Hagen-saken

Svar
Queenie

Re: Hagen-saken

Legg inn av Queenie »

Klarer ikke se ferdig første episode, det må være noe av det dårligste Netflix har kommet med.

Malm
Innlegg: 169

Legg inn av Malm »

B.O.B. skrev: ons sep 14, 2022 8:41 pm Serien er en katastrofe. Bare tullball.
Men du betaler gladelig for dette pisset. Hahahaha. Kos deg med alle Adam Sandler filmene!

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Den eneste som kommer skikkelig dårlig ut av dette er Øystein Milli. Han er roten til all dritt i redaksjonen, at Hagen blir uskyldig mistenkt og at etterforskningen er på feil spor. Han er bare en klakkør for politiet, men det er ikke noe nytt. Det har han vært siden sin spede begynnelse på 90-tallet. Allerede da var han en slik politiet ringte og ba ta oppstilling når de gikk til arrestasjoner hvor de trengte hjelp til forhåndsdømming i media.

Mannen er pill råtten og korrupt slik jeg kjenner han og fremstilles rett i denne serien.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Da er alle episodene sett. Konklusjonen er at slik film ikke holder mål som true crime, og true crime ikke som film. Men moro var det at Øystein Milli kom like dårlig ut av dette som faren Abid(a) Raja gjør i de to bøkene hvor han omtales. Filmskaperen her må virkelig ha et horn i siden til Milli.

Men i siste episode er det veldig interessant teori som står som en interessant teori. Naserligaen skal være involvert, og samarbeide med noen som driver et bilverksted og noe eskortevirksomhet.Bakmann bor i Spania og driver med kryptovaluta. De skal ha drevet utpressing av rike og kjente menn, og teorien lar de bli hengende er at disse har stått bak ugjerningen.

Scenarioet er ikke dumt, og hvis det er reelt så er det spennende.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Queenie skrev: ons sep 14, 2022 1:19 pm Noen som har sett den nå?
Fy faen det var helt krise! Tvang meg igjennom 3 episoder, men helvete da

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

B.O.B. skrev: ons sep 14, 2022 11:29 pm Da er alle episodene sett. Konklusjonen er at slik film ikke holder mål som true crime, og true crime ikke som film. Men moro var det at Øystein Milli kom like dårlig ut av dette som faren Abid(a) Raja gjør i de to bøkene hvor han omtales. Filmskaperen her må virkelig ha et horn i siden til Milli.

Men i siste episode er det veldig interessant teori som står som en interessant teori. Naserligaen skal være involvert, og samarbeide med noen som driver et bilverksted og noe eskortevirksomhet.Bakmann bor i Spania og driver med kryptovaluta. De skal ha drevet utpressing av rike og kjente menn, og teorien lar de bli hengende er at disse har stått bak ugjerningen.

Scenarioet er ikke dumt, og hvis det er reelt så er det spennende.
Har ikke sett på, men ja, kan jo være plausibelt.
Og om Milli blir hengt ut er det faktisk noe positivt som kommer ut av produksjonen. Han har jo hatt rennabæsj nedover leggene i Baneheia saken også

Queenie

Legg inn av Queenie »

Det må feile dere noe enormt, jeg er verdens mest tålmodige menneske men fy faen, det der klarte jeg ikke lide meg igjennom.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Gi oss tidspunkter for uthenging av Milli og teori om naser, så kan resten spoles over.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Hele siste episode er viet koblingen til det norske nettverket og Naser-ligaen, og når det gjelder Milli så har alle episodene fremstilt hans karakter i særdeles dårlig lys.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Våkner opp i dag og tenker; er den serien i det hele tatt basert på noe sant bortsett fra hovedhistorien? I så tilfelle er jeg nysgjerrig på om den teorien de satte frem har noe for seg. Er Milli det rasshølet han fremstilles som? En ting i påstanden er at Milli & co har demonisert TH litt fordi det er slik politiet ønsker det. Kampen i redaksjonen hvor Milli vinner fordi som det sies så er de avhengig av politiet for alle sakene de trykker. Slik er Milli, så noe sannhet er det i serien. Veldig frustrerende, akkurat som boken til den gale forfatterinnen Hjort om sin oppvekst og far, en sann historie, men samtidig bare en roman uten sannhet.

