Tour Manager 2022

Svar
Jorstad

Re: Tour Manager 2022

Legg inn av Jorstad »

Kane skrev: fre jul 01, 2022 12:08 pm Noen som har tanker rundt styrkeforholdet mellom Pogacar og Roglic på dagens etappe ? Selv har jeg valgt å starte med Roglic da jeg vurderer han som den beste temporytteren.
Tror de står ganske likt mtp dagens etappe, kanskje ørliten fordel Roglic. En annen faktor som er mer bekymringsfull er starttidspunktet for Pogacar, han går vel ut over en halvtime etter Roglic. Regnet kan fort starte etter at Roglic er i mål, men før Poga har startet.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Kane skrev: fre jul 01, 2022 12:08 pm Noen som har tanker rundt styrkeforholdet mellom Pogacar og Roglic på dagens etappe ? Selv har jeg valgt å starte med Roglic da jeg vurderer han som den beste temporytteren.
Normalt er Roglich litt bedre, men tror ikke d er så veldig mye som skiller dem. Velger selv å starte med ingen av dem. Taper sikkert noen poeng, men prioriterer i hovedsak etappe 2-6 med laget.Eneste som er inne for å hente poeng i dag er Ganna. Håper også at Vingegaard og Laempert kan hente noen poeng.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Tror Pogacar kan gjøre det bra på etappe 5, ble jo nr 4 i Fladern rundt etter å ha rota bort 2 plassen på oppløpet.

Nulle_Killson

Legg inn av Nulle_Killson »

Skywalker skrev: fre jul 01, 2022 11:47 am Ganger poengsummen seg på innlagte spurter og klatringer. Eller er det bare ved målgang?
For eksempel en hjelperytter som er i brudd vinner en innlagt spurt. Får han da 4 x 20 poeng?
Du får 4 x 20 ja.

Tarzan25

Legg inn av Tarzan25 »

Jeg har egentlig hatt planer om å gå uten bissegger på denne tempoen. Men når startliste og spådd vær korreleres tør jeg nesten ikke gå uten.
Bissegger starter 16.07, og vil høyst sannsynlig kunne fullføre uten at været skal påvirke tiden.
Ganna derimot, som er storfavoritt starter ikke før 17.03. Det er spådd heftig vær fra ca. 1700. Så her kan det gjøre store utslag på en såpass teknisk løype som dette er.
Ingen av dere som har funnet noe info om at starttidene har blitt endret?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Nulle_Killson skrev: fre jul 01, 2022 12:38 pm
Skywalker skrev: fre jul 01, 2022 11:47 am Ganger poengsummen seg på innlagte spurter og klatringer. Eller er det bare ved målgang?
For eksempel en hjelperytter som er i brudd vinner en innlagt spurt. Får han da 4 x 20 poeng?
Du får 4 x 20 ja.
Men en spurter som er først opp et fjell får bare 2x summen. :lol:

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Tarzan25 skrev: fre jul 01, 2022 12:41 pm Jeg har egentlig hatt planer om å gå uten bissegger på denne tempoen. Men når startliste og spådd vær korreleres tør jeg nesten ikke gå uten.
Bissegger starter 16.07, og vil høyst sannsynlig kunne fullføre uten at været skal påvirke tiden.
Ganna derimot, som er storfavoritt starter ikke før 17.03. Det er spådd heftig vær fra ca. 1700. Så her kan det gjøre store utslag på en såpass teknisk løype som dette er.
Ingen av dere som har funnet noe info om at starttidene har blitt endret?
La merke til det selv, og tør heller ikke gå uten nå. over 50% eierandel også.

Hvilken sportsdirektør kjører dere? Har mest lyst til å set and forget, og da føler jeg kun Visma eller Quickstep er aktuelle, men de koster ganske mye og spørsmålet er om det er verdt det. Kan budsjett løsninger som Trek, DSM eller Lotto dra inn akseptabelt med poeng?

Tarzan25

Legg inn av Tarzan25 »

Ingen tvil om at Jumbo og Qst er de tryggeste valgene. Jeg har troa på trek i årets utgave. Tror vi får se mye sprell fra de, selv om de kanskje ikke går hele veien.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Tarzan25 skrev: fre jul 01, 2022 1:05 pm Ingen tvil om at Jumbo og Qst er de tryggeste valgene. Jeg har troa på trek i årets utgave. Tror vi får se mye sprell fra de, selv om de kanskje ikke går hele veien.
Frister veldig med Trek. Gir jo flere muligheter i andre poster, og kan potensielt spare bytter.

