FM 2015 - Vincent Ramsey mot nye høyder

Svar
Champis

FM 2015 - Vincent Ramsey mot nye høyder

Legg inn av Champis »

Starter her en manager-karriere på det eneste FM-spillet jeg har spilt - FM 2015. Skal oppdtare jevnlig fra kamper og månedsoppdateringer.

Champis

Legg inn av Champis »

Ramsey presenteres som ny York-manager:

Norsk-engelske Vincent Ramsey har spilt profesjonell fotball i Norge, og har også landskamper for det norske A-landslaget. Han har i en alder av 28 år allikevel måttet legge opp grunnet skade, og har begitt seg inn i treneryrket. Der har han trent et lokalt lag i norsk 3. div, men plutselig en sommerdag får han en noe uventet telefon fra League 2-klubben York. De ønsker Ramsey som ny manager, og bare dager senere er det i boks!

Datoen er 8. juli 2014, og Vincent Ramsey sitter på pressekonferansen i York sine lokaler, hvor han presenteres som deres nye manager. Klubben har ambisjoner om å høyne profesjonaliteten og nivået til klubben, noe Ramsey sterkt ønsker å bidra til. Klubben har vært i en bølgedal over flere år, og har slitt med å ta nye steg etter opprykket til League 2 for to år siden. Lokalavisen har tippet klubben på 20. plass i år, og Ramsey sin oppgave blir først og fremst å overleve i divisjonen den første sesongen. Etter hvert håper han å kunne fylle Bootham Crescent, Yorks stadion, som tar 9196 tilskuere.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Champis skrev: tir jun 21, 2022 10:34 pm Starter her en manager-karriere på det eneste FM-spillet jeg har spilt - FM 2015. Skal oppdtare jevnlig fra kamper og månedsoppdateringer.
Haha, fantastisk. jeg sluttet elv med FM rundt 2014, tror jeg. Egentlig aldri sett meg tilbake.

Champis

Legg inn av Champis »

Lezah skrev: ons jun 22, 2022 10:19 am
Champis skrev: tir jun 21, 2022 10:34 pm Starter her en manager-karriere på det eneste FM-spillet jeg har spilt - FM 2015. Skal oppdtare jevnlig fra kamper og månedsoppdateringer.
Haha, fantastisk. jeg sluttet elv med FM rundt 2014, tror jeg. Egentlig aldri sett meg tilbake.

Aldri sett deg tilbake som i at du aldri har spilt mer? :) Jeg har nesten ikke spilt noe på mange år, men følte for å starte en save nå :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Champis skrev: ons jun 22, 2022 2:40 pm
Lezah skrev: ons jun 22, 2022 10:19 am
Champis skrev: tir jun 21, 2022 10:34 pm Starter her en manager-karriere på det eneste FM-spillet jeg har spilt - FM 2015. Skal oppdtare jevnlig fra kamper og månedsoppdateringer.
Haha, fantastisk. jeg sluttet elv med FM rundt 2014, tror jeg. Egentlig aldri sett meg tilbake.

Aldri sett deg tilbake som i at du aldri har spilt mer? :) Jeg har nesten ikke spilt noe på mange år, men følte for å starte en save nå :)
Jepp. Ble så jævlig sint bare og følte det ble mer og mer micro management. Det har visst blitt litt mer frivillig hvor jævlig detaljfiksert man vil ha det nå, men tenker jeg har nok annet shite å bli sur over i gamingverdenen enn at kampplanen min ikke funker og at jeg taper 0-2 i en kamper hvor sjansestatistikken er 40-1 i min favør.

Champis

Legg inn av Champis »

Lezah skrev: ons jun 22, 2022 2:57 pm
Champis skrev: ons jun 22, 2022 2:40 pm
Lezah skrev: ons jun 22, 2022 10:19 am

Haha, fantastisk. jeg sluttet elv med FM rundt 2014, tror jeg. Egentlig aldri sett meg tilbake.

