I Aftenposten sin artikkel så nevnes det helt til slutt at bymiljøetaten jobber med å utvikle et system hvor man betaler for faktisk forbruk av strøm til ladingen: https://www.aftenposten.no/oslo/i/onMRR ... len-i-osloLarsabal skrev: ↑tor des 08, 2022 12:16 pm Ellers kan byrådet gjøre som alle næringsdrivende får tilbud om fra 1. januar. De kan kjøpe strøm til fastpris med binding i 5 eller 7 år. Da er prisen like over 1 kr pr kwh og forutsigbar som faen. Sett så nye ladetakster basert på det, pluss evt påslag for vedlikehold av anlegg. Da harmonerer ladepris for de som lader hjemme med strømstøtte (sponsing) og vi som må lade på offentlige punkter. Men det ville vel være for mye forlangt at byrådet jobber FOR innbyggerne i byen?
Hvorfor de ikke kunne vente med å "justere prisene" til et sånt system var på plass (eller det du selv nevner som et forslag) er groteskt. Men det har vel kanskje noe å gjøre med hvem som sitter "bak spakene" i bymiljøetaten: MDG. Og de vil ha privatbilen ut av byen, både elbiler og fossilbiler.