Jorstad

Legg inn av Jorstad »

Ble fryktelig usikker selv nå, ref Trek vs QS/Jumbo. Noen som har noen oversikt over hva poengdifferansen var fra lag som Jumbo og UAE ned til QS i fjor? På sportsdirektøren altså.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Jorstad skrev: fre jul 01, 2022 2:01 pm Ble fryktelig usikker selv nå, ref Trek vs QS/Jumbo. Noen som har noen oversikt over hva poengdifferansen var fra lag som Jumbo og UAE ned til QS i fjor? På sportsdirektøren altså.
i 2020 ser jeg følgende: Visma - 1040
i 2019: Lotto - 1120, Quickstep - 1100, Visma - 1080

Skal se om jeg finner mer historikk.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Brinkk skrev: fre jul 01, 2022 2:05 pm
Jorstad skrev: fre jul 01, 2022 2:01 pm Ble fryktelig usikker selv nå, ref Trek vs QS/Jumbo. Noen som har noen oversikt over hva poengdifferansen var fra lag som Jumbo og UAE ned til QS i fjor? På sportsdirektøren altså.
i 2020 ser jeg følgende: Visma - 1040
i 2019: Lotto - 1120, Quickstep - 1100, Visma - 1080

Skal se om jeg finner mer historikk.
Ser jeg kun har topp 20 poengscorere for 2019 og 2020. Det vil si at ingen andre lag scoret mer enn dette.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Brinkk skrev: fre jul 01, 2022 2:08 pm
Brinkk skrev: fre jul 01, 2022 2:05 pm
Jorstad skrev: fre jul 01, 2022 2:01 pm Ble fryktelig usikker selv nå, ref Trek vs QS/Jumbo. Noen som har noen oversikt over hva poengdifferansen var fra lag som Jumbo og UAE ned til QS i fjor? På sportsdirektøren altså.
i 2020 ser jeg følgende: Visma - 1040
i 2019: Lotto - 1120, Quickstep - 1100, Visma - 1080

Skal se om jeg finner mer historikk.
Ser jeg kun har topp 20 poengscorere for 2019 og 2020. Det vil si at ingen andre lag scoret mer enn dette.
Så litt mer på sesongen til Lotto i 2019. De hadde 4 etappeseiere, og enda flere topp 5 plasseringer.

Ikkemazzo

Legg inn av Ikkemazzo »

Værraderen (og bl.a. yr.no) viser at kraftig regn i København starter allerede nå snart, og fortsetter minst til kvart på fire, så det er neppe noen stor fordel å starte først i dag.

Jorstad

Legg inn av Jorstad »

Brinkk skrev: fre jul 01, 2022 2:14 pm
Brinkk skrev: fre jul 01, 2022 2:08 pm
Brinkk skrev: fre jul 01, 2022 2:05 pm

i 2020 ser jeg følgende: Visma - 1040
i 2019: Lotto - 1120, Quickstep - 1100, Visma - 1080

Skal se om jeg finner mer historikk.
Ser jeg kun har topp 20 poengscorere for 2019 og 2020. Det vil si at ingen andre lag scoret mer enn dette.
Så litt mer på sesongen til Lotto i 2019. De hadde 4 etappeseiere, og enda flere topp 5 plasseringer.
God research! Det interessante å vite her er hvor mange poeng bak nærmeste "bruddlag" er de beste spurt/sammenlagtlagene. Hvor mange poeng taper man ved å gå for Trek, som forøvrig har en god avslutter på laget også. De 2-2,5 millionene kan jo forvaltes bra andre plasser på laget.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Hjelperyttere:
VdP + Lampaert + Taco / Steyven / Mørkøv / Andre?

Sportsdirektør:
EF, Lotto eller Trekk?

Noen som har innspill?