Aldri sett deg tilbake som i at du aldri har spilt mer? :) Jeg har nesten ikke spilt noe på mange år, men følte for å starte en save nå :)
Jepp. Ble så jævlig sint bare og følte det ble mer og mer micro management. Det har visst blitt litt mer frivillig hvor jævlig detaljfiksert man vil ha det nå, men tenker jeg har nok annet shite å bli sur over i gamingverdenen enn at kampplanen min ikke funker og at jeg taper 0-2 i en kamper hvor sjansestatistikken er 40-1 i min favør.

Hehe, skjønner :) Personlig liker jeg at det er litt motgang innimellom, jeg synes det er morsommere enn hvis det bare går på skinner. Men man må føle framgang, det er viktig for motivasjonen :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Champis skrev: ons jun 22, 2022 3:20 pm Hehe, skjønner :) Personlig liker jeg at det er litt motgang innimellom, jeg synes det er morsommere enn hvis det bare går på skinner. Men man må føle framgang, det er viktig for motivasjonen :)
Motgang er helt fint ja, men var bare en del mekanismer som tiltalte mindre og mindre. Også mulig jeg bare ble skrævdårlig med årene. Pluss at de aldri var klare for spill bed launch; tror det var FM08 hvor annullerte mål var en svøpe, og hvor det var 2-4 i hver kamp.

Champis

Legg inn av Champis »

Treningskamp:

York - Bath (Vanarama Conference) 2-0
1-0: Jake Hyde (19)
2-0: Jake Hyde (41)

RK: Russ Penne, York (67)

BB: Jake Hyde

Lezah

Legg inn av Lezah »

Champis skrev: tor jun 23, 2022 1:47 am Treningskamp:

York - Bath (Vanarama Conference) 2-0
1-0: Jake Hyde (19)
2-0: Jake Hyde (41)

RK: Russ Penne, York (67)

BB: Jake Hyde
Har du noen "kjente" navn i troppen? Type avdankede PL/Championshop-spillere, mislykkede wonderkids etc?

Champis

Legg inn av Champis »

Treningskamp:

Barrow (Vanarama Conference) - York 2-0
1-0: (str.) (37)
2-0: (73)

Champis

Legg inn av Champis »

Lezah skrev: tor jun 23, 2022 9:20 am
Champis skrev: tor jun 23, 2022 1:47 am Treningskamp:

York - Bath (Vanarama Conference) 2-0
1-0: Jake Hyde (19)
2-0: Jake Hyde (41)

RK: Russ Penne, York (67)

BB: Jake Hyde
Har du noen "kjente" navn i troppen? Type avdankede PL/Championshop-spillere, mislykkede wonderkids etc?


Nei, har vel egentlig ingen kjente fjes i troppen, sånn sett. Et par stk som har vært i akademi til noe toppklubber bare. Kommer en presentasjon av troppen før seriestart.

Champis

Legg inn av Champis »

Treningskamp:

Altrincham (Vanarama Conference) - York 4-2
1-0: (23)
1-1: Keith Lowe (30)
2-1: (46)
2-2: Jake Hyde (56)
3-2: (71)
4-2: (84)

Champis

Legg inn av Champis »

Treningskamp:

York - Aldershot (Vanarama Conference) 2-0

1-0: Jake Hyde (16)
2-0: Emile Sinclair (87)

BB: Russ Penn

Champis

Legg inn av Champis »

Treningskamp:

York - Aylesbury (1. divisjon Sentral Syd) 6-1

1-0: Tom Platt (2)
1-1: (12)
2-1: Emile Sinclair (18)
3-1: Stéphane Zubar (27)
4-1: Ben Hirst (50)
5-1: Emile Sinclair (67)
6-1: Emile Sinclair (str.) (85)

BB: Emile Sinclair

Mehell

Legg inn av Mehell »

Følger :)

Champis

Legg inn av Champis »

Sesongstart 2014/15:

Tøff sesong venter Ramsey:
York er klare for seriestart, etter en varierende sommer med treningskamper. Laget er nederlagsdømt av alle medier, og de aller fleste tror det blir tøft å berge plassen i League 2. Spillerstallen mangler rett og slett kvalitet, i tillegg er fire av de aller beste spillerne skadet i innledningen av sesongen. Fem stk. har vært skadet hele sommeren, og det er kun spissen Wes Fletcher som akkurat rekker serieåpningen - dog uten ett eneste minutt med kamptrening i forkant. I tillegg er en hel midtbanefirer ute, som gjør at det må brukes reserver på alle plasser.

