FIFA 23 Ultimate Team

Svar
Jompa

FIFA 23 Ultimate Team

Legg inn av Jompa »

Da er vi rundt 3,5 måned unna neste kapittel i FIFA-serien, og det siste som har tittelen FIFA etter at EA og FIFA ikke har forlenget samarbeidet.

Det er på denne tiden vi får de første ryktene om neste versjon, og for FIFA 23 er følgende endringer meldt:
- Posisjonsendringskortene forsvinner. Istedenfor vil spillere ha en foretrukket posisjon, og alternative posisjoner. Eksempelvis vil Cancelo både kunne spille venstre og høyreback, Dinho både CAM og LM/LW osv.
- Kjemisystemet har blitt endret. De går bort fra at hver spiller får inntil 10 i kjemi, og det hele erstattes med et stjernesystem. Laget kan maksimalt få 3 stjerner. Liga/nasjon skal ikke lenger spille noen rolle. Dette vil jo si at mange flere spillere kan bli aktuelle å bruke i laget sitt når man ikke lenger trenger å tenke linker på den gamle måten.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Jeg personlig mener det beste de kunne fjernet er disse boost kortene (hunter osv). Det er utrolig urealistisk og ødelegger veldig mye for min del. Eller gjort at det var mye mindre boost.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg husker da FUT var gøy. Nå har det bare blitt latterlig.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Reveal trailer kom ut nå kl18.

Yaya Toure, Ji Sung Park og Ricardo Carvalho er nye heroes. Disse er også inkludert på WC-mode.

Matchmaking:
* PS4+XB1
* PS5+XB X/S + PC

Marked:
Alle har samme marked utenom PC/Switch.

Interessant at PC kan spille mot folk i et annet marked. Vil tro at dette kan skape noen reaksjoner.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Fifa 12 eller 13 var vel det siste gode fifa-spillet. Jeg har hatt alle fra 1998-2013 også sporadisk 2018 og 2021. De siste 7-8 årene har vært helt latterlig hvor jeg har forsøkt meg på en sjelden kamp i ny og ne, men det ender opp i latterkule over algoritme og elendig gameplay.

Glad jeg ikke bruker mer tid eller penger på dette ut i fra hva de har laget. EA/FIFA sine siste krampetrekninger på å suge ut penger fra spillere skal ikke jeg på dugnad å støtte for å si det slik. Regner med utviklingen fra Fifa22 koste rundt 100kr å endre på totalt av en utvikler som ikke er videre utviklet.

Prøvde å finne PES et par år tilbake men de sluttet visst å utgi spill. Så da får det bare.

Good game :mrgreen:

Alpha

Legg inn av Alpha »

Tror mange tenker at alt var bedre før. "Musikken nå til dags...", "Sånne filmer lages ikke lenger...".

Jeg vil påstå at FIFA22 er i en helt annen liga enn FIFA12. Ikke sammenlignbart. FIFA22 er LANGT bedre på typ 99 av 100 områder.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Alpha skrev: ons jul 20, 2022 8:31 pm Tror mange tenker at alt var bedre før. "Musikken nå til dags...", "Sånne filmer lages ikke lenger...".

Jeg vil påstå at FIFA22 er i en helt annen liga enn FIFA12. Ikke sammenlignbart. FIFA22 er LANGT bedre på typ 99 av 100 områder.
Jeg har prøvd å gå tilbake til eldre versjoner, og merker at nostalgien fort blir brutt.

Klang

Legg inn av Klang »

PC kan være aktuelt for meg om jeg får spilt med/mot de med Playstation, selv om markedet sikkert blir en nedtur. Mulig at "next gen" er litt høyere nivå...

Ganske skeptisk til det som skal erstatte kjemi og posisjoner som på FIFA 22. Synes det fungerer bra som det er, selv om det selvsagt virker mer realistisk når Cancelo kan spille både høyre- og venstreback. Får se om de har god oversikt over posisjonene mindre kjente spillere kan spille.

Mine største ønsker er at færre langskudd går inn og bedre matchmaking i friendlies.

Alpha

Legg inn av Alpha »

For min del kunne man egentlig fått bedre langskudd. En scorer ekstremt sjeldent powerskudd fra langt hold og finesse skal ganske mye til også.

Klang

Legg inn av Klang »

Blir i hvert fall ikke PC for meg, med mindre konsollen tar kvelden. Fatter ikke at det er mulig å droppe cross play i pro clubs.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Juventus er tilbake i FIFA23

Jompa

Legg inn av Jompa »


Kukost

Legg inn av Kukost »

Problemet med fifa nå er at det er aaaalt for mange spesialkort, som dreper spillet etter TOTY.

Et spm: Når er det disse fifa 22 oppdragene kommer der man ved å gjøre disse får pakker til fifa 23? Mener det heter noe som "FUT 23 Pre Season: Complete objectives in FIFA 22 and get REWARDED in the next game"

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Kukost skrev: man aug 01, 2022 11:30 pm Problemet med fifa nå er at det er aaaalt for mange spesialkort, som dreper spillet etter TOTY.

