FIFA 23 Ultimate Team

Svar
vidar

Re: FIFA 23 Ultimate Team

Legg inn av vidar »

Tips til formasjonsendring er også fint. Scorer som regel greit med mål, men er lett å spille ut.

Alpha

Legg inn av Alpha »

vidar skrev: tir jan 10, 2023 9:17 pm Tips til formasjonsendring er også fint. Scorer som regel greit med mål, men er lett å spille ut.
Jeg spiller 4222 selv og synes den er fin. Switcher til 4231 om jeg skal dra i land en seier. Personlig ville jeg spilt Kuyt som CDM og fjernet Casemiro. Ville også solgt begge spissene. Hadde det vært meg ville jeg frigjort nok coins til å få inn Mbappe, Neymar og Hakimi i laget. Om det ikke er aktuelt ville jeg kjørt WC Al-Owairan inn på LS.

Hadde vært lettere å sette opp et lag om det var en sum å forholde seg til hvis alt var solgt. Ganske mye ræl i det laget, synes jeg - om jeg kan si det rett ut.

vidar

Legg inn av vidar »

Alpha skrev: tir jan 10, 2023 9:33 pm
vidar skrev: tir jan 10, 2023 9:17 pm Tips til formasjonsendring er også fint. Scorer som regel greit med mål, men er lett å spille ut.
Jeg spiller 4222 selv og synes den er fin. Switcher til 4231 om jeg skal dra i land en seier. Personlig ville jeg spilt Kuyt som CDM og fjernet Casemiro. Ville også solgt begge spissene. Hadde det vært meg ville jeg frigjort nok coins til å få inn Mbappe, Neymar og Hakimi i laget. Om det ikke er aktuelt ville jeg kjørt WC Al-Owairan inn på LS.

Hadde vært lettere å sette opp et lag om det var en sum å forholde seg til hvis alt var solgt. Ganske mye ræl i det laget, synes jeg - om jeg kan si det rett ut.
Jeg er ikke så god, så ender som regel med 2-4 seire i helgeligaen, så blir ikke så mye bra utbytte der, og så er jeg vel litt for glad i max chem!

Klang

Legg inn av Klang »

Garcia 84 % ned. Virker ikke som at folk helt har skjønt kostnaden og fodderverdien. Helt kurant CM, bare litt dårlig stamina, særlig i mitt system som krever litt av CM.

33 chemistry. Ville teste Garcia. Thuram står med 79 kamper og 47 mål, nesten bare spilt CM.

Bilde

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Dagens store spørsmål. Sitter her med et lag til 6 mill, men hvorfor er alt så ekstremt tregt i dette spillet? Hver eneste motstander jeg møter virker å ha dobbelt så raske vendinger som meg, hav av rom å bevege seg i? Samme kan sies å se på disse strramerne som er gode, spillet ser så utrolig fluid ut. De dribler jo en del også men jeg har gitt helt opp å drible, er jo så utrolig seigt..


Klang

Legg inn av Klang »

Åpna en 83+ x25. Er da ikke en 650-700k spiller.

Bilde

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Greit fornøyd med 59 poeng i min først WL noengang. Fikk ikke noen store spillere i rewards men ble 200k i coins når jeg solgte alt jeg fikk. Så greie coins inn.

Klang

Legg inn av Klang »

Billig og bra. 33 chemistry, 2 på Guerreiro. Verratti inn for Rüdiger.

Bilde

Alpha

Legg inn av Alpha »

Entenmann skrev: man jan 16, 2023 1:48 am Greit fornøyd med 59 poeng i min først WL noengang. Fikk ikke noen store spillere i rewards men ble 200k i coins når jeg solgte alt jeg fikk. Så greie coins inn.

59 poeng er solid! 200k er også en meget pen slant, spesielt i dette markedet. Får sjeldent mer enn 100k fra samme rank selv.

Selv stoppet jeg på 9 wins denne helgen. Helgens festligheter gjorde søndagen for tung for fifa.

Sparer pakkene til TOTY.

