Tour Manager 2022

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Tour Manager 2022

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 10:48 pm Hva tenker folket om styrkeforholdet mellom Pedersen og Phillipsen på tre siste etappene? Hvem bør man gå for?
Totalt tror jeg Philipsen tar flere poeng. Per million brukt så tar Pedersen flere poeng.

Reddington

Legg inn av Reddington »

K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 10:58 pm
Reddington skrev: tor jul 21, 2022 10:55 pm
K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 10:47 pm

Takk for tips. Tenkte Mazzato ville spurte i morgen..?
Har du andre bytter du tenker jeg burde vurdere?
Det vil han nok så Mozzato er ikke dum, men hvorfor ikke Pidcock ut?

Resten av byttene ser åpenbare ut. På hjelperytter er jeg helt blank selv. Det kommer en stigning ca. 3 mil før mål imorgen. Kanskje noen prøver på noe der? Dersom noen tenker å gjøre det er nok Bettiol det mest sannsynlige av hjelperyttere. Tipper Matthews er låst til Groenewegen.

Siden ingen av hjelperytterne ser ut til å kunne dra inn noe på 19 og 21 vurderer jeg Lampaert for tempoen.
Takker. Er Mcnulty sterkere enn Pidcock på tempoen? På papiret?
På en lenger tempo som denne, ja.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: tor jul 21, 2022 11:01 pm
K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 10:48 pm Hva tenker folket om styrkeforholdet mellom Pedersen og Phillipsen på tre siste etappene? Hvem bør man gå for?
Totalt tror jeg Philipsen tar flere poeng. Per million brukt så tar Pedersen flere poeng.
Takker :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Reddington skrev: tor jul 21, 2022 11:02 pm
K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 10:58 pm
Reddington skrev: tor jul 21, 2022 10:55 pm

Det vil han nok så Mozzato er ikke dum, men hvorfor ikke Pidcock ut?

Resten av byttene ser åpenbare ut. På hjelperytter er jeg helt blank selv. Det kommer en stigning ca. 3 mil før mål imorgen. Kanskje noen prøver på noe der? Dersom noen tenker å gjøre det er nok Bettiol det mest sannsynlige av hjelperyttere. Tipper Matthews er låst til Groenewegen.

Siden ingen av hjelperytterne ser ut til å kunne dra inn noe på 19 og 21 vurderer jeg Lampaert for tempoen.
Takker. Er Mcnulty sterkere enn Pidcock på tempoen? På papiret?
På en lenger tempo som denne, ja.
Takker :)

Reddington

Legg inn av Reddington »

Jolla skrev: tor jul 21, 2022 11:01 pm
K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 10:48 pm Hva tenker folket om styrkeforholdet mellom Pedersen og Phillipsen på tre siste etappene? Hvem bør man gå for?
Totalt tror jeg Philipsen tar flere poeng. Per million brukt så tar Pedersen flere poeng.
Tanker om hjelperyttere?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Pogacar Pinot
WvA Lecroc
Vingegaard Konrad
McNulty Pidcock
Lutsenko Geschke Verona
Jungels
Jumbo

Akkurat nå er jeg på 6 av 9 bytter i morgen:
Pinot - Meintjes
Lecroc - Pedersen
Konrad - Thomas
Lutsenko - Lampaert
Geschke - Bettiol
Jungels - Ganna
og så vurderer jeg Pidcock - Mazzato.

Tanker?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

gjrk skrev: tor jul 21, 2022 9:24 pm
Skywalker skrev: tor jul 21, 2022 9:09 pm God dag 2069 p. Synd det kommer alt for sent.
Brukt de 4 siste byttene nå. Sitter med dette laget de siste etappene

Kap. Pog-Latour
Spu. Van Aert - Laporte
Kla. G. Thomas- Vingegaard
Ung. Simons - Mozzato
Hje. Mohoric-Gesche-Lampaert
Tem. Ganna
Dir. UAE
Gratulerer med solide poeng...Hvilke bytter var dine 4 siste,og hvorfor gjorde du dem dagen før ettapen(om jeg forstår deg rett)?jeg har følgende lag å 3 bytter igjen.Noen som kan svare på hva som er lurest på di 3 siste byttene?Mulig jeg må ha inn Jumbo Vistma og Mattehew ?