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Jorstad skrev: fre jul 01, 2022 2:20 pm
Brinkk skrev: fre jul 01, 2022 2:14 pm
Brinkk skrev: fre jul 01, 2022 2:08 pm

Ser jeg kun har topp 20 poengscorere for 2019 og 2020. Det vil si at ingen andre lag scoret mer enn dette.
Så litt mer på sesongen til Lotto i 2019. De hadde 4 etappeseiere, og enda flere topp 5 plasseringer.
God research! Det interessante å vite her er hvor mange poeng bak nærmeste "bruddlag" er de beste spurt/sammenlagtlagene. Hvor mange poeng taper man ved å gå for Trek, som forøvrig har en god avslutter på laget også. De 2-2,5 millionene kan jo forvaltes bra andre plasser på laget.
Skal sies at de hadde Ewan, Wellens og De Gendt i god form dette året. Benoot var også aggressiv. Trek er vel det nærmeste vi kommer et slikt lag i år blant de billigere.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Har nå:
Pog-Vlasov
WvA-Degenkolb
Vingegaard-Goossens
Pidcock-Simmons
MvP-vanBaarle-Matthews
Cattaneo
Jumbo

Veldig usikker på formen til Matthews. Mulig jeg dropper han for et mer langsiktig alternativ.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Ble voldsomt usikker nå. Philipsen og Van baarle, eller Pedersen og Mohoric? Da for de første syv etappene.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »


CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Oppdaterte de værmeldingen kl. 15? Ser mye greiere ut fra 17 nå (på yr).

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kjører foreløpig:
Pogacar-Latour
Van Aert - Pedersen
Vingegaard - Gaudu
Bissegger - Leknessund
Van Der - Walscheid - Bonnamour
Küng
Jumbo!

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Har satt pengene mine på tempoen på WvA. Veldig mye rykkekjøring i løypa. Passer han bedre enn de rene tempohestene som Ganna, Küng og Bissegger.
Snart i gang. Lykke til :-)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

CaptButtkick skrev: fre jul 01, 2022 3:10 pm Har satt pengene mine på tempoen på WvA. Veldig mye rykkekjøring i løypa. Passer han bedre enn de rene tempohestene som Ganna, Küng og Bissegger.
Snart i gang. Lykke til :-)
Én av grunnene til at Bissegger har så lav odds er at han blir vurdert til å være god når watten er høyere over et mindre tidsrom som idag.
Pedersen sine mer eksplosive bein tjener jo også på det.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ellers vil jeg bare si at jeg er på bytur idag, så har ikke hatt mulighet til å svare på spørsmål.

Virker som om laget jeg ender opp med er uten Ganna, rett og slett fordi at kvoten min av Ineos-ryttere er nådd med G., Pidcock og Van Baarle (som endte opp med å ta plassen som Lampaert/Madouas hadde tidligere.)

Blir spennende å se om Ganna eller Pidcock slenger seg på spurtene på de kommende etappene. Begge har jo faktisk ferdighetene til å komme rundt en 10. plass.

Walscheid vurderer jeg litt som jeg vurderte Laporte for endel år siden. En hjelperytter som er hovedspurter i laget sitt (tror jeg) og som gjerne havner mellom 12. og 17. plass på spurtetappene. Således et klart valg for meg.

Jorstad

Legg inn av Jorstad »

Ingen tvil om at Van Baarle er en god rytter, spesielt på brosteinsetappen. Men vil han få kjøre for egne sjanser?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Starter med dette laget.
Kap....Latour- Pinot .
Spu....Van Eart- Jacobsen.
Kla....Vingegaard- Wellens.
Ung... Pidcock- Simmons.
Hje... Vdp- Mørkøv- Laempert.
Tem... Ganna
Dir.. Jumbo

Lykke til folkens

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

Veldig fristende å starte med Bisegger, men om det er verdt et bytte er vel egentlig spørsmålet. Han er topp 3 hos bookmakerne, det vil gi bra med poeng.

Reddington

Legg inn av Reddington »

MadsFantasy skrev: fre jul 01, 2022 3:37 pm Veldig fristende å starte med Bisegger, men om det er verdt et bytte er vel egentlig spørsmålet. Han er topp 3 hos bookmakerne, det vil gi bra med poeng.
Er det egentlig noe særlig å hente på noen andre ungdoms på de 5-6 første etappene? Kanskje Pidcock på 5 og 6, men er vel ikke helt klart hva slags rolle han egentlig får.

urbeka

Legg inn av urbeka »

CaptButtkick skrev: fre jul 01, 2022 3:06 pm Oppdaterte de værmeldingen kl. 15? Ser mye greiere ut fra 17 nå (på yr).
Nytter ikke se på den generelle værmeldingen. Den kan fort være en time gammel. Den som vises nå ble f.eks. oppdatert 14.36

Du må se på 'Kart' dvs nedbørsradaren, den oppdateres veldig ofte

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»