Vincent Ramsey har vært ansatt én måned, og er klar over at han står overfor en stor oppgave: "Jeg har dannet meg et inntrykk av York som en meget fin og positiv klubb. Det er mange her som vil jobbe for å gradvis gjøre klubben bedre, som er positivt. Allikevel er vi veldig klar over at vi har små ressurser og en veldig tynn spillerstall. Vi mangler litt kvalitet på dette nivået, og det hjelper selvsagt ikke at flere av våre beste sliter med skader som tar tid å lege. Vi må uansett bare kjøre på så godt vi kan fra start, og så må vi forbedre oss litt og litt måned for måned", avslutter nordmannen i York sine lokaler dagen før seriestarten.

Spillertropp for sesongen 2014/15:

Keepere:
Bobby Olejnik (27) - på lån fra Peterborough til juni 2015
Michael Ingham (34)

Venstre back:
Femi Ilesanmi (23)
Sam Jefferson (16)

Høyre back:
Frank Simek (29)
Marvin McCoy (25)

Midtstoppere:
Stéphane Zubar (27) - på lån fra Bournemouth til juni 2015
Keith Lowe (28)
John McCombe (29)
Dave Winfield (26)

Venstre kant:
Josh Carson (21)
Callum Rzonca (17)

Høyre kant:
Michael Coulson (26)
Lindon Meikle (26)

Sentral midtbane:
Luke Summerfield (26)
Russ Penn (28)
Tom Platt (20)
Bradley Halliday (19) - på lån fra Middlesbrough til juni 2015

Spisser:
Wes Fletcher (23)
Jake Hyde (24)
Emile Sinclair (26)
Ben Hirst (16)


Spillere inn:

Frank Simek (29) - høyre back - fra Carlisle (gratis)
Simek har 6 landskamper for USA, og har vært i akademiet til Arsenal. Han har spilt en del år i Championship for Sheffield Wednesday, og de to siste årene vært fast inventar for Carlisle i League 1. Simek går rett inn på vår høyre back.

Total sum: £0


Antatt start-11'er:

Fletcher - Hyde
Carson - Penn - Summerfield - Coulson
Ilesanmi - Lowe - Zubar - Simek
Olejnik

Champis

Legg inn av Champis »

Tenkte jeg skulle ta screenshot av alle spillere, men jeg finner rett og slett ikke igjen skjermbildene jeg tar noen steder på pc'en! Noen som har peiling på hvor de kan ligge? Føler jeg har sjekket det meste. Skjønner det ikke helt, for jeg har gjort det tidligere.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 8:02 pm Tenkte jeg skulle ta screenshot av alle spillere, men jeg finner rett og slett ikke igjen skjermbildene jeg tar noen steder på pc'en! Noen som har peiling på hvor de kan ligge? Føler jeg har sjekket det meste. Skjønner det ikke helt, for jeg har gjort det tidligere.
Det finnes et utklippsverktøy på PCen dersom du bruker windows. Finner det om du søker på "utklippsverktøy" eller "snipping tool" :)

Champis

Legg inn av Champis »

newsflash skrev: tir jun 28, 2022 8:13 pm
Champis skrev: tir jun 28, 2022 8:02 pm Tenkte jeg skulle ta screenshot av alle spillere, men jeg finner rett og slett ikke igjen skjermbildene jeg tar noen steder på pc'en! Noen som har peiling på hvor de kan ligge? Føler jeg har sjekket det meste. Skjønner det ikke helt, for jeg har gjort det tidligere.
Det finnes et utklippsverktøy på PCen dersom du bruker windows. Finner det om du søker på "utklippsverktøy" eller "snipping tool" :)

Takk, det hjalp! :)

Da skal jeg få lagt ut troppen på nytt igjen med linker etter hvert.

