Tour Manager 2022

Svar
Shabelle

Tour Manager 2022

Legg inn av Shabelle »

God sommer! Da er det klart for årets happening!

Tour Manager!

Jeg har laget lag, men hvordan endret man lagnavnet?

https://tourmanager.tv2.no

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

De var veldig tidlig ute i år. Mange av lagene er ikke klare enda. Blir nok viktig å se an covidtilfeller også før en spikrer laget.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: ons jun 22, 2022 10:04 am De var veldig tidlig ute i år. Mange av lagene er ikke klare enda. Blir nok viktig å se an covidtilfeller også før en spikrer laget.
Enig!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Noen som har startet å sette opp utkast til lag?

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

K-Torget skrev: ons jun 22, 2022 10:32 pm Noen som har startet å sette opp utkast til lag?
Har begynt å kikke litt. Det første som slår meg er at det er en (1!) spurtetappe første uka. WvA er plassert i spurtkategorien (sier ikke det er feil, men han kunne jo vært i fire ulike kategorier XD). Ut over det, er det fristende å tenke billigalternativer, og spare bytter.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: tor jun 23, 2022 12:45 pm
K-Torget skrev: ons jun 22, 2022 10:32 pm Noen som har startet å sette opp utkast til lag?
Har begynt å kikke litt. Det første som slår meg er at det er en (1!) spurtetappe første uka. WvA er plassert i spurtkategorien (sier ikke det er feil, men han kunne jo vært i fire ulike kategorier XD). Ut over det, er det fristende å tenke billigalternativer, og spare bytter.
Jeg tenker i utgangspunktet billige spurtere i starten og spare flest bytter lengst mulig. Men samtidig tørr man å gå uten WvA?

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

K-Torget skrev: tor jun 23, 2022 9:23 pm
CaptButtkick skrev: tor jun 23, 2022 12:45 pm
K-Torget skrev: ons jun 22, 2022 10:32 pm Noen som har startet å sette opp utkast til lag?
Har begynt å kikke litt. Det første som slår meg er at det er en (1!) spurtetappe første uka. WvA er plassert i spurtkategorien (sier ikke det er feil, men han kunne jo vært i fire ulike kategorier XD). Ut over det, er det fristende å tenke billigalternativer, og spare bytter.
Jeg tenker i utgangspunktet billige spurtere i starten og spare flest bytter lengst mulig. Men samtidig tørr man å gå uten WvA?
Hehe. For meg er svaret, ingen sjanse. Det er vel 3 etapper første uka som passer han bra. Tror han vil være i gult i løpet av første uka, etappe 5 eller 6.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

CaptButtkick skrev: fre jun 24, 2022 8:55 am
K-Torget skrev: tor jun 23, 2022 9:23 pm
CaptButtkick skrev: tor jun 23, 2022 12:45 pm

Har begynt å kikke litt. Det første som slår meg er at det er en (1!) spurtetappe første uka. WvA er plassert i spurtkategorien (sier ikke det er feil, men han kunne jo vært i fire ulike kategorier XD). Ut over det, er det fristende å tenke billigalternativer, og spare bytter.
Jeg tenker i utgangspunktet billige spurtere i starten og spare flest bytter lengst mulig. Men samtidig tørr man å gå uten WvA?
Hehe. For meg er svaret, ingen sjanse. Det er vel 3 etapper første uka som passer han bra. Tror han vil være i gult i løpet av første uka, etappe 5 eller 6.
Ender nok på samme. Er på WvA + Degenkolb / Pedersen som spurtere per nå.

Folly

Legg inn av Folly »

CaptButtkick skrev: tor jun 23, 2022 12:45 pm
Har begynt å kikke litt. Det første som slår meg er at det er en (1!) spurtetappe første uka. WvA er plassert i spurtkategorien (sier ikke det er feil, men han kunne jo vært i fire ulike kategorier XD). Ut over det, er det fristende å tenke billigalternativer, og spare bytter.
Hvordan får du at det kun er en spurtetappe, ser for meg at minst 2 etapper ender i massespurt, muligens 3 i løpet av første uken?

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Folly skrev: fre jun 24, 2022 12:40 pm
CaptButtkick skrev: tor jun 23, 2022 12:45 pm
Har begynt å kikke litt. Det første som slår meg er at det er en (1!) spurtetappe første uka. WvA er plassert i spurtkategorien (sier ikke det er feil, men han kunne jo vært i fire ulike kategorier XD). Ut over det, er det fristende å tenke billigalternativer, og spare bytter.
Hvordan får du at det kun er en spurtetappe, ser for meg at minst 2 etapper ender i massespurt, muligens 3 i løpet av første uken?
Kan selvfølgelig diskuteres, men jeg burde moderert meg og skrevet "utpreget spurtetappe".
Vi er sikkert enige om at etappe tre bør ende i massespurt. Etappe to ser ut som massespurt på papiret, men her blir det nesten garantert sidevind, kaos/velt og sprekk i feltet. Etter broen er det bare to km før mål, så jeg tror det er en sterkt redusert gruppe som kjemper om seieren på etappen.
Etappe fire kan vinnes av en puncheur som går solo i siste bakken, men der anser jeg sjansen for massespurt større enn på etappe to. Fem er brostein, seks er nok en puncheur-etappe.