Kap. Pog-Latour
Spu. Van Aert - Pedersen
Kla. Woods- Vingegaard
Ung. Kron - Pidcock
Hje. Mohoric-Gesche-Teuns
Tem. Jungels
Dir. Bahrain
Byttene skjedde i dag fordi jeg er på ferie og får ikke helt fulgt med.
Latour inn for å frigjøre midler. Mozzato inn. Kan jo hente noen poeng på 19 og 20 Lampaert og Ganna inn for tempoen. Skulle gjerne byttet ut Laporte med en Jacobsen eller Philipsen, men er et bytte shårt.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Skywalker skrev: tor jul 21, 2022 11:48 pm
gjrk skrev: tor jul 21, 2022 9:24 pm
Skywalker skrev: tor jul 21, 2022 9:09 pm God dag 2069 p. Synd det kommer alt for sent.
Brukt de 4 siste byttene nå. Sitter med dette laget de siste etappene

Kap. Pog-Latour
Spu. Van Aert - Laporte
Kla. G. Thomas- Vingegaard
Ung. Simons - Mozzato
Hje. Mohoric-Gesche-Lampaert
Tem. Ganna
Dir. UAE
Gratulerer med solide poeng...Hvilke bytter var dine 4 siste,og hvorfor gjorde du dem dagen før ettapen(om jeg forstår deg rett)?jeg har følgende lag å 3 bytter igjen.Noen som kan svare på hva som er lurest på di 3 siste byttene?Mulig jeg må ha inn Jumbo Vistma og Mattehew ?

Kap. Pog-Latour
Spu. Van Aert - Pedersen
Kla. Woods- Vingegaard
Ung. Kron - Pidcock
Hje. Mohoric-Gesche-Teuns
Tem. Jungels
Dir. Bahrain
Byttene skjedde i dag fordi jeg er på ferie og får ikke helt fulgt med.
Latour inn for å frigjøre midler. Mozzato inn. Kan jo hente noen poeng på 19 og 20 Lampaert og Ganna inn for tempoen. Skulle gjerne byttet ut Laporte med en Jacobsen eller Philipsen, men er et bytte shårt.
Mente selvfølgelig at Mozzato kan få til noe på 19 og 21

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Mine umiddelbare tanker om bytter foran de tre neste etappene (skal se nærmere på det inatt mens jeg er på jobb):

Pogacar - Pinot
WvA - Pedersen
Vingegaard - G Thomas
Pidcock - Simmons
Lutsenko - Geschke - Verona
Cattaneo
Jumbo-Visma

Jeg har 7 bytter, så da blir det:

Pogacar - Latour
WvA - Pedersen
Vingegaard - G Thomas
Wright - Mozzato
Bettiol - Lampaert - DeWulf

Ganna
Jumbo-Visma

Usikker på om jeg skal kjøre både Wright og Mozzato, eller én av dem pluss Bissegger. Usikker på om det blir DeWulf, Hugo Houle eller Sénéchal.
Også egentlig usikker på om jeg skal ha Bettiol eller Owain Doull fra EF, men Bettiol er en god temposyklist, og jeg har mye midler tilgjengelig, så der er jeg mer sikker på Bettiol (selv om jeg føler at EF ikke kommer til å spurte).

