Hagen-saken

Svar
GoingKronos

Re: Hagen-saken

Legg inn av GoingKronos »

Big George skrev: man okt 11, 2021 1:20 pm sitat: "Det er altså slik det ender om man ser for mange dårlige krimserier på tv."

Er forvinningen på Lørenskog en dårlig krim ?
Nei, dine forvirrede teorier er hentet fra dårlig krim. Men det var egentlig litt slemt skrevet om dårlig krim, så en beklagelse er på sin plass.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Jeg håper du gir oss referat på hva som skjer når du blir hentet av S.W.A.T. Nå har du røpet deg når du som den eneste med kjennskap til hvordan det foregikk kommer med disse opplysningene. De lurer sikkert hvordan du vet hvordan det faktisk skjedde - blir nok den første på lang isolat i denne saken du BG.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: man okt 11, 2021 4:40 pm Jeg håper du gir oss referat på hva som skjer når du blir hentet av S.W.A.T. Nå har du røpet deg når du som den eneste med kjennskap til hvordan det foregikk kommer med disse opplysningene. De lurer sikkert hvordan du vet hvordan det faktisk skjedde - blir nok den første på lang isolat i denne saken du BG.
Isolat....snakker vi fri husleie, med butler (fengsels-betjent) og med 50 tv-kanaler, fri pc og wifi.
fem varme måltider daglig. Det er noe annet enn kattematen til B.O.B.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Big George skrev: man okt 11, 2021 7:18 pm
B.O.B. skrev: man okt 11, 2021 4:40 pm Jeg håper du gir oss referat på hva som skjer når du blir hentet av S.W.A.T. Nå har du røpet deg når du som den eneste med kjennskap til hvordan det foregikk kommer med disse opplysningene. De lurer sikkert hvordan du vet hvordan det faktisk skjedde - blir nok den første på lang isolat i denne saken du BG.
Isolat....snakker vi fri husleie, med butler (fengsels-betjent) og med 50 tv-kanaler, fri pc og wifi.
fem varme måltider daglig. Det er noe annet enn kattematen til B.O.B.
Men fri i helgene til å jakte mus...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hva med å svare på enkelt spørsmål Big George?

Anne Elisabeth Hagen pratet i sin mobiltelefon etter at Tom Hagen hadde dratt.
Hvem var det da som festet mobilen hennes på hunden?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

oddvar_kjempebra skrev: tir okt 12, 2021 8:00 am Hva med å svare på enkelt spørsmål Big George?

Anne Elisabeth Hagen pratet i sin mobiltelefon etter at Tom Hagen hadde dratt.
Hvem var det da som festet mobilen hennes på hunden?
Min teori er at Tom Hagen kom hjemom i tidsrommet 0930-1300, en eller flere ganger
Han festet da mobilen på hunden i en sele og dette var testet ut i forveien.
Tom Hagens genistrek var å vært på jobb mens kona var aktiv i mobil dette var ca 15 veldig viktige minutter for hans alibi.
At Tom Hagen ikke ble sett hele tiden på Futurum fra 0915-1300 veier ikke så tungt.
Kjøreturen tar bare 7 minutter mellom Sloraveien og Futurum.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Dette gir jo politiet flere spørsmål de må stille.
Hadde Ekteparet Hagen resept på sovemedisin ?
Klaget fru Hagen til venninner eller familie om at hun ble brått trøtt ?
Kjøpte ekteparet sele til hunden ?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Grunnen til at det ikke er mulig er for at fallet politiet omtaler som antageligvis gjerningstidspunkt er;

Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst.

Tom Hagens bevegelser;
Politiet har kontroll på Tom Hagens første stund på jobb, men mister på et tidspunkt oversikten, får VG opplyst. Han kan være i arbeidslokalene, men han kan også være et annet sted, mener politiet.(VG)


Jeg beklager å måtte si at du nok har driti deg ut igjen som etterforsker. Ja, man skal holde alle muligheter åpne, men det får være grenser til fantasi.