Number4

Legg inn av Number4 »

Solo idioter :)

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Glemte en ting... Det er mye sidevind i området etappe fire skal gå også. Er nevnt som en mulig faktor av Prudhomme: https://www.letour.fr/en/news/2022/stag ... -2/1299999

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Ala??? Usikker på han etter velten. Tør man å kjøre uten???

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: søn jun 26, 2022 2:26 pm Ala??? Usikker på han etter velten. Tør man å kjøre uten???
Stiller meg det samme spørsmålet.

Nulle_Killson

Legg inn av Nulle_Killson »

Endelig er det snart Tourmanager igjen! Har forsøkt å lage et utkast, en god del sier seg selv, men det er også en del vanskelige kategorier, spesielt ungdom (hvem?) og klatrere (for mange å velge i).

Kapteiner: Pogacar + billig (Meintjes/Latour). Synes denne gir seg selv, med mindre man har enormt tro på Roglic.

Spurtere: Van Aert selvskreven. Nummer to vanskelig. Satse på Jakobsen, Ewan, Groenewegen og at det blir en del massespurter i starten eller gå for en billigere? M. Pedersen feks? Andre?

Ungdom: Vanskelig! Tenker Bissegger er grei med tanke på tempo. Noen andre som har muligheter til å få til noe? Noen som kan være med i spurter, gå i brudd?

Klatring: mange sterke kandidater, hvem skal man gå for? Vingegaard trygt valg. Ala? Hvordan er formen hans? G. Thomas? Ser for meg en del bytter i denne kategorien ut fra hvem man har trua på i enkeltetapper.

Hjelperyttere: VdP selvskreven. Tenker og Matthews er grei å starte med. Sistemann?

Tempo: Starte med Ganna og bytte til noe billigere etter 1. etappe? Eller er det ikke dette verdt et bytte?

Sportsdirektør: Jumbo eller QS er vel de aktuelle her?

Palmanova

Legg inn av Palmanova »

Shabelle skrev: tir jun 21, 2022 7:42 pm God sommer! Da er det klart for årets happening!

Tour Manager!

Jeg har laget lag, men hvordan endret man lagnavnet?

https://tourmanager.tv2.no
Lager du en liga?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Palmanova skrev: man jun 27, 2022 10:00 am
Shabelle skrev: tir jun 21, 2022 7:42 pm God sommer! Da er det klart for årets happening!

Tour Manager!

Jeg har laget lag, men hvordan endret man lagnavnet?

https://tourmanager.tv2.no
Lager du en liga?
Har tatt meg friheten til å oprette en liga. Var jo sommerens høydepunkt på VGdebatt.
Ligakode R8HJFS6A

Mersey1892

Legg inn av Mersey1892 »

Om vi skal drodle litt rundt temporytter. Ganna er brått favoritt i første etappe. La vi si han innfrir. På spillet er vel det verdt 300 poeng. Men, utover denne ene etappen, har vi egentlig tro på han videre i rittet? Hva med Kung eller Magnus Cort? Om de fullfører tempoen topp 8 så forventer jeg mye mer av disse to den første uka. Kanskje spesielt Magnus Cort. Er det da verdt å først gå for Ganna, for så å nedgradere, eller burde man bare kline til med Kung, Cort, Asgreen, Pollit etc fra start av? Tanker?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Mersey1892 skrev: man jun 27, 2022 12:46 pm Om vi skal drodle litt rundt temporytter. Ganna er brått favoritt i første etappe. La vi si han innfrir. På spillet er vel det verdt 300 poeng. Men, utover denne ene etappen, har vi egentlig tro på han videre i rittet? Hva med Kung eller Magnus Cort? Om de fullfører tempoen topp 8 så forventer jeg mye mer av disse to den første uka. Kanskje spesielt Magnus Cort. Er det da verdt å først gå for Ganna, for så å nedgradere, eller burde man bare kline til med Kung, Cort, Asgreen, Pollit etc fra start av? Tanker?
Er selv usikker på hvor mye jeg skal legge i tempoetappen. Kjedelig å bruke bytter allerede etter første etappe.
Etter 1. etappe så er vel Ganna rein hjelperytter. Asgren,Kung og Cort ser jeg på som mer aktuelle. Spesielt danskene har jeg tro på at vil finne på noe sprell de første dagene. Om de lykkes er jeg mer i tvil om.

Er vel egentlig samme problemet med Bisseger. Kan han finne på noe etter første etappe.?

