Hvilken skuespiller er dette?

Svar
Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Hvilken skuespiller er dette?

Legg inn av 4pLaY »

Tenkte vi kunne ha det litt morsomt her med å gjette hvilken skuespiller som er på bildet og hvilken film det er fra.

Om ingen klarer det basert på bildet, så kommer en med noen små hint.

Den som gjetter riktig starter en ny.

Jeg starter med denne personen.

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kan det være The Birdcage (usikker på årstall) og Robin Williams?

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Frank.N.Steen skrev: fre jun 17, 2022 12:29 pm Kan det være The Birdcage (usikker på årstall) og Robin Williams?
Stemmer! Nei, ikke Robin Williams, men veldig nærme. Det er Anthony Hopkins.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kan ikke huske at Hopkins var med i filmen, eller har jeg glemt det allerede? Men kan det være Gene Hackman? Husker ikke han som "oppsteila", men 4 år siden forrige besøk, og minst tusen filmer (pluss) sett siden den gang, så fort gjort å glemme litt her og der.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Om det viste seg å være Birdcage fra (1996), og med Hackman i drag, så er det bare for noen annen å overta. Ettersom en har litt brått om tiden utover formiddagen, men måtte bare prøve meg på bildeoppgaven, når den først lå ute.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: fre jun 17, 2022 12:46 pm Om det viste seg å være Birdcage fra (1996), og med Hackman i drag, så er det bare for noen annen å overta. Ettersom en har litt brått om tiden utover formiddagen, men måtte bare prøve meg på bildeoppgaven, når den først lå ute.
Det stemmer ;).

Da er det bare for de som ønsker til å ta en ny.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

silkyglenjohnson skrev: fre jun 17, 2022 12:32 pm
Frank.N.Steen skrev: fre jun 17, 2022 12:29 pm Kan det være The Birdcage (usikker på årstall) og Robin Williams?
Stemmer! Nei, ikke Robin Williams, men veldig nærme. Det er Anthony Hopkins.
Samme typen tryne, men det var nok feil ;).

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ålreit, da er jeg tilbake og skal bare prøve å finne et litt "vanskelig" bilde for kommende oppgave.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Okei, ny oppgave. Og her snakker vi vel først og fremst to meget velbrukte karakterskuespillere, der har en "dårlig hår dag", og hvor en må ikke nevne begges navn, men hvert fall en av dem.
Bilde

MadBum

Legg inn av MadBum »

Frank.N.Steen skrev: fre jun 17, 2022 3:20 pm Okei, ny oppgave. Og her snakker vi vel først og fremst to meget velbrukte karakterskuespillere, der har en "dårlig hår dag", og hvor en må ikke nevne begges navn, men hvert fall en av dem.
Bilde
Ron Pearlman er den ene. Quest for fire heter filmen om jeg husker rett. En meget bra film.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

MadBum skrev: fre jun 17, 2022 3:26 pm Ron Pearlman er den ene. Quest for fire heter filmen om jeg husker rett. En meget bra film.
Ron og Everett McGill på "guttetur", i søken etter ild og damer (Rae Dawn Chong var heit, selv som huleboerbabe) og lo alltid godt av scenen, der etter alt slitet, så greier ene kløna i følget å
► Show Spoiler
Sjarmerende, morsom og spennende film, der i mine øyne, står lett igjen som den beste av de mange huleboer/istid filmene fra 80-tallet, da mye grunnet kjemien mellom hovedrolleinnehaverne.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Pearlman trengte vel ikke lange tiden i sminkestolen for den rollen.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Chromeback skrev: fre jun 17, 2022 3:33 pm Pearlman trengte vel ikke lange tiden i sminkestolen for den rollen.
Han hadde en del minneverdige roller på den tid, både i Quest for Fire og In the Name of the Rose (1986), samt tv suksess som den sympatiske og vennlige kjempen Vincent i Beauty and the Beast med Linda Hamilton.

Moro at han mye senere fikk prøvd seg i hovedrollesetet med de underholdende action-eventyr filmene Hellboy.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Chromeback skrev: fre jun 17, 2022 3:33 pm Pearlman trengte vel ikke lange tiden i sminkestolen for den rollen.
Very true, det er nok litt mer neandertaler DNA i han en oss andre.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Chromeback skrev: fre jun 17, 2022 3:33 pm Pearlman trengte vel ikke lange tiden i sminkestolen for den rollen.
De sminket ham ikke, det er bare i samtlige andre filmer han er sminket.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lezah skrev: lør jun 18, 2022 3:35 pm
Chromeback skrev: fre jun 17, 2022 3:33 pm Pearlman trengte vel ikke lange tiden i sminkestolen for den rollen.
De sminket ham ikke, det er bare i samtlige andre filmer han er sminket.
Hahah, ja du sier noe der :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

