Tour Manager 2022

Svar
Reddington

Re: Tour Manager 2022

Legg inn av Reddington »

Shamp skrev: tor jun 30, 2022 9:42 pm Usikker på å velge Vingegaard fra start da han mest sannsynlig ikke kommer til å ta poeng før etappe 11. Mulig han får en topp 10 plasering på tempoen, noe som ikke utgjør noe særlig med poeng. Etappe 7, 8, 9 og 10 tror jeg bruddet går inn. Tror derfor jeg heller kjører Ciccone eller noe lignede fra start som kan vinne etappe 7, 9 og 10 fra ett brudd, og heller bytte inn Vingegaard igjenn til etappe 10.
Jeg tror på bruddseier også på etappe 12. Da er det trolig at Vingegaard kjemper i toppen en eller to ganger på de første 15 etappene. Det forsvarer ikke prisen han har. Jeg har gått for Ciccone fra start, og hvis formen er grei tenker jeg å beholde ham lenge.

Kane

Legg inn av Kane »

Vel kanskje ikke man skal forstå alt Reddington

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Reddington skrev: tor jun 30, 2022 9:47 pm Har landet på følgende lag:

Kapteiner: Meintjes - Latour
Spurter: Van Aert - Philipsen
Klatrere: Ciccone - Wellens
Ungdoms: Bissegger - Pidcock
Hjelperyttere: Vdp - Matthews - Van Baarle
Tempo: Ganna
Direktør: Jumbo


Går uten både Poga og Vingegaard fra start, men kompenserer med Ganna og Bissegger. Før etappe 7 tenker jeg å få inn både Poga, Pinot, Cattaneo, Teuns og Perez. Foreløpig er planen min å gå frem til etappe 16 uten Vingegaard. Ballsy, men litt risiko må man ta. Det skal tross alt være artig det spillet her.

Har planlagt byttene ish hele veien, men endringer kommer nok. Den store usikkerheten går primært på hjelperytterne. VDP blir litt inn og ut, mens jeg har pekt meg ut Teuns, Kamna, og Mohoric på ulike etapper. Kamna MÅ inn på flere, men det er vanskeligere å velge mellom Teuns, Mohoric, Guerreiro, Schachmann, Lutsenko....Lutsenko kommer jo ofte litt senere i rittet, men har tidligere dratt inn villt med poeng på etapper han faktisk leverer på.

Tar gjerne innspill hvis noen har det.
Du er i hvertfall tøffere en meg. Har planlagt byttene hele veien, men skjer jo alltid noe uforutsett så man ryker på noen bytter. Tør ikke ta noen inn ut for kun en etappe, forutenom Ganna.
har vært mye fram og tilbake med laget nå, men ender alltid opp med denne sammensetningen fra start.

Kap. Meintjes-Latour
Spu. Van Aert-Jakobsen
Kla. Vingegaard-Wellens
Ung. Pidcock-Simmons
Hje. Vdp-Mohoric-Lampaert
Temp. Ganna
Dir. Qs

Kane

Legg inn av Kane »

Jakobsen hentes jo ikke inn for 1. Etappe.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Kane skrev: tor jun 30, 2022 10:05 pm Jakobsen hentes jo ikke inn for 1. Etappe.
Det skjønner jeg. Jakobsen fra etappe 2 kan være lurt det, men hvorfor ikke starte med ham? Hvis du har tro på at Pedersen vinner tempoen er jeg med på det, men da anbefaler jeg i samme slengen å sette noen kroner på det. Vil tro du får 20/30-x pengene på det.

Igjen, jeg tror Pedersen kan jobbe seg til en 5. plass på tempoen. Kanskje fjerde med maks flyt. Trolig 6-10. Da snakker vi maks 100 poeng, trolig 50-80 poeng. Er det verdt et bytte?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Jakobsen er vel bare topp 3 kandidat på etappe 2 og 3? Tror 4 etappe blir for tøff og 5 etappe er brostein, er vel ikke så veldig god på brostein?

