Ny arbeidsavtale

Svar
Oslogg123
Innlegg: 505

Ny arbeidsavtale

Legg inn av Oslogg123 »

Er kommunalt ansatt og i forbindelse med omorganisering skal jeg overføres til en annen avdeling. Omorganisering er ikke uvanlig i en kommunal hverdag og har skjedd flere ganger opp gjennom årene. Det som er nytt denne gang er at arbeidsgiver har sendt en ny arbeidsavtale til signering.
Jeg mener dette ikke er nødvendig ettersom arbeidsoppgavene og betingelsene er de samme.
Hva mener dere?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Er arbeidsavtalen likelydende, og eneste endringen er organisasjonstilhørighet/arbeidssted?

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Oslogg123 skrev: man jun 20, 2022 10:31 am Er kommunalt ansatt og i forbindelse med omorganisering skal jeg overføres til en annen avdeling. Omorganisering er ikke uvanlig i en kommunal hverdag og har skjedd flere ganger opp gjennom årene. Det som er nytt denne gang er at arbeidsgiver har sendt en ny arbeidsavtale til signering.
Jeg mener dette ikke er nødvendig ettersom arbeidsoppgavene og betingelsene er de samme.
Hva mener dere?
At du mener det er unødvendig er jeg redd blir litt underordnet, så fremt du ikke går ned i lønn eller mister andre goder.
HR og dine ledere derimot har sikkert meninger rundt dette.
Har du spurt dem?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Oslogg123 skrev: man jun 20, 2022 10:31 am Er kommunalt ansatt og i forbindelse med omorganisering skal jeg overføres til en annen avdeling. Omorganisering er ikke uvanlig i en kommunal hverdag og har skjedd flere ganger opp gjennom årene. Det som er nytt denne gang er at arbeidsgiver har sendt en ny arbeidsavtale til signering.
Jeg mener dette ikke er nødvendig ettersom arbeidsoppgavene og betingelsene er de samme.
Hva mener dere?
Er du helt sikker på at det ikke har blitt gjort endringer? Kontakt din tillitsvalgte og spør.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Jobb og Utdanning»