Hagen-saken

Svar
MatsEn89

Re: Hagen-saken

Legg inn av MatsEn89 »

Big George skrev: man aug 16, 2021 9:38 pm "Man kan også si at siden Tom Hagen var på jobb, så tyder det på at han ikke gjorde det."
Politiet er ikke sikre på at Tom Hagen var på Futurum hele tidsrommet i timene fra 09.-13 den dagen.
Helse appen på hennes mobil tyder på at hun ble kastet ned trappen i 10 tiden tror jeg politiet tenker

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Ny påtaleleder i saken. Det blir statsadvokat et eller annet som nå for æren av å forsøke seg på et justismord mot Tom Hagen. Hvis hun er lur så legger hun den planen død.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

"Helse appen på hennes mobil tyder på at hun ble kastet ned trappen i 10 tiden tror jeg politiet tenker"
Det betyr bare at mobilen falt ned trappa.
Enten falt fru Hagen og mobilen ned trappa
eller mobilen falt fra hunden som hadde den festet på seg
eller mobilen falt fra en kidnapper.
Men i ca 40-45 minutter forut for det tidspunktet svarte ingen på mobilen. Heller ikke etterpå svarte hun på mobilen.

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

Big George skrev: tir aug 17, 2021 9:28 pm "Helse appen på hennes mobil tyder på at hun ble kastet ned trappen i 10 tiden tror jeg politiet tenker"
Det betyr bare at mobilen falt ned trappa.
Enten falt fru Hagen og mobilen ned trappa
eller mobilen falt fra hunden som hadde den festet på seg
eller mobilen falt fra en kidnapper.
Men i ca 40-45 minutter forut for det tidspunktet svarte ingen på mobilen. Heller ikke etterpå svarte hun på mobilen.
Kan du ikke gjenta teorien din om at telefonen var festet til hunden?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

"Kan du ikke gjenta teorien din om at telefonen var festet til hunden?"
Det er mest naturlig å spørre i en butikk som selger utstyr til kjæledyr om seletøy og drakt til hund.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kanskje hunden falt i trappa? Kunne man ikke fått Marthä Louise til å spørre valpen?

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

Big George skrev: tir aug 17, 2021 10:25 pm "Kan du ikke gjenta teorien din om at telefonen var festet til hunden?"
Det er mest naturlig å spørre i en butikk som selger utstyr til kjæledyr om seletøy og drakt til hund.
Hvorfor skulle telefonen festes til hunden?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

"Hvorfor skulle telefonen festes til hunden?"
For å få folk og politiet til å tro at kidnappere var i huset i lang tid. Den var jo i bevegelse i 51 minutter.

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

Big George skrev: tor aug 19, 2021 4:24 am "Hvorfor skulle telefonen festes til hunden?"
For å få folk og politiet til å tro at kidnappere var i huset i lang tid. Den var jo i bevegelse i 51 minutter.
Óg hvorfor skulle de få folk og politiet til å tro det? Hva godt ville det gjøre? Og ville ikke telefonen (med sele) fortsatt være på hunden og være i bevegelse under hele dagen da?

Til info, du kan sitere på innlegg ved å trykke på " til høyre i bolken på innlegg her.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Fordi det ville jo gitt Tom Hagen en helt vanntett alibi om mobilen og "kidnappere" var i Sloraveien i lang tid og Tom Hagen ble observert på Futurum. Tom Hagen er ikke observert hele tiden, men han kunne ikke blitt borte i timevis uten at folk merket noe.

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

Big George skrev: tor aug 19, 2021 1:33 pm Fordi det ville jo gitt Tom Hagen en helt vanntett alibi om mobilen og "kidnappere" var i Sloraveien i lang tid og Tom Hagen ble observert på Futurum. Tom Hagen er ikke observert hele tiden, men han kunne ikke blitt borte i timevis uten at folk merket noe.
TH har alibi, han var på jobb. Neste teori please

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

"TH har alibi, han var på jobb. Neste teori please"
Sorry, politiet er ikke enig og det er kun få kilometer fra Sloraveien til Futurum. Man kjører på noen få minutter.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Bare kort innpå en annen sak BG - hva mener du om Viggo? Skyldig eller ikke skyldig?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Viggo ? Spør hun jenta som han ble dømt for å ha slikket i skrittet. Hun har nok noen meninger om Viggo og det kan hende at det er flere småjenter som har hatt ufrivillig kontakt med Viggo før han ble dømt for drap.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Da er vi i hvert fall enige om det, og jeg har ikke noe oppfølgingsspørsmål.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