Med tanke på at jeg har 2 mill igjen så kan jeg også vurdere å beholde Pinot, og da bruke byttet mitt på å først få inn en kar som Benjamin Thomas og deretter Pippo Ganna.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Jolla skrev: tor jul 21, 2022 9:22 pm
K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 9:20 pm
Skywalker skrev: tor jul 21, 2022 9:09 pm God dag 2069 p. Synd det kommer alt for sent.
Brukt de 4 siste byttene nå. Sitter med dette laget de siste etappene

Kap. Pog-Latour
Spu. Van Aert - Laporte
Kla. G. Thomas- Vingegaard
Ung. Simons - Mozzato
Hje. Mohoric-Gesche-Lampaert
Tem. Ganna
Dir. UAE
Ingen Phillipsen?
Philipsen er dyr.
Har råd til Philipsen, men ingen flere bytter. Bissegger tabben fra 1. etappe forfølger meg😊

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Reddington skrev: tor jul 21, 2022 11:05 pm
Jolla skrev: tor jul 21, 2022 11:01 pm
K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 10:48 pm Hva tenker folket om styrkeforholdet mellom Pedersen og Phillipsen på tre siste etappene? Hvem bør man gå for?
Totalt tror jeg Philipsen tar flere poeng. Per million brukt så tar Pedersen flere poeng.
Tanker om hjelperyttere?
Nu har jeg listet de 6 som er mest aktuelle for meg.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: tor jul 21, 2022 11:52 pm Mine umiddelbare tanker om bytter foran de tre neste etappene (skal se nærmere på det inatt mens jeg er på jobb):

Pogacar - Pinot
WvA - Pedersen
Vingegaard - G Thomas
Pidcock - Simmons
Lutsenko - Geschke - Verona
Cattaneo
Jumbo-Visma

Jeg har 7 bytter, så da blir det:

Pogacar - Latour
WvA - Pedersen
Vingegaard - G Thomas
Wright - Mozzato
Bettiol - Lampaert - DeWulf

Ganna
Jumbo-Visma

Usikker på om jeg skal kjøre både Wright og Mozzato, eller én av dem pluss Bissegger. Usikker på om det blir DeWulf, Hugo Houle eller Sénéchal.
Også egentlig usikker på om jeg skal ha Bettiol eller Owain Doull fra EF, men Bettiol er en god temposyklist, og jeg har mye midler tilgjengelig, så der er jeg mer sikker på Bettiol (selv om jeg føler at EF ikke kommer til å spurte).

Med tanke på at jeg har 2 mill igjen så kan jeg også vurdere å beholde Pinot, og da bruke byttet mitt på å først få inn en kar som Benjamin Thomas og deretter Pippo Ganna.
Ser ut som rasjonelle og kloke valg!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tor jul 21, 2022 11:52 pm
Jolla skrev: tor jul 21, 2022 9:22 pm
K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 9:20 pm

Ingen Phillipsen?
Philipsen er dyr.
Har råd til Philipsen, men ingen flere bytter. Bissegger tabben fra 1. etappe forfølger meg😊
8-) 8-)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 11:06 pm Pogacar Pinot
WvA Lecroc
Vingegaard Konrad
McNulty Pidcock
Lutsenko Geschke Verona
Jungels
Jumbo

Akkurat nå er jeg på 6 av 9 bytter i morgen:
Pinot - Meintjes
Lecroc - Pedersen
Konrad - Thomas
Lutsenko - Lampaert
Geschke - Bettiol
Jungels - Ganna
og så vurderer jeg Pidcock - Mazzato.

Tanker?
Med ekstrabytter (som du har) så ville jeg sterkt ha vurdert Benjamin Thomas enten imorgen eller på 21. etappe. Jeg ville også vurdert å brukt noen bytter på ungdomsrytter. Der er det sultne, unge ryttere som muligens har lyst til å spurte, samt Bissegger som er en av storfavorittene på tempo.

Hvis du skal ha inn Ganna så kan det kanskje være smart å vente med det byttet til etappe 20, bare i tilfelle det skulle skje noe ekstraordinært imorgen. Det blir nok ikke SÅ stor forskjell i poengene til Jungels og Ganna på den 19. etappen.

Jeg kommer for eksempel til å sitte med Cattaneo imorgen (hvis jeg ikke velger å få inn Benjamin Thomas). Det kan jo i tillegg bli noen ekstrapoeng hvis Jakobsen vinner.