Et spm: Når er det disse fifa 22 oppdragene kommer der man ved å gjøre disse får pakker til fifa 23? Mener det heter noe som "FUT 23 Pre Season: Complete objectives in FIFA 22 and get REWARDED in the next game"
Kaster meg på den. Altfor mye content med ny promo annenhver fredag. Det blir litt mye for min del. Datt av rundt TOTY i år. Det har jeg aldri gjort før. Samtidig synes jeg det er trist at mange icones er helt ubrukelige allerede ved release. Morales 81 fra Levante er bedre enn Prime Vieri og Inzaghi.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Da er det kommet leaks fra betaen. Pakkeanimasjon:



Fut Moments:



FUT23 Ultimate Team:


Jompa

Legg inn av Jompa »

Rating (ikke offisielt, men neppe store avvik):
92: Mbappe
91: Messi
91: Lewandowski
91: KdB
91: Benzema
91: Salah
90: Ronaldo
90: Son
90: Courtois
90: Van Dijk
90: Neymar
89: Mane
89: Kane
89: Haaland

Kjemi forklart:


Jompa

Legg inn av Jompa »

Det er ikke lov å vise bilder fra spillet, så de tweetene blir tatt ned fortløpende ser det ut til. Gjelder blant annet den som viser pakkeanimasjonen.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Pre season promo. Antar vi får coin boost/pakker mot FIFA23:

Bilde

Klang

Legg inn av Klang »

Vet ikke om dette er offisielle stats, men litt ymse her... Yaya Touré må da være bedre defensivt enn dette, og Park Ji-Sung må ha spenst som en sekk med poteter om physical er 74, mtp stamina og aggression.

Araberen er altfor bra (husker raidet hans, men det er det), samme med Donovan. Smolarek kunne de nok ha droppa. Boniek isteden, men kanskje vrient å få til en avtale.

Bilde

Jompa

Legg inn av Jompa »

Om dere planlegger å spille FIFA23 kan det lønne seg å forhåndsbestille i løpet av dagen. Da får man også et FUT Hero VM-kort den 11. november om man bestiller Ultimate utgaven.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Om man forhåndsbestiller ingame, samt har EA play får man 19% avslag på prisen.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Haaland OTW bekreftet:
Bilde

Kukost

Legg inn av Kukost »

Idag kommer det nye pre season oppdrag

Jompa

Legg inn av Jompa »

4 uker og 1 dag igjen til early access. Endte opp med å bestille FIFA23 til slutt, men det blir nok endel mindre spilling i år enn tidligere av flere grunner. Men man må jo være med på begravelsen av FIFA-serien.

Min reise startet først og fremst med FIFA98. Litt mindre FIFA99, og såvidt touchet FIFA 2000. Hoppet over til PES et par år, før det ble en lengre pause fra fotballspilleserien. Oppdaget Ultimate Team på FIFA15. Min fasinasjon ligger i markedet først og fremst. Har etter hvert blitt helt passe god i spillet også, ved å spille på min måte, uten å misbruke alt av gameplay.

Som alltid; den første tiden er alltid den morsomste. Trading, bygge et starter-team, det første WL, og teste ut nye finter/gameplay/modes. Har ikke spilt FIFA22 siden TOTS Ultimate, og tviler på at jeg har motivasjon til å spille noe pre-season opplegg. De aller fleste har vel også en drøss av 99 rated spillere på denne tiden, så blir sikkert litt småsvett om det må spilles om rewards. Spent på om FUT Moments gir meg noe, eller om det blir for kjedelig. Med kun tre dagers early access blir det hard trading i starten frem mot full release. 100k etter et døgn og 500k ved release er målet.

Logget inn på web appen nå og fant en drøss med meldinger. Ser at siste WL på FIFA 22 er 23. september for de som fortsatt er interessert i det.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Jeg er på jobbreise i hele september. Kommer tilbake fredag 30. eller lørdag 1. okt. Får spare kruttet til den helgen, selv om jeg gjerne skulle spilt fra release.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jompa skrev: man aug 29, 2022 6:57 pm 4 uker og 1 dag igjen til early access. Endte opp med å bestille FIFA23 til slutt, men det blir nok endel mindre spilling i år enn tidligere av flere grunner. Men man må jo være med på begravelsen av FIFA-serien.

Min reise startet først og fremst med FIFA98. Litt mindre FIFA99, og såvidt touchet FIFA 2000. Hoppet over til PES et par år, før det ble en lengre pause fra fotballspilleserien. Oppdaget Ultimate Team på FIFA15. Min fasinasjon ligger i markedet først og fremst. Har etter hvert blitt helt passe god i spillet også, ved å spille på min måte, uten å misbruke alt av gameplay.