Kukost

Legg inn av Kukost »

Jompa og co: Hvilken side benytter dere for å selge coins?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hvis man gjør en "gratis" SBC hver dag i 14 dager får man noen snasne pakker til TOTY.

vidar

Legg inn av vidar »

Hva tenker du om dette laget nå, @Alpha ? 4-2-2, swapper Salah og Neymar.

https://www.futbin.com/23/squad-builder/view/2987163

Tenkte jeg skulle selge Auba for et par hundre tusen, men tror du ikke det var en heldig fyr som kjøpte ham for 600k, så da fikk jeg frigjort en del.

Alpha

Legg inn av Alpha »

vidar skrev: ons jan 18, 2023 9:52 pm Hva tenker du om dette laget nå, @Alpha ? 4-2-2, swapper Salah og Neymar.

https://www.futbin.com/23/squad-builder/view/2987163

Tenkte jeg skulle selge Auba for et par hundre tusen, men tror du ikke det var en heldig fyr som kjøpte ham for 600k, så da fikk jeg frigjort en del.
Ser meget bra ut! Hvis det er én ting jeg skulle endret, så er det kanskje Adama på høyrekant. Salah venstrespiss og Mbappe høyrespiss.

Synes Adama funker best til å dundre ned langs kanten og Salah er ypperlig som venstrespiss pga foretrukket fot, hurtighet, dribling og avslutningsferdigheter.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Er leaked fra sikre kilder at Mbappe er POTM. Trenger mye fodder fremover. Halve Zidane er ferdig og nå kommer POTM Mbappe og FB Ramos.

Klang

Legg inn av Klang »

Har kløna unødvendig mye med å kvalifisere meg til fut champs, men blitt ganske bevisst på når jeg bør spille i tillegg til at jeg slår av crossplay. Xbox er nok litt annenrangs konsoll, de mest seriøse er trolig på Playstation. Jeg har nok ventet for lenge med å kvalifisere meg, slik at de ivrigste har rukket å starte på neste kvalifisering, så jeg tror det er best å kvalifisere seg på torsdager. 3-0 etter de tre første nå, overraskende svake motstandere, men kan ha vært heldig. Og så er det to som ga seg på 0-0.

Thuram er så rå som offensiv LCM. 96 kamper, 52 mål. Vil tro at ca 90 av kampene er som CM.

32 chemistry, 2 chemistry på Koundé:

Bilde

Klang

Legg inn av Klang »

Thuram ute. Litt synd at icons har negativ innvirkning på kjemien. 2 på Günter og Guerreiro. Bytter fortsatt inn Verratti som RWB. Er bare appen som tror at Cahill er CDM.

Bilde

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Noen som har noen formening når Mbappe POTM kommer ut som SBC?

Alpha

Legg inn av Alpha »

Hallow skrev: man jan 23, 2023 5:26 pm Noen som har noen formening når Mbappe POTM kommer ut som SBC?
Egentlig ikke. Håper bare ikke sleipingene fra Canada dropper han for å tjene mest mulig penger under TOTY. Krysser fingrene for slutten av denne uken eller starten av neste.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Alpha skrev: man jan 23, 2023 6:11 pm
Hallow skrev: man jan 23, 2023 5:26 pm Noen som har noen formening når Mbappe POTM kommer ut som SBC?
Egentlig ikke. Håper bare ikke sleipingene fra Canada dropper han for å tjene mest mulig penger under TOTY. Krysser fingrene for slutten av denne uken eller starten av neste.
Hvis de dropper han kan de like gjerne droppe alle POTM fremover.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Hallow skrev: man jan 23, 2023 7:11 pm
Alpha skrev: man jan 23, 2023 6:11 pm
Hallow skrev: man jan 23, 2023 5:26 pm Noen som har noen formening når Mbappe POTM kommer ut som SBC?
Egentlig ikke. Håper bare ikke sleipingene fra Canada dropper han for å tjene mest mulig penger under TOTY. Krysser fingrene for slutten av denne uken eller starten av neste.
Hvis de dropper han kan de like gjerne droppe alle POTM fremover.
EA twitter Frankrike har meldt om at han kommer "soon ;)". Det er gode nyheter. Tipper denne uken da.

