Hvilken skuespiller er dette?

Svar
InsVerderben

Re: Hvilken skuespiller er dette?

Legg inn av InsVerderben »

.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hm, linken avslører nok filmtittelen, men tja, har dessverre ikke tid til å ta en ny, men tøff film og uforglemmelig "cameo" rolle.
Tror jeg har to versjoner av den i hylla, usikker på hvem en har sett oftest, men nei, utmerket action-thriller, med masser mørk komedie og noen fantastiske gjesteinntredener fra ulike filmlegender.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Teknologien/evnen svikter.
Skal komme opp med ny oppgave etterhvert! 😉

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: fre jan 06, 2023 5:19 pm
InsVerderben skrev: fre jan 06, 2023 5:12 pm Miguel Ferrer.
Bilde
Det er korrekt, som den herlige og fremadstormende jappe-jyplingen Bob Morton, der utnytter sin sjef (Ronny Cox) moderne "politimann" tabbe i ED-209, og i stedet satser fullt på RoboCop.
Alltids ledd godt av hans litt for overentusiastiske sidekick, der har nesa godt tredd opp i baken på samtlige av sine sjefer, men viser seg jo å være en type som må ha gjort noe rett, ettersom han er med i alle RoboCop filmene (originaltrilogien), noe dessverre Ferrer ikke gjorde, da det ble bråstopp når Kurtwood Smith ankom uanmeldt til festen, med lyddemperen og et par håndgranater.
Husker han best selv fra The Stand (originalen) og The Night Flier, begge King adapsjoner.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Beklager, kommer ikke opp med noen ny oppgave og overlater det hele! 😉

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Prøver med ei ny oppgave:
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kan legge til at det dreier seg om en manne-kenguru mutant, og en film basert på ei tegneserie, samt at han bakom maska, var ei kjent artist på tampen av 80 og tidlig 90-tallet, som ikke lenger etter, tok veien over mot det store filmlerretet.
Her bidro han i en rekke tøffe action og kult-filmer, hvert fall helt i starten av karrieren. Nå har han vel hengt seg på en av disse altfor mange spin-offene av klassiske tv-krim serier, og ofte å se på kveldstid, i repriser på en av TVNorges mange kanaler.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel, skal snart ut, så da får en ikke oppdatert mer for i dag. Ice-T og filmen Tank Girl (1995) er riktig svar.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Hvem er mannen til venstre? Og hva heter filmen?

Bilde

Og hva i alle dager er det som hender her?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Han til venstre, ligner bittelitt på Eric Roberts, og virker som det er juling han truer med. Så tvilsomt noen stor fan av det blåseinstrumentet som blir benyttet ovenfor. Særlig mer enn det, har jeg ikke å gå på, for hakke peiling på verken film, sjanger eller tiår. Men blir interessant å følge videre, om noen knekker oppgaven, og hva slags film det dreier seg om.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tror jeg holder en knapp på Eric Roberts, men hvilken film? Mannen har vel bare i år, 50-100 kommende på vent, så nei, får vente på et nytt hint, eller om noen andre vet hvilken film det er snakk om.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: man jan 09, 2023 4:58 pm Vel, skal snart ut, så da får en ikke oppdatert mer for i dag. Ice-T og filmen Tank Girl (1995) er riktig svar.
Den hadde jeg aldri tatt, filmen fristet aldri meg, så den er usett den dag i dag.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tir jan 17, 2023 3:05 pm Den hadde jeg aldri tatt, filmen fristet aldri meg, så den er usett den dag i dag.
Har tegneserien filmen var basert på, liggende et eller annet sted, men ja, er nok ei sånn type underholdning, der ikke helt var så lett å selge, men Lori Petty ville nå ha vært ei utmerket Harley Quinn på midten av 90-tallet:
Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Det er Eric Roberts i The Coca Cola Kid - 1985!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg vet hvilken film det er og Eric Roberts er korrekt. Dette var en av de få filmene onkelen min hadde liggende på hytta, tatt opp på VHS direkte fra FilmNet. Så denne så jeg og søskenbarnet mitt noen ganger. Vi hadde neppe valgt den med et bedre filmutvalg, men sånn var det da jeg vokste opp, man tok hva man fikk.