MadBum skrev: fre jun 17, 2022 3:26 pm
Frank.N.Steen skrev: fre jun 17, 2022 3:20 pm Okei, ny oppgave. Og her snakker vi vel først og fremst to meget velbrukte karakterskuespillere, der har en "dårlig hår dag", og hvor en må ikke nevne begges navn, men hvert fall en av dem.
Bilde
Ron Pearlman er den ene. Quest for fire heter filmen om jeg husker rett. En meget bra film.
Starter du en ny?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ingen som vil starte opp en ny oppgave?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Nei vel. Da prøver man på en ny bildeoppgave:
Bilde
Kan vel egentlig sies å være ei nokså undervurdert/bortglemt liten sci-fi perle, der muligens var ei slags fornyelse av en eldre krigsdrama klassiker, med to hissige fiender (velger å ikke nevne film/skuespillere, enn så lenge her) fra hver sin kant, som ender opp med å bli fastlåst på ei liten tropisk øy, men der åpenbart ikke er stor nok for dem begge, til å begynne med da.
Går etter hvert opp for rivalene, at skal de ha nubbesjanse til å overleve, må de først lære seg å kjenne og respektere hverandre, tross av ulikheter og hat.

Synes faktisk den nyere sci-fi utgaven var hakket vassere, mye takket være innsatsen til skuespilleren vi skal altså frem til fra bildet ovenfor.
Uansett, en meget sympatisk og dyktig kar, der ofte slo seg opp i en haug av litt eldre og klokere mentor/veteran/partner type filmroller.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Frank.N.Steen skrev: tor jun 23, 2022 6:01 am Kan vel egentlig sies å være ei nokså undervurdert/bortglemt liten sci-fi perle
Louis Gosset jr i Enemy Mine vel?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Gossett Jr i filmen Enemy Mine (1985) er riktig.
Tror det var Hell in the Pacific (1968), der var en viktig innflytelse til Wolfgang Petersens versjon, men som med for mange av Dennis Quaids 80-talls filmer, ville det seg liksom ikke helt, men virker å ha blitt tatt inn mye nærmere hos både filmelskere og kritikere, enn når den ble først utgitt.
Quaid hadde jo en dose med underholdende sci-fi film det tiåret (Enemy Mine, Dreamscape og Innerspace), men ja, de svære filmhitene ble de aldri.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Hvem er dette da (gitt at det her bilde-greiene funker)?

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Lance Henriksen som forbrent "vampyr" i kultklassikeren Near Dark (1987). Vampyr eller Dracula blir aldri nevnt i filmen, og heller aldri viser de skarpe/kvasse hjørnetenner, som er sjelden kost for en av de filmene som mange virker å anse som en av de aller beste av 80-talls vampyr skrekkfilmene.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

De som ikke gidder lage en ny, trenger heller ikke bli med å gjette. Så slipper vi andre å sitte å vente.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel, nettopp kommet inn døra og kunne ikke motstå når en så det dreide seg om en av mine favoritter fra åttitallet. Så regner med at Near Dark er korrekt, men ser an litt til, for kan jo tenkes at det likevel er bom. Husker en hettekledd Henriksen i et par post-apokalyptiske western filmer, men ikke like solbrent.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jun 23, 2022 5:40 pm Vel, nettopp kommet inn døra og kunne ikke motstå når en så det dreide seg om en av mine favoritter fra åttitallet. Så regner med at Near Dark er korrekt, men ser an litt til, for kan jo tenkes at det likevel er bom. Husker en hettekledd Henriksen i et par post-apokalyptiske western filmer, men ikke like solbrent.
Du har rett =).

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel da kjører vi like greit i gang med en ny oppgave:
Bilde
Når vi først er inne på solide og meget dyktige karakterskuespillere, så må jo denne dama nevnes. Ei smått imponerende CV på 80 og 90-tallet, hvert fall for de som har sett sin action og sci-fi film, men muligens ei som aldri ble det helt store navnet, mer som en "kameleon" å regne. Og som enkelte trolig vil slite med å skille fra film til film, ettersom hun virkelig glidde inn i rollefigurene sine med stil.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor jun 23, 2022 5:53 pm Vel da kjører vi like greit i gang med en ny oppgave:
► Show Spoiler
Når vi først er inne på solide og meget dyktige karakterskuespillere, så må jo denne dama nevnes. Ei smått imponerende CV på 80 og 90-tallet, hvert fall for de som har sett sin action og sci-fi film, men muligens ei som aldri ble det helt store navnet, mer som en "kameleon" å regne. Og som enkelte trolig vil slite med å skille fra film til film, ettersom hun virkelig glidde inn i rollefigurene sine med stil.
Jenette Goldstein fra Aliens.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Justice 97 skrev: tor jun 23, 2022 5:49 pm
4pLaY skrev: tor jun 23, 2022 5:35 pm De som ikke gidder lage en ny, trenger heller ikke bli med å gjette. Så slipper vi andre å sitte å vente.
Du får skrive det opp i regelverket.
I første posten står det klart og tydelig " Den som gjetter riktig starter en ny."

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor jun 23, 2022 5:55 pm Jenette Goldstein fra Aliens.
Bilde
Jenette er korrekt! Hadde faktisk henne fra nevnte Near Dark i tankene tidligere i dag, men ja, noen kom meg i forkjøpet angående nevnte film, og følte at man like greit kunne dra frem nok ei dyktig karakterskuespiller, og den filmen er jo fullstappet, mangler vel bare Michael Biehn, så har man den fast James Cameron gjengen fra Terminator og Aliens til sammen igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»