Mangler 89, 88 og 87 på Zidane. Begynner på Mbappe etter det. Har (3)83x25, (2)83x10, WL rewards fra 3 uker, div random pakker, en del 82-84+ x1/2 og gjort 20 stk premium Ligue 1, La Liga og PL. Det skal nok være nok til å hale i land Zidane + litt rester til Mbappe. Blir nok å spamme 75+ og disse ligaspesifikke pakkene fra fredag av.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Lurer på hvor enkelt det er å resirkulere i år kontra tidligere. Premium krever 11 sjeldne gull, men gir bare 8 spillere (3 sjeldne). Vanlig upgrade gir 3 spillere (1 sjelden). Kanskje mer lønnsomt å gjøre 75+ playerpick (1 av 3) for 6 gullspillere?

Klang

Legg inn av Klang »

Gjør det sånn inntil videre. 31 chemistry, 1 på Bale. Bytter inn Verratti.

Venter på en LB fra La Liga som er egnet til å spille LCB. Da ryker Valverde (sentinel siden han har spenst som en sekk med poteter). Gjerne en ny CB for Pau Torres også, en hodesterk en med bra pace og dribbling.

Nok en undervurdert Robertone. Ypperlig som wingback.

Bilde

Edit: en CM/CDM egnet som LCB går også. Da er det Robertone som ryker og Valverde flyttes ut som wingback.
Edit2: jeg prøver Merino LCB. Ønsker meg egentlig en som er raskere.

Klang

Legg inn av Klang »

Folk er rett og slett stokk dumme. Dette er noe av årsaken til at jeg aldri gir bort seire i fut champs lenger, men heller stikker på 0-0 om jeg ikke trenger seieren. Pill råttent community, ser det også i Facebook-grupper, på EA forums osv, hvordan folk svarer hverandre osv. I forrige uke var det fem stykker som stakk på 0-0 i forbindelse med fut champs, så det er nok dette som er fremtiden.

Bilde

Tapte denne 1-16. Holdt på å stikke på 0-0 fordi han kløna så fælt med å gi meg målet jeg trengte.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Alpha skrev: tir jan 24, 2023 11:53 am
Hallow skrev: man jan 23, 2023 7:11 pm
Alpha skrev: man jan 23, 2023 6:11 pm

Egentlig ikke. Håper bare ikke sleipingene fra Canada dropper han for å tjene mest mulig penger under TOTY. Krysser fingrene for slutten av denne uken eller starten av neste.
Hvis de dropper han kan de like gjerne droppe alle POTM fremover.
EA twitter Frankrike har meldt om at han kommer "soon ;)". Det er gode nyheter. Tipper denne uken da.

Mangler 89, 88 og 87 på Zidane. Begynner på Mbappe etter det. Har (3)83x25, (2)83x10, WL rewards fra 3 uker, div random pakker, en del 82-84+ x1/2 og gjort 20 stk premium Ligue 1, La Liga og PL. Det skal nok være nok til å hale i land Zidane + litt rester til Mbappe. Blir nok å spamme 75+ og disse ligaspesifikke pakkene fra fredag av.
Mbappe POTM 92 ovrl. Trodde han skulle bli 93 ovrl. Litt skuffa egentlig.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Det er TOTY-helg og ingen innlegg siden 25. januar.

Bilde

Alpha

Legg inn av Alpha »

lok1 skrev: søn jan 29, 2023 9:10 pm Det er TOTY-helg og ingen innlegg siden 25. januar.

Bilde
Javisst. Packweighten er så skrekkelig at det ikke har vært noe å melde.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Alpha skrev: søn jan 29, 2023 10:30 pm Javisst. Packweighten er så skrekkelig at det ikke har vært noe å melde.
Er tålelig fornøyd her. Fikk Cancelo fra en 75+, og i mid-pakken fikk jeg Blanc.

Kukost

Legg inn av Kukost »

Spillet ble fort kjedelig når det er så mange spesialkort synes jeg, første gang jeg ikke bryr meg nevneverdig over toty

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Ikke pakket noe spennende, selv med over 100 pakker spart opp. Dog, endte opp med litt fodder så man fikk gjort noen av spiller SBC'ene. Pogba er forøvrig helvetes god

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»