det smarte valget på sikt. Og smart er han.

Så hvis din klubb hadde fått slike eiere, så vet du at du hadde reagert? Med hva? å "kreve" at klubben skulle ta avstand fra eierne her inne på FD? Det er lett å si at "jeg ville aldri akseptert det", akkurat som om det hadde hatt noe særlig betydning, hvis du fortsatt hadde vært supporter av klubben. Det er uansett noe som ikke får noe konsekvens, for en klubb ville uansett ikke tatt avstand fra eierne sine. Skulle du hatt noe troverdighet på at dette betyr mer enn fotballen og klubben for deg, så måtte du trukket supporten din til klubben, og droppet og fulgt klubben noe videre. Og hadde du gjort det, så ville det sagt en del om hvor lite klubben egentlig betyr for deg, sammenlignet med en del supportere som har brent for klubben sin over lengre tid - og sannsynligvis lenge, lenge før disse eierne kom inn.

Hvor mange supportere snur seg vekk fra klubben sin med "feil", men rike eiere inn portene? Det nytter ikke å sammenligne dette med klubber hvor man har vært motstander av eierne pga. helt andre ting - eiere som heller ikke har tilført klubben noe mer kraft til å gjøre det sportslig bra.

Champis

Legg inn av Champis »

Ohlaien skrev: ons jun 15, 2022 11:04 pm Tenk at fasit er at Liverpool er den store, stygge ulven i en tråd som i utgangspunktet handler om Newcastle og Manchester City.

Tenk at fasit er at det KUN er Newcastle og City man kan diskutere når det gjelder dette teamet! Alle andre klubber/spillere/managere/eiere/sponsorer/supportere er plettfrie...--

Champis

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: ons jun 15, 2022 11:15 pm Ingen fan av generalisering, men når man leser i tråder som dette så forstår man jo hvorfor disse folkene lykkes med sportsvaskingen. Fansen av disse klubbene gir 100% faen, så lenge det bringer med seg skryterettigheter på skole og jobb etter kampene. Ikke bare gir de faen, de forsvarer det med nebb og klør. Nøyaktig de nyttige idiotene disse regimene så for seg. Sannsynligvis enda nyttigere enn det også.

Forsvaret er altså ting som "hvordan kan vi vite at du hadde vært bedre om det var din klubb" og "dere vendte jo ikke klubben ryggen når dere spilte 2 kamper i disse landene for et par år siden". Det er altså så pinlig at jeg gremmes. Da prøver man kun å finne en eller annen desperat grunn for å flytte fokus.

Men det beviser jo igjen at man har en lang vei å gå. Den eldre garde er nok fortapt, de har drømt om suksess for dette laget så lenge at de gir faen i hvordan det skjer. Det er den oppvoksende generasjonen som er håpet. Det er nettopp derfor det er så viktig at dette tas opp så ofte som mulig av så mange som mulig. Kanskje forbundet våkner der også, selv om fansen nok sannsynligvis vil protestere ganske heftig dersom noen begynner å tulle med eierskapet....

Helt enig, denne tråden viser hvorfor sportsvasking kan foregå uten problemer. Supportere av alle andre lag enn City og Newcastle tror faktisk at alt er fint og flott utenom disse to klubbenes eiere, og at det som evt. er av sportsvasking ellers ikke trengs å diskuteres. Ikke rart sportsvasking fungerer når det er såpass hjernedødt blant supportermassene.
Sist redigert av Champis den tir jun 21, 2022 4:50 am, redigert 1 gang totalt.

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: ons jun 15, 2022 11:38 pm
Mehell skrev: ons jun 15, 2022 11:22 pm Ikke bare gir de faen, de forsvarer det med nebb og klør.
Jeg har faktisk ikke sett en eneste person som har forsvart eierne til Man.City og Newcastle her inne. Kan du vise til eksempler?
All whataboutismen er naturligvis forsvar av eierne!
[/quote]


Ok??

Å tillegge andre meninger er jo selvsagt en fin debatteknikk...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»