Hun ble bortført en gange mellom 09:14 og 10:15. Det var to eller flere gjerningsmenn, motiv løsepenger. Uhell skaper dødshandling, alternativt planlagt drap med ukjent motiv.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 1:17 am
oddvar_kjempebra skrev: tir okt 12, 2021 8:00 am Hva med å svare på enkelt spørsmål Big George?

Anne Elisabeth Hagen pratet i sin mobiltelefon etter at Tom Hagen hadde dratt.
Hvem var det da som festet mobilen hennes på hunden?
Min teori er at Tom Hagen kom hjemom i tidsrommet 0930-1300, en eller flere ganger
Hagen var på jobben når telefonen hadde et brått fall. Dvs en gang mellom 0915 og 1000.
Det er fastslått av politiet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

-Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst.


Til å være et brått fall tok det jommen lang tid ;)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Hvis Tom Hagen dro fra Sloraveien kl 0855 og ankom Futurum kl 0903 dro tilbake til Sloraveien 0907 fremme hjemme 0914.
Festet sele med mobil på hund 0916. Da har vi regnet 7 minutter kjøretid og 1 minutt for å komme inn i bygning.

Burde dekke disse tidspunktene eller hva ?.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 2:49 pm Hvis Tom Hagen dro fra Sloraveien kl 0855 og ankom Futurum kl 0903 dro tilbake til Sloraveien 0907 fremme hjemme 0914.
Festet sele med mobil på hund 0916. Da har vi regnet 7 minutter kjøretid og 1 minutt for å komme inn i bygning.

Burde dekke disse tidspunktene eller hva ?.
Haha. Vet sannelig ikke om du er genial eller hul som en sveitserost..

Du vet at valper sover veldig mye forresten?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 2:49 pm Hvis Tom Hagen dro fra Sloraveien kl 0855 og ankom Futurum kl 0903 dro tilbake til Sloraveien 0907 fremme hjemme 0914.
Festet sele med mobil på hund 0916. Da har vi regnet 7 minutter kjøretid og 1 minutt for å komme inn i bygning.

Burde dekke disse tidspunktene eller hva ?.
He-he. Du endrer jo teorien din hver gang det viser seg at den er ulogisk. Nå skal Hagen ha dratt tilbake med en gang.
Så vidt jeg vet så så er det fastslått at Hagen var på kontoret 0915.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Jeg har ikke oversikt over alle klokkeslett og såvidt jeg vet er det ca tider oppgitt av vitner og da er det rom for avvik på noen minutter. Jeg antar at Tom Hagen har testet ut dette flere ganger og at det denne dagen fungerte det. Hadde det ikke fungert kunne han bare droppet det og forsøkt en annen dag.

Queenie

Legg inn av Queenie »

:lol: :lol: :lol: Ja da så. Flaks, sa Severin Suveren.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 3:06 pm Jeg har ikke oversikt over alle klokkeslett og såvidt jeg vet er det ca tider oppgitt av vitner og da er det rom for avvik på noen minutter. Jeg antar at Tom Hagen har testet ut dette flere ganger og at det denne dagen fungerte det. Hadde det ikke fungert kunne han bare droppet det og forsøkt en annen dag.
Nei, det er bevegelser på hans PC og mailer. Så der falt teorien din sammen. Spør oss før du sender brev som gir stakkars gamle etterforskere postkasseangst.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: ons okt 13, 2021 6:34 pm
Big George skrev: ons okt 13, 2021 3:06 pm Jeg har ikke oversikt over alle klokkeslett og såvidt jeg vet er det ca tider oppgitt av vitner og da er det rom for avvik på noen minutter. Jeg antar at Tom Hagen har testet ut dette flere ganger og at det denne dagen fungerte det. Hadde det ikke fungert kunne han bare droppet det og forsøkt en annen dag.
Nei, det er bevegelser på hans PC og mailer. Så der falt teorien din sammen. Spør oss før du sender brev som gir stakkars gamle etterforskere postkasseangst.
Det går an å forskyve tidspunktet for mailer. Politiet er svært skeptiske om Tom Hagen er på Futurum hele tidsrommet fra 09-13.
Du kaster ut påstander jeg stiller meg svært skeptisk til.
Tom Hagen hadde angivelig angst for pc blir det hevdet. At en medarbeider har gjort ting og tang på pcen for Tom Hagen hver dag er en selvfølge. Tom Hagens stab ble informert om fru Hagen lenge etterpå og husker ikke sikkert.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Han har ikke akkurat gått minste motstands vei med andre ord.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 7:03 pm