Reddington

Legg inn av Reddington »

Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 10:03 pm
Reddington skrev: tor jun 30, 2022 9:47 pm Har landet på følgende lag:

Kapteiner: Meintjes - Latour
Spurter: Van Aert - Philipsen
Klatrere: Ciccone - Wellens
Ungdoms: Bissegger - Pidcock
Hjelperyttere: Vdp - Matthews - Van Baarle
Tempo: Ganna
Direktør: Jumbo


Går uten både Poga og Vingegaard fra start, men kompenserer med Ganna og Bissegger. Før etappe 7 tenker jeg å få inn både Poga, Pinot, Cattaneo, Teuns og Perez. Foreløpig er planen min å gå frem til etappe 16 uten Vingegaard. Ballsy, men litt risiko må man ta. Det skal tross alt være artig det spillet her.

Har planlagt byttene ish hele veien, men endringer kommer nok. Den store usikkerheten går primært på hjelperytterne. VDP blir litt inn og ut, mens jeg har pekt meg ut Teuns, Kamna, og Mohoric på ulike etapper. Kamna MÅ inn på flere, men det er vanskeligere å velge mellom Teuns, Mohoric, Guerreiro, Schachmann, Lutsenko....Lutsenko kommer jo ofte litt senere i rittet, men har tidligere dratt inn villt med poeng på etapper han faktisk leverer på.

Tar gjerne innspill hvis noen har det.
Du er i hvertfall tøffere en meg. Har planlagt byttene hele veien, men skjer jo alltid noe uforutsett så man ryker på noen bytter. Tør ikke ta noen inn ut for kun en etappe, forutenom Ganna.
har vært mye fram og tilbake med laget nå, men ender alltid opp med denne sammensetningen fra start.

Kap. Meintjes-Latour
Spu. Van Aert-Jakobsen
Kla. Vingegaard-Wellens
Ung. Pidcock-Simmons
Hje. Vdp-Mohoric-Lampaert
Temp. Ganna
Dir. Qs
Ser bra ut det. Ikke så store forskjeller egentlig. Jeg skal også ha inn Simmons før etappe 7 (eller 5), men synes ikke det er nok interessante alternativer på ungdomsplassen til at Bissegger ikke kan få en plass på laget fra start. Jeg tror Pidcock er det soleklart beste valget, men utover det? Tja. Hirschi kan det fort være litt liv i. Storer kanskje i brudd på noen etapper fra 9-12? Det samme med Kron. Brent van Moer, Leknessund, Bagioli....såpass vanskelig å treffe fra start her at jeg prøver å skaffe meg et overtak med Bissegger og så se an etter hvert.

Spenstig med Mohoric fra start. Jeg hadde egentlig tenkt å få han inn senere i touren, rundt etappe 10 og utover, men ser flere her inne spekulerer i Mohoric på etappe 5 og 6. Det kan fort skje det! Har Matthews inne nå, og håper på ham både på etappe 4, 6 og 8.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Sodajr skrev: tor jun 30, 2022 10:30 pm Jakobsen er vel bare topp 3 kandidat på etappe 2 og 3? Tror 4 etappe blir for tøff og 5 etappe er brostein, er vel ikke så veldig god på brostein?
Etappe 5 kan han nok glemme ja. Jeg tror han har muligheter på etappe 4.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 9:47 pm
K-Torget skrev: tor jun 30, 2022 9:21 pm Hvilke klatrere går folket for? Per nå sitter jeg med Vingegaard og Thomas. Er usikker på sistnevnte.
Gambler med Wellens ved siden av Vingegaard. Er vel ikke han som sanker mest poeng, men brudd hissig. Litt flaks så kommer han seg med i rette bruddet.
Interessant valg, selv har jeg nett nå Gossens inne sammen med Vingegaard.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Tanker om dette utkastet?

