Hagen-saken

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Re: Hagen-saken

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: tir nov 15, 2022 6:42 am
startelver skrev: tir nov 15, 2022 12:03 am Tom Hagen forbereder vel julefeiringen med sin nye flamme.
Sprer du bare løgner nå eller hva vet du om en ny flamme? Du er vel ikke så råtten at du setter ut et slikt rykte for å sannsynliggjøre din syke konspirasjonsteori om at Tom Hagen er skyldig i drap?
Både norsk politi og britiske eksperter på det feltet tror Tom Hagen er skyldig så B.O.B.sin påstand om "syke konspirasjonsteori er litt drøy.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Big George skrev: tir nov 15, 2022 6:26 pm
B.O.B. skrev: tir nov 15, 2022 6:42 am
startelver skrev: tir nov 15, 2022 12:03 am Tom Hagen forbereder vel julefeiringen med sin nye flamme.
Sprer du bare løgner nå eller hva vet du om en ny flamme? Du er vel ikke så råtten at du setter ut et slikt rykte for å sannsynliggjøre din syke konspirasjonsteori om at Tom Hagen er skyldig i drap?
Både norsk politi og britiske eksperter på det feltet tror Tom Hagen er skyldig så B.O.B.sin påstand om "syke konspirasjonsteori er litt drøy.
Snakker han usant, så var han uansett ikke alene om forsvinningen. Det må uansett være noen flere skyldige.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Nå har det vært en tyrkisk agent inne til avhør. Veldig rar greie, hvorfor har han ikke signert avhøret? Måtte han dra før politiets smartass klarte å transkribere avhøret med sine to stive pekefingre?

Men sporene som skal være mulige å ettergå peker på kidnapping og hevn som motiv. Summen ble betalt i euro, så jeg tror nok at dette kan være en mulighet for at noen russere står bak. Hevnmotivet der har vært tydelig hele tiden.

https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkis ... n/78235364

PS: Nyhetssaken er gratis å lese :P

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Ingen som bryr seg om AEH på forumet lenger. Stakkars henne og familien som sitter igjen med denne forbrytelsen og selv forumets ivrigste gidder ikke en gang kommentere de nye opplysningene som kanskje kan løse saken.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Det har jo vært helt stille i denne saken i lang tid i media , så det er ikke så rart at det har vært stille i denne tråden også.

Det er vanskelig å mene noe om det som kommer fram i Dagbladet nå. Det er jo ingen detaljer om hva han skal ha sagt eller i hvilken grad politiet legger vekt på det. Det kan være alt fra kjempespennende opplysninger til rent vrøvl.

startelver

Legg inn av startelver »

En ting som er sikkert er at politiet har ikke peiling.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

startelver skrev: ons jan 11, 2023 3:27 pm En ting som er sikkert er at politiet har ikke peiling.
Norsk politi særlig sjefen Brøske lot det gå mange uker uten å gjøre noe
det kombinert med en smart morder
gjør at det trolig aldri vil bli oppklaring med bevis.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

B.O.B. skrev: ons jan 11, 2023 7:07 am Ingen som bryr seg om AEH på forumet lenger. Stakkars henne og familien som sitter igjen med denne forbrytelsen og selv forumets ivrigste gidder ikke en gang kommentere de nye opplysningene som kanskje kan løse saken.
Hva er det egentlig å kommentere? En ganske shady tyrker, selv til tyrkere å være, har påstått at han vet ting om saken - hva disse tingene er får vi ikke vite. Det er egentlig alt som står i reportasjen, så det er ikke så mye å gripe fatt i.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Han har jo gitt så tydelige indisier og til og med skiltnummer på bilen som ble benyttet. Jeg tipper politiet kan sitte med noen beviser og en løsning i løpet av 1-2 år. Da har de blitt avlyttet, utsatt for provokasjon og litt av hvert annet. Et problem er om de er russere for jeg tror ikke Putins regime gidder å samarbeide om dagen.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

I dagens Dagblad forteller venner av Tom Hagen at de er bekymret for ham. Han isolerer seg mer og mer. Hans nære venn Tom Nilsen sier at Hagen ikke lenger vil bli med han ut på kafé fordi han føler seg beglodd. Samtidig sier Nilsen at det er hans inntrykk nå er langt flere som støtter Tom Hagen og som lurer på når politiet skal oppheve siktelsen.

