Hvilken skuespiller er dette?

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Hvilken skuespiller er dette?

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det er noe kjent med øya/ansiktsuttrykket, første man tenker er jo han duden (hakke peiling på navnet) fra den sene overnaturlige 80-talls slasheren Shocker, av Wes Craven, men samtidig ikke lett å kjenne igjen, da er vel mer ei karakterskuespiller, sjeldent å se i de helt store filmroller.

startelver

Legg inn av startelver »

Mener på å ha sett filmen, men er så dårlig på navn,

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: fre okt 07, 2022 11:42 am Det er noe kjent med øya/ansiktsuttrykket, første man tenker er jo han duden (hakke peiling på navnet) fra den sene overnaturlige 80-talls slasheren Shocker, av Wes Craven, men samtidig ikke lett å kjenne igjen, da er vel mer ei karakterskuespiller, sjeldent å se i de helt store filmroller.
Du er nær nok! Det er Mitch Pileggi i Shocker. Han er nok best kjent som Walter Skinner i X Files.

Din tur!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Dæven, det er jo sant, Walter Skinner i X-Files, snakk om rolleskifte, men ja, karakterskuespiller av den bedre sorten.
Bilde
Ålreit, får ta ei kjappis, og denne mannen er vel best kjent for rollefigurer der medfører nok til en del timer på sminkebenken for skuespilleren, og denne gang hadde han hovedrollen i en av utallige nyversjoner av ei kjent film og ikke minst musikal ved samme navn, men denne vi skal frem til, står kanskje blant de mer slasher-aktige utgavene.

startelver

Legg inn av startelver »

Kunne vært han som spiller Freddie Krueger men så enkelt er det vel ikke. Isåfall Robert Englund.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: tor okt 13, 2022 3:06 pm Kunne vært han som spiller Freddie Krueger men så enkelt er det vel ikke. Isåfall Robert Englund.
Englund er helt korrekt, så halvveis i mål, men hvilken oppdatert sen 80-talls skrekkfilm (der kanskje er best kjent som musikal siste 3 tiårene) skal vi frem til?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Mulig dette bildet kan være litt bedre hint om filmens tittel:
Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Det er ihvertfall ikke Nightmare on Elm Street .

Han har spilt så mange roller så litt usikker.

startelver

Legg inn av startelver »

Er Phantom of the Opera. 1989

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Jupp, Phantom of the Opera (1989) er riktig, en slettes ikke gæren versjon, men ble nok ikke en like stor suksess som Nightmare On Elm Street filmene, og var nok tøft for Englund å bli "kvitt" Freddy stemplet, og var vel en ganske så dyktig karakterskuespiller før gjennombruddet i Wes Cravens 1984 klassiker. Men klart, en rolle som gjorde han udødelig blant skrekkpublikummet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ingen som vil fortsette?

startelver

Legg inn av startelver »

SKal se om jeg finner noe

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det ligner jo veldig på ei yngre og meget flott Beverly D Angelo, mulig i en av de første Vacation eller på norsk, Hjelp vi må på ferie filmene?
Om det stemmer, så får jeg dessverre ikke mulighet til å poste noe ny oppgave med det aller første.
Kunne bare ikke dy meg, for ja, er noe veldig kjent med den badehåndklescenen, og tipper første Vaction fra 1983.

startelver

Legg inn av startelver »

Frank.N.Steen skrev: fre okt 14, 2022 9:03 pm Det ligner jo veldig på ei yngre og meget flott Beverly D Angelo, mulig i en av de første Vacation eller på norsk, Hjelp vi må på ferie filmene?
Om det stemmer, så får jeg dessverre ikke mulighet til å poste noe ny oppgave med det aller første.
Kunne bare ikke dy meg, for ja, er noe veldig kjent med den badehåndklescenen, og tipper første Vaction fra 1983.
Du traff blink selvsagt.

Men det er ikke den første filmen i serien, denne kom i 1985
National Lampoon's European Vacation

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

European Vacation ja, vel, mulig man må se igjen de to første, for åpenbart at det har gått for lang tid mellom forrige besøk, mens julefilmen er man støtt og stadig innom, vær bidige natt til 24 Desember. Las Vegas ferien, den og Cousin Eddies reise tur, de blir det nok evigheter til, før man vil se igjen.

Angående ny oppgave, så står det bom stille. Får ikke frem ei eneste potensiell ny oppgave, forsøker å finne noen, men ender kun opp med de som enten er bragt frem tidligere (av en selv) eller sikkert andre, og typisk at det løser seg nok senere på dagen, men nei, her er det bare å kjøre på for de som ønsker å overta, eller har ei ny bildeoppgave på vent.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Denne er shit lett, spesielt for @Frank.N.Steen vil jeg tro. Men da er ballen igang.

