Ski vm tilbake på NRK

Svar
William_S

Ski vm tilbake på NRK

Legg inn av William_S »

Endelig vinner NRK noen rettigheter igjen etter å ha tapt ganske mye de siste årene. Er det en ting NRK kan er det nettopp vintersport uten reklameavbrudd her og der
https://www.nrk.no/norge/vm-vinteren-ti ... 1.16009083

Number4

Legg inn av Number4 »

Hurra! En gledens dag.

William_S

Legg inn av William_S »

Number4 skrev: man jun 20, 2022 9:53 am Hurra! En gledens dag.
Ja det er jeg enig i. Så er det jo mange der ute som misliker NRK, men de har en stor bredde av tilbud fremfor mye fjas på mange andre kanaler

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Bra at VM kommer blir sendt på NRK. Er dog noen avsnitt i den artikkelen som gjør meg litt bekymret for at rettighetene muligens blir delt mellom NRK, TV2 og NENt/Viaplay.
Allerede kommende vinter kan publikum se alt fra VM i langrenn, hopp og kombinert på NRK etter at NRK ble enige med Viaplay om å dele på disse rettighetene.
– Det er en gledelig dag både for NRK, TV 2 og Viaplay har bevist at de har de dekker skisport på en kjempefin måte, så dette er en kjempegod nyhet for oss, sier hun.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Gode nyheter dette, men NRK har vist alle ski-VM fra 1966, så har egentlig aldri vært borte fra NRK, men man trodde æraen skulle bli brutt til vinteren.
Så er spørsmålet, hvor mye av verdenscupen er det NRK overtar?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Dette var svært gledelig. Her har nok Viaplay sett at de taper penger. Mye penger. Og dermed selger de rettighetene videre.

Bra for det norske folk og ikke minst bra for vinteridretten selv!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

netrebske skrev: man jun 20, 2022 10:08 am Gode nyheter dette, men NRK har vist alle ski-VM fra 1966, så har egentlig aldri vært borte fra NRK, men man trodde æraen skulle bli brutt til vinteren.
Så er spørsmålet, hvor mye av verdenscupen er det NRK overtar?
Det stod vel absolutt ingen verdens ting om verdenscupen i denne artikkelen? Dette gjelder vel VM i 2023 og 2025?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

newsflash skrev: man jun 20, 2022 10:45 am Dette var svært gledelig. Her har nok Viaplay sett at de taper penger. Mye penger. Og dermed selger de rettighetene videre.

Bra for det norske folk og ikke minst bra for vinteridretten selv!
Allerede kommende vinter kan publikum se alt fra VM i langrenn, hopp og kombinert på NRK etter at NRK ble enige med Viaplay om å dele på disse rettighetene.

Bra man kan følge dette på NRK, men Viaplay vil vel også sende, etter hva jeg har forstått.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Guttorm123 skrev: man jun 20, 2022 11:53 am
newsflash skrev: man jun 20, 2022 10:45 am Dette var svært gledelig. Her har nok Viaplay sett at de taper penger. Mye penger. Og dermed selger de rettighetene videre.

Bra for det norske folk og ikke minst bra for vinteridretten selv!
Allerede kommende vinter kan publikum se alt fra VM i langrenn, hopp og kombinert på NRK etter at NRK ble enige med Viaplay om å dele på disse rettighetene.

Bra man kan følge dette på NRK, men Viaplay vil vel også sende, etter hva jeg har forstått.
Da velger jeg Viaplay. Det er så gøy med alle reklamepausene.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Korgutt skrev: man jun 20, 2022 10:51 am
netrebske skrev: man jun 20, 2022 10:08 am Gode nyheter dette, men NRK har vist alle ski-VM fra 1966, så har egentlig aldri vært borte fra NRK, men man trodde æraen skulle bli brutt til vinteren.
Så er spørsmålet, hvor mye av verdenscupen er det NRK overtar?
Det stod vel absolutt ingen verdens ting om verdenscupen i denne artikkelen? Dette gjelder vel VM i 2023 og 2025?
Den første meldingen som kom tydet på det, der var også alpint nevnt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

oddvar_kjempebra skrev: man jun 20, 2022 12:06 pm
Guttorm123 skrev: man jun 20, 2022 11:53 am
newsflash skrev: man jun 20, 2022 10:45 am Dette var svært gledelig. Her har nok Viaplay sett at de taper penger. Mye penger. Og dermed selger de rettighetene videre.

Bra for det norske folk og ikke minst bra for vinteridretten selv!
Allerede kommende vinter kan publikum se alt fra VM i langrenn, hopp og kombinert på NRK etter at NRK ble enige med Viaplay om å dele på disse rettighetene.

Bra man kan følge dette på NRK, men Viaplay vil vel også sende, etter hva jeg har forstått.
Da velger jeg Viaplay. Det er så gøy med alle reklamepausene.
Har det vært noe stort problem sist vinter på tv3 sine sendinger? Er vel først tv2, og til dels tvN som skyter inn reklame på de mest uhøveligste plasser. Av til så kan det være bedre med reklame rett etter løpet, enn det er med gnål fra Morten Stenberg ;)
Kommer nok til å se hovedsaklig på NRK i alle fall fra bortoverskikonkurransene, men mulig jeg svitsjer til tv3 når det er hopp. Skrikestad kan bli litt vel mye, men alt er bedre enn Nilssen.

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

En gledelig nyhet dette her, selv om jeg egentlig synes sendingene til Nent/Viaplay forrige sesong var ganske bra.

