Hvilken skuespiller er dette?

Svar
Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Re: Hvilken skuespiller er dette?

Legg inn av 4pLaY »

Får ta en lett for å få fyr i tråden igjen.

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Er det han som det ble satsa tungt på som fremtidig leading man, hvert fall i perioden 98-02 men som tja, det virket som det stoppa opp litt for, tross av innhopp i blant annet Sin City (2005) et par år senere. Men er vel ikke akkurat en sånn film eller navn folk stopper opp, og tenker: "Å, det er den med Josh Hartnett, faen den må jeg se igjen asså".

Edit:

Hvilken film det bildet er fra, er jeg faktisk litt usikker på. Men var jo med i to svære og påkosta krigsdramaer rundt den tid, og tvilsomt at det dreier seg om Pearl Harbor.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 14, 2022 5:34 pm Er det han som det ble satsa tungt på som fremtidig leading man, hvert fall i perioden 98-02 men som tja, det virket som det stoppa opp litt for, tross av innhopp i blant annet Sin City (2005) et par år senere. Men er vel ikke akkurat en sånn film eller navn folk stopper opp, og tenker: "Å, det er den med Josh Hartnett, faen den må jeg se igjen asså".

Edit:

Hvilken film det bildet er fra, er jeg faktisk litt usikker på. Men var jo med i to svære og påkosta krigsdramaer rundt den tid, og tvilsomt at det dreier seg om Pearl Harbor.
It is him, men which movie?

startelver

Legg inn av startelver »

4pLaY skrev: tor sep 15, 2022 11:12 pm
Frank.N.Steen skrev: ons sep 14, 2022 5:34 pm Er det han som det ble satsa tungt på som fremtidig leading man, hvert fall i perioden 98-02 men som tja, det virket som det stoppa opp litt for, tross av innhopp i blant annet Sin City (2005) et par år senere. Men er vel ikke akkurat en sånn film eller navn folk stopper opp, og tenker: "Å, det er den med Josh Hartnett, faen den må jeg se igjen asså".

Edit:

Hvilken film det bildet er fra, er jeg faktisk litt usikker på. Men var jo med i to svære og påkosta krigsdramaer rundt den tid, og tvilsomt at det dreier seg om Pearl Harbor.
It is him, men which movie?
Jeg tipper det er Black Hawk Down. Mener å ha sett den filmen.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

startelver skrev: fre sep 16, 2022 8:56 pm
4pLaY skrev: tor sep 15, 2022 11:12 pm
Frank.N.Steen skrev: ons sep 14, 2022 5:34 pm Er det han som det ble satsa tungt på som fremtidig leading man, hvert fall i perioden 98-02 men som tja, det virket som det stoppa opp litt for, tross av innhopp i blant annet Sin City (2005) et par år senere. Men er vel ikke akkurat en sånn film eller navn folk stopper opp, og tenker: "Å, det er den med Josh Hartnett, faen den må jeg se igjen asså".

Edit:

Hvilken film det bildet er fra, er jeg faktisk litt usikker på. Men var jo med i to svære og påkosta krigsdramaer rundt den tid, og tvilsomt at det dreier seg om Pearl Harbor.
It is him, men which movie?
Jeg tipper det er Black Hawk Down. Mener å ha sett den filmen.
Yes it is! Din tur!

startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

startelver skrev: fre sep 16, 2022 9:09 pm Bilde
Vet hvem det er, men husker ikke navnet ei heller vet jeg filmen.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er jo en start.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Tilfeldig turist?

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Willian Hurt?

startelver

Legg inn av startelver »

FjodorDVD skrev: søn sep 18, 2022 7:07 am Willian Hurt?
William Hurt ja, men vi trenger filmtittel.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

startelver skrev: søn sep 18, 2022 8:17 pm
FjodorDVD skrev: søn sep 18, 2022 7:07 am Willian Hurt?
William Hurt ja, men vi trenger filmtittel.