Edit: Tror jeg nå har argumentert meg selv til å vente med et potensielt bytte til Benjamin Thomas til 21. etappe. Så får jeg heller sitte uten Latour på tempoen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: fre jul 22, 2022 12:00 am
K-Torget skrev: tor jul 21, 2022 11:06 pm Pogacar Pinot
WvA Lecroc
Vingegaard Konrad
McNulty Pidcock
Lutsenko Geschke Verona
Jungels
Jumbo

Akkurat nå er jeg på 6 av 9 bytter i morgen:
Pinot - Meintjes
Lecroc - Pedersen
Konrad - Thomas
Lutsenko - Lampaert
Geschke - Bettiol
Jungels - Ganna
og så vurderer jeg Pidcock - Mazzato.

Tanker?
Med ekstrabytter (som du har) så ville jeg sterkt ha vurdert Benjamin Thomas enten imorgen eller på 21. etappe. Jeg ville også vurdert å brukt noen bytter på ungdomsrytter. Der er det sultne, unge ryttere som muligens har lyst til å spurte, samt Bissegger som er en av storfavorittene på tempo.

Hvis du skal ha inn Ganna så kan det kanskje være smart å vente med det byttet til etappe 20, bare i tilfelle det skulle skje noe ekstraordinært imorgen. Det blir nok ikke SÅ stor forskjell i poengene til Jungels og Ganna på den 19. etappen.

Jeg kommer for eksempel til å sitte med Cattaneo imorgen (hvis jeg ikke velger å få inn Benjamin Thomas). Det kan jo i tillegg bli noen ekstrapoeng hvis Jakobsen vinner.

Edit: Tror jeg nå har argumentert meg selv til å vente med et potensielt bytte til Benjamin Thomas til 21. etappe. Så får jeg heller sitte uten Latour på tempoen.
Takker. Kanskje jeg bare skal sitte med Jungels i morgen.
Hvilke ungdomsryttere bør vurderes? Selv tenker jeg at Mazzato sikkert vil spurte i morgen, mens McNulty vil gjøre det bra på tempoen? Bisegger har jeg brent meg på før (både i fjor og i år), så usikker om jeg tørr å gå den veien.

thebreakaway

Legg inn av thebreakaway »

Latour-Poga
Vinge-Powless
Wva-Lecroq
Pidcock-Simmons
Geschke-Teuns-Lutsenko
Jungels-Jumbo

6 bytter igjen. Planen er Powless til G Thomas, Lecroq til Philipsen, Pidcock til Bissenger, Jungels til Ganna, Lutsenko til Bettiol og Teuns til en av de billigste hjelperyttere.

Høres det ut som en god plan for de 6 siste byttene? Evt. forslag til å gjøre noe annerledes? Bettiol beste hjelperytter til 6.2 siste tre etappene?

Kan evt. droppe Powless til G Thomas og prioritere å bruke pengene på en annen Ungdomsrytter enn Simmons eller en annen hjelperytter en Geschke. Vanskelig å si hva som vil lønne seg..

AndreasPF

Legg inn av AndreasPF »

Bisegger eller Lampaert?

thebreakaway

Legg inn av thebreakaway »

Mads Pedersen mageproblemer, da er det Stubben???

Brukeravatar
Sodajr
Innlegg: 9005

Legg inn av Sodajr »

thebreakaway skrev: fre jul 22, 2022 1:53 am Latour-Poga
Vinge-Powless
Wva-Lecroq
Pidcock-Simmons
Geschke-Teuns-Lutsenko
Jungels-Jumbo

6 bytter igjen. Planen er Powless til G Thomas, Lecroq til Philipsen, Pidcock til Bissenger, Jungels til Ganna, Lutsenko til Bettiol og Teuns til en av de billigste hjelperyttere.

Høres det ut som en god plan for de 6 siste byttene? Evt. forslag til å gjøre noe annerledes? Bettiol beste hjelperytter til 6.2 siste tre etappene?

Kan evt. droppe Powless til G Thomas og prioritere å bruke pengene på en annen Ungdomsrytter enn Simmons eller en annen hjelperytter en Geschke. Vanskelig å si hva som vil lønne seg..
Ville vurdert Lampaert inn til tempoen

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg gjorde som Michael Mørkøv og Marc Soler og misset tidslimiten.