Politiet sier de har "stor forståelse" for at det er belastende, men at de har mange etterforskningsskritt å utføre. Så det her kommer til å ta noen år til tror jeg.
De sier videre at de fremdeles jobber etter hovedhypotesen, men at de også bruker tid på alternative hypoteser.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Det er skammelig hvordan TH er blitt behandlet. Skjønner at det må være ubehagelig, og det ville enhver som planla norgeshistoriens største mordgåte også skjønne. Ingen hadde gjort det om de måtte stå i det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Trolig ligger hun nedgravd i den innendørs skibakken på Lørenskog.
I så fall er hun tett på utøverne.

guru

Legg inn av guru »

oddvar_kjempebra skrev: fre jan 27, 2023 8:59 am I dagens Dagblad forteller venner av Tom Hagen at de er bekymret for ham. Han isolerer seg mer og mer. Hans nære venn Tom Nilsen sier at Hagen ikke lenger vil bli med han ut på kafé fordi han føler seg beglodd. Samtidig sier Nilsen at det er hans inntrykk nå er langt flere som støtter Tom Hagen og som lurer på når politiet skal oppheve siktelsen.

Politiet sier de har "stor forståelse" for at det er belastende, men at de har mange etterforskningsskritt å utføre. Så det her kommer til å ta noen år til tror jeg.
De sier videre at de fremdeles jobber etter hovedhypotesen, men at de også bruker tid på alternative hypoteser.
Hvor lenge kan man egentlig holde en person siktet på et så tynt grunnlag? Politiet hadde ikke engang nok til å få han varetektsfengslet, noe som skal mye til her i landet. Det må da finnes grenser? Jeg antar det ikke er noe konkret tidsrom i loven, men på et eller annet tidspunkt må jo fornuften og det
menneskelige komme inn?

Jeg sitter med en følelse av at politiet har kommet til et "point of no return". Det er så mye prestisje i denne saken, at det er for sent å kaste inn håndkleet. Her blir de nok å gå "all in" for å klare å bevise det de selv er overbevist om, og bevare politiets ære. Samtidig vet de nok at det vil bli nok en gigantisk politiskandale om (når?) de må innse at her er ikke noe mer å hente.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

guru skrev: søn jan 29, 2023 7:25 am
oddvar_kjempebra skrev: fre jan 27, 2023 8:59 am I dagens Dagblad forteller venner av Tom Hagen at de er bekymret for ham. Han isolerer seg mer og mer. Hans nære venn Tom Nilsen sier at Hagen ikke lenger vil bli med han ut på kafé fordi han føler seg beglodd. Samtidig sier Nilsen at det er hans inntrykk nå er langt flere som støtter Tom Hagen og som lurer på når politiet skal oppheve siktelsen.

Politiet sier de har "stor forståelse" for at det er belastende, men at de har mange etterforskningsskritt å utføre. Så det her kommer til å ta noen år til tror jeg.
De sier videre at de fremdeles jobber etter hovedhypotesen, men at de også bruker tid på alternative hypoteser.
Hvor lenge kan man egentlig holde en person siktet på et så tynt grunnlag? Politiet hadde ikke engang nok til å få han varetektsfengslet, noe som skal mye til her i landet. Det må da finnes grenser? Jeg antar det ikke er noe konkret tidsrom i loven, men på et eller annet tidspunkt må jo fornuften og det
menneskelige komme inn?

Innen rimelig tid ref straffeprosessloven.

På et tidspunkt uten jeg tror det går så langt vil jo helsa til TH begynne å skrante og er lite hensiktsmessig å etterforske en som i dag er 72-73 år de 10 neste årene.

Er vel allerede godt på overtid denne saken med over 4 års etterforskning og nederlag i retten for å holde TH fengslet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Jeg tror at vi kommer til å finne ut hva som har skjedd og oppklare saken. Utfordringen er at vi ikke vet hvor lang tid det vil ta. Vi har gjort mange etterforskningsskritt og har et stort materiale, men så mangler vi den lille biten som gir oss det endelige svaret, sa Øystese til avisen ABC nyheter i dag.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

