Hvilken skuespiller er dette?

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Hvilken skuespiller er dette?

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kan legge til at skuespilleren over (til venstre) også hadde en stor rolle i Back to the Future trilogien.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor okt 27, 2022 4:54 pm Kan legge til at skuespilleren over (til venstre) også hadde en stor rolle i Back to the Future trilogien.
Skal vi se.. Joan Cusack i det som må være Addams Family Values.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Jepp, Joan var litt av en kameleon på den tiden.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

For sliten til å lage en ny nå, andre må gjerne komme med en ny.

startelver

Legg inn av startelver »

Er sliten jeg også føler jeg.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Denne tråden har det ikke vært mye liv i... Det må vi gjøre noe med.

Får ta en lett for å komme igang igjen.

Hvem er dette og hvilken film er det?

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Marc Singer i en av Beastmaster filmene? Så nylig førstefilmen, og usikker på om det er 1982 utgaven, eller mye senere oppfølgeren, men tror Singer har enda lengre hår i den, kun sett klipp fra traileren.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ja, hadde vært fint med litt mer liv i filmforumet, men skjønner jo at folk har nok vært rimelig opptatt med jul og nyttår, og kanskje ikke så mye tid til filmprat og kikking.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 12:56 pm Marc Singer i en av Beastmaster filmene? Så nylig førstefilmen, og usikker på om det er 1982 utgaven, eller mye senere oppfølgeren, men tror Singer har enda lengre hår i den, kun sett klipp fra traileren.
Det stemmer, det er fra 1ern.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 12:59 pm Ja, hadde vært fint med litt mer liv i filmforumet, men skjønner jo at folk har nok vært rimelig opptatt med jul og nyttår, og kanskje ikke så mye tid til filmprat og kikking.
Yes, men nå må vi få liv her igjen og nå venter jeg spent på hvilken skuespiller du kommer med ;).

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Don Coscarelli sto vel bakom, og fikk litt følelsen av at han ikke fikk helt samme frihet som med Phantasm (1979), sikkert grunnet større budsjett og navn medvirkende, men tja, ønsket å få mer ut av den, der var milevis unna Conan the Barbarian (1982) innen Sword and Sorcery vokseneventyr, men Tanya Roberts og hennes lettkledde klesdrakt, hjalp godt på, og tror jeg landa på ei snill 5/10.
Bilde
Filmen og skuespilleren vi skal frem til, er ei sci-fi/eventyr fra 80-tallet, og kanskje ikke så lett å vite hvem han til høyre er, om en da ikke har sett filmen før. Men en godt benyttet (spesielt det tiåret) karakterskuespiller, eldre irsk herremann, der nærmest ble ei slags kult-figur innen sci-fi, skrekk og action genren. Sønnen hans ble også godt kjent som skurk på den tid.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 2:28 pm Don Coscarelli sto vel bakom, og fikk litt følelsen av at han ikke fikk helt samme frihet som med Phantasm (1979), sikkert grunnet større budsjett og navn medvirkende, men tja, ønsket å få mer ut av den, der var milevis unna Conan the Barbarian (1982) innen Sword and Sorcery vokseneventyr, men Tanya Roberts og hennes lettkledde klesdrakt, hjalp godt på, og tror jeg landa på ei snill 5/10.
Bilde
Filmen og skuespilleren vi skal frem til, er ei sci-fi/eventyr fra 80-tallet, og kanskje ikke så lett å vite hvem han til høyre er, om en da ikke har sett filmen før. Men en godt benyttet (spesielt det tiåret) karakterskuespiller, eldre irsk herremann, der nærmest ble ei slags kult-figur innen sci-fi, skrekk og action genren. Sønnen hans ble også godt kjent som skurk på den tid.
Så akkurat denne filmen om igjen, The Last Starfighter og denne mannen er Dan O'Herlihy.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

The Last Starfigther (1984) er korrekt, en litt bortgjemt nesten kult-film, der kom jo med en del tøffe og imponerende CGI effekter, hvert fall for sin tid, men hvor karakterene og historien om ei spillavhengig ung mann, der får et tilbud om noe mer, enn kun et liv på campingplassen, blir både skremmende men også til slutt veldig fristende.