Mersey1892

Legg inn av Mersey1892 »

Bissegger var vel i ett og annet brudd i fjor, men det blir jo ikke det helt store ut av det likevel. Noen hundre poeng her og der kanskje, men er vel ikke den rytteren som dundrer alene inn til soloseier heller. Flere i ungdomskategorien er nok tiltenkt en hjelperytterrolle for kapteinene sine også, så da er de ikke så aktuelle som navnene skulle tilsi.

Men ja, det er lett å legge for mye i første etappe, for så å måtte omstrukturere hele mannskapet etterpå.

Klatrekategorien er veldig kul i år synes jeg. Tipper 1/3 av byttene kommer til å skje her.. For så vidt i hjelperytter-kategorien også. Mange med bruddmuligheter. Tipper vi får se få spurter i år i et samlet felt med alle kanonene på plass.

CaptButtkick

Legg inn av CaptButtkick »

Mersey1892 skrev: man jun 27, 2022 12:46 pm Om vi skal drodle litt rundt temporytter. Ganna er brått favoritt i første etappe. La vi si han innfrir. På spillet er vel det verdt 300 poeng. Men, utover denne ene etappen, har vi egentlig tro på han videre i rittet? Hva med Kung eller Magnus Cort? Om de fullfører tempoen topp 8 så forventer jeg mye mer av disse to den første uka. Kanskje spesielt Magnus Cort. Er det da verdt å først gå for Ganna, for så å nedgradere, eller burde man bare kline til med Kung, Cort, Asgreen, Pollit etc fra start av? Tanker?
Jeg sliter med denne selv. Husk at Ganna får 360 poeng dersom han vinner første etappe (gul trøye, i tillegg til førsteplass på etappen). Hvorvidt det gjør utslag, er jeg usikker på.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Ja da røyk både Ala og Jackobsen ut av laget, etter QS sitt laguttak. Ikke kom Cav med eller, så QS direktør blir helt uaktuelt for min del. Blir veldig rart når de setter opp manager spillet før lagene har tatt ut ryttere. QS har nå en av de dyreste direktørene, men ingen kaptein eller spurter.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Med Ala ute seiler Cattaneo opp som et veldig fristende valg som temporytter. Tror det blir mange bruddforsøk på Cattaneo i år. Tempoen legger jeg ikke altfor mye i, men kan evt bytte til en mer temposterk rytter før den andre tempoen.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Skywalker skrev: man jun 27, 2022 3:29 pm Ja da røyk både Ala og Jackobsen ut av laget, etter QS sitt laguttak. Ikke kom Cav med eller, så QS direktør blir helt uaktuelt for min del. Blir veldig rart når de setter opp manager spillet før lagene har tatt ut ryttere. QS har nå en av de dyreste direktørene, men ingen kaptein eller spurter.
Jakobsen blir da blant favorittene til de fleste spurtetappene?

julenissen

Legg inn av julenissen »

Ganna er ikke aktuell for meg. Asgreen kommer vel til touren med en kneskade. Om han er kvitt den er han en kandidat til 5. etappe og noen til utover i rittet. Kung, Cattaneo, Cort, og kanskje Jungels er verdt å vurdere.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: man jun 27, 2022 12:34 pm
Palmanova skrev: man jun 27, 2022 10:00 am
Shabelle skrev: tir jun 21, 2022 7:42 pm God sommer! Da er det klart for årets happening!

Tour Manager!

Jeg har laget lag, men hvordan endret man lagnavnet?

https://tourmanager.tv2.no
Lager du en liga?
Har tatt meg friheten til å oprette en liga. Var jo sommerens høydepunkt på VGdebatt.
Ligakode R8HJFS6A
Herlig, jeg er med!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Følgende 1.utkast (0,7 i bank)
Pogacar Latour
WvA Pedersen
Vingegaard Gossens
McNylty Leknesund
VdP Mørkøv Matthews
Kung
Jumbo Visma

Tanker?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Reddington skrev: man jun 27, 2022 6:38 pm
Skywalker skrev: man jun 27, 2022 3:29 pm Ja da røyk både Ala og Jackobsen ut av laget, etter QS sitt laguttak. Ikke kom Cav med eller, så QS direktør blir helt uaktuelt for min del. Blir veldig rart når de setter opp manager spillet før lagene har tatt ut ryttere. QS har nå en av de dyreste direktørene, men ingen kaptein eller spurter.
Jakobsen blir da blant favorittene til de fleste spurtetappene?
Han forsvant fra spillet en stund, så trodde han ikke var tatt ut. Trodde det helt hadde tilta i QS ledelsen.

Mersey1892

Legg inn av Mersey1892 »

Nå skiftet jeg temporytter for femte gang. Greit om rittet bare kan starte nå...

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Mersey1892 skrev: tir jun 28, 2022 9:02 am Nå skiftet jeg temporytter for femte gang. Greit om rittet bare kan starte nå...
Hvordan ser laget ditt ut?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»