B.O.B. skrev: tor jul 29, 2021 11:06 am I saken om Anne Elisabeth Hagens forsvinning så står saken stille. Tom Hagen er fortsatt siktet på så syltynt grunnlag at man ikke engang kan varetektsfengsle han og spørsmålet er hva som blir det neste. AEH ser ikke ut til å bli funnet, og politiet sliter med å finne bevis mot ektemannen. Det burde være mest nærliggende å tro på kidnapping, men politiet hevder å tro at det ikke er tilfellet. Hva grunnlaget for det er jo ikke lett å skjønne annet enn at de må gjort seg opp en mening om mannens personlighet, og en standard vurdering om at det er alltid ektemannen som er skyldig.
Helt glemt er Futurum-mennene og andre spor som peker på kidnapping. Utrolig nok er Kryptomannen ikke varetektsfengslet og heller ikke under press. Utrolig svak etterforskning, men de venter nok på at en av de involverte skal snakke inn i en av mikrofonene og omtale saken med info de ikke kunne vite om.

Vil saken få en løsning? Neppe. Vil de forsøke ta ut tiltale mot Tom Hagen? Lykke til.

Ser på andre forum at mange blander inn en strømtrader i Grimstad som gikk konkurs, men har lite tro på den tilnærmingen. Jeg tror Kryptomannens venner står bak kidnappingen.
Politiet må bare inse seg slått.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Big George skrev: lør jan 28, 2023 2:08 pm Trolig ligger hun nedgravd i den innendørs skibakken på Lørenskog.
I så fall er hun tett på utøverne.
Tullprat. Leiemordere har ingen kontroll over hva som skjer på en slik byggeplass, ei heller TH.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Jeg har da aldri tenkt at leiemordere er inne i bildet i denne saken.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Big George skrev: søn jan 29, 2023 11:23 am Jeg har da aldri tenkt at leiemordere er inne i bildet i denne saken.
Så du mener fortsatt at TH har benyttet en kopibil, og hoppet ut av vinduet på lageret og klatret over gjerdet og dratt hjem og drept kona? Deretter har han kjørt opp på byggeplassen hvor det er fullt arbeid og lånt en gravemaskin og lagt henne under pukken på byggeplassen?

Er du helt vel bevart?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Big George skrev: lør jan 28, 2023 2:08 pm Trolig ligger hun nedgravd i den innendørs skibakken på Lørenskog.
I så fall er hun tett på utøverne.
Hvem kan vel ikke forestille seg en Tom Hagen som spankulerer inn på byggeplassen med den døde kona under den ene armen, og robotstøvsuger under den andre, tjuvkobler en gravemaskin og setter i gang?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Jeg tror også at saken en dag vil bli oppklart. Det er mest antagelig utenlandske folk etter en bestilleingsjobb av THs fiender/kjente, eller så er det Kryptomannens bekjente. Hans linker til den kriminelle verden er ikke akkurat uten betydning.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Enig i at man nærmer seg smertegrensen for å holde på en siktelse for en så alvorlig forbrytelse mot et menneske, uten å få noe gjennombrudd. Problemet er vel at uten å ha funnet noe lik - ingen konklusjon - ingen andre konkrete mistenkte - så vil mistanken mot Tom Hagen likevel vedvare blant mange .Det er mulig at de nærmeste i hans familie og vennekrets vil finne en viss ro ved at siktelsen frafalles. Og det er vel det som betyr noe for Hagen selv. Jeg har ikke noe grunnlag for å hevde han står bak, føler det er 50/ 50. Det er som mange har påpekt - en rimelig spektakulær og risikabel måte - og kvitte seg med et problem ( drap av ektefelle altså) på. Du lever på en løgn og er avhengig av at andre ( fordi han ville aldri kunne utført dette alene, uansett) ikke sprekker. Mulig han i en ekstrem form for naivitet ( og med tanke på sin økonomiske handlefrihet), ville tro at han kunne komme unna - at saken ikke skulle blåses opp i media osv. Men dette er Norge, tross alt, en slik sak er rimelig grensesprengende. Og nå vet alle hvem Tom Hagen er, og svært mange kan sjekke ut saken på en Netflix serie.

Jeg heller mot at han ikke står bak. Uten noe funn av Lisbeth og uten noe snarlig gjennombrudd - bør siktelsen mot han frafalles,
Sist redigert av VillaForever den søn jan 29, 2023 12:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

At fru Hagens barn konsekvent nekter å stå frem i media støtter ikke Tom Hagens sak.
Man får inntrykk av at de venter på en halv milliard hver. Penga rår !