Som alltid; den første tiden er alltid den morsomste. Trading, bygge et starter-team, det første WL, og teste ut nye finter/gameplay/modes. Har ikke spilt FIFA22 siden TOTS Ultimate, og tviler på at jeg har motivasjon til å spille noe pre-season opplegg. De aller fleste har vel også en drøss av 99 rated spillere på denne tiden, så blir sikkert litt småsvett om det må spilles om rewards. Spent på om FUT Moments gir meg noe, eller om det blir for kjedelig. Med kun tre dagers early access blir det hard trading i starten frem mot full release. 100k etter et døgn og 500k ved release er målet.

Logget inn på web appen nå og fant en drøss med meldinger. Ser at siste WL på FIFA 22 er 23. september for de som fortsatt er interessert i det.
Enig i at markedet etter hvert har blitt det gøyeste. Nå har jeg hatt som regel å bare spille annethvert FIFA pga små barn og alt med det, men tror fort 21 ble mitt siste. Er brukbar i selve spillet, men kjenner at jeg mister litt motivasjonen når ratingene kryper oppover så voldsomt. Når jeg begynte å spille FUT på 14 så var det julekveld i stua om man fikk en 88+ spiller. 90 var en pipe dream etc. Det vanligste man møtte var gullag med en og annen farge på 1-2 spillere langt utover vinteren. Nå er det så mye høyt ratet og spesialkort at det ikke lengre er en reise mot et bra lag. På 21 kunne jeg hatt 4-5 brukbare ikoner etter 2 uker. Det er helt håpløst.

Blir Football Manager på meg i pappapermen denne gangen.

Du er forøvrig en berikelse i disse trådene. Tenkte bare å si det.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Beklager negativiteten forøvrig. Mente ikke å skrive et 'sutreinnlegg', men det ble bare sånn.

Klang

Legg inn av Klang »

Vi er nok nødt til å ha en jevn strøm med promos og stadig nye fristende SBCs. Hvis ikke vil folk i større grad snakke om dead game på et tidlig tidspunkt. Jeg har ikke noe imot en mer langsom progresjon, og det er egentlig synd at det er en altfor enkel tilgang på monsterkort de siste månedene.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

k9b skrev: tir aug 30, 2022 12:44 pm
Enig i at markedet etter hvert har blitt det gøyeste. Nå har jeg hatt som regel å bare spille annethvert FIFA pga små barn og alt med det, men tror fort 21 ble mitt siste. Er brukbar i selve spillet, men kjenner at jeg mister litt motivasjonen når ratingene kryper oppover så voldsomt. Når jeg begynte å spille FUT på 14 så var det julekveld i stua om man fikk en 88+ spiller. 90 var en pipe dream etc. Det vanligste man møtte var gullag med en og annen farge på 1-2 spillere langt utover vinteren. Nå er det så mye høyt ratet og spesialkort at det ikke lengre er en reise mot et bra lag. På 21 kunne jeg hatt 4-5 brukbare ikoner etter 2 uker. Det er helt håpløst.

Blir Football Manager på meg i pappapermen denne gangen.

Du er forøvrig en berikelse i disse trådene. Tenkte bare å si det.
Helt enig. Har selv knapt spilt spillet de siste 3-4 månedene, men istedet brukt tid til overs på FM. Dessverre er det slik i dag at spillet drives fremover av promoer og det konstante jaget etter nye spillere/kort. Helst skulle jeg heller sett at spillet ble drevet frem av forskjellige cuper, turneringer og ligaer med forskjellige krav til spillere(nasjonalitet, rating, ligaer m.m), og at antall spesialkort hadde blitt begrenset veldig. Det hadde ihvertfall for min del gjort levetiden til spillet langt bedre. Kommer man over ett vist nivå nå så møter man stort sett ganske like lag, og alle har samme mål hva angår spillere på laget. Ikke bare hadde det gitt spillet bedre levetid, men også økt attraktiviteten i å eie endel flere kort. Savner den tiden når man som regel enten måtte ha flaks eller arbeide seg målrettet opp mot spillere over en viss rating. Fint om man kunne hatt flere turneringer pågående samtidig(med forskjellige krav) for å øke innholdet i spillet på en generell basis

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg har sluttet med FUT siden det bare har blitt tull, men siden det er eneste FIFA-relaterte tråden på forumet nå så tar jeg det her:

Utviklerne nå virkelig få bukt med at keeperne gjør så mange feil, som f.eks. å slippe inn altfor mange mål i korthjørnet, slå retur rett i farlig sone der det er totalt unaturlig at returen havner der og at keeper legger seg ned altfor tidlig når offensiv spiller med er nærme, slik at spilleren kan avslutte over uten å chippe engang.

Dette er forhold som jeg kan gjøre null, niks og nada med uansett hvor godt jeg spiller forsvar, så det er latterlig at det skal være så mye tilfeldigheter tilknyttet dette!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»