Anbefaler at alle interesserte allikevel lider seg gjennom serien.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Greit BOB, jeg gir det ett forsøk til.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Bra portrettering av Milli, men skulle gjerne sett at de tok med et par andre VG-reportere som har like mye skyld.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Feigt av Netflix å kalle VG for Nyhetsvaisen og gi VG-journalistene fiktive navn. Alle andre personer de bruker har jo sine ekte navn (bortsett fra kryptomannen - men hans identitet er jo holdt skjult av politiet)

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 1:50 pm Feigt av Netflix å kalle VG for Nyhetsvaisen og gi VG-journalistene fiktive navn. Alle andre personer de bruker har jo sine ekte navn (bortsett fra kryptomannen - men hans identitet er jo holdt skjult av politiet)
For at det er fiktivt, du tror vel ikke noen VG-journalist har vært i Sverige og blitt skambanket?

Ellers var det en dårlig serie, ren fiksjon der man unødvendig bruker en ekte sak og ekte personer for å få oppmerksomhet til en ganske dårlig laget serie.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Skandaløst dårlig.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

GoingKronos skrev: tor sep 15, 2022 1:54 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor sep 15, 2022 1:50 pm Feigt av Netflix å kalle VG for Nyhetsvaisen og gi VG-journalistene fiktive navn. Alle andre personer de bruker har jo sine ekte navn (bortsett fra kryptomannen - men hans identitet er jo holdt skjult av politiet)
For at det er fiktivt, du tror vel ikke noen VG-journalist har vært i Sverige og blitt skambanket?
Nå har ikke jeg sett så langt så det forklarer jo en del. Men mye av det som skjer med navngitte personer er jo også oppdiktet..

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Jeg mener å huske at Milli gikk med armen i fatle for et år siden, eller tar jeg feil?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Noen som vet hvilket bilverkstedet som er mistenkt i Netflix-serien?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Ingen flere som har sett serien? Hva tenker dere om spekulasjonene? Er det noe i dem?

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Noen som har Dagbladet pluss og kan fortelle hva Unni Lindell har å mene om saken?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

B.O.B. skrev: søn sep 18, 2022 4:01 pm Noen som har Dagbladet pluss og kan fortelle hva Unni Lindell har å mene om saken?
Hun sier hun er sikker på hva som har skjedd i saken, men vil ikke si hva det er.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

oddvar_kjempebra skrev: man sep 19, 2022 12:52 pm
B.O.B. skrev: søn sep 18, 2022 4:01 pm Noen som har Dagbladet pluss og kan fortelle hva Unni Lindell har å mene om saken?
Hun sier hun er sikker på hva som har skjedd i saken, men vil ikke si hva det er.
Informerende.

guru

Legg inn av guru »


Haugzu

Legg inn av Haugzu »

guru skrev: fre sep 30, 2022 4:12 pm Ny mann siktet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... skog-saken

Aiai, nå skjer det saker!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tipper siktelsen kom som følge av en ransakelse, og når de ikke har ført til at de har gått for varetektsfengsling så skal man nok være forsiktig med å skru opp forventningene. Og jeg tror ingen hadde gitt seg som påtaleleder rett etterpå om man trodde at dette skulle være det som åpnet saken, da gir man jo bort den største saken i Norge på gud vet hvor mange år.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Ja, bobler heller ikke over av spenning her i gården. Tror nok dette bare er en praktisk greie for at de skal kunne etterforske mannen litt mer nøye.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

guru skrev: fre sep 30, 2022 4:12 pm Ny mann siktet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... skog-saken
Skeptisk. Virker som en person som ikke vet helt hva han gjør da han er tatt for så mye tull tidligere i andre sammenhenger. Virker litt for uprofesjonell på en måte..

startelver

Legg inn av startelver »

Haugzu skrev: fre sep 30, 2022 4:19 pm
guru skrev: fre sep 30, 2022 4:12 pm Ny mann siktet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... skog-saken

Aiai, nå skjer det saker!
Neppe, dette er en kjent bedrager og svindler som har holdt på med kriminalitet i åresvis. Jeg mistenker at han har noe å gjøre med simkortene som er kjøpt, men han har ikke noe med selve drapet å gjøre.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

guru skrev: fre sep 30, 2022 4:12 pm Ny mann siktet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... skog-saken
Politiet har nå sett ferdig serien og har arresert vedkommende på bakrunn av opplysninger fra serieskaperne. Ifølge mine kilder så politiet serien gjennom Netflixs 14 dagers prøveperiode.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Tre menn er siktet. Saken blir neppe henlagt i nærmeste framtid.. Netflix med tv serie og folkene bak tv-serien hevder å ha funnet nye spor som politiet ikke har sett.

Gamle Tom mot skafottet, sakte men sikkert ?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»