Om det ikke er Tilfeldig Turist er jeg blank. Feelgood filmatisering av Anne Tyler's Accidental Turist.

startelver

Legg inn av startelver »

FjodorDVD skrev: man sep 19, 2022 7:23 am
startelver skrev: søn sep 18, 2022 8:17 pm
FjodorDVD skrev: søn sep 18, 2022 7:07 am Willian Hurt?
William Hurt ja, men vi trenger filmtittel.

Om det ikke er Tilfeldig Turist er jeg blank. Feelgood filmatisering av Anne Tyler's Accidental Turist.
Det er feil ja, han har jo vært med på mange filmer den godeste Hurt. Filmen vi snakker om er det kanskje en av verdens mest kjente regisssører som står bak.

Poke

Legg inn av Poke »

startelver skrev: man sep 19, 2022 11:29 am
FjodorDVD skrev: man sep 19, 2022 7:23 am
startelver skrev: søn sep 18, 2022 8:17 pm

William Hurt ja, men vi trenger filmtittel.

Om det ikke er Tilfeldig Turist er jeg blank. Feelgood filmatisering av Anne Tyler's Accidental Turist.
Det er feil ja, han har jo vært med på mange filmer den godeste Hurt. Filmen vi snakker om er det kanskje en av verdens mest kjente regisssører som står bak.
Jeg prøver meg med "A History of Violence"

startelver

Legg inn av startelver »

Poke skrev: man sep 19, 2022 2:57 pm
startelver skrev: man sep 19, 2022 11:29 am
FjodorDVD skrev: man sep 19, 2022 7:23 am


Om det ikke er Tilfeldig Turist er jeg blank. Feelgood filmatisering av Anne Tyler's Accidental Turist.
Det er feil ja, han har jo vært med på mange filmer den godeste Hurt. Filmen vi snakker om er det kanskje en av verdens mest kjente regisssører som står bak.
Jeg prøver meg med "A History of Violence"
Nei det er feil igjen.

Jeg skrev en av verdens mest kjente regissører står bak, du må nok litt høyere opp på skalaen enn Cronenberg.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

startelver skrev: man sep 19, 2022 8:01 pm
Poke skrev: man sep 19, 2022 2:57 pm
startelver skrev: man sep 19, 2022 11:29 am

Det er feil ja, han har jo vært med på mange filmer den godeste Hurt. Filmen vi snakker om er det kanskje en av verdens mest kjente regisssører som står bak.
Jeg prøver meg med "A History of Violence"
Nei det er feil igjen.

Jeg skrev en av verdens mest kjente regissører står bak, du må nok litt høyere opp på skalaen enn Cronenberg.
Ingen som får det til ser jeg.

Det er William Hurt i A.I. Artificial Intelligence.

startelver

Legg inn av startelver »

Yes, en av de mest klassiske filmene til Spielberg.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Andre må bare starte en ny, jeg starter neppe ny før i morgen.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

4pLaY skrev: man sep 19, 2022 8:33 pm Andre må bare starte en ny, jeg starter neppe ny før i morgen.
Da griper jeg sjansen, siden jeg tross alt tok navnet. Og så håper jeg noen tar anbefalingen om Tilfeldig Turist.

Her er min nøtt.

Bilde

Lite spesielt med en amerikaner som vifter med en pistol da. Men scenen er veldig spesiell. Filmen er i høyden en firer kanskje, men den har sine gyldne øyeblikk der skuespillere får vist hvor allsidige de er.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

FjodorDVD skrev: man sep 19, 2022 10:06 pm
4pLaY skrev: man sep 19, 2022 8:33 pm Andre må bare starte en ny, jeg starter neppe ny før i morgen.
Da griper jeg sjansen, siden jeg tross alt tok navnet. Og så håper jeg noen tar anbefalingen om Tilfeldig Turist.

Her er min nøtt.

