Tour Manager 2022

Svar
VFK1899

Re: Tour Manager 2022

Legg inn av VFK1899 »

Vet ikke om de er ferdig oppdatert, men 4. Plass overall i dagens etappe er kult i såfall!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Sodajr skrev: lør jul 23, 2022 3:22 pm Kødder du? Wright leder på første passering
Fred Wright er en rytter som minner endel om Magnus Cort Nielsen når han var på samme alder (2016)

Kan spurte greit, kan klatre greit, kan kjøre tempo greit. Gode instinkter.
Sannsynligvis en god utbryter i årene som kommer.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

VFK1899 skrev: lør jul 23, 2022 6:17 pm Vet ikke om de er ferdig oppdatert, men 4. Plass overall i dagens etappe er kult i såfall!
Leknessund, Schachmann eller Van Baarle på laget ditt?

VFK1899

Legg inn av VFK1899 »

Jolla skrev: lør jul 23, 2022 6:20 pm
VFK1899 skrev: lør jul 23, 2022 6:17 pm Vet ikke om de er ferdig oppdatert, men 4. Plass overall i dagens etappe er kult i såfall!
Leknessund, Schachmann eller Van Baarle på laget ditt?
Rykket ned til 56 nå, men er nok Wright som ga meg poengene som de fleste ikke har. Ellers har jeg top5.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

VFK1899 skrev: lør jul 23, 2022 6:23 pm
Jolla skrev: lør jul 23, 2022 6:20 pm
VFK1899 skrev: lør jul 23, 2022 6:17 pm Vet ikke om de er ferdig oppdatert, men 4. Plass overall i dagens etappe er kult i såfall!
Leknessund, Schachmann eller Van Baarle på laget ditt?
Rykket ned til 56 nå, men er nok Wright som ga meg poengene som de fleste ikke har. Ellers har jeg top5.
Hvordan ser laget ditt ut? :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

1,2,3,4,5 + Direktør :)

ermathi

Legg inn av ermathi »

Utrolig hvor mange ryttere som sørger for poengene uansett etappeprofil og taktikk. Byttene i det siste har vært relativt mislykkede. Ett bytte igjen. Planen er å ta inn en nordmann selv av rent patriotiske grunner.;) Kristoff eller Edvald?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

ermathi skrev: lør jul 23, 2022 9:35 pm Utrolig hvor mange ryttere som sørger for poengene uansett etappeprofil og taktikk. Byttene i det siste har vært relativt mislykkede. Ett bytte igjen. Planen er å ta inn en nordmann selv av rent patriotiske grunner.;) Kristoff eller Edvald?
Hvordan ser laget ditt ut?

ermathi

Legg inn av ermathi »

K-Torget skrev: lør jul 23, 2022 9:52 pm
ermathi skrev: lør jul 23, 2022 9:35 pm Utrolig hvor mange ryttere som sørger for poengene uansett etappeprofil og taktikk. Byttene i det siste har vært relativt mislykkede. Ett bytte igjen. Planen er å ta inn en nordmann selv av rent patriotiske grunner.;) Kristoff eller Edvald?
Hvordan ser laget ditt ut?
Huff, takk men ikke le. Men topp 4000 sammenlagt er ny rekord for meg.;)

Latour Pogacar Van Aert Pedersen
Thomas Vingegaard Bissegger Simmons
Teuns Geschke Lampaert
Ganna Jumbo

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

ermathi skrev: lør jul 23, 2022 10:47 pm
K-Torget skrev: lør jul 23, 2022 9:52 pm
ermathi skrev: lør jul 23, 2022 9:35 pm Utrolig hvor mange ryttere som sørger for poengene uansett etappeprofil og taktikk. Byttene i det siste har vært relativt mislykkede. Ett bytte igjen. Planen er å ta inn en nordmann selv av rent patriotiske grunner.;) Kristoff eller Edvald?
Hvordan ser laget ditt ut?
Huff, takk men ikke le. Men topp 4000 sammenlagt er ny rekord for meg.;)

Latour Pogacar Van Aert Pedersen
Thomas Vingegaard Bissegger Simmons
Teuns Geschke Lampaert
Ganna Jumbo
Gratulerer så mye med ny bestenotering! :)
Jeg tror for eksempel at Pedersen vil gjøre det bedre enn for eksempel Geschke i morgen så kanskje Edvald inn? Samtidig tror jeg (har ikke sjekket) at oddsen er lavere på Kristoff enn Edvald, men igjen en pallplass til Edvald gir mer poeng enn enn pallplass til Kristoff.

