Newcastle og Manchester City

Svar
markantovertak

Re: Newcastle og Manchester City

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: man jun 27, 2022 12:13 pm
Klaumb skrev: man jun 27, 2022 10:27 am
Ministeren skrev: man jun 27, 2022 10:05 am Har vi egentlig et eksempel på en spiller som har takket nei til City (eller Newcastle), grunnet eierne? Dersom ikke, så er det jo forbanna trist.
Dette blir nok umulig å vite, da dette er agentmat og avklares så tidlig at det aldri ville nådd mediene. Kanskje det kommer noen sånne historier i etterkant når spillere slipper selvbiografier, men inntil da vil sånn informasjon ikke komme ut da en forhandling ville blitt stoppet i god tid før en spiller tar et valg mellom klubb A og klubb B.
Og disse spillerne sine rådgivere/agenter er også for smarte til å komme med sånt uansett i fare for å brenne noen broer. Så de ville jo ikke vært tjent med å si utad at de ikke vil ha noe med eierskapet å gjøre.

Men hadde vært nydelig om Zinchenko faktisk forlot Man City og kunne komme med noe i etterkant. Han har jo virkelig kjent på hvordan Yemen opplever eierne til City igjennom sine egne følelser rundt krigen i Ukraina og Russland sin rolle der. Han burde i alle fall ha perspektivet til å kunne si noe i ettertid. Og i alle fall fordi Abu Dhabi støtter Russland i denne krigen. men det er vel heller tvilsomt om han gjør det. Skulle i alle fall likt å se journalister stille han noen spørsmål rundt dette hvis vi kommer dit. Nå når han er i klubben er det jo dessverre utenkelig.
Forsåvidt et valid point, men man kan vel også snu på det?

Det norske landslaget har markert seg sterkt mot forholdene i Qatar, og fått positiv oppmerksomhet for det. Kunne ikke Haaland fått en massiv standing ved å velge bort City, og nettopp vise til eierskapet?

Jeg tenker at de broene som da hadde blitt brent til PSG og City, ville vært uproblematisk sett hen til øvrige toppklubber som han kunne velger og vraket mellom, og attpåtil den PR-messige verdien endel selskaper antakelig ville sett i hans klare standpunkt.

Det ovennevnte er sikkert naivt tenkt av meg, men det er trist at man ikke har store profiler - også spillere som ikke er i nærheten av City - som sier fra. Når samtlige går ned på et kne for å ta oppgjør med rasismen i USA (jada, jeg vet. Men det er en importert handling fra over there), så er det nesten absurd at ikke noen protesterer mot Midtøstens galskap.
Dette vil jeg tro er noe agenter allerede driver og funderer på. Det er bare å holde oppmerksomheten rundt dette oppe, og så får vi den første spilleren som går ut med et slikt statement. Samtidig har whataboutismen til City-folket en sannhet i seg. Det er ikke bare lett å velge seg en klubb helt uten arabisk innslag. Det var jo litt summing etter at Newcastle fikk nye eiere at det var PL-klubber som ville sette seg på bakbeina om det kom bud på spillere derfra. Uten at den effekten kanskje slo veldig inn til syvende og sist?

MentalM

Legg inn av MentalM »

markantovertak skrev: man jun 27, 2022 12:43 pm Dette vil jeg tro er noe agenter allerede driver og funderer på. Det er bare å holde oppmerksomheten rundt dette oppe, og så får vi den første spilleren som går ut med et slikt statement. Samtidig har whataboutismen til City-folket en sannhet i seg. Det er ikke bare lett å velge seg en klubb helt uten arabisk innslag. Det var jo litt summing etter at Newcastle fikk nye eiere at det var PL-klubber som ville sette seg på bakbeina om det kom bud på spillere derfra. Uten at den effekten kanskje slo veldig inn til syvende og sist?
Dessverre :( Skuffet over egen klubb som var første PL lag som gjorde deal med Newcastle, lånte (og nå solgte) Targett dit (regner ikke med Wood fra Burnley siden det var utkjøpsklausul). Penga rår, spesielt for klubber som enten har større finansielle utfordringer eller må etterleve FFP.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Eierne av City og Newcastle driver vel ikke med slikt?


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Se der ja. Nye muligheter til å flytte litt penger fra en bankkonto til en annen uten at noen kan ta de på det.

Skal det jukses skal det gjøres skikkelig. Det skal dem ha.

https://www.mancity.com/news/club/manch ... p-63776883

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Og Newcastle har fått oppskriften. Samme her.

https://www.nufc.co.uk/news/latest-news ... e-partner/

Dette blir gøy dere!

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

markantovertak skrev: man jun 27, 2022 10:27 pm Se der ja. Nye muligheter til å flytte litt penger fra en bankkonto til en annen uten at noen kan ta de på det.

Skal det jukses skal det gjøres skikkelig. Det skal dem ha.

https://www.mancity.com/news/club/manch ... p-63776883
Et hotell som eies av Abu Dhabi, altså av sjeikene som også eier City, sponser altså City i det jeg antar er tidenes mest lukrative avtale for en "Official Luxury Hotel Partner". Hvis de først skal gjøre det så åpenlyst kunne de like gjerne gjort det helt åpenbart. F.eks. at sjeikens private Ferrari blir "Official Luxury Car Partner" i en milliardavtale som innebærer at KDB drar til Abu Dhabi for å lære sjeikens sønner å trikse.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

bigwin skrev: man jun 27, 2022 10:39 am Dersom eierne hadde vært noen andre i disse to klubbene, men de hadde fortsatt brukt like mye penger og oppnådd suksess, hadde det vært greit?
Altså er det eierne, eller mest det at de bruker mye penger som er rotårsaken her?

Finnes flust av eksempler på oppblåste sponsoravtaler, og reklamer for firmaer som ikke eksisterer annet enn at de har en hjemmeside som peker til en annen side f.eks.
Tror det er tilnærmet umulig å få klarhet i alle avtaler og pengeoverføringer som foregår, spesielt i PL, også i andre klubber enn Newcastle og City.
Rotårsaken til et par stykker her inne er at enkelte lag konkurrer med laget de heier på.

