FIFA 23 Ultimate Team

Svar
vidar

Re: FIFA 23 Ultimate Team

Legg inn av vidar »

Hva har dere i latency? Jeg har alltid 30-35, men jeg føler det lugger litt.

Alpha

Legg inn av Alpha »

vidar skrev: tor des 29, 2022 8:06 pm Hva har dere i latency? Jeg har alltid 30-35, men jeg føler det lugger litt.
20-35. Hender jeg er oppe på 50 i ny og ne, men synes fortsatt at det er decent.

Klang

Legg inn av Klang »

Ofte 18.

Slått av crossplay for å se om fut champions blir lettere mot Xbox-motstandere. Får teste litt før jeg konkluderer med noe.

Bilde

Klang

Legg inn av Klang »

Fatter ikke at det er mulig å tabbe seg så kraftig ut med keeperne. Milinkovic-Savic har faktisk 63 reactions. Kunne med fordel vært 80+.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Skal Pope liksom ikke få upgrade?

vidar

Legg inn av vidar »

Alpha skrev: tor des 29, 2022 10:08 pm
vidar skrev: tor des 29, 2022 8:06 pm Hva har dere i latency? Jeg har alltid 30-35, men jeg føler det lugger litt.
20-35. Hender jeg er oppe på 50 i ny og ne, men synes fortsatt at det er decent.
Spiller nå midt på natta og det er jo et helt annet spill.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Noen som vet om det kommer flere tokens? Har 19 og vil helst slippe å spille med et sølvlag.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Kom ny i den First Owner fiesta-objectiven i dag. Vinn en kamp med 18 first owners

Klang

Legg inn av Klang »

Tester ny stopper med lav defending siden det har vært en suksess med Chiellini. Fadiga er uansett ok fodder til senere, for en gangs skyld en ok priset SBC.

Husker at noen brukte Sturridge og Remy som stoppere for mange år siden.

Visstnok 70 defensive awareness og 79 standing tackles på Fadiga med 3 chemistry og guardian.

Bilde

Fortsatt snodige opp/ned-prosenter på Futbin. Maldini er 92 % opp, men mannen er jo middels som back og bare til en viss grad egnet som CB. Bra pace, men elendig dribbling og litt middelmådige/dårlige physical stats. 286k for SBC'en ifølge Futbin.

90 % opp på Bailly. Helt ålreit CB, helt ålreit kostnad. Se på Schlotterbeck til sammenligning, som var betydelig billigere før det ble mulig å få ham gratis i objectives.

Og så er liksom Oxford og Fadiga bånn i bøtta. Fadiga er under 15k og en helt ok spiller. Egnet som CM. Oxford bedre, men ser ikke ut til at folk vurderer ham som CB. I hvert fall bedre enn Maldini, til en laaangt lavere kostnad.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Har 443 kamper registrert på Maldini og han er på ingen måte 'til en viss grad egnet som CB'. Han er en av de bedre stopperne jeg har brukt i år, men helt klart ikke den beste om coins ikke er begrensende faktor. Til den prisen kombinert med hvor lett det er å anskaffe fodder, så er han et kupp. 92% upvotes er ikke overraskende.

Både Bailly og Schlotterbeck ser ut som habile stoppere, men jeg har ikke prøvd noen av dem. Førstnevnte har langt bedre linker og er derfor et naturlig valg for mange. Rimelig priset er han også. Skal man bruke Schlotterbeck må man rote seg inn i BL og uten å få noe drahjelp fra nasjonen.

Oxford og Fadiga er bånn i bøtta. Det gjenspeiles i prisen og votes. Oxford kan kun brukes som stopper og ettersom han ikke kan startes i den posisjonen må en annen posisjon i laget ofres. Så god er han ikke. At han spiller i BL og er engelsk gjør det ikke lettere å finne en han kan byttes med IG heller.

Fadiga sin 3* SM begrenser han veldig i angrep. Samtidig har man Boufal, Mbappe, Ginola, Neymar, Payet, Pepe, Simon og Pele som alle er bedre alternativer i LW-posisjonen i Ligue 1. Skal han byttes IG oppstår samme problemet som man ser med Oxford. Som CM er han svært begrenset og det er et hav av bedre alternativer. Å bruke han som stopper er bare tullete. Helt greit om man vil prøve noe utradisjonelt, men effektivt er det i hvert fall ikke.

Klang

Legg inn av Klang »

Maldini er en begrenset CB imo, der får vi bare være uenige. Unødvendig bra defending, som jeg i hvert fall ikke trenger. Da vil jeg heller ha bra dribbling, som agility, ball control etc, og bedre physical stats. Særlig dribbling ser ut til å være veldig undervurdert på stoppere. Gjør Puyol ganske ubrukelig, særlig mtp hvor treg han er i tillegg. Sier litt om Maldini når jeg mest sannsynlig ville brukt marksman på ham.