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

VillaForever skrev: søn jan 29, 2023 11:55 am Enig i at man nærmer seg smertegrensen for å holde på en siktelse for en så alvorlig forbrytelse mot et menneske, uten å få noe gjennombrudd. Problemet er vel at uten å ha funnet noe lik - ingen konklusjon - ingen andre konkrete mistenkte - så vil mistanken mot Tom Hagen likevel vedvare blant mange. Statistikk viser til at konedrap stort sett begås av nærmeste familie.Det er mulig at de nærmeste i hans familie og vennekrets vil finne en viss ro ved at siktelsen frafalles. Og det er vel det som betyr noe for Hagen selv. Jeg har ikke noe grunnlag for å hevde han står bak, føler det er 50/ 50. Det er som mange har påpekt - en rimelig spektakulær og risikabel måte - og kvitte seg med et problem ( drap av ektefelle altså) på. Du lever på en løgn og er avhengig av at andre ( fordi han ville aldri kunne utført dette alene, uansett) ikke sprekker. Mulig han i en ekstrem form for naivitet ( og med tanke på sin økonomiske handlefrihet), ville tro at han kunne komme unna - at saken ikke skulle blåses opp i media osv. Men dette er Norge, tross alt, en slik sak er rimelig grensesprengende. Og nå vet alle hvem Tom Hagen er, og svært mange kan sjekke ut saken på en Netflix serie.

Jeg heller mot at han ikke står bak. Uten noe funn av Lisbeth og uten noe snarlig gjennombrudd - bør siktelsen mot han frafalles,
Konedrap begås vel strengt tatt utelukkende av nærmeste familie.

mvh
Pertentlighetsforbundet

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Brezjnev skrev: søn jan 29, 2023 12:06 pm
VillaForever skrev: søn jan 29, 2023 11:55 am Enig i at man nærmer seg smertegrensen for å holde på en siktelse for en så alvorlig forbrytelse mot et menneske, uten å få noe gjennombrudd. Problemet er vel at uten å ha funnet noe lik - ingen konklusjon - ingen andre konkrete mistenkte - så vil mistanken mot Tom Hagen likevel vedvare blant mange. Statistikk viser til at konedrap stort sett begås av nærmeste familie.Det er mulig at de nærmeste i hans familie og vennekrets vil finne en viss ro ved at siktelsen frafalles. Og det er vel det som betyr noe for Hagen selv. Jeg har ikke noe grunnlag for å hevde han står bak, føler det er 50/ 50. Det er som mange har påpekt - en rimelig spektakulær og risikabel måte - og kvitte seg med et problem ( drap av ektefelle altså) på. Du lever på en løgn og er avhengig av at andre ( fordi han ville aldri kunne utført dette alene, uansett) ikke sprekker. Mulig han i en ekstrem form for naivitet ( og med tanke på sin økonomiske handlefrihet), ville tro at han kunne komme unna - at saken ikke skulle blåses opp i media osv. Men dette er Norge, tross alt, en slik sak er rimelig grensesprengende. Og nå vet alle hvem Tom Hagen er, og svært mange kan sjekke ut saken på en Netflix serie.

Jeg heller mot at han ikke står bak. Uten noe funn av Lisbeth og uten noe snarlig gjennombrudd - bør siktelsen mot han frafalles,
Konedrap begås vel strengt tatt utelukkende av nærmeste familie.

mvh
Pertentlighetsforbundet
Rart det der. Ikke en eneste samboer som har drept kona si.

Forøvrig er konedrap for det meste drap gjort i affekt. Statistikken over overlagte drap domineres ikke av konedrap.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Brezjnev skrev: søn jan 29, 2023 12:06 pm
VillaForever skrev: søn jan 29, 2023 11:55 am Enig i at man nærmer seg smertegrensen for å holde på en siktelse for en så alvorlig forbrytelse mot et menneske, uten å få noe gjennombrudd. Problemet er vel at uten å ha funnet noe lik - ingen konklusjon - ingen andre konkrete mistenkte - så vil mistanken mot Tom Hagen likevel vedvare blant mange. Statistikk viser til at konedrap stort sett begås av nærmeste familie.Det er mulig at de nærmeste i hans familie og vennekrets vil finne en viss ro ved at siktelsen frafalles. Og det er vel det som betyr noe for Hagen selv. Jeg har ikke noe grunnlag for å hevde han står bak, føler det er 50/ 50. Det er som mange har påpekt - en rimelig spektakulær og risikabel måte - og kvitte seg med et problem ( drap av ektefelle altså) på. Du lever på en løgn og er avhengig av at andre ( fordi han ville aldri kunne utført dette alene, uansett) ikke sprekker. Mulig han i en ekstrem form for naivitet ( og med tanke på sin økonomiske handlefrihet), ville tro at han kunne komme unna - at saken ikke skulle blåses opp i media osv. Men dette er Norge, tross alt, en slik sak er rimelig grensesprengende. Og nå vet alle hvem Tom Hagen er, og svært mange kan sjekke ut saken på en Netflix serie.