Det hadde ikke vært greit, man finner alltid en grunn etc. Husker når Roman først kom til Chelsea så var det jævlig til mas om kjøpeklubb, kjøper seg til suksess osv. Når andre lag begynte å bruke en del penger så ble fokuset rettet vekk fra kjøpeklubb til røttene og hvordan han hadde skaffet rikdommen sin på. Så kom sportsvasking, selvom Roman ikke sportsvasker en dritt utenom ræven sin. Det samme gjelder egentlig City, var jævlig mye mas når de brukte mye penger tidlig under sjeikene, da gnålet man om kjøpelag, nå har det gått over til sportsvasking.

Jeg har ingen problemer at man diskuterer de eierne og det er et viktig tema og ta opp. Problemet jeg har er at enkelte tar det opp kun basert på at det går utover fotballaget de heier på. Det er så opplagt at det er basert på fotball og at City og snart Newcastle vinner trofeer de skulle ønske klubben sin gjorde. Enkelte nevner kun Newcastle, City, PSG og tidligere Chelsea når man har flere eiere som bør taes med, men de taes ikke med fordi de ikke konkurrer mot spesielt L....... ergo de blir mindre viktig. Marka pushet noe jævlig på Chelsea og Roman, men holdt godt kjeft om Monaco, Usmanov og andre russiske eiere, det samme gjør han nå, snakker om Newcastle og City, men nevner ikke Sheffield og andre lag med skitne eiere. I tillegg til mange av de kinesiske eierne som både er tvilsomme og har litt av vært på CVen sin.

Problemet er ikke supporterne, og ting er ikke svart hvit som enkelte her inne vil ha det til. Enkelte meninger her er så syke som om at du ikke slutter å heie på City så støtter du at 14 åringer blir hengt osv. Problemet er at at PL og generelt idretten som har sluppet inn mange av disse folkene. At de har solgt både ligaen, eventer og stevner for penger. Problemet er at tidligere var Russland viktig handelspartner for UK, nå er Saudi utrolig viktig ergo ønskes de velkommen inn. Problemet er faen ikke en jævla City-supporter i Norge. Syns også det er interresant at noen her inne mener at det absolutt er innenfor å motta sponsorpenger av de folkene og det er greit, så lenge de ikke eier klubben. Ja gi oss 200m pund i året for at det står Emirates, Gazprom, Saudi Telecom, Qatar-Airlines på drakten eller i stadionnavnet, men om en samme eier skal dekke 200m pund minus i regnskapet så er det noe helt annet.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

MentalM skrev: man jun 27, 2022 11:16 am
bigwin skrev: man jun 27, 2022 10:39 am Dersom eierne hadde vært noen andre i disse to klubbene, men de hadde fortsatt brukt like mye penger og oppnådd suksess, hadde det vært greit?
Altså er det eierne, eller mest det at de bruker mye penger som er rotårsaken her?

Finnes flust av eksempler på oppblåste sponsoravtaler, og reklamer for firmaer som ikke eksisterer annet enn at de har en hjemmeside som peker til en annen side f.eks.
Tror det er tilnærmet umulig å få klarhet i alle avtaler og pengeoverføringer som foregår, spesielt i PL, også i andre klubber enn Newcastle og City.
At suksessen til City er en faktor til hvorfor en del av fansen her inne reagerer voldsomt er i mine øyne opplagt. Ellers ville det vært like mye rundt f.eks eieren til Sheffield United, Abdullah bin Musaid Al Saud da de var i PL. Nå er jo også Maxim Denim tilbake i PL (Bournemouth) og han er jo også en mystisk person ifra Russland som har pengene sine fra petroleumsindustrien.
Amen, det er her jeg har problemer med spesielt personer som Marka. Det er så patetisk at han klarer å vinkle et så viktig samfunnsproblem men hovedfokus på at ting går utover Liverpool. At det egentlig kun handler om Liverpool hos han.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Noon, et monsterselskap fra Midt-Østen som er en konkurrent av Amazon, blir ny draktsponsor for Newcastle. PIF er tungt inne på investorsiden i selskapet, og Noon er selvsagt allerede i samarbeid med araberlag nr 1 i PL, Man City, og araberlaget PSG.

Det er lov med slike dealer mellom relaterte selskaper såfremt de er gjort etter markedsverdi. Det åpner imidlerid for litt dodgy arrangementer mtp bla FFP.


Champis

Legg inn av Champis »

morrisey skrev: søn jun 26, 2022 10:34 pm Jeg bare noterer meg at det som er terror i Norge er offisiell politikk i visse land.
Jeg noterer meg også at det som er ille, det er å påpeke det.
På mange måter en ganske skremmende observasjon.

Gleder meg til du klarer å finne den personen som mener at man ikke kan påpeke det! Gleder meg veldig!

Champis

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: man jun 27, 2022 6:50 am
Rensenbrink82 skrev: man jun 27, 2022 6:22 am
markantovertak skrev: søn jun 26, 2022 10:17 pm
Suksessen har ingenting med eierne å gjøre? Det har alt med eierne å gjøre.
Jeg jubla like mye «when we were shit» og vant sjeldnere. Hvem som eier klubben endrer ikke på det. Jeg sitter ikke og tenker på eiere og klubbdrift hver eneste gang vi scorer/vinner, og dersom det er greia for deg foreslår jeg at du finner deg noe annet å drive med for det kan ikke være særlig givende.
Tro meg, den dagen min klubbs sportslige suksess kommer som en direkte konsekvens av at noen av verdens verste mennesker vil drive sportsvasking, så kommer jeg til å tenke på eierskapet hver eneste gang man scorer et mål. Og da kommer jeg til å finne meg noe annet å drive med.

Og det er helt fair å mene, selv om jeg langt fra tror på deg. Faktum er at det finnes millioner av suppoertere av diverse fotballklubber, og de har vært det gjennom mange år, uansett eierskap. De legger selvsagt ikke bort klubben i sitt hjerte fordi det kommer inn noen eiere de ikke liker. Og sånn ville det hvert med alle fotballklubber i hele verden, selv om de kunne vært noen enkeltindivider som ikke hadde brutt med klubben.

Det er selvsagt også helt fair av andre supportere å dra fram eierskapet i andre klubber så mye de selv vil, selv om det nok blir ganske langtekkelig etter hvert både for klubbens supportere og for dem som drar opp dette hele tiden. Endringene må uansett skje på et annet plan enn blant supporterne.