Men da kan i hvert fall dere her inne vite at laget mitt idag SKULLE ha vært dette :joy: :

Pogacar - Pinot
WvA - Pedersen
Vingegaard - G Thomas
Pidcock - Wright
Bettiol - Lampaert - DeWulf
Cattaneo
Jumbo-Visma

(3 bytter igjen).

Brukeravatar
Sodajr
Innlegg: 9005

Legg inn av Sodajr »

Mohoric i dagens brudd :P

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Ja, Mohoric har vel tenkt til å vinne i solobrudd i dag når selv vi mest lojale har byttet han ut

Brukeravatar
Sodajr
Innlegg: 9005

Legg inn av Sodajr »

Æsj Van Aert gidder ikke spurte idag

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Nå går plutselig alt min vei. Hadde ikke nok bytter for å sette inn Philipsen. Derfor ble Laporte værende. Tenkte muligens Laporte kunne få til noe i morgen, men helt greit han innfrir i dag.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: fre jul 22, 2022 5:19 pm Nå går plutselig alt min vei. Hadde ikke nok bytter for å sette inn Philipsen. Derfor ble Laporte værende. Tenkte muligens Laporte kunne få til noe i morgen, men helt greit han innfrir i dag.
Gratulerer😊

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Skywalker skrev: fre jul 22, 2022 5:19 pm Nå går plutselig alt min vei. Hadde ikke nok bytter for å sette inn Philipsen. Derfor ble Laporte værende. Tenkte muligens Laporte kunne få til noe i morgen, men helt greit han innfrir i dag.
Jeg var også heldig idag.

Jeg skulle bytte ut Q Simmons, Lutsenko, Geschke og Verona for F Wright, Bettiol, Lampaert og DeWulf.

Bettiol, Lampaert og DeWulf tok flere poeng enn de fjell-hjelperytterne jeg sitter med, men Quinn Simmons tok jo latterlig mange poeng og mer enn gjør opp for det.

Hadde jeg gått for Bettiol, Lampaert og Sénéchal så hadde det derimot vært bedre å bytte.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jeg har hatt tre gode etapper på rad nå og har karret meg innenfor 2000 ovr. Nå med to etapper igjen + 4 bytter har jeg et lite håp om å klatre inn i 1000 ovr :)

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Poster her også pga mer aktivitet:

Hadde elsket å se Pogacar, Vingegaard, CONTADOR <3, VALVERDE <3, Purito, Yates x2 i form, Lopez, Froome, Wiggins xxxx i storform mot hverandre...

Hadde vært helt himmelsk fordi Pogacar og CONTAGÅÅÅR Hadde gått på angrep annen hver gang.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hvis det ene laget hadde Froome, Wiggins, G Thomas, Sergio Henao, Mikel Landa, Michal Kwiatkowski, Nicolas Roche og Wout Poels i storform så kunne Pogacar og Contador ha angrepet så mye som de ville. Sky-toget hadde kjørt lagtempo og de watt-verdiene som de vet at de holder og knust alle som en anyway.

(I 2016 så hadde altså Sky dette laget tilgjengelig, bare minus Wiggins og pluss Mikel Nieve. Det var et så hinsides sykt budsjett det.)

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Jolla skrev: lør jul 23, 2022 12:46 am Hvis det ene laget hadde Froome, Wiggins, G Thomas, Sergio Henao, Mikel Landa, Michal Kwiatkowski, Nicolas Roche og Wout Poels i storform så kunne Pogacar og Contador ha angrepet så mye som de ville. Sky-toget hadde kjørt lagtempo og de watt-verdiene som de vet at de holder og knust alle som en anyway.

(I 2016 så hadde altså Sky dette laget tilgjengelig, bare minus Wiggins og pluss Mikel Nieve. Det var et så hinsides sykt budsjett det.)
Var det, det året Froome kom fra «intet» og måtte vente på kaptein Wiggins i fjellene?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»