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det bildet sier meg nok fint lite, annet enn at man tvilsomt har sett filmen, og føler det kan være "hvem som helst" bakom maska.

startelver

Legg inn av startelver »

Frankenstein er det neppe :mrgreen:

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Da prøver vi med et bilde til.

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Nå begynner å bli lett mer gjenkjennelig, hvert fall bilde nummer 2, for her snakker vi vel ei ganske så popoulær rett-på-video horror franchise med masse kjentfolk innen skrekkgenren der dukker opp, spesielt i førstefilm.
Wishmaster ville nok vært mitt forslag, til film eller filmserie, for jo en drøss av dem utover sen 90 og tidlig 00-tallet, men hvilken og skuespiller, der sliter jeg nok mer, for er vel en som kanskje ikke er blant de mer kjente navna.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ja, siden ingen nye innlegg har forsøkt seg, så prøver jeg på Wishmaster (1997) og Andrew Divoff som skurken/ånden i flaska.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: ons okt 19, 2022 2:32 pm Ja, siden ingen nye innlegg har forsøkt seg, så prøver jeg på Wishmaster (1997) og Andrew Divoff som skurken/ånden i flaska.
Yes, din tur!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tror jeg kom meg til de 3 første, av Wishmaster serien, og ikke umulig en vil sjekke ut noen senere denne måneden.

Vel, nok om de filmene, over til neste oppgave, og en fyr der maktet å skape seg et solid navn som karakterskuespiller, både inn film og tv på 80 og 90-tallet.

Om blikk kunne drepe...
Bilde
Mest sannsynlig hans mest kjente rolle/film, da som en alt annet enn "hyggelig" fyr, der du helst ikke vil dele heis med, spesielt om den skulle stanse.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Legger ved et nytt bildehint, samme skuespiller men fra en litt tidligere og kanskje enda mer kjent film.

"Hey! What's wrong with this picture?"
Bilde
Denne gang har han ikke lange tiden på skjermen, men ja, nå medlem av ei heller fargerik punkergjeng (klassisk for 70 og 80-tallet), som kødder med feil kar, og hvor han vi skal frem til, ender til slutt med å få hjertet sitt bokstavelig talt stjålet, fra en da ikke fullt så kjent østerisk muskelbunt.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor okt 20, 2022 11:30 am Legger ved et nytt bildehint, samme skuespiller men fra en litt tidligere og kanskje enda mer kjent film.

"Hey! What's wrong with this picture?"
Bilde
Denne gang har han ikke lange tiden på skjermen, men ja, nå medlem av ei heller fargerik punkergjeng (klassisk for 70 og 80-tallet), som kødder med feil kar, og hvor han vi skal frem til, ender til slutt med å få hjertet sitt bokstavelig talt stjålet, fra en da ikke fullt så kjent østerisk muskelbunt.
Brian Thompson, den første er vel fra Cobra og nr 2 er fra Terminator.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ja, Brian Thompson og Cobra er korrekt. Ble kanskje litt knot med å slenge inn bilde fra The Terminator, men er vel kanskje hans mest kjente film, selv om filmrolle mulig er i Cobra, 2 år senere.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor okt 20, 2022 8:22 am Tror jeg kom meg til de 3 første, av Wishmaster serien, og ikke umulig en vil sjekke ut noen senere denne måneden.
Er vel kun den første som er brukendes og den eneste som har Andrew Divoff. Husker dårlig hur de andre var lengre, men jeg har ikke likt dem noe særlig siden de ikke er i mitt hus.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Regner med at de fleste kjenner godt til han punkeren i midten, med blå piggsveis og bilhjulavtrykk i halve ansiktet, og usikker på om Bill Paxton faktisk deler samme skjebne som Lance Henriksen, ved å ha blitt drept av en Alien, Terminator og en Predator, for alt vi vet er jo at Thompson hvert fall ikke overlevde møtet med Arnie, og tror ikke de to andre punkerne heller kom uskadet fra oppgjøret. Hvert fall i originalen, for dæven om de ikke greide å kødde det til, med den bedritne Terminator Genisys.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor okt 20, 2022 11:35 am Er vel kun den første som er brukendes og den eneste som har Andrew Divoff. Husker dårlig hur de andre var lengre, men jeg har ikke likt dem noe særlig siden de ikke er i mitt hus.
I en av oppfølgerne, er den onde ånden eller Djinnen på besøk i fengsel, blir noe småkomisk, men ja, tror den andre foregår på et studenthus og litt Animal House aktig opplegg, men usikker på om en faktisk så gjennom hele, eller kun deler av den, og ga opp.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»