Men jeg har ikke tid til å lage en ny oppgave så jeg legger heller ut et hint: Meget kjent merkenavn i tittelen

Edit: 4pLaY, du kunne ikke venta 10 sekunder? :lol:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

The Coca Cola Kid? Oj, vel, man lærer noe hver dag, eller så det sies. Aldri hørt om, men er i grunn greit fornøyd med at en hvert fall kjente igjen Eric, og kunne banne på at det var en eldre utgave, men sånn går det. Tror jeg får heller fokusere på å bla meg bakover fra 90-tallet og mot åtti, når det gjelder storebror Roberts, for meste han har gjort siste tiårene, er vel DTV/VOD minus noen innhopp i storfilmer ala The Dark Knight og The Expendables.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

PapaSmurf skrev: tir jan 17, 2023 3:12 pm Jeg vet hvilken film det er og Eric Roberts er korrekt. Dette var en av de få filmene onkelen min hadde liggende på hytta, tatt opp på VHS direkte fra FilmNet. Så denne så jeg og søskenbarnet mitt noen ganger. Vi hadde neppe valgt den med et bedre filmutvalg, men sånn var det da jeg vokste opp, man tok hva man fikk.

Men jeg har ikke tid til å lage en ny oppgave så jeg legger heller ut et hint: Meget kjent merkenavn i tittelen

Edit: 4pLaY, du kunne ikke venta 10 sekunder? :lol:
Jeg får prøve å styre meg neste gang ;).

Forøvrig en film jeg ikke har sett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

4pLaY skrev: tir jan 17, 2023 3:20 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 17, 2023 3:12 pm Jeg vet hvilken film det er og Eric Roberts er korrekt. Dette var en av de få filmene onkelen min hadde liggende på hytta, tatt opp på VHS direkte fra FilmNet. Så denne så jeg og søskenbarnet mitt noen ganger. Vi hadde neppe valgt den med et bedre filmutvalg, men sånn var det da jeg vokste opp, man tok hva man fikk.

Men jeg har ikke tid til å lage en ny oppgave så jeg legger heller ut et hint: Meget kjent merkenavn i tittelen

Edit: 4pLaY, du kunne ikke venta 10 sekunder? :lol:
Jeg får prøve å styre meg neste gang ;).

Forøvrig en film jeg ikke har sett.
Du har ikke gått glipp av all verden.

Det er en rimleig straight fram 80-talls romantisk komedie. Med de vanlige forviklingene og med noen litt odde bikarakterer.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

PapaSmurf skrev: tir jan 17, 2023 3:24 pm
4pLaY skrev: tir jan 17, 2023 3:20 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 17, 2023 3:12 pm Jeg vet hvilken film det er og Eric Roberts er korrekt. Dette var en av de få filmene onkelen min hadde liggende på hytta, tatt opp på VHS direkte fra FilmNet. Så denne så jeg og søskenbarnet mitt noen ganger. Vi hadde neppe valgt den med et bedre filmutvalg, men sånn var det da jeg vokste opp, man tok hva man fikk.

Men jeg har ikke tid til å lage en ny oppgave så jeg legger heller ut et hint: Meget kjent merkenavn i tittelen

Edit: 4pLaY, du kunne ikke venta 10 sekunder? :lol:
Jeg får prøve å styre meg neste gang ;).

Forøvrig en film jeg ikke har sett.
Du har ikke gått glipp av all verden.

Det er en rimleig straight fram 80-talls romantisk komedie. Med de vanlige forviklingene og med noen litt odde bikarakterer.
Har vurdert den noen ganger, men den har aldri frista meg.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Har ikke tid til å lete for mye her, så tar en rimelig enkel en!

Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Ale skrev: tir jan 17, 2023 4:07 pm
4pLaY skrev: tir jan 17, 2023 3:28 pm Har ikke tid til å lete for mye her, så tar en rimelig enkel en!

Bilde
Giancarlo Esposito i Do The Right Thing.
Yes, få gang på en ny!

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Bilde

Gratulerer! Eric Roberts i The Coca-Cola kid fra 1985. Jeg studerte markedsføring og mye falt på plass med en ung utsendt amerikaner i Australia, som skal få sving på salget.