Pod Latour
WvA Pedersen
Vingegaard Gossens
Bisegger Simmons
VdP Matthews Lampaert
Ganna
Qick Step

blakkfisk

Legg inn av blakkfisk »

Potensielle jokere/differentials første uken; Mozzato, Burgaudeau, Boivin, Van der Hoorn, Walsheid, Perez...
Noen som prøver seg på en joker eller flere?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Reddington skrev: tor jun 30, 2022 10:33 pm
Skywalker skrev: tor jun 30, 2022 10:03 pm
Reddington skrev: tor jun 30, 2022 9:47 pm Har landet på følgende lag:

Kapteiner: Meintjes - Latour
Spurter: Van Aert - Philipsen
Klatrere: Ciccone - Wellens
Ungdoms: Bissegger - Pidcock
Hjelperyttere: Vdp - Matthews - Van Baarle
Tempo: Ganna
Direktør: Jumbo


Går uten både Poga og Vingegaard fra start, men kompenserer med Ganna og Bissegger. Før etappe 7 tenker jeg å få inn både Poga, Pinot, Cattaneo, Teuns og Perez. Foreløpig er planen min å gå frem til etappe 16 uten Vingegaard. Ballsy, men litt risiko må man ta. Det skal tross alt være artig det spillet her.

Har planlagt byttene ish hele veien, men endringer kommer nok. Den store usikkerheten går primært på hjelperytterne. VDP blir litt inn og ut, mens jeg har pekt meg ut Teuns, Kamna, og Mohoric på ulike etapper. Kamna MÅ inn på flere, men det er vanskeligere å velge mellom Teuns, Mohoric, Guerreiro, Schachmann, Lutsenko....Lutsenko kommer jo ofte litt senere i rittet, men har tidligere dratt inn villt med poeng på etapper han faktisk leverer på.

Tar gjerne innspill hvis noen har det.
Du er i hvertfall tøffere en meg. Har planlagt byttene hele veien, men skjer jo alltid noe uforutsett så man ryker på noen bytter. Tør ikke ta noen inn ut for kun en etappe, forutenom Ganna.
har vært mye fram og tilbake med laget nå, men ender alltid opp med denne sammensetningen fra start.

Kap. Meintjes-Latour
Spu. Van Aert-Jakobsen
Kla. Vingegaard-Wellens
Ung. Pidcock-Simmons
Hje. Vdp-Mohoric-Lampaert
Temp. Ganna
Dir. Qs
Ser bra ut det. Ikke så store forskjeller egentlig. Jeg skal også ha inn Simmons før etappe 7 (eller 5), men synes ikke det er nok interessante alternativer på ungdomsplassen til at Bissegger ikke kan få en plass på laget fra start. Jeg tror Pidcock er det soleklart beste valget, men utover det? Tja. Hirschi kan det fort være litt liv i. Storer kanskje i brudd på noen etapper fra 9-12? Det samme med Kron. Brent van Moer, Leknessund, Bagioli....såpass vanskelig å treffe fra start her at jeg prøver å skaffe meg et overtak med Bissegger og så se an etter hvert.

Spenstig med Mohoric fra start. Jeg hadde egentlig tenkt å få han inn senere i touren, rundt etappe 10 og utover, men ser flere her inne spekulerer i Mohoric på etappe 5 og 6. Det kan fort skje det! Har Matthews inne nå, og håper på ham både på etappe 4, 6 og 8.
Han er med fra start med tanke på etappe 5 og 6. gidder ikke sitte med en eller annen spurtoptrekker. Kan jo selvfølgelig få en overaskelse. Ikke usansynlig med massevelt og/eller sidevind kjøring.på disse første etappene. Så er ikke gitt at det kommer samlet felt inn.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

blakkfisk skrev: tor jun 30, 2022 11:09 pm Potensielle jokere/differentials første uken; Mozzato, Burgaudeau, Boivin, Van der Hoorn, Walsheid, Perez...
Noen som prøver seg på en joker eller flere?
Ja.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: tor jun 30, 2022 11:23 pm
blakkfisk skrev: tor jun 30, 2022 11:09 pm Potensielle jokere/differentials første uken; Mozzato, Burgaudeau, Boivin, Van der Hoorn, Walsheid, Perez...
Noen som prøver seg på en joker eller flere?
Ja.
Hvem burde man gå for i såfall?

