Hvilken skuespiller er dette?

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Hvilken skuespiller er dette?

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tror jeg holder en knapp på Eric Roberts, men hvilken film? Mannen har vel bare i år, 50-100 kommende på vent, så nei, får vente på et nytt hint, eller om noen andre vet hvilken film det er snakk om.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: man jan 09, 2023 4:58 pm Vel, skal snart ut, så da får en ikke oppdatert mer for i dag. Ice-T og filmen Tank Girl (1995) er riktig svar.
Den hadde jeg aldri tatt, filmen fristet aldri meg, så den er usett den dag i dag.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tir jan 17, 2023 3:05 pm Den hadde jeg aldri tatt, filmen fristet aldri meg, så den er usett den dag i dag.
Har tegneserien filmen var basert på, liggende et eller annet sted, men ja, er nok ei sånn type underholdning, der ikke helt var så lett å selge, men Lori Petty ville nå ha vært ei utmerket Harley Quinn på midten av 90-tallet:
Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Det er Eric Roberts i The Coca Cola Kid - 1985!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg vet hvilken film det er og Eric Roberts er korrekt. Dette var en av de få filmene onkelen min hadde liggende på hytta, tatt opp på VHS direkte fra FilmNet. Så denne så jeg og søskenbarnet mitt noen ganger. Vi hadde neppe valgt den med et bedre filmutvalg, men sånn var det da jeg vokste opp, man tok hva man fikk.

Men jeg har ikke tid til å lage en ny oppgave så jeg legger heller ut et hint: Meget kjent merkenavn i tittelen

Edit: 4pLaY, du kunne ikke venta 10 sekunder? :lol:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

The Coca Cola Kid? Oj, vel, man lærer noe hver dag, eller så det sies. Aldri hørt om, men er i grunn greit fornøyd med at en hvert fall kjente igjen Eric, og kunne banne på at det var en eldre utgave, men sånn går det. Tror jeg får heller fokusere på å bla meg bakover fra 90-tallet og mot åtti, når det gjelder storebror Roberts, for meste han har gjort siste tiårene, er vel DTV/VOD minus noen innhopp i storfilmer ala The Dark Knight og The Expendables.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

PapaSmurf skrev: tir jan 17, 2023 3:12 pm Jeg vet hvilken film det er og Eric Roberts er korrekt. Dette var en av de få filmene onkelen min hadde liggende på hytta, tatt opp på VHS direkte fra FilmNet. Så denne så jeg og søskenbarnet mitt noen ganger. Vi hadde neppe valgt den med et bedre filmutvalg, men sånn var det da jeg vokste opp, man tok hva man fikk.

Men jeg har ikke tid til å lage en ny oppgave så jeg legger heller ut et hint: Meget kjent merkenavn i tittelen

Edit: 4pLaY, du kunne ikke venta 10 sekunder? :lol:
Jeg får prøve å styre meg neste gang ;).

Forøvrig en film jeg ikke har sett.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

4pLaY skrev: tir jan 17, 2023 3:20 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 17, 2023 3:12 pm Jeg vet hvilken film det er og Eric Roberts er korrekt. Dette var en av de få filmene onkelen min hadde liggende på hytta, tatt opp på VHS direkte fra FilmNet. Så denne så jeg og søskenbarnet mitt noen ganger. Vi hadde neppe valgt den med et bedre filmutvalg, men sånn var det da jeg vokste opp, man tok hva man fikk.

Men jeg har ikke tid til å lage en ny oppgave så jeg legger heller ut et hint: Meget kjent merkenavn i tittelen

Edit: 4pLaY, du kunne ikke venta 10 sekunder? :lol:
Jeg får prøve å styre meg neste gang ;).

Forøvrig en film jeg ikke har sett.
Du har ikke gått glipp av all verden.

Det er en rimleig straight fram 80-talls romantisk komedie. Med de vanlige forviklingene og med noen litt odde bikarakterer.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

PapaSmurf skrev: tir jan 17, 2023 3:24 pm
4pLaY skrev: tir jan 17, 2023 3:20 pm
PapaSmurf skrev: tir jan 17, 2023 3:12 pm Jeg vet hvilken film det er og Eric Roberts er korrekt. Dette var en av de få filmene onkelen min hadde liggende på hytta, tatt opp på VHS direkte fra FilmNet. Så denne så jeg og søskenbarnet mitt noen ganger. Vi hadde neppe valgt den med et bedre filmutvalg, men sånn var det da jeg vokste opp, man tok hva man fikk.

Men jeg har ikke tid til å lage en ny oppgave så jeg legger heller ut et hint: Meget kjent merkenavn i tittelen

Edit: 4pLaY, du kunne ikke venta 10 sekunder? :lol:
Jeg får prøve å styre meg neste gang ;).