B.O.B. skrev: fre aug 20, 2021 6:26 pm Da er vi i hvert fall enige om det, og jeg har ikke noe oppfølgingsspørsmål.
Jepp.
Dette gjør ham omtrent like skyldig i barnedrap som TH er skyldig i konedrap for å være hennes ektemann.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

rexenes skrev: fre aug 20, 2021 8:43 pm
B.O.B. skrev: fre aug 20, 2021 6:26 pm Da er vi i hvert fall enige om det, og jeg har ikke noe oppfølgingsspørsmål.
Jepp.
Dette gjør ham omtrent like skyldig i barnedrap som TH er skyldig i konedrap for å være hennes ektemann.
Æææh, nei sånn er det ikke. Viggo har en mengde bevis mot seg samt et levende vitne som bekrefter at han var medvirkende. Det er ikke noe slikt i det hele tatt i saken mot Tom Hagen. Det er ingen bevis overhodet, ei heller grunnlag for mistanke. Det eneste de har mot han er magefølelse.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

B.O.B. skrev: fre aug 20, 2021 8:48 pm
rexenes skrev: fre aug 20, 2021 8:43 pm
B.O.B. skrev: fre aug 20, 2021 6:26 pm Da er vi i hvert fall enige om det, og jeg har ikke noe oppfølgingsspørsmål.
Jepp.
Dette gjør ham omtrent like skyldig i barnedrap som TH er skyldig i konedrap for å være hennes ektemann.
Æææh, nei sånn er det ikke. Viggo har en mengde bevis mot seg samt et levende vitne som bekrefter at han var medvirkende. Det er ikke noe slikt i det hele tatt i saken mot Tom Hagen. Det er ingen bevis overhodet, ei heller grunnlag for mistanke. Det eneste de har mot han er magefølelse.
Okei. Da ramser du vel opp en mengde beviser i viggo-tråden?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Viggo er helt klart dårligere stilt enn Tom Hagen. Viggo har en fortid som usunt interessert i pikebarn og det er også et vitne til dobbeltdrapet.
Tom Hagen er det ikke noe bevis mot, kun en del indisier og så lenge politiet ikke kikker på alternative gjerningsmenn til kidnapping har han en solid sak.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Det er ikke postet i feil tråd, det er svar og betraktning i forbindelse med debatten.

Gloriana

Legg inn av Gloriana »

Advokaten til kryptomannen mener at han er på vei til å bli sjekket ut av saken: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... t-av-saken

Om det så skulle være tilfelle bør det være andre tiltaler på gang eller i det minste en utvikling i saken, det skulle dog ikke forbause meg om dette bare er forhåndspresedering i pressen og at politiet har et nokså annet syn på det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

TV2 har søndag en times dokumentar om forsvinningsaken på Lørenskog.

strandereng

Legg inn av strandereng »

I dag leste jeg på VGnett at forsvareren til kryptomannen (Dag Swensson) tror at klienten er på vei ut av saken. Og at flere henleggelser kan være på gang.

strandereng

Legg inn av strandereng »

Gloriana skrev: man aug 23, 2021 3:03 pm Advokaten til kryptomannen mener at han er på vei til å bli sjekket ut av saken: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... t-av-saken

Om det så skulle være tilfelle bør det være andre tiltaler på gang eller i det minste en utvikling i saken, det skulle dog ikke forbause meg om dette bare er forhåndspresedering i pressen og at politiet har et nokså annet syn på det.
Enig i dette.. Håper ikke saken blir lagt død med det første.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Velkommen Strandereng.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Sorry, ble kastet ut en periode. Meningsmotstanderne mine som er i Viggos støttegruppe hadde noe å klage på, og da er man ute. Akkurat som på VGD dette her, og nå blir man vel kastet ut for å nevne modereringen også...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hvor lenge kan man egentlig sikte noen før det bør skje noe? Jeg vet at det ikke finnes en eksakt juridisk grense, men det må da være andre vurderinger av både etisk og praktisk art som politiet må ta stilling til?

Hvis det stemmer det advokaten sier at de nye avhørene avslørte at politiet ikke har kommet noe lenger med siktelsen av kryptomannen må vel det få konsekvenser for saken mot ham? Jeg synes det er merkelig at det ikke er mer fokus på dette.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

"Advokaten til kryptomannen mener at han er på vei til å bli sjekket ut av saken:"
Det er ikke usannsynlig. Tror mange ser han nå som "nyttig idiot".
Trolig har han endret litt på sine forklaringer.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kryptomannen slipper nok ikke unna, i så tilfelle er det bare for å få han til å slappe av. De venter bare på at han og en av de medskyldige snakker sammen - da er han ferdig. Utrolig at de ikke har satt han i varetekt, fra han går det en rød tråd ut til alle moduskandidater i landet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Så Tv2 dokumentaren da den gikk i reprise. Tynne greier. Hagen møtte politiet på en mildt sagt kaotisk bensinstasjon. Hvorfor han ikke møtte politiet på politihuset stusset de drevne etterforskerne på. som deltok i programmet. var endel om vitner blant annet i Ås hvor en kvinne så en bil hvor det satt en kvinne hun tror var fru Hagen.Krypto-løsningen gir ingen mening sa en ekspert på området.

Jeg ser at det er rom for flere dokumentarer. Intervjuer med folk som kjente ekteparet Hagen. Ruta fra Sloraveien til Futurum, ruta fra Sloraveien til bensinstasjonen osv

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»