Som litt over middels interessert i medier generelt, og sportsdekning og sportsrettigheter spesielt, er jeg litt overrasket over denne nyheten. Nent/Viaplay betalte uhorvelig med penger for rettighetene til FIS-idrettene, og da trodde jeg mesterskapene var selve prikken over i-en i disse rettighetspakkene. Nå ser jeg at rettighetene skal deles med NRK noe som så vidt jeg skjønner betyr at Viaplay skal sende mesterskapet via sin streaming-plattform, mens NRK skal sende mesterskapet lineært. Tror dog veldig mange da vil velge NRK fremfor Viaplay. Ville trodd Nent/Viaplay kunne gjort gode reklamekroner på å sende disse mesterskapene på TV 3, men mulig NRK har gravd ganske dypt for å få til denne avtalen.

Selv om de aldri vil innrømme det, er jeg også meget usikker på økonomien i avtalen Nent/Viaplay inngikk med Infront i forbindelse med kjøp av FIS-rettighetene. Hvis beløpene som det har blitt spekulert med i mediene stemmer, tror jeg det blir vanskelig og noen gang regne jeg hjem disse rettighetene. Enten man liker det eller ikke, så er det en kjensgjerning at vinteridrettene i stor grad trekker til seg seere som er godt voksne og således ikke de mest kommersielt interessante seerne.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

William_S skrev: man jun 20, 2022 9:52 am Endelig vinner NRK noen rettigheter igjen etter å ha tapt ganske mye de siste årene. Er det en ting NRK kan er det nettopp vintersport uten reklameavbrudd her og der
https://www.nrk.no/norge/vm-vinteren-ti ... 1.16009083
Det er veldig bra.
Vintersport hører hjemme på NrK (men det er også det eneste som er bra dem dem)
Discovery, Nent og TV2 ødela forrige sesongen med håpløse OL -og WC sendinger. Helt utilgivelig med mange og laange reklameavbrekk i konkurransene.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det er for mye reklame. Når halve sendingene er reklame, gidder jeg ikke mer.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

fargerik skrev: man des 05, 2022 5:20 pm Det er for mye reklame. Når halve sendingene er reklame, gidder jeg ikke mer.
Det kommer egentlig på ett ut om det er for mye reklame og prat (TV, NENT, Discovery) eller for mye prat (NRK). For mye er det okke som. Og det har også vært helt greit å gi folk som Mysil Bergsprekken og Jon Herwig Carlsens "læregutt" litt helgefri, for de blir rett og slett for mye i lengden.

Men det er andre ting som bør bekymre hva gjelder nordiske grener og det er det som skjer utenfor Norge. Når Sverige er bare marginalt eller godt som dønn likt som marked for dette, så vet man at man er i problemer. Og i Russland har det vært fullstendig krise de siste årene, til tross for en stjerne som Bolsjunov. Det er vel også betimelig å påstå at det tyske markedet hadde vært vesentlig mindre enn det svenske og norske dersom ikke ARD og ZDF hadde hatt ræva full av skattepenger. En bør være bekymret for utviklingen her og passe seg så ikke hver eneste vintersportshelg blir som en åpningshelg på Beitostølen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

GiPazzini_85 skrev: man des 05, 2022 5:42 pm
fargerik skrev: man des 05, 2022 5:20 pm Det er for mye reklame. Når halve sendingene er reklame, gidder jeg ikke mer.
Det kommer egentlig på ett ut om det er for mye reklame og prat (TV, NENT, Discovery) eller for mye prat (NRK). For mye er det okke som. Og det har også vært helt greit å gi folk som Mysil Bergsprekken og Jon Herwig Carlsens "læregutt" litt helgefri, for de blir rett og slett for mye i lengden.

Men det er andre ting som bør bekymre hva gjelder nordiske grener og det er det som skjer utenfor Norge. Når Sverige er bare marginalt eller godt som dønn likt som marked for dette, så vet man at man er i problemer. Og i Russland har det vært fullstendig krise de siste årene, til tross for en stjerne som Bolsjunov. Det er vel også betimelig å påstå at det tyske markedet hadde vært vesentlig mindre enn det svenske og norske dersom ikke ARD og ZDF hadde hatt ræva full av skattepenger. En bør være bekymret for utviklingen her og passe seg så ikke hver eneste vintersportshelg blir som en åpningshelg på Beitostølen.
Nei, det går ikke an å sammenligne. Sendingene med Post og Bjørn er 100 ganger bedre enn reklamehelvetet i TV2 og NENT.

De bekymringene du nevner har jo blitt ramset opp i snart 20 år nå. Man skal være blind for å ikke se problemene i dagens herrelangrenn, men det er jo ikke Norges feil. Hva kan vi gjøre?

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

fargerik skrev: man des 05, 2022 5:20 pm Det er for mye reklame. Når halve sendingene er reklame, gidder jeg ikke mer.
TV3 tok virkelig reklamekaka under 1 omgang av kveldens hopprenn. Altså det er lagt inn en lengre pause i første omgang før de siste 10 duellene. Men det greide ikke gjøkene i TV3 å vente på, de måtte sende reklame mens flere dueller pågikk. Få minutter etter at reklamen var ferdig var det reklamestopp i rennet. Er det i det hele tatt mulig. Totalt hjerne og tonedøvt av TV3.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Det er et mareritt å se sport på tv2 og tv3 med splitscreen og reklamepauser som avbryter sendingene. Helt håpløst.
Sporten burde gå fast på NRK, det er en helt annen verden å se på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»