Tror planen var å gjøre ei filmserie ut av den, men ble kanskje ingen suksess i sin tid, men fant jo et nytt publikum når den kom ut på VHS utleie og senere kabel-tv. Tror en remake/fortsettelse, har vært nevnt flere ganger, men blir vel som andre lenge omtalte 80-talls sci-fi/eventyr, der skulle fortsette, ala Killer Klowns From Outer Space osv. Men ikke sett snurten av noe nytt der heller.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Da prøver vi oss på en ny ganske lett en.

Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 2:54 pm The Last Starfigther (1984) er korrekt, en litt bortgjemt nesten kult-film, der kom jo med en del tøffe og imponerende CGI effekter, hvert fall for sin tid, men hvor karakterene og historien om ei spillavhengig ung mann, der får et tilbud om noe mer, enn kun et liv på campingplassen, blir både skremmende men også til slutt veldig fristende.

Tror planen var å gjøre ei filmserie ut av den, men ble kanskje ingen suksess i sin tid, men fant jo et nytt publikum når den kom ut på VHS utleie og senere kabel-tv. Tror en remake/fortsettelse, har vært nevnt flere ganger, men blir vel som andre lenge omtalte 80-talls sci-fi/eventyr, der skulle fortsette, ala Killer Klowns From Outer Space osv. Men ikke sett snurten av noe nytt der heller.
Skal ikke påstå jeg elsker filmen, har 0 nostalgi med den da jeg ikke så den før langt utpå 2000 tallet. For meg er den en helt ok 5/10.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor jan 05, 2023 3:19 pm Da prøver vi oss på en ny ganske lett en.

Bilde
Er det Tim Roth i Tim Burton/Wahlberg 2001 remaken av Apenes Planet?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 3:21 pm
4pLaY skrev: tor jan 05, 2023 3:19 pm Da prøver vi oss på en ny ganske lett en.

Bilde
Er det Tim Roth i Tim Burton/Wahlberg 2001 remaken av Apenes Planet?
Yes, denne var nok litt for easy.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor jan 05, 2023 3:20 pm Skal ikke påstå jeg elsker filmen, har 0 nostalgi med den da jeg ikke så den før langt utpå 2000 tallet. For meg er den en helt ok 5/10.
Nei, ble vel ikke direkte blåst i bakken av filmen, og landa på 6/10, men fikk lyst til å se på ny, grunnet en lengre dokumentar om 80-talls sci-fi film, og at en er jo veldig svak for Cathrine Mary Stewart.
Følte at potensialet til filmen, ble kanskje litt satt bakom fokus på å slenge inn mest mulig CGI og kampmodus scener uti rommet, ei slags (en av mange) Star Wars light.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor jan 05, 2023 3:22 pm Yes, denne var nok litt for easy.
Husker filmen mest, grunnet at man for første og siste gang, åt 3 hele pizza Grandiosaer, på en og samme kveld.
Men var sulten som en ulv, og nettopp kommet hjem fra ei tøff fotballkamp, og bare slang inn det man fant av frossenmat, i komfyren og ja, tror ikke jeg vil prøve på noe lignende, hvert fall 3 Grændiser på styrten, for det ble mye luft og oppblåst mage den natten. Godt man hadde leiligheten for seg selv.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

En eldre karakterskuespillere, som virkelig hadde litt av et filmår i 2001, der den vi skal frem til, muligens ikke var på langt nær like god eller suksessfull som den andre, men hans bidrag, gjorde at det like vel ble ei noenlunde severdig og småspennende affære:
Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 3:26 pm
4pLaY skrev: tor jan 05, 2023 3:22 pm Yes, denne var nok litt for easy.
Husker filmen mest, grunnet at man for første og siste gang, åt 3 hele pizza Grandiosaer, på en og samme kveld.
Men var sulten som en ulv, og nettopp kommet hjem fra ei tøff fotballkamp, og bare slang inn det man fant av frossenmat, i komfyren og ja, tror ikke jeg vil prøve på noe lignende, hvert fall 3 Grændiser på styrten, for det ble mye luft og oppblåst mage den natten. Godt man hadde leiligheten for seg selv.
Har spist 2 en kveld og 10 før, men 3? nei det har jeg ikke engang tenkt tanken på ;).