Chim

Legg inn av Chim »

Sitter med foreløpig utkast:

Pog - Vlasov
WVA - Mads P
Vingegaard - Rolland
Bissegger - Kron
MVDP - Taco - Houle
Ganna
EF

etter etp. 5:
Pog - Pinot
WVA - Mads P
Vingegaard - Caruso
Zimmermann - Kron
MVDP - Taco - Mohoric
Gougeard
Bahrain

Ønsker best mulig utfall i den første uken, for å så satse på jokere + stabile samlere i uke 2.
Pinot, Caruso, Zmann, Taco, Gougeard er de som mest sannsynligvis vil bli byttet avhengig av løpets kjør.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Noen som har noen tanker angående Madouas kontra Lampaert fra start?

Lampaert er jo en av hjelperytterne som er best på tempo, og kommer også til å få noen poeng hvis Jakobsen skulle vinne enten 2., 3., eller 4. etappe (jeg ser på det som rundt 55% sannsynlig at Jakobsen vinner minst én av disse tre etappene). Det sagt så bør han ut av laget før etappe 7. Gjerne før etappe 5.

Madouas på sin side er sammen med Teuns og Stuyven en rytter som jeg ser på som kandidat til å plukke endel poeng fra etappe 5 og den påfølgende uken. Han er vesentlig billigere enn Teuns og Stuyven (men ikke like god som Teuns generelt, og ikke like god som Stuyven på brosteinen), og er dermed en rytter som jeg tenker at jeg har lyst til å sitte med i denne perioden (per nu).

Spørsmålet er om jeg skal starte med Madouas - vel vitende om at han kommer til å være på laget i en god stund - eller om jeg skal starte med Lampaert - vel vitende om at det kommer til å trenges et bytte der relativt tidlig.

Enn så lenge så lener jeg meg mot at den potensielt 80-90 poengs ledelsen som jeg spår at Lampaert kommer til å ha over Madouas etter 4 etapper ikke er verdt et bytte - selv om det da gir meg større fleksibilitet i hvem jeg bytter til foran etappe 5.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: tor jun 30, 2022 11:32 pm
Jolla skrev: tor jun 30, 2022 11:23 pm
blakkfisk skrev: tor jun 30, 2022 11:09 pm Potensielle jokere/differentials første uken; Mozzato, Burgaudeau, Boivin, Van der Hoorn, Walsheid, Perez...
Noen som prøver seg på en joker eller flere?
Ja.
Hvem burde man gå for i såfall?
Av de blakkfisk nevnte? Walscheid.

blakkfisk

Legg inn av blakkfisk »

K-Torget skrev: tor jun 30, 2022 11:32 pm
Jolla skrev: tor jun 30, 2022 11:23 pm
blakkfisk skrev: tor jun 30, 2022 11:09 pm Potensielle jokere/differentials første uken; Mozzato, Burgaudeau, Boivin, Van der Hoorn, Walsheid, Perez...
Noen som prøver seg på en joker eller flere?
Ja.
Hvem burde man gå for i såfall?
Grunnlaget for de nevnte er for Mozzato og Boivin de raskeste på flate ish etapper for sine respektive lag (dersom de melder seg på i spurtene). Burgaudeau rytteren på TDE som skiller seg ut som ren bruddrytter. Van der Hoorn bruddhissig, Walsheid normalt sett sterk på tempo og tar over for en syk coquard i spurtene, perez dersom en reprise av fjoråret skulle skje

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

blakkfisk skrev: fre jul 01, 2022 12:01 am
K-Torget skrev: tor jun 30, 2022 11:32 pm
Jolla skrev: tor jun 30, 2022 11:23 pm

Ja.
Hvem burde man gå for i såfall?
Grunnlaget for de nevnte er for Mozzato og Boivin de raskeste på flate ish etapper for sine respektive lag (dersom de melder seg på i spurtene). Burgaudeau rytteren på TDE som skiller seg ut som ren bruddrytter. Van der Hoorn bruddhissig, Walsheid normalt sett sterk på tempo og tar over for en syk coquard i spurtene, perez dersom en reprise av fjoråret skulle skje
Takker! :)

knutolini

Legg inn av knutolini »