Bilde

Lite spesielt med en amerikaner som vifter med en pistol da. Men scenen er veldig spesiell. Filmen er i høyden en firer kanskje, men den har sine gyldne øyeblikk der skuespillere får vist hvor allsidige de er.
Ikke vanskelig å se hvem det er, men filmen er jeg litt usikker på her og nuh. Andre kan få gleden av å ta denne.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Det ligner nå veldig på Scott Glenn, men kan det være buddy-cop/krim-thriller filmen med Willem Dafoe fra 1988, Off-Limits?
Husket en eller annen scene med Glenn i et helikopter, som truet folk med en pistol i å hoppe fra en høyde i den sikre død, og tror jaggu meg han endte med å fly selv, uten noen fallskjerm og av egen fri vilje.
Men klart, kan jo være at en har blanda i hop med en helt annen film/scene.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

FjodorDVD skrev: man sep 19, 2022 7:23 am Om det ikke er Tilfeldig Turist er jeg blank. Feelgood filmatisering av Anne Tyler's Accidental Turist.
Accidental Tourist er en kremfilm, faktisk favoritten min, angående William Hurts mange roller.
Den i bildeoppgaven er nok blant de jeg aldri ville tenkt på når det kommer til Hurt, selv om en har jo sett den, for evigheter siden.

Kjøpte filmmusikken til Accidental Tourist av John Williams for en tid tilbake, og må være blant mine favoritt scores fra Williams.
Utsøkt kombinasjon av varm og beroligende melodier, men der også gir rom for en litt mer sørgmodig stemning, og nei, en film som egner seg godt på en regntung søndagskveld.

Ler alltid godt av de snodige men likefult sjarmerende familiemedlemmene til Hurts karakter, og særlig under ei høsttakke middag, og hvor Bill Pullman som forsøker så godt han kan, da å komme på god kant med kveldens vertinne, og ikke minst hennes mildt sagt knusktørre kalkun.
Men hva gjør man ikke for kjærligheten?

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: man sep 19, 2022 11:12 pm Det ligner nå veldig på Scott Glenn, men kan det være buddy-cop/krim-thriller filmen med Willem Dafoe fra 1988, Off-Limits?
Husket en eller annen scene med Glenn i et helikopter, som truet folk med en pistol i å hoppe fra en høyde i den sikre død, og tror jaggu meg han endte med å fly selv, uten noen fallskjerm og av egen fri vilje.
Men klart, kan jo være at en har blanda i hop med en helt annen film/scene.
Neida, det er fra nevnte helikopterscene.

Youtubeklippet her er dessverre i en forkortet versjon. Selv om filmen Saigon, som den het på norsk VHS ikke var blant de ledende i Vietnam-sjangeren, har enkelte scener brent seg inn i hukommelsen. Bare så absurd og troverdig på en og samme gang.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Får ta en kjappis, og hvem er nå denne unge mannen bakom solbrillene og et "tonn" med brunkrem?
Bilde

Poke

Legg inn av Poke »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 20, 2022 3:51 pm Får ta en kjappis, og hvem er nå denne unge mannen bakom solbrillene og et "tonn" med brunkrem?
Bilde
C. Thomas Howell i "Soul Man"

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tir sep 20, 2022 3:51 pm Får ta en kjappis, og hvem er nå denne unge mannen bakom solbrillene og et "tonn" med brunkrem?
Bilde
C. Thomas Howell i Soul Man!

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Der kom @Poke før meg gitt. Dumt dama ringte og forstyrra meg midt i skrivingen. Din tur nå Poke.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Poke skrev: tir sep 20, 2022 3:57 pm C. Thomas Howell i "Soul Man"
Det er selvsagt riktig. En film som tvilsomt ville blitt mottatt med stående applaus i dag, men ble vel faktisk ikke noen kjempesuksess blant kritikere, eller slik det virket i ettertid, og hvor Rae Dawn Chong mente at folk aldri ga den en sjanse, og at den ble lagt for hat av folk som aldri tok seg bryet med å se den. Likevel gikk den jo i pluss hos publikum.

Poke

Legg inn av Poke »

Skuespiller og film
Bilde

Kommer med bilde. Får tydeligvis ikke vist det via Imgur.
Sist redigert av Poke den tir sep 20, 2022 4:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hm, ingen bilde som jeg kan se, kun "Bilde" og et blankt mini-ark vedsiden av.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»