Champis

Legg inn av Champis »

KTBFFH skrev: man jun 27, 2022 11:45 pm
bigwin skrev: man jun 27, 2022 10:39 am Dersom eierne hadde vært noen andre i disse to klubbene, men de hadde fortsatt brukt like mye penger og oppnådd suksess, hadde det vært greit?
Altså er det eierne, eller mest det at de bruker mye penger som er rotårsaken her?

Finnes flust av eksempler på oppblåste sponsoravtaler, og reklamer for firmaer som ikke eksisterer annet enn at de har en hjemmeside som peker til en annen side f.eks.
Tror det er tilnærmet umulig å få klarhet i alle avtaler og pengeoverføringer som foregår, spesielt i PL, også i andre klubber enn Newcastle og City.
Rotårsaken til et par stykker her inne er at enkelte lag konkurrer med laget de heier på.

Det hadde ikke vært greit, man finner alltid en grunn etc. Husker når Roman først kom til Chelsea så var det jævlig til mas om kjøpeklubb, kjøper seg til suksess osv. Når andre lag begynte å bruke en del penger så ble fokuset rettet vekk fra kjøpeklubb til røttene og hvordan han hadde skaffet rikdommen sin på. Så kom sportsvasking, selvom Roman ikke sportsvasker en dritt utenom ræven sin. Det samme gjelder egentlig City, var jævlig mye mas når de brukte mye penger tidlig under sjeikene, da gnålet man om kjøpelag, nå har det gått over til sportsvasking.

Jeg har ingen problemer at man diskuterer de eierne og det er et viktig tema og ta opp. Problemet jeg har er at enkelte tar det opp kun basert på at det går utover fotballaget de heier på. Det er så opplagt at det er basert på fotball og at City og snart Newcastle vinner trofeer de skulle ønske klubben sin gjorde. Enkelte nevner kun Newcastle, City, PSG og tidligere Chelsea når man har flere eiere som bør taes med, men de taes ikke med fordi de ikke konkurrer mot spesielt L....... ergo de blir mindre viktig. Marka pushet noe jævlig på Chelsea og Roman, men holdt godt kjeft om Monaco, Usmanov og andre russiske eiere, det samme gjør han nå, snakker om Newcastle og City, men nevner ikke Sheffield og andre lag med skitne eiere. I tillegg til mange av de kinesiske eierne som både er tvilsomme og har litt av vært på CVen sin.

Problemet er ikke supporterne, og ting er ikke svart hvit som enkelte her inne vil ha det til. Enkelte meninger her er så syke som om at du ikke slutter å heie på City så støtter du at 14 åringer blir hengt osv. Problemet er at at PL og generelt idretten som har sluppet inn mange av disse folkene. At de har solgt både ligaen, eventer og stevner for penger. Problemet er at tidligere var Russland viktig handelspartner for UK, nå er Saudi utrolig viktig ergo ønskes de velkommen inn. Problemet er faen ikke en jævla City-supporter i Norge. Syns også det er interresant at noen her inne mener at det absolutt er innenfor å motta sponsorpenger av de folkene og det er greit, så lenge de ikke eier klubben. Ja gi oss 200m pund i året for at det står Emirates, Gazprom, Saudi Telecom, Qatar-Airlines på drakten eller i stadionnavnet, men om en samme eier skal dekke 200m pund minus i regnskapet så er det noe helt annet.

Nå blir du bare beskyldt for whataboutisme. Det er KUN City og Newcastle det handler om.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 12:19 am
Yesil skrev: man jun 27, 2022 6:50 am
Rensenbrink82 skrev: man jun 27, 2022 6:22 am

Jeg jubla like mye «when we were shit» og vant sjeldnere. Hvem som eier klubben endrer ikke på det. Jeg sitter ikke og tenker på eiere og klubbdrift hver eneste gang vi scorer/vinner, og dersom det er greia for deg foreslår jeg at du finner deg noe annet å drive med for det kan ikke være særlig givende.
Tro meg, den dagen min klubbs sportslige suksess kommer som en direkte konsekvens av at noen av verdens verste mennesker vil drive sportsvasking, så kommer jeg til å tenke på eierskapet hver eneste gang man scorer et mål. Og da kommer jeg til å finne meg noe annet å drive med.

Og det er helt fair å mene, selv om jeg langt fra tror på deg. Faktum er at det finnes millioner av suppoertere av diverse fotballklubber, og de har vært det gjennom mange år, uansett eierskap. De legger selvsagt ikke bort klubben i sitt hjerte fordi det kommer inn noen eiere de ikke liker. Og sånn ville det hvert med alle fotballklubber i hele verden, selv om de kunne vært noen enkeltindivider som ikke hadde brutt med klubben.

Det er selvsagt også helt fair av andre supportere å dra fram eierskapet i andre klubber så mye de selv vil, selv om det nok blir ganske langtekkelig etter hvert både for klubbens supportere og for dem som drar opp dette hele tiden. Endringene må uansett skje på et annet plan enn blant supporterne.
Vi har nylig sett eksempler på at fansen har stor makt. Dersom fansen setter foten ned og sier klart og tydelig i fra om at visse mennesker ikke er ønsket, så er det ikke lengre attraktivt for disse menneskene å eie disse klubbene.

At fansen ikke har ansvar er bare noe man forteller seg selv for å rettferdiggjøre manglende moral, etikk og ryggrad.

Og hva du tror jeg ville gjort er 100% uvesentlig. Jeg ville aldri akseptert et slikt eierskap og jeg ville aldri støttet en klubb som ble brukt på denne måten av slike mennesker.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 12:28 am
KTBFFH skrev: man jun 27, 2022 11:45 pm
bigwin skrev: man jun 27, 2022 10:39 am Dersom eierne hadde vært noen andre i disse to klubbene, men de hadde fortsatt brukt like mye penger og oppnådd suksess, hadde det vært greit?
Altså er det eierne, eller mest det at de bruker mye penger som er rotårsaken her?

Finnes flust av eksempler på oppblåste sponsoravtaler, og reklamer for firmaer som ikke eksisterer annet enn at de har en hjemmeside som peker til en annen side f.eks.
Tror det er tilnærmet umulig å få klarhet i alle avtaler og pengeoverføringer som foregår, spesielt i PL, også i andre klubber enn Newcastle og City.
Rotårsaken til et par stykker her inne er at enkelte lag konkurrer med laget de heier på.