Du kaster ut påstander jeg stiller meg svært skeptisk til.
Det er slike ting jeg håper å finne når jeg slår på modemet. Det der er ren kunst.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Hvis PFU skal ha en funksjon, så må det finnes noe som gjør den ekstrem omtale av TH for uetisk (som kjent har politiet tapt i retten så langt)


Jeg tror han er skyldig, men politiet har åpenbart lekket ekstreme mengder info for å sette press på saken og gjerningsmenne (presumptivt)

Så lenge media er avhengig av politiet for info. Vil noe kritisk titt i speilet aldri forekomme

Queenie

Legg inn av Queenie »

Brezjnev skrev: ons okt 13, 2021 7:50 pm
Big George skrev: ons okt 13, 2021 7:03 pm

Du kaster ut påstander jeg stiller meg svært skeptisk til.
Det er slike ting jeg håper å finne når jeg slår på modemet. Det der er ren kunst.
👌👌

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Big George skrev: ons okt 13, 2021 7:03 pm
B.O.B. skrev: ons okt 13, 2021 6:34 pm
Big George skrev: ons okt 13, 2021 3:06 pm Jeg har ikke oversikt over alle klokkeslett og såvidt jeg vet er det ca tider oppgitt av vitner og da er det rom for avvik på noen minutter. Jeg antar at Tom Hagen har testet ut dette flere ganger og at det denne dagen fungerte det. Hadde det ikke fungert kunne han bare droppet det og forsøkt en annen dag.
Nei, det er bevegelser på hans PC og mailer. Så der falt teorien din sammen. Spør oss før du sender brev som gir stakkars gamle etterforskere postkasseangst.
Det går an å forskyve tidspunktet for mailer. Politiet er svært skeptiske om Tom Hagen er på Futurum hele tidsrommet fra 09-13.
Nei, de er ikke skeptiske til det. De sier at de ikke har full kontroll på om han var på kontoret hele tiden. Det betyr ikke at de har grunn til å tro at han ikke var det. Kun at de ikke har observasjoner eller tekniske bevis som bekrefter at han var der i hele perioden.

Og dette dreier seg uansett om tiden etter klokken 11. Før det var han på kontoret. Fra ca 0915.

På tide at du begynner å våkne opp. Hvis Hagen var innvolvert i dette så hadde han medhjelpere.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

[/quote]

Nei, de er ikke skeptiske til det. De sier at de ikke har full kontroll på om han var på kontoret hele tiden. Det betyr ikke at de har grunn til å tro at han ikke var det. Kun at de ikke har observasjoner eller tekniske bevis som bekrefter at han var der i hele perioden.

Og dette dreier seg uansett om tiden etter klokken 11. Før det var han på kontoret. Fra ca 0915.

På tide at du begynner å våkne opp. Hvis Hagen var innvolvert i dette så hadde han medhjelpere.
[/quote]

Du er flink til å omskrive virkeligheten. Tom Hagen var veldig til og fra andres oppsyn den dagen og med så mange dagers hemmelighetskremmeri ble ikke folk på Fururum spurt før lenge etterpå og da snakker vi uker om ikke måneder.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Big George skrev: fre okt 15, 2021 1:37 pm
Nei, de er ikke skeptiske til det. De sier at de ikke har full kontroll på om han var på kontoret hele tiden. Det betyr ikke at de har grunn til å tro at han ikke var det. Kun at de ikke har observasjoner eller tekniske bevis som bekrefter at han var der i hele perioden.