Champis

Legg inn av Champis »

Noen som forresten vet hvordan jeg kan koble linken til teksten? Eller må jeg bare legge linken til bildet ved siden av?

Champis

Legg inn av Champis »

1. serierunde:

Tranmere (5) - York (20) 2-1:

1-0: (66)
2-0: (90+2)
2-1: Wes Fletcher (90+3)

BB: Wes Fletcher

Champis

Legg inn av Champis »

York offentliggjør sesongkorttallene:

York har solgt 1 600 sesongkort før denne sesongen. Kapasiteten på Bootham Crescent er 9 196, hvor 3 248 av plassene er sitteplasser. Stadion ble bygget helt tilbake i 1932 og eies av klubben. Klubben planlegger å flytte inn i ny stadion sommeren 2016, The York Community Stadium, hvor alle 6 130 plassene er sitteplasser.

Champis

Legg inn av Champis »

Capital One Cup, 1. runde:

Preston (League 1) - York 3-0

1-0: (10)
2-0: (24)
3-0: (str.) (30)

RK: Russ Penn, York (28)

Champis

Legg inn av Champis »

2. serierunde:

York (10) - Northampton (18) 3-1

1-0: Lindon Meikle (3)
2-0: Wes Fletcher (5)
2-1: (9)
3-1: Stéphane Zubar (16)

RK: Callum Rzonca (90+1)

BB: Stéphane Zubar

Champis

Legg inn av Champis »

3. serierunde:

York (6) - Cambridge (19) 3-1

1-0: Wes Fletcher (38)
2-0: Jake Hyde (42)
2-1: (65)
3-1: Wes Fletcher (78)

BB: Wes Fletcher

Champis

Legg inn av Champis »

4. serierunde:

Exeter (23) - York (3) 2-3

0-1: Emile Sinclair (5)
0-2: Emile Sinclair (51)
1-2: (58)
1-3: Emile Sinclair (78)
2-3: (84)

BB: Emile Sinclair

Champis

Legg inn av Champis »

Lowe brakk armen da York berget sen uavgjort:
York fikk til slutt mer seg ett poeng i dagens dramatiske oppgjør mot Wycombe, etter en sen utligning av Fletcher. Et skår i gleden over det ene poenget ble det allikevel med midtstopper Keith Lowes skade. Han har fått konstatert armbrudd, og man regner med at han er ute i ca. 2 måneder.

5. serierunde:

York (3) - Wycombe (10) 1-1

0-1: (37)
1-1: Wes Fletcher (90+1)

RK: Marcus Bean, Wycombe (74)

Champis

Legg inn av Champis »

Oppsummering av august 2014:

Meget god sesongstart for York!
York har kommet solid ut av startblokkene denne sesongen, og etter en trå start i åpningskampen og i Capital One Cup har York imponert med tidvis meget god fotball! Laget har sett tryggere ut etter hvert, og de har også gradvis fått tilbake et par spillere fra skadelisten. Det blir spennende å se om laget kan opprettholde den positive trenden framover, eller om de siste kampene bare har vært et blaff.

Seriekamper:
Tranmere - York 2-1
York - Northampton 3-1
York - Cambridge 3-1
Exeter - York 2-3
York - Wycombe 1-1

Capital One Cup, 1. runde:
Preston - York 3-0

Tabell etter 5 serierunder: https://imma.gr/l/112753x631c0


Tre beste spillere til nå:
1. Wes Fletcher - 7,48
2. Emile Sinclair - 7,37
3. Lindon Meikle - 7,12

Toppscorere:
1. Wes Fletcher - 5
2. Emile Sinclair - 3

Kåringer:
Månedens spiller: Wes Fletcher

Champis

Legg inn av Champis »

Trekning Johnstone's Paint Trophy, Nord, 2. runde:

Mansfield (League 2) - York

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Sterk tråd! Har ikke spilt FM på årevis men dette var et hyggelig gjensyn 😃

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»