Det hadde ikke vært greit, man finner alltid en grunn etc. Husker når Roman først kom til Chelsea så var det jævlig til mas om kjøpeklubb, kjøper seg til suksess osv. Når andre lag begynte å bruke en del penger så ble fokuset rettet vekk fra kjøpeklubb til røttene og hvordan han hadde skaffet rikdommen sin på. Så kom sportsvasking, selvom Roman ikke sportsvasker en dritt utenom ræven sin. Det samme gjelder egentlig City, var jævlig mye mas når de brukte mye penger tidlig under sjeikene, da gnålet man om kjøpelag, nå har det gått over til sportsvasking.

Jeg har ingen problemer at man diskuterer de eierne og det er et viktig tema og ta opp. Problemet jeg har er at enkelte tar det opp kun basert på at det går utover fotballaget de heier på. Det er så opplagt at det er basert på fotball og at City og snart Newcastle vinner trofeer de skulle ønske klubben sin gjorde. Enkelte nevner kun Newcastle, City, PSG og tidligere Chelsea når man har flere eiere som bør taes med, men de taes ikke med fordi de ikke konkurrer mot spesielt L....... ergo de blir mindre viktig. Marka pushet noe jævlig på Chelsea og Roman, men holdt godt kjeft om Monaco, Usmanov og andre russiske eiere, det samme gjør han nå, snakker om Newcastle og City, men nevner ikke Sheffield og andre lag med skitne eiere. I tillegg til mange av de kinesiske eierne som både er tvilsomme og har litt av vært på CVen sin.

Problemet er ikke supporterne, og ting er ikke svart hvit som enkelte her inne vil ha det til. Enkelte meninger her er så syke som om at du ikke slutter å heie på City så støtter du at 14 åringer blir hengt osv. Problemet er at at PL og generelt idretten som har sluppet inn mange av disse folkene. At de har solgt både ligaen, eventer og stevner for penger. Problemet er at tidligere var Russland viktig handelspartner for UK, nå er Saudi utrolig viktig ergo ønskes de velkommen inn. Problemet er faen ikke en jævla City-supporter i Norge. Syns også det er interresant at noen her inne mener at det absolutt er innenfor å motta sponsorpenger av de folkene og det er greit, så lenge de ikke eier klubben. Ja gi oss 200m pund i året for at det står Emirates, Gazprom, Saudi Telecom, Qatar-Airlines på drakten eller i stadionnavnet, men om en samme eier skal dekke 200m pund minus i regnskapet så er det noe helt annet.

Nå blir du bare beskyldt for whataboutisme. Det er KUN City og Newcastle det handler om.
Enkleste argumentet når folk ikke er enig med dem, det er enten det eller at man støtter dødsstraff på en 14 åring. Men men

Champis

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: tir jun 28, 2022 12:29 am
Champis skrev: tir jun 28, 2022 12:19 am
Yesil skrev: man jun 27, 2022 6:50 am
Tro meg, den dagen min klubbs sportslige suksess kommer som en direkte konsekvens av at noen av verdens verste mennesker vil drive sportsvasking, så kommer jeg til å tenke på eierskapet hver eneste gang man scorer et mål. Og da kommer jeg til å finne meg noe annet å drive med.

Og det er helt fair å mene, selv om jeg langt fra tror på deg. Faktum er at det finnes millioner av suppoertere av diverse fotballklubber, og de har vært det gjennom mange år, uansett eierskap. De legger selvsagt ikke bort klubben i sitt hjerte fordi det kommer inn noen eiere de ikke liker. Og sånn ville det hvert med alle fotballklubber i hele verden, selv om de kunne vært noen enkeltindivider som ikke hadde brutt med klubben.

Det er selvsagt også helt fair av andre supportere å dra fram eierskapet i andre klubber så mye de selv vil, selv om det nok blir ganske langtekkelig etter hvert både for klubbens supportere og for dem som drar opp dette hele tiden. Endringene må uansett skje på et annet plan enn blant supporterne.
Vi har nylig sett eksempler på at fansen har stor makt. Dersom fansen setter foten ned og sier klart og tydelig i fra om at visse mennesker ikke er ønsket, så er det ikke lengre attraktivt for disse menneskene å eie disse klubbene.

At fansen ikke har ansvar er bare noe man forteller seg selv for å rettferdiggjøre manglende moral, etikk og ryggrad.

Og hva du tror jeg ville gjort er 100% uvesentlig. Jeg ville aldri akseptert et slikt eierskap og jeg ville aldri støttet en klubb som ble brukt på denne måten av slike mennesker.

Jepp, på samme måte som det blir helt uvesentlig hva DU SIER om hva du ville gjort. Faktum er uansett at det er maks noen få individer med enorm klubbfølelse, som hadde snudd klubben rygger pga. eiere de ikke liker. Klubben er større enn som så, og man vet at eierskap er midlertidig.

Fansen må gjerne føle ansvar, men man får ikke gjort noe med sportsvasking i idretten før idrettens organer gjør noe med disse tingene via regelverkene sine.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 2:01 am
Yesil skrev: tir jun 28, 2022 12:29 am
Champis skrev: tir jun 28, 2022 12:19 am


Og det er helt fair å mene, selv om jeg langt fra tror på deg. Faktum er at det finnes millioner av suppoertere av diverse fotballklubber, og de har vært det gjennom mange år, uansett eierskap. De legger selvsagt ikke bort klubben i sitt hjerte fordi det kommer inn noen eiere de ikke liker. Og sånn ville det hvert med alle fotballklubber i hele verden, selv om de kunne vært noen enkeltindivider som ikke hadde brutt med klubben.

Det er selvsagt også helt fair av andre supportere å dra fram eierskapet i andre klubber så mye de selv vil, selv om det nok blir ganske langtekkelig etter hvert både for klubbens supportere og for dem som drar opp dette hele tiden. Endringene må uansett skje på et annet plan enn blant supporterne.
Vi har nylig sett eksempler på at fansen har stor makt. Dersom fansen setter foten ned og sier klart og tydelig i fra om at visse mennesker ikke er ønsket, så er det ikke lengre attraktivt for disse menneskene å eie disse klubbene.