Laget:
Meintjes, Pog
Van Aert, Jacobsen
Thomas, Goossens
Bissegger, Simmons
VdP, Taco, Mørkøv
Küng
Jumbo

Küng kunne blitt Ganna her, men det er 800K opp. Tipper Küng drar med seg noen poeng fra tempo uansett, så da sparer jeg de pengene.
Jumbo kunne vel godt vært QS her, men satser på at van Aert er rimelig gira på grønn trøye, så jeg koster på meg Jumbo.
Goossens er stallfyll. Der drar jeg på meg et bytte lengre ned i gata. Meintjes er selvsagt også noe som må fikses på sikt.
Mørkøv er jeg litt usikker på. Ble litt "best of the rest" da jeg satt igjen og skulle finne sistemann på hjelperytter-plassen der.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

knutolini skrev: fre jul 01, 2022 12:43 am Mørkøv er jeg litt usikker på. Ble litt "best of the rest" da jeg satt igjen og skulle finne sistemann på hjelperytter-plassen der.
Ta Van Baarle isteden. I likhet med Mørkøv så får han muligens poeng for at en lagkamerat vinner en etappe, og han kommer nok til å gå for etappeseier på etappe 5 (tror ikke han greier det, men han er en av favorittene.)

urbeka

Legg inn av urbeka »

Noen som har vurdert Bagioli på ungdom? Får poeng på eventuelle Jakobsen-seire, og virker gå godt i fjell mm

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Klarer ikke lande et lag. Vet at ikke dir, gir all verdens av poeng, men får ikke ro hvis jeg ikke har Jumbo dir. Vet QS gir fort en del poeng i starten, men blir vel dødt når man treffer fjellene. Har ikke lyst å bruke et bytte på dir. Da må i så fall Mohric ut, Antaglivis Mørkøv inn som jeg ikke føler meg komfortabel med. Er det noe bedre alternativer til maks 4,9 de første fire etappene.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Jolla skrev: fre jul 01, 2022 1:05 am
knutolini skrev: fre jul 01, 2022 12:43 am Mørkøv er jeg litt usikker på. Ble litt "best of the rest" da jeg satt igjen og skulle finne sistemann på hjelperytter-plassen der.
Ta Van Baarle isteden. I likhet med Mørkøv så får han muligens poeng for at en lagkamerat vinner en etappe, og han kommer nok til å gå for etappeseier på etappe 5 (tror ikke han greier det, men han er en av favorittene.)
Hva tenker du om Schönberger da? Billig og er veldig glad i å gå i brudd uansett etappeprofil. Er vel ikke typen som vinner, men plukker jo fort en del poeng underveis på flere etapper første uka?

Nulle_Killson

Legg inn av Nulle_Killson »

Shamp skrev: tor jun 30, 2022 9:42 pm Usikker på å velge Vingegaard fra start da han mest sannsynlig ikke kommer til å ta poeng før etappe 11. Mulig han får en topp 10 plasering på tempoen, noe som ikke utgjør noe særlig med poeng. Etappe 7, 8, 9 og 10 tror jeg bruddet går inn. Tror derfor jeg heller kjører Ciccone eller noe lignede fra start som kan vinne etappe 7, 9 og 10 fra ett brudd, og heller bytte inn Vingegaard igjenn til etappe 10.
Tenker på det samme. Mye flere bruddetapper enn i fjorårets TdF Mye bedre å treffe på en bruddrytter. Vingegaard vinner sannsynligvis ikke etappe 11 heller. Spørsmålet da er i grunnen hvem? Ser du nevner Ciccone, som jeg tror er et godt valg. Hva med Wellens, Konrad, Rolland (kommer kanskje ikke igang før litt senere?), Gaudu, Woods?

knutolini

Legg inn av knutolini »