Jeg heller mot at han ikke står bak. Uten noe funn av Lisbeth og uten noe snarlig gjennombrudd - bør siktelsen mot han frafalles,
Konedrap begås vel strengt tatt utelukkende av nærmeste familie.

mvh
Pertentlighetsforbundet
Oops. Jeg så den nå. Det hang ikke på greip. Gikk litt raskt i svingene.

@oddvar_kjempebra Jeg tenker vel mer på den generelle persepsjon - oppfattelse av drapssaken. Folk tenker ikke tall og statistikk.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

stc887 skrev: søn jan 29, 2023 9:39 am
guru skrev: søn jan 29, 2023 7:25 am
oddvar_kjempebra skrev: fre jan 27, 2023 8:59 am I dagens Dagblad forteller venner av Tom Hagen at de er bekymret for ham. Han isolerer seg mer og mer. Hans nære venn Tom Nilsen sier at Hagen ikke lenger vil bli med han ut på kafé fordi han føler seg beglodd. Samtidig sier Nilsen at det er hans inntrykk nå er langt flere som støtter Tom Hagen og som lurer på når politiet skal oppheve siktelsen.

Politiet sier de har "stor forståelse" for at det er belastende, men at de har mange etterforskningsskritt å utføre. Så det her kommer til å ta noen år til tror jeg.
De sier videre at de fremdeles jobber etter hovedhypotesen, men at de også bruker tid på alternative hypoteser.
Hvor lenge kan man egentlig holde en person siktet på et så tynt grunnlag? Politiet hadde ikke engang nok til å få han varetektsfengslet, noe som skal mye til her i landet. Det må da finnes grenser? Jeg antar det ikke er noe konkret tidsrom i loven, men på et eller annet tidspunkt må jo fornuften og det
menneskelige komme inn?

Innen rimelig tid ref straffeprosessloven.

På et tidspunkt uten jeg tror det går så langt vil jo helsa til TH begynne å skrante og er lite hensiktsmessig å etterforske en som i dag er 72-73 år de 10 neste årene.

Er vel allerede godt på overtid denne saken med over 4 års etterforskning og nederlag i retten for å holde TH fengslet.
Man avslutter ikke en etterforskning bare fordi den hovedmistenkte begynner å dra på åra. Fokuset er å finne ut hva som har skjedd. Har man spor å gå etter vil man forsette undersøkelsene. Også hvis den hovedmistenkte er død. Det er de etterlattes behov for svar og den allmenne rettssikkerheten som er i fokus.

Men hvis det ikke lenger er grunnlag for å sikte Hagen skal jo den siktelsen frafalles. Det kan man jo gjøre uten at man legger ned etterforskningen.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

oddvar_kjempebra skrev: søn jan 29, 2023 12:10 pm
Brezjnev skrev: søn jan 29, 2023 12:06 pm
VillaForever skrev: søn jan 29, 2023 11:55 am Enig i at man nærmer seg smertegrensen for å holde på en siktelse for en så alvorlig forbrytelse mot et menneske, uten å få noe gjennombrudd. Problemet er vel at uten å ha funnet noe lik - ingen konklusjon - ingen andre konkrete mistenkte - så vil mistanken mot Tom Hagen likevel vedvare blant mange. Statistikk viser til at konedrap stort sett begås av nærmeste familie.Det er mulig at de nærmeste i hans familie og vennekrets vil finne en viss ro ved at siktelsen frafalles. Og det er vel det som betyr noe for Hagen selv. Jeg har ikke noe grunnlag for å hevde han står bak, føler det er 50/ 50. Det er som mange har påpekt - en rimelig spektakulær og risikabel måte - og kvitte seg med et problem ( drap av ektefelle altså) på. Du lever på en løgn og er avhengig av at andre ( fordi han ville aldri kunne utført dette alene, uansett) ikke sprekker. Mulig han i en ekstrem form for naivitet ( og med tanke på sin økonomiske handlefrihet), ville tro at han kunne komme unna - at saken ikke skulle blåses opp i media osv. Men dette er Norge, tross alt, en slik sak er rimelig grensesprengende. Og nå vet alle hvem Tom Hagen er, og svært mange kan sjekke ut saken på en Netflix serie.