At fansen ikke har ansvar er bare noe man forteller seg selv for å rettferdiggjøre manglende moral, etikk og ryggrad.

Og hva du tror jeg ville gjort er 100% uvesentlig. Jeg ville aldri akseptert et slikt eierskap og jeg ville aldri støttet en klubb som ble brukt på denne måten av slike mennesker.

Jepp, på samme måte som det blir helt uvesentlig hva DU SIER om hva du ville gjort. Faktum er uansett at det er maks noen få individer med enorm klubbfølelse, som hadde snudd klubben rygger pga. eiere de ikke liker. Klubben er større enn som så, og man vet at eierskap er midlertidig.

Fansen må gjerne føle ansvar, men man får ikke gjort noe med sportsvasking i idretten før idrettens organer gjør noe med disse tingene via regelverkene sine.
Selvfølgelig er det ikke uvesentlig for diskusjonen hva man selv ville gjort.
Disse eierne er mennesker som daglig overgår Pride-terroristen. Hvordan kan du påstå at "klubben er større enn som så"? Ingen klubb er i nærheten av så viktig for folk at man må støtte den, når det samtidig betyr at man støttere slike eieres sportsvaskingsprosjekt. Ikke i nærheten.

Selvfølgelig får man gjort noe. Det er ikke lenge siden en klubbs supportere gjorde nettopp dette. Fansen protesterte høylytt og slapp unna klørne til disse jævlene. Supporterne har makt. Mye makt. Og bør bruke den, i alle fall om det stemmer at "klubben er større enn som så". Da bør man gjøre ALT man kan for å slippe unna slike eierskap.

At det også, parallelt, er andre ting som må gjøres er selvfølgelig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KTBFFH skrev: man jun 27, 2022 11:45 pm
bigwin skrev: man jun 27, 2022 10:39 am Dersom eierne hadde vært noen andre i disse to klubbene, men de hadde fortsatt brukt like mye penger og oppnådd suksess, hadde det vært greit?
Altså er det eierne, eller mest det at de bruker mye penger som er rotårsaken her?

Finnes flust av eksempler på oppblåste sponsoravtaler, og reklamer for firmaer som ikke eksisterer annet enn at de har en hjemmeside som peker til en annen side f.eks.
Tror det er tilnærmet umulig å få klarhet i alle avtaler og pengeoverføringer som foregår, spesielt i PL, også i andre klubber enn Newcastle og City.
Rotårsaken til et par stykker her inne er at enkelte lag konkurrer med laget de heier på.

Det hadde ikke vært greit, man finner alltid en grunn etc. Husker når Roman først kom til Chelsea så var det jævlig til mas om kjøpeklubb, kjøper seg til suksess osv. Når andre lag begynte å bruke en del penger så ble fokuset rettet vekk fra kjøpeklubb til røttene og hvordan han hadde skaffet rikdommen sin på. Så kom sportsvasking, selvom Roman ikke sportsvasker en dritt utenom ræven sin. Det samme gjelder egentlig City, var jævlig mye mas når de brukte mye penger tidlig under sjeikene, da gnålet man om kjøpelag, nå har det gått over til sportsvasking.

Jeg har ingen problemer at man diskuterer de eierne og det er et viktig tema og ta opp. Problemet jeg har er at enkelte tar det opp kun basert på at det går utover fotballaget de heier på. Det er så opplagt at det er basert på fotball og at City og snart Newcastle vinner trofeer de skulle ønske klubben sin gjorde. Enkelte nevner kun Newcastle, City, PSG og tidligere Chelsea når man har flere eiere som bør taes med, men de taes ikke med fordi de ikke konkurrer mot spesielt L....... ergo de blir mindre viktig. Marka pushet noe jævlig på Chelsea og Roman, men holdt godt kjeft om Monaco, Usmanov og andre russiske eiere, det samme gjør han nå, snakker om Newcastle og City, men nevner ikke Sheffield og andre lag med skitne eiere. I tillegg til mange av de kinesiske eierne som både er tvilsomme og har litt av vært på CVen sin.

Problemet er ikke supporterne, og ting er ikke svart hvit som enkelte her inne vil ha det til. Enkelte meninger her er så syke som om at du ikke slutter å heie på City så støtter du at 14 åringer blir hengt osv. Problemet er at at PL og generelt idretten som har sluppet inn mange av disse folkene. At de har solgt både ligaen, eventer og stevner for penger. Problemet er at tidligere var Russland viktig handelspartner for UK, nå er Saudi utrolig viktig ergo ønskes de velkommen inn. Problemet er faen ikke en jævla City-supporter i Norge. Syns også det er interresant at noen her inne mener at det absolutt er innenfor å motta sponsorpenger av de folkene og det er greit, så lenge de ikke eier klubben. Ja gi oss 200m pund i året for at det står Emirates, Gazprom, Saudi Telecom, Qatar-Airlines på drakten eller i stadionnavnet, men om en samme eier skal dekke 200m pund minus i regnskapet så er det noe helt annet.
Vi er på et debattforum for fotball. Det vi diskuterer her er naturligvis relatert til fotball. Selvfølgelig er det slik at det at City jukser for å vinne et større problem for fans av klubber som ville ha vunnet om dette ikke hadde blitt gjort, enn for fans som føler seg mindre berørt. Jeg har aldri vært noe annet enn glassklar på dette.

Det som synes umulig å forstå for noen er sammenhengen mellom menneskesyn og hvordan man driver regimet de leder, og fotballen.
Det er der sportsvaskingen kommer inn.
Abu Dhabi er ikke fans av City. De har ikke noe indre ønske om å vinne PL, og gni det inn til Liverpoolsupporterne. De gjør det fordi de vil kunne fortsette å håndtere mennesker de ikke liker på en jævli måte. Det er sportsvasking. Selvfølgelig er det ingen som mener at fans av city støtter at 14-åringer blir hengt. Det er bare en elendig stråmann. Men fans av City gir Abu Dhabi legitimitet, og det er akkurat det Abu Dhabi ønsker å oppnå med sportvaskingen sin. Det er derfor de eier Manchester City.
Planen deres var å få slike som deg til å ta fighten for seg på debattforum verden over, på twitter og andre sosiale medier. I mens kan de fortsette å regjere med dødsstraff for 14-åringer, med dødsstraff for homofile, med å grovt utnytte fremmedarbeidere, med å støtte Russland og huse oligarker, med å krige i Yemen...