Jolla skrev: fre jul 01, 2022 1:05 am
knutolini skrev: fre jul 01, 2022 12:43 am Mørkøv er jeg litt usikker på. Ble litt "best of the rest" da jeg satt igjen og skulle finne sistemann på hjelperytter-plassen der.
Ta Van Baarle isteden. I likhet med Mørkøv så får han muligens poeng for at en lagkamerat vinner en etappe, og han kommer nok til å gå for etappeseier på etappe 5 (tror ikke han greier det, men han er en av favorittene.)
Skikkelig vrient dette synes jeg og jeg er litt usikker på hvor stort utslag det gjør å velge det ene eller det andre akkurat nå.
Jeg har vurdert Walscheid også, men da må jeg nedgradere ett eller annet sted og jeg vet ikke hvor.
Synes også det ser litt lite ut med kun Jacobsen fra QS dersom jeg dropper Mørkøv, men kanskje jeg kan leve med det.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Nulle_Killson skrev: fre jul 01, 2022 10:00 am
Shamp skrev: tor jun 30, 2022 9:42 pm Usikker på å velge Vingegaard fra start da han mest sannsynlig ikke kommer til å ta poeng før etappe 11. Mulig han får en topp 10 plasering på tempoen, noe som ikke utgjør noe særlig med poeng. Etappe 7, 8, 9 og 10 tror jeg bruddet går inn. Tror derfor jeg heller kjører Ciccone eller noe lignede fra start som kan vinne etappe 7, 9 og 10 fra ett brudd, og heller bytte inn Vingegaard igjenn til etappe 10.
Tenker på det samme. Mye flere bruddetapper enn i fjorårets TdF Mye bedre å treffe på en bruddrytter. Vingegaard vinner sannsynligvis ikke etappe 11 heller. Spørsmålet da er i grunnen hvem? Ser du nevner Ciccone, som jeg tror er et godt valg. Hva med Wellens, Konrad, Rolland (kommer kanskje ikke igang før litt senere?), Gaudu, Woods?
Gaudu går for sammenlagten

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Nulle_Killson skrev: fre jul 01, 2022 10:00 am
Shamp skrev: tor jun 30, 2022 9:42 pm Usikker på å velge Vingegaard fra start da han mest sannsynlig ikke kommer til å ta poeng før etappe 11. Mulig han får en topp 10 plasering på tempoen, noe som ikke utgjør noe særlig med poeng. Etappe 7, 8, 9 og 10 tror jeg bruddet går inn. Tror derfor jeg heller kjører Ciccone eller noe lignede fra start som kan vinne etappe 7, 9 og 10 fra ett brudd, og heller bytte inn Vingegaard igjenn til etappe 10.
Tenker på det samme. Mye flere bruddetapper enn i fjorårets TdF Mye bedre å treffe på en bruddrytter. Vingegaard vinner sannsynligvis ikke etappe 11 heller. Spørsmålet da er i grunnen hvem? Ser du nevner Ciccone, som jeg tror er et godt valg. Hva med Wellens, Konrad, Rolland (kommer kanskje ikke igang før litt senere?), Gaudu, Woods?
Nå håper jeg snart klokken er slagen, så det er for sent å angre seg.
Du har et kjempepoeng som gjorde meg litt stressa. Hadde i utganspunktet tenkt å stå med Vingegaard hele touren, men ble usikker nå.
Det som er litt kjedelig med å ikke ha Vinge, er at over 50 prosent starter med han. Gjør han det helt store fra etappe 7-11 så er man frakjørt. Han sanker også noen poeng på tempoen og Van Eart.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Ganger poengsummen seg på innlagte spurter og klatringer. Eller er det bare ved målgang?
For eksempel en hjelperytter som er i brudd vinner en innlagt spurt. Får han da 4 x 20 poeng?

Kane

Legg inn av Kane »

Noen som har tanker rundt styrkeforholdet mellom Pogacar og Roglic på dagens etappe ? Selv har jeg valgt å starte med Roglic da jeg vurderer han som den beste temporytteren.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»