Trenger ikke å være så vanskelig å få inn Oxford som CB, for eksempel ved å ha Emre Can CB og flytte ham til CDM. CDM er den minst viktige posisjonen, som jeg har ment i alle år (lo litt da Roy Keane sa noe i den retningen ifjor 😄). CB og ST er de viktigste, og da vil jeg gjerne ha Oxford som CB. Engelsk og Bundesliga, bra linker. Samme som Osei-Tutu, som helt klart er min type wingback (og egnet som vanlig back), og dessuten egnet som CDM. Osei-Tutu er veldig undervurdert.

Ser ikke helt at Bailly har bedre linker enn Schlotterbeck. Upraktisk nasjonalitet, men linker for eksempel med Payet og Guendouzi, som ikke har vært aktuelle for meg. Ligalinker med PSG-spillere. Schlotterbeck har allerede bra linker, en bedre nasjonalitet og vil linke med mange bra tyskere og Bundesliga-spillere etter hvert. Schlotterbeck må være den mest undervurderte stopperen, av de som har CB som en av sine posisjoner (så vi glemmer Chiellini), og Maldini blant de mest overvurderte.

Angående Fadiga er han bedre egnet som CM enn de du nevner. Som tidligere nevnt er det overraskende at man låser seg til å vurdere spillere i posisjonene som vises på kortet, som gir kjemi. 3* skills er helt ok for meg om jeg skal bruke ham som CM, 5* weak foot er veldig bra (men ikke helt nødvendig). Virker som at folk stemmer ham ned av to årsaker: de vurderer ham bare som LW og LM, kanskje som ST/CAM, og man tenker at han der trenger jeg ikke i hovedlaget mitt. Man kan med fordel se litt på ulike posisjoner spillerne er egnet for (men mange mener sikkert at han er for dårlig defensivt) og vurdere kvaliteten opp mot kostnaden. Fadiga er en grei spiller til under 15k som er egnet som fodder senere. For eksempel 30k ville gjort ham uaktuell. Virker brukbar som LCB i en femmer, meget rask og bra dribbling, han har høyden til det og physical stats på nivå med Maldini.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Hvis man må ha Emre Can inn i laget for å kunne benytte Oxford er det et handicap stort nok til å ikke bruke han. At CDM er den minst viktige posisjonen kommer jo helt an på formasjon og taktikk.

Eneste gode linkene til Schlotter er WC Lucio, RTTF Nkunku og 90 Bellingham. De to førstnevnte er svindyr. Skal man dypere inn i BL-materien handicapper man resten av laget.

Ingen av LW-Ligue 1 spillerne jeg nevnte var tiltenkt til å spille CM. Zidane, Vieira, Gullit, Renato, Guendouzi, KdB, Mattheus, Yaya, Marchisio etc. kler den rollen langt - langt bedre. Selv Emre Can passer bedre der. Som stopper er Maldini med shadow raskere enn Fadiga med guardian. Har også +26 defending. Fadiga har samtidig jumping på 60-tallet. Totalpakken er rett å slett helt elendig. Fadiga er kun egnet for bruk i SBCs.

Klang

Legg inn av Klang »

Trenger ikke nødvendigvis Emre Can for å få inn Oxford, men kan starte med en firer og flytte ned Oxford til en femmer. Can er uansett en helt ok CDM. Ser ingen formasjoner/taktikker hvor CDM er viktig, ikke engang i 41212 med kanter. Bra pace, så er mye gjort.

Angående linker glemte du Neuer og Trapp, og Kroos og ter Stegen om man tar med andre ligaer. Guerreiro er habil, samme med Brandt om man brukte tokens på ham, Meunier er en bra CB. Det vil komme flere Bayern-kort å linke med i tillegg til de bra som allerede finnes. Reus bør være sikret et bra promokort.

Jeg har ikke vurdert Fadiga som LW eller LM, eller ST/CAM for den saks skyld. Kun brukt ham som LCB og vurdert ham som en habil CM. Av og til trenger man en kantspiller sentralt, som Thuram som er LCM i hovedlaget mitt.

Maldini vil alltid ha elendig dribbling. Null physical boost med shadow, så shadow er ikke særlig aktuelt. Farta er bra nok, defending bedre enn nødvendig. Vet ikke om vi bør stole helt på chemistry styles, derfor jeg skriver "visstnok". Fadiga er 187 cm og har likevel veldig bra agility og ballbehandling. Fadiga ligger uansett ikke i midten, der vil jeg heller ha en som Schlotterbeck eller Oxford.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Noen som vet om det kommer noe spennende promo på fredag, eller om det bare er å åpne pakker nå?

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

I morgen kommer FUT Centurions.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Jairzinho ferdig og begynt på Zidane. Gidder ikke å fullføre sistnevnte før jeg åpner 3x(25x83+) og det skjer nok under TOTY.

Klang

Legg inn av Klang »

😄

Klostermann lånekort, får se om det kommer en ny CB å sette inn snart, eller en CB som er egnet som RWB (tvilsomt). 33 chemistry.