Det. Er. Derfor. De. Eier. Manchester. City. Det er ikke for å vinne pokaler.

Dette gjelder naturligvis eierne av Newcastle og PSG også. Og Sheffield United, problemet der er at det er fryktelig dårlig til å sportsvaske.

Så må jeg si at det er fascinerende å lese at liverpoolsupporternes moral skal trekkes i tvil her. Det er nesten surrealistisk. Vi engasjerer oss i menneskerettigheter, dødsstraff for barn, juks i fotballen kun fordi det går utover Liverpool.

Nei, det er ikke slik det er. Alle oppegående nordmenn er opptatt av menneskerettigheter. Alle nordmenn synes dødsstraff for barn hører middelalderen til, og knapt det. Svært svært få nordmenn synes det er riktig med dødsstraff for homofile. Og svært svært få nordmenn synes det er greit å jukse seg til seier i idrett.

Det er utgangspunktet her. Jeg går utfra at du tikker alle boksene over?

Det som da er utfordringen er ikke at Liverpoolsupporterne plutselig engasjerer seg. Det gjør vi alle i større og mindre grad hele tiden. Utfordringen er at City (PSG, Newcastle, Sheffield Utd osv)-supporterne plutselig ikke er så nøye på det akkurat i fotballsammenheng. Fordi de vinner.

Det er det vi må snu. Målet kan ikke være å kneble de som ytrer seg fordi de ikke nevner ALLE som kan knyttes til sportsvasking hver gang de skriver eller sier noe. Målet må være å vekke de som har i ryggmargen at menneskerettigheter er viktig, men som slipper opp litt når det gjelder eierne av fotballklubben de følger. Fordi det gir suksess å jukse litt, og da kan man la seg sportsvaske til å overse noen brudd på menneskerettighetene.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

markantovertak skrev: tir jun 28, 2022 9:02 am Vi er på et debattforum for fotball. Det vi diskuterer her er naturligvis relatert til fotball. Selvfølgelig er det slik at det at City jukser for å vinne et større problem for fans av klubber som ville ha vunnet om dette ikke hadde blitt gjort, enn for fans som føler seg mindre berørt. Jeg har aldri vært noe annet enn glassklar på dette.
Klipper ut dette av ditt gode innlegg. Dette er vel 100% åpenbart? Er det slik at noen virkelig tror man forsøker å skjule dette faktum?

Entreprenør Flink Flinkesen AS gjør det svært godt i byggebransjen. De har noen solide konkurrenter som tidvis stikker av med arbeid, men det er en fair konkurranse. Plutselig kommer 2-3 nye aktører på markedet, og Flink Flinkesen AS må se seg slått i de fleste anbudskonkurranser. De nye firmaene opererer helt enkelt med helt andre marginer.

Ved nærmere ettersyn viser det seg at årsaken til at disse firmaene kan gi slike anbud, skyldes regelrett slavearbeid og skattesnusk, i tillegg til at man har svindlet til seg offentlige stønadsmidler. Dette sjokkerer selvfølgelig Flink Flinkesen AS, og man rapporterer til myndighetene - både fordi man selv taper (egeninteresse), men også av hensyn til de stakkars slavearbeiderne og bransjen som sådan (samfunnsinteresse).

Myndighetene gir sånn halvveis flatt faen, og kjeltringfirmaene fortsetter ufortrødent med sin geskjeft. De bygger mange boligblokker, og beboerne står på barrikadene for å forsvare utbyggerfirmaene. De er godt fornøyd med sin nye kåk, og dessuten har man muligheten til å få en billig hytte ved sjøen dersom utbyggerne får fortsette.

«Flink Flinkesen AS bryr seg bare fordi de taper penger!!!! Vi er sikre på at de går med klær fra H&M, og som kjent har de barnearbeidere i Kina!!!»

I mellomtiden dør slavearbeiderne og statskassen tømmes..

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 12:00 am Noon, et monsterselskap fra Midt-Østen som er en konkurrent av Amazon, blir ny draktsponsor for Newcastle. PIF er tungt inne på investorsiden i selskapet, og Noon er selvsagt allerede i samarbeid med araberlag nr 1 i PL, Man City, og araberlaget PSG.

Det er lov med slike dealer mellom relaterte selskaper såfremt de er gjort etter markedsverdi. Det åpner imidlerid for litt dodgy arrangementer mtp bla FFP.
Og City er så heldig at Emirates Palace, som eies av staten Abu Dhabi, ønsker å inngå samarbeid med klubben. Utrolig imponerende å hente inn denne sponsoren.


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 12:45 pm
Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 12:00 am Noon, et monsterselskap fra Midt-Østen som er en konkurrent av Amazon, blir ny draktsponsor for Newcastle. PIF er tungt inne på investorsiden i selskapet, og Noon er selvsagt allerede i samarbeid med araberlag nr 1 i PL, Man City, og araberlaget PSG.

Det er lov med slike dealer mellom relaterte selskaper såfremt de er gjort etter markedsverdi. Det åpner imidlerid for litt dodgy arrangementer mtp bla FFP.
Og City er så heldig at Emirates Palace, som eies av staten Abu Dhabi, ønsker å inngå samarbeid med klubben. Utrolig imponerende å hente inn denne sponsoren.

Jeg tror noen må be Lew om å fjerne ignoreringen av meg. Ser ut som om han kopierer mine innlegg.

Champis

Legg inn av Champis »

Yesil skrev: tir jun 28, 2022 8:07 am
Champis skrev: tir jun 28, 2022 2:01 am
Yesil skrev: tir jun 28, 2022 12:29 am
Vi har nylig sett eksempler på at fansen har stor makt. Dersom fansen setter foten ned og sier klart og tydelig i fra om at visse mennesker ikke er ønsket, så er det ikke lengre attraktivt for disse menneskene å eie disse klubbene.

At fansen ikke har ansvar er bare noe man forteller seg selv for å rettferdiggjøre manglende moral, etikk og ryggrad.