Severdig med de rette briller på, ikke minst for en fortryllende Greta Scacchi.

Og en fantastisk reklame jingle med australsk sound.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tråden stoppa litt opp igjen, og siden ingen har lagt ut noen ny, på ei ukes tid. Prøver med en ny, og hvem er så denne "stor sjarmøren"?:
Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: tir jan 24, 2023 1:27 pm Tråden stoppa litt opp igjen, og siden ingen har lagt ut noen ny, på ei ukes tid. Prøver med en ny, og hvem er så denne "stor sjarmøren"?:
Bilde
Billy Bob Thornton i U-turn?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tir jan 24, 2023 3:02 pm Billy Bob Thornton i U-turn?
Bilde
Billy Bob og U-Turn er korrekt. Den godeste Sean Penn rota seg bort i mye rare, fæle og nasty folk i den mørke thriller-komedien, alt på grunn av Jennifer Lopez. Dessverre en sånn film som jeg likte godt som tenåring, men senere besøk, og plutselig var en ikke så imponert lenger.
Men Billy Bob og Joaquin Phoenix samt Nick Nolte og til dels Jon Voight er alle herlige i sine roller, men noe som bare ikke stemte i helhet.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: tir jan 24, 2023 3:34 pm
Elgen skrev: tir jan 24, 2023 3:02 pm Billy Bob Thornton i U-turn?
► Show Spoiler
Billy Bob og U-Turn er korrekt. Den godeste Sean Penn rota seg bort i mye rare, fæle og nasty folk i den mørke thriller-komedien, alt på grunn av Jennifer Lopez. Dessverre en sånn film som jeg likte godt som tenåring, men senere besøk, og plutselig var en ikke så imponert lenger.
Men Billy Bob og Joaquin Phoenix samt Nick Nolte og til dels Jon Voight er alle herlige i sine roller, men noe som bare ikke stemte i helhet.
Prøvde å se den om igjen i fjor høst men ga kjapt opp, tror det var den frenetiske stilen som jeg ikke likte. Jeg liker godt Natural Born Killers men i U-turn passet det ikke inn der du stadig vekk skulle bli introdusert med nye karakterer

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tir jan 24, 2023 3:38 pm Prøvde å se den om igjen i fjor høst men ga kjapt opp, tror det var den frenetiske stilen som jeg ikke likte. Jeg liker godt Natural Born Killers men i U-turn passet det ikke inn der du stadig vekk skulle bli introdusert med nye karakterer
Oliver Stone virket å forsøke å henge seg kanskje litt for tungt på yngre navn ala Tarantino, Robert Rodriguez og Coen brødrene, i det å gjøre lignende mørke ørken-road-trip komedier, fylt opp av masse sære og sprø karakterer, der popper opp i tide og utide. Legg på sex og vold, så får man dessverre ei som du nevner, frenetisk og overvulgær middelmådig film.
Bilde
Men Jennifer Lopez var nå alt annet enn middelmådig, og denne samt Anaconda (1997) ga meg mye fine drømmer som 12 åring.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

4pLaY skrev: tor jun 23, 2022 5:57 pm I første posten står det klart og tydelig " Den som gjetter riktig starter en ny."

Ny regel. Etter 5 dager kan hvem som helst legge inn ny oppgave. Så her kommer den. Alt for lett for de som leser i denne tråden. Men jeg begrenser meg til filmer jeg har på VHS.

Bilde

Så, hvem er i trøbbel her? Det blir bare verre og verre i denne filmen som heter?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Burt Reynolds og (Jon Voight eller Ronny Cox?) i Deliverance.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: søn jan 29, 2023 8:56 pm Burt Reynolds og (Jon Voight eller Ronny Cox?) i Deliverance.
Det er ikke mye tvil ute og går der, Frank. Gratulerer igjen. Kvalitetsfilm hele veien. Altså, nå kjente jeg bare til Burten fra Smokey and the bandit og Cannonball som jo er langt nyere filmer. Da jeg en eller annen gang kom over filmen overrasket både Burten og filmen enormt. En sjelden gang er jo også norsk tittel bedre enn originaltittelen.



Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»