Oppsummert hadde jeg gått for Edvald fremfor Kristoff ut i fra hvordan laget ditt er, men synes ikke det er veldig tydelig på hva du bør gå for :)

ermathi

Legg inn av ermathi »

Tusen takk!;)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

VFK1899 skrev: lør jul 23, 2022 6:23 pm
Jolla skrev: lør jul 23, 2022 6:20 pm
VFK1899 skrev: lør jul 23, 2022 6:17 pm Vet ikke om de er ferdig oppdatert, men 4. Plass overall i dagens etappe er kult i såfall!
Leknessund, Schachmann eller Van Baarle på laget ditt?
Rykket ned til 56 nå, men er nok Wright som ga meg poengene som de fleste ikke har. Ellers har jeg top5.
Ah, jeg var på 43. Plass, og hadde som sagt Fred Wright, så tenkte at du måtte ha en av de nevnte for å være over meg.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Spurter Van Aert idag eller blir det Laporte?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sodajr skrev: søn jul 24, 2022 4:02 pm Spurter Van Aert idag eller blir det Laporte?
Godt spørsmål - skulle vel tro at Van Aert ønsker å vinne på Champ Elysees i grønn-trøye?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Mozzato inn for Q Simmons og Sénéchal inn for Lutsenko ble dagens to bytter. Ingen DeWulf eller Hugo Houle inn for meg altså.

Jeg tenker dette er første og andrevalgene i en spurt for alle lagene:

Jumbo: Van Aert - Laporte
QS: Jakobsen - Sénéchal
Alpecin: Philipsen - Dillier(?)
BikeExchange: Groenewegen - Matthews
Trek Segafredo: M Pedersen - Stuyven
Bora: Van Poppel - Haller
DSM: Dainese - Degenkolb
Lotto Soudal: Ewan - Vermeerch
UAE: Pogaspurter
Intermarché: Kristoff - Pasqualon
Arkea: Hofstetter - Capiot
TotalEnergies: Sagan - Boasson Hagen
BNB Hotels: Mozzato - Lecroq
Israel: Hugo Houle - Neilands(?)
EF: Bettiol - Rutsch
Astana: Velasco - Riabushenko
FDJ: Nekter vel å spurte, men får vel si Küng - Geniets
Bahrain: Wright - Tratnik
Cofidis: Ben Thomas
Movistar: Er vel heller ikke interessert i spurt, men får si Jorgenson - Torres
AG2R: Stan DeWulf
INEOS: Pidcock - Ganna

Jeg tenker vel at de fleste lagene har lyst til å prøve å spurte siden det er siste etappe og på sjampsen (bortsett fra FDJ som ser på spurting som noe som er under deres verdighet).
Således så er interessante ryttere karer som jeg tenker ikke-spurt-lag spurter for (og som ikke tar en spurtplass): Fred Wright, Stan DeWulf, Pidcock, Velasco, Ben Thomas, Hugo Houle, Mozzato og selvfølgelig Pogagrønntrøye.

Jeg velger derimot Sénéchal grunnet stor oppside hvis enten Jakobsen vinner rittet eller han krasjer.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: søn jul 24, 2022 5:04 pm Mozzato inn for Q Simmons og Sénéchal inn for Lutsenko ble dagens to bytter. Ingen DeWulf eller Hugo Houle inn for meg altså.

Jeg tenker dette er første og andrevalgene i en spurt for alle lagene:

Jumbo: Van Aert - Laporte
QS: Jakobsen - Sénéchal
Alpecin: Philipsen - Dillier(?)
BikeExchange: Groenewegen - Matthews
Trek Segafredo: M Pedersen - Stuyven
Bora: Van Poppel - Haller
DSM: Dainese - Degenkolb
Lotto Soudal: Ewan - Vermeerch
UAE: Pogaspurter
Intermarché: Kristoff - Pasqualon
Arkea: Hofstetter - Capiot
TotalEnergies: Sagan - Boasson Hagen
BNB Hotels: Mozzato - Lecroq
Israel: Hugo Houle - Neilands(?)
EF: Bettiol - Rutsch
Astana: Velasco - Riabushenko
FDJ: Nekter vel å spurte, men får vel si Küng - Geniets
Bahrain: Wright - Tratnik
Cofidis: Ben Thomas
Movistar: Er vel heller ikke interessert i spurt, men får si Jorgenson - Torres
AG2R: Stan DeWulf
INEOS: Pidcock - Ganna

Jeg tenker vel at de fleste lagene har lyst til å prøve å spurte siden det er siste etappe og på sjampsen (bortsett fra FDJ som ser på spurting som noe som er under deres verdighet).
Således så er interessante ryttere karer som jeg tenker ikke-spurt-lag spurter for (og som ikke tar en spurtplass): Fred Wright, Stan DeWulf, Pidcock, Velasco, Ben Thomas, Hugo Houle, Mozzato og selvfølgelig Pogagrønntrøye.