Bilde

vidar

Legg inn av vidar »

https://www.ea.com/fifa/ultimate-team/w ... L:FFA23PS5

Noen gode forslag til forbedringer? Spillere som funker, rating uviktig. 400k budsjett.

Alpha

Legg inn av Alpha »

vidar skrev: tir jan 10, 2023 8:51 pm https://www.ea.com/fifa/ultimate-team/w ... L:FFA23PS5

Noen gode forslag til forbedringer? Spillere som funker, rating uviktig. 400k budsjett.
Hva er untradeable og hvilken formasjon IG?

vidar

Legg inn av vidar »

Alpha skrev: tir jan 10, 2023 9:00 pm
vidar skrev: tir jan 10, 2023 8:51 pm https://www.ea.com/fifa/ultimate-team/w ... L:FFA23PS5

Noen gode forslag til forbedringer? Spillere som funker, rating uviktig. 400k budsjett.
Hva er untradeable og hvilken formasjon IG?
Spiller 4-2-2 som regel. Bare Mahrez, Trippier og Butland. Og Casemiro, da, men han er litt placeholder. Tenker der + CB er rom for forbedring.

vidar

Legg inn av vidar »

Tips til formasjonsendring er også fint. Scorer som regel greit med mål, men er lett å spille ut.

Alpha

Legg inn av Alpha »

vidar skrev: tir jan 10, 2023 9:17 pm Tips til formasjonsendring er også fint. Scorer som regel greit med mål, men er lett å spille ut.
Jeg spiller 4222 selv og synes den er fin. Switcher til 4231 om jeg skal dra i land en seier. Personlig ville jeg spilt Kuyt som CDM og fjernet Casemiro. Ville også solgt begge spissene. Hadde det vært meg ville jeg frigjort nok coins til å få inn Mbappe, Neymar og Hakimi i laget. Om det ikke er aktuelt ville jeg kjørt WC Al-Owairan inn på LS.

Hadde vært lettere å sette opp et lag om det var en sum å forholde seg til hvis alt var solgt. Ganske mye ræl i det laget, synes jeg - om jeg kan si det rett ut.

vidar

Legg inn av vidar »

Alpha skrev: tir jan 10, 2023 9:33 pm
vidar skrev: tir jan 10, 2023 9:17 pm Tips til formasjonsendring er også fint. Scorer som regel greit med mål, men er lett å spille ut.
Jeg spiller 4222 selv og synes den er fin. Switcher til 4231 om jeg skal dra i land en seier. Personlig ville jeg spilt Kuyt som CDM og fjernet Casemiro. Ville også solgt begge spissene. Hadde det vært meg ville jeg frigjort nok coins til å få inn Mbappe, Neymar og Hakimi i laget. Om det ikke er aktuelt ville jeg kjørt WC Al-Owairan inn på LS.

Hadde vært lettere å sette opp et lag om det var en sum å forholde seg til hvis alt var solgt. Ganske mye ræl i det laget, synes jeg - om jeg kan si det rett ut.
Jeg er ikke så god, så ender som regel med 2-4 seire i helgeligaen, så blir ikke så mye bra utbytte der, og så er jeg vel litt for glad i max chem!

Klang

Legg inn av Klang »

Garcia 84 % ned. Virker ikke som at folk helt har skjønt kostnaden og fodderverdien. Helt kurant CM, bare litt dårlig stamina, særlig i mitt system som krever litt av CM.

33 chemistry. Ville teste Garcia. Thuram står med 79 kamper og 47 mål, nesten bare spilt CM.

Bilde

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Dagens store spørsmål. Sitter her med et lag til 6 mill, men hvorfor er alt så ekstremt tregt i dette spillet? Hver eneste motstander jeg møter virker å ha dobbelt så raske vendinger som meg, hav av rom å bevege seg i? Samme kan sies å se på disse strramerne som er gode, spillet ser så utrolig fluid ut. De dribler jo en del også men jeg har gitt helt opp å drible, er jo så utrolig seigt..


Klang

Legg inn av Klang »

Åpna en 83+ x25. Er da ikke en 650-700k spiller.

Bilde

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Greit fornøyd med 59 poeng i min først WL noengang. Fikk ikke noen store spillere i rewards men ble 200k i coins når jeg solgte alt jeg fikk. Så greie coins inn.

Klang

Legg inn av Klang »

Billig og bra. 33 chemistry, 2 på Guerreiro. Verratti inn for Rüdiger.

Bilde

Alpha

Legg inn av Alpha »

Entenmann skrev: man jan 16, 2023 1:48 am Greit fornøyd med 59 poeng i min først WL noengang. Fikk ikke noen store spillere i rewards men ble 200k i coins når jeg solgte alt jeg fikk. Så greie coins inn.

59 poeng er solid! 200k er også en meget pen slant, spesielt i dette markedet. Får sjeldent mer enn 100k fra samme rank selv.

Selv stoppet jeg på 9 wins denne helgen. Helgens festligheter gjorde søndagen for tung for fifa.

Sparer pakkene til TOTY.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»