Og dette dreier seg uansett om tiden etter klokken 11. Før det var han på kontoret. Fra ca 0915.

På tide at du begynner å våkne opp. Hvis Hagen var innvolvert i dette så hadde han medhjelpere.
[/quote]

Du er flink til å omskrive virkeligheten. Tom Hagen var veldig til og fra andres oppsyn den dagen og med så mange dagers hemmelighetskremmeri ble ikke folk på Fururum spurt før lenge etterpå og da snakker vi uker om ikke måneder.
[/quote]

Det er vel derfor de utelukkende benytter spor i form av nettrafikk og telefon som bevis.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Big George skrev: fre okt 15, 2021 1:37 pm
oddvar_kjempebra skrev: søn okt 17, 2021 5:11 pm
Nei, de er ikke skeptiske til det. De sier at de ikke har full kontroll på om han var på kontoret hele tiden. Det betyr ikke at de har grunn til å tro at han ikke var det. Kun at de ikke har observasjoner eller tekniske bevis som bekrefter at han var der i hele perioden.

Og dette dreier seg uansett om tiden etter klokken 11. Før det var han på kontoret. Fra ca 0915.

På tide at du begynner å våkne opp. Hvis Hagen var innvolvert i dette så hadde han medhjelpere.
Du er flink til å omskrive virkeligheten. Tom Hagen var veldig til og fra andres oppsyn den dagen og med så mange dagers hemmelighetskremmeri ble ikke folk på Fururum spurt før lenge etterpå og da snakker vi uker om ikke måneder.
Det er din påstand at Hagen var til og fra andres oppsyn mellom 0915 og 1000. At han var det senere på dagen hjelper lite. Mellom 0915 og minst 1130 er det enighet om at han hadde alibi på jobben. Det kommer tydelig frem av tv-serien som nettopp ble sendt og ikke minst boken som kom ut for noen måneder siden. Hans bil er registrert kjørende til kontoret og ankommer 0914. I boken står det videre at Hagen deltok i et møte i åpent kontorlandskap som startet 0945. Rett etter møtet har han en samtale som varer til 1112 og 1130 spiser han lunch sammen med noen kollegaer.

Det er jo dette som Hagens forsvarer gjentar gang på gang og som er årsaken til at lagmannsretten løslot Hagen fra varetektsfengsel. Hagen har alibi for bortføringstidspunktet. Det må ha vært noen andre der. Spørsmålet er om disse jobbet for Hagen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Big George skrev: man okt 11, 2021 12:19 am
B.O.B. skrev: søn okt 10, 2021 7:23 pm Hva tipset du om? Kano- eller kopibil-teorien? Eller åpen søknad om at du er ledig som spesialetterforsker?
Teorien om
Sovemedisin i kaffen som forklarer de 15 minuttene fru Hagen var i mobil etter at Tom Hagen dro på jobb
Mobil i seletøy på hundevalpen i 51 minutter
at fru Hagen ble fraktet ut da mannen reiste for å møte politiet på en bensinstasjon

Sånn omtrent lød brevet som ble postet søndag, som den tidligere Kripos-mannen får om et par dager.
Veldig bra, Big George! Det blir spennende å se hva han svarer, og jeg regner med at du holder oss oppdatert. 😃

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Tror du han svarer? Aldri i verden.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Nå filmer de på Shell om dagen for Netflix. Kanskje saken når ut i Europa og Futurum-mennene blir angitt? Fortsatt 10 mill. i dusør.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

B.O.B. skrev: tir okt 19, 2021 6:50 pm Nå filmer de på Shell om dagen for Netflix. Kanskje saken når ut i Europa og Futurum-mennene blir angitt? Fortsatt 10 mill. i dusør.
De trenger sikkert noen skumle statister. Bare de fengsler morderen .......

Fstop

Legg inn av Fstop »

Hvor lenge kan en person være siktet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»