Jeg velger derimot Sénéchal grunnet stor oppside hvis enten Jakobsen vinner rittet eller han krasjer.
Hadde to bytter igjen og tok inn Matthews for Lampaert og Mazzato for McNulty.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Hvor mange ryttere har folk igjen fra laget til etappe 1? Jeg har hatt Pogacar, Vingegaard, Van Aert og Jumbo direktør hele veien!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Selvfølgelig tok Bissegger den innlagte spurten :(

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Pogacar er en herlig rytter.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Æsj Jumbo gadd ikke spurte idag
Pokker Stuyven på 4.plass
1, 10 og 11.plass :(

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

En begredelig tourmanager-sesong er over, klarer så vidt å karre meg innenfor topp 1500.

Joggesko_Kalle

Legg inn av Joggesko_Kalle »

Elendig siste runde, men hold meg innen topp 25, som er min beste sesong. Vant privat liga med penger også, så good times. Sees neste år.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Joggesko_Kalle skrev: søn jul 24, 2022 9:12 pm Elendig siste runde, men hold meg innen topp 25, som er min beste sesong. Vant privat liga med penger også, så good times. Sees neste år.
Gratulerer med en solid sesong! :D

FantasyBoms

Legg inn av FantasyBoms »

Joggesko_Kalle skrev: søn jul 24, 2022 9:12 pm Elendig siste runde, men hold meg innen topp 25, som er min beste sesong. Vant privat liga med penger også, så good times. Sees neste år.
Gratulerer! :-)

FantasyBoms

Legg inn av FantasyBoms »

Ble en begredelig sesong. Var på det høyeste på 260 plass og etter det gikk det nedover. 1523 plass totalt. En serie katastrofale bytter i år. Verste var ut med Cort før etappen han vant. Høydepunktet var vel etappe 14 med 163 plass på den. Takk til alle som har kommet med analyser. Mange med god peiling på spillet og sykkel generelt. Håper å se mange på forumet til neste år :-)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

FantasyBoms skrev: søn jul 24, 2022 10:40 pm Ble en begredelig sesong. Var på det høyeste på 260 plass og etter det gikk det nedover. 1523 plass totalt. En serie katastrofale bytter i år. Verste var ut med Cort før etappen han vant. Høydepunktet var vel etappe 14 med 163 plass på den. Takk til alle som har kommet med analyser. Mange med god peiling på spillet og sykkel generelt. Håper å se mange på forumet til neste år :-)
Støtter denne :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vueltaen kommer jo om ikke lenge i august og vet at en (sikkert flere) utenlandske sider har vuelta-manager. Noen som er giret på å være med? :D

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: man jul 25, 2022 12:04 am Vueltaen kommer jo om ikke lenge i august og vet at en (sikkert flere) utenlandske sider har vuelta-manager. Noen som er giret på å være med? :D
Hvis du gjør grovarbeidet med trådlaging og linking til vuelta-manager, sure.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Endte til slutt opp med 16 304 poeng og 1260. plass totalt, noe som er veldig fint etter å ha ligget rundt 11 000 etter 8-10 runder.

1682 poeng på etappe 17 (394. plass totalt),
2127 poeng på etappe 18 (175. plass totalt), og
1250 poeng på etappe 20 (43. plass totalt)

hjalp godt på for å klatre. Merker godt at lag går tom for bytter mot slutten.

Hadde jeg gått for Lampaert fra start på bekostning av Van Baarle, Magnus Cort istedenfor Küng, fått inn Vingegaard til 6. etappe når det ble klart at han sannsynligvis ble kapteinen til Jumbo (grunnet velten til Roglic) så hadde jeg hatt 18 051 poeng og endt på 41. plass.
Hvis jeg i tillegg hadde gjort det jeg også har pekt på som en av mine åpenbare tabber, nemlig å ikke hente Geschke inn etter at han tok klatretrøyen på etappe 9 på bekostning av Bonnamour, så hadde det blitt 316 poeng ekstra, og totalt 18 367 poeng som ville vært 22. plass.

Martinho

Legg inn av Martinho »

Endte på 17652 og en 109. plass. Litt surt og ikke entre topp 100, men det har vært 3 bra uker åkkesom!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»