Forøvrig en film jeg ikke har sett.
Du har ikke gått glipp av all verden.

Det er en rimleig straight fram 80-talls romantisk komedie. Med de vanlige forviklingene og med noen litt odde bikarakterer.
Har vurdert den noen ganger, men den har aldri frista meg.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Har ikke tid til å lete for mye her, så tar en rimelig enkel en!

Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Ale skrev: tir jan 17, 2023 4:07 pm
4pLaY skrev: tir jan 17, 2023 3:28 pm Har ikke tid til å lete for mye her, så tar en rimelig enkel en!

Bilde
Giancarlo Esposito i Do The Right Thing.
Yes, få gang på en ny!

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Bilde

Gratulerer! Eric Roberts i The Coca-Cola kid fra 1985. Jeg studerte markedsføring og mye falt på plass med en ung utsendt amerikaner i Australia, som skal få sving på salget.

Severdig med de rette briller på, ikke minst for en fortryllende Greta Scacchi.

Og en fantastisk reklame jingle med australsk sound.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tråden stoppa litt opp igjen, og siden ingen har lagt ut noen ny, på ei ukes tid. Prøver med en ny, og hvem er så denne "stor sjarmøren"?:
Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: tir jan 24, 2023 1:27 pm Tråden stoppa litt opp igjen, og siden ingen har lagt ut noen ny, på ei ukes tid. Prøver med en ny, og hvem er så denne "stor sjarmøren"?:
Bilde
Billy Bob Thornton i U-turn?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tir jan 24, 2023 3:02 pm Billy Bob Thornton i U-turn?
Bilde
Billy Bob og U-Turn er korrekt. Den godeste Sean Penn rota seg bort i mye rare, fæle og nasty folk i den mørke thriller-komedien, alt på grunn av Jennifer Lopez. Dessverre en sånn film som jeg likte godt som tenåring, men senere besøk, og plutselig var en ikke så imponert lenger.
Men Billy Bob og Joaquin Phoenix samt Nick Nolte og til dels Jon Voight er alle herlige i sine roller, men noe som bare ikke stemte i helhet.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: tir jan 24, 2023 3:34 pm
Elgen skrev: tir jan 24, 2023 3:02 pm Billy Bob Thornton i U-turn?
► Show Spoiler
Billy Bob og U-Turn er korrekt. Den godeste Sean Penn rota seg bort i mye rare, fæle og nasty folk i den mørke thriller-komedien, alt på grunn av Jennifer Lopez. Dessverre en sånn film som jeg likte godt som tenåring, men senere besøk, og plutselig var en ikke så imponert lenger.
Men Billy Bob og Joaquin Phoenix samt Nick Nolte og til dels Jon Voight er alle herlige i sine roller, men noe som bare ikke stemte i helhet.
Prøvde å se den om igjen i fjor høst men ga kjapt opp, tror det var den frenetiske stilen som jeg ikke likte. Jeg liker godt Natural Born Killers men i U-turn passet det ikke inn der du stadig vekk skulle bli introdusert med nye karakterer

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tir jan 24, 2023 3:38 pm Prøvde å se den om igjen i fjor høst men ga kjapt opp, tror det var den frenetiske stilen som jeg ikke likte. Jeg liker godt Natural Born Killers men i U-turn passet det ikke inn der du stadig vekk skulle bli introdusert med nye karakterer
Oliver Stone virket å forsøke å henge seg kanskje litt for tungt på yngre navn ala Tarantino, Robert Rodriguez og Coen brødrene, i det å gjøre lignende mørke ørken-road-trip komedier, fylt opp av masse sære og sprø karakterer, der popper opp i tide og utide. Legg på sex og vold, så får man dessverre ei som du nevner, frenetisk og overvulgær middelmådig film.
Bilde
Men Jennifer Lopez var nå alt annet enn middelmådig, og denne samt Anaconda (1997) ga meg mye fine drømmer som 12 åring.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

4pLaY skrev: tor jun 23, 2022 5:57 pm I første posten står det klart og tydelig " Den som gjetter riktig starter en ny."

Ny regel. Etter 5 dager kan hvem som helst legge inn ny oppgave. Så her kommer den. Alt for lett for de som leser i denne tråden. Men jeg begrenser meg til filmer jeg har på VHS.

Bilde

Så, hvem er i trøbbel her? Det blir bare verre og verre i denne filmen som heter?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Burt Reynolds og (Jon Voight eller Ronny Cox?) i Deliverance.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: søn jan 29, 2023 8:56 pm Burt Reynolds og (Jon Voight eller Ronny Cox?) i Deliverance.
Det er ikke mye tvil ute og går der, Frank. Gratulerer igjen. Kvalitetsfilm hele veien. Altså, nå kjente jeg bare til Burten fra Smokey and the bandit og Cannonball som jo er langt nyere filmer. Da jeg en eller annen gang kom over filmen overrasket både Burten og filmen enormt. En sjelden gang er jo også norsk tittel bedre enn originaltittelen.



Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

FjodorDVD skrev: søn jan 29, 2023 9:26 pm Det er ikke mye tvil ute og går der, Frank. Gratulerer igjen. Kvalitetsfilm hele veien. Altså, nå kjente jeg bare til Burten fra Smokey and the bandit og Cannonball som jo er langt nyere filmer. Da jeg en eller annen gang kom over filmen overrasket både Burten og filmen enormt. En sjelden gang er jo også norsk tittel bedre enn originaltittelen.
Er vel ikke for spesielt glad i komediene til Reynolds, de blir ofte for tullete, og foretrekker helt klart de mer actionprega forsøkene hans fra 70 og 80-tallet, kanskje mest Mean Machine, Deliverance, Malone, Stick, Heat og Sharkys Machine.

Har ikke noen ny oppgave på lur, men måtte bare slenge ut når en kjente igjen hvert fall Burt og filmen, så her det fritt frem for noen andre å starte opp ei ny oppgave.

Og helt enig i at Picnic med Døden er faktisk ei tøffere tittel enn originalen.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Får ta en enkel for å få fyr i tåden igjen ;).

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Herlig fyr, karakter og ikke minst film, dessverre ble han jo ikke så gammel, men maktet nå likevel å levere to uforglemmelige filmroller i The Running Man (1987) som den sadistiske og operasyngende Dynamo "Hey Christmas Tree!" og den overvektige og noe enkle innsatte mentalpasienten Roland i slasheren Alone in the Dark (1982).

Erland Van Lidth, og i følge Wikipedia var han jo også både Wrestler og Operasanger, så rollen som Dynamo var jo midt i blinken. Trist at han gikk bort før filmen ble utgitt, for han ville nok vært et navn som ville raskt funnet seg godt til rette innafor action genren på den tid.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ja, regner med at det var riktig svar, så prøver med ei ny karakterskuespiller, en som fikk ei mye lenger karriere enn Erland, og noe med hennes mange minneverdige bidrag, som gjør at hun er vanskelig å overse, uansett hvor små eller store roller de måtte være.
Bilde
Får legge ved at hun har benytte seg av et annet etternavn i de fleste av filmene hun medvirket i, og går under et annet i dag.
Men vært med i både kjente storfilmer, spesielt fra 90-tallet, mens for andre vil kanskje vært best husket grunnet et par solide kultfavoritter.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor feb 09, 2023 5:22 pm Ja, regner med at det var riktig svar, så prøver med ei ny karakterskuespiller, en som fikk ei mye lenger karriere enn Erland, og noe med hennes mange minneverdige bidrag, som gjør at hun er vanskelig å overse, uansett hvor små eller store roller de måtte være.
Bilde
Får legge ved at hun har benytte seg av et annet etternavn i de fleste av filmene hun medvirket i, og går under et annet i dag.
Men vært med i både kjente storfilmer, spesielt fra 90-tallet, mens for andre vil kanskje vært best husket grunnet et par solide kultfavoritter.
Yes du hadde rett... og det her har jeg sett før, men det står stille akkurat nå.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Har glemt bort disse trådene, ettersom en stadig blander de med hverandre (Hvilken film/skuespiller) hele tiden.

Uansett, dama med arrene i ansiktet, er Anna Levine (visstnok byttet om til Thompson), og alltid hatt sansen for henne. Noe med den myke stemmen og engleaktige utseendet hennes, det og at hun ofte spiller damer der har levd under ganske harde kår.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: man feb 20, 2023 12:33 am Har glemt bort disse trådene, ettersom en stadig blander de med hverandre (Hvilken film/skuespiller) hele tiden.

Uansett, dama med arrene i ansiktet, er Anna Levine (visstnok byttet om til Thompson), og alltid hatt sansen for henne. Noe med den myke stemmen og engleaktige utseendet hennes, det og at hun ofte spiller damer der har levd under ganske harde kår.
Helt utrolig at jeg ikke tok denne når du posta den.. Jeg har jo sett Unforgiven en god del ganger før.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Får ta en ny, enkel en =).

Bilde

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

4pLaY skrev: ons mar 22, 2023 10:54 am Får ta en ny, enkel en =).

Bilde
Jeg drar kjensel på mannen, men scenen kan jeg ikke huske å ha sett. Venter litt med å svare så jeg ikke spoiler noe.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Han med "tannlegeforkleet" må jo være ei ung Gene Hackman, men hvem de to andre er, det har jeg ikke peiling på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»