Og hva du tror jeg ville gjort er 100% uvesentlig. Jeg ville aldri akseptert et slikt eierskap og jeg ville aldri støttet en klubb som ble brukt på denne måten av slike mennesker.

Jepp, på samme måte som det blir helt uvesentlig hva DU SIER om hva du ville gjort. Faktum er uansett at det er maks noen få individer med enorm klubbfølelse, som hadde snudd klubben rygger pga. eiere de ikke liker. Klubben er større enn som så, og man vet at eierskap er midlertidig.

Fansen må gjerne føle ansvar, men man får ikke gjort noe med sportsvasking i idretten før idrettens organer gjør noe med disse tingene via regelverkene sine.
Selvfølgelig er det ikke uvesentlig for diskusjonen hva man selv ville gjort.
Disse eierne er mennesker som daglig overgår Pride-terroristen. Hvordan kan du påstå at "klubben er større enn som så"? Ingen klubb er i nærheten av så viktig for folk at man må støtte den, når det samtidig betyr at man støttere slike eieres sportsvaskingsprosjekt. Ikke i nærheten.

Selvfølgelig får man gjort noe. Det er ikke lenge siden en klubbs supportere gjorde nettopp dette. Fansen protesterte høylytt og slapp unna klørne til disse jævlene. Supporterne har makt. Mye makt. Og bør bruke den, i alle fall om det stemmer at "klubben er større enn som så". Da bør man gjøre ALT man kan for å slippe unna slike eierskap.

At det også, parallelt, er andre ting som må gjøres er selvfølgelig.

Morsomt at det er viktig at folk forstår og tror på hva du mener, samtidig som du snakker for millioner andre supportere om hvilke prioriteringer de gjør og hvor viktig klubben er for dem sett opp mot eierskap.

Egentlig ganske betegnende for debatten, og et tydelig tegn på hvordan folk man debatterer med.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 2:08 pm
Yesil skrev: tir jun 28, 2022 8:07 am
Champis skrev: tir jun 28, 2022 2:01 am


Jepp, på samme måte som det blir helt uvesentlig hva DU SIER om hva du ville gjort. Faktum er uansett at det er maks noen få individer med enorm klubbfølelse, som hadde snudd klubben rygger pga. eiere de ikke liker. Klubben er større enn som så, og man vet at eierskap er midlertidig.

Fansen må gjerne føle ansvar, men man får ikke gjort noe med sportsvasking i idretten før idrettens organer gjør noe med disse tingene via regelverkene sine.
Selvfølgelig er det ikke uvesentlig for diskusjonen hva man selv ville gjort.
Disse eierne er mennesker som daglig overgår Pride-terroristen. Hvordan kan du påstå at "klubben er større enn som så"? Ingen klubb er i nærheten av så viktig for folk at man må støtte den, når det samtidig betyr at man støttere slike eieres sportsvaskingsprosjekt. Ikke i nærheten.

Selvfølgelig får man gjort noe. Det er ikke lenge siden en klubbs supportere gjorde nettopp dette. Fansen protesterte høylytt og slapp unna klørne til disse jævlene. Supporterne har makt. Mye makt. Og bør bruke den, i alle fall om det stemmer at "klubben er større enn som så". Da bør man gjøre ALT man kan for å slippe unna slike eierskap.

At det også, parallelt, er andre ting som må gjøres er selvfølgelig.

Morsomt at det er viktig at folk forstår og tror på hva du mener, samtidig som du snakker for millioner andre supportere om hvilke prioriteringer de gjør og hvor viktig klubben er for dem sett opp mot eierskap.

Egentlig ganske betegnende for debatten, og et tydelig tegn på hvordan folk man debatterer med.
Det der skjønte jeg ingenting av.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

bigwin skrev: man jun 27, 2022 10:39 am Dersom eierne hadde vært noen andre i disse to klubbene, men de hadde fortsatt brukt like mye penger og oppnådd suksess, hadde det vært greit?
Altså er det eierne, eller mest det at de bruker mye penger som er rotårsaken her?

Finnes flust av eksempler på oppblåste sponsoravtaler, og reklamer for firmaer som ikke eksisterer annet enn at de har en hjemmeside som peker til en annen side f.eks.
Tror det er tilnærmet umulig å få klarhet i alle avtaler og pengeoverføringer som foregår, spesielt i PL, også i andre klubber enn Newcastle og City.
Dette er jo en annen diskusjon, men pengebruken er naturligvis et stort problem den også og er kanskje den største årsaken til at Superligaen på et eller annet tidspunkt blir noe av. Chelsea først, og deretter Man City med flere har bidratt til å dra spillerlønninger opp på et veldig usunt nivå som skaper store problemer for etablerte toppklubber som har prøvd å konkurrere med disse klubbene som får pengene sprøytet inn igjennom oppblåste kontrakter der penger går via eier til sponsorer som betaler inn til klubben for å prøve å omgå fotballens regelverk. Noe de er dømt for to ganger igjennom fotballens eget FFP regelverk. Jeg tror ikke Superligaen hadde hatt noen sjanse på flere tiår enda uten disse klubbene, men nå er det nok bare et tidsspørsmål.

Så ja. Pengebruken er også veldig problematisk og har i stor grad ødelagt lønnsnivået og overgangsmarkedet.

Men dette er i alle fall ikke den delen av virksomheten jeg mener supportere av Man City bør føle seg mest pisset på av eierne. Det er jo det faktum at eierne bare bruker disse pengene og er der for å utnytte sine egne supportere til å legitimere alvorlige menneskerettighetsbrudd. Det får nesten ikke blitt flauere enn at man sitter å forsvarer noen som med viten og hensikt gjør alt de kan for å utnytte deg til det fulle for å forsvare deres egne alvorlige handlinger i forum som dette. Man blir regelrett pisset på og ser på at klubben blir voldtatt og mishandlet på det groveste, men istedenfor å faktisk være bekymret eller urolig over dette, så sitter man her inne og forsvarer de. Akkurat slik de ønsker. Det er et betydelig større problem enn pengebruken, men dette henger jo sammen da det er suksess og pengebruk som gjør at de lykkes så godt. Da er supporterne fornøyde og gjør jobben for de. Som noen andre er inne på, så fungerer ikke sportsvasking like godt om man ikke har suksess. Da blir supporterne misfornøyde og da kommer også misnøyen mot eierskapet etter hvert.