Jeg heller mot at han ikke står bak. Uten noe funn av Lisbeth og uten noe snarlig gjennombrudd - bør siktelsen mot han frafalles,
Konedrap begås vel strengt tatt utelukkende av nærmeste familie.

mvh
Pertentlighetsforbundet
Rart det der. Ikke en eneste samboer som har drept kona si.

Forøvrig er konedrap for det meste drap gjort i affekt. Statistikken over overlagte drap domineres ikke av konedrap.
Det er helt naturlig at herr Hagen sto øverst på blokka da politiet startet etterforskningen, etter hvert som tiden går mistenker jeg mer og mer at han fortsatt står der mest fordi de ikke har funnet noen å erstatte ham med. Det vil være interessant å se, om vi noen gang får vite, hvor nøye de har lett etter andre enn ektemannen. Da politiet drev på som verst med lekkasjer i tiden etter at de mislyktes i å holde ham varetektsfengslet virket de veldig fiksert på at de allerede hadde tatt sin mann. Jeg kjenner ikke statistikken, men stoler på at du har rett, en slik statistikk vil uansett ikke være noe vektig indisium.

PS Det at en samboer dreper kona si er nå i hvert fall teoretisk mulig.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

VillaForever skrev: søn jan 29, 2023 12:18 pm
Brezjnev skrev: søn jan 29, 2023 12:06 pm
VillaForever skrev: søn jan 29, 2023 11:55 am Enig i at man nærmer seg smertegrensen for å holde på en siktelse for en så alvorlig forbrytelse mot et menneske, uten å få noe gjennombrudd. Problemet er vel at uten å ha funnet noe lik - ingen konklusjon - ingen andre konkrete mistenkte - så vil mistanken mot Tom Hagen likevel vedvare blant mange. Statistikk viser til at konedrap stort sett begås av nærmeste familie.Det er mulig at de nærmeste i hans familie og vennekrets vil finne en viss ro ved at siktelsen frafalles. Og det er vel det som betyr noe for Hagen selv. Jeg har ikke noe grunnlag for å hevde han står bak, føler det er 50/ 50. Det er som mange har påpekt - en rimelig spektakulær og risikabel måte - og kvitte seg med et problem ( drap av ektefelle altså) på. Du lever på en løgn og er avhengig av at andre ( fordi han ville aldri kunne utført dette alene, uansett) ikke sprekker. Mulig han i en ekstrem form for naivitet ( og med tanke på sin økonomiske handlefrihet), ville tro at han kunne komme unna - at saken ikke skulle blåses opp i media osv. Men dette er Norge, tross alt, en slik sak er rimelig grensesprengende. Og nå vet alle hvem Tom Hagen er, og svært mange kan sjekke ut saken på en Netflix serie.

Jeg heller mot at han ikke står bak. Uten noe funn av Lisbeth og uten noe snarlig gjennombrudd - bør siktelsen mot han frafalles,
Konedrap begås vel strengt tatt utelukkende av nærmeste familie.

mvh
Pertentlighetsforbundet
Oops. Jeg så den nå. Det hang ikke på greip. Gikk litt raskt i svingene.

@oddvar_kjempebra Jeg tenker vel mer på den generelle persepsjon - oppfattelse av drapssaken. Folk tenker ikke tall og statistikk.
Var bare en litt artig greie, jeg tror alle skjønte hva du mente.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Big George skrev: søn jan 29, 2023 12:00 pm At fru Hagens barn konsekvent nekter å stå frem i media støtter ikke Tom Hagens sak.
Man får inntrykk av at de venter på en halv milliard hver. Penga rår !
Hvorfor skal de stå frem i media?

Den andre setningen er bare usmakelig synsing, ganske ufint.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»