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 3:30 pm En eldre karakterskuespillere, som virkelig hadde litt av et filmår i 2001, der den vi skal frem til, muligens ikke var på langt nær like god eller suksessfull som den andre, men hans bidrag, gjorde at det like vel ble ei noenlunde severdig og småspennende affære:
Bilde
Noe kjent med ansiktet, men her står jeg fast. Får håpe noen andre kan ta denne.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor jan 05, 2023 3:31 pm Har spist 2 en kveld og 10 før, men 3? nei det har jeg ikke engang tenkt tanken på ;).
Ristorante pizzaene, de går kjapt unna, noe med knappe 800-900 kalorier per pizza, mens det er noe med fyllet/deigen i Grændisene, som gjør at en blir rimelig prompeklar etter en stund, og var nærmest avtrykk i sofaen (brennmerker) etter all ventileringen.
En klart mektigere måltid, men av typen som likevel går kjapt ut igjen, og den følelsen får jeg ikke av Ristorante, hvert fall de tynnere Italienske utgavene.

Pappa fortalte ei artig historie om luft i magen, der han og en kompis var på fint besøk utpå Bekkestua, og de fikk servert noe mat der visstnok gjorde at de måtte øyeblikkelig prompe, og de var tydeligvis ikke alene, for plutselig måtte samtlige av gjestene ha seg en lengre "røykepause". Så mens de byttet på å stå uti sprengkulda og avlevere i vei, satt vertinnen igjen, og var visstnok meget opprørt over alle storrøykerne, som fløy ut og inn, hele tiden.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hm, kom jo nettopp på, at skuespilleren vi skal frem til, hadde også ei meget creepy bidrag, i en overlegent bedre film selvsagt mye eldre sådan, men ikke så lett å finne gode bilder av mannen i 2001 filmen, så tja, er det mulig å bytte film/rolle?
Fortsatt samme mann, men ny, eller eldre film og ja, kanskje en oppgave der er litt lettere å ta:
Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jan 05, 2023 3:47 pm Hm, kom jo nettopp på, at skuespilleren vi skal frem til, hadde også ei meget creepy bidrag, i en overlegent bedre film selvsagt mye eldre sådan, men ikke så lett å finne gode bilder av mannen i 2001 filmen, så tja, er det mulig å bytte film/rolle?
Fortsatt samme mann, men ny, eller eldre film og ja, kanskje en oppgave der er litt lettere å ta:
Bilde
Denne er så lett, at her skal jeg la andre få gleden av å ta den.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ian Holm i filmene From Hell (2001) og Aliens (1979), sistnevnte som kanskje en av de mest gjennomført creepy robotene en kan huske å ha sett i film.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Vel, prøver like greit på en ny oppgave, og vi skal frem til skuespiller/navn på han i midten, en god kjent karakterskuespiller, der en skulle ønske holdt stand, litt lenger i filmen han medvirket i ovenfor.

Hm, bildet ble da veldig lite, men ja, la gå. Blir det for knotete, får en lete opp andre hint senere.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Slenger med en til fra samme film/skuespiller, og tja, dersom ingen tar den i løpet av kvelden, får heller noen andre bare overta med ny oppgave:
Bilde

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Miguel Ferrer.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

InsVerderben skrev: fre jan 06, 2023 5:12 pm Miguel Ferrer.
Bilde
Det er korrekt, som den herlige og fremadstormende jappe-jyplingen Bob Morton, der utnytter sin sjef (Ronny Cox) moderne "politimann" tabbe i ED-209, og i stedet satser fullt på RoboCop.
Alltids ledd godt av hans litt for overentusiastiske sidekick, der har nesa godt tredd opp i baken på samtlige av sine sjefer, men viser seg jo å være en type som må ha gjort noe rett, ettersom han er med i alle RoboCop filmene (originaltrilogien), noe dessverre Ferrer ikke gjorde, da det ble bråstopp når Kurtwood Smith ankom uanmeldt til festen, med lyddemperen og et par håndgranater.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»