Så pengebruk og suksess er en viktig nøkkel for at de skal nå de faktiske målene sine med å eie Man City. Nemlig å få en arme av "nyttige idioter" som løper rundt i sosiale medier og forum og forsvarer de mot kritikk.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 12:11 am
morrisey skrev: søn jun 26, 2022 10:34 pm Jeg bare noterer meg at det som er terror i Norge er offisiell politikk i visse land.
Jeg noterer meg også at det som er ille, det er å påpeke det.
På mange måter en ganske skremmende observasjon.

Gleder meg til du klarer å finne den personen som mener at man ikke kan påpeke det! Gleder meg veldig!
Finnes bl.a. i et speil nær deg...

Champis

Legg inn av Champis »

morrisey skrev: tir jun 28, 2022 3:42 pm
Champis skrev: tir jun 28, 2022 12:11 am
morrisey skrev: søn jun 26, 2022 10:34 pm Jeg bare noterer meg at det som er terror i Norge er offisiell politikk i visse land.
Jeg noterer meg også at det som er ille, det er å påpeke det.
På mange måter en ganske skremmende observasjon.

Gleder meg til du klarer å finne den personen som mener at man ikke kan påpeke det! Gleder meg veldig!
Finnes bl.a. i et speil nær deg...

Jeg har hvert fall aldri uttalt det. Men liker man stråmenn, så får man bare holde på.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 3:52 pm
morrisey skrev: tir jun 28, 2022 3:42 pm
Champis skrev: tir jun 28, 2022 12:11 am


Gleder meg til du klarer å finne den personen som mener at man ikke kan påpeke det! Gleder meg veldig!
Finnes bl.a. i et speil nær deg...

Jeg har hvert fall aldri uttalt det. Men liker man stråmenn, så får man bare holde på.
Hva er ditt forslag? Hvordan skal man jobbe for å bli kvitt regimer som de som eier Man City/Newcastle/PSG i fotballen?
Er det andre du synes vi skal jobbe for å bli kvitt?

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tir jun 28, 2022 7:50 pm
Champis skrev: tir jun 28, 2022 3:52 pm
morrisey skrev: tir jun 28, 2022 3:42 pm

Finnes bl.a. i et speil nær deg...

Jeg har hvert fall aldri uttalt det. Men liker man stråmenn, så får man bare holde på.
Hva er ditt forslag? Hvordan skal man jobbe for å bli kvitt regimer som de som eier Man City/Newcastle/PSG i fotballen?
Er det andre du synes vi skal jobbe for å bli kvitt?

Dette er en greie for hele den globale fotballen, og på et tidspunkt føler jeg meg trygg på at det vil tvinge seg fram endringer i lover og regler som forhindrer dette i mye større grad enn i dag.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 8:04 pm
markantovertak skrev: tir jun 28, 2022 7:50 pm
Champis skrev: tir jun 28, 2022 3:52 pm


Jeg har hvert fall aldri uttalt det. Men liker man stråmenn, så får man bare holde på.
Hva er ditt forslag? Hvordan skal man jobbe for å bli kvitt regimer som de som eier Man City/Newcastle/PSG i fotballen?
Er det andre du synes vi skal jobbe for å bli kvitt?

Dette er en greie for hele den globale fotballen, og på et tidspunkt føler jeg meg trygg på at det vil tvinge seg fram endringer i lover og regler som forhindrer dette i mye større grad enn i dag.
Men hvordan?
Og er det andre enn regimene som styrer disse klubbene man må bli kvitt?

Champis

Legg inn av Champis »

markantovertak skrev: tir jun 28, 2022 8:17 pm
Champis skrev: tir jun 28, 2022 8:04 pm
markantovertak skrev: tir jun 28, 2022 7:50 pm

Hva er ditt forslag? Hvordan skal man jobbe for å bli kvitt regimer som de som eier Man City/Newcastle/PSG i fotballen?
Er det andre du synes vi skal jobbe for å bli kvitt?

Dette er en greie for hele den globale fotballen, og på et tidspunkt føler jeg meg trygg på at det vil tvinge seg fram endringer i lover og regler som forhindrer dette i mye større grad enn i dag.
Men hvordan?
Og er det andre enn regimene som styrer disse klubbene man må bli kvitt?

Nøyaktig hvordan kan ikke jeg svare på. Men jeg er helt sikker på at det går an å lage et regelverk som i mye større grad kan styre disse tingene. Hvis man skal bli kvitt alt av sportsvasking, så er det mye man må bli kvitt. Hvor realistisk det er å bli kvitt absolutt alt, er vel noe mer usikkert.

taknina

Legg inn av taknina »

Champis skrev: ons jun 29, 2022 12:04 am
markantovertak skrev: tir jun 28, 2022 8:17 pm
Champis skrev: tir jun 28, 2022 8:04 pm


Dette er en greie for hele den globale fotballen, og på et tidspunkt føler jeg meg trygg på at det vil tvinge seg fram endringer i lover og regler som forhindrer dette i mye større grad enn i dag.
Men hvordan?
Og er det andre enn regimene som styrer disse klubbene man må bli kvitt?

Nøyaktig hvordan kan ikke jeg svare på. Men jeg er helt sikker på at det går an å lage et regelverk som i mye større grad kan styre disse tingene. Hvis man skal bli kvitt alt av sportsvasking, så er det mye man må bli kvitt. Hvor realistisk det er å bli kvitt absolutt alt, er vel noe mer usikkert.
Det er jo dette som er realitetene og veien å gå naturligvis. Og for min egen del og opp mot disse mytene om oss jeg hadde når sagt blodtørstige Cityfans. Jeg hadde aldri gått på en tyrefekterkamp om jeg fikk Hundretusen rett opp i hånda. Ikke på en bokserkamp heller.

Blodige krimbøker av Jan Erik Fjell, Torkil Damhaug, Nesbø og Val McDermid og lignende DERIMOT er jeg nok på ett tresiffret antall av hvert år de siste 50 årene med god margin.


Men jeg må helst lese å lage mine egne bilder. Filmer, filmatisere bøker blir ofte en nedtur. En av de få unntakene for meg var NÅLEN med Donald Sutherland.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»